פורום הוצאה לפועל
פורום הוצאה לפועל הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום הגבייה והחובות. פתיחת תיק, עיקולים, איחוד תיקים, צו תשלומים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
מה קורה כשלא עומדים בהסדר שניתן בחקירת יכולת
אבי
28/07/10
לפני כ 8 שנים נפתח נדגי תיק הוצלפ על סכום שלל כ 800 ש'ח
שהצטבר לו ריבית וכו סך של 4500 תוך שנה . לאחר שהצטבר נגשתי לחקירת יכולת ושילמתי בכל חודש סך של 200 ש'ח במשך שנה , והפסקתי לשלם. התשלומים היו באמצ שוברים של ההוצלפ . ממועד הפסקת התשלומים נשכח ממני החוב ולא פנו אלי בשל הפסקת התשלומים שבהסדר.
כיום לאחר 8 שנים החוב הצטבר ל כ 10000 ש'ח ומבירור שעשיתיבהוצלפ מסתבר עפ פירוט החשבונות כי פנו/ שלחו מכתבים אלי
אלא שמופיע בפירוט תיק ההוצלפ המען שגוי , כאשר בפועל לא יה שגוי .
כמו כן הוצאה נגדי פקודת מאסר גם את זה נראה בפירוט אלא שגם זה מופיע המען שגוי.
עוד עולה מהפירוט שפעלו ושלחו מכתבים פעם ב 3 שנים בערך , עליהם לא ידעתי ומכך הצטבר החוב .
שאלתי האם גם במקרה שלי חייב הזוכה לבצע המצאה כדין או ההמצאה הראשונה היינו בחקירת היכולת היא הקובעת
או שהזוכה חייב במקרה של הפסקת התשלום כפי שפרטתי להמציא לי פעם נוספת המצאה כדין .
מה שאני רוצה לומר כי אם הייתי נזכר בחוב או היה נשלח לי מכתב על החוב הנותר , הייתי משלם כבר בזמנו .
האם אני יכול לטעון טענת פרעתי או כל טענה אחרת
מקווה שהסברתי בצורה מובנת אשמח לתשובתכם
שהצטבר לו ריבית וכו סך של 4500 תוך שנה . לאחר שהצטבר נגשתי לחקירת יכולת ושילמתי בכל חודש סך של 200 ש'ח במשך שנה , והפסקתי לשלם. התשלומים היו באמצ שוברים של ההוצלפ . ממועד הפסקת התשלומים נשכח ממני החוב ולא פנו אלי בשל הפסקת התשלומים שבהסדר.
כיום לאחר 8 שנים החוב הצטבר ל כ 10000 ש'ח ומבירור שעשיתיבהוצלפ מסתבר עפ פירוט החשבונות כי פנו/ שלחו מכתבים אלי
אלא שמופיע בפירוט תיק ההוצלפ המען שגוי , כאשר בפועל לא יה שגוי .
כמו כן הוצאה נגדי פקודת מאסר גם את זה נראה בפירוט אלא שגם זה מופיע המען שגוי.
עוד עולה מהפירוט שפעלו ושלחו מכתבים פעם ב 3 שנים בערך , עליהם לא ידעתי ומכך הצטבר החוב .
שאלתי האם גם במקרה שלי חייב הזוכה לבצע המצאה כדין או ההמצאה הראשונה היינו בחקירת היכולת היא הקובעת
או שהזוכה חייב במקרה של הפסקת התשלום כפי שפרטתי להמציא לי פעם נוספת המצאה כדין .
מה שאני רוצה לומר כי אם הייתי נזכר בחוב או היה נשלח לי מכתב על החוב הנותר , הייתי משלם כבר בזמנו .
האם אני יכול לטעון טענת פרעתי או כל טענה אחרת
מקווה שהסברתי בצורה מובנת אשמח לתשובתכם
מה קורה כשלא עומדים בהסדר
עומר חלמיש
29/07/10
לפניך מספר אפשרויות : א.תשלום כל החוב במלואו כולל ריבית הפיגוריםב.יצירת קשר עם הזוכה והגעה להסדר איתו (הסדר שיאושר על ידו ויוכח במסמך כתוב, שיוגש על ידך ללשכת ההוצאה לפועל-ורק כך)ג.הגשת בקשה לרשם ההוצאה לפועל להמשך תשלום לפי הסדר חדש - במקרה זה לא יהיה שום קיזוז של הריביות שנצברו.בהצלחה!!
הסדר חקירת יכולת
עו"ד שזר תומר
29/07/10
אין צורך לבצע לך המצאה מחדש.
לא ניתן לטעון פרעתי כי לא שילמת את החוב, מדבריך פשוט שכחת.
מומלץ לנסות להגיע להסדר עם ב"כ הזוכה.
לא ניתן לטעון פרעתי כי לא שילמת את החוב, מדבריך פשוט שכחת.
מומלץ לנסות להגיע להסדר עם ב"כ הזוכה.
הרמת מסך בהוצל"פ
אביעד
28/07/10
האם לרשם ההוצל"פ סמכות להרים מסך בין חברה לבין בעל מניות. קראתי פסקי דין שקבעו שלרשם ישנה סמכות להרים מסך בין חברות שונות. מה המצב לגבי הרמה בין חברה לבין בעליה? האם מישהו ביצע פעולה כזאת בעבר? אם כן, אשמח לשמוע פרטים.
הרמת מסך
שלי גרשט, עו"ד
29/07/10
הוצל"פ מקבל את פס"ד ומבצע רק מי שפס"ד ניתן נגדו.
ישמם מקרים של תביעות על סכום קצוב שמראש מוגשות בהוצל"פ ולכן במקרה כזה ניתן להרים מסך.
מקרה של הרמת מסך, מומלץ להתייעץ עם עו"ד
ישמם מקרים של תביעות על סכום קצוב שמראש מוגשות בהוצל"פ ולכן במקרה כזה ניתן להרים מסך.
מקרה של הרמת מסך, מומלץ להתייעץ עם עו"ד
הרמת מסך
עו"ד שזר תומר
29/07/10
על פי הפסיקה הידוע לי, ואף על פי החלטה שקיבלתי בתיק בעבר הלא רחוק, ניתן לקבל פס"ד בנוגע להרמת מסך בין חברות.
הרמת מסך לגבי בין חברה לבעליה, צריך לנהל על פי ידיעתי בביהמ"ש.
הרמת מסך לגבי בין חברה לבעליה, צריך לנהל על פי ידיעתי בביהמ"ש.
צו למסירת מידע
אביעד
28/07/10
כיצד משתמשים בצו למסירת מידע? מה ההבדל בינו לבין צו להעברת מידע? האם כאשר רשם ההוצל"פ מאשר מתן צו למסירת מידע, משמעות הדבר שאני צריך לפנות באופן יחידני לכל מוסד ממנו אני מבקש מידע, או שהמידע מגיע אלי אוטומאטית לאחר מתן ההחלטה מהמוסדות שצויינו בבקשה לצו מסירת מידע?
תודה רבה.
תודה רבה.
יש לפנות עם הצו ולבקש מידע
שלי גרשט, עו"ד
29/07/10
מתי עובר זמנו של צ'ק
שלמה
28/07/10
רשמתי צ'ק עם תאריך פירעון 15/12/09, הוצג ביום 15/6/10. האם עבר זמנו? והאם צ'ק שעבר זמנו יש לכבד? הצ'ק הוא למוטב בלבד, ואני לא מכיר את זה שנרשם לפקודתו. האם יש כאן עניין של אי קבלת תמורה?
מתי עובר זמנו של צ'ק
עומר חלמיש
29/07/10
המחאה הינה מחייבת ואתה אחראי עליה ועל כל פדיונה.תאריך הפרעון מתייחס לזמן שרק ממנו והלאה ניתן לפדות את התמורה.
עיכוב הליכי עיקול מיטלטלין בהוצל"פ ופדיון רכוש
שרית
28/07/10
שלום,
מספר שאלות:
א. מה הסיכויים שבקשה לעיכוב הליכי עיקול בהוצל"פ תתקבל כאשר הטענה כי מתנהלים הליכים משפטיים בנושאי הרכוש בין בני הזוג ועל כן לא ניתן לדעת האם הרכוש המעוקל הוא של החייב שאינו מתגורר בבית בו מבוצעים העיקולים או של אשתו , שאינה חייבת דבר ונמצאת בהליכי גירושין מהחייב ?
ב.האם פדיון רכוש מול הוצל"פ בגין חובות של בעלי בנפרד דורש גם פסק דין הצהרתי בעניין הרכוש הנפדה וכלל הרכוש או שמא הפדיון מספיק על מנת למנוע מנושים נוספים לעקל את המיטלטלין. האם פדיון הרכוש הינו קניין לכל דבר ועניין , כלומר הרכוש הינו של הרוכש דה פקטו ?
ג. בעלי בנפרד ואני היננו בעלי פוליסה לביטוח הבית (ו/או). על בעלי הוטלו צווי עיקול. באירוע נזק שאירע לבית , שילמתי את עלויות הטיפול בעצמי והייתי אמורה לקבל את ההחזר לחשבוני , שהינו נפרד מהחשבון של בעלי. חברת הביטוח לא יכולה לתת את החזר ( עשרות אלפי שקלים) עקב העיקול על הפוליסה של בעלי בנפרד. האם יש דרך לפתור זאת ?
תודה !
מספר שאלות:
א. מה הסיכויים שבקשה לעיכוב הליכי עיקול בהוצל"פ תתקבל כאשר הטענה כי מתנהלים הליכים משפטיים בנושאי הרכוש בין בני הזוג ועל כן לא ניתן לדעת האם הרכוש המעוקל הוא של החייב שאינו מתגורר בבית בו מבוצעים העיקולים או של אשתו , שאינה חייבת דבר ונמצאת בהליכי גירושין מהחייב ?
ב.האם פדיון רכוש מול הוצל"פ בגין חובות של בעלי בנפרד דורש גם פסק דין הצהרתי בעניין הרכוש הנפדה וכלל הרכוש או שמא הפדיון מספיק על מנת למנוע מנושים נוספים לעקל את המיטלטלין. האם פדיון הרכוש הינו קניין לכל דבר ועניין , כלומר הרכוש הינו של הרוכש דה פקטו ?
ג. בעלי בנפרד ואני היננו בעלי פוליסה לביטוח הבית (ו/או). על בעלי הוטלו צווי עיקול. באירוע נזק שאירע לבית , שילמתי את עלויות הטיפול בעצמי והייתי אמורה לקבל את ההחזר לחשבוני , שהינו נפרד מהחשבון של בעלי. חברת הביטוח לא יכולה לתת את החזר ( עשרות אלפי שקלים) עקב העיקול על הפוליסה של בעלי בנפרד. האם יש דרך לפתור זאת ?
תודה !
צו הצהרתי
שלי גרשט, עו"ד
29/07/10
כדאי להגיש בקשה לצו הצהרתי.
מומלץ להתייעץ עם עו"ד
מומלץ להתייעץ עם עו"ד
פדיון מיטלטלין- סעד הצהרתי
עו"ד שזר תומר
29/07/10
לא לבצע פדיון רכוש ! יש לשכור עו"ד לצורך ביצוע סעד הצהרתי, אשר יפתור אחת ולתמיד את הבעיות מול נושי הבעל.
אגרת צו למסירת מידע
אבי
27/07/10
האם אני נדרש לשלם אגרה עבור הןצאת צו למסירת מידע אודות החייב וכמה?
בדקתי ברשימת האגרות ולא מצאתי אגרה כזו...
אודה על תשובתכם
בדקתי ברשימת האגרות ולא מצאתי אגרה כזו...
אודה על תשובתכם
אגרות - מידע
עו"ד שזר תומר
27/07/10
אם אתה מתכוון לפניה לפי אגרת חופש המידע
מצ"ב לינק ובו פירוט האגרות.
http://www.eca.gov.il/index2.php?id=176&lang=HEB
מצ"ב לינק ובו פירוט האגרות.
http://www.eca.gov.il/index2.php?id=176&lang=HEB
שיק משנת 2003 בהוצל"פ
הנריאטה
27/07/10
בשנת 2002 בתי שכרה דירה עם 2 שותפים נוספים, ולאחר שנה החליטו לעזוב. כל 3 השותפים שילמו בנפרד את חובם לבעל הדירה (עו"ד) ולא
קיבלו/דרשו קבלות.
צ'ק 1 (של בתי) שנשאר ללא היסב נשאר בידו ולא דאג להחזיר לה את זה. לפני כ-10 ימים קיבלתי ע"י שליח התרעה של הוצל"פ על צ'ק שניתן לעירית ת"א ולא כובד. משנת 9/2003. מתברר שבעל הדירה גם לקח כסף מזומן (לכיסו) עבור כל התשלומים וגם השתמש בצ'ק של בתי לתשלום החובות.(של כמה אנשים).
במשך כל השנים לא הגיע שום מכתב הודעה ו/או טלפון (שרשום בצ'ק) ומיכוון שבתי סגרה את חשבון הבנק לפני מספר שנים גם מהם לא קיבלה שום הודעהעל החזר צ'ק.
החוב לתשלום בהוצל"פ 10,600 ש"ח + הוצאות עו"ד וכו'.
נ.ב. ל -3 השותפים אין שום מסמך ו/או קבלה מאז.
מה עלינו לעשות?
קיבלו/דרשו קבלות.
צ'ק 1 (של בתי) שנשאר ללא היסב נשאר בידו ולא דאג להחזיר לה את זה. לפני כ-10 ימים קיבלתי ע"י שליח התרעה של הוצל"פ על צ'ק שניתן לעירית ת"א ולא כובד. משנת 9/2003. מתברר שבעל הדירה גם לקח כסף מזומן (לכיסו) עבור כל התשלומים וגם השתמש בצ'ק של בתי לתשלום החובות.(של כמה אנשים).
במשך כל השנים לא הגיע שום מכתב הודעה ו/או טלפון (שרשום בצ'ק) ומיכוון שבתי סגרה את חשבון הבנק לפני מספר שנים גם מהם לא קיבלה שום הודעהעל החזר צ'ק.
החוב לתשלום בהוצל"פ 10,600 ש"ח + הוצאות עו"ד וכו'.
נ.ב. ל -3 השותפים אין שום מסמך ו/או קבלה מאז.
מה עלינו לעשות?
צריך להגיש התנגדות
שלי גרשט, עו"ד
27/07/10
אין לי תשובה חד משמעית כי יש צורך לבחון את מכלול התיק.
מומלץ להתייעץ עם עו"ד
מומלץ להתייעץ עם עו"ד
שיק משנת 2003
עו"ד שזר תומר
27/07/10
העובדה כי אין בידכם כל מסמך, היא בעייתית, כאשר מנגד אני מבין כי השיק של ביתך, ניתן "פתוח" וניתן היה למלא את שם הנפרע.
באם כך הדבר, הטענות הנוספות שניתן לטעון, מלבד כשרון תמורה בין הצדדים הקרובים לשטר, הינה טענת שיהוי בגין הגשת השיק באיחור ניכר.
אבל כעקרון צריך שעו"ד יעיין בתיק.
באם כך הדבר, הטענות הנוספות שניתן לטעון, מלבד כשרון תמורה בין הצדדים הקרובים לשטר, הינה טענת שיהוי בגין הגשת השיק באיחור ניכר.
אבל כעקרון צריך שעו"ד יעיין בתיק.
שטר
אנונימי
27/07/10
האם יש שטר הכולל בתוכו התחייבות בלתי חוזר מצד עושה השטר/השוכר למסירת כסף עם הצגת השטר בבנק של השוכר במצבים בהם הוא יהא ביתרת זכות וזאת ללא כל צורך לפנות להוצאה לפועל?במידה והתשובה היא חיובית איפה אני יכול להשיג שטר כזה?והאם השטר צריך להקרא שטר חוב בלתי חוזר?
מימוש שטר נעשה בהוצאה לפועל
עו"ד
27/07/10
האופציה המתאימה למה שאת מתארת הינה ערבות בנקאית או לחילופין שיק בטחון (שגם אותו תצטרכי לממש בהוצאה לפועל במידה והוא יחולל).
תביעת פיצוי מוסכם באמצעות הוצאה לפועל
משה
27/07/10
הגשתי להוצאה לפועל בקשה לביצוע שטרות עבור שיקים שחוללו. השיקים ניתנו לי כתשלום מראש ועבור פיצוי מוסכם - שניהם על פי חוזה חתום. למרות זאת קיבלתי הודעה מההוצאה לפועל כי הואיל וזה פיצוי מוסכם יש לברר את הטענה בבית משפט ולא בהוצאה לפועל. למיטב ידיעתי אין זה כך - כיצד מעמידם אותם על טעותם?
שיקים
שלי גרשט, עו"ד
27/07/10
אם אתה אוחז בשיקים זה לא משנה כרגע מה הסיבה לקבלת השיק.
אך אם קיימת יתרה שמקורה בחוזה ולא התקבל עליה שיק אז יש לבדוק מה הסכום.
עד 50000 ניתן לתבוע ישירות בהוצל"פ בתביעה על סכום קצוב ואם לא בבית משפט.
מומלץ להתייעץ עם עו"ד
אך אם קיימת יתרה שמקורה בחוזה ולא התקבל עליה שיק אז יש לבדוק מה הסכום.
עד 50000 ניתן לתבוע ישירות בהוצל"פ בתביעה על סכום קצוב ואם לא בבית משפט.
מומלץ להתייעץ עם עו"ד
תביעת פיצוי מוסכם באמצעות הוצאה לפועל
עו"ד שזר תומר
27/07/10
אם את מחזיק בשיקים, ופותח את התיק בהוצאה לפועל על שיקים אלו, ההוצאה לפועל מיוזמתה לא קובעת שיש לדון בתיק בבית משפט ולא בהוצאה לפועל, רק באם החייב הגיש התנגדות לביצוע שטר או טענת פרעתי, אז העניין מועבר להכרעה או של ביהמ"ש או של רשם ההוצאה לפועל, תלוי בעניין.
איזה החלטה קיבלת? האם החייב הגיש משהו להוצאה לפועל?
איזה החלטה קיבלת? האם החייב הגיש משהו להוצאה לפועל?
שינוי פס"ד
צביה בית שאן
27/07/10
שלום
אני גרושה 4 שנים
במהלך השנים הראשונות נצבר חוב שאותו פרסנו לאחר תביעה שלי בהוצל"פ אצל עו"ד ל18 ח'.
בהסדר צויין "הנ"ל ישלם מזונות שוטפים בסך של ,,,,,,,, + 300 ש"ח בגין חוב עבר.
בהסדר לא צויין כלום לגבי מדד והוצאות חריגות.
היום משנסתיים התשלום בגין חוב העבר מקבלת רק מזונות ללא כל הצמדה למדד וללא הוצאות חריגות.
הוא טוען עוד שזהו ההסכם החדש ביננו. ועוד טוען שפס"ד של ביהמ"ש לענייני משפחה בטל ומבוטל האם ייתכן? אני מציינת שבעת הסכם/הסדר החוב היינו שנינו מיוצגים עם עו"ד. עוד אני מציינת שאין בהסכם פריסת התשלומים שום סעיף המדבר על שינוי או ביטול של פס"ד/הסכם גירושין הקודם החתום בביהמ"ש, או כל סעיף המדבר עליו.
אני גרושה 4 שנים
במהלך השנים הראשונות נצבר חוב שאותו פרסנו לאחר תביעה שלי בהוצל"פ אצל עו"ד ל18 ח'.
בהסדר צויין "הנ"ל ישלם מזונות שוטפים בסך של ,,,,,,,, + 300 ש"ח בגין חוב עבר.
בהסדר לא צויין כלום לגבי מדד והוצאות חריגות.
היום משנסתיים התשלום בגין חוב העבר מקבלת רק מזונות ללא כל הצמדה למדד וללא הוצאות חריגות.
הוא טוען עוד שזהו ההסכם החדש ביננו. ועוד טוען שפס"ד של ביהמ"ש לענייני משפחה בטל ומבוטל האם ייתכן? אני מציינת שבעת הסכם/הסדר החוב היינו שנינו מיוצגים עם עו"ד. עוד אני מציינת שאין בהסכם פריסת התשלומים שום סעיף המדבר על שינוי או ביטול של פס"ד/הסכם גירושין הקודם החתום בביהמ"ש, או כל סעיף המדבר עליו.
שינוי פס"ד
עו"ד שזר תומר
27/07/10
לכאורה את צודקת, ופס"ד הישן עדיין תקף מבחינת ההצמדה, אבל צריך שעו"ד יעיין בחומר על מנת לוודא זו.
חיוב בריבית פיגורים
gl
27/07/10
גרושתי פתחה לי תיק בהוצל"פ, הגשתי טענת פרעתי אשר לא התקבלה מסיבה טכנית ואני עומד להגיש ערעור במחוזי, ניסיתי להגיע להסדר עם עו"ד של גרושתי והיא דורשת את מלוא החוב כאשר הוא נושא ריבית פיגורים, מילמוד החומר אצלכם הבנתי כי כל עוד לא ניתן החלטה לא ניתן לחייב בריבית פיגורים אלא בריבית רגילה, האם זה נכון?
ריבית פיגורים
עו"ד שזר תומר
27/07/10
משהו בשאלה לא ברור,
האם יש הסכם בינכם שקובע שאם לא תעמוד בו, אתה מחוייב בריבית פיגורים ?
אם כן, אתה בבעיה.
תיק מזונות נפתח בדרך כלל, על מדד וריבית רגילה, אלא אם הצדדים סיכמו אחרת, מהיכן עו"ד שלה שואב את ריבית הפיגורים, ואם כן, איזה ריבית (הרי לכל בנק ריבית פיגורים אחרת..).
מוטב כי תנסח שוב את השאלה.
האם יש הסכם בינכם שקובע שאם לא תעמוד בו, אתה מחוייב בריבית פיגורים ?
אם כן, אתה בבעיה.
תיק מזונות נפתח בדרך כלל, על מדד וריבית רגילה, אלא אם הצדדים סיכמו אחרת, מהיכן עו"ד שלה שואב את ריבית הפיגורים, ואם כן, איזה ריבית (הרי לכל בנק ריבית פיגורים אחרת..).
מוטב כי תנסח שוב את השאלה.
רכב מעוקל
יפה סילוורה
26/07/10
רציתי לדעת מה ההגבלים החלים על רכב כאשר הוא מעוקל, למעט מכירתו האם ניתן ליסוע בו כרגיל לכל מקום? אם שוטר עוצר את הרכב לבדיקה, האם זה מוסיף לעברה שהרכב מעוקל? האם שוטר יכול לקחת את הרכב?
עיקול רכב
עו"ד שזר תומר
27/07/10
כל עוד אין צו מכירה או תפיסה, והרכב רק מעוקל - אין בעיה לנסוע איתו, לאחר שינתן צו תפיסה ומכירה - המצב שונה. תבדוק במרכז המידע הארצי האם כבר ניתן צו תפיסה.
האם ניתן לערער פעמיים בהוצל"פ?
לינוי
26/07/10
האם אחרי שמגישים ערעור על החלטות רשם הוצל"פ לבימ"ש השלום ניתן להגיש ערעור לבימ"ש מחוזי על החלטות בערעור של בימ"ש השלום? אם כן לפי איזה חוק?
ערעור פעמיים
עו"ד שזר תומר
27/07/10
אם אינני טועה, מדובר בבקשת רשות ערעור, כלומר אין ערעור בזכות, אלא ברשות.
צירוף jucלתיק איחוד על פי בקשת החייב
ליטל
26/07/10
האם זה אפשרי?
האם חייב שיש לו תיק איחוד יכול לבקש לצרף חוב נוסף לתיק?
האם חייב שיש לו תיק איחוד יכול לבקש לצרף חוב נוסף לתיק?
צירוף תיק לאיחוד
עו"ד שזר תומר
27/07/10
שנפתח כנגדו תיק, הוא מצורף אוטמטי, אם הוא לא מצורף ניתן לבקש לצרפו.
הליכים לפתיחת תיק הוצל"פ
אפי
26/07/10
שלום,אם בידי צ'קים שחזרו בשל חוסר כיסוי, ולאחר ששלחתי מכתבי התראה ולא נעניתי, מה עליי לעשות בבואי להוצל"פ? אילו מסמכים עליי להביא? האם יש אפשרות להליך מזורז?תודה רבה
פתיחת תיק
שלי גרשט, עו"ד
27/07/10
ניתן לפתוח תיק. אך לא נכון לחשוב שפותחים תיק וזהו. יש צורך לעקוב ולהגיש בקשות מתאימות ובזמן.
לכן עדיף לפנות לעו"ד בתחום
לכן עדיף לפנות לעו"ד בתחום
גביית שיקים
עו"ד שזר תומר
27/07/10
רצוי כי הליך הגביה יבוצע על ידי עו"ד, במילא הסכם שכר הטרחה של עו"ד יהיה מבוסס על אחוזים מהגביה בפועל, כך שלא תפסיד דבר, רק תרוויח, תשאיר את העבודה לבעלי המקצוע.
צו עיכוב יציאה מהארץ
hiro
26/07/10
האם אפשר להוציא צו עיכוב יציאה מן הארץ לפני או יחד עם פתיחת תיק הוצל"פ כנגד חייב?? אם כן - איך?
כן - באמצעות הליך של בקשה בטרם ביצוע מסירה
עו"ד שרגא משה
26/07/10
איחוד תיקים
דור
26/07/10
שלום רב
יש לי תיק איחוד מ-2005 ,בשנתיים האחרונות לא עמדתי בתשלומים שילתמי רק מידי פעם, בסוכות שנה שעברה זימן אותי ראש ההוצל"פ לחקירה כשהגעתי לשם השוטר ראה בת.ז שאני חד הורית ויש לי ילד קטן ושחרר אותי ולא נכנסתי לשופט ,מאז שילמתי מידי פעם,אני רוצה לסיים עם הפרשה הזאת מה עליי לעשות .
יש לי תיק איחוד מ-2005 ,בשנתיים האחרונות לא עמדתי בתשלומים שילתמי רק מידי פעם, בסוכות שנה שעברה זימן אותי ראש ההוצל"פ לחקירה כשהגעתי לשם השוטר ראה בת.ז שאני חד הורית ויש לי ילד קטן ושחרר אותי ולא נכנסתי לשופט ,מאז שילמתי מידי פעם,אני רוצה לסיים עם הפרשה הזאת מה עליי לעשות .
כיצד נפטרים מחוב
עו"ד שרגא משה
26/07/10
יש כמה דרכים:
1. לשלם לנושה
2. להגיע עימו להסדר
3. פשיטת רגל
1. לשלם לנושה
2. להגיע עימו להסדר
3. פשיטת רגל
האם יכל להיות צו איסור יציאה מהארץ בשל רשות השידור
ירון
26/07/10
שלום
אני אזרח ישראלי השוהה כבר למעלה מחמש שנים בחו"ל ויש לי אזרחות המדינה בה אני גר
במהלך תקופה זו לא ביקרתי כלל בארץ ואין לי כל רכוש או כסף בישראל
לאחרונה הגיעו להורי מכתבים על הודעות של דרישות לתשלום אגרת רשות השידור למשרד עורכי דין פרנקל את קורן בצירוף איומים כי יינקטו נגדי צעדים משפטיים
הדרישות הן בעבור התקופה בה אני מתגורר בחול בברור טלפוני עמם נאמר לי כי אני חייב לשלם ממה שאני רואה באינטרנט זה חסר טעם להסדיר עמם את העניין אני בהחלט לא מתכוון לשלם חוב מדומיין
השאלה שלי היא אם אני מגיע לביקור משפחתי בארץ האם יכל להיות נגדי צו איסור יציאה מהארץ
מי מוציא צו כזה ובאלו תנאים
האם אני יכל להיעצר על ידי אותם צעדים משפטיים
תודה על התשובות
אני אזרח ישראלי השוהה כבר למעלה מחמש שנים בחו"ל ויש לי אזרחות המדינה בה אני גר
במהלך תקופה זו לא ביקרתי כלל בארץ ואין לי כל רכוש או כסף בישראל
לאחרונה הגיעו להורי מכתבים על הודעות של דרישות לתשלום אגרת רשות השידור למשרד עורכי דין פרנקל את קורן בצירוף איומים כי יינקטו נגדי צעדים משפטיים
הדרישות הן בעבור התקופה בה אני מתגורר בחול בברור טלפוני עמם נאמר לי כי אני חייב לשלם ממה שאני רואה באינטרנט זה חסר טעם להסדיר עמם את העניין אני בהחלט לא מתכוון לשלם חוב מדומיין
השאלה שלי היא אם אני מגיע לביקור משפחתי בארץ האם יכל להיות נגדי צו איסור יציאה מהארץ
מי מוציא צו כזה ובאלו תנאים
האם אני יכל להיעצר על ידי אותם צעדים משפטיים
תודה על התשובות
בדיקת קיום צו עיכוב
עו"ד שרגא משה
26/07/10
מתבצעת מול משטרת ישראל
באתר האינטרנט של משטרת ישראל יש הסבר כיצד מבררים תוך שמירה על פרטיות הנוגעים בדבר.
באתר האינטרנט של משטרת ישראל יש הסבר כיצד מבררים תוך שמירה על פרטיות הנוגעים בדבר.
ביטול איחוד תיקים
יוני
25/07/10
לי יש מזה 4 שנים תיקים בהוצאה לפועל כמו כן הזוכה הטיל עלי עיקול בעו"ש והגבלה מבנק ישראל כיום הוא יצר עמי קשר ומעוניין להגיע לפשרה וכן אמר שיוציא לי את כל ההגבלות שעשה בכדי שאקח הלוואה מהבנק האם אוכל באמת לקחת הלוואה? האם הכל יוסר ולא יראו שהיתה הגבלה או עיקול? ואם כן כיצד מבטלים את התיק האיחוד שיש לי?
ביטול תיק איחוד
עו"ד שזר תומר
25/07/10
תהיה לך בעיה לקחת הלוואה, הם רואים את ההיסטוריה שלך, צריך לבדוק עם בנק שעבד איתו, אולי הוא מוכן לעזור. בנקים לא אוהבים ליתן הלוואות לחייבים.
הדרך לסגור את תיק האיחוד, היא להגיע להסדר עם כל הנושים (מבלי לבצע העדפת נושים). או שיפזרו לך אותו - ואז אתה חשוף מפני הצקות של כל הנושים..
הדרך לסגור את תיק האיחוד, היא להגיע להסדר עם כל הנושים (מבלי לבצע העדפת נושים). או שיפזרו לך אותו - ואז אתה חשוף מפני הצקות של כל הנושים..
מכתב התראה לחייב
אלון
25/07/10
ברצוני להוציא מכתב התראה לחייב בטרם אפנה להוצאה לפועל. אולם, למרבה הצער החייב נמנע מלקחת מכתבים רשומים בדואר.
האם מספיק להוציא מכתב "רגיל" לחייב או שמא אני חייב למסור את המכתב במסירה אישית בטרם אפנה להוצל"פ
בתודה מראש !
האם מספיק להוציא מכתב "רגיל" לחייב או שמא אני חייב למסור את המכתב במסירה אישית בטרם אפנה להוצל"פ
בתודה מראש !
מכתב התראה
יורם פלץ עו"ד
25/07/10
לצורך הגשת תובענה בהוצל"פ יש לשלוח התראה בדואר רשום. אין זה משנה אם הדואר הגיע ליעדו אם לאו.
אם בכוונתך להגיש שיק שחולל אזי אין חובה לשלוח התראה כלל.
אם בכוונתך להגיש שיק שחולל אזי אין חובה לשלוח התראה כלל.
התראה
עו"ד שזר תומר
25/07/10
אין חובה שהוא יקבל את המכתב ביד, אם זו תביעה לפני סעיף 80 להוצאה לפועל מספיק ששלחת ברשום.
אם זה חוב אחר - גם אין בעיה
אין חובה שיקח את הדואר.
חלק מהחובות אין חובה לשלוח אפילו...
אם זה חוב אחר - גם אין בעיה
אין חובה שיקח את הדואר.
חלק מהחובות אין חובה לשלוח אפילו...
מכרזים בהוצאה לפועל
ירון
25/07/10
שלום
האם יש ספרים בעברית בנושא המכרזים של הוצל"פ?
אני מעוניין לגשת למכרז (מיטלטלין) ורציתי לדעת אם יש ספר שיכול לעזור לי בנושא כי אני ממש לא מבין בזה כלום.
תודה
האם יש ספרים בעברית בנושא המכרזים של הוצל"פ?
אני מעוניין לגשת למכרז (מיטלטלין) ורציתי לדעת אם יש ספר שיכול לעזור לי בנושא כי אני ממש לא מבין בזה כלום.
תודה
ספר מכרזים
עו"ד שזר תומר
25/07/10
תחפש בגוגל, הוצאה לאור ספרי משפט, צור קשר עם אחת החברות ותשאל אודות ספר מומלץ בתחום שאתה מחפש.
בהצלחה.
בהצלחה.
מוגבל תחת איחוד תיקים-פתיחת חשבון בנק
צחי
25/07/10
הוכרזתי כמוגבל חמור תחת איחוד תיקים לפני כ 3 שנים
אין ברשותי כרגע חשבון בנק
האם אני יכול לפתוח חשבון כרגע ואם לא אז מתי כן
-המעסיק שלי רוצה לפתוח לי קרן השתלמות ואני לא יודע היכן אני יכול לפתוח חשבון עבור זה
אין ברשותי כרגע חשבון בנק
האם אני יכול לפתוח חשבון כרגע ואם לא אז מתי כן
-המעסיק שלי רוצה לפתוח לי קרן השתלמות ואני לא יודע היכן אני יכול לפתוח חשבון עבור זה
איחוד - הגבלה- פתיחת חשבון
עו"ד שזר תומר
25/07/10
כל עוד יש הגבלה- אתה לא יכול לפתוח.
תפתח בבנק הדואר.
תפתח בבנק הדואר.
איחוד תיקים ?!
מ.ה
25/07/10
שלום רב, לפני כשנה עברתי חקירת יכולת בשל חוב לבנק והוכרזתי מוגבל באמצעים. אני משלם 150 ש"ח בשוברים. לפני כחודשיים נפתי תיק נוסף על סכום נמוך. פניתי לעו"ד המייצג את החייב בבקשה לקבל הנחה משמעותית ולשלם ישירות להם בתשלום אחד, אך הוא דחה את הצעתי. אני כעת מתלבט מה לעשות ? אם אגש שוב לחקירת יכולת רק על התיק הנ"ל וייקצבו לי שוב 150 ש"ח לחודש (שלמיטב הבנתי זה המינימום?) , אצטרך לשלם 300 ש"ח לשני התיקים ביחד, ויהיה לי קשה לעמוד בגובה תשלום זה. התחלתי לקרוא על אפשרות של איחוד תיקים, אך אני לא מצליח להבין כיצד מתחילים תהליך זה, האם עליי לשלם 3% מהחובות, מה החסרונות של התהליך .... ? אשמח להתייחסותכם ובמיוחד לקבל הכוונה כיצד פועלים לשם איחוד תיקים? תודה
איחוד תיקים
עו"ד שזר תומר
25/07/10
אם אתה לא רוצה להיות מוגבל בבנקים, אז צריך לשלם כל חודש 3 אחוז מסך החובות של התיקים באיחוד.
אתה יכול לעמוד בזה?
אם כן, תתיעץ עם עו"ד יתכן כי זו אופציה בשבילך.
אם לא, עדיף לעשות עוד חקירה, ולשלם לכל תיק סכום כלשהוא. אם החוב נמוך- עדיף להגיע להסדר לפני שהוא גדל.
אתה יכול לעמוד בזה?
אם כן, תתיעץ עם עו"ד יתכן כי זו אופציה בשבילך.
אם לא, עדיף לעשות עוד חקירה, ולשלם לכל תיק סכום כלשהוא. אם החוב נמוך- עדיף להגיע להסדר לפני שהוא גדל.
ערבות אוואל
st
25/07/10
האם יש תוקף לחתימה על ערבות אוואל שהיא חלק מחוזה השכרת דירה, אם לא מצורף שטר חוב (לא ניתן לרכוש כרגע), אך סכום שטר החוב מוזכר בחוזה ?
תודה
תודה
ערבות אוואל
עו"ד שזר תומר
25/07/10
ראשית, ניתן להוריד באינטרנט, או שעו"ד שמייצג אותך יכול להכין לך שטר חוב.
שנית, אם הדייר או הערב לא יחתום על שטר חוב, לא ניתן לפתוח כנגדו תיק בהוצאה לפועל, והעילה כנגדו היא חוזית בלבד, כלומר - יש משמעות מאוד חשובה לשטר.
ממליץ בחום לקחת עו"ד על מנת למנוע בעיות בעתיד, וטענות כנגד החתימה והשטר... לא לחזור על טעויות של אחרים ולהחתים על חוזה מהורד מהאינטרנט, זה עובד כל עוד השוכר לא בעייתי...
שנית, אם הדייר או הערב לא יחתום על שטר חוב, לא ניתן לפתוח כנגדו תיק בהוצאה לפועל, והעילה כנגדו היא חוזית בלבד, כלומר - יש משמעות מאוד חשובה לשטר.
ממליץ בחום לקחת עו"ד על מנת למנוע בעיות בעתיד, וטענות כנגד החתימה והשטר... לא לחזור על טעויות של אחרים ולהחתים על חוזה מהורד מהאינטרנט, זה עובד כל עוד השוכר לא בעייתי...
צו כינוס
מ
25/07/10
שלום רב,
רציתי לשאול בבקשה שני דברים חשובים.
התמנה לי מנהל מיוחד מטעם הכונס הרשמי. הוא חוקר את התיק של החייב שלי במזונות. לצערי הוא לא יוצר שום קשר עימי לאחר ששלחתי אליו פקסים ומיילים והכל. לפני שבוע אשתו בכלל שלחה לי מייל בו היא יוצאת לחופשה לחודש, ושעלי לארגן תיעוד של החייב בוידאו כולל תמונות והכל. האם אני כאן החוקרת? מותר להם לבקש ממני לעשות את כל העבודה שהם אמורים לעשות? למי אני פונה כדי לדבר על זה?
דבר שני וחשוב לא פחות. נאמר לי לשלוח בקשה לבימ"ש מחוזי על ביטול צו הכינוס עקב הפרה של הצו ע"י החייב, שכן הוא גם עובד וגם לא שילם אף לא תשלום אחד של פיגורים לצו כינוס שנקבע לו, כמעט חצי שנה בפיגור תשלום מרגע שקיבל אותו לא שילם שקל אחד. האם בית המשפט זקוק לעוד משהו כדי לבטל צו כינוס כזה או שיש טעם להוסיף בקשה עם תיעוד וידאו על חוסר תום הלב של החייב שעובד במשאית ומרויח משכורת גבוהה לכל דיעה. אשמח לתשובה בהרחבה לגבי כל מה ששאלתי ומצטערת מראש על אורך השאלות.
מ
רציתי לשאול בבקשה שני דברים חשובים.
התמנה לי מנהל מיוחד מטעם הכונס הרשמי. הוא חוקר את התיק של החייב שלי במזונות. לצערי הוא לא יוצר שום קשר עימי לאחר ששלחתי אליו פקסים ומיילים והכל. לפני שבוע אשתו בכלל שלחה לי מייל בו היא יוצאת לחופשה לחודש, ושעלי לארגן תיעוד של החייב בוידאו כולל תמונות והכל. האם אני כאן החוקרת? מותר להם לבקש ממני לעשות את כל העבודה שהם אמורים לעשות? למי אני פונה כדי לדבר על זה?
דבר שני וחשוב לא פחות. נאמר לי לשלוח בקשה לבימ"ש מחוזי על ביטול צו הכינוס עקב הפרה של הצו ע"י החייב, שכן הוא גם עובד וגם לא שילם אף לא תשלום אחד של פיגורים לצו כינוס שנקבע לו, כמעט חצי שנה בפיגור תשלום מרגע שקיבל אותו לא שילם שקל אחד. האם בית המשפט זקוק לעוד משהו כדי לבטל צו כינוס כזה או שיש טעם להוסיף בקשה עם תיעוד וידאו על חוסר תום הלב של החייב שעובד במשאית ומרויח משכורת גבוהה לכל דיעה. אשמח לתשובה בהרחבה לגבי כל מה ששאלתי ומצטערת מראש על אורך השאלות.
מ
צו כינוס
עו"ד שזר תומר
25/07/10
המנהל המיוחד, תפקידו בין היתר לחקור את החייב, אולם - אין זה מכוח תפקידו לעשות עבודת בלשות, אני מניח כי המנהל המיוחד ניסה להסביר לך את זה, ורמז שאם תביאי לו חומר מפליל - הדבר יעזור לו.
כל עוד, הוא חקר את החייב, דרש ממנו מסמכים, וקיבל מענה הולם - הוא עושה את עבודתו נאמנה.
לעניין בקשה לביטול צו כינוס, ברור כי באם הבקשה תהיה עם אסמכתאות היא תצליח יותר... יש לציין כי ברמת העקרון מספיק שהוא לא משלם ולא מגיש דוחות, אבל... אם את רוצה לוודא הריגה בהחלט וידאו יכול לעזור.
אני ממליץ לך לקחת עו"ד שיעזור לך בתחומים אלו, גם המנהל המיוחד יתייחס לפניה של עו"ד בצורה שונה.
כל עוד, הוא חקר את החייב, דרש ממנו מסמכים, וקיבל מענה הולם - הוא עושה את עבודתו נאמנה.
לעניין בקשה לביטול צו כינוס, ברור כי באם הבקשה תהיה עם אסמכתאות היא תצליח יותר... יש לציין כי ברמת העקרון מספיק שהוא לא משלם ולא מגיש דוחות, אבל... אם את רוצה לוודא הריגה בהחלט וידאו יכול לעזור.
אני ממליץ לך לקחת עו"ד שיעזור לך בתחומים אלו, גם המנהל המיוחד יתייחס לפניה של עו"ד בצורה שונה.




