ביטוח סחורה בהעברה
שלום רב.
אנו עסק להובלות. מובילים מכולות יבוא/יצוא.
סחורה שבתוך המכולה- שייכת ללקוח מסוים.
מכולה עצמה שייכת לסוכן אוניה.
אירוע: מכולה ובתוכה סחורה, ניזוקה בעת תאונת דרכים עצמית של משאית ונגרר.
היה שמאי מטעם סוכנות ביטוח שלנו, הצהיר על נזק מוחלט.
בעל המכולה גם כן הצהיר שאינו מעוניין בשרידים. הוא מבחינתו מעוניין אך ורק בכסף לקניית מכולה חדשה.ואינו מעוניין להתעסק עם שרידים.והוא צודק.
המכולה הניזוקה במשך חודש עומדת על הנגרר.
הנגרר שייך לחברת הובלות, וכרגע במצב "תפוס" ע"י אותה מכולה ניזוקה.
במילים אחרות: נגרר משמש כמעמד לשרידי מכולה.
כל עוד לא יפונו שרידי מכולה מהנגרר,אני לא יכולה לעשות בו שימוש.(גם הוא מצריך כמה תיקונים לאחר תאונה).
סוכן הביטוח שלנו כבר במשך חודש אינו מסוגל לתת לי תשובה ברורה למי שייכים שרידי מכולה ומי אמור לפנותם מהנגרר.
האם זה בעל המכולה או חברת ביטוח שלי שנושאת באחראיות כספית כלפי בעל המכולה??
הרי בתאונה עם כלי רכב, במידה ונזק גמור, השרידים התאונתיים תמיד נלקחים למגרש של חברת הביטוח ושייכים לחברת הביטוח.
האם פוליסות מסוג "ביטוח סחורה בהעברה" גם כן אמורים לפעול על אותו קו הגיון?
אודה באם תוכלו להפנות אותי לסעיפי חוק/תקנות רלוונטיות.
אינסה שלום,
אין התייחסות בחוק או בתקנות לגבי הזכויות בשרידים.
ההתייחסות אמורה להופיע בפוליסה (בחוברת של התנאים הכלליים). ככלל ובתשובה לשאלתך, בפוליסת ביטוח לסחורה בהעברה הזכויות על השרידים שייכות לחברת הביטוח, כך שבקרות הנזק חברת הביטוח רשאית (להבדיל מחייבת) לקחת לידיה את השרידים ולפנות אותם. בכל מקרה אסור למבוטח לנטוש את השרידים ואם המבוטח עושה זאת, החבות של חברת הביטוח יכולה לקטון.
מצד שני, אי מימוש הזכות הזו של חברת הביטוח, לא אמורה לפגוע לכם בניהול העסק ולגרום לכם לנזקים כספיים.
בכל מקרה, צריך לבדוק את הסעיף בפוליסה שלכם.
אם חברת הביטוח טרם הכירה בחבות שלה, תנסו להגיע להסכמה בכתב שהשרידים יפונו על ידי חברת הביטוח מבלי שיהיה בכך משום הכרה בחבות שלה.
לסיום, גם בכל הנוגע לנזק לרכב, הבעלות על השרידים עוברת לחברת הביטוח רק לאחר תשלום התביעה למרות שהיא יכולה לפנות את השרידים מיד לאחר התאונה.
אני כאן לרשותך לכל שאלה.