פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
בנייה על גג
הורי מתגוררים בבניין דו משפחתי לפיכך הגג אמור להתחלק חצי חצי בינהם לבין השכנה.
האם ישנה אפשרות להעביר את חצי הגג שבבעלותם בטאבו על שמי.
אם כן,במידה ואשיג היתר בנייה ואבנה יחידה האם היא תשאר בבעלותי גם עם הורי ירצו בעתיד למכור את הדירה?
תודה רבה.
דמי איזון
בנייה על הגג
במידה ותעשה זאת ולאחר מכן או במקביל תבנה על הגג (בהנחה שתקבל היתר ליחידה נפרדת) היחידה שתיבנה תישאר בבעלותך גם אם הוריך ימכרו את הדירה.
בכל מקרה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין שבקיא בתחום הנדל"ן עם כל המסמכים הרלבנטיים.
זכויות ללא חובות?!?
תשלומים בבית משותף
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
היטבל השבחה איך וכמה?
הבית עפ"י הטאבו רשום 40.05 מ"ר דירת 2 חדרים
יש זכויות על הבית-היתר בניה שכרגע אבי ביטל .אבל אני מבינה שזה תקף בגלל שאפשר לחדש את ההיתר .
סה"כ כ- 107 מטר הרחבה
האם אבי יצטרך לשלם היטל השבחה?
היטל השבחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס רכישה – דירה שניה
מס רכישה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איתור בעלים דרך גוש חלקה במנהל מקרקעי ישראל
יש לי אנשים אותם אני רוצה לתבוע . אני יודע היכן הם גרים את הכתובת אך אין לי את שמותיהם ופרטיהם( מדובר בדירה החדשה אליה נכנסו כדיירים ופולשת לשטח מרשיי) כיצד ניתן לאתר פרטיהם כאשר יש לי את כתובת המגורים שלהם? על מנת שאוכל להמציא להם מכתב התראה, אני לא רוצה לתת מכתב בלי פרטיהם
יש לי את הגוש והחלקה הבעיה שהנכס טרם רשום בטאבו אלא רק אצל מנהל מקרקעי ישראל והם טוענים שהם לא מוסרים פרטים על בעלי הנכס לפי גוש חלקה כמו שניתן לעשות בטאבו האם זה נכון?
כמו כן הנכס מאוד קרוב אליי אך אין פרטי בעלים על דלת הבית, האם אין דרך אחרת מלבד חוקר פרטי?
פרטים לגבי נכס הרשום במינהל
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם בנייה על הגג המשותף מחייבת רישום בטאבו?
תוספת בנייה על גג משותף
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה דחופה
כאשר קיים הסכם שיתוף המחלק את החלקה, ולא מתייחס להפקעה
ולימים מתברר שיש הפקעה הנופלת על חלקו של א, האם אפשר לחייב את חלקו ב?
הסכם שיתוף
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הוכחה עם תוקף משפטי לבעלות דירה
אני קניתי דירה בבניין בן כמה חודשים בלבד ולכן הנכס נמצא בתהליכי רישום בטאבו שעלולים לקחת עד 3 שנים.
במקרה של מלחמה כוללת בו הבניין נהרס כליל עקב פגיעת טיל.
איזה הוכחה יש לי שהדירה שקניתי בבעלותי ושאני זכאי לפיצוי מהמדינה?
מזכיר שהדירה עדיין לא מופיעה בטאבו !
הוכחת בעלות בדירה
מה הערת אזהרה מבטיחה לי?
הערת אזהרה
אם עוה"ד לא משלים הרישום מיידית- שקלי לפנות לעו"ד אחר להסדרת הרישום.
שכירות בבית מעוקל
חברתי שוכרת דירה שאת המפתח לה קיבלה ב1/6. אתמול, 7/6 לאחר שכל חפציה כב בדירה והיא נקייה ומסודרת למגורים, הגיעו מהוצאה לפועל עם הודעה שהבית מעוקל ויש לפנותו עד ה-1/7. חברתי כמובן לא ידעה על העיקול ומכיוון שאין לה משפחה בארץ, אין לה לאן ללכת. כאשר התקשרה לבעל הדירה, הוא סירב לספק תשובות ומאז לא עונה לטלפון והודעות ואינו חוזר לחברתי. לבעל הדירה ניתנו 12 צ'יקים עבור השכירות וחודש נוסף במזומן, אשר הוא מסרב להחזירם. כמובן שבעת חתימת החוזה הוא לא יידע אותה לגבי העיקול. מה עליה לעשות? האם ניתן לפנות לביהמ"ש? אם כן - באיזו עילה / עילות? נזקיות, חוזיות, קנייניות....?
תודה רבה
שכירות של בית מעוקל
רוצים לבנות בצמוד לדירה שלנו בניין ובעצם לחסום לנו
הועדה המקומית נתנה להם היתר למרות שהגשנו התנגדות שזה יחסום לנו כיוון אויר ואת אור השמש. בהחלטה נכתב שחברי הועדה התרשמו שהחלונות הם ללא היתר (הדירה נקנתה עם החלונות לפני יותר מ- 20 שנה) ולכן הסכימו שהם יבנו ככה.
מה אפשר לכתוב בערר שישכנע את ועדת הערר?
מאד אודה לך אם תוכלי לעזור לי.
התנגדות לבנייה
יש להיוועץ בדחיפות עם עו"ד מתחום תכנון ובנייה
רישום בטאבו
לא ברור עבור מה נדרש התשלום
בניה על גג משותף
דמי איזון
תודה רבה!!
תודה רבה!!
שאלה
סטטוס נוכחי: בעלת דירה שנרכשה לפני שנה וחצי במחיר של 250000 אלף שח. יחידה
בשנת 2007 מכרתי דירה אחרת בסך 400000 שח.
היום אני מעוניינת למכור את הדירה שבבעלותי (זו שרכשתי לפני שנה וחצי)
במחיר 250000 אלף שח. כלומר באותו הסכום שרכשתי אותה.
האם אני אמורה לשלם מס כלשהו?
תודה
גובה מס שבח
פינוי מדירה
פלישה לדירה
איך מחשבים מס שבח?
אשמח לשמוע הצעתכם, תודה
חישוב מס שבח
יש לפנות לייעוץ משפטי.
העברת זכויות במנהל
רכשתי דירה הרשומה בחברה המשכנת.
עו"ד החברה המשכנת נתן לי מסמך בשם הפנייה להעברת זכות שכירות בנכס המופנה למנהל.
מה עליי לעשות? לגשת עם זה למנהל? מתי אחתום על חוזה חכירה?
תודה
הפנייה מאת חברה משכנת
האם עורך דינך שייצג אותך בעסקה לא מטפל עבורך בהשלמת הרישום??
תיקון גדר שגובלת ב 3 בניינים
אני מתגוררת בבניין בו גדר משותפת שקורסת. עלות תיקון הגדר תהיה כ 100,000 ש"ח (יש לבצע עבודות חפירה ובניית יסודות לאורך 3 בניינים)
נראה כי האחריות על התמוטטות הגדר אינה שלנו כלל ועיקר.
שני הבניינים הראשונים הוקמו בשנת 1979-1980 והיו באותו מפלס עם בניין שלישי (הישן)
.
בזמן הקמת הבניין השלישי (החדש), נחפר המגרש של הבניין החדש מתחת למפלס של הבניינים הגובלים בו ושל גן שעשועים שבשנים אלו עוד לא הוקם.
כאשר נבנה הבניין החדש העירייה חייבה את הקבלן שבנה את הבניין להקים קירות תמך מסביב לבניין משני צדדיו, דהיינו במקומות הגובלים בשטחים ציבוריים.
לעומת זאת, בצד הגובל בשני בניינים קיימים לא חייבה אותו לעשות כן.
נותרה בין שני הבניינים הישנים לבניין החדש רק הגדר המקורית הנמוכה שנבנתה ב 1979-80.
העירייה הייתה צריכה לחייב את הקבלן להקים קיר תומך, שהיה מונע את הבעיה שנוצרה כיום - קריסת גדר.
לפני מספר שנים התמוטט קיר התמך שגבל בגן הציבורי והעירייה חייבה את הקבלן לחזור ולהקימו.
גם הפעם, בקריסת הגדר שמשותפת לשלושת הבניינים נראה כי האחריות על קריסת הגדר הינה של מי שבנה את הבניין החדש ושל מי שלא חייב אותו בזמנו להקים קיר תמך כמתבקש מתנאי השטח. דהיינו עיריית כפר סבא.
העיריה בדקה וטוענת שעברו כ 30 שנה ולכן שלושת הביניינים צריכים לשאת בעלות התיקון
לי נראה שאין כך הדבר וכי רק הבניין החדש ו/או העיריהה הם שצריכים לשאת באחריות, הלא כן?
נא לפנות ליעוץ משפטי
עזרה לגבי בניה בשכנות אליי
שכן שלי מתעתד לבנות בניין בחלקה הצמודה לבניין בו אני מתגורר.
לפי תוכניות המתאר ברחוב שלי ובשכונת התקוה בתל אביב, ניתן להצמיד אליי את הבנייה קיר לקיר. הקטע הוא שיש לי חלונות בקיר זה שקיימים כ 30 שנה. וקיימים עוד מלפני שעברתי לגור בבניין זה ורכשתי אותו.
שאלתי מבחינהחוקית האם אין התיישנות במקרים כאלה ? ועדיין ניתן לחייב אותי לסגור חלונות אלה ?
האם אין תקדימים בנושאים כאלה? או משהו אפילו בהיבט הומני ?
המון תודה! אורי
נא לברר בועדה המקומית
אנא תענה לי שוב (נוספו דברים)
ב-5.5.10 שולם לה חצי מסכום המשכנתא שביקשתי כדי לכסות את המשכנתא שקיימת לה ולאחר שתביא טופס לשחרור שיעבוד מהמינהל יעבירו לה את שאר הסכום.
מאידך קנתה המוכרת דירה שצמודה למדד וכרגע בעקבות עליה במדד היא סופגת סכום נוסף של תשלום.
הטענות שלה שהיא הייתה אמורה לקבל את כל הסכום עד ל-5.5.10 ולא מעניין אותה כל הפרוצדורה והיינו צריכים להתארגן לפני, למרות שעו"ד לא הכין אותנו לתהליך כזה.
גם מצידה היא לא הביאה מסמכים עפ"י החוזה היה כתוב כי עליה להביא תוך שבוע מכתב כוונות והיא הביאה רק אחרי חודש וחצי כי העו"ד לא עדכן אותה.
האם היא יכולה לתבוע אותי למרות שכן שולם חצי מהמשכנתא והשאר היה חלק מתהליך? מה ניתן לעשות במצב כזה כי גם היא לא הביאה את המסמכים בזמן אחרת המשכנתא כן הייתה יכולה להיות בזמן? האם יש צדק בדברי?
הפרת חוזה
מצד שני- לדברייך- גם היא איחרה בביצוע המצאת המסמכים וגרמה לך לו לעמוד במועדים, כך שיש להתחשב גם ברשלנות שלה.
פינוי שוכר מדירה
חוזה שכירות שלא הוארך בכתב
בהעדר הסכמה, זכותו לדרוש פינוי ו/או להעלות דמי שכירות כרצונו.
בעל משק ביושב שתל עצים על אזור המיועד להרחבת הישוב
הבעיה שאחד מבעלי המשקים בישוב אשר ידע על מיקום ההרחבה נטע במכוון עדי זית במקום לפני כ-3 שנים כאשר לטענתו האזור הוא חלק מהחלקות ב שלו מה ניתן לעשות ?
ועכשיו הוא דורש פיצוי !!
פיצוי על נטיעות במקרקעי הזולת
חידוש הסכם שכירות לדירת מגורים
שלום רב,
לפני כשנה מכרנו את דירתנו ובאותו יום שכרנו אותה מהקונה.
בזכרון הדברים מצויין בכתב יד עם חתימה של הצדדים כי האופציה להארכה ב-2000 ש"ח, הינה ללא הגבלת זמן.
ואילו בהסכם המכר צויין רק כי ישנה אופציה להשכרה בכפוף להסכם השכירות אך לא דובר על "ללא הגבלת זמן".
כנ"ל גם לחוזה השכירות צוינה שם אופציה להשכיר אך ללא סעיף "ללא הגבלת זמן"
אציין כי לאורך כל הדרך נאמר לנו ע"י המשכירים שאין מה לדאוג זה רק 2000 ש"ח עד שנמצא דירה?
נכון להיום לאחר תום החוזה הוא רוצה לעלות את הסכום ב-25% ל-2500 ש"ח?
במידה ונגיע לבית הדין האם יש לי "קייס"?
בברכה,
***צונזר ע"י המערכת****
נא לפנות לפורום דיני חוזים
אגודה שיתופית
ככלל - האם יש בעיות כלשהן שקשורות למכירה וקניית נכסים של אגודה שיתופית?
הבנתי שנוהגים לעשות ועדת קבלה לאישור קונה הנכס??
כמו כן, המוכר אמר לי שיש לשלם לאגודה כחצי אחוז ממחיר הקנייה. מי אמור לשאת בתשלום עכשיו (אם אקנה) - אני, המוכר או חצי-חצי.
תודה רבה.
רכישת דירה הרשומה על שם אגודה שיתופית
ההחלטה מי ישלם התשלומים שיש לשלם לאגודה הם פרי מו"מ- אך בדר"כ מקובל שזה על הקונה.
מכירת שתי דירות בסמיכות וללא המתנה של 4 שנים
לבני דירה נוספת הרשומה על שם בני ורעיתו והמשמשת אותם למגורים,ברצונם למכור אותה בזמן הקרוב וללא המתנה של 4 שנים.
אילו מיסים יחולו על מכירת הדירה הנוספת והאם אפשר לחשב את המיסוי על הדירה שנמכרה עכשיו שהיא זולה יותר.
תודה,
מכירת דירה בפטור מס שבח
גובה המיסוי נסחן בהתאם לנתונים של גובה ומועדי מכירה ורכישה-ולא ניתן לבצע בדיקה כזו בפורום.



