פורום הוצאה לפועל
פורום הוצאה לפועל הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום הגבייה והחובות. פתיחת תיק, עיקולים, איחוד תיקים, צו תשלומים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
אי ידיעה על קיוצו של משפט
מה ניתן לעשות במקרה כזה? לא ניתנה לי האופציה בעצם לייצג את עצמי בתיק.
ביטול פס"ד
אם אתה טוען שלא קיבלת את התביעה ולא ידעת על התיק, פנה לעו"ד של הזוכה ובקש את אישור המסירה של התביעה.
אם זאת לא חתימתך, עלייך לפנות לבית משפט ולבקש לבטל את פס"ד- עדיף לעשות זאת באמצעות עו"ד.
דבר נוסף, עלייך לבדוק אם קיבלת אזהרה של פתיחת תיק בהוצל"פ.?
השאלה אחרי הכל אם אתה באמת חייב, כך שלא יבוטל פס"ד ולבסוף ייקבע שאת חייב לשלם כי אין לך הגנה טובה.
אם אתה באמת חייב, פנה לזוכה ונסה להגיע עימו להסדר או לחילופין חקירת יכולת וצו תשלומים.
בהצלחה
פש"ר
1. אני מתחילה בתהליך פש"ר, לי אין שום נכסים אך להוריי יש בית ומשכנתא, האם יכולים לפגוע בהם? אני בת 30 וזמנית לא גרה אפילו איתם.
2. אני מתחילה באוקטובר לימודי משפטים, האם זה יכול לפגוע בי עוד 4 שנים שאני אסיים?
תודה
תשובה
2. מי שהוכרז כפושט רגל, לא יכול לפעול כעו"ד וחברותו בלשכה תפקע או שלא יקבלו אותך מלכתחילה. אני גם בספק אם יאשרו לך לעשות התמחות כפושטת רגל.
כינוס נכסים
האם מונה כונס נכסים? האם הסטטוס שלכם השתנה
הליך מימוש דירת מגורים נתונה להחלטתו של ראש הוצאה לפועל.
עזרה איך לתבוע שוב
קיים תיק בהוצ"ל נגד גרושי שאינו משלם מזונות מאז שנת 1999. הילדים כבר עברו את גיל 18 ובכלל אני גרה בחו"ל. מזה שנים שאני לא מציקה לו בבקשה לתשלום וכן לא מבקרת במשרדי הוצ"ל. כאילו שהשלמתי שלא משלם.
לאחרונה שמעתי שעומד להיפתח לו סכום כסף נכבד או מקופת גמל שצבר, או תוכנית חיסכון, או כספי פיצויים.
כיצד אוכל לקבל חלק מכספים אלו שכן הצטברו לו חובות של מאות אלפי שקלים אלי ואני בהחלט זכאית.
הבעיה היא שאני גרה בחו"ל ואפילו אם הייתי בארץ, אין לי כל פיסת מידע מהיכן בדיוק הוא אמור לקבל כספים אלו.
האם יש דרך לתבוע למשל לפי מס' ת"ז? האם אני יכולה לבקש מעו"ד לעשות זאת ללא נוכחותי?
מה אתה מציע לי לעשות?
תודה ובברכה, אורנה.
1. לפנות לעו"ד בתחום הוא ידע כיצד לפעול.
בעל נעלם
בהליכי הוצאה לפועל חובה קודם להמציא אזהרה לחייב.
צו תשלומים
להוצאה לפועל ולהודיע על כך.
שאלה בהולה בנוגע לעיכוב הליכים
הדיון הועבר לבית המשפט. אולם כיוון שההתנגדות הוגשה באיחור אזי ההוצל"פ לא יכולה -חוקית- לעכב הליכים, אלא צריך לפנות לבהמ"ש.
הגשתי בקשה לבהמ"ש, וניתנה החלטה לעיכוב הליכים בכפוף להפקדת 800 ש"ח בקופת בהמ"ש.
לאחר מספר ימים - ועוד טרם הספקתי להפקיד 800 ש"ח - בוצע "מימוש כספים", והזוכה (מירס) לקחה את כל כספי תביעתה.
יש לי כמה שאלות:
א. האם העובדה שמירס גבתה את הכסף, אמורה לגרום לה להגיע לדיון בעמדה יותר טובה, או שזה לא משנה לכאן או לכאן?
ב. האם יש אפשרות להחזיר את הגלגל? ז.א. במידה ואני מפקיד כעת 800 ש"ח מירס תצטרך להשיב את הכסף עד לדיון - או שכרגע מכיוון שהיא כבר גבתה אז העיכוב לא מאלץ אותה *להשיב* את מה שכבר גבתה, אלא המצב נשאר סטאטי עד לדיון?
ג. אני יכול לבקש מבהמ"ש להורות למירס להשיב את הכספים עד לדיון, או שאין כזה דבר ?
ד. אני רוצה להגיש בבמ"ש לתביעות קטנות תביעת פיצויים נגד מירס בגלל כל הסיפור - שכל כולו טעות מוחלטת מצידם - ובגלל מה שגבו מלכתחילה את החשובניות - שגם זה היה לא חוקי (לא משנה כעת למה) = השאלה היא, האם לחכות עד הדיון בהתנגדות, או שאפשרמומלץ להגיש כעת?,
אודה לתשובותיכם בדחיפות
הבהרת מס' נקודות בקשר לשאלה
2. מדובר בטעות (מחשוב?) של מירס... - ש לי אישור חד משמעי מחברת ויזה שהחשבוניות האלו כן שולמו(!!...).
3.במסגרת הליכי ההוצל"פ הוטל - לבקת מירס עיקול על חשבון הבנק, וכעת מירס מימשה את העיקול.
תגובה
2. לא
3. אתה יכול לנסות.
4. אתה רשאי להגיש תביעה נגדם. אם זה כדאי או לא, זה תלוי בכלל נסיבות התיק שאינן לפני.
עיקול מטלטלין
לאשתי חזרו צקים בעסק מסויים,וכעת רוצים לעקל לי מטלטלין מהדירה.
מה עליי לעשות?והאם זה חוקי למרות שהחוזה על שמי בלבד
עליך להגיש בקשה לפסק דין הצהרתי
צו הצהרה
את יכולה לנסות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הוצאאת מעוקלים
תודה מראש על תשובתך .
לשלם שנית את האגרה או
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פתיחת תיק הוצאה לפועל
תלוי את מי אתה שואל.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ארכה למתן תגובה
תשובה
כל הימים נספרים למעט פגרות פסח וסוכות (7 ימים כ"א), פגרת קיץ וימי השבתה (תלוי בבימ"ש ספציפי).
אם בתום המועד לא תוגש תגובה אתה תהיה רשאי לבקש החלטה בהעדר תגובה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עיקול קופת גמל
החייב
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מה פירוש "פסק דין בר נפקות"?
תודה
תגובה
אולי הכוונה לפס"ד ביצועי להבדיל מהצהרתי.
פס"ד ביצועי - למשל ראובן ישלם לשמעון X כסף.
הצהרתי - הדירה של חיה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חובות של חבר (בן זיג)
תגובה
ניתן להפריך את החזקה - התשובה בעניינך תלויה בנסיבות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
על רישיון נהיגה
אני חייב מוגבל באמצעים בעל תיק איחוד משלם כל חודש 500 שח באופן סדיר .האם יש סיכוי שאני אבוא לחדש את רישיון הנהיגה שלי לא יאפשרו לי את זה ?
הבנתי שיש כזה חוק חדש
תודה על ההסבר
הסבירות נמוכה מאד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביטול/עיכוב הליכים בפשיטת רגל
זה תלוי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם עשיתי נכון?
תבעתי אותו על הפיצויים של החייב. הבוס שיקר לי ואמר לי שהחייב עצמו כבר לא עובד אצלו יותר, ושהוא הלווה לו כסף שהחייב חייב לו ולכן לא נותן לו פיצויים כי זה בא במקום זה.
החייב עצמו, הגרוש, אמר לי בפירוש שהוא לא קיבל שום פיצויים מהבוס שלו אלא אכן חייב לו כסף ולכן אין לו על מה לקבל את הפיצויים, אני הבנתי שיש ביניהם קשר קומבינה, מאחר ושמעתי שיחה ביניהם בו הם מסכמים שאם יילכו לחקירה יטענו שניהם אותו דבר נגדי.
אכן זימנתי בהוצל"פ זימון לחקירת צד ג' אך אם הם כבר סיכמו ביניהם מה נשאר לי לעשות בעניין? הגרוש משקר לי וגם הבוס שלו, לא יודעת אם עשיתי טוב , האם להשאיר את החקירה הזאת בעינה?
ואם לא האם כדאי לבטלה או שזה יגרום לי לנזקים אם אבטל אותה?
אודה על תשובתכם.
לא ניתן לענות על שאלה מעין זו
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תיק שלא נעשה בו הליך מעל 4 שנים
יש נגדי תיק חייב מעל 4 שנים ולא נעשה בו שום הליך מזה יותר מ4 שנים ולפי מיטב ידיעתי, החוק החדש של ההוצאה לפועל אומר שכל תיק שלא נעשה בו הליך מעל שנתיים, דינו סגירה.
למה התיק הזה עדיין פתוח מעל 4 שנים ללא פעילות?
אין כזה חוק
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בקשת פשיטת רגל
האם בת זוגתי הטרייה שלי צריכה להיכנס להתליך גם שחובות אלו הם שלי מלפניי שנים טרם הכרתייה? אודה לכם על תושבתכם.
הבסיס להעתרות לפשט"ר הוא "תום הלב"..פעל בהתאם
רישיון נהיגה במסגרת תיק הוצל"פ
במסגרת תיקי הוצל"פ (לחובתי)קיבלתי הודעה על כך שרשם ההוצאה לפועל הטיל על הגבלה:ףלקבל או לחדש רישיון נהיגה.
האם הדבר אומר(ככתוב)שרק אם ארצה לחדש את רישיון הנהיגה או להוציא רשיון נהיגה הדבר נמנע ממני?(מכיוון שיש לי רישיון נהיגה והוא חודש לפני שנה)האם זה אומר שכרגע הרישיון שלי לא בתוקף?מה מבין השניים הוא ההסבר הנכון?
תודה
יגאל
תלוי בהגבלה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינויים בחוק ההוצאה לפועל (רשות האכיפה והביה)
החוב על סך 5000שח וההגבלות הרבה הרבה הרבה יותר חמורות מהחוב.
1, אי חידוש רישון, אי חידוש דרכון, הגבלה בבנק ישראל, הגבלת כרטיסי אשראי ולקינוח, צו עיכוב יציאה מהארץ..אך... איזו מדינה נפלאה זו:)
בקיצור, מה עושים ..איך מבטלים את רוע הגזירה?
איך הם מעיזים לחסום את חירותו של אדם שגם כך אין לו מה לאכול?
מה שווה החוק הזה כאשר יש מאות אלפי תיקים שהרי מאות אלפי רשיונות לא מחודשים ומאות אלפי דרכונים לא מחודשים ופגיעה בענף התיירות היוצאת...כל החוק הזה נראה הזוי ותמוה...אשמח להסבר בעניין.
תודה.
ההסבר הוא פשוט מאד
אם אדם לא משלם את חוב אזי המחוקק מעוניין למנוע מאותו אדם להנות מהזכויות שהחוק מעניק כגון האפשרות לנהוג או לנפוש בחו"ל.
כאמור, זוהי גישת המחוקק באופן כללי, באופן פרטני, תמיד יש מקרים יוצאי דופן אשר ניתן להגמיש מעט את ההגבלות וזאת בשל נסיבות מיוחדות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פשיטת רגל
תשובה
צו כינוס / צו פש"ר מעכב את כל ההליכים כנגדך בהוצל"פ, ולכן עליך להגיש את צו הכינוס לתיק ההוצל"פ בו עוקל חשבונך, ולהודיע לרשם ההוצל"פ על עיכוב הליכים וביטול העיקול.
בהמשך לתשובתי לעיל
במקרה כזה עליך לפנות לבית המשפט המחוזי ולהגיש בקשה דחופה לעיכוב הליכים זמני עד למתן צו הכינוס ולנמק מדוע מגיע לך צו עיכוב זמני.
סחבת ופרוצדורה
אני גרושה עם שני ילדים תובעת הפרשי מזונות בהוצל"פ מהחייב.
בעיה עיקרית היא שהוא עובד בבאסטות בשווקים ואין לי איך להכריז עליו כעובד. מלבד זאת כל העיקולים שביצעתי לו, כגון הראל פנסיה, כלל וכדומה עונים שאין נכסים למרות שיש לי בפירוש מסמכים שהוא הביא לי בעצמו ושלא משך אותם. הסחבת נמשכת שנה פלוס, ועד כה קיבלתי רק על כך שהוא חתם בלישכה אבטלה פעמיים ואת זה קיבלתי. כבר חודשיים שלא נותנים שוב למרות שהוא חתם בלישכה וזכאי לפי בל,ל. שוחחתי עם הוצל"פ, בדקו לי ואמרו שיש תקלה טכנית בהעברת קובץ חתימות משירות תעסוקה לבל"ל אך לי אין דרך לטפל בזה שכן אני לא החייב עצמו ורק הוא מורשה לעשות הליכים. ידי קצרה ומאוד קשה לי להכנס למאבקים וסחבת, הכל הולך קשה וכבד וארוך. מה אוכל לעשות על מנת שכל אותם חברות כמו כלל והראל ישלמו את הקופת גמל לטובת ילדיי?
אמרו לי בהוצל"פ שהם חייבים לאשר אם יש שם נכסים אך הם טוענים שלא, צירפתי הוכחות להוצל"פ אך טוענים שאין להם את הקטגוריה הזו במחשב לשליחה. מה עושים בכל הבלגן הזה? אנא עזרתכם.
תגובה
תשלום אגרה בעת פתיחת תיק
או שעדיף להציג תלושי משכורת וכל הנדרש להצגת מצבי הכלכלי הקשה על מנת שזה יעזור גם בתשלומים נוספים שיהיו בתיק כדוגמת תשלום על עיקולים וכ"ו.יש בכלל קשר?
סכום האגרה מתווסף אוטומטית לחוב בתיק
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




