אחריות עוסק לתנור
1. מוצר שיש עליו אחריות בבית כמו תנור. ברגע שמתלוננים על בעיה, נותן האחריות אומר שישלח מישהו אך אם לא מדובר בתקלה הוא יחייב באזור ה-300 ש"ח. האם זה חוקי? אני אמור להיות טכנאי ולדעת אם הבעיה היא תקלה או לא? מכוח מה הם יכולים לחייב על סכום כזה?
2. מסך מחשב שמורכב מהמסך עצמו ומעמד – המעמד צריך להישלח לתיקון. החברה מחייבת אותי לשלוח גם את המסך למרות שאינני רוצה מחשש שינזק (אותה מעבדה כבר גרמה לי בעבר נזק למסך). האם יכולים לחייב אותי לשלוח גם את המסך ולא רק את המעמד?
שלום
1. לא ברור לי איך החברה יכולה לטעון שאין תקלה אם המוצר לא עובד ולא תקין. צריך גם לראות מה כתוב בכתב האחריות. בנוסף אפנה לתקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה) המסדירות את סוגית האחריות בנוגע לתיקון מוצרי חשמל כולל תנור.
לגבי המחשב, השאלה היא מדוע יש צורך במסך כדי לתקן את המעמד. אם הם מתעקשים, תתעקש לקבל התחייבות בכתב שהמסך נשלח אליהם תקין והם יישאו בכל נזק שייגרם לו, במידה וייגרם.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!