פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
רישום זיקות הנאה
רישום זיקת הנאה
5 שטרות.
שני תשריטים.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
מנהלת פורום דיני חוזים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכתב התראה לשכן
פני לייעוץ פרטני
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכירת נחלה בבמושב
השאלה לא ברורה
השאלה שלך לא ברורה ולא ברור האם קיים חוזה למכירת הנכס, מי חתום על החוזה וכדומה.
נילי שלום, נא הבהירי את שאלתך
מס שבח לישראלית בעלת אזרחות אמריקאית
בבעלותנו דירה יחידה למגורים. אני ישראלי ואילו לאשתי יש גם אזרחות אמריקאית. אנו מעוניינים למכור את הדירה ולקנות אחרת במקומה. אנו פטורים ממס שבח בארץ.
1) האם עלינו לשלם מס שבח לארה"ב על חלקה של אשתי בדירה? אם כן, כמה?
2) האם ניתן לבצע העברה של כל הדירה לבעלותי וכך להימנע ממס שבח בארה"ב? מה עלות העברה זו?
בתודה ובברכה,
יצחק.
המיסוי הוא בישראל בלבד.
מכירת/רכישת דירה בישראל תמוסה בהתאם לחוקי המדינה ותחויב במס בישראל בלבד.
מס שבח במכירת דירה של אזרחית אמריקאית
1. לא.
2. ניתן לבצע העברה ללא תמורה של חלקה של אשתך בדירה לטובתך. אם מדובר בדירה שבה אתם מתגוררים תהיו פטורים ממיסים. להעברה ככל שתבוצע, אין קשר לאזרחות האמריקאית של אשתך.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
מנהלת פורום דיני חוזים
בחירת נציגות בית חוקית
אנחנו גרים בבניין משותף ובו 9 דיירים שמהם 4 דיירים קבועים והיתר בשכירות.
במשך שנה הבית התנהל על ידי דייר שאינו נבחר בדרך חוקית הנל הוציא כספים לכל מיני הוצאות מבלי לקבל קבלות. החלטנו מספר דיירים לקיים אסיפה לבחירת נציגות בית חוקית לפי תקנון הבית המשותף. תלינו מודעה לכינוס דיירים בכניסה לבת והכנסנו לתא דואר של כל דייר העתק של המודעה.
קבענו ופעלנו על פי התקנון במדויק. ביום הפגישה לא הגיעו בשעה הנקובה מעל 50% והמתנו כ 45 דקות מעבר והתחלנו את ההצבעה. בסופו של דבר התקבלו החלטות ונרשם פרוטוקול וצילמנו העתק פרוטוקול לכל דייר לכל אחד מתא הדואר קיבל.
אותו דייר שלא הייתה לעולם הצבעה עבורו ופעל במשך שנה טען כי הוא רואה עצמו וועד האם פעלנו על פי החוק ועשינו כל נכון?
האם היינו אמורים להתקשר לכל בעלי הנכס באופן אישי ולהזמינו ?
בברכה
לאון
בחירת נציגות בית חוקית
פעלתם לפי החוק.
על פניו ההחלטה שהתקבלה מחייבת.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוק מע"מ אפס
הנני מעוניין לקנות דירה חדשה מקבן שעונה על הקרטריונים בערך כפי שהוצגו ברצוני לדעת שאם אני ידאג להביא עו"ד ולסגור עסקה על הדירה האם כשיעבור אם יעבור חוק מע"מ אפס הוא יחשב מה91 כמו שאמרו הוא שבינתיים זה לא תקף?
ואיך אפשר לדאוג שאם אני עכשיו רוכש דירה אני יוכל לשמור תאופציה שאם החוק יעבור אני יקבל תהחזר מע"מ?האם ישנה אפשרות כזאת?
מע"מ 0
עניין הרטרואקטיביות טרם נקבע ולא ברור האם יהיה תשלום רטרואקטיבי או לא כך שבאם תקנה דירה כיום תהמר באם תקבל החזר מס או לא.
חוק מע"מ אפס
החוק עדיין לא תקף ולא ניתן לשמור את האופציה להחזר המע"מ ככל ויכנס החוק לתוקף לאחר שתרכוש את הדירה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
מנהלת פורום דיני חוזים
שיעבוד דירה לאדם פרטי
האם ניתן לשעבד דירה הרשומה בטאבו לטובת אדם פרטי, בדומה לרישום משכנתא לטובת בנק?
אם כן, באיזה אופן ניתן לבצע את השיעבוד? איזה טפסים צריך למלא? מהי האגרה שצריך לשלם?
בתודה מראש על עזרתכם!
רישום משכנתא
יש למלא שטר משכנתא במספר עותקים כנדרש (5 בדרך כלל), לצרף בקשה לרישום במקרקעין ולציין רישום משכנתא, יש לשלם אגרת רישום משכנתא בסך 159 ש"ח.
לשטר המשכנתא רצוי לצרף את הסכם השעבוד, בדומה לצירוף תנאי המשכנתא כאשר מדובר בבנק.
בהצלחה.
מסכימה עם תשובתו של טל
וועד בית
האם וועד הבית צריך לשלם על אופניים שנגנבו ממחסן הבניין?האם וועד בית צריך לשלם הוצאות חשמל בגלל צנרת מים חמים שהחליף ואין מים חמים?
תודה
האם ועד הבית אחראי לגניבת אופניים מהמחסן המשותף?
האופניים- אני מניחה שהועד לא צריך לשלם שכן הנחת האופניים במחסן הם באחריות המאחסן, אלא אם כן קיים הסדר אחר בבניין שלך.
הוצאות חשמל- ככל שמדובר בצנרת המשותפת לכל הבניין שהוחלפה על ידי איש מקצוע אשר הוזמן על ידי ועד הבית, יש לבדוק האם ניתנה אחריות בגין התיקון, ולפנות לגורם המקצועי לבדיקת התקלה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
מנהלת פורום דיני חוזים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מתנה – שבח
לפי מה יחושב השבח, מה סכום הבסיס ממנו הנכס השביח כשהדירה היא מתנה?
תשלום מס שבח במכירת דירה שהתקבלה במתנה
סכום הבסיס הוא הסכום המוערך של שווי הדירה שעליו דווח למיסוי מקרקעין בעת מתן המתנה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
מנהלת פורום דיני חוזים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מתנה שליש מס רכישה
משלמים שליש מס רכישה?
לפי איזה סכום נקבע שליש? הרי זה עסקה ללא תמורה.
איך מתמחרים הדירה? שליש ממה?
משווי הדירה
הערכת שווי דירה בעסקת מתנה
שווי הדירה מוערך על ידי הצדדים לעסקה בדרך כלל על פי שווי שוק.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
מנהלת פורום דיני חוזים
העברת תיק מבית משפט לתביעות קטנות לבית משפט השלום
הגשתי תביעה בנושא ליקויי בניה ופערים כספיים לבית משפט לטביעות קטנות נגד חברה קבלנית שקניתי ממנה את הדירה.
אילה לתביעה הייתה שנוצרו פערים כספיים עקב דחיה במועד מסירת הדירה והקבלן התעלם מהפניות שלי לטפל בליקויים במשך יותר משנה לרבות שנת בדק בית.
השופט קיבל את הצד שלי בנושא פערים כספיים ובנוגע לליקויי בניה הציע לחברה להגיע להסכמה איתי בנוגע לטיפולם. החברה סירבה לכך ולכן שופט החליט להעביר את התביעה לבית משפט השלום מכיוון שאין בסמכותו להחליט בנושא "מורכב" מסוג זה.
השאלה הינה מהי משמעות והתהליך של העברת התיק לבית משפט השלום?
האם נדרש ממני לעשות משהו או שזה עובר אוטומטית וייקבע דיון חדש?
האם נדרש להגיש מסמכים מחדש/מסמכים נוספים?
האם נדרש לשלם אגרה חדשה?
תודה מראש לכל המשיבים!
פנה בבקשה לפורום בתי משפט.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זיקת הנאה לפי סעיף 41 לתקנות המקרקעין
מה פירוש תקנה 41 לתקנות המקרקעין, הקובעת כי "זיקת הנאה על פי חוזה..." מה פירוש חוזה? הכוונה להסכם בין הצדדים? והאם מדובר בדרך חליפית לעיגון זיקת ההנאה בתב"ע או שמדובר בתנאים מצטברים?
תודה
זיקת הנאה לפי סעיף 41 לתקנות המקרקעין
כן. הכוונה להסכם בין צדדים. לדוגמא, צד א' מתיר מעבר של צד ב' בשטח שלו. מכוח ההסכם תירשם זיקת ההנאה.
יש לבדוק האם מתן זיקת הנאה לא נוגדת את האמור בתב"ע הרלבנטית.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
מנהלת פורום דיני חוזים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוק המרפסות
תוספת בניה של מרפסת שמש
ראשית יש לבדוק בתקנון הבית המשותף כי אין מניעה לבניה של מרפסת שמש ו/או לשינוי הצורה החיצונית של הבנין.ככל שאין מניעה, עליך לפנות בבקשתך לועדה המקומית לתכנון ובניה לקבלת האישורים המתאימים והיתר בניה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
מנהלת פורום דיני חוזים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נזילה ואיטום
נזילה ואיטום
ניתן להגיש בקשה בכתב דחופה ללשכת המפקחת בתיאור הנסיבות.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
מנהלת פורום דיני חוזים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום דמי תיווך
חברה שלנו התחילה לעבוד בתיווך והיא פנתה אלינו שיש לה בית יפה להראות לנו. ראינו את הבית ומצא חן בעינינו והחלטנו לרוכשו. החברה אמרה לנו כי היא לא רוצה מאתנו דמי תיווך, אלא, שהיא תמכור את הבית שלנו ותיקח מהקונה תיווך בגובה של 1%.
מאחר והבית שהיא הראתה לנו לא היה דרך תיווך אלא היה עליו שלט למכירה של הקבלן הבונה ועל מנת שהיא תקבל מהקבלן דמי תיווך ביקשה כי נזמן אותה לכל הפגישות איתו ואז זה יחייב אותו. כך היה. אציין כי לא חתמנו איתה על שום הסכם. ביום חתימת החוזה עם הקבלן פנתה אלינו ושאלה בנוכחות עורכי הדין והקבלן איפה המעטפה שלה . כמובן שאמרנו לה שהיא אמרה שלא תיקח מאיתנו תיווך לא הבאנו לה ואז היא התחיחה לקלל והלכה . כיום היא תובעת מאיתנו 2% מערך העיסקה. האם יש עילה לתביעה למרות שלא חתמנו על חוזה איתה ולמרות שבזמן חתימת החוזה עם הקבלן היא לא הייתה נוכחת. אציין כי היא ביקשה את עזרתנו להגיד לקבלן שישלם לה ללא חשבונית כי היא עדיין לא פתחה תיק במס הכנסה ואין לה חשבוניות.
אשמח לתשובתכם.
תשלום דמי תיווך
ככל שלא חתמתם איתה על הסכם תיווך, ונקבע ביניכם באופן מפורש כי לא תשלמו דמי תיווך, אינכם חייבים בתשלום דמי התיווך.
קבלת תשלום במקרה זה וללא הנפקת חשבונית מס עומדת בניגוד לחוק.
טיפ: בדקי האם יש לה רישיון לתיווך תקף.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
מנהלת פורום דיני חוזים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעלית שבת שיש מעלית אחת בלבד בבניין
מעלית שבת שיש מעלית אחת בלבד בבניין
נחום שלום,
כאשר קיימת רק מעלית אחת בבניין, על מנת לקבוע כי היא תשמש בשעות מסוימות כמעלית שבת, יש לקבל החלטה בעניין על ידי רוב בעלי הדירות על התקנת מנגנון פיקוד שבת.הדיירים שיהיו מעוניינים במעלית שבת, יישאו בהוצאות הכרוכות בכך.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
מנהלת פורום דיני חוזים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הגשת שטרי מכר אחרי 6 חודשים מיום אימות החתימה
לצורך רישום עסקה בפנקסי המקרקעין, שטרי המכר שברשותי נחתמו ואומתו לפני כשנה.
האם מספיק מכתב שמאשר שהחברה עודנה קיימת, או שיש צורך להחתים את החברה על שטרי המכר מחדש ?
בתודה מראש
הגשת שטרי מכר אחרי 6 חודשים מיום אימות החתימה
כדאי לצרף פרוטוקול חברה עדכני לרישום העסקה.
אין צורך להחתים מחדש את שטרי המכר.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
מנהלת פורום דיני חוזים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי שכר דירה צריך עזרה!
מועד הודעה סביר על העלאת שכר דירה
אם לא צוין פרק הזמן, עליו להודיע תוך זמן סביר. בד"כ חודש.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
מנהלת פורום דיני חוזים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פני
אבי ז.ל היה קבלן בנין והלך לעולמו לפני 16 שנים.
לאחרונה נודע לי ממתוך שטען שהוא עוסק באיתור נכסים על קיום מחסן הרשום על שמו.
פניתי לטאבו, הוצאתי נסח לפי גוש וחלקה והתברר שאכן הנכס רשום על שמו ולא רשומים נכסים נוספים. לטענת הפקידה קיימים נכסים רבים שלא ידועים ליורשים. הנכס היה רשום לפני 52 שנים ללא ת.ז ורק שמית.
איך אפשר לבדוק אם יש נכסים נוספים והאם אין גוף במדינה הממונה על איתור נכסים
איתור נכסים של אדם על פי ת.ז.
אין גוף האחראי על איתור נכסים.
לצערי לא ניתן לאתר נכסים של אדם רק על פי שם או ת.ז. שלו.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
מנהלת פורום דיני חוזים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בית על שם הבן עם הערת רזהרה בטאבו ש85% מהבית האב
אב רכש בית לבנו ושם הבית הוא על הבן ובהערת האזהרה בטאבו רשום כי 85% מהבית הוא על שם האב ו15% על שם הבן. הבן עומד להתחתן ולא החתחימו את הכלה על הסכם ממון. האם יעש בזה סיכון? אם חלילה הם מתגרשים אזי יכולה לדרוש יותר ממחצית מה15% ששיך לבן ? או שגג יכולה לדרוש 7.5%? אוסיף כי הם לא יגורו בדירה זו. בנוסף , חוץ מהסכם ממון האם יש דרכים אחרים שנוכל להבטיח שהאישה המיועדת לא תוכל לדרוש את חלקה ?
פנה בבקשה לפורום דיני משפחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העברת יפוי כוח בלתי חוזר מעורך דין לעורך דין אחר
העברת יפוי כוח בלתי חוזר מעורך דין לעורך דין אחר
לא הבנתי את שאלתך.
האם געת לאחר פטירת מייפה הכוח, מבקשים היורשים לרכוש את אותו נכס?
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
מנהלת פורום דיני חוזים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תעודת גירושין בהעברה אגב גירושין
תעודת גירושין בהעברה אגב גירושין
בד"כ דורשים מקור.
כמובן שיש לשכות שמחמירות יותר וכאלה שפחות.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
מנהלת פורום דיני חוזים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם החלטה כזו היא בלתי חוקית בעליל?
פנה בבקשה לפורום בתי משפט
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי סכום בחוזה
חוזה זה הוגש לרשות המיסים.
כדי לקבל משכנתא יותר גדולה, בהמשך הצדדים חתמו על תוספת לחוזה לפיה
המוכר ישפץ את הדירה והמחיר יהיה גבוה יותר.
האם יש לדווח לרשות המסים?
האם יש לדווח לרשות המיסים על תוספת לחוזה?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בנית פרגולה
לפני כ-6וחצי שנים בנינו פרגולה ,לא ידענו שפגולה עם רעפים צריכה היתר, העיריה פנתה אלינו הגשנו תוכניות ששילמנו עליהם 2500 שקל שנעשו על ידי אדריכל מוכר גם על ידי העיריה,מאז אף אחד לא פנה אלינו, עברו 6 שנים ובעקבות בנית פרגולה של השכן גם ללא היתר לפתע פנו גם אלינו שהועדה דחתה את התוכניות שלנו, האם לא חל התישנות לאחר 6 שנים, והאם זה לגיטימי שאחרי 6 שנים פונים בטענה שהועדה דחתה את התוכניות שלנו.
אודה לכם על התשובה המהירה גדי הוכברג
בנית פרגולה
בעיקרון לא חלה התיישנות. אולם, אין ספק שההשתהות במענה הועדה ראויה לבירור.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
מנהלת פורום דיני חוזים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!



