פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

ירושה בחול – מותנית

מתעניין 09/07/14
שלום,



אם סבים בחו"ל מעבירים את דירתם שבחו"ל על שם שלי (עושים את הפרוצדורה שם), אך הדבר מותנה בכך שימשיכו להתגורר בדירה כל עוד הם חיים (מבלי לשלם לי שכירות כמובן), האם עלי לשלם מיסים כלשהם בארץ?



תודה על תשובתכם.


מיסים בחו"ל

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 09/07/14
שלום רב,

ממליצה להתייעץ בפורום מיסים.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מהי נוסחת חישוב מס שבח במכירת דירה ?

דני 09/07/14
א.הדירה נקנתה לפני 30 שנה,בתחילת-1984בכ-100,000   דולר .

ב.ערכה כיום כ-2 מיליון ש'

ג.מכרתי דירה אחרת לפני 6 שנים ,בכ-400,000ש'

ד.יש  לי כיום דירה נוספת שאני גר בה.



מהי נוסחת החישוב,ומהו חישוב ליניארי ?

חישוב מס שבח

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 09/07/14
דני שלום,

יש לקבל ייעוץ משפטי פרטני.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס שבח עמותה- ירושה

אלי 09/07/14
עמותה שאינה מלכ"ר קבלה דירה בירושה, מאדם על שמו הוקמה העמותה ולזכרו.

בדירה לא נעשה שימוש לצרכי העמותה.

האם יש חבות במס שבח בעת מכירתה?

איך יחושב המיסוי מסכום ערך הדירה בעת קבלת הירושה או מיום קניית הדירה ע"י המוריש?

מיסוי עמותה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 09/07/14
אלי שלום

ממליצה להתייעץ בפורום מיסים.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קניית אי

אופיר 09/07/14
שלום,

קראתי באינטרנט את כתבה שבה נאמר כי מוכרים אי באיטליה ששמו קלסאציו בשני מיליון שקל.

רציתי לשאול האם לדעת עורכי הדין קניה כזו היא בטוחה?

נניח ויש לי את הכסף ואני מעוניין לקנות האי כאי נופש מי מבטיח לי שהשטח לא יתמלא בפולשים וכו'? מי הסמכות באיים באיטליה?

תודה מראש

יש לשאול את ממשלת איטליה

אופיר 09/07/14

מיסים בקנייה ורכישת דירה?

חיים 08/07/14
היי אשמח לעזרתכם!



1. יש לי דירה שירשתי, ואני מעוניין למכור-האם עליה יש מס כלשהו? (לא מכרתי אף דירה ב20 שנה האחרונות)



2. בתמורה מהמכירה הנ"ל אני מעוניין לקנות דירה חדשה מפרויקט. במצב דברים כזה לאחר הקנייה של הדירה החדשה אני אהיה הבעלים של 2 דירות. הראשונה היא דירה שנקנתה לפני למעלה מ20 שנים והשנייה כאמור הדירה שנרכשה בעבור התמורה ממכירת הדירה שירשתי.

האם על פעולת הקנייה הנ"ל יש מס כלשהו? (בגלל שמדובר בדירה שנייה, קנייה לאחר מכירת דירה וכו')



 תודה!

מסים במכירת דירת ירושה

עו"ד ענת קציר מנהלת 09/07/14
חיים שלום,



1) כדי לקבל פטור במכירת דירת ירושה יש לעמוד בתנאים הבאים:

א. המוכר הוא בן זוגו של המוריש, או צאצא של המוריש, או בן זוגו של צאצא של המוריש;

ב.   לפני פטירתו היה המוריש בעלה של דירת מגורים אחת בלבד;

ג.  אילו היה המוריש עדיין בחיים ומוכר את דירת המגורים, היה פטור ממס בשל המכירה.



ככל שאינך עונה על תנאים אלו תחויב בתשלום מס שבח.



2)כן. תשלם מס רכישה על פי מדרגות מס רכישה של דירה שאינה יחידה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין


הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תב"ע

דביר 08/07/14
הופקדה תכנית לשינוי תב"ע בוועדה מחוזית ע"י בעל נכס.

נקבע דיון.

בינתים התחלפו בעלים.

האם יש בעיה משפטית כשהמגיש החתום כבר לא בעלים?

כן. מגיש הבקשה המקורי צריך להודיע על המחאת זכותו

אחד 09/07/14
לבעלים החדשים/ למעוניין בתב"ע. 

תב"ע

עו"ד ענת קציר 14/07/14
דביר שלום,



לפי מיטב ידיעתי לא אמורה להיות בעיה כאשר המגיש החתום כבר אינו בעלים.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

כמה פרטים להגשת תביעה למפקח למקרקעין

בן 08/07/14
היום החלטתי שהדרך שוועד הבית יבן היא להפגש אצל המפקח למקרקעין.

ויש לי כמה שאלות בבקשה.

ברשותי דירה בתל אביב וישנו ועד בית בבינין שיש להם דירה בבינין והם עצמם גרים בית ליד.

עד פה אין שום בעיה.

הבעיות התחילו כאשר בשנים הראשונות (לפני 9 שנים) ניסיתי לכנס אסיפות דיירים על מנת לעשות שיפוץ חזית ו/או הכניסה של הבינין.

הצלחתי לשכנע חצי מהדיירים והיתר שבינהם ועד הבית התעלמו.

מאז נעשים תיקוניים נקודתיים של ביוב (אם היו חוסכים למשל את היתוקנים הנקודתים היו יכולים להחליף את כל הצנרת של הבינין)בקשתי לראות מצב חשבון של ועד הבית וכרגיל הם מתחמקים.

תמיד אומרים אין כסף אין כסף ומקטרים.יודעים להשאיר פתק בדואר לגביית דמי ועד 864 לשנה.

שלא מצדיקים. יש מנקה חדר מדרגות רק עושה ספונגה. אבל כל הליכלוך באמת נמצא מסביב בכניסה לבינין.חול יותר מבמדבר כלבים וחתולים בגלל שאין גדר מסביב נכנסים ועושים צרכים איש לא מנקה את זה.

וכמובן שלועד הבית לא אכפת.

בקיצור התחמקות והתעלמות.היום צלצתי אליהם ואמרתי את כל הטענות שיש לי אבל כנראה שכובדם נמחץ והיא פשוט התחילה לבלבל תמוח על כספים שלו שלמתי על זיפוט הגג מכל החורפים. היא שכחה שרדפתי 5 שנים ען מכתבים ונגרמו לי נזקים בתוך הדירה.

מה עושה עכשיו ? למי מגיש כתב תביעה ? ראיתי מחירים לאגרות לא יודע איזה סכום עלי לשלם ? הדברים שאני רוצה זה שהמפקח יעשה סדר בין כולם סדר בדברים ויבאיר להם שיש להם תפקיד והם לא יכולים להתעלם מזה. אחרת שיחליפו ועד בית לחברת ניהול . שיתחילו לטפל בבעיות ובטענות שאני מפנה אליהם ולא יתעלמו. יכול להבין שאנשים עובדים עסוקים בפגישות וכו...אבל יש זמן הגיוני לחזור לדייר בבינין על מנת לטפל בבעיות. לרדוף 5 שנים לסיוד הגג במקום פעם בשנה כמקבול.

אין תקנון לבינין בקיצור חוסר אכפתיות וסתם כסף מבוזבז מבחינתי.

אשמח לשמוע מכם מה עלי לעשות עכשיו ? יש מענה טלפוני או שעות קבלת קהל שמסבירים מה בדיוק עושים ?

תביעה בפני המפקח על המקרקעין

עו"ד ענת קציר מנהלת 08/07/14
בן שלום,



לפני פניה למפקח על המקרקעין תבקש לכנס אסיפת דיירים על מנת להחליף את הועד לכזה שמתפקד יותר.

כמו כן, זכותך לדרוש לקבל פירוט הוצאות והכנסות של ועד הבית כדי לדעת מה המצב הכספי האמיתי של הבית.



ככל שיש צורך ניתן להגיש תביעה למפקח על המקרקעין. למיטב ידיעתי אין בלשכת המפקח מענה אנושי או טלפוני המסביר כיצד לעשות זאת.

בד"כ מי שמעוניין בהגשת תביעה מסתייע בעו"ד.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין 

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה בנוגע לשכירת חנות

מור י 08/07/14
שלום,
כאשר אדם שוכר חנות במשך כ-30 שנה, כעת המשכיר נפטר וילדיו ירשו את החנות, האם ביכולתם לפנות את השוכר בכל שלב וכרצונם או שישנה הגנה כלשהי בחוק? אשמח לתשובה, תודה רבה

פינוי שוכר חנות בשל חילוף בעלים

עו"ד ענת קציר מנהלת 08/07/14
מור שלום,



האם יש חוזה לשכירת החנות?



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מיסוי הענקת זכות במקרקעין

אופיר 08/07/14
הוריי מבקשים ליתן לי במתנה לבנות דירה על גג ביתם.  ניתנו זכויות בניה על הגג ע"י העירייה.. ידוע לי כי יחול היטל השבחה בגין הזכויות שניתנו, וכי אשלם מס רכישה בגין הנכס שנבנה.  האם הוריי יחויבו במס בגין הענקת הזכות במקרקעין לבנות על גג הבית  ?  

מיסוי בהענקת זכות במקרקעין

עו"ד ענת קציר מנהלת 08/07/14
אופיר שלום.



האם בוצע מכר או העברה ללא תמורה?



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מש"ח למכירת קרקע

מיכאל 08/07/14
איזה מס' טופס מש"ח צריך למלא עבור מכירת קרקע

7002

עו"ד ענת קציר מנהלת 08/07/14

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איזה זכות גוברת

פרגוסון ריצארד 08/07/14
קניתי דירה מקבלן שנקלע לחובות ועזב את הארץ, אני רשמתי הערת אזהרה בטאבו(ראשונה בזמן) לפי הנסח טאבו- לאחר מכן רשויות המס-מס שבח רשמו הערת אזהרה מאוחרת על הנכס וטענו כי לפי פקודת המיסים ההערה המאוחרת שלהם גוברת על ההערה הראשונה בזמן שלי ומשום כך אני לא יכול למחוק את הערה שלהם, למותר לציין שעד עצם היום הזה לא שילמתי את החוב לרשויות המס מאחר והוא גבוהה מאוד אבל יוצא שאני צריך לשלם את החובות של הקבלן- הדבר הרי אבסורד, אודה לקבלת עזרה בעניין-באשר לדרכי פעולה בעניין-והאם יש טעם לפנות לערכאה משפטית.

איזה זכות גוברת?

עו"ד ענת קציר מנהלת 10/07/14
ריצארד שלום,



ראה תשובה לשאלתך מיום 7.7.14.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

גג משותף של הבניין

יצחק 08/07/14
שלום רב,



אני וזוגתי משכירים דירה בקומה הרביעית של הבניין שלנו. יש לנו מהסלון יציאה לגג המשותף של הבניין. 

לצערנו הרב, יש לנו שכנה מתחת שממררת לנו את החיים, ועולה לבדיקות יומיות בגג לוודא שלא הושאר שם שום רכוש, שאין שם לכלוך, ושהכלבה שלנו לא מטיילת לה שם. 

רציתי לשאול מה החוק אומר לגבי גג משותף זה. האם מותר לשכנה לאסור עלינו לשהות בו ולשים בו ציודע ? שכן הגג הוא משותף לכולם אזי אני מבין מכך שכולם יכולים לשהות בו ולשים בו ציוד.



אשמח לעצות בעניין



תודה רבה

אחסון ציוד בגג המשותף לבניין

עו"ד ענת קציר מנהלת 08/07/14
יצחק שלום,



ככל שהגג אינו מוצמד לדירה ספציפית הוא מהווה רכוש משותף של כלל בעלי הדירות.

אם זה המצב, השכנה לא יכולה לאסור עליכם לשהות בו.

לגבי אחסנת ציוד בו- יש לבדוק האם האחסון אפשרי לפי תקנון הבית המשותף. כמו שלא תאחסן ציוד בחדר המדרגות המשותף לכל הקומה ייתכן שלא תוכל לאחסן ציוד על הגג המשותף.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוק 0 % מעמ

ניר 08/07/14
האם בחוק המדובר  החישוב המ"ר של הדירה לשם קבלת ההטבה נספר גם שטח מרפסת חוץ? 

כלומר האם דירה בגודל 55 מטר עם מרפסת של 10 מטר נכללת החוק?

גודל דירה לפטור ממע"מ ברכישת דירה

עו"ד ענת קציר מנהלת 08/07/14
ניר שלום,



כרגע, בהצעת החוק ידוע שדירה צריכה להיות מעל 60 מ"ר.

יש לחכות להבהרות ביישום החוק.





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי החזרת צ'ק ביטחון מזה חודשיים

אודי 08/07/14
שלום,לפני כחודשיים שכרתי דירה מחברה המשכירה דירות בתל אביב, שכרתי את הדירה לחודש אחד בלבד ושילמתי שכר דירה בצ'ק ובנוסף שילמתי גם צ'ק ביטחון שהובטח לי שיוחזר לי, מכיוון שהחוזה היה לחודש אחד בלבד הוספנו בו סעיף שקובע שהכסף של צ'ק הביטחון יוחזר לי מיד אחרי שאשלם את חשבון החשמל והמים.כבר עברו חודשיים מאז שיצאתי מהדירה והחברה טוענת כי עדיין לא הגיע אליהם חשבון המים והחשמל של הדירה וכי הם לא יודעים מתי זה יהיה.אילו צעדים משפטיים אפשר לנקוט כלפיהם?

אי החזרת צ'ק ביטחון מזה חודשיים

עו"ד ענת קציר מנהלת 08/07/14
אודי שלום,



כדי לזרז הליכים, פנה בעצמך לחברת החשמל והמים ובקש לשלם את חובך או ברר האם נשלח כבר החשבון.

ככל שניתן, שלם את החוב והמצא לחברה המשכירה את האסמכתא על התשלום. 

אם לאחר מכן לא תסכים החברה להחזיר לך את שיק הביטחון ניתן להגיש תביעה בגין הפרת חוזה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דווח עסקה למיוי מקרקעין

מיכאל 08/07/14
דירה שנמכרה בעיר רחובות האם ניתן להגיש את המש"ח בעיר רחובות ואם כן מה הכתובת של המשרד ואם לא אז באיזו עיר יש להגיש את המש"ח

דווח עסקה למיסוי מקרקעין

עו"ד ענת קציר מנהלת 08/07/14
כן ניתן.

הכתובת: רחוב רוז'נסקי 11 רחובות





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פועלים ערבים ישנים בגלריית החנות בבניין המגורים

אסי 08/07/14
אני ועד בית. בבניין יש חנות גדולה, בעל החנות מאפשר לעובדיו שייתכן והם אפילו שב"חים ללון בגלריית החנות. הדבר מהווה מטרד לדיירים היות ומזגן הגלריה מרעיש ומרעיד את הבניין ומונע את מנוחת השכנים בלילה.

מה ניתן לעשות על מנת לחסל את הנושא במיידי? הכוונה למי לפנות לעיריה או למשטרה?



תודה

פועלים ערבים ישנים בגלריית החנות בבניין המגורים

עו"ד ענת קציר מנהלת 08/07/14
אסי שלום,



פנה במכתב התראה לבעל החנות. אם לא יועיל, פנה לעיריה ודווח על המגורים, במקביל ניתן לפנות גם למשטרה ולהתלונן על מטרד.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צ'קים לפקודת עורך הדין אשר מטפל בשכירות הדירה

א 07/07/14
חתמנו חוזה שכירות לאחרונה (עדיין לא נכנסנו לדירה) ואת הצ'קים התבקשנו, ע"י עורך הדין ובעלת הדירה, לרשום לפקודת עורך הדין. האם זה מקובל? והאם יכול להיות מצב בוא בעלת הדירה תטען כי לא שילמנו לה? החוזה נחתם מול עורך הדין כמיופה כוחה של בעלת הדירה.



תודה מראש

שיקים לפקודת עורך הדין אשר מטפל בשכירות הדירה

עו"ד ענת קציר מנהלת 08/07/14
שלום רב,



נשמע מוזר, אבל אולי יש לכך הסבר.

תבקשו לחתום על נספח להסכם השכירות ובו יהיה כתובת כי כל תשלום שמבצוע לידי עורך הדין כמוהו כתשלום לבעלת הבית.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטול חוזה שכירות

רונה 07/07/14
שלום רב,

שאלתי באשר לזוג צעיר שערך חוזה שכירות וגר בדירה המושכרת כשבועיים.

בימים האחרונים נאמר להם ע"י שכן כי בדירה זו אירע מקרה התאבדות לפני כשלושה חודשים. מאז נכנסה האישה לחרדה ואיננה מסוגלת לגור או לישון בדירה בשום פנים.

כיצד ניתן לטפל בביטול חוזה השכירות?

ביטול חוזה שכירות

עו"ד ענת קציר מנהלת 08/07/14
רונה שלום,



יש לראות את הסכם השכירות עליו חתם הזוג  על מנת לבדוק מהן האופציות לביטול החוזה.





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטול חוזה שכירות

אלון 07/07/14
שלום רב,



חתמנו חוזה שכירות ביום שישי האחרון דרך תיווך. מועד הכניסה הוא לקראת סוף אוגוסט. אתמול (יום ראשון) הודענו למתווכת כי יתכן ואנחנו מעוניינים לבטל את החוזה. היום (יום שני) הודענו לה כי ברצוננו לבטל את החוזה מכיוון שלאחר מחשבה נוספת - הגענו למסקנה כי הוא לא מתאים לנו. לא מסרנו צ'קים כלשהם עבור העסקה - לא לבעל הבית ולא לתיווך. מה הסיכון בביטול זה? תודה רבה!


ביטול חוזה שכירות

עו"ד ענת קציר מנהלת 07/07/14
אלון שלום,



צריך לבדוק מה כתוב בחוזה לגבי ביטול ההסכם, המועדים והסנקציה ככל שקיימת בגין ביטול.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הכנסת כלב

אלי 07/07/14
היי, האם זה ייתכן שקיבוץ יאסור עליי להכניס כלב לדירה מושכרת בחוזה סטודנט אך יאפשר לי להכניס כלב אם אחתום על חוזה אחר עם תשלום גבוה יותר?

תשלום דמי שכירות גבוהים תמורת הכנסת בעל חיים לדירה

עו"ד ענת קציר מנהלת 07/07/14
אלי שלום,



על פניו, זה נשמע לא הוגן. אולם, האם יש הבדל בין הדירות המוצעות לשכירות? יכול להיות שהדירה הזולה יותר קטנה ולא מאפשרת גם הכנסת בעלי חיים, ואילו הגדולה יותר, גם יקרה יותר וכן מאפשרת הכנסת בעל חיים?



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פינוי מהדירה

וריה 07/07/14
שלום רב, אני בעלי ו 2 ילדים שלנו גרים עם חמותי, שהיא בעלת הדירה, בנוסף מתגורר אתה גיסי-הוא נרקומן שלא עובד, ומשתמש קבוע ולא מתכוון לעבוד ולצאת מהדירה. במשטרה נמסר לה שלא יפנו אותו כי הוא הבן שלה, והיא צריכה לקבל אישור של בית משפט לפינוי, כאשר ניגשה לשם, נתנו לה טפסים : בקשה לצו הגנה. האם אם זה היא צריכה לפנות לבית משפט בכדי לפנות אותו מהדירה? והאם בכלל יש סיכוי שיפנו אותו

תודה

בקשה לצו הגנה

עו"ד ענת קציר מנהלת 07/07/14
וריה שלום,



שאלתך מתאימה יותר לפורום בתי משפט.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תיקון משכון

רונן 07/07/14
שלום רב,קניתי משק חקלאי מאדם מסוים ולשם מימון הרכישה לקחתי כסף מחבר משפחה שרשם משכון על חיובו של אחר ברשם המשכונות (היינו על ההתחייבות של בעל המשק למכור לי את המשק). המשכון נרשם ברשם המשכונות כיוון שמדובר בקרקע מנהל.

כיו ם עם השלמת העסקה החבר שלקחתי ממנו הלוואה צריך לעדכן את המשכון לא על חיובו של אחר אלא רק על שמי ולשם כך ביקשתי ממנו לחתום על טופס לתיקון שטר המשכון.

בשל העובדה שהוטלו משכונים נוספים לאחר מכן הוא חושש שמא ברגע שיעשה שינוי בפרטי המשכון הוא יאבד את הבכורה שלו בסדר המשכונים.

האם אכן ברגע שהוא יחתום על שינוי בפרטי המשכון הוא יאבד מהבכורה שלו בסדר המשכונות עלי ? 

תיקון משכון

עו"ד ענת קציר מנהלת 08/07/14
רונן שלום,



זו שאלה שיש להפנות לרשם המשכונות.

ככל שישנה אפשרות רק לעדכן פרטים מבלי למחוק ולרשום מחדש את המשכון, הגיונית אין סיבה שהבכורה תאבד.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

של מי הזכות גוברת?

פרגוסון ריצארד 07/07/14
קניתי דירה מקבלן שנקלע לחובות ועזב את הארץ, אני רשמתי הערת אזהרה בטאבו (ראשונה בזמן) לפי הנסח טאבו-לאחר מכן רשויות המס -מס שבח רשמו הערת אזהרה על הנכס מאוחרת וטענו כי לפי פקודת המיסים ההערה המאוחרת בזמן שלהם גוברת על ההערה הראשונה בזמן שלי ומשום שכך אני לא יכול למחוק את ההערה שלהם, אודה לתשובה האם יש טעם לפנות לערכאות משפטיות או אפשרות שטענתם לא נכונה, אודה לעזרתכם 

של מי הזכות גוברת?

עו"ד ענת קציר מנהלת 07/07/14
ריצארד שלום,



האם הוסדר החוב בגינו רשמה רשות המיסים הערת אזהרה?





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום משכון או הערת אזהרה

מיכאל 07/07/14
אני רוצה להעביר דירה במתנה לבן שלי אבל אני רוצה להוסיף סעיף  שהוא לא יוכל למכור את הדירה ללא אישורי וכן אני רוצה להיות מוגן שלא יעקלו לו את הדירה במשך השנים בעקבות חובות אם יהיו לו בעתיד . מה עלי לעשות?? האם הערת אזהרה או רישום משכון או פעולה אחרת??

תשובה

עו"ד רוני סמימי 07/07/14
לרוב במקרה כזה עושים בין הצדדים הסכם הלוואה בסכום של שווי הנכס.

רישום משכון או הערת אזהרה

עו"ד ענת קציר 07/07/14
מיכאל שלום,



ניתן לרשום הערת אזהרה בגין הימנעות מעשיית עסקה על הדירה לטובתך. כך ללא אישורך בנך לא יוכל למכור את הדירה. 

כמו כן, אם יהיה משכון על הדירה, במקרים מסוימים המשכון יגבר על עיקול מאוחר שיוטל על הדירה, אך לעיתים העיקול יגבר על המשכון. הדבר תלוי בנסיבות.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הגדלת שטח

YBZ 06/07/14
קיימת אפשרות להגדיל שטח דירה באמצעות חלל ( בניין שבנוי על צלע הר) כשהשטח המנוצל אינו חלק מהרכוש המשותף, האם הדבר מצריך אישורים מיוחדים, היתרי בניה וכדומה 

הגדלת שטח דירה

עו"ד משה אלפסי 06/07/14
שלום,



כל שינוי / חריגה מקוי בניין של הדירה הקיימת מצריך אישור של הועדה המקומית, ולעיתים גם של גופים נוספים (כמו, לדוגמא, ממ"י, אם הדירה בבעלותו).



בברכה,

משה אלפסי, עו"ד ונוטריון
דילוג לתוכן