פורום תביעות קטנות
פורום תביעות קטנות הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בנוגע להליכי תביעה בסכומים נמוכים. הגשת תביעה, הכנה לדיון, פסקי דין, גביית כספים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
רעש בעקבות אולם אירועים
אני כבר סובלת מכאבי ראש ומיגרנות מחוסר שינה
ואנחנו פשוט בחוסר אונים מוחלט
יש עוד שכנים שהתלוננו לפני לרשויות ומשום מה המצב לא הגיע לידי פתרון ולא יודעם כבר מה ניתן לעשות!
תודה ורדה אביטבול
מטרד רעש מתמשך מאולם אירועים
שלום
ייתכן ויש עילת תביעה בגין מטרד, ואז ניתן יהיה לנקוט בהליכים מתאימים
יש צורך בקבלת ייעוץ פרטני, ויש גם לשקול להסתייע במומחה למדידת רעש לראות האם ישנה חריגה מהמותר
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם ניתן לבטל עסקה?
כמה ימים לאחר מכן, הוא כתב לי שהספרים במצב פחות טוב משהיה רוצה, ודרש ממני להשיב חלק מהתשלום. כמובן שסירבתי אבל הבחור לא מרפה ממני. הוא כל הזמן כותב לי, מתקשר אליי, שולח לי בקשות בביט ומתקשר אליי וכותב לי גם ממספרים אחרים.
אני לא רוצה להסכים לדרישה שלו רק כי הוא אדם לא מווסת רגשית.
מה כדאי לעשות?
עסקת ספרים יד שנייה
לא נשמע שיש עילת תביעה מצידו, שעה שמדובר בספר יד שנייה. כל עוד הספר במצב סביר ואפשר לעשות בו שימוש והוא לא קרוע, אין ממש בטענות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מקום ההגשה של התביעה
הוגשה תביעה קטנה בבית משפט באשקלון - מקום מגורי התובעת.
הנתבעת מתגוררת באשדוד. האירוע התרחש באשדוד וגם העדים גרים באשדוד.
על פי תקנות השיפוט בתביעות קטנות (סדרי דין), תשל"ז-1976 סעיף 2 (א) הסמכות לדון בתביעה הוא בית המשפט באשדוד.
כאשר בקשתי מבית המשפט להעביר את התביעה לאשדוד על פי סעיף זה קבלתי את התשובה הבאה:
"...הסמכות המקומית קנויה לכל בית משפט המצוי במחוז השיפוט הרלוונטי - בענייננו, מחוז דרום..."
על פי מענה זה, אפשר להגיש את התביעה באילת שהיא שייכת למחוז דרום.
האם קביעתו של בית המשפט נכונה ?
סמכות שיפוט מקבילה של בתי המשפט באותו מחוז
שלום
לכל בתי המשפט המצויים באותו מחוז שיפוט יש סמכות שיפוט מקבילה ולכן ההחלטה נכונה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעה נגד נהג אוטובוס שקילל
נהג אוטובוס קילל והטריד מינית
שלום
צריך לבחון את המקרה באופן פרטני
על פניו נראה שיש עילה מכוח החוק להטרדה מינית ואולי גם לפי עילות נוספות.
לגבי השאלה האם מתאים לתביעה קטנה או לא, כאמור כדאי לקבל ייעוץ פרטני ובמסגרת זאת ניתן יהיה לקבל החלטה מושכלת, גם לאחר קבלת מידע עובדתי נוסף שחסר בשאלה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה ….
כשהגיעה המיטה הביתה. התברר גודל המחדל ,גובה המיטה מהרגלים עד קצה המזרן 73 סנטימטר שזה גבוה מאד . השאלה , האם המוכר לא היה אמור להבהיר בפני , שזו מיטה שהבסיס שלה גבוה ? ובשילוב מזרן היא תהיה ענקית.. אציין שאני לקוחה ולא מהנדסת מיטות
אין לי ידע את הנדרש בהנדוס . השאלה , האם אני יכולה לתבוע על הסתרת מידע מהותי של המוכר ? למרות שהייתי בחנות כשקניתי .?
המיטה הגיעה בגובה אחר
ייתכן ומדובר בהטעיה. צריך לראות על מה חתמת ואת מסמכי ההזמנה והאם מהם עולה כי ישנו פער בין המוצר שקיבלת לבין זה שקיבלת בפועל
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חו"ד שקרית נזילה
מותר לי לתבוע חאפר שבמקום לבדוק נזילה אצל השכן למעלה משם הנזילה שגרמה לרטיבות בתקרת דירת אימי.
כאשר בחשבונית 3000 שח שולם וכתוב את כל המכשור שיש ברשותות.
והוא ביצע רק צילום מצלמה תרמית ויתרה צילם קירות בבית של אמי. !!
אגב המצלמה מראה לפי ריכוז הצבע שזה מקור מהתקרה.
ואז כתב שקר: שיש פיצוץ בצינור הביוב _( בלי נקודת ציון) בלי תמונה אלא צילם טיח מהקיר של הבית של אמא וכתב סדקים מהם יוצא המים עלק)
ואז החליט להחלליף את כל צינור הביוב מלמעלה עד למטה כולל מחברי רצפה בדירתה ומחברי תקרה.
כל זה כדי להפיל על הוועד כפי שהשכן רצה.
כעת יש חו"ד בית משפט מומחה מצא שזה השכן. וזה ברור לכל כי התחבר לצינור הביוב מהאבטיה כשבנה שירותים שלא היו קודם.
ובקיצור לא צריך להחליף שום צינור ביוב. יתרה כתוב שאת הבדיקות לא עושים עם מצלמה תרמית אלא עם סיב אופטי שנכנס לצינור.
לסיכום:
צילומים לא בדירה שממנה הנזילה.
צילומי קירות. מצלמה תרמית.
לא מצא נקודה שממנה יש נזק והמים יוצאים
סתם כתב החלפה של צינור מתקרה עד רצפה ומחברי תקרה ומחברי רצפה
שיהיה ברור זה צינור אבן. לא נשבר ולא נסדק אם לא פוגעים בו.
חוות דעת מומחה שגויה
שלום
אשיב באופן כללי על השאלה. ככול ומדובר בבעל מקצוע ששכרת על אחריותך וחשבונך, והוא התרשל תוך גרימת נזק, אפשר לבסס עילה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי עצירת אוטובוס בזמן אזעקה
במודעין היה התראה לאזעקה ביקשתי מהנהג לעצור בצד והוא לא הסכים לאחר שלוש ד' התחיל
האזעקה והנהג המשיך בנסיעה הוא לא הסכים לעצור ולפתוח דלתות למרות שהוא עמד ברמזור
אדום, והנהג צעק בערבית בקולי קולות, אני התחיל לי התקף חרדה שמעולם לא היה לי חשתי פחד
עצום שיקרה לי משהו רק לאחר שנגמרה האעזקה הגענו לתחנת אוטובוס שבה היתי צריכה לרדת
בכל מקרה, רצתי בכל כוחי ללא שליטה על הגוף שלי למרחק של :77 מטר עד למקום עבודתי וכל
הזמן הזה נשמעו פיצוצים בשמים מה שהתברר אחר כך כנפילות של רסיסים ,ראיתי שמים אפורים
מה שהגביר לי את הלחץ, איך שנכנסתי לבנין של מקום עבודתי נפלתי במדרגות מתוך לחץ וקיבלתי
מכה רצינית, אנשים באוו אלי ולא הצלחתי לדבר כלל, הנשימה שלי לא היתה סדורה כלל במשך זמן
רב, ואני רןצה לצין שאף פעם לא היה לא שום התקף חרדה בכלל, וכל זה קרה מתוצאה שלהנהג
שהשאיר אותי בתוך כלי רכב סגור שאני יודעת שזה לא חוקי והוא חייב לעצור בצד אבקש בכל לשון
של בקשה ליצור איתי קשר כדי לאמת פרטים, המקרה הזה חריג מאוד אני עד עכשיו בלחץ מסוים
אין לי שום רוגע נפשי מאז שזה קרה...
אזעקות בתוך האוטובוס
מהמתואר בשאלה, נראה כי אפשר לבחון פנייה למסלול של נפגעי פעולות איבה במוסד לביטוח לאומי, ולכן מומלץ לשאול את השאלה בפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
גוף זר באוכל
גוף זר באוכל
בגדול כן, אם כי במידה ולא נגרם נזק ספציפי והגוף הזר לא נכנס לפה, מומלץ לשקול פשרה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביטול עסקת רכב חדש מיבואן שטרם סופק ונרשם על שמי
ביום 10/04/2026 נגבה ממני סך של 2882 באמצעות חברת האשראי "מקס". ביטלתי את העסקה ב- 12/04 בכתב.
לאחר ביטול העסקה זוכיתי ע"י "מקס" בסך של 300 ₪ בלבד.
מבדיקה שערכתי מול מחלקת הכספים של חברת "מקס" נמסר לי כי יתרת הסכום בסך 2582 ₪ קוזזה על ידי טויוטה בגין "עמלת טיפול באשראי על הקמת המימון" בסך 1869 ₪ ובגין "ריבית גישור" בסך 632 ₪.
כאשר פניתי אליהם לקבלת הסבר ולהשבת הכספים, הופניתי בחזרה לחברת "מקס". מנגד, מחלקת הכספים בחברת "מקס" הבהירה לי באופן מפורש כי מדובר בחיובים שנגבו על ידם במסגרת הליך המימון, ולכן האחריות להשבתם מוטלת עליהם מאחר שהעסקה בוטלה כדין ולא יצאה את הפועל, אינני רואה כל הצדקה להותיר בידי החברה סכומים שנגבו בגין עמלת מימון וריבית גישור הנובעת מעסקה שבוטלה . חשוב לציין שהמצב במדינה היה מצב חירום כי היינו במלחמה עם איראן. מה עושים במצב כזה?
אודה למענה
דמי ביטול בעסקת רכב שבוטלה במועד
שלום
מאחר שהעסקה בוטלה כדין בתוך תקופת החרטה הצרכנית, הניכוי של 2,582 ₪ בגין "עמלת טיפול באשראי" ו"ריבית גישור" נעשה בניגוד להוראות חוק הגנת הצרכן המגבילות את דמי הביטול ל-100 ₪ לכל היותר. על שתי החברות חלה אחריות משפטית משותפת להשיב לך את מלוא הסכום שקוזז ביתר ושלא כדין.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה ..
האם חייבים להתפשר?
שלום
זכותך לסרב לפשרה ולהגיע לדיון, אני מניח שזה גם מה שכתוב בהחלטה
זכות הגישה לערכאות היא חוקתית ואין אפשרות לכפות עליך פשרות שאת לא מעוניינת בהן. האם זהו צעד נכון או לא, זו כבר שאלה אחרת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הגשת כתב הגנה
התנאים למתן פסק דין בהיעדר הגנה
שלום
השאלה היא לא מתי הגשת את כתב התביעה, אלא מתי הוא נמסר לנתבע, וממועד המסירה (המצאה בשפה המשפטית) סופרים 30 ימים להגשת כתב הגנה, ואם חלף המועד ניתן להגיש בקשה לבית המשפט אשר רשאי, אך לא חייב, לתת פסק דין בהיעדר הגנה..
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעה נגד מרפאת שיניים פרטית בגין הטעיה ועיכוב כספי מול הביטוח
אשמח לייעוץ כיצד לפעול נגד מרפאת שיניים בשל שני מקרים של רשלנות והטעיה שגרמו לי להפסד כספי של 3,000 ש"ח:
מקרה ראשון: סתימה שנכשלה פעמיים ואילצה אותי לעבור מרפאה ולשלם 500 ש"ח מכיסי. מנהלת המרפאה אישרה החזר, אך מזה שנה הם מעכבים את ביטול התביעה מול הביטוח בטענה ש"המערכת במחשב לא עובדת".
מקרה שני: המרפאה הפנתה אותי להשתלת עצם בעלות 2,500 ש"ח. חברת הביטוח דחתה את התביעה כי לרופאה אין הסמכת מומחה נדרשת ממשרד הבריאות כתנאי הפוליסה. מנהלת המרפאה הודתה בפניי בעל פה שחלה טעות וש"בעיקרון לא נותנים לרופאה הזו לבצע טיפול כזה", אך כעת הם מתעלמים ממני מבקשתי לפצות אותי על הסכום שהביטוח היה אמור לכסות אם לרופאת שיניים היתה את המומחיות הנדרש .
.
שאלתי:
מאחר שהמרפאה מסרבת להגיב, כיצד הכי נכון ואפקטיבי לפעול כעת כדי לקבל את הכסף חזרה? האם אני יכולה לתבוע ,על מה אני יכולה לתבוע ואיפה?
תודה רבה רבה !
תביעה נגד מרפאת שיניים
שלום
בשני המקרים נראה על פניו שיש עילה טובה, ולכן נראה שיש מקום להגיש תביעה קטנה או בשלב ראשון לשקול הוצאת מכתב התראה לפני נקיטת הליך משפטי באמצעות עו"ד העוסק בתחום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הגשת תביעת נזיקין ותביעה קטנה במקביל
לאחר קבלת חוות דעת שמאי אני צפוי להגיש, באמצעות עורך דין, תביעת נזיקין משמעותית בגין הנזקים שהתגלו.
במקביל אני שוקל להגיש תביעה קטנה נפרדת בגין עלות פירוק והתקנה מחדש של המזגנים, משום שמדובר בסכום נמוך ובעילה עובדתית פשוטה יחסית.
השאלה: האם קיים סיכון שפסק דין בתביעה הקטנה ימנע ממני לנהל בהמשך את תביעת הנזיקין העיקרית, בטענה שמדובר באותו סכסוך שכבר נדון או שניתן בנסיבות כאלה לפצל בין שתי התביעות?
תודה!
תביעה אחת או כמה?
על פניו, נראה שיש צורך לבקש פיצול סעדים, מאחר ומדובר באותה מסכת עובדתית שמקורה בהסכם מכר אחד. באופן כללי, נראה שעדיף לרכז את כל העילות והסעדים בתביעה אחת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בעיית עיכוב ודחיה בתאריך אספקה
אני פונה אליכם בקריאה נואשת לעזור לי בבעיית עיכוב ודחית (שלישית) בתאריך אספקה מיטה עם מזרנים של חברת עמינח שרכשתי במתחם g בראשון לציון.
יש שיחות טלפון מוקלטות וגם מסמכים וגם הודעות בווטסאפ.
הזמנתי מוצר ב22/4 ותאריכי האספקה היו ב20/5, אחר כך ב3/6 אחר כך 10/6 ועכשיו 22/6.
היום לפי שיחה מוקלטת ומסמך בווטסאפ היו אמורים בין שעת 13 ל15.00 לספק לי מיטה
ואף אחד לא הודיע לי על ביטול האספקה
ביוזמתי התקשרתי למוקד ההזמנות ונאמר לי רק אז על עיכוב נוסף באספקה
מכיוון שהודיעו לי שחדר שינה צריך להיות ריק אני פניתי את המיטה הישנה
אני כרגע נמצא במצב ללא מיטה בחדר שינה ויושן בלילה על הרצפה.
אני בן 78 וזה מצב קשה
אני מבקש פיצוי מיידי בגובה 5 אלף שקל על עוגמת נפש ופגייה בבריאות
אבקש עזרה
המיטה שהוזמנה טרם סופקה
שלום
מהמתואר עולה כי יש עילת תביעה בגין הפרת הסכם, הפרת חוק הטכנאים ועוד.
יש לקבל ייעוץ פרטני לצורך קבלת הכוונה וייעוץ משפטי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה
איפה התביעה תתתברר
באיזה בית משפט?
הוא יכול לתבוע אותי בתביעות קטנות?
עורך דין יכול להגיש תביעה קטנה?
כן
עורך דין יכול להגיש תביעה בתביעה קטנה עד סכום של 39,900 ש"ח כמו כל אדם אחר, ואתה רשאי להיות בעצמך מיוצג על ידי עו"ד במסגרת ההליך, אם כי לא בטוח שהדבר ישתלם כלכלית לאור סכום התביעה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לא הגשתי כתב הגנה
לא זוכר מתי בדיוק קיבלתי תביעה לתביעות קטנות והתביעה אבדה לי.
חשבתי להגיע בתאריך התביעה ולהגן בעל פה בעצמי. הזימון שלי לבית המשפט תביעות קטנות הוא לעוד חודשיים.
עכשיו גיליתי שחייבים לכתוב כתב הגנה, אחרת השופט יכול לתת פסק דין בלי הגנה שלי.
1. האם חייבים לשלוח הגנה בכתב בזמן?
2. אם חייבים, האם אני יכול לכתוב עכשיו כתב הגנה?
3. למי לשלוח?
תודה רבה מראש.
האם חייבים להגיש כתב הגנה?
שלום
א. כן, ואם לא חייבים לבקש הארכת מועד ולקבל החלטה שמאפשרת זאת
ב. בהנחה וטרם ניתן פסק דין יאפשרו לך להגיש כתב הגנה.
ג. מגישים לתיק בית המשפט.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם יש עילה לתביעת לשון הרע?
ברצוני לשאול האם יש עילה לתביעת לשון הרע, עקב אירוע שעברתי ע"י פקח שהוציא אותי שקרן אל מול כלל נוסעי האוטובוס.
השתלשלות האירועים:
ביצעתי תיקוף כחוק באפליקצית "מוביט" מיד עם עלייתי לקו - בעלות של 0 ש"ח (מתוקף פרופיל חייל משוחרר).
פקחים עלו לאוטובוס וביקשו כרטיס. בעת הניסיון להציג את קוד ה-QR, האפליקצייה הציגה את הקוד של תיקוף קודם שביצעתי (אוטובוס בו נסעתי לפני העליה לקו החדש), ועקב חוסר ידע שלי לא ידעתי להציג את הכרטיס המעודכן.
הגשתי את הפלאפון לפקח על מנת שיבדוק, תוך הנחה סבירה שהוא יודע כיצד להכנס להסטוריית הדיווחים באפליקציה (בדיעבד אני עכשיו למדתי גם כן בעצמי, אך בעת הלחץ מול הפקחים לא הצלחתי).
הפקח נכנס לאותו קוד שכבר הצגתי לו (הנסיעה הקודמת), טען שלא תיקפתי בנסיעה זו, חרף התעקשות שלי שתיקפתי. גם ביצעתי הדגמה לפקח מה היה סדר הפעולות שלי עם העליה לאוטובוס תוך תיקוף חוזר (בניסיון כושל להראות שיש בעיה באפליקציה, הפעם כן הוצג קוד ה-QR כי לא יצאתי ממנו כשהופק, אז קל להציגו).
הפקח סירב לקבל את ההסבר על התקלה הטכנית, הרים עליי את קולו בכעס, טען שוב ושוב שלא תיקפתי, התעלם מכלל הסבריי אל מול כל הנוסעים המתבוננים, והנפיק דרישת תשלום מוגדל על סך 100 ש"ח.
התיקוף המקורי והתקין מופיע כעת בצורה מלאה בהיסטוריית הנסיעות באפליקציה, ומוכיח שהתשלום אכן בוצע כדת וכדין לפני עליית הפקחים וכתיבת הדוח.
חווייה זו השפילה אותי מאוד, ופגעה בשמי הטוב, שהרי אני הייתי קצין בצה"ל, אף טענתי מולו שאני חייל משוחרר וממילא אין לי כל סיבה להתחמק מתשלום, אני אדם שדוגל בערך האמינות ומקרה זה הוציא אותי שקרן מול כל הנוסעים ובאופן שקרי.
האם יש עילה לתביעת לשון הרע?
שלום
על פניו מהמתואר בשאלה נראה כי יש עילה, עם זאת מומלץ להתייעץ פרטנית טרם נקיטת כל הליך משפטי תוך קבלת הערכת סיכויי ההליך, סיכון סיכוי וכיוצא בכך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוות דעת ראשונית לגבי אפשרות לתביעה צרכנית
אשמח לקבל חוות דעת ראשונית לגבי אפשרות לתביעה צרכנית.
לפני כשנתיים וחצי סבא וסבתא שלי רכשו משטח שיש למטבח מספק בשם שי בעלות של כ־34,000 ש"ח. סבא וסבתא שלי מתגוררים דרך קבע בחו"ל ואינם אזרחי ישראל. מדובר בדירתם בירושלים שבה הם שוהים רק לתקופות קצרות במהלך השנה.
זמן קצר לאחר ההתקנה התגלו מספר בעיות במשטח. כבר בחודשים הראשונים דיווחנו לספק כי קיימים אזורים שונים במשטח, חלקם מבריקים וחלקם מט, וכן סימנים ופגמים שלא ניתן היה לנקות. בנוסף, עם הזמן התברר כי המשטח סובל מבעיות ספיגה, כתמים וחוסר אחידות בגימור.
כל הפניות לספק מתועדות בוואטסאפ. כבר במרץ 2024, זמן קצר לאחר ההתקנה, נשלחו לו הודעות מפורטות עם תיאור הליקויים ובקשות שיגיע לבדוק את המשטח. במקום לטפל בבעיה, הוא הפנה אותנו שוב ושוב ליבואן השיש (שיש דן), למרות שהעסקה בוצעה מולו ואנו שילמנו לו ישירות. במשך חודשים ארוכים הוא הבטיח לבדוק, להתייעץ עם היבואן, לתאם ביקור או לחזור אלינו עם תשובות, אך בפועל הבעיה לא נפתרה.
בסופו של דבר הוא אכן הגיע לדירה בפעם הראשונה כדי לראות את הבעיה. עם זאת, הוא לא ביצע כל תיקון בפועל. במהלך הביקור הוא הסביר שמדובר בעבודה גדולה ומורכבת, הכרוכה בלכלוך רב, אבק ובלגן משמעותי במטבח. סבא וסבתא שלי, שהם אנשים מבוגרים ומתגוררים רוב הזמן בחו"ל, נרתעו מהתהליך ולא רצו להיכנס לשיפוץ נוסף באותה תקופה, ולכן העניין לא קודם.
מאז חלפו כשנתיים והבעיה נותרה בעינה. אני עצמי מתגורר בישראל, ובשלב הזה נמאס לי מהסחבת ומהעובדה שהליקויים קיימים כבר שנים ללא פתרון. לאחרונה פניתי אליו שוב בדרישה לטפל בבעיה באופן סופי. הוא הגיע פעם נוספת, צילם את המשטח ואמר שיבדוק את הנושא ויחזור אלינו, אך נכון להיום עדיין אין פתרון
האם אפשר לתבוע כאשר התובע גר בחוץ לארץ?
שלום
מהמתואר עולה כי על פניו קיימת עילה וניתן לנקוט בהליך משפטי ובכל מקרה מומלץ לקבל ייעוץ משפטי ופרטני. כיום ניתן לקיים הליכים משפטיים מרחוק באופן דיגיטלי גם כאשר התובעים נמצאים בחו"ל, ובפרט אם הם מבוגרים ופחות ניידים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איך מתמודדים עם חברת אוטובוסים ידועה שנהגה בנוכלות כפי המתואר-
שלום, מה השאלה?
אם הוגשה נגדך תביעה, עליך להגיש כתב הגנה ולהתגונן, וייתכן אף שתביעה שכנגד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עילה לתביעה
לא נכתבה הזמנה מסודרת על דף העסק, אלא על דף פשוט עם סכום התשלום . לא קיבלתי קבלה בגין תשלום המקדמה על אף בקשות חוזרות ונשנות בנושא ולא הוצגו בפני תנאים לביטול העסקה.
כעבור שבועיים התשלום נפרע, ולמרות בקשות חוזרות ונשנות לא קיבלתי קבלה ו/או הזמנה מסודרת.
ביקשתי לבטל את העסקה ולקבל את דמי המקדמה בחזרה.
הציעו ביטול שמלה שנועדה לקניה, ולהשאיר את השמלה להשכרה. הסכמתי בלית ברירה, אולם נדרשתי להוסיף 1500 שח על דמי המקדמה.
כעבור יומיים ביקשתי לבטל את העסקה כולה, במרווח זמן של למעלה מחצי שנה מיום האירוע, כך שלא נגרם כל נזק כלכלי לעסק.
מבקשת חוד לפני הגשת תביעה
ביטול שמלת כלה
שלום
באופן כללי צרכן שהתקשר בעסקה לרכישת שמלות כלה זכאי לבטל את העסקה ולקבל החזר כספי, בניכוי דמי ביטול , אם העוסק לא עמד בחובות הגילוי המוטלות עליו לפי חוק הגנת הצרכן, וזה כולל לרבות אי מסירת פרטי העסקה ותנאי הביטול בכתב, כפי שהיה במקרה שאת מתארת. עם זאת, כדאי לקבל ייעוץ משפטי מסודר לפני הגשת התביעה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אישור בעל אמצעי תשלום לעסקה
שאלתי נוגעת למקרה הבא: יש בידי חברה x, פרטי כרטיס אשראי. אני הוא בעל הכרטיס. החברה מספקת שירות בכתובת א, שהיא מגוריי וכתובת ב', שבה גרים בני משפחתי. דהיינו, אני משלם גם עבור בני משפחתי - ראשית, אני מודע לכך ושנית, אני עשיתי את העסקה בפועל, מול החברה.
יש לציין, שבני משפחתי מתנהלים עצמאית מול חברה x, בכל הנוגע לבעיות טכניות. כלומר, ההתנהלות השוטפת, בידיהם. עד כה, סביר והגיוני.
שאלתי היא - מה החוק אומר, אדות חובתה של חברה x, לקבל אישור מבעל אמצעי התשלום (כאמור, אני), במקרה ובני משפחתי מבקשים לרכוש מוצרים נוספים?
הם הרי, לא מכירים את פרטי הכרטיס כך שאין באפשרותם להזדהות בשמי. השאלה היא, האם קיימת חובה חוקית על החברה, לקבל את אישורי לפני מכירת מוצר חדש (אם הפרט הזה משנה)?
הרי לראייתי - אמצעי התשלום, לא קיים ברשותם ע"מ לחייב עכשיו, ככל העולה על רוחם. זהו אמצעי תשלום על עסקה קיימת, לכל היותר. בוודאי שאין בכך היתר, "להלביש" עיסקאות חדשות על הכרטיס, ללא אישור בעל אמצעי התשלום. אודה אם תוכלו להפנות אותי לחוק או הפסיקה המדויקים, המחייבים אותם לקבל אישור מפורש מבעל אמצעי התשלום, לעסקה חדשה. תודה!
עסקה באשראי על ידי בני משפחה
שלום
באופן כללי ומבלי להתייחס באופן פרטני לפרטי האירוע הספציפי , חברה שמחזיקה בפרטי אשראי של לקוח לצורך עסקאות קיימות, לא רשאית לחיב את הכרטיס בגין רכישת שירותים חדשים המבוקשים על ידי צד שלישי (למשל בני משפחה), ללא קבלת אישור מפורש מבעל הכרטיס וזיהויו באמצעות פרט אימות מוגבר. הדבר יכול להיחשב כפעולה במסמך חסר ובמקרה של הכחשה מצד בעל הכרטיס, חובת ההשבה תחול על נותן שירותי התשלום. יש פסיקה בעניין.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הזמנתי רהיטים ופשוט הגיע לא טוב ואיכות ירודה
מה השאלה?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעה בגין תאונה
אשמח לייעוץ ראשוני בנוגע למקרה הבא:
הוגשה נגדי תביעת רכוש (נזקי פח) מטעם חברת תחבורה ציבורית על תאונה שבה היה מעורב רכב שרשום על שמי.
העניין הוא שאני מעולם לא נהגתי ברכב בזמן האירוע, לא הייתי מעורב בו ולא גרמתי לנזק. מי שנהג ברכב בפועל והיה מעורב בתאונה הוא אחי.
מיד כשקיבלנו את כתב התביעה (לפני כארבעה חודשים), אחי פנה טלפונית למשרד עורכי הדין של התובעת, לקח אחריות מלאה על האירוע וביקש לשלם את הנזק הישיר. נציג משרדם הבטיח לבדוק את הצעת הפשרה ולחזור אליו. הסתמכנו על כך בתום לב והמתנו לשובר תשלום.
במקום לחזור אלינו כמובטח, עורכי הדין של החברה ניצלו את ההמתנה שלנו, לא דיווחו לבית המשפט שיש להם קשר ישיר עם הנהג בפועל שרוצה לשלם, והגישו נגדי בקשה לפסק דין בהיעדר הגנה. פסק הדין אכן ניתן.
גם לאחר שגילינו על פסק הדין, אחי פנה אליהם שוב בכתב והציע לשלם מיד את מלוא קרן הנזק המקורית + הוצאות פתיחת התיק הישירות (אגרה ומסירה). הם מסרבים לחלוטין ומתעקשים להמשיך בהליכים אך ורק בשל דרישה לשכר טרחה מנופח מאוד.
אני מגיש כעת בעצמי בקשה דחופה לביטול פסק הדין (מצורף תצהיר שלי ושל אחי, לצד המיילים שמוכיחים שהצענו לשלם והם סירבו).
השאלות שלי הן:
האם העובדה שהתביעה הוגשה נגד האדם הלא נכון (בעל הרכב ולא הנהג) מהווה עילת ביטול מוחלטת "מחובת הצדק"?
איך השופטים נוטים להתייחס להתנהלות כזו של חוסר תום לב, שבה משרד עורכי דין מסרב לקבל את מלוא סכום הנזק וההוצאות רק כדי ללחוץ על שכר טרחה גבוה יותר?
תודה רבה
פסק דין נגד האדם הלא נכון
שלום
יש לכם עילה לביטול פסק דין לאור חוסר יריבות משפטית, ולאור כך שפסק הדין פגום, אם כי בשביל לתת תשובה מלאה ומדויקת חשוב לקבל ייעוץ משפטי פרטני בשביל לקבל כלים משפטיים מתאימים להתמודד עם הסיטואציה שנוצרה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם התנאים סבירים?
התקשרתי בחוזה להגנה על המחשב שלי.
האם סעיף בלשון זו: " ... אינה מתחייבת כי השירות יספק הגנה מלאה (של 100%) ו/או יצליחו לחשוף ו/או למנוע את כל האיומים ובעיות האבטחה, זאת גם כאשר השירות פועל באופן תקין והנך ממלא אחר כל ההנחיות לשימוש בו". הוא סביר?
קיצרתי את הסעיף והתמקדתי בעיקר. על פניו נראה שהם מקבלים כסף עבור שירות שלא ניתן. מה המשמעות של "הגנה" שאינה 100%? על פי הנוסח הזה, על מה הם לוקחים אחריות?
אחריות להגנה על מחשב
שלום
בלתי אפשרי להשיב בלי לקרוא את כל ההסכם על כל סעיפיו.
באופן כללי, סעיף הספציפי כללי מדי ועמום ולכן חשוב לחדד אותו, מפני שכרגע מדובר בהסכם "הגנה" ללא כל אחריות וסייגים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלקוח הפסיק התקשרות ואמר לי להסתפק במקדמה
תביעה קטנה על יתרת שכר טרחה
שלום
ניתן להגיש תביעה קטנה עד סכום של 39,900 ש"ח באופן פשוט ובכל מקרה אין ייצוג של עורכי דין בדיון עצמו, אך עו"ד יכול לסייע בהכנת כתב תביעה, הגנה, בקשה ובייעוץ משפטי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
