איך מתמודדים עם התעמרות או יחס בלתי הוגן במקום העבודה?
שלום, אני שנתיים עובדת במקום ממשלתי. מאז הכניסה לתפקיד אני חווה יחס מאד קשה כלפיי. אני ראש צוות חדשה. בהתחלה כשנכסתי לתפקיד חלק מהצוות מרד נגדי ואפשר להגיד שעשה לי חרם. המנהל שלי היה מיודע לזה ואפשר להגיד שנהנה מהמצב כאשר האשים בהכל אותי ואופן ההתנהלות שלי כביכול. הוא טען שאני רצה במשימות מהר מדי וביקש שאוריד את הקצב כי לטענתו לא כולם מספיקים אחריי. שמעתי אותו וכך עשיתי אז אחרי כחודש וחצי הוא בא עם רשימת משימות שטרם הסתיימו והתחיל לרשום הכל במחברת. ועכשיו הוא טוען שזו בעיית ביצועים כשהוא עצמו אמר לי להוריד מהגז ואמר לי להשקיע באוויר בצוות! המילים שלו כלפיי קשים מאד: את קשה, לא רגישה, אין לך יכולות רכות, אף אחד לא רוצה לעבוד איתך. כשהדבר לא נכון- אנשים רוצים לעבוד אותי ואני מקבלת שבחים! אני במצב קשה מאד, לא יודעת איך לנהוג, כל דבר שאני עושה, אני מואשמת בטעות התנהלותית. אשמח לעצה איך להמשיך מפה, התפטרות לא באה בחשבון. תודה.
היי אינה,
במצבים כאלו אני ממליץ ללקוחות להתחיל לתעד את האינטראקציות השונות, בעיקר ה"בעייתיות". זה כולל שמירת מיילים, הודעות שונות וגם - בין השאר - הקלטת שיחות. חשוב שתדעי להסביר מדוע דרישה מסוימת, או אמירה מסוימת, היא לא מקובלת או לא ראויה בנסיבות, או שונה ממה שהיה לפני שהמצב השתנה לרעה.
למעשה, המטרה היא שבנקודה מסוימת, בין אם מבחירתך או כתוצאה מהזמנה לבירור או שימוע, יהיה לך מספיק חומר אובייקטיבי להציג, אשר יתמוך בטענות שלך ואלו לא יישארו בעלמא.
בהיעדר תיעוד כאמור, תתקשרי מאוד להתמודד עם הנושא.
ברגע שתהיי מוכנה מבחינת התיעוד, ההסברים והראיות, יהיה נכון לבחון אפשרות של תלונה לגורם רלוונטי במקום העבודה, מי שאמון על תלונות עובדים. אם יש וועד, ראוי לערב גם אותו.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!