פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
סיום מוקדם של החוזה
תודה
בטי
חוזה שכירות
כל עוד אין לדייר זכות מוקנית לצאת לפני תום תקופת השכירות האחריות היא שלו לדאוג לשוכר חלופי ראוי.
וכן אם יכנס דייר שישלם פחות אפשר יהיה גם לתבוע על ההפרשים.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פחי אשפה שליד החניה שלי
פחי אשפה ליד חניה
ראשית לבדוק את מיקום הפחים על פי התשריט של הבניין.
שנית, אולי לקיים אסיפת דיירים ולשקול מקום חלופי.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסכם רכישה
הסכם רכישה מול קבלן
אבל למעשה הוא לא מייצג אותך בהסכם, שכן את משלמת לו עבור הטיפול ברישום הבניין וכו.
לטעמי את צריכה לשכור עו"ד מטעמך שיבדוק את החוזה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דוד שמש מעל גג פרטי
קניתי דירה בקומה שניה. השכן בקומה מעליי (נקרא לו משה), שכוללת הצמדה של הגג בטאבו, קנה את דירתו כמה חודשים לפני שאני קניתי.
הזוג שמכר לי את הדירה, ביקש בעבר מהשכן שמכר למשה את הדירה, להתקין דוד שמש מעל השטח של הגג שלו, והוא הסכים. הדוד יושב היום על הגבהה מברזל.
כמה ימים אחרי שנכנסתי לדירה, משה התקשר וביקש שאוריד את דוד השמש או שאמצא לו פתרון התקנה יותר אסתטי. חשוב לציין שהוא התקין דוד שמש משלו על שטח קטן מאוד וציבורי בגג, מה שלא משאיר מקום לדודים נוספים.
אני תוהה לגבי כמה דברים -
האם הבקשה שלו לגיטימית או שהיה צריך לדאוג לזה בזמן קניית הדירה?
האם הוא צריך אישור של השכנים כדי להציב דוד שמש על השטח הציבורי והאם יש משהו לעשות לאחר שהוא הציב אותו?
האם הוא רשאי להסיר את הדוד שלי או לפגוע בו ללא צו של בית משפט?
אשמח לשמוע מבעלי נסיון/ידע בתחום
מיקום דודי שמש
ראה יש בתשריט הבניין את המקום המיועד לדודים - תבדוק שם - זה יתן לך קצה חוט.
ניתן להוציא במחלקת הנדסה, או להזמין מה
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הצבת קראוון בישוב
אם הקרקע היא לא של אדם פרטי,האם זה מותר?'....צריך אישורים כלשהם?
אשמח למידע...
הצבת קרוואן בישוב
אני מציעה לך לפנות למזכירות הישוב.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפקעת מקרקעין
אנו רוצים את השטח חזרה ועל כן הגשנו תביעה. האם מישהו יודע כמה זמן יקח תהליך זה ?
תהליך ארוך - התאזר בסבלנות
לדברי עו"ד משה קמר, יש להתאזר בלא מעט סבלנות בעתירות מסוג זה כי הן ממושכות והרבה פעמים מגיעות לערעורים לארכאות שניות...
האם רוכש נכס יכול לדרוש שכ"ד על התקופה לפני רכישת הנכס?
שכ"ד על תקופה בטרם תשלום מלוא התמורה
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכויות בנכס
זכות קדימה
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הקבלן מוריד את המע"מ מזיכוי המטבח שלי – חוקי ?
זיכוי
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נכס
רכישת דירה על שם הבת
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אישור חתימות
שימשתי כעו"ד בעסקת נדל"ן. הקונים התמהמהו עם העברת הדירה בטאבו ועתה הטאבו החזיר את הטפסים אליהם והוא מבקש אישור החתימות מחדש הואיל ועבר זמן (לא רב, רק כחצי שנה).
האם עלי להחתים את המוכרים שוב, או שדי בשליחת מכתב ממני כי בזמנו החתמתי אותם וכי אני מאשר שוב את חתימתי מאז?
אישור חתימות
בהצלחה
עו״ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל״ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שליש בדירה ותשלום למס רכישה
אני עומדת בפני מכירת דירתי ורכישת אחת אחרת במקומה. יש לי דירה חלק מדירה יותר נכון, שליש, שהעבירה לי אמי בירושה אבל עדיין לא ביצענו אחיי ואני העברה בטאבו כך שאמי עדין מופיעה כבעלים של הדירה (יש צוואה אבל לפיה אני מקבלת שליש והשאר אחיי). האם אצטרך לשלם מס רכישה בגלל החלק שלי בדירה או שאם זה עדין לא רשום על שמי אז לא מתחשבים בשליש בדירת אמי?
תודה רבה לכם
מס רכישה
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
transfer to my wfe
we have with my wife a flat (the only one in israel) in tlv and i would lke to transfer to her my 50%,
both of us are tourists, and the value is not more than 2.000.000
i heard about new law tax.
do we have to pay tax for this free transfer
tks
העברה ללא תמורה
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
טופס מס שבח
מש"ח הוא כמו תצהיר. אז לא.
מכירת דירה בפטור
לקוח שלי מעוניין למכור דירה שהיא דירתו השנייה בפטור. שאלותיי הן: 1. האם לאחר תיקון 76 ישנה בכלל אפשרות לפטור ממס שבח מאחר וזוהי דירה שנייה? או שהדרך היחידה היא לצמצם את ההמס לחישוב הלינארי החדש?
2. הלקוח שלי מכר דירה בפטור ממס עפ"י סע' 49ב(5) (ירושה) וטרם חלפו 4 שנים מהמכירה. האם עובדה זו מונעת ממנו מלהשתמש בפטור אחר?
פטור ממס שבח
הפטור של אחת לארבע שנים בוטל ביום 1.1.14, כך שישנה אפשרות לקבל בתנאים שבסעיף את חישוב המס המוטב. שימוש בסעיף 49ב (5) אינו אמור למנוע את השימוש בחישוב המוטב. ממליצה בכל מקרה לקרוא את תנאי הסעיף.
בהצלחה
עו״ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל״ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דירה
באתר הזה
מס שבח והיטל השבחה בעיסקת קומבינציה
מס שבח והיטל השבחה
בדרך כלל בעל הקרקע נושא במס שבח על החלק הנמכר לקבלן ועל החלק המיוחס לדירות התמורה. כך גם לגבי היטל השבחה, על הזכויות הקיימות בעת החתימה, ישלם בעל הקרקע אבל ניתן לקבל פטור. בכל מקרה העניין נתון למו"מ בין הצדדים.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העברה ללא תמורה
האם נוכל למכור את הדירות האלה מיד עם סיום הבניה או שיש תקופת צינון וממתי היא נספרת אם כך?
תודה,
רוני
תקופת צינון בקבלת מגרש במתנה
אם שווי המגרש עולה על שווי הבניה, והמגרש הועבר במהלך 3 השנים לפני גמר הבניה, יש לחשב את תקופת הצינון מיום גמר הבניה (לפי הרפורמה החדשה, 3 שנים אם התגורר בדירה ו-4 שנים אם לא).
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הזמנת חשמלאי ע"י שוכר ללא ידיעת בעלי דירה
תיקון תקלות בדירה מושכרת
יש לראות מה הסכם השכירות קובע.
חוק השכירות והשאילה הינו חוק דיספוזיטיבי, היינו ניתן להתנות על הוראותיו.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תמ"א 38
אפוטרופוס
ברכוש מצריכה אישור בית המשפט.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תיקון טעות סופר ברישום מקרקעין
קיבלתי מכתב מעו"ד המייצג חברה משכנת, בו נכתב כי הדירה שירשתי מהורי רשומה בתת חלקה אחרת מהרשום אצלם.
(הרישום אינו בטאבו). כעת מבקשים כי אחתום שאני מוותרת על זכויותיי בתת חלקה א' ושירשמו את שמי בתת חלקה ב'. לדברי עו"ד יש דחיפות לעשות זאת "ובשלב זה התיקון ללא תשלום". הדחיפות נובעת מרצונה למכור את תת חלקה א' אשר עליה אני רשומה.
אני חוששת לחתום, שמא הדירה שירשתי אינה מוגדרת כתת חלקה ב' ואם כך, אני עלולה להישאר ללא דירה כלל.
האם חששי מוצדק וכיצד עלי לפעול?
תיקון טעות ברישום זכויות
תבדקי בהסכם השכירות את התשריט ותשווי את זה מול תשריט הבית המשותף.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פניה למפקח על המקרקעין בעניין: שיפוץ הבניין ושכן המסרב לשלם את חלקו.
שלום,
אני חברת ועד בבנין משותף וזקוקה לעזרה.
בעלי הדירות מיפו את הצרכים והציעו תחומי שיפוץ הנחוצים לדעתם; והוגשו שתי הצעות מחיר.
ההצעות של תחומי השיפוץ השונים, רוכזו ברשימה אחת שנמסרה לבעלי הדירות.
שמונה מבעלי הדירות בבניין, השיבו בכתב, מה היו רוצים שישופץ. (השניים שלא השיבו מתגוררים בחו"ל).
בהתאם להצעות שלהם, דורגו הצרכים השונים ועלותם.
על פי דעת הרוב נקבעו תחומי השיפוץ; ולמעשה, הייתה הענות מלאה לבקשות, בעלי הדירות.
על פי שתי הצעות מחיר שהוגשו, נבחרה הצעה אחת, ונקבעו דמי ההשתתפות של בעלי הדירות, על פי מספר החדרים בדירות.
הסיכום הופץ לכל בעלי הדירות.
כל בעלי הדירות שילמו את חלקם בעלות השיפוץ, מלבד שכן אחד.
מספר אספקטים שנכללו בשיפוץ טרם הושלמו בגלל חובו של אותו שכן.
האגודה תרבות הדיור הורתה לשכן הסרבן לשלם את חובו, והוא מתעלם.
השכן הסרבן רוצה לממן את מה שהוא אישית חושב לנחוץ ולא על פי החלטת בעלי הדירות.
השבנו לו שחובו אינו לצורך הגחמות האישיות שלך בחצר האחורית של הבניין, אלא החלק היחסי לכלל ההוצאות עבור השיפוץ, שאורגן באופן מסודר, על ידי בעלי הדירות בבנין.
אנו רוצים לבדוק כאן את האפשרות להעביר את הנושא למפקח על הבתים המשותפים.
האם יוכלו להעמיד לרשותנו עו"ד?
האם נוכל לקבל סיוע מהאגודה לתרבות הדיור?
מה יכולה להיות העלות לצורך התביעה?
אנו מבקשים סיוע, הנחיות ועצה טובה.
תודה מקרב לב!
לימי.
תביעה כנגד שכן סרבן למפקחת על המקרקעין
ניתן לפנות למפקח על הבתים המשותפים בתביעה כנגד השכן שמסרב לשלם.
ייעוץ וייצוג בעניין ניתן לקבל גם מהאגודה לתרבות הדיור אם ועד הבית חבר באגודה זו.
במידה ואתם מעוניינים להיוועץ בעו"ד מפורום נדל"ן, ניתן לפנות דרך "ייעוץ אישי" ויחזור אליכם אחד ממנהלי הפורום.
עלות הגשת תביעה משתנה בין עו"ד לעו"ד אולם ככל שתזכו בתביעתכם, המפקחת אמורה לחייב את השכן בתשלום הוצאות המשפט.
בהצלחה!
ענת קציר עו"ד
מנהלת הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דשרוג דירת מגורים (כאשר בבעלותי יש דירה נוספת)
ברצוני למכור את דירת המגורים שלי ולקנות במקומה דירה יותר גדולה. יש לי דירה נוספת להשקעה אותה אני לא מעוניינת למכור.
האם על שדרוג דירת מגורים אני אחויב במס כלשהו (מס שבח או מס רכוש).
לודמילה
מס שבח על המכירה ומס רכישה על הקניה ויש לבדוק האם חל היטל השבחה.
בניית תוספת
השתתפות שכן בעלות יסודות הבניה
למיטב ידעתי ניתן לדרוש השתתפות כלשהי, אולי כדאי להיוועץ עם שמאי על מנת להעריך מהו גובה השתתפות.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בנית תוספת למרפסת ללא היתר בניה
השכנים בנו מעל תקרת המרפסת שלנו תוספת למרפסת שלו, כלומר הרחיב את מרפסתו, ללא אישורנו, כהרף עין.
הוגש כתב אישום נגדם, אך בכל שנה בית המשפט מאריך את צו ההריסה בעיריה.
ברצוני לדעת מדוע העיריה לא אוכפת את חוק התכנון והבניה ומדוע כל פעם מאריכים את צו ההריסה.
האם יש סיכוי לנצח מבחינה משפטית להרוס את התוספת, למרות שקיים צו הריסה לשנת 2015.
אנו מאוד סובלים מרטיבות, קליפות בתקרה עובש פטריות וחוסר אסתטיקה.
תביעה בפני המפקחת על המקרקעין לצו עשה
1. כדי לדעת מדוע מוארך צו ההריסה יש לעיין בתיק הבניין של המקרקעין בעיריה ו/או לפנות למחלקת פיקוח על הבניה לבירור הסיבה להארכת מועד ההריסה.
2. אתם יכולים להגיש תביעה למפקחת על המקרקעין לקבלת צו עשה לפירוק תוספת הבניה, או לחילופין להגיש תביעה בבית משפט בעילה של מטרד ליחיד.
בהצלחה!
ענת קציר, עו"ד
מנהלת הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





