פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
סגירת מרפסת
בתהליך הכי קצר
הבנו שישנם מצבים שכלל לא צריך לבקש אישור או לקצר תהליך ע"י בניה של מרפסת מבניה קלה או מחלונות וכד'
אשמח לדעת יותר פרטים בנידון
ומה הפרוצדורה שעליי לבצע
סגירת מרפסת
שאלה דחופה בנוגע לקניית דירה (מס שבח)
מסתבר שהוא קנה את הדירה בשנת 1968 בעלות של כ- 40,000 לירות,הוא ביטל את המכירה בטענה שזה לא משתלם לו,כי המס הוא כמעט מחצית משווי הדירה (במכירה), האם זה באמת ייתכן שהמס כה גבוה ?
כיצד אפשר לסייע /לשכנע אותו בכל זאת למכור ????
תודה.
מס שבח
עמלת ערבות בנקאית
רכשתי דירה מקבלן ובחוזה רשום שעמלת ערבות בנקאית אני אשלם ולא הקבלן ולא רשום כמה - בהמשך התברר לי שזה 0.7% לשנה , האם זה חוקי לא לציין זאת בחוזה?
בנוסף - אם אני משלמת את זה - לפי החוק(חוק המכר רוכשי דירות - סע' ב' ) מי שנותן לי קבלה זה הבנק אך בפועל הקבלן נותן לי קבלה למרות שאני משלמת ישירות לבנק.פניתי לקבלן אך הוא אמר שלא ניתן לקבל קבלה זו מהבנק כי הוא לא נותן כזאת קבלה ...האם ניתן לתבוע אותם על עבירה על החוק מכר רוכשי דירות ?
בנוסף האם קבלנים רבים מחייבים את הקונה בעמלת ערבות בנקאית ? כי לפי מה שהבנתי זה נדיר(כמעט תמיד הקבלן עצמו משלם ולא הקונה) .
תודה
עמלת ערבות בנקאית
חוזה מכר
חוזה מכר נחתם בין הצדדים בשנת 1997
בבית נשוא חוזה מכר היה מחסן שלא צמוד דירה, קיום המחסן אוזכר בחוזה, אך קיום היתר לא אזוכר כלל. לאחר כמה שנים התברר כי אין היתר על המחסן הזה. המוכר לא הודיע על כך לקונה, נעשה גם רישום זכויות של הקונה בנכס בזמנו וגם במנהל ועניין היתר לא התגלה כלל.
בשנת 2004 התגלה כי אין היתר על המחסן. הקונה רץ והוציא היתר בשנת 2004 ושילם הוצאות רבות בגובה של 15,000 ש"ח בשנת 2004 על מנת לקבל היתר. היתר נתקבל בשנת 2004. עכשיו הקונה רוצה לתבוע מהמוכר את החזר הוצאות האלו? השאלה אם יש עילה לקונה ואם יש התיישנות, עורך דין אחד ייצג את שני הצדדים בחוזה, האם היתה חובת בדיקה על עורך דין דאז?ידוע לי שעכשיו חובת בדיקה חלה על עו"ד.
הנני מקדימה תודה.
מודה מראש
שאלה קצת סבוכה
חוזה מכר
רכישת זכויות-תשלום מס
האם כאשר אדם משלם לאח שלו בגין רכישת זכויות בנכס (נחלה במושב) עפ"י צוואה - האם מדובר בעיסקה שמחוייבת בתשלום מס?
האם יש לשלם על כך דמי הסכמה למינהל.
תודה.
רכישת זכויות
שכירת דירה אחריות נזקים
לא ברור לבני האם עליו לשלם את הנזק, או, שעל בעל הדירה לתקן את החלון על חשבונו.
אחריות של שוכר
הוספת קומה בבית משותף
אני דייר בבניין שבו 20 דירות. השכנים מעוניינים להוסיף קומות על הגג (כלומר לעשות להם פנטהאוז). השאלה שלי - מלבד כמובן שאני יכול לדרוש פיצוי על החלק המשותף לכל הדיירים שלא בונים על הגג :
קיבלתי מהעירייה מכתב ששואל אם יש לי התנגדות. מה אומר החוק - האם מותר לבנות על הגג לפי החוק בעירייה, ואם כן - באיזה רוב דיירים?
גג משותף
בו נדרש אחוז הסכמה נמוך יותר.
שיפוץ קומת חניית רכב ללא התר בניה
שאלה:
שוכרי הבית שלי
(ברשותי ובהתר ממני) שיפצו את קומת חניית הרכב והפכו אותה לחדר מגורים ללא שינוי בחזית הבית, מלבד הוספת דלת רגילה לכניסה.
הכל היה בהבנה בעל פה שלא תהיינה בעיות מהרשות המקומית כי גם שכנים אחרים ביצעו שינויים אלו
הרשות המקומית תובעת עכשיו להשיג התר בניה או או להחזיר מצב לקדמותו או העמדה לדין פלילי
האם אני כבעל הבית רשאי להכנס לבית שגרים בו דיירים בחוזה מסודר, להרוס את הקירות ואת ההשינוי
ולהביא את מצב חדר חנית הרכב למצב המקורי?
או מה עלי לעשות במסגרת החוק ?
תודה מראש למשיבים !
בנייה ללא היתר
דמי תיווך
האם טופס "הסכם הצעת רכישה" שנטולה כל רמז על דמי תיווך אך רשום "4 אחוז מהדירה יעברו ליזם" שבדיעבד הסתבר שסכום זה הוא דמי תיווך האם אני חייבת לשלם זאת והאם טופס זה עומד במגבלות חוק המתווכים? תודה רבה
דמי תיווך
בעיית רישום מקרקעין
העדר אישורי מס לרישום
אציין, כי בעסקאות מקרקעין נהוג להשאיר כספים בנאמנות עד לקבלת האישורים וזאת בכדי להבטיח שיהיה מקור כספי לשלם מיסים ככל שהמוכר לא יעשה כן. מנגנון הנאמנות נועד כאמור למנוע מצבים כפי שהנך מתארת ולא ברור מדוע הדבר לא נעשה בהסכם שלך.
עליך לפנות לחברה ולדרוש את תשלום המיסים והנפקת אישור לרישום.
בלית ברירה תוכלי לשלם את החוב ולתבוע את החברה (ככל שהיא עדיין קיימת) בגין התשלום שנאלצת לבצע במקומה.
בכל מקרה מומלץ להקדים ולהיוועץ בעו"ד.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שמאות מקרקעין
לא הרישיון מקנה עדיפות אלא הניסיון והידע המקצועי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסכם שיתוף
רציתי לשאול, האם הסכם שיתוף חייב להיות בין הבעלים הרשומים של הקרקע (בעלי זכות בעלות או חכירה), או שמא יכול להיות גם בין בעלי הערת אזהרה?
לשם הדוגמא - יש שני בעלים של קרקע במושע הרשומים בטאבו. א' מכר את חלקו לצד שלישי ולטובתו נרשמה הערת אזהרה, אך טרם הועברו הזכויות בטאבו. הרוכש והצד הנותר רוצים לערוך ביניהם הסכם שיתוף (לפני כן לא היה). האם אותו צד שלישי יכול לחתום על הסכם שיתוף עם הצד הנותר או שמא כל עוד הוא לא יירשם רק לבעלים הרשומים יש את הזכות לכך?
תודה
ניתן לערוך הסכם שיתוף
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איזה ספר מתאים
תודה
ספרות בנושא מקרקעין
יש ספרות רבה ואין ספר אחד שאפשר להצביע עליו כמתאים למתחילים.
אני מניח שיש במשרדך החדש ספריה משפטית עם ספרים הרלבנטיים לתחום העיסוק של המשרד.
קריאה נעימה ובהצלחה בהתמחות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי תיווך
לא היה לי מושג מי האנשים והם לא ידעו מי אני.
לאחר כשבוע בשיחה מקרית עם הורה של ילד מהגן של בני התברר לי שהם מחפשים דירה והצעתי להם לבוא לראות את דירתי.
כאשר הגיעו לדירתי התברר לי כי הם ראו את הדירה לפני כשבוע ואף התלהבו ממנה אך המתווך אמר שהוא לא ייצור קשר עלמנת לא להראות התלהבות.בפועל שבועיים לאחר המקרה המתווך עדיין לא יצר קשר בקשר לדירה ובמקביל אנחנו כבר סיכמנו על תנאים.
האם אני מחוייב בדמי תיווך
דמי תיווך
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה
אני מעוניינת להגיש בקשה לצו עשה בהמרצת פתיחה נגד בעלים של חצי דירה בחלקה, כשעל המגרש בנוי בית משותף, שטרם נרכש בטאבו ויש בו דירה אחת שאין עליה אפילו הערת אזהרה.
אני מעוניינת שביהמ"ש יצווה על אחד הבעלים בחלקה לרשום הערת אזהרה על הקרקע כשהבעלים השני (שניים בלבד) מסכים לכך אבל לא מעוניין לחתום בלי הסכמת הבעלים השני.
השאלה לא מובנת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה לגבי מס מכירה לבית קרקע ישן יחסית
באיזה מס מדובר? האם זה משתנה מעיר לעיר?
עירייה גובה היטל השבחה
היטל ההשבחה הינו בגובה 50% מההשבחה (שיצרו התוכניות) כפי שיקבע על ידי שמאי של הועדה לתכנון ובניה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חתימה על שינוי במפרט הטכני….
כנראה כי השאלה לא פורטה לכן אנסה לפרט.
רכשתי דירה מקבלן לפני מספר חודשים...חתמתי על
חוזה כולל מפרט טכני.....במפרט רשום כי החיפוי
החיצוני של הבניין יהיה אבן.
נציג הקבלן התקשר אלי בטענה שיש שינוי בחיפוי הבניין
באמתלה שהוא מאים הרב יותר ממה שהובטח......
החיפוי החדש על פי דבריו יהיה גרניט פורצלן....
על כן הוא מבקש כי אבוא לחתום על שינוי זה במפרט
הטכני.....מקריאה מדוקדקת של החוזה כנראה שהקבלן לא יכול לבצע שינויים על דעת עצמו אולי גם מפני שהוא לא נתן לעצמו אופציה בחוזה והתחייב על חיפוי אבן בלבד......
לדעתי החיפוי המוצע פשוט זול יותר יכול להיות שהוא יפה יותר בל החשיבות לקבלן היא כלכלית.........
לכן אני שואל האם המהלך חוקי????
ואם אני או אחד מהדיירים שרכשו דירה לא חותם בכל זאת הוא ייבצע את השינוי או שאין לו סיכוי????
תודה מראש.
שינוי מפרט טכני
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אישור זכויות . טאבו
אישור זכויות ורישום זכויות
עד להשלמת הרישום, הקבלן (או עורכי הדין של הקבלן) אמור לספק לך (לבקשתך ובדר"כ כנגד תשלום) אישור זכויות המפרט את זכויותיך בנכס, חובות, שעבודים וכיו"ב כפי שרשום בספרי החברה הקבלנית.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם החוק מגן עליי
חוזה שכירות מסחרי
תצטרך להגיע להבנות עם בעל הנכס.
תוכל לטעון בפניו כי התראה של 30 יום אינה מספקת בהתחשב בעובדה שאתה נמצא במקום 6 שנים ובמיוחד בהתחשב בעובדה שמדובר בעסק.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
טיפים על הגשת הצעה לדירה מכינוס בתל אביב
רצוי לשכור עו"ד שייצג אותך ויבדוק את העסקה בטרם הגשת הצעה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הצמדת רכוש משותף | נשלח מאתר
ישנו גג נוסף המוגדר כרכוש ציבורי-משותף.
שאלתי היא כיצד אני מעביר את הבעלות החוקית אלי.
שוחחתי כבר עם כל הדיירים, עם הקבלן וכן עם המשרד עורך דין המלווה את הפרוייקט- אבל טכנית מה בדיוק הקבלן או אני עושה בכדי להצמיד לי את הגג המשותף. הבניין אגב עדיין לא נרשם... אלא לקראת סיום בנייה. לסיכם מהו ההליך המלאה שעלי לעשות , מול הדיירים מול העירייה ומול הקבלן. תודה רבה
הצמדת רכוש משותף
כעקרון, יעוץ וליווי לגבי ההליך המלא עליך לקבל מעורך דינך או מעורך הדין של הקבלן.
אציין רק, כי לשם הצמדת הגג הנוסף לדירתך עליך לקבל את הסכמת 100% מבעלי הדירות. כמו כן, יש לבדוק האם הגג הנוסף לא משרת את שאר בעלי הדירות לדוגמא להנחת קולטי שמש, שכן במקרה כזה לא ניתן יהיה להצמיד את הגג הנוסף לדירתך.
בהנחה והדבר אפשרי, ותינתן הסכמה פה אחד, הרי שבבוא היום שירשם בית משותף (ע"י עוה"ד של הקבלן), יש לכלול הוראות בקשר להצמדת הגג הנוסף לדירתך בתקנון המוסכם של הבית המשותף וכן להגיש לרישום תשריט נכון של דירתך על כל הצמדותיה.
קח בחשבון, כי הצמדת הגג הנוסף אינה מעניקה לך באופן אוטומטי את זכויות הבניה על הגג הנוסף (ככל שישנן), אלא יש לסכם זאת במפורש עם כל הדיירים.
בברכה,
זהר ארד, עו"ד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
החזר על תשלום ארנונה
תודה רבה והמשך יום טוב
העירייה לא מחזירה כסף, אך כנראה שתוכל לקבל זיכוי לאחר שתירשם כמחזיק בספרי העירייה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הגרוש מוכר לי את חלקו בדירה..
נא לפנות לפורום דיני משפחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום ארנונה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא
תשלום ארנונה
יש להניח שהמועצה האיזורית לא תחלק את תשלומי הארנונה לבקשתך מאחר שלפי הבנתי הנכס פוצל ללא היתר בניה מהמועצה.
פיצול הדירה ללא היתר מהווה עבירה.
על בעל הדירה לטפל בכך אל מול המועצה, כך גם עליו לטפל בחלוקה הוגנת של תשלומי הארנונה בין הדיירים השונים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שרה
איך אפשר לקנות דירה להשקעה שרוצים לחלק אותה ל2 ולדעת בוודעות שאחרי הרכישה שתוכל לחלק אותה...?



