האם המעביד חייב להשלים פיצויים במקרה של פיטורים לפי סעיף 14?

|

השלמת פיצויים וסעיף 14

מיכאל 08/03/16


בין סמנכ"ל בחברה תעשיתית שעוסקת לבין המנכ"ל אין הסכם
עבודה כתוב או חוזה, בחברה יש 100 עובדים.



העובד התקבל לתפקיד לפני 5 שנים ואין הסכם כתוב.



החברה מפרישה מיום הראשון לעובד לקרן הפנסיה 17.5% לפי צו הרחבה לפנסיית
חובה, ז"א הפרשה לפיצויים של 6%.



בהנחה שחל סעיף 14 שכן זהו מפעל תעשייתי,



האם במצב של פיטורים המעביד יהיה חייב לבצע השלמה לפיצויים, ז"א
עוד 2.33%?



ומה קורה בהתפטרות העובד האם חייבת להיות השלמה לפי חוק פיצויי
פיטורין?


סעיף 14 כשאין חוזה עבודה

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 10/03/16
מיכאל שלום,

על כספים שמופרשים בהתאם לצו ההרחבה לפנסיית חובה חל סעיף 14, כל זאת בתנאי שאחוז הפיצויים המופרש עומד על 8.33%. 

היינו, אם אחוז ההפרשה נמוך יותר, על המעסיק יהיה להשלים ל-8.33% במקרה של פיטורים.

ככל שמדובר בהתפטרות שאינה מזכה בפיצויים, המעסיק אינו צריך להשלים.



לרשותך בכל שאלה נוספת,



בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלו עכשיו ייעוץ משפטי אישי





    דילוג לתוכן