האם כדאי להגיש תביעה?
שלום, ב-29.8 הזמנתי 4 אלבומי תמונות באינטרנט דרך חברת "זומה (ZOOMA)". האלבומים שהיו אמורים להגיע תוך 16 ימי עסקים עדיין לא הגיעו. היה לי מאד קשה ליצור קשר עם החברה – אין מענה בטלפון ולא חוזרים שם להודעות, בצ'אט באתר לא ענו כמעט שבועיים, לא חזרו להודעות בפייסבוק ולא בטלפון. בנוסף כשעיינתי בתקנון שבאתר, נכתב שם ש"החברה" היא מעבדות פוג'י קולור. כשהתקשרתי לפוג'י קולור הם טענו שהם לא החברה אלא רק השליחים ושהחברה היא "דניה מעבדות". בקיצור, יש בלגן שלם ואין עם מי לדבר. בסופו של דבר טענו שהאלבומים יצאו למשלוח עם חברה פרטית ואמורים להגיע אלי היום או מחר. כמו כן זיכו אותי בסכום הקנייה באתר (שהוא רק חצי מהסכום ששילמתי על האלבומים, מכיוון שאת חציו השני שילמתי לחברת "גרופון" שממנה קניתי קופונים לרכישת האלבומים). נגרמה לי המון עוגמת נפש בנסיונות חוזרים ונשנים לתפוס את החברה ולהבין מה קורה עם ההזמנה שלי. הם חזרו אלי רק היום – 9 ימי עסקים אחרי ההודעה האחרונה שלי, ו-6 ימי עסקים אחרי האיחור שלהם. בזבזתי המון זמן על טלפונים, חיפוש באינטרנט כתיבה בפורומים וכד' רק על מנת לנסות ולמצוא מספר טלפון ולקבל את התשובה הפשוטה – מה עם ההזמנה שלי.
נשאלת השאלה האם כדאי לי להגיש תביעה ולתבוע סכום מסויים על עוגמת הנפש? האם יש פה עילה מספקת בהתחשב בזה שהם כבר זיכו אותי על חצי מהסכום, ובהנחה שהאלבומים אכן יגיעו לידיי היום?
אם אחליט להגיש תביעה, איזה סכום הגיוני לתבוע על עוגמת הנפש?
תודה מראש
בהצלחה,
אבי קיסוס, עו"ד
מנהל פורום צרכנות
כרכום 15/18, ספיר, ערבה תיכונה
טל': 073-7274466; מייל: info@ayk.co.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!