פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
מכירת שתי דירות בזמן קצר
אנחנו מעוניינים למכור שתי דירות שהיו שייכות לאימהות שלנו.
דירה אחת רשומה על שם אישתי ואחיה, והדירה השניה על שמי ועל שם אחותי. שווי כל דירה כ 75 אלף דולר. אנחנו גרים בדירה שלישית השייכת לאשתי ולי. האם נצטרך לשלם מס כלשהוא על המכירה ?
בתודה מראש,
משה מחיפה
מכירת 2 דירות
טופס שיעבוד דירתי
שיעבוד דירה
יציאה מהסכם שכירות
אנחנו מעונינים לצאת מהסכם שכירות עקב רכישת דירה.
בחוזה לא כתוב שום דבר על ביטול באמצע תקופה.
האם יש תקופת זמן להודעה מראש, לבעל הדירה ,שאם נעמוד בה אנחנו מוגנים מבחינת תביעה ע"י בעל הבית.
אנחנו נמצאים בבית הזה כבר 3 שנים ועוזבים באמצע השנה הרביעית, אני מעונינן להודיע לבעל הבית 3 חודשים לפני.
לבעל הבית היסטוריה של "תביעת דיירים" - האם יכול לקחת ממני כסף על כל תקופת השכירות בהנחה שלא ימצא שוכר במקומי.
יציאה מהסכם שכירות
ממליץ לקרוא את חוקה השכירות והשאילה
בניין לסטודנטים
אני מעוניין לבנות בניין בן 5 קומות ולהשכיר כל קומה. האם אוכל לרשום את הבניין כפרטי או על שם חברה בע"מ?
בניין
עלות פניה למפקח לרישום מקרקעין
עלות פנייה למפקחת
פטור ממס שבח
אני גרוש כבר כ-4 שנים. הדירה נשארה ברשותי.
האם במכירת הדירה שלי אצטרך לשלם מס שבח?
ב. יש פטורים למעין מצב כמו שלי?.
בתודה
מס שבח
רישום דירה
תודה
רישום דירה
דירה למכירה
מכירת דירה
שאלה
דירה נוספת
הגבהת גדר
אנחנו גרים בבית פרטי ויש לנו שכנים שגרים אף הם בבית פרטי.
יש לנו גדר משותפת. לאחרונה ולא שהתייעצו איתנו, השכנים שלנו החלו להגביה את הגדר מהצד שלהם באופן שמהווה מטרד, מסתיר לנו את הנוף ופוגע בחזות הבית.
יש לי שלוש שאלות, ברשותך:
1. האם הגבהת גדר כרוכה בהיתר בניה והיכן ניתן לבדוק זאת ? עד איזה גובה מותר לבנות?
2. האם יש עילת תביעה בגין נזק שנגרם לנו לפי עוולת המטרד (כל זאת בהנחה שאכן נצליח להוכיח נזק)?
3. האם קיימת חובה על השכנים להתייעץ איתנו? (שכן מדובר בגדר משותפת וגם אנחנו מושפעים מכך)
תודה רבה!!!
הגבהת גדר
יש לבחון ברשות המקומית הגשת תלונה ובקשה להסרת המטרד.
בניית חדר
אציין כי הדיירת לשעבר אינה מופיעה בנסח הטאבו כבעלת הדירה, אלא המשפחה שרכשה את הדירה (הדירה בנסח הטאבו כוללת את שטח התוספת).
הדיירת לשעבר הגישה תביעה נגדנו לקבלת תשלום עבור השימוש שלנו בגג התוספת לבניית החדר. האם העילה לתביעתה מוצדקת? האם זה לא אבסורדי שהיא משאירה לעצמה את הזכויות רק על גג התוספת לאחר שמכרה את דירתה?
זכויות על הגג
יציאה לפני תאריך סיום חוזה שכירות
אני ובן זוגי שוכרים דירה, לאחרונה רכשנו בית משלנו ואיננו יכולים לעמוד בסכום השכירות+המשכנתא, הודענו לבעל הבית חודש מראש על כך שאנו עוזבים ולא נוכל לשלם, פרסמנו כמובן בכל ערוץ אפשרי את הדירה, הגיעו יותר מ-35 אנשים לראות אך אף אחד מהם לא מעוניין בדירה. לצערי הרב זמננו מתקצר ואיננו יכולים לעמוד בתשלומים. בעל הבית אינו מעניין לשחרר אותנו לפני שנמצא דייר לדירה. מה החוק? מה אתם ממליצים לעשות?? תודה רבה!
יציאה לפני תום החוזה
פרוק שיתוף
פירוק שיתוף
עו"ד זהר ארד דחוףףףףףףףףף
נסה ב- 144
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס רכוש
אך אני מתכוון לבנות במגרש רק בעוד מספר שנים
אלו מיסים יהיה עליי לשלם על המגרש עד שאבנה.
זכור לי שבעבר היה מס רכוש שבוטל בשנת 2000,
האם ישנם מיסים נוספים? למועצה לדוגמא?
רכישה של נדל"ן כרוכה בתשלום מס רכישה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העברה אגב הסכם גירושין
במקרה והמעביר נפטר וטרם בוצע העברת זכויות בטאבו האם המצב משתנה?
העברה אגב גירושין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רישום עיקול בטאבו
אני לא מיוצגת ע"י עו"ד ובית המשפט נתן צו עיקול על דירה של בעלי לשעבר, לפי בקשתי.
מישהו יכול להסביר לי איך אני דואגת שהעיקול יירשם בטאבו? האם יש פרוצדורה מיוחדת לזה?
רישום עיקול
אני מניח שתוכלי לקבל סיוע בבית המשפט.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בית כנסת בדירה
השאלה אינה נוגעת לפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם עו"ד מתחום הנדל"ן יכול לעסוק בתיווך מקרקעין?
אשמח לקבלת תשובה מקצועית. אין מספיק מידע בנושא
עו"ד - תיווך
תיקון גג על חשבון דמי ועד בית
תשלומי ועד בית
ככל שתעשו "שביתה איטלקית" ותחדלו מלשלם, תהיו אתם חשופים לתביעה בפני המפקח.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עו"ד יקרים, היום אני נבחנת בע"פ – אבקש עזרכתם:
נא לפנות לפורום בחינות לשכה/עורכי דין צעירים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזה מכר בלילה..
ירושה
תגובה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
היתר חלוקה האם אני חייבת להמציא מסמך?
לפני 10 שנים קניתי דירה שהופרדה מדירת 4 חדרים ל-2.
קניתי את הדירה הכל בסדר והיא רשומה על שמי בטאבו.
כעת אני מעוניינת למכור והעו"ד של הקונה מבקש ממני מסמך של היתר חלוקת הדירה,אין ברשותי מסמך כזה וגם לא בעירייה.
האם היתי חייבת לקבל את המסמך הזה כשקניתי את הדירה?
כאמור זאת דירה מאוד ישנה ,הפרדת הדירה בוצעה מזמן,אני קיבלתי אותה מופרדת,וגם זאת שמכרה לי היא קיבלה אותה מופרדת.
מה עושים?זה אמור להוות בעייה?
תודה.
יתכן ומדובר בחריגת בניה בלתי חוקית. יש לבדוק הנושא ביסודיות. רצוי באמצעות עו"ד מטעמך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם קשקניתי את הדירה הייתי אמורה לקבל את המסמך?
העו"ד שדרכו ביצעתי את הקנייה היה אמור לבדוק זאת?
תודה
הגדלת/עידכון שטח הדירה בטבו
שאלתי היא האם עליי לעדכן בטבו את שטח הדירה, האם זה בכלל חשוב, כי הרי הדירה עצמה רשומה.
ע"פ הבנתי רישום דירה בטבו זה לא עסק זול.
תיקון הרישום בטאבו
מדובר בהליך של תיקון צו בית משותף המתבצע, בין היתר, על ידי הגשת תשריט מעודכן של הדירה.
רישום לא מעודכן עשוי להוות בעיה אם תרצה למשל מכור את הדירה, אם למשל תחפוץ במשכנתא או שקונה יחפוץ לקחת משכנתא בכדי לרכוש את דירתך בעתיד.
אם זה חשוב או לא תצטרך להחליט בעצמך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם זה מקובל בחוזה רכישה?
1. הסכמתי שפריסת התשלומים לא תהיה תלויה בקצב הבנייה אלה לפי תאריכים מסויימים, אך הקבלן רוצה לחייב אותי לשלם אך ורק בתאריכים אלו ולא לפני (כדי שירוויח את המדד). כלומר אם יש לי כסף אז אסור לי לשלם לו לפני התאריך.
2. יש סעיף בחוזה שמציין כי הקבלן לא חייב להשתמש בחומר בעלי תו תקן ישראלי.
3. כרגע חתמתי רק על הצעת מחיר לשמירת הדירה כי לקבלן עדיין אין היתר בניה. הוא יקבל את ההיתר רק בעוד 3 חודשים ורק אז נוכל לחתום על החוזה, אך הוא רוצה להצמיד לי את המחיר שנקבע למדד (כלומר בעת חתימת החוזה המחיר יעודכן).
האם הוא יכול לעשות דבר כזה? האם זה מקובל?
מה אני אשם שהוא עדיין לא קיבל היתר.. אני מצידי מוכן לשלם לו עכשיו אבל הוא לא יכול לקבל תשלומים.
האם לדעתכם זה נהוג ונפוץ או שעליי להתעקש ולעמוד על הרגליים האחוריות.
אנא אל תמליצו לי לקחת עו"ד, כבר לקחתי אך אני מעוניין ומעריך מאוד גם בדעת הפורום.



