כיצד יש לרשום את החלקים בשטר מכר עבור מכירת חלקה של 850 מ"ר?

|

שטר מכר

מאיה מאיר 31/07/15
מדובר בחלקה של 850 מ״ר, מתוכם 580 מ״ר של x. X מוכר 173 מ״ר מתוך 580 מ״ר שבבעלותו. הבנתי שבשטר מכר ברשימה של החלקים המועברים מהמקרקעין, עודף לאחר המכר וחלקו של המוכר , יש להכפיל את כל המספרים ב-2. כך שלדוגמא חלקו של המוכר יהיה 1160/1700, והחלקים המועברים יהיו 346/1700. השאלה היא מדוע ? האם על מנת שהמספרים יהיו זוגיים? לא ברור למה צריך לחשב ככה ולא להשאיר את המספרים כמו שהם. תודה מראש.

נוחות

אופיר 01/08/15
עושים את זה בדכ כדי למנוע חלקים בשברים עשרוניים, דואג שהמספרים יהיו שלמים..

רישום החלק במקרקעין בשטר המכר

עו"ד יפית יוחפז 02/08/15
שלום,



מדובר בעניין מתמטי פשוט. כאשר המונה הינו שבר בעצמו, מכפילים את המכנה כדי לשמור על אותו היחס.



אני מניחה שאת ה- 173 מ"ר רוכשים שני אנשים, כלומר לכל אחד מהם יש 86.5/850 מ"ר.



בטאבו לא רושמים מונה שהוא שבר, אלא לכל אחד יש 173/1700 מ"ר. 



אין הבדל מהותי ברישום, שהרי החלק במקרקעין הוא אותו החלק.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין


קבלו עכשיו ייעוץ משפטי אישי





    דילוג לתוכן