מה קורה שחייב נפטר ? האם החוב עובר ליורשים?

|

חובות הוצלפ של נפטר

נגה 15/02/14
על פי חוק ההוצל"פ חובות בתיקי הוצל"פ עוברים ליורשים, ואם אין ירושה (עיזבון) ?

העניין הוא -לאחר שאבא נפטר, אמא פנתה להוצלפ ובקשה לבטל את הסכום החודשי שאבא היה משלם כל חודש בגין איחוד תיקים וזו היתה התשובה :

נכתב על ידי רשם לבקשה - נומרטור - 1- לעדכן שם חייב ל-המנוח ז"ל בתיק האיחוד ובתיקי הבנים 

2- לפזר תיק איחוד ולהעביר הכרזה והגבלות (למעט הגבלת רישיון נהיגה ,עיכוב יציאה מהארץ ודרכון ) לתיק בעל יתרת החוב הגבוה המתנהל נגד החייב

ואז על חשבון משותף שיש לנפטר ולאימי -הוטלו עיקולים (יש שם אפילו סכום כסף שסגרו בפקמ לטובת עיקול) -מלבד חשבון משותף אין ירושה

א- האם יש טעם להגיש שוב בקשה לביטול הליכים או עיכוב הליכים ( כדי שלא יתממשו בינתיים עיקולים )  

ב- האם יש צורך להוציא צו ירושה (למרות שיש תעודת פטירה ) ולמה ?

ג-האם בעת צו ירושה יכולים להוציא את שמו מהחשבון בנק המשותף (למרות שיש עיקולים ) או בכלל צו ירושה יכול להזיק (מהווה הסכמה שהיא מקבלת את החוב עליה ) 



תודה מראש 

מה קורה שחייב נפטר ? האם החוב עובר ליורשים?

עו"ד תומר שזר מנהל 15/02/14
מה שנרשם לא מדוייק!

החוב עובר לעזבון ולא ליורשים.

לא ניתן לחייב יורש בחוב.

אלא רק את העזבון

אם אין ירושה ואין עזבון - אז אין ממש משמעות לחובות, כי לא ניתן יהיה לממש אותם.



ולכן אם יש חשבון משותף שעוקל - תתעורר השאלה - יתכן שחלק מהפקדון כן ניתן למימוש.



תומר שזר ,עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלו עכשיו ייעוץ משפטי אישי





    דילוג לתוכן