תלונה שיקרית
אני מצטט תלונה של נוסע שהיא שיקרית מתחילתה ועד סופה.
"המתלונן הוא חייל לדבריו הוא עובר השפלות והטרדות תכופות על ידי הנהג . הנהג למשל דורש ממנו להתפשט, בגלל שהוא לא מאמין לו שהוא חייל . לדבריו , הנהג הלבין את פניו ברבים. הנהג אמר לו שהוא שקרן ורמאי והטיל ספק בכך שהוא חייל , למרות שברשותו כרטיס חוגר תקין.המלין סובל נפשית מיחסו של הנהג כלפיו. מדובר,לדבריו בנהג שמפגין את שנאתו ועוינותו לדתיים, ומכאן נובע שורש התנכלותו למתלונן.במקרה הנדון , נאלץ הנוסע לרדת מהאוטובוס, עקב סרובו של הנהג להמשיך בנסיעה בגלל שלאוטובוס עלה נוסע "רמאי ושקרן" ועד שהנוסע ישלם על נסיעתו , הוא(הנהג)לא ממשיך בנסיעה."
אינני מכיר את המלין, המלין מעולם לא נסע איתי בשיחה עם נציג החברה הוא טען כי נסע איתי שבוע קודם לכן דבר שאינו נכון כיוון שלא בצעתי את אותה נסיעה .נוסע שעלה בתחנה שעלה המלין יכול להעיד כי התלונה היא שיקרית. כמו כן טען באזני נציג החברה שפחד שאחרים לו את התעודה.
הנוסע סרב להציג את תעודת החוגר שלו למרות בקשות חוזרות ונישנות שלי הנוסע.ירד כיוון שאמרתי לו שאם לא יאפשר לי לבדוק את התעודה אזמין לו משטרה.
אבקש לדעת האם יש בסיס להגשת תביעה על פי חוק לשון הרע?
יחד עם זאת, יש לבחון את מלוא הנסיבות הספציפיות ויש לשלול קיומן של ההגנות בחוק, בהתאם לחומר העובדתי.