פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
סיכסוך ירושה
חבר
26/10/09
בת הדודה שלי גרושה + שלושה ילדים התגוררה בבית אימה 9 שנים לפני שהלכה לעולמה בגיל 90 לערך.ובממהלך שנים אילו טיפלה והשגיחה עליה,וזאת כאשר שאר אחיה יכלו לעבוד ולנהל חיים רגועים ושקטים.
בצוואה רשומים כל האחים כולל הבת הגרושה שהתגוררת עם אימה
שאלתי היא כזאת
1.מה הם זכויותי של הבת בדירה שבו התגוררה ב 9 השנים האחרונות לפני מותה של אימה
2.האם העובדה שהבת טיפלה והשגיחה על אימה במשך 9 שנים לפני מותה,יכל לזכות אותה בדירה,או בכך שהאחים שלה ישלמו לה בעבור כל אותם שנים שבהם היא טיפלה באימה,והם ניהלו חיים שקטים ורגועים מבלי לדאוג..תודה
בצוואה רשומים כל האחים כולל הבת הגרושה שהתגוררת עם אימה
שאלתי היא כזאת
1.מה הם זכויותי של הבת בדירה שבו התגוררה ב 9 השנים האחרונות לפני מותה של אימה
2.האם העובדה שהבת טיפלה והשגיחה על אימה במשך 9 שנים לפני מותה,יכל לזכות אותה בדירה,או בכך שהאחים שלה ישלמו לה בעבור כל אותם שנים שבהם היא טיפלה באימה,והם ניהלו חיים שקטים ורגועים מבלי לדאוג..תודה
נא לפנות לפורום דיני משפחה
עו"ד זהר ארד
מנהל
27/10/09
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עזרה בפינוי דייר
לילך
26/10/09
יש לי דייר בדירה כבר יותר מעשור שאינו מעוניין להתפנות לבקשתי. אני מעוניינת להעביר את הדירה לביתי אך זה מסרב לצאת. יובהר כי אין בנינו חוזה שכן הכרתי את המשפחה עוד שנים לפני שהתחילו להשכיר ממני. מה ניתן לעות על מנת להוציא אותם?
יש להגיש תביעת פינוי לבית משפט
עו"ד זהר ארד
מנהל
27/10/09
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השכרת חדר לתיירים
מיכל
26/10/09
אני שוקלת להשכיר חדר בדירתי לתקופות קצרות לתיירים , מאין צימר בעיר.
אני מבקשת לדעת האם זה חוקי ואם כן איזה רישיון אני צריכה להוציא וממי?
האם זה באחריות העירייה או משרד התיירות? האם יש מגבלות כל שהן? כל מידע או הפניה למקורות מידע תתקבל בברכה. תודה!
אני מבקשת לדעת האם זה חוקי ואם כן איזה רישיון אני צריכה להוציא וממי?
האם זה באחריות העירייה או משרד התיירות? האם יש מגבלות כל שהן? כל מידע או הפניה למקורות מידע תתקבל בברכה. תודה!
נא לברר זאת בעירייה
|עו"ד עזרא שרון
26/10/09
שאלה למנהל הפורום
יוסי
26/10/09
מה ההשלכות מבחינת משכיר הדירה שיש לרישום
השכירות בטאבו ? אילו מגבלות זה מטיל עלי כמשכיר ?
תודה.
השכירות בטאבו ? אילו מגבלות זה מטיל עלי כמשכיר ?
תודה.
לא יותר מאשר החוזה שכירות עצמו
|עו"ד עזרא שרון
26/10/09
ראה תשובה לעיל
|עו"ד עזרא שרון
26/10/09
פלישה לשטח ציבורי במושב
ישראל
26/10/09
שטח ציבורי פתוח הגובל ביחידת הרחבה
במושב סופח ליחידה .
הדבר נעשה ע"י גידור השטח
וגינונו כמקשה אחת עם היחידה.
כמו כן הוצב במקום מבנה קטן המשמש מחסן.
יש לציין שאותה יחידה שאוכלסה זה מכבר טרם קיבלה טופס 4.
ועד הישוב גורר רגליים ולא עושה דבר
בנדון .
מי הם הגורמים שעלי לפנות אליהם בכדי
להביא לכך שהשטח יחזור לידי הציבור ולא יתפס ע"י גורם פרטי .
תודה
במושב סופח ליחידה .
הדבר נעשה ע"י גידור השטח
וגינונו כמקשה אחת עם היחידה.
כמו כן הוצב במקום מבנה קטן המשמש מחסן.
יש לציין שאותה יחידה שאוכלסה זה מכבר טרם קיבלה טופס 4.
ועד הישוב גורר רגליים ולא עושה דבר
בנדון .
מי הם הגורמים שעלי לפנות אליהם בכדי
להביא לכך שהשטח יחזור לידי הציבור ולא יתפס ע"י גורם פרטי .
תודה
יש לפנות לייעוץ פרטני אישי
|עו"ד עזרא שרון
26/10/09
ארנונה
הנמר
26/10/09
שלום,
חתמתי חוזה שכירות עם בעל נכס/חנות ריקה בשטח ברוטו של 30 מ"ר. אני מתכוון לחלק את המקום כך שחלקו ישמש כפינת טיגון והכנת סלטים וחלקו השני יהא עמדת מכירה של כריכים.
א. האם ניתן לפצל את תעריפי הארנונה ל-2 סיווגים: החלק היצרני(טיגון וסלטים) כ"מלאכה" (=נעשית באותו חלק פעילות יצרנית,הפיכת חומרי אב למזון אכיל) ואת החלק של הכריכים לפי סיווג כמזנון ?
ב. האם ניתן ולהוסיף ולחלק את המקום גם למחסן למלאי ?
בתודה
חתמתי חוזה שכירות עם בעל נכס/חנות ריקה בשטח ברוטו של 30 מ"ר. אני מתכוון לחלק את המקום כך שחלקו ישמש כפינת טיגון והכנת סלטים וחלקו השני יהא עמדת מכירה של כריכים.
א. האם ניתן לפצל את תעריפי הארנונה ל-2 סיווגים: החלק היצרני(טיגון וסלטים) כ"מלאכה" (=נעשית באותו חלק פעילות יצרנית,הפיכת חומרי אב למזון אכיל) ואת החלק של הכריכים לפי סיווג כמזנון ?
ב. האם ניתן ולהוסיף ולחלק את המקום גם למחסן למלאי ?
בתודה
נא פנה לעירייה בשאלות אלו
|עו"ד עזרא שרון
26/10/09
מס רכישה על דירה 2
אלכס
26/10/09
אהלן ! קניתי דירה שנייה הצהרתי שאני לא הולך למכור את הדירה הראשונה ולכן שילמתי מס רכישה,רציתי לשאול מה קורה עם אמכור את הדירה(אחרי תקופה קצרה) האים אני יהייה זכאי להחזר כלשהו?
כן.תוכל לבקש החזר
|עו"ד עזרא שרון
26/10/09
תשלום רטרואקטיבי בהשכרת דירה
צביקה
26/10/09
שלום רב,
בני ומשפחתו מתגוררים בדירה שכורה בקיבוץ.
"היסטורית" אין חוזה חתום בין המשכיר לשוכר, כשכל התשלומים לקיבוץ משולמים כסדרם.
לאחרונה פנו אליו מהקיבוץ ומסרו לו שעקב טעות שלהם (במינוח הנ"ל) הם שכחו לחייב את משפחתו בשימוש באינטרנט בסך 100 ש"ח בחודש (הקיבוץ מתפקד במקרה זה כספק שירותי אינטרנט) במשך 3 שנים ודורשים ממנו תשלום רטרואקטיבי עבור כל התקופה - 3,600 ש"ח.
מעבר לכך שהתשלום נראה מופרז לחודש לא נראה הגיוני שעליו לשלם סכום זה בגלל טעות של הקיבוץ - המשכיר.
האם קיימת הלכה ברורה בנידון?
תודה
צביקה
בני ומשפחתו מתגוררים בדירה שכורה בקיבוץ.
"היסטורית" אין חוזה חתום בין המשכיר לשוכר, כשכל התשלומים לקיבוץ משולמים כסדרם.
לאחרונה פנו אליו מהקיבוץ ומסרו לו שעקב טעות שלהם (במינוח הנ"ל) הם שכחו לחייב את משפחתו בשימוש באינטרנט בסך 100 ש"ח בחודש (הקיבוץ מתפקד במקרה זה כספק שירותי אינטרנט) במשך 3 שנים ודורשים ממנו תשלום רטרואקטיבי עבור כל התקופה - 3,600 ש"ח.
מעבר לכך שהתשלום נראה מופרז לחודש לא נראה הגיוני שעליו לשלם סכום זה בגלל טעות של הקיבוץ - המשכיר.
האם קיימת הלכה ברורה בנידון?
תודה
צביקה
יש לקבל פרטים עובדתיים נוספים כדי להשיבך
|עו"ד עזרא שרון
26/10/09
דמי תיווך
סנונית
26/10/09
על פי חוק המתוכים מתווך דירות שעורך הסכם בעל אופי משפטי או נותן יעוץ משפטי אינו זכאי לדמי תיווך וצפוי לעונשים לפי חוק העונשין.מכרתי את דירתי.המתווך ערך על דעת עצמו זכרון דברים ובו פירט בכתב ידו את מחיר הדירה,לוח תשלומים,ומה כלול במחיר הדירה.הוא טען כי נהוג ש כל מה שמחובר לקירות הדירה כלול במחיר.על כן רשם את מוצרי החשמל במטבח . קולט.תאורה יקרה.מכשיר חימום מים על גז.מזגן חדש.ברזים יקרים.ארונות רגילים במחסן וחצר שרות.לצערי מסמך זה הווה בסיס לחוזה ולא יכולתי לשנותו.נגרמו לי הפסדים כבדים מאחר ונאלצתי לרכוש מחדש.האם מגיע למתווך דמי תיווך.או שמה עלי לתבוע אותו בגין הנזק שנגרם לי בשל עריכת המסמך?עלי לציין כי הצדדים לא חתמו על זכרון הדברים אך לא יכולתי לשגת ממסמך זה ועמדתי בפני פיצוץ העסקה.מה עלי לעשות?המתווך דורש את שלו ואף מאיים בתביעה.תודה מראש.
שכ"ט מתווך
|עו"ד עזרא שרון
26/10/09
לא ניתן לקבוע בוודאו שלא יכולת לסגת מזכרון הדברים. בכל מקרה, משחתמת על ההסכם, מרצונך החופשי, נראה שכבר אין קשר לפעולות המתווך.
כדי לבחון לעומק אם יש לך עילת תביעה- אנא פנה לייעוץ משפטי
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
כדי לבחון לעומק אם יש לך עילת תביעה- אנא פנה לייעוץ משפטי
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
רכישת דירה כשיש בה שוכרים
דניאלה
25/10/09
ברצוני לרכוש דירה, בעל הדירה משכיר אותה לשוכרים והוא נתן בידם אופצייה להמשך חוזה מעבר לשנה. הוא רוצה למכור לי את הדירה ולהשאיר את השוכרים ושהם ימשיכו לשלם את שכר הדירה אליי ישירות.
בחוזה עצמו לא מוגדר פיצוי עבור בויטול האופצייה, מהם התנאים הסטנדרטיים לפיצוי עבור הפרה של האופצייה? האם לאחר מכירת הדירה עליי לכרות חוזה מחודש עם השוכרים? אבקש לציין כי אין ברצוני להמשיך להשכיר אחרי השנה של החוזה בין השוכרים לבעל הדירה הנוכחי. כיצד לפי החוק עליי לשלול מהם את האפשרות לאופצייה ומהו סכום הפיצויים שיהיה עליי לשלם במקרה זה? מהו מרווח הזמן שבו עליי להודיע לשוכרים על אי רצוני להמשך שכירות מעבר לשנה
בחוזה עצמו לא מוגדר פיצוי עבור בויטול האופצייה, מהם התנאים הסטנדרטיים לפיצוי עבור הפרה של האופצייה? האם לאחר מכירת הדירה עליי לכרות חוזה מחודש עם השוכרים? אבקש לציין כי אין ברצוני להמשיך להשכיר אחרי השנה של החוזה בין השוכרים לבעל הדירה הנוכחי. כיצד לפי החוק עליי לשלול מהם את האפשרות לאופצייה ומהו סכום הפיצויים שיהיה עליי לשלם במקרה זה? מהו מרווח הזמן שבו עליי להודיע לשוכרים על אי רצוני להמשך שכירות מעבר לשנה
מכירת דירה שיש בה שוכר
|עו"ד עזרא שרון
26/10/09
התשובות לשאלות טמונות בהסכם השכירות.
לא ניתן להשיב מבלי לעיין בו.
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
לא ניתן להשיב מבלי לעיין בו.
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
רישום בטאבו
נוריתת
25/10/09
שלום
רכשתי דירה בבניין משותף לפני 4 שנים מקבלן .
בחוזה נרשם שעורכי הדין
של החברה ירשמו את הנכס בטאבו
רציתי לדעת :
1. כיצד אני בודקת עם הדירה רשומה על שמי בטאבו
2. האם הם צריכים להפנות אותי למינהל מקרקעי ישראל לחתימה על חוזה חכירה [ שמתי לב היום שהעורך דין שלי הוסף את זה לחוזה תוך שנתיים ממועד המסירה] וטרם קיבלתי מהם הפניה
3. איך אני יכולה לעקוב אחר התהליך ההרשמה של החברה בטאבו ובאיזה שלב הם נמצאים
4. האם אני צריכה להציג איזשהו מסמך לפני הרישום בטאבו
5.על הדירה יש משכנתא האם זה צריך להירשם בטאבו
6. מה זה נסח טאבו ומה צריך להיות רשום בו
מצטערת על השאלות הרבות
אשמח לקבל תשובות
תודה מראש
רכשתי דירה בבניין משותף לפני 4 שנים מקבלן .
בחוזה נרשם שעורכי הדין
של החברה ירשמו את הנכס בטאבו
רציתי לדעת :
1. כיצד אני בודקת עם הדירה רשומה על שמי בטאבו
2. האם הם צריכים להפנות אותי למינהל מקרקעי ישראל לחתימה על חוזה חכירה [ שמתי לב היום שהעורך דין שלי הוסף את זה לחוזה תוך שנתיים ממועד המסירה] וטרם קיבלתי מהם הפניה
3. איך אני יכולה לעקוב אחר התהליך ההרשמה של החברה בטאבו ובאיזה שלב הם נמצאים
4. האם אני צריכה להציג איזשהו מסמך לפני הרישום בטאבו
5.על הדירה יש משכנתא האם זה צריך להירשם בטאבו
6. מה זה נסח טאבו ומה צריך להיות רשום בו
מצטערת על השאלות הרבות
אשמח לקבל תשובות
תודה מראש
רישום בטאבו/מנהל
|עו"ד עזרא שרון
26/10/09
פני למשרד עוה"ד ושאלי אותם האם הנכס נרשם.
תוכלי גם לגשת להוציא נסח טאבו/אישור זכויות.
המשכנתא צריכה להירשם באותו מעמד.
לבירור בדבר מונחי יסוד- אנא עייני בביאורים המופיעים באתר.
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
תוכלי גם לגשת להוציא נסח טאבו/אישור זכויות.
המשכנתא צריכה להירשם באותו מעמד.
לבירור בדבר מונחי יסוד- אנא עייני בביאורים המופיעים באתר.
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
שאלה לגבי דירה שעליה יורשים.
דנה
25/10/09
שלום ..אימי נפטרה והייתה לה דירה(נקנתה על ידה) והיא השאירה צוואה שרשומה חצי על שמי וחצי על אבי שחי כרגע בדירה .
רציתי לשאול אם נכנסת לגור איתו בחורה והיא הופכת לידועה בציבור החלק שלי בדירה הולך לאיבוד?..
ושאלה שניה : אם אפשר לעשות הסכם לפני שאבי מכניס שותפה שהדירה תשאר חצי על שמי?
תודה
רציתי לשאול אם נכנסת לגור איתו בחורה והיא הופכת לידועה בציבור החלק שלי בדירה הולך לאיבוד?..
ושאלה שניה : אם אפשר לעשות הסכם לפני שאבי מכניס שותפה שהדירה תשאר חצי על שמי?
תודה
כניסת שותפה לדירה לא פוגעת בחלקך הקנייני
|עו"ד עזרא שרון
26/10/09
האם יש לשותפה לדירה זכויות מסויימות על הדירה
דנה
04/11/09
האם יש לשותפה לדירה זכויות מסויימות על הדירה?
כמו על החלק של אבי..?
כמו על החלק של אבי..?
העברת נכס לבני
מאור
25/10/09
אני בעל דירה שוויה 450,000 ש"ח
ברצוני להעביר אותה במתנה לבני, מהו סכום טרחת עו"ד על מהלך זה?
ברצוני להעביר אותה במתנה לבני, מהו סכום טרחת עו"ד על מהלך זה?
שכ"ט עו"ד
|עו"ד עזרא שרון
26/10/09
אינני יכולה לחוות דיעה על שכ"ט עו"ד. כל עו"ד והתעריפים שלו ותלוי גם בנכס הספציפי. יש לזכור שמדובר בעסקת מקרקעין לכל דבר ועניין, אע"פ שהינה ללא תמורה.
יחד עם זאת, בדר"כ גובים פחות מעסקה שיש בה תמורה.
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
יחד עם זאת, בדר"כ גובים פחות מעסקה שיש בה תמורה.
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
דיני מיסים בהעברת נכס מחברת אם לחברת בת
ארז
25/10/09
שלום ברשותי מספר נכסים וברצוני להעביר את אחד הנכסים לחברת בת חדשה שאקים כדי ליצור שקיפות מלאה לאותו הנכס האם חברת הבת מחוייבת לשלם מס רכישה ? אם זה משנה הנכס נקנה במימון מלא מהבנק כתמורה למשכון נכסים שבבעלותי הפרטית.
נא לפנות לפורום דיני מיסים
|עו"ד עזרא שרון
26/10/09
רכישת דירה המוקפאת לצורכי הסדר
דודו
25/10/09
שלום רב,
אנימעוניין לרכוש דירה הרושמה בפנקס השטרות. בנסח הטאבו יש הערה שהנכס מוקפא לצורכי הסדר.
שאלתי:
1. האם אני יכול לרכוש דירה עליה רשום שהיא מוקפאת ולרשום את הזכויות על שמי?
2. מה הסיכונים שלי כרוכש דירה כזו?
3. האם הבנק יאפשר לי לקבל משכנתא על דירה כזו?
ברור שאקח עו"ד אבל רציתי לבדוק לפני כן האם בכלל כדאי לי לגשת לרכישה כזו.
אנימעוניין לרכוש דירה הרושמה בפנקס השטרות. בנסח הטאבו יש הערה שהנכס מוקפא לצורכי הסדר.
שאלתי:
1. האם אני יכול לרכוש דירה עליה רשום שהיא מוקפאת ולרשום את הזכויות על שמי?
2. מה הסיכונים שלי כרוכש דירה כזו?
3. האם הבנק יאפשר לי לקבל משכנתא על דירה כזו?
ברור שאקח עו"ד אבל רציתי לבדוק לפני כן האם בכלל כדאי לי לגשת לרכישה כזו.
נכס המוקפא לצרכי הסדר
|עו"ד עזרא שרון
26/10/09
כל עוד יש הקפאה, לא ניתן לבצע כל פעולה ולא ניתן לרשום כל הערת אזהרה לטובתך.
ניתן לעשות חוזה, אולם יש לנקוט משנה זהירות, לקבוע תנאים מתליםף, לא לשחרר כספים וכד כדי להגן על זכויותיך.
אני מניחה שעד שלא וסר ההקפאה, לא תקבל מימון מהבנק.
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
ניתן לעשות חוזה, אולם יש לנקוט משנה זהירות, לקבוע תנאים מתליםף, לא לשחרר כספים וכד כדי להגן על זכויותיך.
אני מניחה שעד שלא וסר ההקפאה, לא תקבל מימון מהבנק.
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
כישת דירה
הילה
25/10/09
אני נמצאת בהליך גירושין כ 10 חודשים עם ילד בית ומשכנתא משותפים לבעלי.
בעלי אינו שילם את תשלום המשכנתא בכדי להגיע לכונס נכסים ובכך שיוציאו אותי ואת הילד מהבית במהירות גם לפני הגט.
אני לא יכולתי לשלם את תשלומי המשכנתא הכבדים גם בגלל שחשבונות הבנק הוקפאו.
לבעלי אין בעיה להפסיד כסך רב בהליך הכונס כל עוד הוא משיג את מטרתו וגם בגלל מצבו הכלכלי הטוב.
אני הייתי רוצה לרכוש את הדירה שהיא מאוד מושקעת ולשלם את חלקו אך לפי מה שהבנקים אומרים שאין אפשרות לקחת משכנתא שנייה או משכנתא אחת מבנק אחר,הבנק הנוכחי אינו מעוניין להגדיל את המשכנתא בגלל נקודה שחורה על אי תשלומי המשכנתא.
הליך הכונס אמור להתחיל עוד שבועיים וכך אני מוצאת את עצמי לפני הפסד כסף רב.
האם יש חוק שעומד להגנתי או העם יש משהו שאפשר לעשות בעניין זה?
בעלי אינו שילם את תשלום המשכנתא בכדי להגיע לכונס נכסים ובכך שיוציאו אותי ואת הילד מהבית במהירות גם לפני הגט.
אני לא יכולתי לשלם את תשלומי המשכנתא הכבדים גם בגלל שחשבונות הבנק הוקפאו.
לבעלי אין בעיה להפסיד כסך רב בהליך הכונס כל עוד הוא משיג את מטרתו וגם בגלל מצבו הכלכלי הטוב.
אני הייתי רוצה לרכוש את הדירה שהיא מאוד מושקעת ולשלם את חלקו אך לפי מה שהבנקים אומרים שאין אפשרות לקחת משכנתא שנייה או משכנתא אחת מבנק אחר,הבנק הנוכחי אינו מעוניין להגדיל את המשכנתא בגלל נקודה שחורה על אי תשלומי המשכנתא.
הליך הכונס אמור להתחיל עוד שבועיים וכך אני מוצאת את עצמי לפני הפסד כסף רב.
האם יש חוק שעומד להגנתי או העם יש משהו שאפשר לעשות בעניין זה?
מכירת דירה בהליכי כינוס
|עו"ד עזרא שרון
26/10/09
כדי לסייע לך יש לבחון את מסמכי המשכנתא וכן את התיק המשפטי למינוי כונס.
לצערי, אינו יכולים לבצע זאת באמצעות הפורום.
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
לצערי, אינו יכולים לבצע זאת באמצעות הפורום.
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
שאלה לגבי חוק בעלות.
הילדה
25/10/09
האם החוק בארץ קובע כי מי שפלש לבית לא שלו וגר שם במשך תקופה ממושכת הופך בסופו של דבר לבעל הנכס? או שלא ניתן להוציאו משם? ואם כן מהי התקופה?
אין חוק כזה
|עו"ד עזרא שרון
25/10/09
העברת בעלות על דירה???
אבי
25/10/09
שלום....
אם אני מוכר דירה חותם חוזה מקבל 15%
מסך המכירה אז נרשמת הערת אזהרה
בטאבו?
הפינוי נקבע לאחר 8 חודשים מחתימת החוזה.
עד הפינוי נקבע שישולמו בהדרגה תשלומים
כך שבמסירת הדירה תאריך הפינוי ישולמו 15%
האחרונים בתמורה למסירת הדירה האם רק לאחר
מכן עוברת בעלות הדירה לקונה???
תודה.
אם אני מוכר דירה חותם חוזה מקבל 15%
מסך המכירה אז נרשמת הערת אזהרה
בטאבו?
הפינוי נקבע לאחר 8 חודשים מחתימת החוזה.
עד הפינוי נקבע שישולמו בהדרגה תשלומים
כך שבמסירת הדירה תאריך הפינוי ישולמו 15%
האחרונים בתמורה למסירת הדירה האם רק לאחר
מכן עוברת בעלות הדירה לקונה???
תודה.
הבעלות בדירה צריכה לעבור רק לאחר תשלום מלוא התמורה
|עו"ד עזרא שרון
25/10/09
הפרת הסכם של דייר נגד החלטת הוועד
י.ג.
24/10/09
שלום רב אני יו"ר ועד הבית בבניין עם 48 דירים, באסיפה של כ-16 דירים הוחלט שלא בונים סוכות על הגג מכיוון שזה גורם נזקים ליריעות האיטום ושבירת זכוכיות של גג הפיר. אחד הדיירים החליט לצפצף על החלטות ועד הבית בטענה שהחלטה של 16 דירים לא מספיקה ושנגד הטענה של נזקים הוא יבנה את הסוכה על PVC. מה היכולת שלי לעצור אותו מבחינה משפטית? והאם ניתן לתבוע אותו על פיצוי כלשהוא לבניין בגין הפרת ההסכם? תודהי.ג.
החלטת ועד בית
|עו"ד עזרא שרון
25/10/09
אם החלטת ועד הבית התקבלה לפי הרוב הנדרש ובקוורום הנכון, והדיירה הפר אותה, ניתן לתבוע אותו על נזקים ו/או לבקש צו להריסה של מה שבנה. התביעה מוגשת למפקחת על רישום מקרקעין, וזה הליך שיפוטי לכל דבר ועניין.
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
רכישת נכס שבנה ללא היתר
רוני
24/10/09
אני מעוניין לרכוש בית אך התברר כי המוכר לפני שנים רבות ביצע בנייה ללא אישור העירייה ובוודאי לא בטאבו.
ההרחבה הלא מאושרת היא של 50 מטר ע"ח הגינה (סה"כ שטח הבית כולל הגינה 300 מטר).
לפני כחודש המוכר ניסה להסדיר זאת בעיריה ואכן הגיע אליו מודד ולאחר מכן ויצא מכתב מהעיריה על גודל הנכס החדש לעניין הארנונה אך אני לא ראיתי עדיין כל אישור מהעיריה לבנייה.
האם יכולות לנבוע בעיות מהמצב כגון:
א. אולי אין היתר מהעיריה ובעתיד ידרשו להרוס את הבניה למרות שהיא על חשבון חלק מהגינה וגם שכנים נוספים באזור עשו כך
ב. אולי יש חובות עבר על הארנונה שלא נגבתה במשך שנים רבות לפי גודל הנכס החדש, כלומר חוב על ארנונה של 50 מטר של כמה שנים.
האם בתהליך המכירה העירייה לא חייבת לתת אישור לנכס בצורתו החדשה בתוספת 50 המטרים?
מה המלצתכם?
תודה.
ההרחבה הלא מאושרת היא של 50 מטר ע"ח הגינה (סה"כ שטח הבית כולל הגינה 300 מטר).
לפני כחודש המוכר ניסה להסדיר זאת בעיריה ואכן הגיע אליו מודד ולאחר מכן ויצא מכתב מהעיריה על גודל הנכס החדש לעניין הארנונה אך אני לא ראיתי עדיין כל אישור מהעיריה לבנייה.
האם יכולות לנבוע בעיות מהמצב כגון:
א. אולי אין היתר מהעיריה ובעתיד ידרשו להרוס את הבניה למרות שהיא על חשבון חלק מהגינה וגם שכנים נוספים באזור עשו כך
ב. אולי יש חובות עבר על הארנונה שלא נגבתה במשך שנים רבות לפי גודל הנכס החדש, כלומר חוב על ארנונה של 50 מטר של כמה שנים.
האם בתהליך המכירה העירייה לא חייבת לתת אישור לנכס בצורתו החדשה בתוספת 50 המטרים?
מה המלצתכם?
תודה.
רכישת נכס ללא היתר בנייה
|עו"ד עזרא שרון
25/10/09
כל שציינת נכון- העירייה יכולה לדרוש הריסה, ויכולה גם לדרוש ארנונה 7 שנים אחורנית, ויכולה להגיש כתב אישום.
אנא התייעץ עם עו"ד בטרם ביצוע העסקה.הוא ינחה אותך כיצד לפעול.
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
אנא התייעץ עם עו"ד בטרם ביצוע העסקה.הוא ינחה אותך כיצד לפעול.
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
רשות הפיתוח
רוני
24/10/09
התבקשתי ע"י סבתא שלי לבדוק אם קיימים שיעבודים ו/או הגבלות על דירתה - בדקתי בנסח אינטרנט ומצויין שהבעלים הוא רשות הפיתוח - כיצד אני מוציא מידע על הנכס - האם ע"י אישור זכויות מהמינהל? כמה זמן זה לוקח? האם צריך לבדוק גם ברשם המשכונות? צריך יפוי כוח לזה?
רישום שעבודים
|עו"ד עזרא שרון
25/10/09
יש להוציא אישור זכויות ואישור מרשם המשכונות.יש להצטייד בייפוי כוח.
אם תיגש לשם, ינפיקו לך האישורים במקום.
אם תיגש לשם, ינפיקו לך האישורים במקום.
מס שבח
שימי
24/10/09
שלום קיבלתי בירושה דירה,אני לא קרוב משפחה,מכרתי דירה לפני שנתיים,האם חל עלי מס שבח,ובאילו תנאים מגיע לי פטור האם לחכות 4 שנים מיום מכירת הדירה שלי או לחכות 4 שנים מיום קיום הצוואה ,והאם מגיע בכלל פטור לאדם שקיבל ירושה כזו,תודה
פטור ממס שבח
|עו"ד עזרא שרון
25/10/09
אם אינך קרוב משפחה של המוריש, אינך זכאי לפטור ממס שבח המוקנה, במקרים מסוימים, ליורשים, אך ייתכן שהנך זכאי לפטור אחר.
עליך לפנות לייעוץ אצל עו"ד. לא ניתן לבצע בדיקה כזו באמצעות הפורום.
עליך לפנות לייעוץ אצל עו"ד. לא ניתן לבצע בדיקה כזו באמצעות הפורום.
של מי הסמכות לדון בתביעה בגין נזק של בניית מעלית
טלי
24/10/09
שלום רב,
בנו לי בבניין מעלית הגשנו צו מניעה למפקח המפקח רשם כי הם רשאים לבנות מעלית
היום אי רוצה להגיש תביעה בגין הנזק אשר נגרם לי ואני רוצה להגיש את התביעה לבית משפט שלום ולא למפקח האם אני יכולה
בנו לי בבניין מעלית הגשנו צו מניעה למפקח המפקח רשם כי הם רשאים לבנות מעלית
היום אי רוצה להגיש תביעה בגין הנזק אשר נגרם לי ואני רוצה להגיש את התביעה לבית משפט שלום ולא למפקח האם אני יכולה
נא לפנות לפורום בתי משפט
|עו"ד עזרא שרון
25/10/09
איך אני יכול לבדוק אופצייה של בנייה לדירה מסויימת?
משה מחפש דירה
24/10/09
שלום יש לי שאלה חשובה אני מחפש דירה בירושלים באיזור מסויים הייתי בכמה דירות ורב המוכרים אומרים שיש אופצייה להרחבה של 24 מטר וכדומה. השאלה שלי האם יש דרך קלה דרך האינטרנט לבדוק את האופצייה של אותה דירה או גוש חלקה? אפילו מידע ראשוני על אותו איזור? (אני יודע שאפשרי ללכת לעירייה והבנתי שצריך לשלם ) אני רואה לא מעט דירות וקשה לי ללכת לכל דירה ספציפית לעירייה אפשר לבדוק לבד בדיקה אפילו ראשונית ???? אשמח לתשובה ותודה מראש
בירור תב"ע
|עו"ד עזרא שרון
25/10/09
נסה באתר של העירייה או באתר של מנהל מקרקעי ישראל



