פורום הוצאה לפועל

פורום הוצאה לפועל הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום הגבייה והחובות. פתיחת תיק, עיקולים, איחוד תיקים, צו תשלומים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום הוצאה לפועל

עו"ד משה שרגא

שותף בכיר במשרד שומרוני קנר שרגא ושות'. מתמחה בתחום ההוצאה לפועל.

עו"ד אורן ליטוין

בעל ניסיון רב בתחום הגביה הפרטית והמסחרית ושם דגש רב על ליווי אישי ומקצועי.

עו"ד יעל מולר

ותק של 20 שנה בייצוג בנקים ומתן יעוץ משפטי בתחום הבנקאות, הוצאה לפועל ועריכת ייפוי כוח מתמשך.

עו"ד צבי וישנגרד

עוסק בייצוג חייבים בהליכי חדלות פירעון ופשיטת רגל. בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנה.

עו"ד מורן חיו בוזגלו

עוסקת למעלה מ15 שנים בתחום ההוצל"פ וחדל"פ ומסייעת לחייבים רבים בהתמודדות עם חובות כבדים.

אבא שלי משלם 500 ש"ח כל חודש במשך 10 שנים

דביר 14/04/10
לאחרונה גיליתי כי אבי שהוא זקן משלם כ-500 ש"ח בכל חודש להוצאה לפועל במשך למעלה מעשר שנים ואינו יודע מדוע, הוא אמר כי היה לו חוב של 20 אלך ש"ח ואינו מבין מדוע עליו לשלם כל כך הרבה, מה עליי לעשות על מנת לעזור לאבי?

לבדוק את התיק

רחמים אליהו 15/04/10

הוצאה לפועל

משה 14/04/10
שלום
היום במשרד הרישוי בעת ניסיון העברת בעלות אמרו לי שהרכב שלי מעוקל ויש נגדי צו בהוצאה לפועל אני לא ידעתע מזה כלום ושאלתי אותה מי הוציא את הצו אמרה לי הוצאה לפועל טבריה כיצד אני יכול לברר בגלל מה פתוח לי תיק בהוצאה לפועל? מה צריך לעשות כדי לסדר את זה?

פנה ללשכת הוצל"פ ובקש את רשימת התיקים כנגדך

עו"ד משה שרגא מנהל 14/04/10
לאחר מכן יש לבחון את התיקים בטבריה ומשם להבין מי המעקל.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תיק הוצל"פ

מיכאל 14/04/10
שלום
רציתי לדעת האם אפשר לפתוח תיק הוצל"פ לפני מתן פסק דין

כן

עו"ד משה שרגא מנהל 14/04/10
בביצוע שיקים או בתובענה לסכום קצוב עד 50,000 ש"ח.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צק שבוטל

ד 14/04/10
יש לי עסק לממכר מוצרים שונים. קיבלתי מאחד הלקוחות עבור סחורה שרכש, צקים. מסתבר כי הצקים ה
ם לא שלו אלא הוא קיבל אותם מלקוח שלו תמורת עבודה שביצע, ואז הוא הסב אותם לפקודתי. הלקוח (הבעל המקורי של הצק) נתן פקודת ביטול לצקים והם חזרו. פניתי ללקןח שלי והוא סרב לשלם בתואנה כי נתן שקים וזה לא בעיה שלו . מה עלי לעשות? האם אני יכול לפעול נגד הבעל המקורי של הצק למרות שלא הוא נתן לי אותם? הטם אני יכול להכניס להוצאה לפועל כנגד בעל הצק? או שעלי לתבוע את הלקוח שלי? מדובר בהצון כסף (גם ככה נעסק שלי בקשיים)

אודה לכל הנחייה

שיקים וצד ג'

עו"ד וינברג שלומי 14/04/10
ניתן להגיש את השיקים להוצאה לפועל.
מומלץ להיות מיוצג ע"י עו"ד שכן מן הסתם תוגש התנגדות ויש לבצע חקירה מושכלת למצהיר בהתנגדות.

עיקול עתידי במזונות

יוסקה 14/04/10
אם אני משלם מזונות כמו שעון - עדיין יטילו עליי עיקול להבטחת תשלום עתידי???
הגשנו הסכם לאישור בית משפט
ואוטוטו הוא יאושר
גרושתי מאיימת עלי שתמרר ת חיי בהוצל"פ
יש לי קרן השתלמות שעתידה להשתחרר עוד שנתיים
יש לי עבודה ואני אתמיד כמו שעון בתשלום המזונות

האם גרושתי יכולה להטיל עיקול על הקרן השתלומות שלי "כהבטחת תשלום", אפילו אם לא פיגרתי באף תשלום???

עיקול ראן השתלמות

עו"ד וינברג שלומי 14/04/10
ראה תשובתי למטה

התנגדות לאכיפת פסק דין שנתקבל בחו"ל

אייל 14/04/10
התקבל כנגדנו פסק דין בארצות הברית. על פי הדין המקומי על התובע היה לפנות אלינו קודם לכן לצורך הליך של בוררות לפני הגשה לבית המשפט בארה"ב אולם הוא לא עשה זאת. האם בישראל תעמוד לזכותי טענה של חוסר סמכות במידה והעליתי אותה כלפי התובע מיד כשנודע לי הדבר ובהנחה שפסק הדין בחו"ל אינו ניתן לערור

אם קיים פס"ד מחו"ל בימ"ש בארץ אינו בוחן אותו

עו"ד משה שרגא מנהל 14/04/10
ואינו משמש כערכאת ערעור עליו.

מוטב תשכור עו"ד הבקיא בתחום זה.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חייב מוגבל

דור 14/04/10
שלום רב , אני חייבת מוגבלת כבר מ-2005 , במכתב שקיבלתי מבנק ישראל בתחילת ההגבלה כתוב שם שתאריך סיום ההגבלה יחול ב-27/1/10 , האם זה אומר שאני יכולה לפתוח חשבון בנק וכל ההגבלות נגמרו? וכן לגבי עיכוב יציאה מהארץ האם זה מתבטל באיזה שהוא שלב ?
אבקש תשובה בהקדם
תודה דור

חייב מוגבל באמצעים

עו"ד משה שרגא מנהל 14/04/10
כל עוד לא הוחלט אחרת ע"י רשם כל ההגבלות חלות עליך גם אם, טכנית, בנק ישראל הסיר את הרישום.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פתיתח חשבון בנק לחייב מוכרז כמוגבל אמצעיים

קובי 13/04/10
העם חייב מוכרז כ"מוגבל אמצעיים יכול לפתוח חשבון בנק? ועם כן, העם הוא יכול לתת הוראת קבע(כמו טלפוןת אינטרנט וכו'??

חייב מוגבל באמצעים

עו"ד וינברג שלומי 14/04/10
ניתן להחזיק חשבון בנק, אולם ביחס לכרטיס אשראי ושאר הגבלות - הרשם רשאי להגבילך.

5 תיקים פתוחים,צו עיכוב יציאה ב 1 מהם,כמה זמן עד

יעקוב ה 13/04/10
אם אני משלם מה שרשום החוב (אם העיכוב יציאה) בתדפיס תיקים,תוך כמה זמן יבוטל הצו עיכוב יציאה מהארץ שיש במשטרת גבולות?החוב ישולם בעיר אחרת מהעיר שמתנהל התיק,ישולם להוצ"פתודה רבה לך אדוני.*תיק המחאות,לא גירושין ובסגנון

עיכוב יציאה ומשטרת הגבולות

עו"ד וינברג שלומי 14/04/10
מומלץ לבדוק את העניין מול משטרת הגבולות.

שאלה דחופה ביותר בקשר לעיקול

אני 13/04/10
היו לי דיונים בבית משפט, בהם נפסק כי דירת הצדדים תימכר.
היא נמכרה ע"י כונס נכסים (לאחר שהגרושה לא שיתפה פעולה).
כמו כן, מאחר והגרושה מסרבת לקיים את הסדרי הראיה ואף מתנהגת באלימות, הורה בית המשפט כי אני פטור מחיובי המזונות עד להחלטה אחרת שתינתן לאחר שהיא תחל לציית להוראות ותראה את הילד.
כשעמדתי להגיע לכונס לקחת את הצ'ק המגיע לי, הוא הודיע לי שקיבל מכתב מההוצל"פ עם עיקול על כל הסכום (כחצי מליון ש"ח!) בגין חיובי מזונות עתידיים!.
פניתי לבית המשפט וביקשתי הבהרה בנידון, והוא נעתר ונתן החלטה כי אין מקום לעיקולים על הכספים שלי - לאור העובדה שכרגע אין חיוב מזונות.
הגשתי בקשה להוצל"פ לביטול עיקול, וצרפתי את ההחלטות, והרשמת החליטה "לתגובת הזוכה".

השאלה שלי:
האם זה הגיוני? האם היא לא אמורה לבטל אוטומאטית את העיקול?

ועוד שאלה: באופן כללי, האם יש אפשרות להמצי תחליף לעיקול - כגון שעבוד נכס או ערבות וכדומה?
תודה!

ביטול עיקול בהוצל"פ

עו"ד וינברג שלומי 14/04/10
1. הנטייה בהוצאה לפועל היא פעמים רבות ליתן זכות תגובה לצד השני - אף שלכאורה לפי המתואר בדבריך כבר יש החלטת הבהרה של בית משפט בנושא.
2. ניתן להגיש בקשה להורות על מתן בטוחה אחרת לשם הסרת עיקול.

עיקות קצבת פנסיה

מיכל 13/04/10
מה הסכום שמותר לעיקול בקצבת פנסיה - האם ההגנות הן בהתאם לסעיף 8 לחוק הגנת השכר?
האם יש הגנות אחרות?
תודה

חוק הגנת השכר

עו"ד וינברג שלומי 14/04/10
אכן ההגנות מנויות בסעיף 8 לחוק הגנת השכר

מעמד צד אחד

יוסי 13/04/10
שלום רב,

מהי הכוונה למעמד צד אחד בהיהט המשפטי?

תודה והמשך יום טוב

במעמד צד אחד

עו"ד וינברג שלומי 14/04/10
במעמד צד אחד - פירושו שהצד השני אינו נוכח/אינו מגיב, כך שההחלטה/הדיון נעשה רק כאשר צד אחד "מעורב"

איחור בתגובתו של החייב

לי 13/04/10
ברצוני לדעת אני הגשתי בקשה ללשכת ההוצאה לפועל הרשם נתן את החלטתו לתגובת הצד השני תוך 10 ימים וכמובן שיש את 14 ימי הדואר החייב איחר בתגובתו ונעשתה הגדלה אטומטית של החוב עכשיו הרשם רוצה שאני יגיב שוב על תגובתו של החייב האם ניתן לפסול את תגובתו של החייב מפני שההגדלה בוצעה אני מרגישה בסחבת שלא ניתן להסבירה מדובר בהגדלה מתחילת שנה שעברה לתשובה אודה

הליכים בהוצל"פ

עו"ד וינברג שלומי 14/04/10
אינני מכיר הליך של "פסילת תגובה".
ניתן לבקש החלטה על יסוד החומר הקיים בתיק תוך פרישת המסכת העובדתית שתיארת.

איך להתגונן כנגד תביעות מדייר שלא גר בדירה מזמן רב

shimonf 13/04/10
אני ואשתי פנסיונרים , בני כבר לא גר עימנו מזה יותר מעשר שנים ואינו בארץ. מדי פעם אנו מקבלים מכתבים מעורכי דין והוצל"פ הדורשים ממנו תשלום חובות . אנו חוששים שיבוצע עיקול כנגד תכולת דירתנו ומתלבטים האם להתעלם מהמכתבים או ליצור קשר ואז אולי נחשב כבעלי החוב למרות שאין לנו קשר אליו ואין ביכולתנו גם לעזור לבן.

עיקול מיטלטלין

עו"ד וינברג שלומי 14/04/10
אם המדובר במיטלטלין בבעלותכם ואתם חוששים שיעוקלו, יש להגיש לבית משפט בקשה להכריז על בעלות במיטלטלין אשר תמנע עיקולם ע"י צד ג'.

חייב המתגורר בשטחים

עדי 13/04/10
שלום רב, לקוח שלי הוא חברה מחברון ולאחרונה הפסיק לשלם כך פתאום.למדתי דרך האינטרנט שיש תביעה לפי סעיף 81 בהוצאה לפועל בהיא דרך פשוטה בהרבה לתביעה מסוג זה.לפני שאני פונה לעו"ד אשמח לדעת כיצד אפשר לתבוע חברה הנמצאת בשטחים. כמובן שיש לי את המספר עוסק שלה בשטחים.תודה מראש.

סעיף 81 לחוק ההוצל"פ

עו"ד וינברג שלומי 14/04/10
הסעיף מאפשר הגשת תביעה בסכום קצוב ולעיתים עדיף על הגשת תביעה בסדר דין מקוצר/מהיר.

חקירת יכולת

עופרי 13/04/10
שלום רב,
כתבתי לך בעבר אם אני יכולה להגיע לחקירת יכולת במקום בעלי וכתבת שלא ושעדיף שהוא יגיע.
העניין שבעלי לא מתפקד כרגיל מאז שהוא מובטל ומסתגר בעצמו ולא משתף פעולה איתנו, לאחרונה כמעט ואינו מדבר איתנו ואינו רוצה לגשת לחקירת יכולת כי לא יוכל לעמוד בכך מבחינה נפשית.
אין לי כל מסמכים רפואיים המעידים על כך מכיוון שהוא אינו מוכן לשתף פעולה בכלל.
האם לאחר שאגיש מסמכים בשמו השופט יתחשב בהם והאם אוכל לבקש לייצג אותו (יש לנו חשבון משותף) במקרה ולא יאפשרו לי לייצג אותו האם מה שפוסקים הוא בתשלומים ?
בחוב שלנו הוא 70,000 ש"ח והצעתי תשלום חודשי של 1000 ש"ח לעו"ד אך הוא לא חוזר אליי עם תשובה.
יש מצב לפסיקה של תשלום חודשי יותר גדולה מ-1000 ש"ח?
אודה לתשובתך בדחופה.

יום נהדר
עופרי

חקירת יכולת

עו"ד וינברג שלומי 14/04/10
שיקול הדעת לגבי גובה הסכום החודשי שייפסק נתון לרשם שידון בתיק.
עדיף תמיד להיות מיוצג ע"י עו"ד.

איחוד תיקים

אורן 12/04/10
היי ברצוני לבצע איחוד תיקים כמגובל אמצעים, החשש שלי שברגע שאני יתחיל את הפרוצדורה יקפצו עליי כל הנושים, האם בעת הגשת בקשה לאיחוד מקבלים עיכוב הליכים מכל הנושים?? אני ממש רוצה לסיים אם זה ולא להתחמק,אך חושש מהזמן שאני יגיש עד שזה יתקבל, מודה לכם על תשובתכם.

עיכוב הליכים

עו"ד וינברג שלומי 13/04/10
אכן במסגרת בקשה לאיחוד תיקים מקובל להגיש גם בקשה לעיכוב הליכים - אשר הנטייה לקבלה חיובית

עיקול כספי קרן השתלמות להבטחת מזונות

gg 12/04/10
דאם אני משלם מזונות כמו שעון - עדיין יטילו עליי עיקול להבטחת תשלום עתידי???
הגשנו הסכם לאישור בית משפט
ואוטוטו הוא יאושר
גרושתי מאיימת עלי שתמרר ת חיי בהוצל"פ
יש לי קרן השתלמות שעתידה להשתחרר עוד שנתיים
יש לי עבודה ואני אתמיד כמו שעון בתשלום המזונות

האם אישתי יכולה להטיל עיקול על הקרן השתלומות שלי "כהבטחת תשלום", אפילו אם לא פיגרתי באף תשלום???

עיקול קרן השתלמות

עו"ד וינברג שלומי 14/04/10
ניתן לעקל קרן השתלמות, אולם יהיה עליה להראות שיש חשש שלא תעמוד בתשלומים, ושאלמלא יינתן העיקול לא תוכל לגבות ממך את הכספים.

צ'ק פג תוקף

אהרון 12/04/10
שלום רב.נתתי לחבר צ'ק פתוח עם חתימה שלי והוא ללא ידיעתי העביר את הצ'ק כעירבון לבעל עסק שהוא חייב לו כסף (הוא לא חתם על הצ'ק ולא רשם סכום).בעל העסק הכניס את הצ'ק לעו"ד. העו"ד יצר איתי קשר (הפרטים שלי מופיעים על גבי הצ'ק) ואמר לי שאם לא אשלם הוא יכניס את זה להוצאה לפועל. על הצ'ק כתוב הסכום 20 אלף ש"ח, ואני בטוח שבעל העסק כתב זאת.התאריך שעל הצ'ק הוא מלפני שנתיים וחצי ובעל העסק עדיין לא הפקיד את הצ'ק.ה"חבר" מכחיש שקיבל ממני את הצ'ק.בעל העסק טוען שהוא קיבל ממני את הצ'ק בגלל החוב שיש לי אצלו (עניין החוב מתברר בבית דין רבני).מדובר בצ'ק של בנק הדואר. ונאמר לי שאם הצ'ק יופקד, הוא יחזור כ"פג תוקף". ----------------------------------------האם לעניין הפג תוקף יש
השלכות משפטיות?איך אני יכול לגרום לכל המעורבים להיבדק במכונת
אמת?מה האפשרויות העומדות בפניי כרגע?אהרון

שיק והוצל"פ

עו"ד וינברג שלומי 13/04/10
1. האם לעניין הפג תוקף יש השלכות משפטיות?

יש השלכה משפטית.

2. איך אני יכול לגרום לכל המעורבים להיבדק במכונת אמת?

ניתן להגיש בקשה מתאימה במסגרת ההליך אם תתקבל התנגדות לביצוע שטר שתגיש. בתי המשפט לא מתלהבים משליחת הצדדים למכונת אמת, והסכמה למכונת אמת מחייבת הסכמת כל הצדדים בתיק.
יחד עם זאת, הסירוב להיבדק במכונת אמת יכול וישמש משקל ראייתי לטובת במסגרת הטענות שיעלה עורך דינך.

3. מה האפשרויות העומדות בפניי כרגע?

במידה והשיק יוגש להוצאה לפועל, יש להגיש במסגרת הזמנים הקבועים בחוק ובתקנות התנגדות לביצוע שטר, ושם לשטוח את מלוא טענותיך.
יש מספר טענות הרלבנטיות לעניינך - בין היתר חריגה משליחות ופעולה ללא הרשאה ועוד.

צ'ק פג תוקף

אהרון 12/04/10
שלום רב.נתתי לחבר צ'ק פתוח עם חתימה שלי והוא ללא ידיעתי העביר את הצ'ק כעירבון לבעל עסק שהוא חייב לו כסף (הוא לא חתם על הצ'ק ולא רשם סכום).בעל העסק הכניס את הצ'ק לעו"ד. העו"ד יצר איתי קשר (הפרטים שלי מופיעים על גבי הצ'ק) ואמר לי שאם לא אשלם הוא יכניס את זה להוצאה לפועל. על הצ'ק כתוב הסכום 20 אלף ש"ח, ואני בטוח שבעל העסק כתב זאת.התאריך שעל הצ'ק הוא מלפני שנתיים וחצי ובעל העסק עדיין לא הפקיד את הצ'ק.ה"חבר" מכחיש שקיבל ממני את הצ'ק.בעל העסק טוען שהוא קיבל ממני את הצ'ק בגלל החוב שיש לי אצלו (עניין החוב מתברר בבית דין רבני).מדובר בצ'ק של בנק הדואר. ונאמר לי שאם הצ'ק יופקד, הוא יחזור כ"פג תוקף". ----------------------------------------האם לעניין הפג תוקף יש
השלכות משפטיות?איך אני יכול לגרום לכל המעורבים להיבדק במכונת
אמת?מה האפשרויות העומדות בפניי כרגע?אהרון

תגובה

עו"ד משה שרגא מנהל 14/04/10
אם נתת שיק פתוח אתה קרוב לוודאי תמצא אחראי לשלם עבורו.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה דחופה בנושא עיקול קצבאות מביטוח לאומי

דפנה 12/04/10
לאחר שנים רבות של נכות וחיים על קו העוני,הוחלט בביטוח לאומי שאני אכן נכה וזכאית לקצבת נכות{אני חרשת}.ואכן בחודש ב14 לפבואר קיבלתי לחשבוני סכום כסף גדול שכלל את כל קצבאות הנכות שלי משנת משנת 2008 וכל חודש קיצבה חודשית. מכיוון שהיה סכום נאה שלמתי חלק מהחובות חלק פרסתי וחלק מהכסף החלטתי לסגור בפקמ ב20 לפבואר לא עבר חודש אפילו וקיבלתי הודעה שהוצאו לי צויי עיקול על מעט הכסף שנשאר לי בפקמ צו עיקול על הקיצבה אסור לכן חשבון העו"ש פעיל אין משכורת אני לא עובדת. סכום התביעה הוא 4700 שח בסך הכל. מלבד העובדה שבכלל לא קיבלתי שום התרעה לא מהנושים ולא מהבנק! המכתבים מהבנק הגיעו אחרי שכבר בוצעה ומכתב של הנושים שהתאריך עליו היה 18/3 קבלתי לאחר שהפעולה.השאלה שלי היא כזאת ע"פ סעיף 303 לחוק ביטוח לאומי לא ניתן לעקל קצבת נכות אבל את הסכום הקטן שהכנסתי לפק"מ מהכספים האלה מותר לעקל? הרי הכסף {הכנסתי סכום של 5000 ש"ח סה"כ} שהבנק עיקל לי היה מכספי הביטוח לאומי! ויש לי מסמכים על זה מביטוח לאומי . את הפקמ שהיה אמור להשתחרר ב15 לחודש לתשלום חובות והתחייביות הבנק עיקל.האם זה חוקי בכלל?ומה אני אמורה לעשות עכשו?אני בלי יכולת כספית עד הקיצבה שלי ב28 לחודש שסכומה 2230 שקל בלבד.הנושים לא מוכנים להסדר,הם רוצים את הכסף מזומן ומאיימים עלי בצו מאסר.אני פשוט מיואשת ומאוכזבת עד שניתנה לי האפשרות לעמוד על הרגלים קצת אני נופלת שוב!

אני פונה שוב בדחיפות אשמח לקבל תשובה

דפנה 13/04/10
אולי השאלה לא היתה ברורה אז בקצרה:
האם ברגע שכספי קצבאות ביטוח לאומי נכנסות לחשבון רטרוקטיביות בדומה לסכום שקיבלתי בפבואר,ואני סוגרת אותן בפקמ שבועי או חודשי וכדומה...האם מותר לבנק לעקל אותם במסגרת קבלת צו עיקול מנושה?מכיוון שהסכום שקיבלתי מהביטוח לאומי היה סכום של קצבאות נכות רטרוקטיבי על 20 חודשי נכות בעבר. סגרתי חלק מהכסף בפקמ חודשי וכרגע הודיע לי הבנק כי הפקמים מעוקלים.האם זה כן חוקי למרות שהכסף הגיע על חשבון קצבאות הנכות שלי בשנתים האחרונים?
אני לא עובדת וכל סכום ופעולה בחשבוני היא מכספי קצבת הביטוח לאומי.
אשמח לקבל תשובה מקצועית ומהירה
ותודה מראש

דחוף ביותר-שאלה עיקול משכורת חוק הגנת השכר

ורדית 12/04/10
בעלי ואני עובדים. עקלו לבעלי את המשכורת על חוב בתיק הוצאה לפועל. האם לפי חוק הגנת השכר לצורך הפרשה משכרו של בעלי לטובת העיקול, לוקחים בחשבון גם את הכנסתי. בעלי עובד בחברת שמירה והוא מרווח 3,200 ש"ח לחודש בממוצע. כמה יקזזו לו מהמשכורת. אני מרוויחה 4000 ש"ח.

עליך להוועץ ברואה חשבון

עו"ד משה שרגא מנהל 14/04/10

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איך לפעול?

יעל 12/04/10
שלום,
לפני כשלוש וחצי שנים הכרתי בחור מהר מאוד הדרמתי אחריו לב"ש ושכרתי חנות על שמי, שיהיה לנו עסק לאחר החתונה. הבחור בזבז לי 20,000 ונהג באלימות איתי כעבור חודש. ברחתי בחזרה למרכז ופניתי טלפונית לבעל החנות הסברתי לו את המצב וסיכמנו שאצא בתום החודש (סה"כ חודשיים שכירות). לפני כמה ימים קיבלתי התראה מעיריית ב"ש שאם לא אשלם תוך חמישה ימים את החוב יופעלו תהליכי הוצל"פ כנגדי.
התקשרתי, יש לי עיכוב הליכים לשלושה חודשים אך יש לי מספר בעיות והן:
1. אני לא מצליחה לאתר את בעל החנות על מנת שיגש אליהם ויסיר ממני חוב של עשרה מתוך ה12 חודשי תשלום היות ויש לו (כנראה) שלושה שמות משפחה ואין הוא עונה לשום טלפון. אציין כי שאלתי אותו האם לסור לעיריית ב"ש ע"מ שישנו את החיוב, הוא טען שאין צורך ושכמו שהוא בעזרת החוזה העביר את החיוב על שמי כך הוא יסיר אותו, אחרי כשבועיים התקשרתי אליו לברר האם סודר העניין נעניתי בחיוב.
2. מעולם לא קיבלתי שום התראה, תשלום וכיו"ב למעט ביום רביעי האחרון לא מעיריית ב"ש ולא מי מטעמה.
3. מעולם לא חתמתי בעירייה על התחייבות.
כהוכחה לביטול החוזה אני יכולה המציא פירוט דפי בנק המאשרים שלמעט שני צ'קים לא נגבו ממני תשלומים נוספים.
מה ביכולתי לעשות וכנגד מי?
אני רוצה ומעוניינת לשלם את חובי בעבור החודשיים שהייתי אך לא עבור שנה תמימה ובלי קנסות, כי כמו שהשיגו אותי כעת יכלו להשיג אותי בעבר ולא טרחו.
תודה.

חוב ארנונה

עו"ד משה שרגא מנהל 14/04/10
האחריות להודיע לרשות המקומית על עזיבתך את הנכס חלה עליך.
את צריכה לברר מי שכר את הנכס ולדרוש ממנו את תשלומי הארנונה עבור העיריה.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חייב מזונות כבר מעל לשנה

טל 12/04/10
שלום, במסגרת הסכם גירושין התחייב הגרוש שלי לשלם מזונות בהוראת קבע. לפני יותר משנה הוא אינו משלם באופן סדיר, מפחית סכומים או אינו משלם כלל. עו"ד שלי פתחה תיק בהוצאה לפועל - זה היה לפני שנה וחצי. מה עליי לעשות - להמשיך לסמוך על עו"ד שלי או לפנות לעו"ד אחר? מה קורה אחרי שנתיים? תודה

מזונות והוצל"פ

עו"ד וינברג שלומי 13/04/10
במידה ויש רכוש לחייב (חקירות וכו') ניתן להגיש בקשות לעיקולים, הגבלות למיניהם על רישיון נהיגה ועוד.

האם ניתן להתחיל הליכי פשט"ר לאחר שהתחלתי הליכים של

סיוון 12/04/10
חייב מוגבל באמצעים בהוצלפ?
או שזה סוגר לי את הדלת?

פשט"ר או הגבלה

עו"ד וינברג שלומי 13/04/10
הליכי פשט"ר הינם הליכים חלופיים להליכי הכרזה על מוגבלות.
מומלץ למצות את הליך ההגבלה באמצעים, אולם ניתן לפנות במקום לפשט"ר, ו"הדלת לא נסגרת".
דילוג לתוכן