פורום תביעות קטנות

פורום תביעות קטנות הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בנוגע להליכי תביעה בסכומים נמוכים. הגשת תביעה, הכנה לדיון, פסקי דין, גביית כספים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום תביעות קטנות

עו"ד ליאור חאיק

בעל משרד עצמאי העוסק בתחום המשפט המסחרי אזרחי ודיני עבודה.

רעש בעקבות אולם אירועים

ורדה אביטבול 25/06/26
שלום, אני גרה בשכונה חרדית בנווה יעקב ברחוב מאוד קטן שנפתח שם אולם אירועים ומידי לילה יש רעש שנוגד את החוק לאחר בקשות חוזרות מידי לילה בעל האולם פשוט מתעלם לא עונה לטלפונים
אני כבר סובלת מכאבי ראש ומיגרנות מחוסר שינה
ואנחנו פשוט בחוסר אונים מוחלט
יש עוד שכנים שהתלוננו לפני לרשויות ומשום מה המצב לא הגיע לידי פתרון ולא יודעם כבר מה ניתן לעשות!
תודה ורדה אביטבול

מטרד רעש מתמשך מאולם אירועים

עו"ד ליאור חאיק מנהל 25/06/26

שלום

ייתכן ויש עילת תביעה בגין מטרד, ואז ניתן יהיה לנקוט בהליכים מתאימים

יש צורך בקבלת ייעוץ פרטני, ויש גם לשקול להסתייע במומחה למדידת רעש לראות האם ישנה חריגה מהמותר

מנהל פורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם ניתן לבטל עסקה?

נלה 23/06/26
מכרתי לאדם ערכת ספרים יד שנייה. הוא מצא אותם כמתאימים לו, שילם לי והעסקה הושלמה.
כמה ימים לאחר מכן, הוא כתב לי שהספרים במצב פחות טוב משהיה רוצה, ודרש ממני להשיב חלק מהתשלום. כמובן שסירבתי אבל הבחור לא מרפה ממני. הוא כל הזמן כותב לי, מתקשר אליי, שולח לי בקשות בביט ומתקשר אליי וכותב לי גם ממספרים אחרים.
אני לא רוצה להסכים לדרישה שלו רק כי הוא אדם לא מווסת רגשית.
מה כדאי לעשות?

עסקת ספרים יד שנייה

עו"ד ליאור חאיק מנהל 25/06/26

לא נשמע שיש עילת תביעה מצידו, שעה שמדובר בספר יד שנייה. כל עוד הספר במצב סביר ואפשר לעשות בו שימוש והוא לא קרוע, אין ממש בטענות

מנהל פורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מקום ההגשה של התביעה

אריה 23/06/26
סוגייה בתקנות הסמכות המקומית לדון בתביעה קטנה.
הוגשה תביעה קטנה בבית משפט באשקלון - מקום מגורי התובעת.
הנתבעת מתגוררת באשדוד. האירוע התרחש באשדוד וגם העדים גרים באשדוד.
על פי תקנות השיפוט בתביעות קטנות (סדרי דין), תשל"ז-1976 סעיף 2 (א) הסמכות לדון בתביעה הוא בית המשפט באשדוד.
כאשר בקשתי מבית המשפט להעביר את התביעה לאשדוד על פי סעיף זה קבלתי את התשובה הבאה:
"...הסמכות המקומית קנויה לכל בית משפט המצוי במחוז השיפוט הרלוונטי - בענייננו, מחוז דרום..."
על פי מענה זה, אפשר להגיש את התביעה באילת שהיא שייכת למחוז דרום.
האם קביעתו של בית המשפט נכונה ?

סמכות שיפוט מקבילה של בתי המשפט באותו מחוז

עו"ד ליאור חאיק מנהל 23/06/26

שלום

לכל בתי המשפט המצויים באותו מחוז שיפוט יש סמכות שיפוט מקבילה ולכן ההחלטה נכונה.

מנהל פורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה נגד נהג אוטובוס שקילל

חיים 21/06/26
נסעתי באוטובוס באחת התחנות הנהג עצר ואמר שהוא לא ממשיך לנסוע, לאחר שאיימתי עליו שנזמין לו משטרה הוא התחיל לקלל ולהטריד אותי מינית באופן מילולי בצורה מחפירה, התקשרתי למשטרה והוא התחיל לנסוע, אז ביטלתי את התלונה, במהלך הנסיעה ביקשתי מאנשים את פרטיהם ע"מ לתבוע אותו, ואז הוא התעצבן וצילם אותי מטווח אפס בשביל להשפיל אותי מול כל הנוסעים, האם התיק הזה שייך לתביעות קטנות, וא"כ האם שווה לי להגיש נגדו תביעה, או שמדובר בסכום זעיר שלא שווה את המאמץ

נהג אוטובוס קילל והטריד מינית

עו"ד ליאור חאיק מנהל 22/06/26

שלום

צריך לבחון את המקרה באופן פרטני

על פניו נראה שיש עילה מכוח החוק להטרדה מינית ואולי גם לפי עילות נוספות.

לגבי השאלה האם מתאים לתביעה קטנה או לא, כאמור כדאי לקבל ייעוץ פרטני ובמסגרת זאת ניתן יהיה לקבל החלטה מושכלת, גם לאחר קבלת מידע עובדתי נוסף שחסר בשאלה

מנהל פורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה ….

דנה 19/06/26
הלכתי לחנות לקנות מיטה ומזרן . בקיצור בחרתי באחת המיטות ובאחד המזרנים
כשהגיעה המיטה הביתה. התברר גודל המחדל ,גובה המיטה מהרגלים עד קצה המזרן 73 סנטימטר שזה גבוה מאד . השאלה , האם המוכר לא היה אמור להבהיר בפני , שזו מיטה שהבסיס שלה גבוה ? ובשילוב מזרן היא תהיה ענקית.. אציין שאני לקוחה ולא מהנדסת מיטות
אין לי ידע את הנדרש בהנדוס . השאלה , האם אני יכולה לתבוע על הסתרת מידע מהותי של המוכר ? למרות שהייתי בחנות כשקניתי .?

המיטה הגיעה בגובה אחר

עו"ד ליאור חאיק מנהל 22/06/26

ייתכן ומדובר בהטעיה. צריך לראות על מה חתמת ואת מסמכי ההזמנה והאם מהם עולה כי ישנו פער בין המוצר שקיבלת לבין זה שקיבלת בפועל

מנהל פורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חו"ד שקרית נזילה

טלי 18/06/26
שלום,
מותר לי לתבוע חאפר שבמקום לבדוק נזילה אצל השכן למעלה משם הנזילה שגרמה לרטיבות בתקרת דירת אימי.
כאשר בחשבונית 3000 שח שולם וכתוב את כל המכשור שיש ברשותות.
והוא ביצע רק צילום מצלמה תרמית ויתרה צילם קירות בבית של אמי. !!
אגב המצלמה מראה לפי ריכוז הצבע שזה מקור מהתקרה.
ואז כתב שקר: שיש פיצוץ בצינור הביוב _( בלי נקודת ציון) בלי תמונה אלא צילם טיח מהקיר של הבית של אמא וכתב סדקים מהם יוצא המים עלק)
ואז החליט להחלליף את כל צינור הביוב מלמעלה עד למטה כולל מחברי רצפה בדירתה ומחברי תקרה.
כל זה כדי להפיל על הוועד כפי שהשכן רצה.
 
כעת יש חו"ד בית משפט מומחה מצא שזה השכן. וזה ברור לכל כי התחבר לצינור הביוב מהאבטיה כשבנה שירותים שלא היו קודם.
ובקיצור לא צריך להחליף שום צינור ביוב. יתרה כתוב שאת הבדיקות לא עושים עם מצלמה תרמית אלא עם סיב אופטי שנכנס לצינור.
 
לסיכום:
צילומים לא בדירה שממנה הנזילה.
צילומי קירות. מצלמה תרמית.
לא מצא נקודה שממנה יש נזק והמים יוצאים
סתם כתב החלפה של צינור מתקרה עד רצפה ומחברי תקרה ומחברי רצפה
שיהיה ברור זה צינור אבן. לא נשבר ולא נסדק אם לא פוגעים בו.

חוות דעת מומחה שגויה

עו"ד ליאור חאיק מנהל 25/06/26

שלום

אשיב באופן כללי על השאלה. ככול ומדובר בבעל מקצוע ששכרת על אחריותך וחשבונך, והוא התרשל תוך גרימת נזק, אפשר לבסס עילה.

מנהל פורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי עצירת אוטובוס בזמן אזעקה

לאה סרוגו 17/06/26
שלום רב נסעתי 26.03.26 בקו 888 שיוצא מבית שמש בשעה 7:30 שהגעתי לתחנה קניון לב העיר
במודעין היה התראה לאזעקה ביקשתי מהנהג לעצור בצד והוא לא הסכים לאחר שלוש ד' התחיל
האזעקה והנהג המשיך בנסיעה הוא לא הסכים לעצור ולפתוח דלתות למרות שהוא עמד ברמזור
אדום, והנהג צעק בערבית בקולי קולות, אני התחיל לי התקף חרדה שמעולם לא היה לי חשתי פחד
עצום שיקרה לי משהו רק לאחר שנגמרה האעזקה הגענו לתחנת אוטובוס שבה היתי צריכה לרדת
בכל מקרה, רצתי בכל כוחי ללא שליטה על הגוף שלי למרחק של :77 מטר עד למקום עבודתי וכל
הזמן הזה נשמעו פיצוצים בשמים מה שהתברר אחר כך כנפילות של רסיסים ,ראיתי שמים אפורים
מה שהגביר לי את הלחץ, איך שנכנסתי לבנין של מקום עבודתי נפלתי במדרגות מתוך לחץ וקיבלתי
מכה רצינית, אנשים באוו אלי ולא הצלחתי לדבר כלל, הנשימה שלי לא היתה סדורה כלל במשך זמן
רב, ואני רןצה לצין שאף פעם לא היה לא שום התקף חרדה בכלל, וכל זה קרה מתוצאה שלהנהג
שהשאיר אותי בתוך כלי רכב סגור שאני יודעת שזה לא חוקי והוא חייב לעצור בצד אבקש בכל לשון
של בקשה ליצור איתי קשר כדי לאמת פרטים, המקרה הזה חריג מאוד אני עד עכשיו בלחץ מסוים
אין לי שום רוגע נפשי מאז שזה קרה...

אזעקות בתוך האוטובוס

עו"ד ליאור חאיק מנהל 17/06/26

מהמתואר בשאלה, נראה כי אפשר לבחון פנייה למסלול של נפגעי פעולות איבה במוסד לביטוח לאומי, ולכן מומלץ לשאול את השאלה בפורום ביטוח לאומי

מנהל פורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

גוף זר באוכל

ג 16/06/26
אם הזמנתי הביתה אוכל ומצאתי גוף זר באוכל שלי והתקשרתי למסעדה והציאו לי פיצויי והסכמתי אבל עדיין לא לקחתי אני עדיין יכול לתבוע?

גוף זר באוכל

עו"ד ליאור חאיק מנהל 17/06/26

בגדול כן, אם כי במידה ולא נגרם נזק ספציפי והגוף הזר לא נכנס לפה, מומלץ לשקול פשרה.

מנהל פורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטול עסקת רכב חדש מיבואן שטרם סופק ונרשם על שמי

mom 15/06/26
ביום 18/03/2026 נגבה ממני סך של 2000 ₪ על ידי יוניון שפילמן מקדמה לרכב.
ביום 10/04/2026 נגבה ממני סך של 2882 באמצעות חברת האשראי "מקס". ביטלתי את העסקה ב- 12/04 בכתב.
לאחר ביטול העסקה זוכיתי ע"י "מקס" בסך של 300 ₪ בלבד.
מבדיקה שערכתי מול מחלקת הכספים של חברת "מקס" נמסר לי כי יתרת הסכום בסך 2582 ₪ קוזזה על ידי טויוטה בגין "עמלת טיפול באשראי על הקמת המימון" בסך 1869 ₪ ובגין "ריבית גישור" בסך 632 ₪.
כאשר פניתי אליהם לקבלת הסבר ולהשבת הכספים, הופניתי בחזרה לחברת "מקס". מנגד, מחלקת הכספים בחברת "מקס" הבהירה לי באופן מפורש כי מדובר בחיובים שנגבו על ידם במסגרת הליך המימון, ולכן האחריות להשבתם מוטלת עליהם מאחר שהעסקה בוטלה כדין ולא יצאה את הפועל, אינני רואה כל הצדקה להותיר בידי החברה סכומים שנגבו בגין עמלת מימון וריבית גישור הנובעת מעסקה שבוטלה . חשוב לציין שהמצב במדינה היה מצב חירום כי היינו במלחמה עם איראן. מה עושים במצב כזה?
אודה למענה

דמי ביטול בעסקת רכב שבוטלה במועד

עו"ד ליאור חאיק מנהל 15/06/26

שלום

מאחר שהעסקה בוטלה כדין בתוך תקופת החרטה הצרכנית, הניכוי של 2,582 ₪ בגין "עמלת טיפול באשראי" ו"ריבית גישור" נעשה בניגוד להוראות חוק הגנת הצרכן המגבילות את דמי הביטול ל-100 ₪ לכל היותר. על שתי החברות חלה אחריות משפטית משותפת להשיב לך את מלוא הסכום שקוזז ביתר ושלא כדין.

מנהל פורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה ..

דנה 14/06/26
תבעתי חנות בגין הטעיה במכר ואי גילוי נאות ..השופט רשם שאפשר להגיע לפשרה או להגיע לדיון . בקיצור , מאז הנתבע שולח לי הודעות להגיע לחנות למצוא פתרונות.. אני לא עונה לו, כי אני יודעת שהוא לא מוכן להחזר כספי מלא , אלא לפתרונות אחרים..השאלה אם עצם כך שאני לא עונה ישמש כנגדי ? כלומר זכותי הלגיטמית לסרב לפתרונות ולא לענות ?

האם חייבים להתפשר?

עו"ד ליאור חאיק מנהל 15/06/26

שלום

זכותך לסרב לפשרה ולהגיע לדיון, אני מניח שזה גם מה שכתוב בהחלטה

זכות הגישה לערכאות היא חוקתית ואין אפשרות לכפות עליך פשרות שאת לא מעוניינת בהן. האם זהו צעד נכון או לא, זו כבר שאלה אחרת.

מנהל פורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הגשת כתב הגנה

klaovumg, shcv 14/06/26
הגשתי תביעה קטנה ב20 לחודש מאי האחרון שאלתי מה התאריך האחרון להגשת כתב הגנה ומה אני אמור לעשות במידה ולא יוגש תודה

התנאים למתן פסק דין בהיעדר הגנה

עו"ד ליאור חאיק מנהל 15/06/26

שלום

השאלה היא לא מתי הגשת את כתב התביעה, אלא מתי הוא נמסר לנתבע, וממועד המסירה (המצאה בשפה המשפטית) סופרים 30 ימים להגשת כתב הגנה, ואם חלף המועד ניתן להגיש בקשה לבית המשפט אשר רשאי, אך לא חייב, לתת פסק דין בהיעדר הגנה..

מנהל פורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה נגד מרפאת שיניים פרטית בגין הטעיה ועיכוב כספי מול הביטוח

תביעת מרפאה 14/06/26
שלום רב,
אשמח לייעוץ כיצד לפעול נגד מרפאת שיניים בשל שני מקרים של רשלנות והטעיה שגרמו לי להפסד כספי של 3,000 ש"ח:
מקרה ראשון: סתימה שנכשלה פעמיים ואילצה אותי לעבור מרפאה ולשלם 500 ש"ח מכיסי. מנהלת המרפאה אישרה החזר, אך מזה שנה הם מעכבים את ביטול התביעה מול הביטוח בטענה ש"המערכת במחשב לא עובדת".
מקרה שני: המרפאה הפנתה אותי להשתלת עצם בעלות 2,500 ש"ח. חברת הביטוח דחתה את התביעה כי לרופאה אין הסמכת מומחה נדרשת ממשרד הבריאות כתנאי הפוליסה. מנהלת המרפאה הודתה בפניי בעל פה שחלה טעות וש"בעיקרון לא נותנים לרופאה הזו לבצע טיפול כזה", אך כעת הם מתעלמים ממני מבקשתי לפצות אותי על הסכום שהביטוח היה אמור לכסות אם לרופאת שיניים היתה את המומחיות הנדרש .
.
שאלתי:
מאחר שהמרפאה מסרבת להגיב, כיצד הכי נכון ואפקטיבי לפעול כעת כדי לקבל את הכסף חזרה? האם אני יכולה לתבוע ,על מה אני יכולה לתבוע ואיפה?
תודה רבה רבה !

תביעה נגד מרפאת שיניים

עו"ד ליאור חאיק מנהל 14/06/26

שלום

בשני המקרים נראה על פניו שיש עילה טובה, ולכן נראה שיש מקום להגיש תביעה קטנה או בשלב ראשון לשקול הוצאת מכתב התראה לפני נקיטת הליך משפטי באמצעות עו"ד העוסק בתחום.

מנהל פורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הגשת תביעת נזיקין ותביעה קטנה במקביל

א 13/06/26
רכשתי דירה. כ־3 שבועות לפני המסירה התגלתה נזילה שנראה כי נמשכה זמן רב וגרמה, בין היתר, לנזק לקיר חיצוני במרפסת שירות. המוכרת סירבה לאפשר לי בדיקת שמאי לפני התיקון, בטענה שתאפשר זאת לאחריו. לפני סיום העבודות ביקשתי במפורש שלא יותקנו מחדש המזגנים עד שהשמאי יוכל לבדוק את הקיר, אך למרות זאת הם הותקנו מחדש. כתוצאה מכך, כדי לאפשר לשמאי גישה לקיר, אצטרך לשלם על פירוק והתקנה מחדש של המזגנים.
לאחר קבלת חוות דעת שמאי אני צפוי להגיש, באמצעות עורך דין, תביעת נזיקין משמעותית בגין הנזקים שהתגלו.
במקביל אני שוקל להגיש תביעה קטנה נפרדת בגין עלות פירוק והתקנה מחדש של המזגנים, משום שמדובר בסכום נמוך ובעילה עובדתית פשוטה יחסית.
השאלה: האם קיים סיכון שפסק דין בתביעה הקטנה ימנע ממני לנהל בהמשך את תביעת הנזיקין העיקרית, בטענה שמדובר באותו סכסוך שכבר נדון או שניתן בנסיבות כאלה לפצל בין שתי התביעות?
 
תודה!

תביעה אחת או כמה?

עו"ד ליאור חאיק מנהל 14/06/26

על פניו, נראה שיש צורך לבקש פיצול סעדים, מאחר ומדובר באותה מסכת עובדתית שמקורה בהסכם מכר אחד. באופן כללי, נראה שעדיף לרכז את כל העילות והסעדים בתביעה אחת.

מנהל פורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בעיית עיכוב ודחיה בתאריך אספקה

שמעון קורנפלד 10/06/26
שלום.
אני פונה אליכם בקריאה נואשת לעזור לי בבעיית עיכוב ודחית (שלישית) בתאריך אספקה מיטה עם מזרנים של חברת עמינח שרכשתי במתחם g בראשון לציון.
יש שיחות טלפון מוקלטות וגם מסמכים וגם הודעות בווטסאפ.
הזמנתי מוצר ב22/4 ותאריכי האספקה היו ב20/5, אחר כך ב3/6 אחר כך 10/6 ועכשיו 22/6.
היום לפי שיחה מוקלטת ומסמך בווטסאפ היו אמורים בין שעת 13 ל15.00 לספק לי מיטה
ואף אחד לא הודיע לי על ביטול האספקה
ביוזמתי התקשרתי למוקד ההזמנות ונאמר לי רק אז על עיכוב נוסף באספקה
מכיוון שהודיעו לי שחדר שינה צריך להיות ריק אני פניתי את המיטה הישנה
אני כרגע נמצא במצב ללא מיטה בחדר שינה ויושן בלילה על הרצפה.
אני בן 78 וזה מצב קשה
אני מבקש פיצוי מיידי בגובה 5 אלף שקל על עוגמת נפש ופגייה בבריאות
אבקש עזרה

המיטה שהוזמנה טרם סופקה

עו"ד ליאור חאיק מנהל 14/06/26

שלום

מהמתואר עולה כי יש עילת תביעה בגין הפרת הסכם, הפרת חוק הטכנאים ועוד.

יש לקבל ייעוץ פרטני לצורך קבלת הכוונה וייעוץ משפטי.

מנהל פורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

שרית אקראיזן 08/06/26
עו''ד רוצה לתבוע אותי ע'ס 1700 ש''ח
איפה התביעה תתתברר
באיזה בית משפט?
הוא יכול לתבוע אותי בתביעות קטנות?

עורך דין יכול להגיש תביעה קטנה?

עו"ד ליאור חאיק מנהל 09/06/26

כן

עורך דין יכול להגיש תביעה בתביעה קטנה עד סכום של 39,900 ש"ח כמו כל אדם אחר, ואתה רשאי להיות בעצמך מיוצג על ידי עו"ד במסגרת ההליך, אם כי לא בטוח שהדבר ישתלם כלכלית לאור סכום התביעה.

מנהל פורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לא הגשתי כתב הגנה

ממיקה 07/06/26
שלום רב
לא זוכר מתי בדיוק קיבלתי תביעה לתביעות קטנות והתביעה אבדה לי.
חשבתי להגיע בתאריך התביעה ולהגן בעל פה בעצמי. הזימון שלי לבית המשפט תביעות קטנות הוא לעוד חודשיים.
עכשיו גיליתי שחייבים לכתוב כתב הגנה, אחרת השופט יכול לתת פסק דין בלי הגנה שלי.
1. האם חייבים לשלוח הגנה בכתב בזמן?
2. אם חייבים, האם אני יכול לכתוב עכשיו כתב הגנה?
3. למי לשלוח?
תודה רבה מראש.

האם חייבים להגיש כתב הגנה?

עו"ד ליאור חאיק מנהל 09/06/26

שלום

 

א. כן, ואם לא חייבים לבקש הארכת מועד ולקבל החלטה שמאפשרת זאת

ב. בהנחה וטרם ניתן פסק דין יאפשרו לך להגיש כתב הגנה.

ג. מגישים לתיק בית המשפט.

מנהל פורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם יש עילה לתביעת לשון הרע?

נדב 07/06/26
שלום רב,
ברצוני לשאול האם יש עילה לתביעת לשון הרע, עקב אירוע שעברתי ע"י פקח שהוציא אותי שקרן אל מול כלל נוסעי האוטובוס.
השתלשלות האירועים:
​ביצעתי תיקוף כחוק באפליקצית "מוביט" מיד עם עלייתי לקו - בעלות של 0 ש"ח (מתוקף פרופיל חייל משוחרר).
פקחים עלו לאוטובוס וביקשו כרטיס. בעת הניסיון להציג את קוד ה-QR, האפליקצייה הציגה את הקוד של תיקוף קודם שביצעתי (אוטובוס בו נסעתי לפני העליה לקו החדש), ועקב חוסר ידע שלי לא ידעתי להציג את הכרטיס המעודכן.
הגשתי את הפלאפון לפקח על מנת שיבדוק, תוך הנחה סבירה שהוא יודע כיצד להכנס להסטוריית הדיווחים באפליקציה (בדיעבד אני עכשיו למדתי גם כן בעצמי, אך בעת הלחץ מול הפקחים לא הצלחתי).
הפקח נכנס לאותו קוד שכבר הצגתי לו (הנסיעה הקודמת), טען שלא תיקפתי בנסיעה זו, חרף התעקשות שלי שתיקפתי. גם ביצעתי ​הדגמה לפקח מה היה סדר הפעולות שלי עם העליה לאוטובוס תוך תיקוף חוזר (בניסיון כושל להראות שיש בעיה באפליקציה, הפעם כן הוצג קוד ה-QR כי לא יצאתי ממנו כשהופק, אז קל להציגו).
הפקח סירב לקבל את ההסבר על התקלה הטכנית, הרים עליי את קולו בכעס, טען שוב ושוב שלא תיקפתי, התעלם מכלל הסבריי אל מול כל הנוסעים המתבוננים, והנפיק דרישת תשלום מוגדל על סך 100 ש"ח.
התיקוף המקורי והתקין מופיע כעת בצורה מלאה בהיסטוריית הנסיעות באפליקציה, ומוכיח שהתשלום אכן בוצע כדת וכדין לפני עליית הפקחים וכתיבת הדוח.
חווייה זו השפילה אותי מאוד, ופגעה בשמי הטוב, שהרי אני הייתי קצין בצה"ל, אף טענתי מולו שאני חייל משוחרר וממילא אין לי כל סיבה להתחמק מתשלום, אני אדם שדוגל בערך האמינות ומקרה זה הוציא אותי שקרן מול כל הנוסעים ובאופן שקרי.

האם יש עילה לתביעת לשון הרע?

עו"ד ליאור חאיק מנהל 07/06/26

שלום

על פניו מהמתואר בשאלה נראה כי יש עילה, עם זאת מומלץ להתייעץ פרטנית טרם נקיטת כל הליך משפטי תוך קבלת הערכת סיכויי ההליך, סיכון סיכוי וכיוצא בכך.

מנהל פורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוות דעת ראשונית לגבי אפשרות לתביעה צרכנית

יעקב פורמן 04/06/26
שלום,
 
אשמח לקבל חוות דעת ראשונית לגבי אפשרות לתביעה צרכנית.
 
לפני כשנתיים וחצי סבא וסבתא שלי רכשו משטח שיש למטבח מספק בשם שי בעלות של כ־34,000 ש"ח. סבא וסבתא שלי מתגוררים דרך קבע בחו"ל ואינם אזרחי ישראל. מדובר בדירתם בירושלים שבה הם שוהים רק לתקופות קצרות במהלך השנה.
 
זמן קצר לאחר ההתקנה התגלו מספר בעיות במשטח. כבר בחודשים הראשונים דיווחנו לספק כי קיימים אזורים שונים במשטח, חלקם מבריקים וחלקם מט, וכן סימנים ופגמים שלא ניתן היה לנקות. בנוסף, עם הזמן התברר כי המשטח סובל מבעיות ספיגה, כתמים וחוסר אחידות בגימור.
 
כל הפניות לספק מתועדות בוואטסאפ. כבר במרץ 2024, זמן קצר לאחר ההתקנה, נשלחו לו הודעות מפורטות עם תיאור הליקויים ובקשות שיגיע לבדוק את המשטח. במקום לטפל בבעיה, הוא הפנה אותנו שוב ושוב ליבואן השיש (שיש דן), למרות שהעסקה בוצעה מולו ואנו שילמנו לו ישירות. במשך חודשים ארוכים הוא הבטיח לבדוק, להתייעץ עם היבואן, לתאם ביקור או לחזור אלינו עם תשובות, אך בפועל הבעיה לא נפתרה.
 
בסופו של דבר הוא אכן הגיע לדירה בפעם הראשונה כדי לראות את הבעיה. עם זאת, הוא לא ביצע כל תיקון בפועל. במהלך הביקור הוא הסביר שמדובר בעבודה גדולה ומורכבת, הכרוכה בלכלוך רב, אבק ובלגן משמעותי במטבח. סבא וסבתא שלי, שהם אנשים מבוגרים ומתגוררים רוב הזמן בחו"ל, נרתעו מהתהליך ולא רצו להיכנס לשיפוץ נוסף באותה תקופה, ולכן העניין לא קודם.
 
מאז חלפו כשנתיים והבעיה נותרה בעינה. אני עצמי מתגורר בישראל, ובשלב הזה נמאס לי מהסחבת ומהעובדה שהליקויים קיימים כבר שנים ללא פתרון. לאחרונה פניתי אליו שוב בדרישה לטפל בבעיה באופן סופי. הוא הגיע פעם נוספת, צילם את המשטח ואמר שיבדוק את הנושא ויחזור אלינו, אך נכון להיום עדיין אין פתרון

האם אפשר לתבוע כאשר התובע גר בחוץ לארץ?

עו"ד ליאור חאיק מנהל 04/06/26

שלום

מהמתואר עולה כי על פניו קיימת עילה וניתן לנקוט בהליך משפטי ובכל מקרה מומלץ לקבל ייעוץ משפטי ופרטני. כיום ניתן לקיים הליכים משפטיים מרחוק באופן דיגיטלי גם כאשר התובעים נמצאים בחו"ל, ובפרט אם הם מבוגרים ופחות ניידים

מנהל פורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איך מתמודדים עם חברת אוטובוסים ידועה שנהגה בנוכלות כפי המתואר-

נתנאל 01/06/26
שלום, לפני שנה פחות חודשיים היית מעורב בתאונה קלה מאוד עם נהג אוטובוס מחברת ידועה- בפתח תקווה באמצע צומת רמזורים הנהג ביצע פנייה שמאלה וכחלק מהפנייה נצרך לקשת רחבה ולקח קצת ימינה שם עמדתי ברמזור אדום לנסוע ישר- ומחץ לי את המראה, היו חילופי דברים, בתחילה סירב להביא את פרטיו, איים, קילל השפיל, וניסה לעשות הכל כדי שלא אתקע אותו, באתי אליו בהתחלה בכבוד ובצורה יפה ושנסגור את הסיפור בנינו בכמה מאות שקלים בודדים והוא פתאום החל להשתולל ולנהוג בבריונות שאין כמוה- והתחיל לשקר ולהפוך את הסיפור שאני נכנסתי בו, בעוד עמדתי ברמזור אדום! דומם! התקשרתי למשטרה ועד הגעת השוטר לא קיבלתי את פריטיו- הוא לאורך כל האירוע לא הפסיק לאיים שהעורכי דין של החברה יקרעו אותי, יזמברו ויפרקו אותי... החלטתי לפנות לחברה באופן רשמי ומסודר על מה שהיה לי, ושאין בכוונתי לתבוע ואני מקבל את הדבר משמיים רק שיתייחסו לזה ויפטרו על אתר את הבריון הפוגע- נהגם. אתמול לאחר כשנה! האירוע היה ב21.7.25 קיבלתי מכתב עם שליח ללא תאריך וללא חותמת רק מעטפה לבנה עם המון דפים המכילים כתב תביעה מאורגן ומסודר עם שווי הנזק,ירידת ערך,שכ"ט שמאי,השבתת 2 ימי עבודה של האוטובוס, ולתדהמתי השיבו רעה תחת טובה והפכו את התביעה כלפיי! תוך ציון שאין ביכולתם לדעת איך נגרמה תאונה זו באופן ממשי ועל סמך הנחה שפורחת באוויר בנו מגדל שלם ותובעים ממני כ11,000 ש"ח התביעה נפתחה בפועל ב26.3.26 אך קיבלתי, כאמור רק אתמול ב31.5.26, אני כמעט בטוח שההמתנה המכוונת שלהם הייתה כדי להגיע למצב בו לא ניתן להוכיח על ידי מצלמות שעמדתי בכלל ברמזור אדום. בכל מקרה אין לי תיעוד\צילום מהזירה רק הקלטות רבות שדיברתי עם המשטרה [אני פניתי להתלונן] ועם אבי, ועם מכונאי באותו היום וכל ה

שלום, מה השאלה?

עו"ד ליאור חאיק מנהל 02/06/26

אם הוגשה נגדך תביעה, עליך להגיש כתב הגנה ולהתגונן, וייתכן אף שתביעה שכנגד

מנהל פורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עילה לתביעה

שרון 30/05/26
התעניינתי ב-2 שמלות כלה- 1 להשכרה ו-1 לקניה, שתיהן בעלות של 10.000 שח. נתבקשתי לשלם מקדמה ע"ס 5000 שח, אולם לאחר דין ודברים שילמתי מקדמה ע"ס של 3000 שח.
לא נכתבה הזמנה מסודרת על דף העסק, אלא על דף פשוט עם סכום התשלום . לא קיבלתי קבלה בגין תשלום המקדמה על אף בקשות חוזרות ונשנות בנושא ולא הוצגו בפני תנאים לביטול העסקה.
כעבור שבועיים התשלום נפרע, ולמרות בקשות חוזרות ונשנות לא קיבלתי קבלה ו/או הזמנה מסודרת.
ביקשתי לבטל את העסקה ולקבל את דמי המקדמה בחזרה.
הציעו ביטול שמלה שנועדה לקניה, ולהשאיר את השמלה להשכרה. הסכמתי בלית ברירה, אולם נדרשתי להוסיף 1500 שח על דמי המקדמה.
כעבור יומיים ביקשתי לבטל את העסקה כולה, במרווח זמן של למעלה מחצי שנה מיום האירוע, כך שלא נגרם כל נזק כלכלי לעסק.
מבקשת חוד לפני הגשת תביעה

ביטול שמלת כלה

עו"ד ליאור חאיק מנהל 02/06/26

שלום

באופן כללי צרכן שהתקשר בעסקה לרכישת שמלות כלה זכאי לבטל את העסקה ולקבל החזר כספי, בניכוי דמי ביטול , אם העוסק לא עמד בחובות הגילוי המוטלות עליו לפי חוק הגנת הצרכן, וזה כולל לרבות אי מסירת פרטי העסקה ותנאי הביטול בכתב, כפי שהיה במקרה שאת מתארת. עם זאת, כדאי לקבל ייעוץ משפטי מסודר לפני הגשת התביעה

מנהל פורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אישור בעל אמצעי תשלום לעסקה

אלכס 29/05/26
שלום רב.
 
שאלתי נוגעת למקרה הבא: יש בידי חברה x, פרטי כרטיס אשראי. אני הוא בעל הכרטיס. החברה מספקת שירות בכתובת א, שהיא מגוריי וכתובת ב', שבה גרים בני משפחתי. דהיינו, אני משלם גם עבור בני משפחתי - ראשית, אני מודע לכך ושנית, אני עשיתי את העסקה בפועל, מול החברה.
 
יש לציין, שבני משפחתי מתנהלים עצמאית מול חברה x, בכל הנוגע לבעיות טכניות. כלומר, ההתנהלות השוטפת, בידיהם. עד כה, סביר והגיוני.
 
שאלתי היא - מה החוק אומר, אדות חובתה של חברה x, לקבל אישור מבעל אמצעי התשלום (כאמור, אני), במקרה ובני משפחתי מבקשים לרכוש מוצרים נוספים?
 
הם הרי, לא מכירים את פרטי הכרטיס כך שאין באפשרותם להזדהות בשמי. השאלה היא, האם קיימת חובה חוקית על החברה, לקבל את אישורי לפני מכירת מוצר חדש (אם הפרט הזה משנה)?
 
הרי לראייתי - אמצעי התשלום, לא קיים ברשותם ע"מ לחייב עכשיו, ככל העולה על רוחם. זהו אמצעי תשלום על עסקה קיימת, לכל היותר. בוודאי שאין בכך היתר, "להלביש" עיסקאות חדשות על הכרטיס, ללא אישור בעל אמצעי התשלום. אודה אם תוכלו להפנות אותי לחוק או הפסיקה המדויקים, המחייבים אותם לקבל אישור מפורש מבעל אמצעי התשלום, לעסקה חדשה. תודה!

עסקה באשראי על ידי בני משפחה

עו"ד ליאור חאיק מנהל 02/06/26

שלום

באופן כללי ומבלי להתייחס באופן פרטני לפרטי האירוע הספציפי , חברה שמחזיקה בפרטי אשראי של לקוח לצורך עסקאות קיימות, לא רשאית לחיב את הכרטיס בגין רכישת שירותים חדשים המבוקשים על ידי צד שלישי (למשל בני משפחה), ללא קבלת אישור מפורש מבעל הכרטיס וזיהויו באמצעות פרט אימות מוגבר. הדבר יכול להיחשב כפעולה במסמך חסר ובמקרה של הכחשה מצד בעל הכרטיס, חובת ההשבה תחול על נותן שירותי התשלום. יש פסיקה בעניין.

מנהל פורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הזמנתי רהיטים ופשוט הגיע לא טוב ואיכות ירודה

שלמה 26/05/26
תקציר השתלשלות הדברים (לשמירה והעתקה)העסקה: רכישת מיטה שלישייה + מזרנים מאתר האינטרנט של "מוקה הום בע"מ" (ח.פ 516954278).התשלום: סך כולל של כ-3700 ש"ח שולם בתשלום אחד באשראי (מכרטיס של החמי), ודמי המשלוח שולמו במזומן למוביל.האספקה והפגמים: המוצר הגיע ביום ה-10 (לאחר לחץ טלפוני). כבר ביום האספקה התגלו פגמי ייצור והרכבה חמורים ביותר (אי-התאמה מובהקת):המיטה התחתונה אינה נסגרת עד הסוף כאשר מניחים עליה את המזרן.גם ללא מזרן, נשאר רווח מבני גדול ולא תקין.רצועות הריפוד המשמשות לפתיחה אינן סימטריות ואינן תואמות בין המיטות.איכות ההרכבה והגימור הכללית נמוכה משמעותית ביחס למחיר ששולם.הנזק המשני: המיטה יועדה לדירת אירוח שהייתה אמורה להיות מושכרת במהלך החג. עקב אספקת המוצר הפגום, תהליך ההשכרה נעצר מול מתווכים ושוכרים פוטנציאליים – דבר שהוביל לאובדן הכנסה מתועד (במיילים) של מעל 3,000 ש"ח.עמדת העסק: טוענים שמדובר ב"ייצור אישי" (בגלל בחירת בד/ראש מיטה מתוך סל אפשרויות מוגדר באתר) ולכן מסרבים לבטל, תוך הישענות על סעיף בתקנון הדורש 10% או 500 ש"ח דמי ביטול.היסטוריית העסק: החברה מופיעה במערכת "נט המשפט" עם תביעות קטנות קודמות של לקוחות בנסיבות דומות.⚖️ הסטטוס המשפטי והצרכני שלךמול חברת האשראי: מאחר שהכסף ירד בתשלום אחד והמוצר סופק פיזית, חברת האשראי לא תבצע "כשל תמורה". המסלול הוא אכיפה ישירה מול העסק.בלוף "הייצור האישי": בחירה מתוך קטלוג קיים אינה נחשבת ייצור מיוחד בפסיקה. מעבר לכך, אין הגנת "ייצור אישי" על מוצר פגום.אי-חוקיות דמי הביטול: ה-10% בתקנון האתר רלוונטיים רק לחרטת צרכן על מוצר תקין. במוצר פגום (חוק המכר) אסור לעסק לגבות דמי ביטול, והוא מחויב בהחזר מלא, כולל דמי המשלוח.זכות הסירוב לת

מה השאלה?

עו"ד ליאור חאיק מנהל 26/05/26

 

מנהל פורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה בגין תאונה

מאיר 25/05/26
שלום וברכה,
אשמח לייעוץ ראשוני בנוגע למקרה הבא:
 
הוגשה נגדי תביעת רכוש (נזקי פח) מטעם חברת תחבורה ציבורית על תאונה שבה היה מעורב רכב שרשום על שמי.
העניין הוא שאני מעולם לא נהגתי ברכב בזמן האירוע, לא הייתי מעורב בו ולא גרמתי לנזק. מי שנהג ברכב בפועל והיה מעורב בתאונה הוא אחי.
 
מיד כשקיבלנו את כתב התביעה (לפני כארבעה חודשים), אחי פנה טלפונית למשרד עורכי הדין של התובעת, לקח אחריות מלאה על האירוע וביקש לשלם את הנזק הישיר. נציג משרדם הבטיח לבדוק את הצעת הפשרה ולחזור אליו. הסתמכנו על כך בתום לב והמתנו לשובר תשלום.
 
במקום לחזור אלינו כמובטח, עורכי הדין של החברה ניצלו את ההמתנה שלנו, לא דיווחו לבית המשפט שיש להם קשר ישיר עם הנהג בפועל שרוצה לשלם, והגישו נגדי בקשה לפסק דין בהיעדר הגנה. פסק הדין אכן ניתן.
 
גם לאחר שגילינו על פסק הדין, אחי פנה אליהם שוב בכתב והציע לשלם מיד את מלוא קרן הנזק המקורית + הוצאות פתיחת התיק הישירות (אגרה ומסירה). הם מסרבים לחלוטין ומתעקשים להמשיך בהליכים אך ורק בשל דרישה לשכר טרחה מנופח מאוד.
 
אני מגיש כעת בעצמי בקשה דחופה לביטול פסק הדין (מצורף תצהיר שלי ושל אחי, לצד המיילים שמוכיחים שהצענו לשלם והם סירבו).
 
השאלות שלי הן:
 
האם העובדה שהתביעה הוגשה נגד האדם הלא נכון (בעל הרכב ולא הנהג) מהווה עילת ביטול מוחלטת "מחובת הצדק"?
 
איך השופטים נוטים להתייחס להתנהלות כזו של חוסר תום לב, שבה משרד עורכי דין מסרב לקבל את מלוא סכום הנזק וההוצאות רק כדי ללחוץ על שכר טרחה גבוה יותר?
 
תודה רבה

פסק דין נגד האדם הלא נכון

עו"ד ליאור חאיק מנהל 26/05/26

שלום

יש לכם עילה לביטול פסק דין לאור חוסר יריבות משפטית, ולאור כך שפסק הדין פגום, אם כי בשביל לתת תשובה מלאה ומדויקת חשוב לקבל ייעוץ משפטי פרטני בשביל לקבל כלים משפטיים מתאימים להתמודד עם הסיטואציה שנוצרה

מנהל פורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם התנאים סבירים?

יעקב כהן 25/05/26
שלום,
התקשרתי בחוזה להגנה על המחשב שלי.
 
האם סעיף בלשון זו: " ... אינה מתחייבת כי השירות יספק הגנה מלאה (של 100%) ו/או יצליחו לחשוף ו/או למנוע את כל האיומים ובעיות האבטחה, זאת גם כאשר השירות פועל באופן תקין והנך ממלא אחר כל ההנחיות לשימוש בו". הוא סביר?
 
קיצרתי את הסעיף והתמקדתי בעיקר. על פניו נראה שהם מקבלים כסף עבור שירות שלא ניתן. מה המשמעות של "הגנה" שאינה 100%? על פי הנוסח הזה, על מה הם לוקחים אחריות?

אחריות להגנה על מחשב

עו"ד ליאור חאיק מנהל 26/05/26

שלום

בלתי אפשרי להשיב בלי לקרוא את כל ההסכם על כל סעיפיו.

באופן כללי, סעיף הספציפי כללי מדי ועמום ולכן חשוב לחדד אותו, מפני שכרגע מדובר בהסכם "הגנה" ללא כל אחריות וסייגים.

מנהל פורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הלקוח הפסיק התקשרות ואמר לי להסתפק במקדמה

אדריכליתה 24/05/26
שמעתי מהמהנדס שהלקוח החליט להפסיק התקשרות. שלחתי לו מייל שאני מבקשת תשלום כמחצית השלב אליו הגענו עבור העבודה שעשיתי. הוא אמר לי להסתפק במקדמה. הסברתי שהמקדמה היא עבודת רקע, לימוד ההיתר, המצב בשטח, האתגרים וכד' ושכמעט השלמתי את הגרמושקא. הוא התעלם ממיילים, רק רצה לדבר וכנראה לכופף אותי. חבר עו"ד שלח מכתב התראה. הלקוח התעלם. אם העו"ד ימשיך בטיפול, זה יעלה יותר מהשכ"ט שביקשתי מהלקוח. כמה מורכב יהיה תהליך תביעות קטנות? לא רוצה משהו שיגמור לי את הבריאות אבל רוצה לבא על שכרי. עבדתי קשה לסירוגין במשך חודשים.

תביעה קטנה על יתרת שכר טרחה

עו"ד ליאור חאיק מנהל 24/05/26

שלום

ניתן להגיש תביעה קטנה עד סכום של 39,900 ש"ח באופן פשוט ובכל מקרה אין ייצוג של עורכי דין בדיון עצמו, אך עו"ד יכול לסייע בהכנת כתב תביעה, הגנה, בקשה ובייעוץ משפטי

מנהל פורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן