פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
חוזה שכירות חתום ל-5 שנים והדירה הוצאה למכירה
בחודש יולי החל חוזה שכירות דירה שלי. החוזה נחתם לתקופה של 5 שנים. לפני מספר ימים נתקלתי במודעה עם תמונה של הדירה שאני גרה בה שהיא מוצעת למכירה דרך משרד תיווך. זהו פנטקוטג' גדול של 7 חדרים. מלחתחילה החוזה נחתם לתקופה ארוכה בשל העלויות הגדולות של המעבר. בחוזה יש סעיף כי ניתן להעביר זכויות על הנכס לצד ג' וכי זכויות הדיירים לא יפגעו ויעברו כמו שהן לצג ג'. שאלתי היא מה קורה אם הדירה נמכרת והקונה מתנער מהחוזה?
מה קורה אם הדירה נמכרת ללא חוזה השכירות?
מה יש ביכולתנו הדיירים לעשות על מנת להגן על עצמנו?
נכון שיש את החוזה שמחייב!!!
חוזה שכירות בדירה למכירה
הוראות החוזה מחייבות וככל שהחוזה בתוקף, המוכר יצטרך למכור בכפוף לחוזה השכירות ותוך שמירת זכויותיכם.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איחור במסירת דירה שנרכשה לאחר התיקון בחוק
רכשתי דירה מקבלן שאיחור במסירת הדירה בחצי שנה. הדירה נרכשה אחרי התיקון בחוק המכר.
1. האם אני זכאית לתבוע את החצי שנה או רק 4 חודשים? (כי הבנתי שהחודשיים הראשונים זה ללא פיצוי?)
2. יש הגנות לקבלנים במקרים כאלו או שאני יכולה להגיש תביעה?
תדוה רבה
איחור במסירת דירה
אם המוכר איחר במסירת הדירה לפי התיקון, הרוכש יהיה זכאי לאחר 60 יום לפי הנוסחאות הקבועות בתיקון 5 לחוק המכר החל מהמועד החוזי.
הצדדים רשאים להסכים ביניהם שהוראות הסעיף לא יחולו על איחור במסירה שנגרם כתוצאה מנסיבות שאינן בשליטת הקבלן ושהסיכון להתרחשותן ולתוצאותיהן אינו מוטל עליו.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
המוכר לא מסר את הדירה לקונה לאחר 60 ימים ממועד המסירה החוזי, יהיה הקונה זכאי לפיצויים כאמור בלא הוכחת נזק, או לפיצויים בסכום שהוסכם עליו בחוזה המכר, לפי הגבוה:
(1) סכום השווה לדמי שכירות של דירה דומה בגודלה ובמיקומה כשהם מוכפלים ב-1.5 – בעבור התקופה מהמועד החוזי ועד תום שמונה חודשים מאותו מועד;
(2) סכום השווה לדמי שכירות של דירה דומה בגודלה ובמיקומה כשהם מוכפלים ב-1.25 – בעבור קופה שתחילתה תשעה חודשים לאחר המועד החוזי ואילך.
הצדדים רשאים להסכים שהוראות הסעיף לא יחולו על איחור במסירה שנגרם כתוצאה מנסיבות שאינן בשליטת המוכר ושהסיכון להתרחשותן ולתוצאותיהן אינו מוטל עליו
הנוסח החדש: אם המוכר לא מסר את הדירה לקונה לאחר 60 ימים ממועד המסירה החוזי, יהיה הקונה זכאי לפיצויים כאמור בלא הוכחת נזק,
או לפיצויים בסכום שהוסכם עליו בחוזה המכר, לפי הגבוה:
(1) סכום השווה לדמי שכירות של דירה דומה בגודלה ובמיקומה כשהם מוכפלים ב-1.5 – בעבור התקופה מהמועד החוזי ועד תום שמונה חודשים מאותו מועד;
(2) סכום השווה לדמי שכירות של דירה דומה בגודלה ובמיקומה כשהם מוכפלים ב-1.25 – בעבור תקופה שתחילתה תשעה חודשים לאחר המועד החוזי ואילך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס רכישה בהעברה בין קרובי משפחה
להורי יש כמה דירות בבעלותם.
אני ואשתי, חתמנו לפני כשנה עם קבלן על חוזה לרכישת דירה (על הנייר), שבניית תושלם בעוד כשנה. - אני מבין שדבר זה מגדיר אותי כבעל דירה.
כעת, האם כדאי שההורים יעבירו לנו את הבעלות על הדירה בהעברה ללא תמורה?
אלו חיובים יוטלו עלינו בגין העברה זו
מס רכישה בהעברה בין קרובים
באם הוריך יעבירו את הדירה ללא תמורה יהיה חיוב במס רכישה של שליש ממס הרכישה הרגיל שהיה משתלם. להורים יש פטור ממס שבח. תהיה תקופת צינון שבמהלכה לא תוכלו למכור את הדירה ועוד השלכות שנובעות מהרפורמה.
אני מציעה לפנות ליעוץ משפטי פרטני כדי לתכנון תכנון מס אופטימלי.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אישור עיריה
רכשתי מגרש לבניה בית פרט לפני כ-4 שנים .
עו"ד היה מטעם המוכר (שהוא יזם שמכר 64 מגרשים)
בחוזה גיליתי היום כי לא הומצא אישור עיריה
הסעיף בחוזה מוגדר כך: אגרות והיטלי פיתוח ככל שהוטלו קודם לחתימת ההסכם או יוטלו לאחריו , יחולו וישולמו ע"י הרוכש . הרוכש יהיה אחראי להמצאת אישור עיריה בדבר היעדר היעדר כל חוב ואישורם להעברת הזכויות.
מי צריך להמציא אישור עיריה לצורך העברת הזכויות לפי החוק ?
כיום אני מעוניין למכור את המגרש והעיריה דורשת ממני לתשלומי אגרות והיטלים כתנאי למתן אישור עיריה .
האם נכון הדבר כי בזמן שרכשתי את המגרש העיריה היתה אמורה לגבות את ההיטלים שלטענתה נגבים בזמן העברת הבעלות או מתן היתר ?
האם הסעיף בחוזה הרכישה הינו חוקי?
בברכה
אורן
אישור עירייה
מדוע טרם נרשמו הזכויות על שמך? יש לבדוק את הוראות הסכם הרכישה. בדרך כלל, על המוכר להמציא אישור עירייה בתוקף לפחות ליום מסירת החזקה.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעת ירידת ערך על קרקע חקלאית
יש בבעלותי קרקע באזור מוצא והבנתי ששינו את הייעוד של הקרקע מחקלאי לדרך לפני למעלה מ4 שנים.
אף אחד מעולם לא הודיע לי שמשנים את הייעוד ולכן לא הגשתי תביעה בגין ירידת ערך.
התייעצתי עם עו"ד והוא אמר לי שאין לי סיכוי לתבוע היום כי יש התיישנות אחרי 3 שנים.
אמרתי לו שקראתי באינטרנט על אופציה לפנות לשר הפנים והוא טען ששר הפנים דוחה את הבקשות כמעט באופן אוטומטי ושהוא לא מכיר אפילו מקרה אחד שהשר אישר וכן לא ראה מקרה אחד שבג"ץ אישר להגיש תביעה באיחור, אפילו אם מדובר באיחור של יום אחד בלבד.
מה אני יכול לעשות? מדובר על נזק אדיר בשיווי הקרקע!!!!
תודה
תביעת ירידת ערך
אני מצטרפת לדעתו של עו"ד.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעת 197 והתיישנות
הייתי ממליץ כן לבחון פנייה לשר הפנים - אכן יש קריטריונים נוקשים בעניין זה - אבל צריך לנסות לחשוב על דרך יצירתית לקבל הארכת מועד.
בכל מקרה עדיף על כלום בהחלט.
כמובן יש לשמוע את כל פרטי המקרה ולראות מדוע לא היית מודע לפעולות התכנון ביחס למקרקעין.
בהצלחה
עו"ד יובל גרינשטיין
מס שבח לאור החוק החדש מינואר 2014
אודה על תשובתך
מס שבח במכירת דירה
סעיף 49 ב(2) לחוק מיסוי מקרקעין קובע כי ניתן עדיין ליהנות מפטור של דירה יחידה גם אם נרכשה כתחליף לדירה הנמכרת דירה ב-18 החודשים שקדמו למכירה.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס שבח
ברשותי דירה שרכשתי לפני נישואיי בשנת 2007.
לבעלי גם היתה דירה שרכש בנפרד לפני נישואינו ומכר אותה לפני נישואינו.
במידה ואמכור את דירתי מלפני הנישואים כעת,
האם אוכל לקבל עבורה פטור ממס שבח?
מס שבח
האם ברשותכם דירה נוספת כיום?
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תקן לחניה
האם יש תקן כלשהו לחניה צמודה ??
כלומר, האם יש תקן שקובע למשל שחניה צמודה צריכה להיות במרחק של עד 100 מטר מהבית??? ושהחניה צריכה להיות בגודל מסויים וכיוצ"ב ...??....
האם בעיקרון קבלן יכול להחליט שהוא בונה חניה בגודל של מטר על חצי מטר ובמרחק של 200 ק"מ מהבית של רוכש הדירה ????
חייב להיות איזשהו תקן בעניין.
האם מישהו יכול להפנות אותי לתקן הנכון ????
אמנם אני לא עורכת דים, אבל שכשאני קניתי את הבית שלי
בהצלחה! אולי מישו פה יוכל לעזור
תקן חניה
ניתן למצוא תקן של חניה בתכנית החלה על הדירה או בהתאם לתקנות התכנון והבניה (התקנת מקומות חניה), התשמ"ג – 1983.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
בקשה לתיקון טעות סופר בטאבו
תיקון טעות סופר
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איחור במסירת דירה ,תשלום דמי שכירות
חתמתי על חוזה שכירות דירה ב29 למרץ 2011 ועדיין לא קיבלתי את הדירה הקבלן רק בחודשיים האחרונים מספק לי דיור חלופי ועדיין חייב לי דמי שכירות על חודשי האיחור , השאלה שלי האם הוא צריך לשלם לי גם את האיחור המותר לפי חוזה שזה במקרה שלי 120 ימים , לפי חוק המכר תיקון 5א נעשה ב6 לאפריל 2011 שזה אומר אחרי שחתמתי על החוזה והקבלן טוען שהסעיף לא רלוונטי אליי אז הוא לא צריך לשלם גם את חודשי האיחור המותר בחוזה
אשמח לקבל תשובה משפטית .
5א. (א) לא העמיד המוכר את הדירה לרשות הקונה לאחר שחלפו שישים ימים מתום המועד הקבוע לכך בחוזה המכר (בסעיף זה – המועד החוזי), זכאי הקונה לפיצויים, בלא הוכחת נזק, בסכום כמפורט להלן, בעבור כל חודש או חלק ממנו מהמועד החוזי ועד להעמדת הדירה לרשותו, או לפיצויים בסכום שהוסכם עליו בחוזה המכר בשל איחור במסירת הדירה, לפי הגבוה:
(1) סכום השווה לדמי שכירות של דירה דומה בגודלה ובמיקומה כשהם מוכפלים ב-1.5 – בעבור התקופה שתחילתה במועד החוזי וסיומה בתום שמונה חודשים מאותו מועד;
(2) סכום השווה לדמי שכירות של דירה דומה בגודלה ובמיקומה כשהם מוכפלים ב-1.25 – בעבור תקופה שתחילתה תשעה חודשים לאחר המועד החוזי ואילך.
(ב) הפיצויים הקבועים בסעיף זה ישולמו בתום כל חודש בעד אותו חודש; הפיצויים בעד שישים הימים שתחילתם במועד החוזי ישולמו בתום שישים הימים האמורים.
(ג) על אף האמור בסעיפים קטנים (א) ו-(ב), הצדדים לחוזה המכר רשאים להסכים כי הסעיפים הקטנים האמורים לא יחולו על איחור במסירה שנגרם כתוצאה מנסיבות שאינן בשליטת המוכר ושהסיכון להתרחשותן ולתוצאותיהן אינו מוטל עליו.
איחור במסירה
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ירושת דירת חדר
אנחנו ארבעה האחים האב השאיר בירושה דירה. האח הבכור החליט לרכוש את החלק היחסי ובטרם הקנייה נתן לכל אחד מהאחים שליש הסכום. ולאחר שבוע דרש מאיתנו להתייצב אצל עו"ד כדי לוותר על הנכס .עברו שנתיים ממעמד הוויתור והתחושות שנקבל את ההפרש נראות רחוקות .מה הדין במקרה
הנ"ל מודה מראש.
ויתור על חלק
צריך לראות את המסמכים ולקבל החלטה על בסיסם האם לתבוע.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעבר דרך שביל אפר שטח עם שיחים שליד בנין
כדי לקצר את הדרך (10 דק' הליכה וכ80 מדרגות) לגן ילדים אני יכול לעבור דרך שביל הולכי רגל ועוד כ -10 מטר של שטח עם שיחים לא מטופחים המשרת 2 בניינים ( מספר 18 א' ו18 ב' לצורך העניין - כל אחד כ4 קומות ). האם מותר לי לעבור דרכו? השביל עובר צמוד למבנים ואין צורך להכנס ללובי. אין שער בכניסה לשביל (הכניסה ללובי של הבנין הראשון היא מהכביש, ואין לי צורך להכנס ללובי). אודה על תשובה בהקדם (לפני שיתחילו הגשמים שוב :)) תודה.
מעבר דרך
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חניה רחוקה מהבית
אני מחפש מראה מקום לפסק דין שקובע כי רוכש דירה שקנה בית ואמרו לו שתהיה לו חניה צמודה זכאי לקבל חניה -צמודה- ולא חניה שנמצאת 300 מטר מהבית.
אני מכיר פסק דין מביהמ"ש לתביעות קטנות שאחד הצדדים בו היה טויטו.
אני אשמח לקבל מראה מקום לפסק דין קצת יותר כבד משקל .
המונח חניה צמודה לא ברור לך.. המילה "צמודה" בביטוי הזה לא משמעה
הביטוי לא מדבר על המרחק של החניה מהבית עצמו אבל הגיוני שהיא בקרבת הבניין, מתחתיו או בחניון שהוא עצמו צמוד (במובן "קרוב") לבניין.
*כמה "צמודה" אתה רוצה שהיא תהיה? בחדר מדרגות? :)
לעניין- קח ביד את העתק הסכם הרכישה שלך מהקבלן ואתר את נספח החניות. מדובר בתשריט עם סימוני החניות ובו אמורות להיות מסומנות החניה שהובטחה לך עפ"י החוזה. אם מסומנת אותה חניה שיש לך כיום, ואכן היא במרחק מה מהבניין - ולא ידעת את זה בחתימה, היית צריך לבדוק את זה.
השבחת דירה בשיפוץ פנימי
לפני כ3 שנים עשיתי שיפוץ פנימי בעלות כוללת של 70 אלף ש"ח
שאלתי היא כזאת האם כאשר אני ארצה לעבור לדירה אחרת אני זכאי לבקש את סכום השיפוץ או לחילופין את שווי ההשבחה
יש לציין שאני גר בקיבוץ ולפי התקנון רק אם הוספתי או הרחבתי את דירתי אני זכאי לתשלום על מה שהורחב
האם ישנו חוק או תקנה שנותנת לי מענה?
אלון רווח
אין מספיק פרטים
כל העניין הזה לא מוסדר ע"י חקיקה, התשובה נמצאת בתקנון הקיבוץ, אם בכלל.
הצמדה למדד תשומות הבניה
מדד הבסיס לפי החוזה הוא "המדד האחרון שפורסם טרם חתימת החוזה והעומד על 130.1"
עכשיו, במועד קבלת המפתח מתברר לי מהתחשיב של הרו"ח ש 130.1 זה המדד ב4.2011 ולא 8.2012 מועד חתימת החוזה.
מה תקף, ההגדרה "המדד האחרון שפורסם טרם חתימת החוזה" או "והעומד על 130.1 " ?
כמו כן, יש לי עוד השגות לדרך התחשיב של הרו"ח.
אם היזם לא יסכים שהוא צריך לחשב את ההצמדה מיום חתימת החוזה, למי אני יכול לפנות ?
הצמדה למדד התשומות
האם חתמת גם על זכרון דברים/הצעה לרכישה?
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דרישה להמציא הסכם שכירות
אני שוכר דירה. קיבלתי דרישת מס הכנסה להמציא הסכם שכירות לפי סעיף 138. בעלים של הדירה ביקש להתעלם. האם אני מחוייב?
תודה
דרישה להמצאת הסכם שכירות
הינך מחויב להעביר את הנתונים לרשויות המס. בכל מקרה אינני מציעה לך להתעלם מהדרישה.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קנס עקב ביטול עסקת נדל"ן
הורי חתמו על חוזה לדיור מוגן ושילמו דמי קדימה של 50000 ש"ח. לאחר כשבוע התחרטו והחברה דורשת מהם קנס של 7500 ש"ח ואינה מחזירה להם את 50 האלף עד שיחתמו על הסכמה לקנס הנ"ל.
מה לשון החוק במקרה זה והאם יש דרך חוקית לאלץ את החברה להסכים על קנס מופחת בהרבה אם בכלל?
תודה
צריך לראות את תוכן ההסכם. בודאי יש שם התייחסות לנושא הביטול.
פיצוי עקב ביטול ההסכם
יש לבחון את הוראות ההסכם.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
כביש סלול על שטח פרטי
במפת החלקות ניתן לראות זאת בבירור (גוש 8002 חלקה 167).
האם חלות עלינו כל החובות והזכויות של כל המגרש, כולל הכביש?
האם יש לנו עילה לתביעה או לפיצויים בגין סלילת הכביש בשטחנו?
הכביש נסלל לפני כ-40 שנה.
זה נושא לבחינה מדוקדקת ופרטנית
יש לי מקרה בו אנו תובעים מרשות מקומית סילוק יד ודמי שימוש ראויים בגין סלילת כביש בקרקע פרטית, אבל כאמור, צריך לבדוק את זה לעומק.
כביש במגרש פרטי
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
שימוש בקרקע חקלאית
רציתי לדעת האם ניתן להשתמש בקרקע חקלאית ע"מ לפתוח חוות סוסים, והאם ניתן לבנות להם אורוות/סככות?
בנוסף, האם ניתן לעשות במקום בית ספר לרכיבה?
והאם יש אפשרות לחיבור חשמל, מים ביוב וכדו' ?
תודה.
חוות סוסים על קרקע חקלאית
השאלה היא האם ניתן לקבל אישור לשימוש חורג כדי לפתוח את חוות הסוסים.
בבית המשפט העליון נקבע כי עסק של רכיבה על סוסים וניהול של חוות רכיבה אינם שימושים מותרים בקרקע חקלאית, שכן אינם דרושים במישרין לייצור חקלאי, לעיבוד חקלאי של האדמה או לגידול בעלי חיים.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכירות דירה
שמחיר השכירות יהיה 3200 ומשך השכירות יהיה לשנה וחצי ומכיוון ששנינו סומכים אחד על
השני לא טרחנו לכתוב את הדברים בדף.
המשכיר הזה הינו שליח שמונה ע"י בעל
הדירה לטפל לו בעניני הדירה וכרגע בעל הבית נפטר ובאה איזה אשה שהיא חברה טובה של אשת
בעל הבית שנפטר והיא החליטה לטפל בעניני הדירה והיא רוצה להעלות את מחיר השכירות כי
נראה לה שאפשר לדרוש יותר.
האם יש תוקף להסכם בע"פ שלי שלא יהיה
אפשר להפר אותו?
נ.ב. כשאנו השכרנו את הדירה היא היתה במצב מחפיר שאפילו
במחיר שאנחנו שילמנו עליה לא כל אחד היה רוצה להשכיר אותה ועכשיו אנחנו עשינו כמה סידורים
בדירה שגורמים לדירה להראות "דירה", וכנראה זה מה שגורם לה לחשוב שאפשר לדרוש
יותר.
האם הסכם שכירות בע"פ תקף משפטית?
האם למשכיר היה יפוי כוח מבעל הבית?
מכוח מה החליטה האישה לטפל בענייני הדירה?
בעיקרון גם הסכם בע"פ מחייב.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
צו לביטול משכון שנרשם מכוח עסקה שבוטלה
אודה על עזרתכם...
ו לביטול משכון שנרשם מכוח עסקה שבוטלה
יש להגיש תביעה לפס"ד הצהרתי כי ההסכם בטל ועתירה למתן צו עשה למחיקת המשכון.
רשם המשכונות הוא רק צד פורמלי ואין לו עניין במחיקת המשכון.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חתימה על יפוי כוח בלתי חוזר נוסף בשל שינוי מספר גוש וחלקה לצורך העברת בעלות בטאבו
האם ניתן לאלץ אותנו לחתום על יפוי כוח בלתי חוזר נוסף? עורך הדין מאיים לתבוע אותנו על הפרת חוזה בשל כך.
האם העברת בעלות בטאבו כיום יכולה לעזור לקונה ל״הכשיר ״ את עבירת הבניה שביצע ולטעון שכך קנה.
מי אמור לשלם הוצאות נסיעה לקונסול הקרוב לשם חתימה.
חתימה על יפוי כוח בלתי חוזר נוסף בשל שינוי מספר גוש וחלקה לצורך העברת בעלות בטאבו
מדוע חל עיכוב ברישום הזכויות על שם הקונה? האם באשמת הקונים או בא כוחם?
בעיקרון, אם טרם נרשמו זכויות הקונה בדירה שמכרתם, ואכן נכתב בהסכם כי אתם מתחייבים לחתום על כל מסמך שתתבקשו לצורך רישום הזכויות, תצטרכו לחתום על יפוי כוח חדש.
לדעתי העברת הבעלות בטאבו כיום לא תכשיר חריגות בניה שביצע הקונה לאחר הרכישה.
בדרך כלל המוכר מתחייב בהסכם המכר כי לא ביצע בעצמו חריגות בניה.
לגבי הוצאות הנסיעה- ככל שלא חל עיכוב ברישום הזכויות הנובע מהמוכר, לטעמי הקונה צריך לממן אותן. אבל אפשר להתווכח על זה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום דמי מקדמה מס שבח תיקון 70
תשלום דמי מקדמה מס שבח בעסקת נאמנות
לפי הבנתי אתה נאמן העסקה ולא הכספים בעסקת מכר, לכן ניתן לשלם בשיק הנהנה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
טופס מש"ח – תושב חוץ
האם תושב חוץ אשר מוכר דירה שקיבל בירושה בארץ חותם על טופס המש"ח הורוד הרגיל? תודה
טופס מש"ח - תושב חוץ
אם המכירה פטורה ממס אז כן. יש בטופס מקום לסמן שמדובר בתושב חוץ.
בכל מקרה לא ניתן לחתום בשמו באמצעות יפוי כוח. הוא צריך לחתום בעצמו.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעלית שבת
החוק לגבי מעלית שבת והפעלתה ברור מאד.השאלה הנשאלת הינה מי קובע את עלות השימוש הן בגין חשמל והן בגין תחזוקה?מה קורה כאשר העלות נקבעת באופן שרירותי?
תשלום בגין הפעלת מעלית שבת
בעלי הדירות הדורשים את הפעלת מעלית השבת יישאו בהוצאות התקנתה החזקתה והפעלתה הנובעת מהפעלת מעלית זו.
בעלי הדירות שביקשו את הפעלת מעלית השבת יישאו בעלויות בהתאם ליחס שבין שטח רצפת כל דירה לבין שטח הרצפה של כל הדירות שבעליהן נושאים בתשלומים אלו.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




