פורום הוצאה לפועל

פורום הוצאה לפועל הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום הגבייה והחובות. פתיחת תיק, עיקולים, איחוד תיקים, צו תשלומים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום הוצאה לפועל

עו"ד משה שרגא

שותף בכיר במשרד שומרוני קנר שרגא ושות'. מתמחה בתחום ההוצאה לפועל.

עו"ד אורן ליטוין

בעל ניסיון רב בתחום הגביה הפרטית והמסחרית ושם דגש רב על ליווי אישי ומקצועי.

עו"ד יעל מולר

ותק של 20 שנה בייצוג בנקים ומתן יעוץ משפטי בתחום הבנקאות, הוצאה לפועל ועריכת ייפוי כוח מתמשך.

עו"ד צבי וישנגרד

עוסק בייצוג חייבים בהליכי חדלות פירעון ופשיטת רגל. בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנה.

עו"ד מורן חיו בוזגלו

עוסקת למעלה מ15 שנים בתחום ההוצל"פ וחדל"פ ומסייעת לחייבים רבים בהתמודדות עם חובות כבדים.

תיק האיחוד פוזר לפני שבועים וכל ההגבלות הוסרו

בן 10/05/10
אחרי 5 שנים של סבל כאב חיים ברדיפה. שינוי מגורים מדירה לדירה. אי נעימות. מאיימים לאסור אותך כי אין לך את ה500 שקל לשלם לשלוח אותך לקישון בעוד הרשם לועג לך בפנים וגם השוטרים עושים ממך צחוק בחום הכבד ללא שתיה ללא כריך לחם כמה שעות טובות בבהמ"ש.
כל שני וחמישי בא שוטר מאיים עלייך לוקח אותך לרשם. ושוב התסריט חוזר על עצמו אין לך חייים אין לי על מה לחיות. עיקולים ללא יכולת לפתוח חשבון ללא יכולת לנהל חיים נורמטיבים.תיקים בהוצל"פ ישנים לפני 15 שנה חלקם לא פעילים וחלקם בארכיון. אבל זה נגמר כל הסיוט הזה חודש שעבר חייגתי אמש למשטרת הגבולות אין שום עיקולים תיק האיחוד פוזר צו העיכוב בוטל. אני בקרוב חותך לאחת ממדינות אירופה
רק אני אתארגן עם עצמי ואני על מטוס לכיוון לא ידוע
אולי אי פעם שיהיה לי כסף אני אחזור.
באמת שנמאס לי מהכל.
תודה על ההקשבה

אל תרים ידיים- תתחיל הליך של פשיטת רגל

אושר 11/05/10
שלום לך , הכל נראה שחור ונראה שאין מה לעשות - תמיד יש מה
לעשות. אתה לא באמת רוצה לברוח ואין לך גם כסף לזה.
תאסוף את עצמך, תפנה לסיוע המשפטי ותבקש להגיש בקשה לפשיטת רגל. אם יאשרו לך כל ההליכים יעוכבו ולא יהיה יותר שוטר,ולא יהיה
שופט, אם אתה באמת חסר כל, יקבעו לך תשלום בהתאם למה שתהיה מסוגל להחזיר. תחזיר - תעשה הכל בשביל לעמוד בזה ויהיה לך שקט.
תוכל להתחיל חיים חדשים. אם אתה צריך עוד מידע על זה- תכתוב לי במייל, אשמח לעזור. הייתי בסרט דומה.
בהצלחה!

איחוד תיקים מחודש

אביבית 10/05/10
יש לי חוב בהוצל"פ ועשיתי איחוד תיקים שלא עמדתי בתשלומים. עכשיו שמצאתי עבודה קבועה ביקשתי איחוד תיקים מחודש וראש ההולצ"פ אישר זאת בתנאי שאני אשלם קודם את ריבית הפיגורים של איחוד התיקים הקודם. האם מותר לו להחליט כך? האם הריבית אל צריכה להתווסף לחוב ולהתחלק באיחוד? מתוקף איזו סמכות בחוק הוא החליט כך? האם כדאי לי לערער? האם היו מקרים דומים בעבר שזכו בערעור?

מותר לו

עו"ד משה שרגא מנהל 10/05/10
את יכולה לנסות ו"לערער". הסיכוי יכול להקבע לאחר בחינת התיק.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשובת הוצאה לפועל

אלון 09/05/10
היי שבוע שעבר הגיעו לעקל אצל חמותי, הנ"ל הגישה בקשה לביטול רישום עיקול מטלטלין צד ג בטוענה שהחייב לא גר אצלה, ניתנה החלטה יום אחרי לצרף מסמכים אישור בעלות על הנכס ולצרף רשימת מטלטלין, הגשנו הכול לבית משפט ביום רביעי שעבר מיד אחרי ההחלטה, עד היום עדיין אין החלטה, מה עושים אנו איננו מעונינים שיבואו לבצע עיכול בפועל,במרכז שירות אומרים שהבקשה הוקלדה אבל עדין אין החלטה, האם יכולים לעקל בנתיים, שהנושא נמצא בבית משפט?.

אתם יכולים לבקש עיכוב הליכים עד להחלטה

עו"ד משה שרגא מנהל 10/05/10

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

להתחתן עם גבר שיש לו תיק איחוד

אינה 09/05/10
שלום רב! אניה ובן זוג שלי רוצים להתחתן. הבן זוג שלי נמצא עכשיו באיחוד תיקים. בית משפט החליט שהוא צריך לשלם 150 ש'ח לכל התיקים כל חודש. שאלה שלי עם אנחנו נתחתן , זה לא השפיע על החלטה של בית המשפט. אני אישה עובדת ויש לי חלק מהדירה פרטית. ומה אלי לעשות .תודה רבה!

מזל טוב

עו"ד משה שרגא מנהל 10/05/10

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עיקול משכורת או חלק ממנה

אדם 09/05/10
שלום רב
ברצוני לשאול האם אפשר לעקל משכורת ואם כן אז עד כמה ניתן לעקל
עקב תיק בהוצאה לפועל שנפתח.
תודה רבה

כן - תלוי במצב האישי והמשפחתי

עו"ד משה שרגא מנהל 09/05/10

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עיקול חייב לזכות הזוכה

דב 09/05/10
האם חייב יכול לבקש מרשם ההוצאה לפועל להטיל עיקול על משכורתו לטובת הנושה שלו?

WAWAWEEWAH

עו"ד משה שרגא מנהל 09/05/10
כן אבל בשביל מה?

העדפת נושים?

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קניית שטר חוב לשכירות דירה?

דורון 09/05/10
היי,מישהו יודע היכן אני יכול לקנות שטר חוב פשוט לשכירות דירה?
הייתי בדואר והם כבר לא מוכרים..
תודה מראש.ויום טוב.

שקלת לפנות לעורך דין?

עו"ד משה שרגא מנהל 09/05/10

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פנייה להוצאה לפועל בקשר לאי תשלום עבור שכירות

ציפי חן 09/05/10
שלום רב,

השכרתי דירה. השוכר עזב . שכר הדירה שולם על ידי אחיו שהיה האפוטרופוס שלו. היה מאבק משפטי ואחותו היא האפוטרופוסית.
הדייר עזב והאפוטרופוס לשעבר לא מעוניין לשלם את שכר הדירה.
הוא גם טוען שיש לו עיקולים והוצאה לפועל מעורבת בעניין.
ברצוני לשאול. האם אני יכולה לפנות לאפוטרופוסית בחיוב לתשלום
עבור שכר הדירה שלא שולם.

מה הנוהלים במקרה שכזה

בתודה מראש

יש לתבוע את החסוי באמצעות האפוטרופוס

עו"ד משה שרגא מנהל 09/05/10

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סמכות הרשם לדון בחיוב ארנונה לכונס נכסים

עדי 09/05/10
ברצוני לדעת מהו המועד לחיוב כונס סנכסים בתשלום ארנונה על נכס שבו התמנה לכונס ומעולם לא תפס בו חזקה??

האם החזיקו בנכס אחרים?

עו"ד משה שרגא מנהל 09/05/10

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

"תיק בהיסטוריה"?

גלי 09/05/10
שלום בירצוני לדעת האים תיק שהיה קיים אצלי ברשימת ההוצאה לפועל איננו קיים במזכירות נימסר לי שהוא בהיסטוריה בגניזה זה אומר שהוא כבר לא קיים או שהוא יכול להיתעורר עוד מיספר שנים שוב פעם בהוצאה לפועל? מחדש. אחרי ששילמתי את כול חובותי בתיקים האחרים ונימסר לי שאין יותר תיקים האים זו בעיה שיכולה לצוץ עוד מיספר שנים שוב?לגבי התיק שניגנז. תודה

התיק עלול לצוץ

עו"ד משה שרגא מנהל 09/05/10

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

גם אצלי יש תיקים ישנים לפני 12 שנה ויותר בגניזה

בן 10/05/10
אחרי מס שנים של תיקים בגניזה ותיקים ללא פעילות.
וסבל וכאב. וכל מה שאני עברתי עם מלאכי המוות בהוצל"פ
אחרי שנים של יסורים מעבר מבית לבית מעיר לעיר
חודש שעבר כל הסבל הזה נגמר!!!
פיזרו לי את תיק האיחוד
ההגבלות הוסרו כולל צו עיכוב יציאה מהארץ.
בקרוב אני על מטוס ליעד בלתי ידוע.
אני מת על המדינה שלי. אבל על לא מי שמנהל אותה ממש דיקטטורה
אנשים מסכנים שבקושי מסיימים את החודש.
באים לוקחים אותם לרשם ששופט אותך לימי מחבוש אם אין לך את ה500שקל. זהו נגמר הסיוט~!!!
אסטה לויסטה

עיקול רדום בקרן פנסיה בחברת מגדל

רון 09/05/10
שלום רב,
שאלתי היא כדלכמן :
עבדתי בחברה מסויימת ולאחר תקופה הגיע סוכן מכירות לחברה ע"מ לעשות
לי ביטוח מנהלים+קרן פיצויים.
החברה נסגרה ולאחר מכן ביקשתי את כספי הפיצויים שנצברו לי.
חברת מגדל הגישו לי שלילי מכיוון שיש לי עיקול ששיך לחברת סלקום משנת
98 והעיקול האחרון היה לפני 6 שנים...והם צריכים אישור ביטול/הסרה מהוצ"לפ.
פניתי להוצ"לפ במכתב בבקשה להסרת עיקול רדום(התברר שהתיק הזה בכלל בארכיון ואין בו יותר טיפול ולא עיניין)הוצל"פ החזירו לי תשובה שאני חייב כסף לסלקום ואני צריך לשלם להם..נימקתי שלא יתכן בעולם שעיקול ישאר במאגר שהתיק הזה בכלל זרוק בארכיון ואין בו 6 שנים עיניין.הגשתי את הבקשה בשמי..ועוד הם כתבו לי שיש לי עו"ד מייצד בתיק הזה ואני צריך להוא יפנה אליהם או שאני צהיר על הסרתו ואו יביא עו"ד אחר(שיגעו את האלוהים שלי עם השטויות שלהם)אז פניתי שוב והצהרתי שלא היה בתיק היה מעולם עו"ד מייצג ואין לי מושג מאיפה זה צץ. לדעתי אני פה נפלתי בין הכיסאות הבירוקרטיות של המערכת הלא יעילה הזאת שלא עושה את עבודתה כראוי.למיטב ידיעתי חל איסור מוחלט ע"פ חוק לעקל קרנות פנסיה אז למה יש למגדל עיקול רדום במערכת כמו עלוקה שלא רוצה להעלם? ותאמת...אין לי כסף לשלם לסלקום ואני גם לא רואה מצידם רצון לקבל את הכסף שהייתי חייב להם מלפני 2000 שנה הייתי לוחם בשטחים שהיה לי את הקו הזה ולא היה לי כסף לשלם את ההוצאות בזמנו והם מיהרו לזמבר אותי בעיקולים וסגרו לי את החיים עם זה.ואני על הפרנציפ ועל העוגמת נפש לא ישלם שקל על גופתי המתה.מה אני עושה? תודה רבה לכם..אני מאוד זקוק לכסף שנצבר לי שם מצבי הכספי על הפנים.

בעיה.

עו"ד משה שרגא מנהל 09/05/10
יש לבחון את התיק

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בעיה עם ערב

קובי 09/05/10
הגעתי להסדר עם הוצל''פ(איחוד תיקים לקוח מוגבל אמצאים)של 1000 ש''ח. תיק הגדול זה בנק הפועלים(100000ש''ח). היום התקשר עליי ערב שחתום אצלי על חלק מהחוב לבנק(בערך חצי מהסכום).קיבל מכתב מהוצל''פ על זה שהוא חייב את כל החוב!!! והוא חייב לשלם!! מה ניתן לעשות? העם הוא אכן צריך לשלם?

לא בהכרח

עו"ד משה שרגא מנהל 09/05/10
יש לבחון בקפידה יתירה את ההסכם שערכת ואת מסמכי הערבות.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תיק ישן מאוד

יוליה 09/05/10
שלום רב,אם ישנו תיק הוצל"פ הפתוח משנת 1993 (אישור מסירה מה-1995) האם ישנה אפשרות לפנות בבקשה מטעם החייב לסגירת התיק עקב חוסר מעש?אם כן, איך מתבצעת הפניה?תודה רבה

זה לא יועיל

עו"ד משה שרגא מנהל 09/05/10

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שטר ערבות +שטר חוב

לירון 09/05/10
שלום
נתתי למשכיר שטר חוב + החתמתי ערבים על כתב ערבות . בגלל שהסתכסכתי עם בעל הבית (החוזה טרם נסתיים) אני חוששת שהוא ימצא סיבה לפרוע זאת (אין לו שום סיבה כרגע אבל יכול להמציא נזקים שנגרמו לדירה) השאלה האם מדובר בהליך מסובך ומורכב ומה אני יכולה לעשות כנגד האיומים שלו להשתמש בזה?
תודה

תגובה

עו"ד משה שרגא מנהל 09/05/10
ניתן להגיש שטר חוב לביצוע בהוצל"פ.
אם אינך חייבת את רשאית להגיש התנגדות שתובא בפני בית המשפט.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרשמת ביד אחת עם החייב נגד הזוכה

תמר 09/05/10
שלום ,
אבי ילדיי נדרש לשלם את שכה"ל של ילדינו על פי הסכם גירושין שקיבל תוקף של פסק דין ע"י ביהמ"ש לענייני משפחה וזאת עד ה 15/08/2009.
מכיוון שהנ"ל לא שילם את שכה"ל , שילמתי אני ותבעתי את חובו בהוצל"פ (זוהי רוטינה שחוזרת על עצמה כבר 4 שנים.. הבחור מתחמק כפייתי..) מאז אוקטובר החייב מהתל בראש ההוצל"פ, זורה בעינייה חול ומכפיש את שמי וטוען להשחרת פניו. כל תגובותיו מצריכות תגובה חוזרת ואני נאלצת לשלם מאות שקלים לעו"הד שלי עבור תגובותיו בו בזמן שראש ההוצל"פ נותנת במה לחייב חדשות לבקרים ובקשותיי לחייבו בשכר טרחת עו"ד נדחות! ביום חמישי האחרון התקבלה החלטה של ראש ההוצלפ"פ שאת 3500 השקלים שהחייב אמור לשלם , הוא יחלק ל 6 תשלומים שווים!!! (על פי בקשתו) . אני מאד כועסת על ההחלטה! לא משום שעיני צרה בחייב אלא על הרשמת . איך ייתכן שהנ"ל נתנה לו במה שוב ושוב ובסוף גם "התכופפה" לתנאיו בשעה שהיא משחררת את העיקול היחידי שיכולתי להשתמש בו.. הבנק. הוא התפטר מהעבודה (כנראה עובד ב"שחור"), הוא לא רשם את הרכב החדיש על שמו.
איפה אני יכולה להביע את מורת רוחי? איך ייתכן בכלל שבתיק מזונות ניתן לחלק לתשלומים (כן, גם המזונות מגיעים בחודש כן חודש לא... והוא חייב לשלם דרך ההוצל"פ)מה אני עושה???

כמה אופציות

עו"ד משה שרגא מנהל 09/05/10
1. להגיש ערעור
2. להתנחם בכך שהחוב נושא ריבית

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מה זה ת"ט?

XXX 09/05/10
מה זה סימול ת"ט?? ברור לי שזה הסימול לאחר הגשת התנגדות והעברת התיק לבית המשפט השלום. אבל זה קיצור של מה?

שאלה טובה

עו"ד משה שרגא מנהל 09/05/10
בכל מקרה זה חסר משמעות.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לעו"ד משה שרגא !

א' 08/05/10
עו"ד שרגא שלום!

תהיתי אם תוכל לעזור לי . בעוד כשבוע יש לי מבחן בע"פ של הלשכה. בהתמחות עסקתי בהוצל"פ ובמקרקעין והבנתי שאלו הם הנושאים שיכולים לשאול בבחינה בע"פ . האם יש לך מושג מה סוג השאלות ? אולי אתה יכול לכוון אותי לפסיקה/הלכה חדשה ?

בתודה מראש!

תגובה

עו"ד משה שרגא מנהל 09/05/10
אני לא יושב בפאנל של הבוחנים אבל משער שהם ישאלו אולי על המכניקה של ההליכים. ממש לא צריך להכיר פסיקה בע"פ. צריך הבנה של ההליכים ויכולת ביטוי ממוצעת פלוס.

איך מגישים תובענה בהוצל"פ לפי 81א1?
מהם הנקודות המהותיות שבתיקון 29?

הבחינה לא אמורה להיות קשה אלא פשוטה יחסית. בכל מקרה שיהיה בהצלחה

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם ניתן לסגור תיק הוצל"פ שנפתח נגדי לפני 15 שנים

מויש 08/05/10
נפתח נגדי לפני 15 שנים ולא בוצע שום פעילות למימוש החוב

בהסכמת הזוכה

עו"ד משה שרגא מנהל 09/05/10

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה נגד עצמי

סי 08/05/10
לפני כשנה לערך הוחלט ע"י שופט מחוזי כי אשלם לתובע סכום של 4000 שקלים,עד היום לא פנה אליי התובע בבקשה לתשלום החוב.
אינני מעוניינת להמתין שהחוב יתפח ויכפיל עצמו ומעונינת לפנות להוצלפ בעצמי לפתיחת תיק נגד עצמי לתשלום החוב לזוכה.
שאלתי היא :
איך נקרא ההליך והאם אוכל לפרוש את החוב לתשלומים הנוחים לי ?

בתודה מראש

תגובה

עו"ד משה שרגא מנהל 09/05/10
זהו הליך נדיר של ביצוע פס"ד עצמי.
מבצעים אותו כשהזוכה אינו גובה את החוב מסיבות מסויימות.

מציע לך לשקול לשלוח לו שיק - למוטב בלבד- בדואר רשום + אישור מסירה.

במקרה זה אם לא יפדה את הכסף תוכלי בעתיד לטעון כנגד הפרשי ריבית ואולי גם כנגד הצמדה.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בבקשה דחוף תשובת עורך הדין בלבד

גילי 08/05/10
בעלי קיבל הוצלפ והוטל עיקול על חשבונו ומניעת חידוש רישיון הנהיגה.
כתובתו של בעלי במרשם האוכלוסין הינה כתובת שונה משלי,
אנו גרים באותה הדירה ומנהלים משק בית משותף ושני ילדים מתבגרים.
שאלותיי הן:
האם יוכלו הזוכים לעקל את המטלטלין או משהו מהדירה בה אני וילדיי מתגוררים?
האם תהיה לזוכים זכות לעקל משהו למרות שאציג להם מסמך ממרשם האוכלוסין כי כתובתו שונה מכתובתי?
ואם יגיעו ויראו את בעלי בבית מה החוק אומר לגבי זכותו להיות בביתנו ?
אציין כי בעלי נכה בשיעור 100% לצמיתות של המל"ל, וכל הכנסתו הינה 3000 שקלים לערך.

בברכה ותודה מראש

תשובה

עו"ד משה שרגא מנהל 09/05/10
את חשופה לעיקול התכולה בכפוף לזכותך במטלטלין ולהוראות הדין בדבר נכסים הפטורים מעיקול - בפרט כלי ומכשירי נכה.
אם הנכס שלכם אתם חשופים לעיקול חלקו של הבעל.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מימוש עיקול שהוטל על קופ"ג

לילך 08/05/10
הנני מנהלת תיק הוצל"פ כזוכה. הצלחתי לעקל קופ"ג של החייב, אולם כאשר מסרתי צו מימוש לצד ג', תשובתו הייתה כי הזכויות "שמורות" למעביד וכי לא ניתן לממש קופ"ג על פי החוק.
אציין כי המעבידה הינה חברה "מחוקה" ברשם החברות. מה החוק או הפסיקה אומרים במקרה כזה?
אשמח לפס"ד מנחה

.יש להבחין בין מחוקה למחוסלת

עו"ד משה שרגא מנהל 09/05/10
חברה מחוקה קיימת - אך חייבת אגרות.ניתן לחסלה שאז אינה קיימת יותר.

ניתן לפנות לבימ"ש. מבחן הכדאיות הכלכלית ניצב פה במרכז הבמה.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

היכן קונים שטר חוב כיום?

חנה 08/05/10
עד לאחרונה ניתן היה לקנותו בסניפים ובסוכנויות הדואר ובחנויוית לצרכי כתיבה.מי שיכול לתת כתובת לקניית השטר באזור השרון ובת"א יבורך!ואם אין להשיג את השטר,במה משתמשים כתחליף לו?המסמך חיוני!

שטר חוב - לא בעיה להשיג

דורון יעקובי 26/02/14
שלום רב, 

שטר חוב ניתן להשיג בלי שום בעיה כיום בסניפים סטימצקי, דואר ישראל , צומת ספרים ועוד המון חנויות.. תמורת שקלים בודדים בלבד.

שיק שבוטל – מה עושים?

מיכל 08/05/10
שלום רב!ביטלתי שיק ופתחו נגדי תיק בהוצאהלפועל. יש לי סיבות מוצדקות לביטול (היעדר תמורה) ואני רוצה להגיש התנגדות לביצוע שטר. כיצד עושים זאת? לשם כך צריך חתימה של עורך דין? זה כרוך בתשלום? של כמה בערך? ואפשר לפנות לעו"ד מכל תחום?

התנגדות לביצוע שטר

עו"ד וינברג שלומי 08/05/10
ניתן להגיש אותה לבד אך את התצהיר יש לאמת מול עו"ד.
מומלץ בכל מקרה להיות מיוצג ע"י עו"ד המתמחה בהוצל"פ ושטרות, כי לעיתים "הדרך הזולה היא היקרה"...

תביעת מזונות באיחור

אריאלה 07/05/10
האם יש חוק התיישנות על תביעת מזונות? גרושי חייב לי מאות אלפי שקלים על פסיקת תשלומי מזונות שמעולם לא שילם. עקב מצבו לא תבעתיו.
היום המצב שלו ממש טוב.
אוכל לתבוע עכשיו? למרות שהילדים כבר בגירים ? מאז עברו כמעט 20 שנים.

מתי בגרו הילדים?

עו"ד משה שרגא מנהל 09/05/10
בני כמה הם?

לכאורה הזוכים הם הילדים והם בעלי זכות התביעה.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה – עיקול רכב

יוני 07/05/10
שלום נכבדי,

ברשותך, 2 שאלות קצרות:

1. האם עיקול רכב בהוצאה לפועל פטור מאגרה?

2. החוב של החייב הוא 1,000 ש"ח. אמרו לי שאני יכול לעקל את הרכב שלו, אבל איך זה הגיוני שהרי ערכו של הרכב יהיה הרבה יותר מהחוב? במידה ויירשם עיקול ברישום באמת ניתן יהיה לממש את העיקול ולמכור את הרכב? זה לא ברור לי!

כן

עו"ד משה שרגא מנהל 09/05/10
ניתן לעקל רכב יקר בעבור חוב פעוט.
יש פסיקה בעניין של כב' השופט הנדל - כשהיה במחוזי בבאר שבע. יכבד החייב וישלם את החוב וימנע מעיקול רכב היוקרה שלו ומההוצאות הרבות הכרוכות בכך.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן