0

שאלות היום

0

תשובות השבוע

0

סה”כ תשובות באתר

פורום תביעות קטנות

פורום תביעות קטנות

רבים מבקשים לעמוד על זכויותיהם אף שאינן בהכרח תביעות כספיות משמעותיות. תחושת העוול מעוררת את הרצון לעמוד על שלך, ובצדק!

כיצד מגישים תביעה קטנה? מתי רשאים לבטל עסקה? מה הדין כשהמוצר פגום? איך מנסחים תלונה ועוד, בפורום צרכנות – תביעות קטנות.

מנהלי פורום תביעות קטנות

עו"ד ליאור חאיק

בעל משרד עצמאי העוסק בתחום המשפט המסחרי אזרחי ודיני עבודה.

שירות לקוי לאחר הקניה
מוטי 29/09/24

רכשתי נעליי און קלאוד ב 700 שקל , 

לאחר 7 ימים הנעל התחילה להשמיע קולות של פצפוצים מרגיזים שהטרידו והרגיזו גם את הסובבים אותי , רעש שנשמע בכל צעד שעשיתי 

פניתי לשירות לקוחות שלהם , והם ביקשו שאגש לסניף שממנו רכשתי את הנעליים , ואמסור אותו לבדיקה ,דבר שאמור לקחת עד 14 ימי עסקים שזה אומר כמובן שזה ייקח לפחות 14 עסקים 

ביום התשיעי כשהבנתי שזה מה שהולך לקרות ,פניתי בנימה תוקפנית לוואטסאפ שלהם ואיימתי בתביעה 

כמובן שהם "קיבלו " את הנעליים מיד באותו יום וגם בדקו אותם בזריזות , אבל הסכימו להחליף לי אותם רק עם התנייה מקוממת ,שזו החלפה חד פעמית , ושאם שוב פעם אני איפול על נעל פגומה שהם ייצרו מחומרים זולים , אז אני אהיה חייב להישאר איתם .

זה. לא היה מקובל עליי 

אז הם הסכימו להחזיר לי את הכסף , אבל עם עקיצה קטנה , כי לבוא לקבל החלפת נעליים אחרות במקום , זה דבר שחייב להתבצע במקום כי אי אפשר להגיד לי שאין להם נעליים בדוכן , אבל איזה כיף שאפשר לטרטר אותי , ואיזו הפתעה , אין כסף בקופה בשעה 11:00 בבוקר , גררנו אותך עוד פעם סתם עד הסניף , בזבזנו לך שעה וחצי מהחיים כמו שמסרת לנו את הנעליים לבדיקה , וכן זה רק בשביל שנפתח לך בקשת להחזרת מזומן , וגם אז תחכה עד 7 ימי עסקים .

בקיצור שמו פס על הזמן שלי , שמו פס על הכסף שלי ושמו פס על הכאבים שלי ברגליים כי הנעליים הקודמות שלי כבר שחוקות,ואני עדיין בלי הכסף ובלי נעליים כרגע 

לעמוד

המלא

תאושר רק שאלה העומדת בתנאי השימוש באתר

ביטול טיסה על ידי חברת תעופה ישראלית
רינה 19/09/24

שלום.רכשנו כרטיסי טיסה בחברה ישראלית. אני ובני החייל בשרות חובה. כדי לטוס, בני היה צריך להגיש חודשיים מראש בקשה ולקבל אישור מצבא. עקב מצב וטיב השרות שלו הוא קיבל אישור לטיסה ליעד ספציפי לתאריכים ספציפיים ומצומצמים בלבד.

קצת יותר משבועיים לפני הטיסה הודיעו לנו  על ביטול טיסה שהזמנו ואפשרות לטוס רק בתאריך אחר. וזה כאשר יש גם טיסות באותו היום. הסברתי להם שחייל צריך אישור צבא לתאריכים החדשים ולא סביר להוציא אותו בטווח קצר. בקשתי טיסה באותם תאריכים .

בזמן התכתבות הודיעו לי שגם בטיסה חלופית עכשיו אין מקומות וניתן רק לבטל את הטיסה. לא מוכנים להציע לנו תחלופה.

על פי חוק חובתם להציע לנו טיסה חלופית – לא נעשה.

אין אפשרות לקבל אישור לתאריכים חדשים מצבא בפחות משבועיים שנארו.

השאלות – האם בלי שיוציעו לנו טיסה חלופית אנו זכאים לפיצויים גם אם הודעה נשלחה יותר מ14 ימים לפני? ובמיוחד כאשר מטעמי בטחון  במצב הקיים, לחייל לא ניתן להמציא אישור מצבא בטווח תאריכים שנשארו. 

האם יש הילה לפנות לתביעות קטנות לקבלת פיצוי אם יסרבו? 

תודה

לעמוד

המלא

תאושר רק שאלה העומדת בתנאי השימוש באתר

רכב לא תקין
מרקו 19/09/24

שלום רכשתי רכב יד שנייה ממגרש של רשת מוכרת.לקחתי את הרכב לבדיקה. החברה אמרה שהם יתקנו את המימצאים של הבדיקה ועוד תקלות שאני מצאתי.הם דרשו את כל הסכום על הרכב ושילמתי, ועדיין הרכב לא תוקן .לא קיבלתי את הרכב וכברו כבר 3 שבועות. כל פעם דוחים אותי עוד כמה ימים. יש לציין שהם כבר העבירו את הרכב בעלות אליי וכבר עשיתי ביטוח לבקשתם(לפני 3 שבועות).האם אני כול לתבוע אותם?לבטל עסקה?

לעמוד

המלא

תאושר רק שאלה העומדת בתנאי השימוש באתר

קבלת מוצר שלא לפי העסקה
סיון 14/09/24

בתחילת יולי הזמנתי מיטה (ללא מזרון) בנמל סליפ. המיטה סופקה בסוף יולי אבל נעשתה טעות והם הביאו גודל 1.80 במקום 1.60. הם השאירו את מסגרת המיטה ואמרו שיספקו את המיטה לפי המידות שהזמנתי.  

מאז עבר חודש וחצי ואין מיטה. כל פעם אני מתקשרת והם אומרים שזה עדיין בייצור. 

מה עלי לעשות? האם יכולה לדרוש פיצוי? (ואז פשוט אקנה מזרון גדול יותר ואשאיר את המיטה הנוכחית)? 

המוצר לא הגיע לפי תנאי העסקה
עו"ד ליאור חאיק מנהל 15/09/24

מדובר בהפרת הסכם ואי התאמה לפי חוק המכר.

כדאי בשלב ראשון להוציא מכתב (לבד או באמצעות עו"ד) ולדרוש אספקה מיידית של המוצר וקבלת פיצוי.

עו"ד ליאור חאיק

מנהל פורום צרכנות

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטול עסקת סייל
עדי 11/09/24

שלום, רכשתי נעליים שהיו בהנחת סוף עונה. למחרת רציתי להחזיר את הנעליים. כמובן שהן היו בקופסתן המקורית ולא נעשה בהן שימוש. המוכרת טענה שאין החזרות או זיכויים על פריטי סייל, והיא מוכנה ״לעשות לי טובה״ ולהחליף לפריט סייל אחר. לצערי לא מצאתי בחנות פריט להחלפה ונותרתי עם הנעליים שקניתי ללא זיכוי כלשהו. 

אציין גם שהמוכרת הראתה לי שלט שהציבה ליד הקופה שלא יבוצעו החזרות של פריטי סייל. דבר שלא נאמר לי בעת הרכישה, לא כתוב על הקבלה וכמובן שלא שמתי לב לשלט.

האם זה תקין/ חוקי?

תודה

ביטול עסקה נעליים
עו"ד ליאור חאיק מנהל 15/09/24
לא. על פניו המוכר פעל בניגוד לתקנות הגנת הצרכן ביטול עסקה.

עו"ד ליאור חאיק

מנהל פורום צרכנות

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איחול שנה טובה
אמיר 10/09/24

היי ?? 

יש לי עסק חדש יחסית של אינסטלציה, ואני רוצה לשלוח איחול של שנה טובה ומתוקה לכל לקוחותינו…

ללא הנעה לפעולת שיווק כלשהי.

האם זה נחשב ספאם? 

תודה מראש ?? 

האם שנה טובה נחשב לספאם?
עו"ד ליאור חאיק מנהל 15/09/24

אמיר שלום

כן. זה נחשב פרסומת אסורה בניגוד לחוק התקשורת.

עו"ד ליאור חאיק

מנהל פורום צרכנות

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בירור הגשת תביעה נגד שב"ח
חיים 08/09/24

שלום.

רציתי לשאול בבקשה:

1). האם ניתן להגיש תביעה קטנה כנגד אזרח חו"ל?.

2). האם ניתן להגיש תביעה קטנה כנגד אדם שהסתנן ארצה וכעת יש לו מעמד זמני?.

תודה

הגשת תביעה נגד אזרח זר
עו"ד ליאור חאיק מנהל 15/09/24

שלום,

ניתן בתנאים מסוימים.

עו"ד ליאור חאיק

מנהל פורום צרכנות

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הטעיית צרכן
מור 05/09/24

שלום..ישנו אתר השייך לחו"ל המוכר לרבים והוא שולח לי הודעות למייל ובהם מוצרים שהוא חושב שאני יהיה מעוניין בהם אך המחיר המוצג עליהם על בסיס קבוע הוא שיקרי כגון שעון ב 1 דולר וכשלוחצים וניכנסים לאתר ומיתחברים למשתמש על מנת לקנות המחיר קופץ ל 5 דולר וזה מיקרה אחד מיני אלף האם שייך לארגן תביעה על דבר כזה ? 

היתכנות תביעה נגד אתר זר
עו"ד ליאור חאיק מנהל 08/09/24

היי מור

צריך לבדוק את הנושא באופן פרטני.

עו"ד ליאור חאיק

מנהל פורום צרכנות

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטול טיסות באופן חד צדדי -ישראייר
חילי פז 04/09/24

04.09.24

בוקר טוב.

כידוע לכל ,ולצערנו הרב שלי ושל משפחתי המונה 13 איש (7 בוגרים 6 ילדים)

אנחנו טסנו לחופשה משפחתית בתאריך 21.8.24 ,ואמורים היינו לחזור ארצה בתאריך 25.08.24 .

הטיסות הוזמנו כ-4חודשים לפני כן

בחברת ישראייר. כמובן שקיבלנו את כל האישורים הנדרשים .

בתאריך המיועד לחזרה ארצה ,דהיינו 25.8.24 קיבלנו תחילה הודעה כי עקב המצב וכו…הטיסה נדחית.

לאחר זמן מה קיבלנו עוד הודעה במייל

כי הטיסה בוטלה לחלוטין ואין באפשרותה של ישראיר לדאוג לנו לטיסה חלופית ועלינו לדאוג לעצמנו.

אובדי עצות במדינה זרה עם ילדים קטנים בגילאים 2-9 .

הגענו לשדה בתקוה למצוא טיסה כלשהיא ולאחר כ-4שעות נואשנו מהמצב .הטיסה הקרובה ביותר היתה לעוד שלושה ימים מאוחר יותר

הווי אומר ב-28.8 .

הלילה ירד והתחלנו לחפש מקום לינה

ל3  ימים .לבסוף התמקמנו במלון זול מאוד עם מינימום תנאים במטרה לחסוך בהוצאות מאחר ולא ידענו עדיין מה לפנינו .

טיסות חדשות להזמין,

כלכלה לכל המשפחה למשך התקופה הנוספת של 3 ימים.

מוניות לשדה .

הוצאות בלתי מתוכננות .

ישראייר התחייבה להחזיר לנו את מחירי הטיסה אשר שולמו במשרדם ולא יותר.

לאור כל האמור לעיל מה הן הדרכים החוקיות העומדות לרשותנו מול חברת ישראייר ,חברת התעופה

כדי שנוכל לדרוש וכמובן לקבל  את כל ההוצאות הישירות והעקיפות שהיו לנו 

בעקבות הצעד החד צדדי של החברה,חברת ישראייר. 

כגון:

פיצויים

עוגמת נפש

הפסד ימי עבודה לי ולשלושת ילדי

שהם בוגרים/נשואים /בעלי משפחות

ועסקים.

הפרשי מחירים בין הטיסה ששולמה 

לחברת ישראייר לבין מחירי הטיסות המופקעים אותם נאלצנו לשלם 

בעל כורחנו.

כלכלת המשפחה למשך 3 ימים 

מוניות מהשדה לבית המלון ובחזרה

ייתכן ויש עוד דבר או שניים שלא עולים

לי בזיכרון,אבל זה  המצב באופן כללי.

כאנשי מקצוע העוסקים בכך אני מאמין

שתוכלו להנחות אותי בדרך הפעולה.

אודה לכם על עזרתכם בנדון.

בברכה

חילי פז

0546557617

Pazihilli@gmail.com 

הגשת תביעה קטנה
עו"ד ליאור חאיק מנהל 04/09/24

שלום

צריך לקבל ייעוץ משפטי פרטני בעניין לצורך מיצוי הזכויות מהמקרה שתיארת.

עו"ד ליאור חאיק

מנהל פורום צרכנות

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

את מי תובעים בתביעה נגד חברת תעופה זרה?
רועי 04/09/24

שלום,

אני רוצה לתבוע חברת תעופה זרה בתביעות קטנות. לחברה אין נציגות בארץ אבל יש עורך דין באתר רשות התעופה שמחוייב לקבל בשמם כתבי תביעה.

מה אני רושם באתר נט המשפט בנתבעים? את חברת התעופה אי אפשר למצוא שם כחברה כי לא רשומה בארץ. אז רושמים את עורך הדין כנתבע?

חברת תעופה זרה - את מי תובעים?
עו"ד ליאור חאיק מנהל 04/09/24

היי רועי

צריך לקבל פרטים נוספים בשביל להשיב

בכל מקרה העורך דין אינו נתבע אלא לכל היותר מורשה לקבלת כתבי בי דין בשם החברה

עו"ד ליאור חאיק

מנהל פורום צרכנות

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מקדמה אוכל ביתי
מוריה 03/09/24

שלום, אני פותחת עסק קטן אוכל ביתי 

כמה זמן אני יכולה להציב ללקוח על ביטול עסקה? על החזר כספי , שבסוף זה יהיה הוגן כלפי הלקוח ושאני בסוף לא אפסיד ואעבוד קשה. האם לאחר 48 שעות מזמן ההזמנה אני יכולה להגיד שאני לא מחזירה?

סגירת ההזמנות נסגרת ביום רביעי בצהריים, אני רוצה לקחת מקדמה מהלקוח במידה והוא מבטל בסכום של 80₪ למקדמה (מינימום להזמנה מתחיל 180₪/190₪, אי אפשר להזמין מתחת). 

במידה והלקוח לא מבטל אני מחזירה לו את ה80₪ ביום שהוא לוקח את ההזמנה , במידה והוא מבטל לאחר 48 שעות מההזמנה שהוא ביצע (מקבל את ההזמנה ביום שישי) אני לא מחזירה. 

האם זה חוקי לפעול כך? 

אני יודעת שקונדיטוריות עצמאיות לוקחות מקדמה יותר גבוהה, עד כמה אפשרי לקחת? האוכל שאני קונה הוא יקר, בשר, דגים וירקות שהם גם עולים.

תודה רבה

ביטול מוצרי מזון
עו"ד ליאור חאיק מנהל 04/09/24

מוריה שלום

צריך לקבל פרטים נוספים אבל באופן כללי אציין כי אין זכות ביטול צרכנית על מוצרי מזון וטובים פסידים.

עו"ד ליאור חאיק

מנהל פורום צרכנות

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מוצר לא תואם ופגום
אמירי 30/08/24

שלום רב,

הזמנתי ריהוט מרשת הרהיטים שומרת הזורע.

במעמד האספקה, אחד הרהיטים – המזנון שסופק אינו תאם לדגם שהזמנתי. 

בנוסף, המזנון הלא תואם שסופק פגום – המזונית (גב המזנון) פגומה.

רשת שומרת הזורע הודו בטעות ולבסוף הוחלט שהמזנון יאסף ממני ואני אקבל את כל כספי חזרה ללא דמי ביטול עבור המזנון.

יש לציין, שהמזנון נאסף ממני רק לאחר כחודש, בזמן קבלת שאר הריהוט שהזמנתי מהם שכלל ספה.

משום מה, רשת שומרת הזורע החליטה שהיא מזכה אותי בסכום יחסי עבור ההובלה והרכבה של המזנון.

שילמתי עבור המזנון 260 ש"ח עבור הובלה והרכבה, אבל הוחלט להחזיר לי רק 100 ש"ח מתוך ה – 260 ש"ח.

היות שלא מצאתי שום התייחסות באינטרנט לגבי החזר דמי הובלה והרכבה של רהיט שהגיע לא תואם וגם פגום.

אז נובעת לי שאלה ברשותכם, 

מה החוק אומר לגבי המקרה הנ"ל? 

האם רשת שומרת הזורע צודקת בכך שהיא טוענת שהיא לא חייבת להחזיר לי את כל הסכום עבור ההובלה והרכבה בטענה שהכסף עבור ההובלה והרכבה של המזנון עבר לחברת ההובלות למרות שהמוצר (מזנון), הגיע לא תואם ובנוסף פגום או שמה מטעה?

אשמח לתשובה בנושא

תודה רבה

מי אמור לשלם הוצאות הובלה כשהמוצר פגום?
עו"ד ליאור חאיק מנהל 04/09/24
מהמתואר בשאלה עולה שהצדק איתך. המוצר הגיע פגום ולכן אינך אמור לשאת בעלויות ההובלה

עו"ד ליאור חאיק

מנהל פורום צרכנות

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החזר כספי בעקבות ביטול עסקה
מירב 30/08/24

מהו פרק הזמן המקסימלי שבו חברה מחוייבת להחזר כספי לאחר ביטול עסקה. העסקה בוטלה ב- 28/7, פניתי ב- 27/8 לישראכרט ונאמר לי שאין בקשה לביטול. בתקנון של החברה כתוב שהזיכוי ייעשה עד 60 ימים….ובהודעת sms לאחר שפניתי אליהם שוב- הם כתבו עד 90 ימים. האם פרק הזמן הזה חוקי?

 

 

זמן מקסימלי לביטול עסקה
עו"ד ליאור חאיק מנהל 04/09/24

שלום

השאלה כללית מדי וחסרים פרטים

עם מי ביצעת את העסקה? באיזה דרך? איזה סוג עסקה?

עו"ד ליאור חאיק

מנהל פורום צרכנות

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עסקת מכר מרחוק- הטעייה
גידי 29/08/24

בהמשך למודעה שנחזתה למודעת עבודה, השארתי פרטים. חזר אליי נציג ואמר שהוא נציג מכללה אינטרנטית לקורסים שונים לשיווק באינטרנט.  למרות שלא התעניינתי ולא הסכמתי להירשם, הנציג בתרמית בטענה של כל מיני בדיקות התאמה והשארת פרטים גם כביכול לבדיקת מימון לכל מקרה, השיג את חתימתי ופרטיי האישיים.  מסתבר שנכפה עליי רישום לקורס וחיש מהר כעבור כשעה שלח אליי הנציג פרטי סיסמא לאתר שלהם.

אך בטרם שקיבלתי את הסיסמא, דרשתי בשיחת טלפון לבטל את העסקה שנכפתה, אך הנ"ל סירב בטענה שקיבלתי כבר פרטי סיסמא לאתר (למרות שלא היה כך) והיות וכך לא ניתן לבטל לפי חוק הגנת הצרכן, היות והקורסים כביכול ניתנים להעתקה. עוד באותו היום גם שיגרתי להם מכתב ביטול עסקת מכר מרחוק עם הכחשה לעיסקה, אך אלו עמדו על סירובם.

בנוסף מעולם לא הומצא לי שום גילוי נאות על מה הוחתמתי כביכול.

וכעת אני תובעת את בית העסק.

מה סיכויי לזכות ומה הכשלים שניתן למנות בעסקה הזו שלא היתה מבחינתי והסכמתי ובוצעה בדרלך של מרמה והטעייה.

תביעה על קורס אינטרנט
עו"ד ליאור חאיק מנהל 30/08/24

גידי שלום

בשביל להעריך סיכוי סיכון של תביעה, יש צורך לקבל יעוץ משפטי מסודר ולקרוא את התביעה שהגשת וכן לקבל מידע נוסף החסר בשאלה

עו"ד ליאור חאיק

מנהל פורום צרכנות

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זימון עד לדיון מהיר
גידי 29/08/24

שלום,

אני תובע בדיון מהיר, אני מעוניין לזמן עדים לתמיכה בכתב הטענות שלי בתביעה בגין תרמית ומרמה.

העדים עצמם, גם הם נפגעו באותה תרמית על ידי הנתבעים.

האם נדרש למסור בקשה לבית המשפט לזמן עדים?

האם העדים צריכים להגיש גם תצהיר?

איזה סוג תצהיר נדרש אם בכלל? 

רשימת עדים בדיון מהיר
עו"ד ליאור חאיק מנהל 30/08/24

גידי שלום

לפי התקנות עליך להגיש רשימת עדים. ככול ועד מסויים מסרב להגיע תוכל להגיש בקשה לזימון עד

עו"ד ליאור חאיק

מנהל פורום צרכנות

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סירוב לתת שירות
בן 28/08/24

לאחר ביקור במוסך שירות של יבואן רכב בעקבות תקלות באחריות.

כתבתי את אשר אירע במוסך בקבוצת וואטסאפ שמיועדת לבעלי אותו מותג רכב.

בעל המוסך שכנראה חבר בקבוצה יצר עימי קשר והתחיל לאיים עליי שיתבע אותי, וכן אמר שהוא לא יקבל אותי יותר למוסך.

חשוב לציין שזה מוסך מורשה של יבואן והיחיד באזור מגוריי שנותן שירות באחריות.

היתכן שבעל עסק יחליט למי לתת שירות ולמי לא?

סירוב לתת שירות במוסך - אפשר לתבוע?
עו"ד ליאור חאיק מנהל 30/08/24

בן שלום

על פניו מדובר בהפליה אסורה ובתנאי שאינו מן העניין והדבר מקים עילת תביעה

עו"ד ליאור חאיק

מנהל פורום צרכנות

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החזר כספי
מירב 28/08/24

מהו פרק הזמן המקסימלי שבו חברה מחוייבת להחזר כספי לאחר ביטול עסקה. העסקה בוטלה ב- 28/7, פניתי ב- 27/8 לישראכרט ונאמר לי שאין בקשה לביטול. בתקנון של החברה כתוב שהזיכוי ייעשה עד 60 ימים….ובהודעת sms לאחר שפניתי אליהם שוב- הם כתבו עד 90 ימים. האם פרק הזמן הזה חוקי? 

מועד החזר כספי בביטול עסקה
עו"ד ליאור חאיק מנהל 30/08/24
לא כתבת באיזה אופן בוצעה העסקה - האם פיזית או מרחוק?

עו"ד ליאור חאיק

מנהל פורום צרכנות

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החזר כספי
מירב 28/08/24

שלום רב, 

מהו פרק הזמן המקסימלי שבו חברה מחוייבת להחזר כספי לאחר ביטול עסקה. העסקה בוטלה ב- 28/7, פניתי ב- 27/8 לישראכרט ונאמר לי שאין בקשה לביטול. בתקנון של החברה כתוב שהזיכוי ייעשה עד 60 ימים….ובהודעת sms לאחר שפניתי אליהם שוב- הם כתבו עד 90 ימים. האם פרק הזמן הזה חוקי? 

השאלה נשאלה פעמיים
עו"ד ליאור חאיק מנהל 30/08/24

עו"ד ליאור חאיק

מנהל פורום צרכנות

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מה הסיבות שחברות ועסקים מפירות זכויות צרכניות
אייל 27/08/24

מה הסיבות שחברות ועסקים מפירות זכויות צרכניות?

האם זה חוסר ידיעת החוק?

האם זה מכוון מתאוות בצע?

סיבות אפשריות להפרת חוק
עו"ד ליאור חאיק מנהל 30/08/24

אייל שלום

השאלה אינה משפטית

יש סיבות רבות, לפעמים זה בידיעה מתוך שיקולי עלות תועלת ולפעמים זה גם עניין של פרשנות שגויה לחוק, לקונה משפטית, טעות בתום לב ועוד מגוון סיבות.

עו"ד ליאור חאיק

מנהל פורום צרכנות

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אחריות חברת תחבורה על כבודה בתא המטען
יהודה 27/08/24

שלום וברכה

נסעתי באוטובוס ציבורי, הנחתי מזוודה בתא המטען וכשירדתי היא לא הייתה שם, האם ועד כמה יש אחריות לחברת התחבורה על תכולת המזוודה, ואיך ניתן להוכיח שאכן הייתה מזוודה ומה תכולתה?

תודה רבה

המזוודה באוטובוס נאבדה - אפשר לתבוע?
עו"ד ליאור חאיק מנהל 30/08/24

יהודה שלום

יש עילת תביעה לפי חוק השומרים וקיימים פסקי דין שהטילו אחריות על חברת האוטובוסים במקרה שתיארת.

עו"ד ליאור חאיק

מנהל פורום צרכנות

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מחיר רכב מיבואן
יאיר 25/08/24

רכשתי רכב נכה  כאשר ביטוח לאומי מחזיר את רוב העלות, כאשר ביקשתי את ההחזר מבט"ל נאמר לי המחיר ששילמתי הוא גבוה ממחיר המחירון ולכן לא יחזירו לי את הכל, כשביררתי בחברה למה שילמתי יותר נאמר לי שזה עבור איתוראן וחיישני חניה, למרות שבשום שלב לא ביקשתי לרכוש את זה, ובטח שאני לא מעוניין בזה במחיר הגבוה של החברה, בכל ההתעסקות מול הסוכן היה ברור שהמחיר שהוא אומר הוא מחיר הרכב ולפיו אני מקבל את ההחזר, מה ביכולתי לעשות?

תודה רבה

מחיר רכישת רכב מיבואן
עו"ד ליאור חאיק מנהל 27/08/24

ייתכן וכן

צריך לבדוק את ההסכם ויתר נסיבות העסקה. ייתכן ויש הפרה של חובת הצגת המחיר הכולל

עו"ד ליאור חאיק

מנהל פורום צרכנות

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם מותר לגבות כסף על איסוף מודם? לאחר ניתוק?
גלית גיאור 22/08/24

שלום לאחר ניתוק מחברת הוט האם תקין שהם גובים 59 שקלים בגין איסוף ציוד (מודם אינטרנט)?

אפשר להחזיר להם לבד אבל זה כולל נסיעות ובזבוז זמן רב במרכז שירות אבל בעבר איסוף הציוד שלהם היה בחינם, עכשיו הם מחייבים, האם זה תקין/חוקי?

החזרת ציוד קצה
עו"ד ליאור חאיק מנהל 27/08/24
למיטב זכרוני יש החלטת מועצה הקובעת כי חברת התקשורת מחויבת לאסוף את ציוד הקצה מבית הלקוח ללא תשלום נוסף.

עו"ד ליאור חאיק

מנהל פורום צרכנות

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סמכות עניינית תביעות קטנות
שלומית 22/08/24

ברצוני לתבוע על הפרת חוק פטור מתור ואפליה אסורה. מטבע הדברים אין חשבוניות על הנזק הגופני והנפשי שנגרם. האם ביהמ"ש לתביעות קטנות הוא המקום? תודה רבה

סמכות עניינית בתביעות קטנות - עד איזה סכום?
עו"ד ליאור חאיק מנהל 22/08/24
כן, עד לסכום של 37,700 ש"ח.

עו"ד ליאור חאיק

מנהל פורום צרכנות

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה קטנה נגד עו"ד
דני נבו 21/08/24

האם ניתן להמציא בתביעה נגד עו"ד את כתב התביעה למשרדו ולא לביתו?

תביעה קטנה נגד עו"ד
עו"ד ליאור חאיק מנהל 22/08/24
כן. צריך לוודא שכתב התביעה נמסר לו.

עו"ד ליאור חאיק

מנהל פורום צרכנות

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ניתוק גז עקב אי תיאום בדיקה תקופתית
ורד 21/08/24

היי, שוכרת דירה. משלמת בהוראת קבע עבור הגז. 

בחשבונית הגז היו שתי הודעות  לגביי קביעת בדיקת גז. 

מאחר שמשלמת בהוראת קבע לא מעיינת בדפי החשבון.

בימים הראשונים של המלחמה! חזרתי לביתי והתברר שחברת הגז ניתקה את הגז.

#לא התקשרו אליי! 

#לא שמו הודעה על דלת הבית על כוונה לנתק!  וגם לא  לאחר שניתקו! (הייתי צריכה לנחש/ לברר  לבד למה אין  גז….)

לטענתם פעלו כחוק!

נותרתי ללא גז כמה ימים.  וזה בימים של מלחמה, אזעקות וריצה למקלט. 

האם יש לי עילה לתבוע אותם בבית משפט לתביעות קטנות? 

                                                                           תודה 

ניתוק גז באופן חד צדדי
עו"ד ליאור חאיק מנהל 22/08/24

היי. כן. על פניו זו התנהלות חסרת תום לב ולא סבירה.

ניתנו פסקי דין דומים.

עו"ד ליאור חאיק

מנהל פורום צרכנות

לוי אשכול 31, רחובות

052-5475475

Haiklior@hotmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן