פורום הוצאה לפועל

פורום הוצאה לפועל הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום הגבייה והחובות. פתיחת תיק, עיקולים, איחוד תיקים, צו תשלומים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום הוצאה לפועל

עו"ד משה שרגא

שותף בכיר במשרד שומרוני קנר שרגא ושות'. מתמחה בתחום ההוצאה לפועל.

עו"ד אורן ליטוין

בעל ניסיון רב בתחום הגביה הפרטית והמסחרית ושם דגש רב על ליווי אישי ומקצועי.

עו"ד יעל מולר

ותק של 20 שנה בייצוג בנקים ומתן יעוץ משפטי בתחום הבנקאות, הוצאה לפועל ועריכת ייפוי כוח מתמשך.

עו"ד צבי וישנגרד

עוסק בייצוג חייבים בהליכי חדלות פירעון ופשיטת רגל. בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנה.

עו"ד מורן חיו בוזגלו

עוסקת למעלה מ15 שנים בתחום ההוצל"פ וחדל"פ ומסייעת לחייבים רבים בהתמודדות עם חובות כבדים.

מדיה מגנטית

ניר 06/05/10
שלום
אני הזוכה בתיק ומעוניין להטיל עיקולי בנקים על החייב.
אין לי מושג באיזה בנק יש לו חשבון.

כיצד אני מבצע בפועל את העיקולים דרך מדיה מגנטית?
האם באמצעות הטופס המצורף ללינק ההבא:
http://www.msadv.co.il/files/tofes_a_7.pdf

תודה!

עיקולי צד ג' בהןצאה לפועל

עו"ד משה שרגא מנהל 07/05/10
ניתן למלא טופס זה או את הטופס מאתר רשות האכיפה והגבייה.
זוכה פרטי משלם בקופה עבור מחזיקים שיש לשלם בהליך אצלם. עו"ד משלם מקופת הפקדות.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכר מוגן-וחקירת יכולת

אנונימי 06/05/10
אם אני מרוויח 1500 ש"ח פנסיה+קצבת נכות 2400 ש"ח, ויש לי הוצאות רבות בגין נכותי, שכ"ד ומחיה.האם יתכן שאשתי שמרוויחה קרוב ל 8000 ש"ח תעקל לי כל חודש 3000 ש"ח ואותי עומדים לפנות מהדירה כי אני לא מצליח לשלם. איך יתכן שמצב כזה בו אני נשאר עם 900 ש"ח בחודש האישה לוקחת לי 3000 ש"ח ויחד עם המשכורת שלה יש לה 11,000 ש"ח.איך ראש הוצל"פ מאשר דבר כזה?איזו בקשה אני יכול להגיש על מנת למנוע את זה?האם חקירת יכולת?אודה על עזרתכם

שינוי גובה מזונות

עו"ד משה שרגא מנהל 07/05/10
מתבצע בבימ"ש לענייני משפחה או בבית הדין הדתי שנתן את ההחלטה.

לרשם ההוצל"פ אין סמכות בעניין.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סלחו לי שאני מביע את דעתי אבל.......

חסוי 09/05/10
גרושתה שרמו........ והמדינה שאתה חי בא נבלות.
חוקים לא אנושיים ואל מוסריים כלפי הזולת.
אם אתה במצב שאין לך כבר מה להפסיד...תעשה מעשה נועז
לשינוי המצב לטובתך...ויש שיטות (חוקיות כמובן)
בהצלחה אח שלי

מזונות

אנונימי 06/05/10
בשנת 91 אישתי קיבלה פס"ד למזונות, מאז שילמתי עד שנת 2000 בערך, מאחר ונכנסתי לכלא בשנת 2001, נצבר חוב, אשתי לקחה עו"ד ופתחה לי חוב עבוד 20 שנה אחורה ביחס לתשלומים אותם אני שילמתי, ולאחר שהראתי לו כי יש לי קבלות והוראות קבע ששילמתי הוא בכל זאת אישר לה.הים המצב הוא שעו"ד של אישתי הוא כונס הנכסים על הנכס.אני מאוד רוצה לסיים העניין, אך הוא פועל שלא בתום לב וממתין כבר שנתיים כדי שהחוב ישא ריבית והצמדה, ולא מוכר את הנכס המקרקעין שהוא בבעלות אישתי, או לכל הפחות יקזז החוב ממנו. לאחרונה נפתח על ידו תיק נוסף.אני רוצה לבקש שיחייבו אות עו"ד לקזז את החוב מהמקרקעין שהם חצי שלי תוך כדי עריכת ומה עדכנית, הכיצד אני מבקש זאת במסגרת ההליך החדש?

תגובה

עו"ד משה שרגא מנהל 07/05/10
המצב המתואר הינו מורכב ומחייב בחינה מעמיקה.
בין היתר ניתן לטעון כי הגברת לא רשאית לגבות חוב מזונות "ישן". הדעות חלוקות בקשר לכך.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עיקול רכב על חוב ישן

פ 06/05/10
לפני 15 שנה מכרתי דירה, ושילמתי את כל החובות עליה הכולל מיסים והיטלים למיניהים, עברתי לגיר בעיר אחרת. לפני שנתיים העירייה עקלה לי את חשבון הבנק והאוטו בטענה שנאר על שמי עוד לפני שמכרתי את הדירה חיוב עבור היטל מים וביוב. אני זוכר שסיכמתי במפורשות עם הקונה שהעסקה תצא לפועל רק אם אני אלשם את כל החובות
לצערי נאלצתי לשלם את החוב האמור, בשל המשך עסקיי הרגילים
איך אני יכול להחזיר את הכסף? הם לתבוע גם את הקונה. אין לי קבלות מלפני 15 שנה .
נ.ב. בכל התקופה האמורה לא קיבלתי מכתב התראה כלשהו מהעיריה
תודה

תגובה

עו"ד משה שרגא מנהל 07/05/10
אם שילמת יש שופטיםן שיתייחסו לכך כאל הודאה בחוב.

עניינית יש לראות האם העירייה נתנה לך אישור להעברה בטאבו. אם כן, תוכל לפחות לדרוש הכסף בחזרה ואולי גם יותר מכך.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הוצאה לפועל בגלל צק

יצחק 06/05/10
שלום רב
לפני 13 שנים בערך נלקח מאמא שלי צק אם החתימה שלה (נלקח לא מרצונה אפשר להגיד באיומים) ו עכשיו הבן אדם שנמצא אצלו הצק "תובע" את "החוב" נשלחו אלינו כמה מכתבים לבית מהוצאה לפועל שדורשים לשלם את החוב אין ביכולתי לפנות לאורך דין כלכלית ו אני לא יודע לאן אפשר לפנות אם הבעיה הזאת בכל מקרה זה הסיפור בקצרה הצק על סכום של 5000 שח, אשמח לקבל עזרה בעניין

מה הכוונה לקח תמורת משהו או סתם?

רחמים אליהו 06/05/10

יש לבחון את התיק

עו"ד משה שרגא 07/05/10
ובמיוחד את צילום השיק.

סמכות עניינית של ראש ההוצלפ

עופר 06/05/10
האם לראש ההוצלפ יש סמכות עניינית לדון בטענת פרעתי של מזונות אחרי שניתן פסק הדין בביהמש למשפחה?

כן - לתקופה שאחרי פסק הדין.

עו"ד משה שרגא מנהל 07/05/10

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוב יתרת משכנתא

גלית 06/05/10
שלום,יש לנו יתרת חוב משכנתא לאחר מכירת הדירה (250000 ).
לאחר לחצים של הבנק ולאחר שלא רצינו לחתום על הסדר שהבנק דרש ושידוע מראש שלא נעמוד בו,שלח הבנק לערבים מכתב לפרוע את החוב בתוך 7 ימים.האם מותר להם לעשות כך? האם מותר להם תבוע את הערבים לפני מיצוי הדין איתנו? או שיכולים לפסוק לטובת הבנק מיצוי הליכים בטרם הוגשה תביעה נגדנו?

לגבי שתי השאלות התשובה כן-

רחמים אליהו 06/05/10

הליכים כנגד ערבים

עו"ד משה שרגא 07/05/10
ניתן לתבוע את הערבים אך לפעול נגדם בהוצל"פ רק לאחר מיצוי הליכים

פינוי

מיה 06/05/10
שלום רב,
ברצוני לדעת האם ניתן להוציא צו פינוי על נכס במידה והנכס לא רשום על שמי החברה המשכנת.אני יודעת שברגע שהבית לא רשום בטאבו לא ניתן להוציא צו פינוי על הנכס האם זה כולל שהנכס לא רשום גם בחברה המשכנת.( חלא ביצעתי העברת זכויות בעת הרכישה). אשמח לקבל תשובה בהקדם האפשרי.
תודה

מי הבעלים

עו"ד משה שרגא מנהל 07/05/10
הרישום הוא לא הכל.
הסתרת נכס מתפרשת בחומרה.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עיקול מקרקעין

מייקל 06/05/10
הגשתי בקשה לעיקול מקרקעין בהוצל"פ וקיבלתי החלטה כזאת: " על הזוכה להמציא את הודעת העיקול למחזיק, אשר ירשום את העיקול בספריו".. להחלטה לא צורף גוש חלקה הוא פרטים על הנכס כיצד אני מבצע הערת אזהרה כזאת??

היכן רשומות הזכויות?

עו"ד משה שרגא מנהל 07/05/10
טאבו?
מנהל?
חברה משכנת?

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עלות של פסק דין הצהרתי

ראובן 06/05/10
מה המחיר של בקשה לפסק דין הצהרתי?
והאם ישנם אופציות נוספות כי מצבי הכלכלי גרוע

כ-600 ש"ח רק הבקשה- לא כולל עו"ד

רחמים אליהו 06/05/10

פטור מאגרה

עו"ד משה שרגא 07/05/10
ניתן לקבל פטור מאגרה בכמה אופנים:
1. פניה לסיוע המשפטי וקבלת סיוע על ידם מקנה פטור מאגרת בימ"ש.
2. בקשה ספציפית לפטורמאגרה על פי חוק בתי המשפט (אגרות)

עיקול צד ג

קובי 06/05/10
האם ניתן לעקל החזר כספים על טיפול רפואי מצד ג (חברת ביטוח)לאדם בפשיטת רגל שההחזר הוא לכיסוי ההוצאות הרפואיות של נכה 88 אחוז 

בפשיטת רגל יש עיכוב הליכים

עו"ד משה שרגא מנהל 07/05/10
מי הגורם המעקל והאם הם יודעים על עיכוב ההליכים?

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הורדת ריבית והצמדה בחוב ותשלום הקרן

ניסו 05/05/10
האם אפשר להגיש בקשה להוצאה לפועל על חוב לבנק שהגיע לסכום
עצום. שהקרןהיתה 50.000 ש"ח בפתיחה ועכשו מעוניין להגיע להסדר
לסגירת החוב על מנת להוריד רביות והצמדה

ניתן לנסות

עו"ד משה שרגא מנהל 07/05/10
הסיכוי אינו גבוה

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוב לא גבוה

שחר 05/05/10
שלום רב,

אני הזוכה בתיק הוצל"פ שנפתח לפני שנה. גובה החוב המקורי היה 500 ש"ח וכעת הוא הגיע ל-900 ש"ח.

השאלה שלי היא כזו:
האם אני יכול לבקש לעקל את הרכב של החייב (על פי מספר תעודת זהות) למרות גובה החוב הנמוך? בנוסף, אין לי מושג איפה יש לחייב חשבונות בנק - איך אדע באילו בנקים לבקש עיקול ? האם זה נקרא נקיטת הליכים מבצעיים (עיקול צד ג')?

תגובה

עו"ד משה שרגא מנהל 07/05/10
1. כן
2. כן. מנסים את הבנקים והמוסדות הפיננסיים שאתה סבור כי לחייב יש חשבון שם.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בקשה לפסקי דין חשובים בעניין הוצל"פ למבחנים בעל פה

רעיה 05/05/10
שלום רב אבקשכם לתת לי שמות של פסקי דין חשובים שהיו לאחרונה או ביכלל, יש לי בעוד שבועיים בחינה בעל פה למבחני לשכה.
עסקתי בתחום הוצל"פ אך לא יצא לי הרבה לקרוא פסיקה אלא עסקתי יותר בעניינים טכניים כגון, עיקולי מטלטלין, פקודות מאסר,עיכוב יציאה מן הארץ, אשמח לעזרה והכוונה

גם אני

יעל 06/05/10
ניגשת לבחינה בע"פ עוד שבועיים וגם אני, כמוך עסקתי בהוצל"פ.
לא יצא לי להתקל בפסיקה אלא עבודתי כעבודתך.

בעידכוני חקיקה ופסיקה שקיבלנו- בכל החברות יש עידכונים לגביי הוצל"פ
אם אין לך תשאירי מייל ואשלח לך.
תלמדי תיקון 29, הבנתי שהם אוהבים לשאול.

אם יש בכל זאתל פסיקה או עידכון מעניין אשמח להתעדכן.
בהצלחה

דחוף

סיגלית 05/05/10
דחוףףף
סיגלית27/04/2010 22:15

ערב טב .
הגיע אליי מכתב בדואר רשום על דרישת תשלום הקנס לפני נקיטת הליכים הוצא לפועל .
אז מה זה אומר .חוץ מיזה אני לא קירה את הקנס הזה וביקשתי מיהם לשלוח דו"ח של שנת 2003 כדי לראות שזה קיים כי אני לא מקירה דו"ח כזה .
ועברו מעז 7 שנים .
מה עליי לעשות בתאריך 27.4.10 שלחתי להם פקס לביטול הדו"ח בעיקבות חוק ההיתישנות.
אני לא יודעת מה לעשות איתם ואין לי כסף כדי לקחת עו"ד .
תודה

בעקבות מה הקנס??

רחמים אליהו 06/05/10

ביטול רישיון נהיגה

אבי 05/05/10
האם ניתן להגיש בקשה לבית משפט לביטול פסק דין בנוגע לביטול רישיון נהיגה, עקב כך שזה עיסוקי העיקרי? קראתי שהחוק החדש אינו מתיר לעקל רישיון נהיגה למי שזה התחום הפרנסה שלו? האם זה נכון?

כדאי שתגיש בקשה מנומקת

עו"ד משה שרגא מנהל 07/05/10
ותראה כי אתה זקוק לרשיון לפרנסתך,
וכי אתה משלם את החוב לשיעורין או בדרך אחרת.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם התביעה שהגשתי קודמת להוצל"פ ?

דני שדה 05/05/10
בחודש מרץ תבעתי חברה , החברה נתבע על סכום 2000 ש"ח . לאחר חודש כשלא הגענו להסכמה עם החברה , החברה העביר את התיק לעו"ד . היום קיבלתי הודעה מהעו"ד שמיצג את החברה כי עלי לשלם 15000 ש"ח ובמידה ולא אשלם ינקטו הליכים בהוצל"פ ללא דיון משפטי . מועד הדיון בתיק התביעה שלי הינו בחודש יולי . השאלה שלי היא : האם התביעה שלי מבטלת או קודמת לטענה של העו"ד כי ינקטו הליכים בהוצל"פ ? והאם אני צריך להתיחס לזה בכלל או לחכות לדיון בבית דין שנקבע ? 

נדרש סיוע מקצועי פרטני

עו"ד משה שרגא מנהל 07/05/10
הם מנסים להתיש אותך במגרש בו אינך מבין הרבה ואסור לך ללכת לשם לבדך.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מהם חוקי הוצאה לפועל בנוגע לנכים מקבלי קצבת נכות

שרית מת"א 05/05/10
בשל החזר הוראת קבע אחת בחודש שעבר הזוכה מולנו בתביעה שהסתיימה בהוצאה לפועל באמצעות עורך דינו כמובן הפעיל את ההוצאה לפועל והם הגיעו לבית על מנת לעקל את כל המטלטלין ההודעה נשארה בתיבת הדואר מכיון שלא היה אף אחד בבית .
שאלתי נוגעת לעובדה שאני ובתי בת החמש וחצי נכות , אני בגובה 75 אחוז בפועל לצמיתות והיא נכת CP גפיים תחתונות 100 אחוז בחינוך המיוחד,שתינו זכאיות לקצבה ואף לקצבת ניידות, רציתי לדעת אם מותר לעקל רכוש של נכה ומהם החוקים והסייגים אם יש כאלה?!בנוסף בתי השנייה לקויית למידה בחינוך המיוחד,אם ניתן לקבל ארכה סבירה להחזרי חובות במצב כזה אם הוא שונה על פי חוק ממצבו של בעל חוב רגיל
היכן ניתן למצוא חומר רלוונטי בנושא וכיצד יש להתנהל
השאלה דחופה ביותר
תודה לכם
שרית

תשובה

עו"ד משה שרגא מנהל 05/05/10
ס' 22 לחוק ההוצל"פ מונה מטלטלין הפטורים מעיקול, בין לכל אדם, ובפרט לנכים.

ניתן להגיש בקשה בעניין לרשם ההוצל"פ.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בקשת מידע על קבלן

איתן 05/05/10
שלום
אני מעונין לרכוש דירה בירושלים.הקבלן הוא אביסרור ובניו בע"מ.
איך אני יכול להשיג מידע אם הוא פושט רגל ,מצבו הפיננסי,אם הוא בהליך של הוצאה לפועל.?

תודה

תגובה

עו"ד משה שרגא מנהל 05/05/10
יש חברות מסחריות שיתנו לך מידע
לדוגמא BDI

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום עיקול לבקשת לווה

דב 05/05/10
אדם א זקוק לכסף,אומר לאדם ב תלווה לי ואני מסכים שתרשום עיקול לטובתך ,האם ניתן לעשות זאת ואיך מבצעים פעולה זאת?

ניתן לרשום משכון אצל רשם משכונות

עו"ד משה שרגא מנהל 05/05/10

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מסירת אזהרה לתאגיד

זוכה בהוצלפ 05/05/10
המסירה לא בוצעה היות שהחברה העתיקה את כתובתה, הכתובת שאליה נשלחה המסירה היא לכתובת התאגיד לפי רשם החברות.מה עושים? 

בהעדר בעיות אחרות - ממציאים לכתובת הנכונה

עו"ד משה שרגא מנהל 05/05/10

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דו"ח חניה ועיקול חשבון

יעל 04/05/10
שלום
קיבלתי דו"ח חניה ע"ס 100 שקלים +גרירה לפני שנה וחצי. את הגרירה שילמתי,
את הדוח שכחתי.
אחרי חצי שנה עברתי דירה ולא שיניתי כתובת במשרד הפנים. לפני שבוע ראיתי
שמעקלים מחשבוני 550ש"ח. התקשרתי לבנק ואמרו לי לברר האם יש לי דוחות חניה. התקשרתי לעיריה והם הפנו אותי למשרד עורכי דין,
שם טוענים שנשלחו אלי מכתבים רבים והגיעו נציגים לעקל לי ולא הייתי בבית.
הסברתי שעברתי דירה פעמיים ולא קיבלתי אף מכתב. ביקשתי לבטל את הוצאות הע"וד ואלו סרבו להיענות לבקשתי. שעתיים אח"כ התקשרתי לשלם את הסכום ונאמר לי שבינתיים התקבלו עוד שני עיקולים ע"ס
50 ש"ח כל אחד ועכשיו החוב עלה ל650 שקלים. הנציגה אמרה שהיא מוכנה לבטל את העיקולים האחרונים אם אשלם להם 550 ש"ח. אמרתי שאני לא מוכנה והיא אמרה שעכשיו היא לא תבטל כלום. בקיצור, מרגיש לי שנעשה פה עוול. אני רוצה לשלם את הדו"ח וכפל הכנס שמתווסף אליו ומוכנה להוכיח באמצעות חוזה דירה, שלא גרתי בתובת, אליה נשלחו המכתבים. אגב, עשיתי דואר עוקב של דואר ישראל ולא הגיע שום מכתב!
הם אמרו שאפנה בטענות לדואר ישראל. אני לא מאמינה שנשלחו מכתבים כלל. מה עושים? תודה מראש על העזרה..

תגובה

עו"ד משה שרגא מנהל 05/05/10
את רשאית לבקש אסמכתאות בגין המשלוח בדואר רשום.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום משכון על הערת אזהרה

ויס 04/05/10
לפני 10 שנים רשמתי הערת אזהרה על מקרקעין שקניתי מאבא ועל הערת האזהרה נרשם משקנתא לבנק טפחות, וקיבלתי סכום 180,000 ש"ח
היום הסתבכתי עם בנק מרכנטיל בשל ערבותי לאחי ובנק מרכנטיל ביקש למנות כונס נכסים על הביית
האם הוא יכול למנות כונס נכסים למרות שיש משכנתא

כן . על החלק של הערבות.

רחמים אליהו 05/05/10

הליכים טרם מימוש משכנתא

eyall 04/05/10
במכתב התראה למימוש משכנתא מעל 50,000 ש"ח מה נוסח ההתראה ועל איזה סעיף מסתמכים?

תודה לעונים

(סעיף 81ב1(ב)(1) תקנה 99 לתקנות הוצל"פ

רחמים אליהו 05/05/10

מסירה אישית מהוצל"פ

ליטל 04/05/10
פתחתי תיק הוצל"פ לגבי מזונות. עבר חודש מאז נשלח המכתב בדואר פעמים ואין עדין אישור מסירה. ביקשתי למסור מסירה אישית - אך זה כרוך בהרבה כסף שאין לי (350 ש"ח). ידוע לי שאני יכולה למסור לו את המכתב. מה העשה אם הוא לא ירצה לחתום? מה זה אומר לגבי? תודה.

מסירה אישית

שלי 05/05/10
יש אפשרות לבצע את המסירה גם באמצעות שליחים רגילים ולא דרך ההוצל"פ.
במידה ומסרב לחתום, השליח כותב זאת באישור מסירה ומצרף תצהיר חתום ע"י עו"ד כי הגיע לבצע מסירה, יום ושעה והחייב סירב לחתום.

אם אין לך כסף ואת רוצה את או מישהו שאת מכירה לבצע את השליחות את יכולה.
גם פה רצוי לרשום על גבי אישור המסירה מסרב לחתום ולחתום על תצהיר.
קיים עו"ד בכל בית משפט המאמת תצהירים ואף עוזר לרשום בסכום סימלי.
סירוב לחתום משמעו מסירה מלאה.

בהצלחה

גם אני באותה צרה ...

יעל 06/05/10
ליטל שלום,

גם אני באותה צרה, וחיכיתי לתשובה שתינתן לך. במקביל ניסיתי לדלות מידע נוסף, אשר ממנו עולה כי מסירה אישית או דרך דואר שליחים מחייבת את אישור ההוצאה לפועל (כלומר יש להגיש בקשה) ובכל מקרה לא ינתן אישור שכזה עד שיוחזר אישור המסירה מבלי שבוצעה מסירה (להבנתי - 45 יום לאחר המשלוח או סירוב לקבלת האזהרה) - אלא במקרים חריגים במיוחד. המידע נלקח מאתר עו"ד בתחום:
"קיימות שתי דרכים להמציא את האזהרה לחייב. האחת: על ידי לישכת ההוצאה לפועל בעצמה, והשניה: מסירה אישית על ידי הזוכה או שליח מטעמו. ככלל, המסירה אמורה להתבצע על ידי לשכת ההוצאה לפועל באמצעות דואר ישראל. אישור המסירה מוחזר אליך, הזוכה, לאחר שנחתם על ידי החייב והוקלד במחשב, ועליך לשמור אותו ברשותך. רק אם אישור המסירה מוחזר מבלי שבוצעה מסירה כדין, מה שבדרך כלל מעיד על כך שהחייב מנסה להתחמק או להסתתר מנושיו, אתה יכול לבצע אותה בעצמך. במקרה זה, עליך להגיש ללשכת ההוצאה לפועל את אישור המסירה לאחר ביצועה כדי שעובדת המסירה תוקלד במחשב. רק בנסיבות מיוחדות ויוצאות דופן, למשל אם יש לך יסוד להניח, ואתה מוכן להצהיר על כך, כי החייב עלול להתחמק מלקבל את האזהרה או שהוא מסתתר ויש לאתרו, יאשר ראש ההוצאה לפועל מסירה אישית כבר בניסיון הראשון. יש למסור את האזהרה לחייב עצמו או לבן משפחתו הגר עימו ושנראה שמלאו לו 18 שנים. אם החייב הוא תאגיד ניתן למסור את האזהרה על ידי הנחתה במשרד הרשום של התאגיד. כמו במסירת כתב תביעה, אם החייב מסרב לקבל את האזהרה על השליח לציין זאת על גבי אישור המסירה והדבר ייחשב למסירה כדין. החייב חייב להודיע ללשכת ההוצאה לפועל על כל שינוי במענו ואם לא עשה כן, יראו כל מסמך שנשלח לכתובתו הידועה האחרונה כאילו הגיע ליעדו, גם אם הוחזר על ידי הדואר"
דילוג לתוכן