התנהלות מול חברת הביטוח של השכן בגלל רטיבות בדירה
השכן שמעליי חוייב בבימ"ש מקרקעין לתקן תוך 45 יום את נזקי הרטיבות בדירתי ולא עשה זאת. הוא שלח שמאי מחברת הביטוח שלו, שבדק ותיעד ורשם ושם הסתיים כל הטיפול. לאחר מכן פתחתי נגדו תיק בהוצל"פ על אי עשיית מעשה, ניתנו לו 50 ימי אזהרה וגם במסגרתם לא ביצע את התיקונים בדירתי. במקביל, פנו אליי 3 עורכי דין מחברת הביטוח שלו, אמרו שנכון שלא תיקנו והם רוצים לתקן אפילו שחלף הזמן של בימ"ש ושל הוצל"פ, הציעו לי פיצוי כספי בסכום של פחות ממחצית מסכומי הצעות המחיר וחווה"ד שקיבלתי, גערו בי שהבאתי קבלנים "נוכלים" שרוצים לסחוט, ולבסוף שלחו "מפקח" מחברת הביטוח של השכן עם קבלן לראות את העבודה. לשאלת המפקח מתי ניתן להתחיל, אמרתי שניתן להתחיל את העבודות אך הקבלן אמר שצריך לחכות שיתייבשו הקירות. המפקח אמר שאפשר להתחיל תוך שבוע ונאלצתי לתת הסכמתי כדי שלא יגידו שסירבתי לתיקונים. קבענו לשבוע לאחר מכן ואף אחד מהם לא פנה אליי ולא עשה כלום. עדכנתי בתיק הוצל"פ. כעת, החייבים הגישו התנגדות לתיק הוצל"פ בטענה שסירבתי לקבל את הקבלן מטעם חברת הביטוח, דבר שאינו נכון (הפגישה מתועדת). לשאלתי – האם במצב בו השכן הוא המבוטח, האם עליי לעמוד מול חברת הביטוח שלו ולהתנהל מולם בכל ה"מלחמות" שלהם ובכל הבקשות שלהם, לדון איתם ושוב לבזבז זמן, שכן ניתנה כבר החלטת בימ"ש לביצוע. למרות שהשכן עבר את הימים של בימ"ש ואת ימי האזהרה מהוצל"פ, האם אני עדיין אמורה לקבל את הקבלן שהוא רוצה לשלוח לי ולהיענות לכל הוראות חברת הביטוח של השכן? תודה.
שלום רב,
כעיקרון אם יש פסק דין נגדו, הוא זה שצריך לדאוג לקיום פסק הדין ו"לרדוף" אחרי חברת הביטוח שלו.
מצד שני, עלייך לשתף פעולה עד כמה שניתן עם חברת הביטוח שלו, שהיא בעצם הנציג שלו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!