פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

אגודת המושב גם יכולה לגבות דמי פיתוח/הרחבה?

נורי בהל 26/04/14
האםבהלה אם המושב יכול לדרוש ממני דמי הרחבה אם הוא זה אשר ממליץ עליי. אגב ייתר הרוכשים שלא הגיעו בהמלצתו לא נדרשו לשלם דמי פיתוח גם למושב אלא רק למועצה.

שאלה לא ברורה

עו"ד תומר שזר מנהל 28/04/14
צר לי לא הבנתי את השאלה יש לנסח בצורה ברורה יותר.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם דירה בחכירה ניתנת לפירוק שיתוף במקרקעין כשבעלים לא רשום?

רחל 26/04/14
כידוע פירוק שיתוף במקרקעין אינו יכול להתקיים כשהנתבעים אינם רשומים בטאבו. האם דירה בחכירה מהמינהל יוצאת דופן במחינת החוק? האם אפשר לשפוט שם לפי חוק המיטלטלין?

פירוק שיתוף

עו"ד תומר שזר מנהל 28/04/14
יש לבדוק את המקרה הפרטני לגופו.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צו מניעה

noa 26/04/14
האם בקשה לצו מניעה להיתר  בניה בגג, אצל המפקח על הבתים המשותפים  ניתן להגיש

נגד העירייה בגין רשלנות עקב נזקים שנגרמו בבניה  ללא פיקוח בהיתרים קודמים, שניתנו ועקב מצבו הרעוע של המבנה ולא נגד הדייר שרוצה את היתר הבניה מחשש שגם יתנקל למי שמבקש את צו המניעה

צו מניעה

עו"ד תומר שזר מנהל 28/04/14
צו מניעה הוא נגד מי שבונה - הדייר

צו מניעה לעירייה? על שום מה - העיירה לא בונה מאומה.

אפשר לתבוע את העירייה על נזקים ככל שיש עילה מוצדקת.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

טופס 7914 הצהרה לצורך חיוב במס שבח מקרקעין במכירת דירת מגורים מזכה חייבת

א 26/04/14
מדובר בתושב חוץ שמכר דירה בישראל. האם חתימה על ההצהרה יכולה להעשות ע"י המיופה כח (ביפוי כח קונסולרי או נוטריוני)?



תודה





למידע נוסף: שכר נוטריון

כמו כן ביחס לטופס 7002

א 26/04/14
האמור מתייחס גם ביחס לטופס 7002.



תודה למשיבים

חתימה על מש"ח

עו"ד תומר שזר 26/04/14
ככל הידוע לי חתימה על מש"חים צריכים להעשות באופן אישי על ידי בעל הנכס או הקונה.





תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

תיקון דוד שמש בדירה שכורה

רינת 26/04/14
בדירה השכורה שאני גרה, יש דוד שמש עם קולטים. הדוד התחיל לקצר.יידעתי את בעל הדירה, תשובתו היתה: "מה את רוצה שאעשה". אמרתי לו, שאני מיידעת אותו, על מנת שיחליט אם הוא רוצה להביא מישהו מטעמו, או שאביא מישהו מטעמי ואביא לו קבלה, והוא יחזיר לי את הכסף. לטענתו, התיקון צריך להיות על חשבוני כי אני גרה בבית.אמרתי לו שהתקלה הינה בלאי שנוצר ולא משהו שאני גרמתי לו נזק בכוונה. ועפ"י החוזה כל בלאי סביר שנעשה בדירה, התיקון צריך להיות על חשבונו.מבחינתו הוא לא מוכן לתקן, אז אמרתי לו, אין בעיה, אביא מישהו, ובמקרה וצריך הוריד לך משכר הדירה.תשובתו היתה: אל תאיימי עלי, אני אגיע עם זה לבית משפט. אמרתי לו אין בעיה. אשמח לקבל תשובה מקצועית, על מי צריך להיות התיקון, מה אני עושה במקרה כזה, האם אני רשאית להוריד משכר הדירה, האם במקרה הזה, הוא יכול לתבוע אותי, או להשתמש בשיק פיקדון שנתתי לו?

חוזה שכירות תיקון דוד שמש

עו"ד תומר שזר מנהל 26/04/14
צריך לבדוק את החוזה

אם החוזה מדבר על תיקונים בלאי

אז הוא צריך לתקן את זה

אבל יתכן שאת חסומה מלקזז את שכר הדירה (צריך לבדוק בחוזה)

ואז למעשה את תשלמי את זה ואת תתבעי אותו בתביעות קטנות.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השגת גבול

בעל בית 26/04/14
אני בעל מגרש עליו בנוי בנין דו משפחתי.חצי מהדו שייך לי . הבית רשום בשנה האחרונה השכן בעל מגרש הגובל במגרש שלנו ביקש מהעיריה אישור הרחבת דירתו..במדידות נמצא שהוא "השיג גבול" במגרש שלנו.לאור זאת  הגשתי התנגדות וביקשתי למנוע את אישור תוכניותיו.

יש לי חשש שהוא עלול להתחיל בבניה ללא אישור.שאלתי כיצד  אני יכול לרשום בטבו הערת אזהרה על השגת הגבול כדי למנוע ממנו  אפשרות לסחור במגרש.שלו

צו מניעה

עו"ד תומר שזר מנהל 26/04/14
לא מוכרת לי פרוצדורה שכזו.

אם הוא מתחיל לבנות אתה יכול לפנות לבית המשפט בבקשה לקבלת צו מניעה שאוסרת על הבניה.





תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ערבויות בחוזה קבלן כשקיימת משכנתא בדרגה שניה מטעם הקבלן

עו"דית 26/04/14
שלום,



אני מייצגת רוכש פוטנציאלי מקבלן.

רישום הזכויות מתנהל בממ"י.

לקבלן יש משכנתא בדרגה ראשונה לטובת הבנק המלווה ומשכנאת בדרגה שניה לטובת משלים הון כלשהו (שתיהן רשומות בממ"י).



קראתי את נוסח הערבות הבנקאית, ונראה שבנק הליווי מתחייב להשיב את הכספים לרוכש, אלא אם קיימת משכנתא לטובת בנק מטעם הרוכש והרוכש הורה לבנק המלווה להעביר את הכספים לאותו בנק, שאז הוא יעביר את הכספים לאותו בנק לפי הוראת הרוכש. עד כאן בסדר.



השאלה היא, האם המשכנתא בדרגה שניה לטובת משלים ההון מטעם הקבלן, לא קודמת לרוכש במקרים מסויימים?



אני מבינה שמצד אחד קדימות של משלים ההון קצת מאיינת את עניין הערבות, מאידך אני רוצה לוודא שאני לא מפספסת משהו שעלול להעמיד את הלקוח שלי בסיכון כספי, כי עד כה לא נתקלתי במצב בו היתה משכנתא נוספת לטובת גורם פרטי מטעם קבלן, והגורם הוא כזה שלא נתן ערבויות...



תודה!

ערבות של קבלן

עו"ד תומר שזר מנהל 26/04/14
אני חושב שצריך לבדוק את זה לעומק - יתכן כי המשכנתא מדרגה שניה תגבר - צריך לקבל מסמכי "הרגעה" כתובים מהבנק הממשכן הראשון.





תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה לגבי "בן ממשיך"

אח 26/04/14
שלום, אנחנו 9 אחים. ההורים חתמו לפני 20 שנה לאחי הבכור כ"בן ממשיך" מבלי להבין שהדבר אומר כי הבעלות על כל הנחלה שלהם במושב תעבור אליו לאחר מותם(דונם עליו בנה את ביתו ועוד 2.5 דונם שההורים וחלק מהאחים גרים). כעת הם מתחרטים ורוצים להשאיר לו את הדונם עליו בנה את הבית שלו ואת שאר השטח להוריש לשאר האחים במטרה שלאחר מותם השטח ימכר והכסף יחולק בין האחים. מתוך מקרים דומים שהיו אצלנו במושב אני מבין כי אם אחי הבכור לא מסכים לחלוקת הנחלות לא ניתן לעשות דבר, ומבחינה חוקית  הכל שלו, האם אכן כך? האם ניתן כעת, בעוד ההורים חיים וצלולים בדעתם לפנות למינהל ולשנות את חלוקת הקרקע? במידה ולא ואכן השטח כולו יועבר בבוא העת לאחרי הבכור האם יהיה עליו לפצות אותנו, האחים שבנו בתים בשטח ההורים והשקיעו מכספם? האם זכותו לפנות אותנו מבתינו? אודה לעזרתכם והכוונתכם. ערב טוב.

בן ממשיך

עו"ד תומר שזר מנהל 26/04/14
ראה מדובר במקרה מאוד מורכב ומסובך, וככל הנראה גם שווי הנחלה הינה מיליונים - אני חושב שאתה צריך להיפגש עם עו"ד שמתמחה בתחום הנדון לפגישת יעוץ.





תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם אדם שתיווך בעסקה זכאי לקבל דמי תיווך גם אם הוא לא מתווך

NOAM 25/04/14
פנה אלי אדם דרך מכר משותף ושאל אותי עם ידוע לי על דירה למכירה באזור מגורי, אמרתי לו שאבדוק לו וכעבור כמה ימים ציינתי בפניו כי נודע לי על דירה אשר נמצאת תחת כונס נכסים. הוא הבטיח לי שאם אסייע לו לקדם את העסקה אקבל ממנו דמי תיווך על העסקה בדומה למה שהיה משלם למתווך. לאחר שהפגשתי אותו עם בעל הדירה וכן עם כונס הנכסים הוא הגיש הצעה ורכש את הנכס. ואולם כאשר ביקשתי את דמי התיווך שהבטיח לי טען שלא זכור לו דבר כזה. האם אני יכול לתבוע אותו על ההסכמה שבעל פה  ?

דמי תיווך

עו"ד תומר שזר מנהל 26/04/14
אסור לאדם שלא מתווך לקבל דמי תיווך...





ראה חוקים ותקנות המתווכים - ואף יש פסיקה בעניין.





תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קיר חיצוני בבניין משותף

גבי 25/04/14
שלום רב



אני גר בקומפלקס של 8 קוטגים ודירות גן מדורגות .לכל דירה כניסה
נפרדת. לאחד השכנים יש דליפת מים מקיר חיצוני (יש לציין שהבניין ישן כבן 30 שנה)
האם כל השכנים צריכים לשאת בהוצאות התיקון? למרות גילו של
הבניין האם הגיוני שכל שכן יעשה "שיפוץ בקירות החיצוניים על חשבון כל הבניין?



בברכה

גבי

השתתפות בתיקון

עו"ד תומר שזר מנהל 26/04/14
צריך לבדוק את התקנון אבל בגדול אם הליקוי הוא קיר חיצוני שלא נובע כתוצאה מרשלנות או מחדל של הדייר - אז יתכן שהבניין צריך יהיה לשאת בעלות התיקון - צריך לבדוק את המקרה יותר לעומק.





תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכירת דירה לאח בכסף מלא

מיכאל 25/04/14
מעוניין למכור לאחי דירה בכסף מלא (לא במתנה) .האם חל עלי מס שבח ליניארי ? (זו לא דירה יחידה שלי). והאם אחי ישלם מס רכישה במידה וזו דירתו הראשונה והיחידה.

פטור ממס שבח

עו"ד תומר שזר מנהל 26/04/14
כל עוד זו לא עסקת מתנה - יחולו הכללים הרגילים לגבי העסקה

כלומר - ככל שזו דירה יחידה יתכן ואתה זכאי לפטור (תלוי מתי מכרת דירה לאחרונה), ולגבי מס רכישה של אחיך - אם אין לו דירה ומחיר הדירה הינו בפטור - אז יהיה לו פטור.





תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קרקע חקלאית

משה 25/04/14
שלום,



 



לפני כ 30 שנה קנינו מגרש

קטן בגוש של קרקע חקלאית למטרת השקעה.



המגרש רשום בטאבו אך הינו חלק

ממתחם גדול וקשה לזהות את מיקומו המדויק של המגרש בשדה.



 



במשך השנים השדה מעובד לצרכי

חקלאות על ידי גורמים שלא היה לנו ואין לנו קשר אליהם.



אולי עדיף שאותם גורמים משתמשים

בשטח לצורכי חקלאות והוא לא הופך למזבלה, אך אנחנו חוששים שזכויותינו יפגעו, במקרה

של הפשרה עתידית או אם נחליט למכור.



 



מה הדין במצב כזה? והאם כדאי

לנו לעשות פעולה כלשהי כדי להגן על זכויותינו?



 



תודה רבה,



משה



 

קרקע חקלאית

עו"ד תומר שזר מנהל 25/04/14
באם עושים שימוש בשטח שלכם ואתם שותקים יש לך השלכות - ולכן במקרה הזה ממליץ לכם להתיעץ עם עו"ד שמתמחה בתחום הקרקע החקלאית בצירוף פלישה לקרקעות .



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל פורום נדלן.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעבוד דירה בשותפות

אלי הכהן 24/04/14
האם ניתן לשעבד חלק בדירה לצורך קבלת משכנתה .ללא אישור השותף השני בדירה?

רישום משכנתא

עו"ד תומר שזר מנהל 25/04/14
לא.

אבל תלוי איך הנכס רשום - צריך לבדוק את נסח הטאבו.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל פורום נדלן.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אופציה

ספיר 24/04/14
שלום, השאלה ?האם מותר למשכיר העסק לאחר סיום תקופת שכירות ראשונה, ולא לתת לשוכר  מימוש אופציה  למרות שניתן לו אופציה בהסכם , 



                                                    אודה לכם 

אי מימוש אופציה

עו"ד תומר שזר מנהל 25/04/14
אם יש אופציה בהסכם והבעלים מסרב לממש את האופציה - הבעלים הפר את ההסכם ויש על כך סעדים!



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל פורום נדלן.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הגדלת חדר על הגג מ12 מ"ר

דרור 24/04/14
ברשותנו דירת גג ברמת גן עם גג של 48 מטר מוצמד לדירה וחדר על הגג בגודל 12 מטר. הדירה באזור ב'1(שכונת תל יהודה אם זה עוזר במשהו) 



ראיתי שיש תוכנית על הבניין בשם רג/340/ג/21 ויש לה 2 סעיפים:



1.להתיר בניית חדרי יציאה לגג בשטח של עד 40 מ"ר לחדר במקום 23 מ"ר שהיה מותר ע"פ התוכנית הראשית

2.להתיר בנית חדרי יציאה לגג בשטח עיקרי כולל של עד 40 מ"ר או!! 30% משטח הגג לחדר עפ"י הקטן מביניהם במקום 12 מ"ר שהיו מותרים ע"פ התוכנית הראשית.



האם סעיף 2 בעצם אומר שאם יש לי כרגע  רק 12 מ"ר אז כנראה שיכול רק עד 30% משטח הגג? שזה אומר במקרה שלי 30% מתוך 48 רק 14.4 שזה כלום כמובן....???



לא מובן לי הסיפור הזה...



תודה!

תיקון

דרור 24/04/14
אני רק מבהיר שהגג הפתוח הוא 48 מ"ר בנוסף ל12 מ"ר של החדר, כלומר לא מפחיתים מה48 12 ומקבלים רק 36.



מקווה שיש הבנה.



תודה

הגדלת חדר

עו"ד תומר שזר 25/04/14
גם לי לא, אבל אולי אתה בכלל לא צריך עורך דין אלא מהנדס או שמאי שיוכל לעזור לך בעניין.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל פורום נדלן.

קבלן שעזב באמצע הוצאת היתר

סימה 24/04/14
אנו שלושה בניינים , יצר אתנו קשר קבלן והציע בניית מרפסות שמש ...מדובר ב42 מרפסות כל דייר שילם 10000 להוצאת היתר...בשלב לפני פרסום הקבלן הפסיק לעבוד טוען שאין לו כסף וסגר את המשרד. לפי החוזה הוא כבר בפיגור גדול בהוצאת היתר. האם ניתן בשלב זה לקחת קבלן אחר ולהמשיך את התהליך בעירייה להוצאת ההיתר? 

קבלן שעזב באמצע

עו"ד תומר שזר מנהל 25/04/14
לטעמי כדאי מאוד שכל הבניינים יתאגדו - ויפנו לעו"ד וזה יוציא מכתב לקבלן אודות הפרת ההסכם ואז ניתן יהיה להמשיך בתהליך.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל פורום נדלן.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם יש זכאות למס רכישה מופחת?

שרה 24/04/14
האם מס רכישה מופחת חל על דירה משותפת ראשונה שרוכשים בני זוג, כאשר לאחד מבני הזוג דירה מלפני הנישואין - שנרכשה כחודש לפני הנישואין? (השאלה היא לגבי מועד רכישת הדירה לפני הניושאין - האם יש הבדל בין שנה לפני או חודש לפני הנישואין?)



כמו כן, האם רישום של הדירה על שם בן הזוג שאין בבעלותו דירה כלל, כרוכש יחיד, מקנה פטור חלקי/מלא ממס רכישה, כשלבן זוגו דירה מלפני הנישואין?

מס רכישה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 24/04/14
שרה שלום

ממליצה לך לקבל ייעוץ משפטי על מנת לבצע תכנון מס אופטימאלי.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדלן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכירה אגב גירושין

שרי 24/04/14
שלום, הוריי התגרשו וסוכם כי אמי תקנה את החלק של אבי בדירה. במסגרת כל התהליך ניגשה לעיריה לשם אישור לטאבו ושם נשלחה למח' השבחה, נאמר לה כי יש לשלם היטל השבחה על הדירה. לפי מה שהבנתי מכירה אגב גירושין בה למעשה אמי קונה את חלקו של אבי בדירה אינה נחשבת לעיסקת מכירה רגילה והיא פטורה ממיסים אלה. האם ייתכן שיש לשלם באמת היטל השבחה? תודה רבה מראש.

מכירה אגב גירושין

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 24/04/14
הפטור קיים בהעברה ללא תמורה.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדלן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בניית ממ"ד בבית דו משפחתי

שני 24/04/14
שלום,

אני מתגוררת בבית דו משפחתי והשכן הצמוד אליי בבית מעוניין לבנות ממ"ד. האם עלולות להיות איזשהן השלכות עליי או לביתי?

האם נדרש ממני לוודא שהבניה שלו היא חוקית או שאין סיבה שגם אם הבניה לא חוקית ייתכן שיבואו אליי בטענות?

תודה.

בניית הרחבה בבית דו משפחתי

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 24/04/14
שלום רב

התשובה לשאלה תלויה בגורמים נוספים כמו צורת רישום הבית, קיומו או היעדרו של הסכם שיתוף וכו'. 



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדלן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס שבח דירה שניה

לוי דני 24/04/14
אני שותף עם אימי בדירה .יש לי שם חלק של 40% שעבורי זה דירתי השניה .במידה וארכוש את 60% הנותרים של אימי. האם אצטרך בעתיד לשלם מס שבח וכמה?. ידוע לי שיש שינויים מ 1/2014

מס שבח לאחר הרפורמה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 24/04/14
שלום רב,

ככל וב-1.1.14 נכנסת עם דירה יחידה, לא תצטרך לשלם מס שבח.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדלן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נסח טאבו

אנונימי 24/04/14
שלום



היום הורדתי נסח טאבו ובשורה הראשונה כתוב



תיאור הדירה: משרד



האם זה מונע ממני לחתום על חוזה שכירות לטובת מגורים?



בברכה,

יעוד הדירה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 24/04/14
יש לבחון את הנסח ואת הייעוד של היחידה על פי היתר הבניה ועל פי תב"ע קיימת.

ככל ואינו למגורים יש בעיה.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדלן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברת דירה בטאבו

א 23/04/14
התגרשתי לפני 12 שנה. לפי הסכם גירושים הגרוש מעביר לי את חלקו בדירה ללא כל תמורה ובמסגרת הסכם הגירושין. יש גם פסק דין.(הדירה במשכנתא). עד עכשיו לא העברתי את הדירה בטאבו על השם שלי . איך אני מעבירה דירה בטאבו? איזה מסמכים צריך להביא? האם אני יכולה לעשות זאת ללא עורך דין? האם זאת פרוצדורה שלוקחת הרבה זמן? מה העלות של הפרוצדורה?

תודה רבה.

רישום הזכויות בטאבו אגב גירושין

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 24/04/14
שלום רב,

יש לעשות זאת בליווי של עורך דין מומחה בתחום.

את יכולה לפנות לבירור עלות שכר טרחה.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מילוי מש"ח

רועי 23/04/14
במסגרת מילוי מילוי טופס 7000, פרטי הזכות הנמכרת ג7 נתקלתי ב"חלקים מועברים מהמקרקעין על פי נסח רשום" מה הכוונה? מדובר בבית משותף. כיצד אני ממלא את הסעיף?

תודה רבה

בית משותף? 1/1

אחד 24/04/14
מכיוון שרשום בית משותף, הדירה מהווה יחידה רישומית בפני עצמה (תת חלקה). אם הזכויות בדירה מועברות במלואן, אזי החלק המועבר עפ"י נסח הרישום הינו 1/1. 

החלקים המועברים בדירה

עו"ד ציפי רוזנברג 24/04/14
החלקים המועברים בדירה הינם 1/1.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

שווי רכישה

עו"ד צעיר 23/04/14
שלום רב,

אשמח לעזרה

איך אפשר לחשב שווי רכישה (בטפסים של מיסוי מקרקעין) לגבי נכס שנרכש כמגרש מהמנהל ועל המגרש נבנה בית בבניה עצמית. האם עלי להוסיף לסכום שבו נקנה המגרש + שווי הבניה = שווי הרכישה לצורך דיווח מס או האם ישנו חישוב אחר? האם עלי לצרף טופס 4 לטפסים או איזשהם אסמכתאות אחרות? ובמידה והמגרש נקנה לפני שנים רבות וללקות שלי אין יותר קבלות או אסמכתאות לגבי הרכישה והבניה איך עלי להצהיר עליו למיסוי מקרקעין?

 

בתודה רבה ובציפייה לתשובה  

שווי רכישה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 24/04/14
שאלותייך אינן מתאימות לפורום פה ודורשות ייעוץ משפטי.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כתב ויתור זכויות בדירה

אינה נעים 23/04/14
היי ,

מה הכוונה שהבנק צריך להחתים אותי על טופס ויתור זכויות בדירה  מה זה אומר ?



בעלי  הוא זה שלקח משכנתא על הדירה שלנו  לבד

מה אני קשורה לזה ?

בגלל שאני גרה איתו בדירה ?

כתב ויתור זכויות

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 23/04/14
שלום רב,

בשל חזקת השיתוף וחוק יחסי ממון, יכול ומגיעות לך זכויות בדירת הבעל ולכן הבנק כדי למנוע טענות עתידיות שלך, מחתים אותך על טופס זה.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן