פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

רישום הערת אזהרה בקניה של דירה מקבלן

אביעד 18/02/14
אני צריך עזרה עם העניין שבנדון כדלקמן:



בחודש אוגוסט 2012 נכנסנו לדירה שנקנתה מקבלן.

אך עד לרגע זה לא נרשמה הערת אזהרה לטובתנו או לטובת הבנק המלווה.

התחייבות מקורית לרישום הערת אזהרה מהבנק נשלחה לפני כשנה לקבלן ושולמו כל התשלומים ואגרות הרישום בגין כל הערה כמתחייב.

אך הקבלן טוען כי איננו קיבל את ההתחיבות ולכן אין ברשותו אפשרות לרשום הערת אזהרה לטובתנו.



גם כתב התחייבות חדש נאמן למקור חתום ע"י הבנק המלווה לא מספק ונכון לעכשיו לא ניתן להמציא התחייבות חתומה במקור שכן היא לא תהיה מקור אלה העתק – המקור נשלח לקבלן ואיננו קיים עוד.



מה עלי לעשות?

רישום הערת אזהרה בקניה של דירה מקבלן

עו"ד ענת קציר מנהלת 18/02/14
אביעד שלום,



לטעמי המצב אינו תקין.

ראשית, יש לבדוק מדוע לא נרשמה הערת אזהרה לטובתך עם רכישת הדירה מהקבלן. יש לבדוק בחוזה הרכישה תוך כמה זמן נקבע שעל הקבלן לרשום הערת אזהרה.

שנית, אני מציעה לפנות למשרד עו"ד שמייצג את הקבלן ולדרוש מהם להסדיר את העניין שכן רישום ההערות גם לטובתך וגם לטובת הבנק הוא באחריותו.

ככל שלא ימצא פתרון על ידי עוה"ד של הקבלן או הבנק, יש לפנות לטאבו ולברר מולם מה ניתן לעשות ובאיזה נוסח הוא יסתפק על מנת לרשום כעת את הערות האזהרה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המשכתי מושע- לא ענית לי אנא תודה

משה 18/02/14
אני הוא המוכר

איזו הערת אזהרה תיכתב אצת הקונה ומה משמעותה

אני לא רוצה שירוצו אחריי שנים

רישום הערת אזהרה ברכישת דירה

עו"ד ענת קציר מנהלת 18/02/14
משה שלום,



כשרוכשים דירה, בד"כ בשלב ראשון נרשמת הערת אזהרה לטובת הרוכש עד להשלמת העברת הבעלות במקרקעין על שמו.

לא אמורים "לרוץ אחריך שנים". בעיקרון ניתן להסדיר כי ההליך כולו של המכירה והעברת הבעלות כנגד התמורה תהיה קצרה באם הדבר אפשרי מבחינת הצדדים והמצב הרישומי של המקרקעין.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השבחת נכס בעקבות תמ"א

שי 18/02/14
שלום ,

אנו בתהליך תמ"א 38 בביניין בשכונת נווה שאנן בחיפה.

הקומות העליונות נהנות מהשבחת הנכס בגין המעלית ואילו אנו הגרים בקומת הקרקע לא נהנים מכך.

שתי שאלות לי אליכם בבקשה -

1. בכמה משביח סיפוח גינה אחורית בגודל של כ - 30 מטר את ערך הנכס של קומת הקרקע ( הגינה עורפית שלושה מטרים רוחב על 10 מטרים אורך ). שווי הדירה שלי כ מיליון ומאה אלף ש"ח.

2. בכמה משביחה הוספת מעלית את ערך הנכס לקומה 2 ו - 3 כאשר המעלית מגיעה עד לחצי הקומה ( יעלו עם המעלית חצי קומה למעלה וירדו ).

רב תודות

שי

אלה לא שאלות משפטיו

שחר 18/02/14
שאלות אלה יש להפנות אל שמאי מקרקעין.

רשם המשכונות

מני 18/02/14
שלום, 



הייתה לי משכנתא של הבנק על הדירה ונרשם גם רישום ברשם המשכונות. סילקתי את המשכנתא ושלחתי את אישור הבנק בדואר לרשם המשכונות, וקיבלתי אישור ביטול משכון. 



היום אנחנו עומדים למכור את הדירה והצד השני עומד שאוציא פלט עיון מרשם המשכונות. לשם כך יש טרחה בללכת לשם. האם יש בכלל צורך אם יש לי את האישור על ביטול המשכון? כמו כן האישור מציין גוש וחלקה ישנים, כאשר השתנה מספר הגוש והחלקה. האם צריך ללכת לשם? 

נסח מרשם המשכונות

עו"ד ענת קציר מנהלת 18/02/14
מני שלום,



ניתן להוציא דרך האינטרנט נסח מרשם המשכונות בעלות של 11 ש"ח על פי ת.ז. של המוכר, ואם יש עיקול כלשהו גם על מקרקעין שבבעלותו ניתן  יהיה לראות זאת בנסח. הצד השני יכול לעשות זאת גם בעצמו.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכישת דירה ותשלום חוב

יקיר 18/02/14
שלום רב,



הנני חבר בועד הבית,לאחרונה נרכשה דירה על ידי דייר,המוכר טרם שילם את חובו לועד הבית,הרוכש טוען כי אינו חייב לשלם,

האם עורך דינו של הרוכש אמור לדאוג כי הרוכש ישלם את החוב? או שעלי לתבוע את המוכר?



בתודה מראש

חיוב רוכש דירה בתשלום ועד הבית

עו"ד ענת קציר מנהלת 18/02/14
יקיר שלום,



בעיקרון, אם החוב עבור ועד הבית הוא בגין התקופה שקדמה למסירת הדירה לרוכש - על המוכר לשלם, ואם החוב הוא בגין תקופה שלאחר כניסת הרוכש לדירה- על הרוכש לשלם.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

גרו ללא חוזה שכירות

דני 18/02/14
שלום, אני שוכר דירה, למשך כחצי שנה הייתי בחו"ל, אך הייתי בקשר במיילים עם השותף שלי בדירה, בדירה יש שלושה חדרים והיינו שלושה דיירים, קצת לפני שטסתי אחד הדיירים עזב, בגלל שהייתי צריך לטוס לחוץ לארץ לחצי שנה, מצאתי לי דייר חלופי זמני שהיה בחדר שלי וחתם על החוזה שכירות, ונאלצתי גם אני לחתום על החוזה שכירות ביחד עם הדייר החלופי והדייר הנוסף שכבר היה שם כי כאמור אחד השותפים עזב, אז השארתי לפי החוזה צ'קים לבעל דירה אבל ביקשתי מהדייר שנישאר ( לא החלופי שמצאתי) שימצא דייר חדש ויכניס אותו במקומי, ויקח את הצ'קים שלי מבעל הדירה ושיתנו צ'קים שלהם, חתמתי על חוזה רק בגלל שהדייר עזב וגם כי רציתי לחזור לדירה אחרי שהייתי חוזר מחו"ל, הדייר הכניס דיירים שהם במקרה חברים שלו, הוא עדכן אותי במייל על תאריך הכניסה שלהם והכל, אבל הם לא נתנו צ'קים ולא החזירו את שלי, יצא שהם חיו על חשבון הצ'קים שלי, כאשר חזרתי מחו"ל אז הדייר החלופי שמצאתי לקח את הצ'קים שלו ורק אז הם נתנו צ'קים במקום ( כי לבעל דירה היה חסר), עכשיו הם טוענים כי לא חייבים לי כסף וכי הם לא חיו שהם הם היו יושנים שם רק מדי פעם כי היה חדר פנוי וסופית הם עברו כחודשים וחצי לפני שחזרתי מחו"ל אז אם כבר הם יחזירו לי כסף זה רק על החודשים האלו ולא על כל התקופה, יש לי עדויות של שכנים שראו אותם שם ועדויות של הדייר החלופי שמצאתי שאמר שהם ישנו שם וכו', השאלה שלי האם הם חייבים לי כסף על כל התקופה או כמו שהם אומרים רק על התקופה שהם עברו סופית ? ומה מבחינה משפטית אני יכול לעשות עם העדיות שיש לי והמייל שרשם לי הדייר שהם עברו וכו' ?

סליחה שזה ארוך אבל אני ממש צריך עזרה בנושא, תודה רבה מראש.

מענה

עו"ד ענת קציר מנהלת 18/02/14
דני שלום,



לא ברור לי הסיפור. אם יש לך אפשרות תתמצת אותו לנקודות ברורות.





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם חוזה שכירות עליו חתומים מקצת הבעלים חוקי?

רוחיק 18/02/14
אני בעלים במושע בנכס. אחד הבעלים השכיר את הנכס לצורך מסחרי מזה כשנה, ללא הסכמתי,מבלי שחתמתי על החוזה ומבלי שישתף אותי בהכנסות משכירות. האם החוזה שכירות חוקי? האם יש לי עילת תביעה נגד השוכרים? יוער כי אני רשומה בטאבו כבעלים. הנכס הוא נכס למגורים והושכר למחסן.

חוקיות חוזה שכירות עליו חתומים מקצת הבעלים

עו"ד ענת קציר מנהלת 18/02/14
רוחיק שלום,



האם מדובר בדירה הרשומה על שמך ועל שם המשכיר בטאבו? אם כן לא מדובר במושע אלא שותפים לפי חלק יחסי בדירה.

נא הבהירי.



בעיקרון אם שניכם הבעלים של הדירה, היה עליו ליידע אותך כי הוא מתכוון להשכיר את הדירה ולקבל את הסכמתך. כמו כן, חלה חובה לשתף אותך בפירות שמתקבלים מהנכס- במקרה שלך- דמי שכירות.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין


הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסכמת בן זוג ועוד

מנשה 17/02/14
שלום רב, 



בבעלותי דירה שאבי רשם על שמי ואנו רוצים למוכרה. אני עו"ד אך לא בתחום. 



1. הבנתי שאשתי צריכה לחתום על הסכמה כיוון שלפי חוק המקרקעין היא יכולה לדרוש שיתוף גם אם היא לא רשומה על הדירה (והיא לא). האם אכן צריך את חתימתה, והאם אין דרך לייתר את נוכחותה במעמד החתימה על החוזה באמצעות ייפוי כוח, נוסח הסכמה וכד'? 



2. אני מעוניין שהכסף יעבור לאבי בלי שום מגע אתי. ברם הקונים טוענים שהבנק לא יאשר משכנתא אם התשלום האחרון לפחות לא יועבר ישירות למי שרשום בחוזה. האמנם כן? 



תודה

הסכמת בן זוג למכר דירה

עו"ד ענת קציר מנהלת 18/02/14
מנשה שלום,



1. נכון, על אשתך לחתום על הסכמה למכר. היא לא חייבת להיות נוכחת במעמד החתימה, ניתן להחתים אותה מבעוד מועד ושעו"ד יאמת את חתימתה.



2. הבנקים למשכנתאות מעבירים את הכספים לטובת המוכר של הדירה ועל פי השם שנרשם בחוזה המכר. יש לבדוק מול הבנק עצמו אם יהיה מוכן לחרוג ממנהגו .



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין


הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

היתר בניה להקמת טורבינת רוח

Z 17/02/14
ברשותי קרקע בהליך הסדרה וטרם נרשמה בטאבו, הוצע לי דרך חברה יזמית להקים טורבינת רוח על קרקע זו, האם ניתן להקים טורבינה טרם רישום הקרקע בטאבו ? אם כן, מה הפרוצדורה לקבלת היתר וכמה זמן אורך הטיפול ?

תכנית המתאר הארצית להסדרת הקמת טורבינת רוח טרם אושרה סופית תמ"א 10/ד/12 האם צפוי כי תאושר בקרוב ?

בברכה,

היתר בניה להקמת טורבינת רוח

עו"ד ענת קציר מנהלת 18/02/14
שלום,



יש לבדוק זאת אל מול הרשות המקומית בה נמצאת הקרקע.





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מושע

משה 17/02/14
מה עלולות להיות הבעיות במכירת דירה בבית אשר נמצא במושע?

הבית ישן, בתל אביב והכל חוקי

נא פירוט הבעיות והאם העיריה והטאבו- המודעים למושע ולכך שהשכנים עצלים מכדי לפרק את זה- לא מאפשרים פתרונות

המדובר במכירה

מכירת דירה במושע

עו"ד ענת קציר מנהלת 18/02/14
משה שלום,



יש לקבל את הסכמת הבעלים למכירת הדירה כל עוד היא במושע ולרישום הערת אזהרה לטובת הרוכש או לטובת בנק למשכנתאות.



לא הבנתי את שאלתך לעניין הפתרונות שהעיריה והטאבו צריכים לתת.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ארנונה עסקית על מחסן

תומר 17/02/14
שלום, ברשותי מחסן 65מ"ר בת"א בקומת מרתף ללא חלונות . המוגדר כמחסן אך הארנונה עליו היא עסקית (פחות מ 100 מ"ר).

1. האם ניתן להסדיר את התשלום כמחסן ולא כעסק?

2. האם לחלופין ניתן לשנות ייעוד לדירה ? 



תודה, תומר.

שינוי ייעוד של דירה

עו"ד ענת קציר מנהלת 18/02/14
תומר שלום,



ניתן להגיש בקשה לשינוי ייעוד או לשימוש חורג של הדירה לשם הסדרת נושא הארנונה.





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דירה עם עיקולים צריך עזרה חברים

רועי גיא 17/02/14
שלום,

יש לנו שאלה, אני ואשתי ראינו דירה עם מספר עיקולים על בעל הדירה, אחד מהבנק אחד מבחור פרטי, אנחנו רוצים לדעת עם העסקה היא בכלל ברת ביצוע מכיוון שאנחנו צריכים לקחת משכנתא כמובן ולא יודע אם הבנק יאשר משכנתא על נכס שמעוקל. יש לי עוד הרבה שאלות כמובן שצריך לבחוש בפרטים הקטנים. אשמח לתשובות טיפים או עצות כלליות על מה להסתכל מה להקפיד ועוד.

רכישת דירה שיש עליה עיקולים

עו"ד ענת קציר מנהלת 18/02/14
רועי שלום,



ברכישת דירה שיש עליה עיקולים, בדרך כלל העו"ד של הרוכש דואג לכך שהחוזה יגן על הרוכש במקרה שהעיקולים לא יוסרו עד למועד מסוים. בעיקרון ניתן לקנות דירה כשיש עליה עיקולים כל עוד יובטח שהם יוסרו לפני שתועבר הבעלות לרוכש, ומומלץ שלא להעביר חלק ניכר מהתשלומים לפני שהמוכר ימציא נסח טאבו "נקי" משעבודים.

לגבי המשכנתא- לכשיתגבש ההסכם בין הצדדים, יש לפנות לבנק למשכנתאות לבירור.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שנת בדק

קובי 17/02/14
שלום רב,



רכשתי בית לפני כשנה מקבלן והגיעה כעת שנת הבדק של הבית.

משום מה,נראה לי שהקבלן אינו ממהר לתקן את הליקויים.

שאלתי היא :האם הבנק המלווה מחזיק חלק מהכסף של הקבלן עד שאחתום לקבלן על שביצע את שנת בדק? אם כן,כמה באחוזים בערך?

אם לא,מה עליי לעשות?


חובת הקבלן לתיקון ליקויים

עו"ד ענת קציר מנהלת 18/02/14
קובי שלום,



כדי לענות לך יש לבדוק את חוזה הקבלן. בחוזה אמור להיות כתוב גם תוך כמה זמן על הקבלן לתקן את הליקויים. אני ממליצה לך לבדוק החוזה האם הקבלן עומד בהתחייבויותיו לפרק הזמן שהוסכם, ואם לא, לפנות אליו בדרישה שיתקן את הליקויים. ככל שהוא אינו עמד בהתחייבויותיו ניתן אף להגיש כנגדו תביעה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בעיית הסכם

קפיטל 17/02/14
שלום 

קניתי דירה מפוצלת בקבוצת רכישה 

בהסכם הראשון חתמתי על כך שהדירה לא תיהיה מחולקץ ולאחר מכן שאלו אותי אם אני מעוניין שהדירה לא תיהיה מחולקת והסכמתי כמובן שחתמנו חוזה על כך.

כעת אני מעוניין לחזור לחוזה הראשון שהדירה תשאר שלמה.., אך החברה דורשת תשלום נוסף וזאת למרות שהיא עדיין לא נבנתה.

האם אני יכול לעשות משהו מבחינה משפטית או שהמקרה אבוד

,תיקון כמובן שבהסכם השני התכוונתי לכך שהדירה תיהיה מחולקת תודה

capital 17/02/14

רכישת דירה מפוצלת

עו"ד ענת קציר 17/02/14
קפיטל שלום,



לא ניתן לענות על שאלתך מבלי לראות את החוזה עליו חתמת.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

בעייה במבנה בדירה שכורה

מאיר 17/02/14
שלום, 

להלן מכתב שכתבתי לבעל הדירה שאני גר בה.

האם הקייס שלי מבוסס? תודה רבה, רבה.



הנדון: ליקויים שיש לתקן בדירה המושכרת, .......



א.נ.,



1. בחדר ילדים ישנה מסגרת דיקט במקום בו היה מזגן חלון, המסגרת

בגובה  30ס"מ מהריצפה והיתה מוסתרת

ע"י רהיט כשהדירה הושכרה.



המקום בו חסר קיר או חלון מהווה מיטרד שכן קור רב חודר דרך מסגרת העץ

שאינה אטומה וכמו כן רעש רב.



ליקוי זה הוא ליקוי במיבנה הביית ובנוסף בחזקת פגם/ מום ניסתר (סעיף 3

בחוזה) ועליך לתקנו.



יש לתקן את הקיר באופן שיבודד מקור ומרעש.



2. בחדר שינה הורים מותקן מזגן חלון בגובה 20 ס"מ מהריצפה. המזגן

כבר אינו בשימוש.



רוח פרצים חודרת דרך ומצידי המזגן. המזגן מהיותו מתכתי

"פועל" כמקרר ומקרר את החדר. כמו כן, המזגן מהיותו מתכתי וגדול ובפנותו

לכביש ולרחוב "פועל" כסוג של מגבר קול (תיבת תהודה).



רעשים מהרחוב מוגברים לתוך חלל החדר ואוויר קר זורם אל תוך חלל החדר.



ליקוי זה הוא ליקוי במיבנה הביית ובנוסף בחזקת פגם/ מום ניסתר (סעיף 3

בחוזה) ועליך לתקנו.



יש לתקן את הקיר באופן שיבודד מקור ומרעש.



3. בבדיקתי עלה כי עלות תיקון הקירות היא בין 1500-2000ש"ח, אני

מוכן לטפל בתיקון מול בעלי מקצוע ולשאת בתשלום במידה ואקבל ממך אישור בכתב שכספי

יוחזר לי.



4. לצערי פניותי החוזרות והנשנות אליך העלו חרס.



5. לצערי אין בכוחי לתקן את הדרוש תיקון על דעת עצמי שכן המדובר הוא

בשינוי המבנה. כמו כן, אין בכוונתי לשאת בעלות התיקון שכן מדובר בפגמים במיבנה

הדירה.



6. במידה ולא תיבחר לתקן את הפגמים האמורים עד לסוף חודש מרץ אאלץ

לפנות לארכאות משפטיות.

בעיות במבנה דירה שכורה

אחד 17/02/14
קודם כל ניכר מהמכתב שאתה בהחלט יודע לנסח מכתב בצורה יפה ותמציתית. גם נכונותך לטפל בליקויים עומדת לצידך. 

לגבי שאלתך האם יש לך קייס מבוסס, ניתן יהיה לענות בוודאות רק לאחר קריאה דקדקנית של הסכם השכירות, אך נראה שיש דברים בגו. 



בהצלחה.

תודה רבה,

מאיר 17/02/14
תודה רבה

חיוב משכיר לתיקון ליקויים

עו"ד ענת קציר 17/02/14
מאיר שלום,



כדי לדעת האם יש לך קייס יש לבדוק למה התחייב המשכיר כלפיך בהסכם.

אם התחייבויותיו נוגדות את המצב הקיים בדירה בפועל ככל הנראה שתחול עליו החובה לתקן את הליקויים שתיארת.



בהצלחה



ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

גג אסבסט

ליעד 16/02/14
שלום, נכנסתי השבוע לדירה. הדירה נבנתה כתוספת בניה על גבי גג (כנראה שקיים היתר חוקי לבניה, לא סגור על זה). 

לאחר כיומיים בדירה הופעתי לגלות שגג חדרי עשוי מאסבסט. חשוב לציין כי קיים גבס בהטייה ועליו מונח האסבסט.

כמו כן, הגבס אינו אטום (ישנם שקעי מנורה) וכן קיימת חשיפה של האסבסט שניתן לראות מהמרפסת. 

האסבסט אינו נראה במצב טוב: סדקים מקולף וכו'.

בעלת הדירה לא ציינה בפניי את העובדה שגג חדרי בנוי מתחת לאסבסט. השותפה הנוכחית גם כן לא הייתה מודעת.

אני מעוניין לבטל את החוזה. האם יש לי אפשרות לביטול מיידי (בחוזה מצויין: "השוכר מצהיר בזה כי יקבל את החזקה על המושכר כי הוא יחזיק במושכר במצב מתאים למטרתו והוא מוותר על כל טענת מום או ברירה, והריהו מתחייב לפצות את המשכיר עבור כל נזק שיגרם למושכר בין אם המשכיר תיקן את המושכר בפועל או לאו") ? האם זה חוקי שימוש באסבסט? ומכיוון שכבר נחשפתי, האם יש באפשרותי לעשות משהו בנידון?



תודה מראש,

ליעד

ביטול חוזה שכירות בשל פגם נסתר

עו"ד ענת קציר מנהלת 17/02/14
ליעד שלום,



לטעמי, היה על המשכיר לגלות לך כי הגג עשוי מאסבסט, ואי גילוי המידע מצידו עשוי להוות חוסר תום לב כלפך.

אולם, השאלה היא האם הייתה קיימת אפשרות שאתה תגלה על כך בעצמך בפעמים שביקרת בדירה בטרם שכרת אותה. אם האסבסט חשוף לפי דבריך, היה באפשרותך לראות את זה עוד בטרם חתמת על החוזה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

גם לי יש בעיה דומה.

פלוני אלמוני. 25/04/15
היי ליעד,



גם אני נמצא בבעיה דומה. כיצד פתרת את הסוגייהמול בעל הביתשלך? הייתי שמח לשמוע ולהחכים. תודה רבה.

העברה ללא תמורה של חלקי נכס מסחרי בין יורשים

ענבל 16/02/14
מבקשת לברר: האם העברה ללא תמורה של חלקים בנכס מסחרי (משרד) בין כמה יורשים שהינם בני משפחה, במסגרת הסכם חלוקת עזבון, נחשבת ליורשים שמעבירים את החלקים עסקת מכירה, שעשויה להשפיע על מכירת נכסים עתידיים על ידם (דירות וכדומה)?

העברה ללא תמורה

עו"ד תומר שזר מנהל 16/02/14
אני חושב שלא - שכן העברה ללא תמורה בין קרובי משפחה מדרגה ראשונה לא אמורה להיות אירוע מס לצורך מס שבח, אבל בכל זאת הייתי ממליץ לך לבצע פניה ליעוץ אישי לצורך בדיקה פרטנית של המקרה.



תומר שזר ,עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דיהדירה רשומה על שם חמתי ובפועל היא שלנו

איציק 16/02/14
שלום רב



לי ולזוגתי יש דירה שרשומה על שם חמתי וחמי בגלל שלא קיבלנו משכנתא.

חשוב לי להבהיר שאנחנו משלמים את המשכנתא וההון הראשוני והכל שולם על ידינו.

איזה חוזה אני צריך לעשות עם חמתי וחמי והאם מספיק רק תצהיר פשוט



אשמח לתשובה.



איציק

משכנתא מדרגה שניה

עו"ד תומר שזר מנהל 16/02/14
בכלל לא מספיק תצהיר פשוט!

אני מניח שזה הנכס היקר ביותר שלך, האם אתה סבור שלנכס יקר שכזה, אין צורך להשקיע מעט ולהגן על עצמך כמו שצריך???

אני ממליץ לך מאוד להיפגש עם עו"ד, שיערוך הסכם בין הצדדים, וירשום לטובתכם הערת אזהרה ואולי אף הייתי שוקל משכנתא מדרגה שניה



תומר שזר ,עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס שבח על דירה שנייה בחוק החדש, מהן האפשרויות

נטלי 16/02/14
שלום רב, רכשתי דירה ב2009 במיליון, ברצוני למכרה היום במיליון וחצי, ברשותי עוד דירה , כיצד עלי לחשב את המס,  הכי נמוך כמובן, חשוב לי לדעת במיידי כדי להחליט אם למכור

תודה רבה

מס שבח

עו"ד תומר שזר מנהל 16/02/14
האם מכרת דירה בעבר?

מתי?

תומר שזר ,עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נחלה

גל 16/02/14
שלום

1. אני רוצא למכור נחלה במושב.

2. אני שוכר את הנחלה ישירות.

3. כמה בערך באחוזים ישאר לי מסכום המכירה?



תודה

   

מס שבח

עו"ד תומר שזר מנהל 16/02/14
זו שאלה שיש להפנות לשמאי מקרקעין שיערוך לך חוות דעת - שהיא אגב לא פשוטה בכלל ותלויה בהרבה גורמים (היטל השבחה, מס שבח, וכו').



תומר שזר ,עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכירת חצי דירה פרטית

שרית 16/02/14
שלום

לי ולאחיותי יש חצי דירה פרטית בטאבו ירושה מאבי. בחצי השני גרים הדודים שגם החצי הזה רשום בטאבו. כל חצי רשום בנפרד בטאבו.

אנחנו בסכסוך מתמשך, הצענו להם למכור את הדירה כולה ולהתחלק בינינו, הם בשום אופן לא מעוניינים.

שאלתי היא, האם אנחנו יכולים למכור רק את החצי שלנו לאדם אחר? האם זה תופס במסגרת החוק?

אודה לתשובה מהירה

תודה

פירוק שיתוף במקרקעין

עו"ד תומר שזר מנהל 16/02/14
יש לבדוק את נסח הטאבו, יתכן כי הדרך הנכונה היא דרך בית משפט במסגרת פירוק שיתוף במקרקעין - אבל צריך לבדוק את זה יותר לעומק.



תומר שזר ,עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תרשים של המגרש והבית שעליו

ארי 500 16/02/14
 בחצר בבית משותף יש מחסן שנים רבות איך אפשר לברר אם המחסן חוקי?

איך אפשר לקבל תשריט של החלקה של הבניין והבית שעליה

יוער שקבלתי נסח טאבו יש בו תשריט של הבניין אך לא של החלקה אני מעונינת בעיקר בסימון גבול החלקה

תשריט של מגרש

עו"ד תומר שזר מנהל 16/02/14
מחלקת הנדסה בעירייה.



תומר שזר ,עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכירות תמא 38

ניר 16/02/14
שלום רב,

אני שוכר דירה בבית משותף. בבניין הצמוד אליי מתחילים בנייה בפרויקט תמא 38, דבר שגורם להרבה רעש לכלוך ואבק.

האם מתוקף , נוהג / פסיקה יש השלכות בנוגע לתשלום שכד המקובל בנסיבות העניין. האם השוכר יכול לפנות למשכיר בדרישה להורדה בשכירות? אם כן, בכמה אחוזים תתכן ירידת תשלום השכירות.

אודה למענה

פיצוי מבעלים של דירה שכורה

עו"ד תומר שזר מנהל 16/02/14
אם הבעלים לא ידע שזה עומד לקרות, אני לא חושב שאתה זכאי להנחה כאן.

רק במקרים בהם ניתן להוכיח כי הבעלים של הדירה ידע, וכי הדירה הושכרה במחיר מלא, תוך שתיקה של בעל הדירה - ניתן יהיה לדרוש ואולי אף לקבל פיצוי כלשהוא.

תומר שזר ,עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכירה דירת יחיד

יהודה 15/02/14
האם יש לשלם מס שבח כאשר מוכרים דירת יחידת, ראשונה?

פטור ממס שבח

עו"ד תומר שזר מנהל 16/02/14
לדירה ראשונה יחידה יש פטור ממס שבח.

תומר שזר ,עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מושה

משה 15/02/14
מה המשמעות של "מושה"- אני מקוה שאתם יודעים מה זה-

האם יש לזה משמעות במכירה וקנייה של דירה?

מה זה זכויות במושע?

עו"ד תומר שזר מנהל 15/02/14
כן מושע

זה חלק בלתי מסויים.

כלומר - לא ביצעו עדיין חלוקה.

לדוגמא יש מגרש בגודל 10 דונם ול-10 אנשים יש זכויות שוות בנכס, אבל במושע

כלומר - אין לאף אחד אזור מסויים שהוא שלו כי לא עשו חלוקה.

אבל יש לו חלק בלתי מסויים בנכס.

תומר שזר ,עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן