פורום הוצאה לפועל

פורום הוצאה לפועל הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום הגבייה והחובות. פתיחת תיק, עיקולים, איחוד תיקים, צו תשלומים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום הוצאה לפועל

עו"ד משה שרגא

שותף בכיר במשרד שומרוני קנר שרגא ושות'. מתמחה בתחום ההוצאה לפועל.

עו"ד אורן ליטוין

בעל ניסיון רב בתחום הגביה הפרטית והמסחרית ושם דגש רב על ליווי אישי ומקצועי.

עו"ד יעל מולר

ותק של 20 שנה בייצוג בנקים ומתן יעוץ משפטי בתחום הבנקאות, הוצאה לפועל ועריכת ייפוי כוח מתמשך.

עו"ד צבי וישנגרד

עוסק בייצוג חייבים בהליכי חדלות פירעון ופשיטת רגל. בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנה.

עו"ד מורן חיו בוזגלו

עוסקת למעלה מ15 שנים בתחום ההוצל"פ וחדל"פ ומסייעת לחייבים רבים בהתמודדות עם חובות כבדים.

עיקול רכב בגלל חוב של קנס חניה

אילן 29/06/10
שלום
לפני יומים מצאתי מכתב מעיריית רשל"צ מכתב על דוח חניה שלא שולם וכתוצאה מכך זה נמצא בהוצאה לפועל(שזה חברת מילגם שעובדת עם עיריות ) נדהמתי מכיוון שמעולם לא ראיתי שום דוח חניה על שמשתי ברצוני לציין לפי הכתוב במכתב הדוח הינו מ25.02.08 ואילו המכתב ששלחו הינו מתאריך 16.11.09 התקשרתי לעירייה והסברתי להם שאני לא יודע על מה מדובר היא טענה שנשלחו מכתב רשום שלא נדרש ביקשתי שתשלח לי עתק של אישור ששלחה לי של מכתב רשום וגם את דוח חניה המקורי היא אמרה שיקח שלוש חודשים עד שאסמכתיות יגיעו אלי כולל הדוח ששמו על שימשה האם מותר להם לקחת כל כך הרבה זמן עד שילחו את הכל??אני אשלם יותר ריבית והצמדה.
וגם לפי מכתב שמצאתי ההוצאה לפועל היא חברת מילגם ולא ניתן להגיש להם שום מכתב התנגדות לפי דברי העירייה ניתן רק לתבוע את עירייה
האם זה נכון שלא ניתן להגיש לחברת מילגם מכתב התנגדות ? י העירייה או חברת מילגם (עד היום לא הבנתי מי עשה זו) עשו עיקול על רכב במשרד הרשוי.מה עושים? הרי אם אני מחכה 3 חודשים בברכה אילן

מראש
אילן

חברת מילגם ודוח חניה

שלי גרשט, עו"ד 29/06/10
חברת מילגם אינה משמשת תחליף למערכת ההוצאה לפועל, אם כי חברה חיצונית לגבייה של עיריות שונות.
התיק עדיין לא בהוצאה לפועל.
זכותך לקבל את כל הרישומים כי נשלחו לך הודעות בדואר רשום אך העירייה לא חייבת להוכיח כי חתמת עליהם, מספיק ששלחה.
חשוב לבדוק את עניין הפעולות שביצעה העירייה מתחילת הדוח ועד היום
אולי אף חלה התיישנות.

ביעור תיקים משותפים

קרן 29/06/10
לפני 12 שנים אבי עבר פשיטת רגל שלאחריה הוא קיבל הפטר .
לאחרונה אמי ואבי החליטו לרכוש בית ולכן הם התבקשו מהבנק להביא ביעור על תיקים שרשומים בהוצל"פ. 90% מהתיקים אכן בוערו והוא קיבל אישורים על כך, אבל 3 מהם עדיין פתוחים משום מה, שהתקשרתי למוקד המידע הם טענו שאבי אכן לא חייב והוא מחוץ לתיקים הללו אבל הם רוצים לדעת על איזה הליך אני מבקשת ביעור. אין לנו מושג איך להמשיך מכאן, חוזה הדירה כבר חתום והמוכר לוחץ. האם למישהו יש מושג איך מתנהלים במצב כזה ?

ביעור תיקים

שלי גרשט, עו"ד 29/06/10
עדיף לפנות ישירות ללשכות בהם מתנהלים התיקים.
לא תמיד הפקידות במרכז מידע יודעות את המידע המדוייק, לעומת מנהל הלישכה......

דירה בירושה

איריס 29/06/10
היי...אני ובעלי בחובות (בעלי מוגבל באמצעים חמורים)קיבלתי מאימי ז"ל דירה בירושה האם אוכל להעביר את הדירה על שמי מבלי שהנישומים ידרשו את כספם מהנכס תודה ויום טוב

דירה בירושה

שלי גרשט, עו"ד 29/06/10
את תהייה חייבת לרשום על שמך במידה ותרצי עפ"י צו הירושה, כלומר אין לך אפשרות ישירות לרשום על שם אחר, הרישום חייב להתבצע לפי סדר.
במידה ולא תעבירי את הירושה, הדירה עדיין על שם אימך.
במקרה זה המלצה לפנות לעו"ד- יש לבדוק את מכלול התיק וגובה החובות ומצב החובות.
יש פתרונות....

קנית דירה ופתיחת עסק

איריס 29/06/10
שלום..בעלי מוגבל באמצעים חמורים..האם אני יכולה לרכוש דירה ופתוח עסק על שמי לא קשר אליו ..אודה לכם באם תענו לשאלתי ..המשך יום נפלא..איריס

פתיחת עסק

שלי גרשט, עו"ד 29/06/10
אין מניעה שתפתחי עסק על שמך. כל אחד נושא את החובות של עצמו.
יחד עם זאת עלייך לשים לב שניהול העסק אין בו להשתמע כהברחת נכסים לבעלך. לכן פתיחת עסק יש לנהלו בתבונה.
לגביי דירה, יכול לשמש כמכשול מאחר ודירה היא תא משפחתי ואם קיימת דירה נוספת בבעלותכם, קיימת אפשרות כי היא תעוקל.

מוגבל באמצעים

אלון 29/06/10
היי,האם חובות של כמעט מיליון ש"ח לשכיר מונעים ממני להגיש מוגבל באמצעים,או אני חייב ללכת להליך של פש"ר? למרות שאני מבין שמומלץ לי יותר פש"ר.

הכרזה על מוגבל באמצעים

שלי גרשט, עו"ד 29/06/10
כשבוחרים באיזה הליך לנקו, יש לשים לב למטרה המנחה כחייב מה יועיל וטוב לחייב ביותר...
אני לא יודעת מה יועיל לך בהכרזה כחייב מוגבל הרי החוב לא יעלם והריבית תמשך.
לכן המלצה שלי לפנות לעו"ד ולבדוק האם עדיף לפנות לפשט"ר או איחוד תיקים.

פס"ד

יפית 28/06/10
שלום !
לבני יש חוב התקשרתי למשרד עו"ד המייצג את הרשות המקומית טענתי שבני גר איתי בכתובת והוא מעודכן אצלי בכתובת . האם אני יכולה לביא פס"ד הצהרתי שכל המטלטלין שייך אליי בכדי של יגיעו מעקלים , למרות שגר איתי? תודה

פס"ד הצהרתי

שלי גרשט, עו"ד 29/06/10
בוודאי ואף מומלץ במקרים אלו להגיש בקשה לצו הצהרתי.

ערב מוגן

רון 28/06/10
חתמתי ערבות לאחי על הלוואה רשמו אותי כערב מוגן
אחי לא שילם את ההלוואה ונפתח נגדו הוצל"פ על סך 27 אלף ש"ח קרן הלוואה.
עו"ד הגיש בקשה למיצוי הליכים וקיבל אישור מבית המשפט קיבלתי הודעה על כך
שאלתי היא האם ערבותי היא רק על סכום ההלוואה שנלקח או גם על הריביות שנוספו לתיק כגון שכ"ט עו"ד אגרות .
הסכום הצטבר ל55 אלף ?
מודה על תשובתכם מראש במידה ויש פסיקה בעניין זה או סעיף בחוק נא להפנות אותי .
יום טוב לכולם.

חוב לבנק

קול 10 kol10 29/06/10
חשוב מאוד ללכת לאיש מקצוע שיבדוק את חובך לבנק!הרבה פעמים הבנק מחייב את הלקוח ביתר.למה ? כי הוא פשוט יכול! יש לבדוק את תיק ההוצאה לפועל על עכל ריביותיו ועל כל שכר טירחה שהעורך דין החליט לגבות (יותר נכון לומר לעיתים עוכר דין). .לא כל מה שקובע הבנק הוא בבחינת כזה ראה וקדש!

חידוש רישיון נהיגה

תומר 28/06/10
שלום רב, יש לי חובות במספר תיקים בהוצאה לפועל ולאחרונה קיבלתי הודעה כי רשיון הנהיגה שלי לא יחודש. אני מבין שמדובר בהליך שאחד התיקים פועל כנגדי. מה עליי לעשות על מנת לבטל את הגזירה ולחדש את רישיון הנהיגה. האם עליי להגיש בקשה כלשהי לתיק ההוצאה לפועל
תודתי מראש, תומר

רישיון נהיגה

שלי גרשט, עו"ד 29/06/10
יש אפשרות לפנות לרשם בבקשה לביטול החלטה אך היא חייבת להיות מאוד מנומקת.
או לנסות להגיע להסדר עם הזוכה.

איחוד תיקים

דניאל 28/06/10
יש לי שני תיקים בהוצל"פ ואני מעוניין לבצע הליך של איחוד תיקים. נאמר לי שלא תמיד מאשרים איחוד תיקים כשמדובר רק בשני תיקים. האם זה נכון??? האם זה תלוי בסכום?

איחוד תיקים

שלי גרשט, עו"ד 29/06/10
אין זה משנה אם זה תיק 1 או 10 אלא גובה החוב והיכולת שלך לפרוע את החוב במסגרת זמן מסויים.

החלטת בית משפט מחוזי חיפה

דוד 28/06/10
שלום רב אני  בהליך פשיטת רגל וממתין אחרי כל כך הרבה בקשות להחלטה מבית המשפט לגבי ביטול עיקול בית המשפט מינה נאמן וסכום מסויים אייך אני יכול לשלם כשהכל מעוקל מה עושים

תשובה

עו"ד משה שרגא מנהל 28/06/10
בדרך כלל ניתנת החלטה בדבר עיכוב הליכים בעניין החייב.
ניתן לבקש ביטול הליכים או מימוש לטובת הנאמן.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התייעצות

אבי 28/06/10
שלום רב,אימא שלי נתנה כמה צ'קים לקרוב משפחה בשביל עזרה בחובות קטנים.בפועל הצ'קים האלה שומשו לתשלום חובות גדולים שלא היה להם כיסוי.כרגע אימי נותרה עם חובות ועיקולים להוצאה לפועל(כולל עיקול על דירה).קרוב המשפחה אינו יוצא מגדרו על מנת לפתור את הבעיההאם יש דרך משפטית לגרום לו או להכניס גם אותו לענייןתודה

כן

עו"ד משה שרגא מנהל 28/06/10

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם חלה התיישנות על צ'ק ערבון?

גאיה 27/06/10
האם ניתן לפנות להליך הוצאה לפועל מבלי לידע את הנתבע? תוך סירוב למסור לו את סיבת התביעה.

זהו חוסר תום לב

עו"ד משה שרגא מנהל 28/06/10

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכר טרחה בהוצל"פ

מ 27/06/10
שלום רב,
האם בשכר טרחה א' או ב' בהוצל"פ (הקבוע בתקנות) יש להוסיף לעו"ד תשלום בגין מע"מ או שיש לשלם רק את הסכום הנקוב בתקנות?
תודה.
מ

שכ"ט א+ב מתווסף לתיק

עו"ד משה שרגא מנהל 28/06/10
החייב אינו חייב בתשלום נוסף מעבר לאמור בתיק.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פש"ר

משה 27/06/10
ארחי כמה שנים יכול אדם שהוכרז כפושט רגל לקבל הלוואה מבנק?

מתן הלוואה למי שיקבל הפטר הינו עניין מסחרי לא משפטי

עו"ד משה שרגא מנהל 28/06/10

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם ניתן לייצג אדם בהוצל"פ ולהעביר את הגביהלחשבונו

עו"ד צעיר 27/06/10
שאלתי היא האם אני יכול לייצג זוכה בהוצל"פ, ולרשום את חשבון הבנק של הזוכה לצורך העברת כספי הגבייה מהוצל"פ, במקום לרשום חשבון פקדונות שלי כעו"ד?

כן

עו"ד משה שרגא מנהל 28/06/10

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מקור חוקי לשאלון לחייב בהוצל"פ

שלום 27/06/10
שלום לכולם,
האם מישהו יודע האם יש מקור סמכות להוציא שאלון לחייב בהוצאה לפועל, שאלון שלא לפי תקנה 7 - שאלון סטנדרטי וקבוע, אלא שאלון עם שאלות נוספות על השאלון הקיים.

תודה,

ראה תקנה 112

עו"ד משה שרגא מנהל 28/06/10

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שטר חוב לשכ"ד והוצאה לפועל

מילנה 27/06/10
אם כתוב בשטר חוב שהשטר ניתן למילוי ההתחיובות של השוכרים במסגרת הסכם הששכירות ושוכרים מסרו את פרטי הבנק שלהם, האם ניתן לממש את השטר חוב ללא פניה להוצאה לפועל אלא ישירות מול הבנק.

תודה

אפשר לנסות

עו"ד משה שרגא מנהל 28/06/10

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התייעצות דחופה בעניין ייצוג בהוצאה לפועל

דנה 27/06/10
שלום, שמי דנה עו"ד צעירה (הוסמכתי בבחינה האחרונה) שאלתי נוגעת להוצל"פ זאת מאחר ולא התמחתי בתחום זה. אבי הגיש בלשכת ההוצל"פ בקשה לביצוע שטר לאחר ששקים ע"ס כולל של 10,000 ש"ח חזרו. הרשם בקש מאבי למנות עו"ד ולהגיש תצהיר . למען הזהירות וליתר בטחון אבקש לקבל ייעוץ , האם אני יכולה להתמנוות כעו"ד המייצגת את אבי ? ולהחתימו על תצהיר? אודה לקבלת תגובה .

חתחמה על תצהיר משפחה

שלי גרשט, עו"ד 27/06/10
אין בעיה בייצוג קרובי משפחה, למעט אם קיים ניגוד עיניינים או במקרה ואביך הוא עובד שלך או כפוף שלך.

אני מכירה רבים מעורכי הדין שמייצגים קרובי משפחה ואין בעיה כל עוד אין ניגוד עיניינים.

התיעצות

עופרה 27/06/10
אחותי שיש לה הרבה חובות ולא מתיחסת למכתבים ולבתי משפט והגיע לנו האחיות כל ה7 אנחנו 8 אחיות הגיעו לנו מכתבים של עיקולים בגלל החובות של אחותי אנחנו התקשרנו אלהים הם אמרו שהיא לא מתיחסת לטלפונים והמכתבים שלהם אז הם החליטו לתבוע את כל האחיות שלה גם הנשואות האם זה נורמלי שאנחנו מקבלים עיקולים בגלל חובות שלה אנחנו לא חתמנו על כלום בשבילה אז איך אנחנו קשורים לנושא הזה?
האם זה נכון לתבוע אותנו על החובות שלה? האם זה נכון לעשות לנו עיקולים בגללה?

חיוב צד ג'

שלי גרשט, עו"ד 27/06/10
אם אין משהו שקושר אתכן לחוב עצמו, אין סיבה לפנות אליכם לתשלום החוב.
האם חתמתם ערבות? השתתפתם בחוזה? שטר ערבות?
קצת נראה מוזר שפונים אליכן.
פנו למשרד עו"ד שמייצג את הזוכה ודרשו לקבל הסבר על סמך מה הם פונים אליכם.

איחוד תיקים

שירה 27/06/10
שלום.
יש לי 4 תיקים בהוצאה לפועל ביקשתי מהפקידה שברצוני לעשות איחוד תיקים והיא אמרה לשלם תשלום ראשון ולשלוח עם הטפסים שהיא נתנה לי ולצלם תעודת זהות שילמתי והמשכתי ללכת לקחת ממנה קבלות כדי לשלם כל חודש 500 ש"ח אחרי 3 חודשים הלכתי לבית משפט לברר מה קורה עם התשובה של האיחוד תיקים התברר שדחו לי את הבקשה ואני צריכה לשלם 1500 ש"ח כדי לחלק בין התיקים ואז ידונו שוב בנושא של איחוד תיקים ובינתיים עד עכשיו שילמתי 1500 ש"ח אבל מתברר שזה היה רק לתיק אחד הבעיה שהפקידה אמרה לי להמשיך לשלם כל חודש 500 ש"ח כדי להראות שאני משלמת לאיחוד תיקים. אני התחלתי לעבוד לפני חודשיים ואני עומדת בתשלומים שלי . מה עליי לעשות בנושא שלחתי מכתב לבית משפט אני אובדת עצות עד שבתחלתי לעבוד אני רוצה לסיים את חובותיי אבל אני מרגישה תקועה. בבקשה אשמח לקבל יעוץ.

איחוד תיקים

שלי גרשט, עו"ד 27/06/10
עלייך לפנות להוצל"פ ולבדוק מדוע דחו לך את הבקשה.
זה שתמשיכי לשלם כל חודש לא ידנו בתיק לעניין איחוד תיקים, אלא יש להגיש בקשה תאימה.
גם לפי מה שסיפרת, לא נראה שעמדת בתנאים לקבלת תיק איחוד ויש לבחון את הדברים.
שווה לשקול את גובה החוב לעניין פשיטת רגל.
פני לעו"ד לייעוץ.

תשלום כפול להוצל"פ

אפרת 27/06/10
בעלי ואני בהליכים, ואמורים להתחלק בהוצ'.
בהוצל"פ חוייב בעלי בלבד, ע"י העירייה בתשלום חובות ע"פ פס"ד.
אני פניתי לעירייה ושלמתי חובות שרשומים ע"ש שנינו, כדי למנוע תפיחה של החוב.
בהוצל"פ לא הסירו את החוב כי אני שלמתי לעירייה ולא להוצל"פ. בנוסף לטענתם כי החוב של בעלי ולא שלי.
מה ניתן לעשות, אני מעוניינת לבטל את התשלום ולשלם בהוצל"פ. האם ניתן, או האם יש מהלך שניתן לעשות?
תודה

תשלום בהוצל"פ

שלי גרשט, עו"ד 27/06/10
ניתן להגיש בקשה להקטנת קרן- דבר שגם ב"כ הזוכה אמור לעשות
ולצרף את כל הקבלות ששילמת.

בהמשך יש לך אפשרות לשלם ישירות להוצל"פ וזה עפ"י צו תשלומים שנקבע ולא עפ"י הסכם שיש לך עם ב"כ הזוכה.

כתב שיפוי במקום שיק שאבד

ניקה 27/06/10
מה הליך הנכון לצורך פרעון כתב השיפוי, דהיינו הגשתי בקשה לביצוע שיק על 5 שיקים, הבנק אבד שיק אחד, במקום זה הוציא לי כתב שיפוי, הגשתי בקשה לקבלת כתב שיפוי במקום שיק אבוד, הרשמת לא קיבלה
מה הליך הנכון לקבלת כתב שיפוי במקום שיק שבנק אבד אותו-שיק שחזר ובנק לא מצא את השיק והוציא כתב שיפוי?

החלטת הרשמת?

שלי גרשט, עו"ד 27/06/10
האם הרשמת נמקה בהחלטת מדוע אינה מקבלת את כתב השיפוי?
פני לבנק לבדיקת חלופה אחרת.

הגשת תביעה במקום התגדות

פול 27/06/10
שלום,
אם עבר המועד להתנגדות, וטענתי נוגעת לעצם פתיחת התיק (לדעתי, יישום לא נכון של הסכם פשרה), האם אני יכול להגיש תביעה/המרצת פתיחה לבימ"ש לבירור הענין במקום התנגדות (שכאמור, חלף זמנה) ?
תודה

תשובה

שלי גרשט, עו"ד 27/06/10
אני מבינה ממך שמדובר בהסכם פשרה שקיבל תוקף של פס"ד, כך שפתיחת התיק הינה על פס"ד ולכן אין זה המקום להגיש התנגדות (אלא אם מדובר בשטר או סכום קצוב).
יישום לא נכון של הסכם הפשרה צריך לבדוק את הסכם הפשרה והאם ניתן לטעון פרעתי (במידה ועמדת בחלקך בהסכם) או מדובר בתביעה אחרת לגמריי.
יש לבדוק את הסכם הפשרה ואת הסיפור עצמו.
פנה לעו"ד לייעוץ.

הגשת תביעה במקום התנגדות

פול 27/06/10
שלום,
אם עבר המועד להתנגדות, וטענתי נוגעת לעצם פתיחת התיק (לדעתי, יישום לא נכון של הסכם פשרה), האם אני יכול להגיש תביעה/המרצת פתיחה לבימ"ש לבירור הענין במקום התנגדות (שכאמור, חלף זמנה) ?

תודה

התנגדות שעבר זמנה

עו"ד משה שרגא מנהל 28/06/10
דרך המלך הינה להגיש בקשה להארכת מועד. יש לשקול להגיש גם בקשה לעיכוב הליכים.

אם אתה לא יודע מה אתה עושה אל תעשה את זה לעצמך. שכור עו"ד.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התיישנות

תמר 27/06/10
הגשתי התנגדות לביצוע שטר בהוצל"פ לפני כשבועיים ושכחתי לציין את טענת ההתיישנות. איך ניתן לתקן את הטעות. האם אפשר להגיש בקשה לתיקון כתב ההתנגדות במקרה כזה?

כן

עו"ד משה שרגא מנהל 28/06/10

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן