אחריות קבלן
שלום רב,
לפני מזה כשש שנים רכשתי דירה חדשה מקבלן עם מרפסת בגודל של 64 מטר אשר נמצאת מעל דירה בבניין.
החל מהשנה הראשונה שנכנסתי להתגורר בדירה ובתקופת החורף, הדייר תחתיי שם לב לרטיבות באזור מסוים אשר מעליו נמצאת המרפסת שלי.
דיווחתי על כך לקבלן והוא אכן הגיע, בחן את הבעיה וניסה לפתור אותה בתיקון נקודתי.
לצערי הרב התיקון הנקודתי לא עזר והבעיה חזרה על עצמה מידיי שנה במשך כשש שנים, כאשר בכל שנה הקבלן הופיע אצלי וניסה בכל פעם מחדש לפתור בטיפול מקומי, אך ללא הצלחה.
לשמחתי, השנה הזאת הקבלן הגיע להחלטה שאין ברירה ועליו לפרק את כל המרפסת ולאטום מחדש.
שאלתי הינה: כידוע לי ע"פ חוק המכר קיימת אחריות על רטיבויות למשך שבע שנים. במידה והבעיה במרפסת נפתרה, האם האחריות נמשכת לעוד מספר שנים או שמא היא מסתיימת בכל מקרה לאחר שבע שנים ?
אודה מאוד לתשובתכם.
יוסי שלום,
אחריות קבלן לליקויים בדירה חדשה מתחלקת ל-2 תקופות.
1. תקופת הבדק (משתנה בהתאם לסוג הליקוי)
2. תקופת האחריות, שמתחילה בתום תקופת הבדק ונמשכת 3 שנים.
בסיום תקופות אלו אחריות הקבלן תסתיים אף היא, למעט במקרים הבאים:
1. אי-יציבות בבניין או בבטיחותו, שמקורו בשלד הבניין או ביסודות.
2. תקלה שלא הייתה אפשרות סבירה לגלות אותה בשנים הראשונות למגורים
3. אם רוכש הדירה הודיע על אי-התאמה למוכר כבר בשנים הראשונות לאחר קבלת הדירה, והליקוי לא תוקן.
בהצלחה,