פורום הוצאה לפועל
פורום הוצאה לפועל הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום הגבייה והחובות. פתיחת תיק, עיקולים, איחוד תיקים, צו תשלומים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
עיקול הבטחת הכנסה עזרהההההה
דנה
17/07/11
האם ניתן לעקל לחייב במזונות את הבטחת הכנסה שלו?
חוב לביטוח הלאומי
עו"ד שזר .ת
17/07/11
אם מדובר בחוב שהביטוח הלאומי משלם, כלומר אם הביטוח הלאומי שילם את המזונות הללו הוא יכול לקזז לך מהקצבאות.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
תיק הוצלפ
ג'ני
17/07/11
שלום רב,
נפתח נגדי תיק בהוצל"פ ע"י פלאפון, אך אף אחד לא מוכן לענות לי על מה ולמה. מדובר על מספר שכלל לא ברשותי, ואילו אני וכל 3 המנויים הנוספים משתמשים בפאלפונים שלנו כרגיל ואין לנו חוב כלל.
פלאפון שולחים אותי למשרד עו"ד ואילו משרד עו"ד טוען חתמתי ועכשיו אני חייבת ולא מוכנים להקשיב לטענותיי כי הפלאפונים נמצאים בשימוש ומשולמים מידי חודש.
התיק נפתח נגדי בחדרה ואילו אני גרה ברחובות. האם יש אפשרות במקביל להגשת התנגדות לביצוע גם בקשה להעברת הדיון? הרי ידוע לי שאם פאלפון, בעלת סניפים ברחבי המדינה המקום הנכון לפתיחת התיק הוא במקום בו נמצא החייב. או שמא זה תקף רק לתביעה אזרחית?
מה הפרוצדורה בעניין?
האם קודם התנגדות לביצוע? העברת דיון? או שניהם יחד?
נפתח נגדי תיק בהוצל"פ ע"י פלאפון, אך אף אחד לא מוכן לענות לי על מה ולמה. מדובר על מספר שכלל לא ברשותי, ואילו אני וכל 3 המנויים הנוספים משתמשים בפאלפונים שלנו כרגיל ואין לנו חוב כלל.
פלאפון שולחים אותי למשרד עו"ד ואילו משרד עו"ד טוען חתמתי ועכשיו אני חייבת ולא מוכנים להקשיב לטענותיי כי הפלאפונים נמצאים בשימוש ומשולמים מידי חודש.
התיק נפתח נגדי בחדרה ואילו אני גרה ברחובות. האם יש אפשרות במקביל להגשת התנגדות לביצוע גם בקשה להעברת הדיון? הרי ידוע לי שאם פאלפון, בעלת סניפים ברחבי המדינה המקום הנכון לפתיחת התיק הוא במקום בו נמצא החייב. או שמא זה תקף רק לתביעה אזרחית?
מה הפרוצדורה בעניין?
האם קודם התנגדות לביצוע? העברת דיון? או שניהם יחד?
התנגדות ובקשה להעברת דיון
עו"ד שזר .ת
17/07/11
שניהם יחד.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
פטור אגרה
מ.
17/07/11
היכן מגישים בקשה לפטור אגרה לפש"ר ?
אישתי ואני צריכים להיכנס לתהליך של פשיטת רגל ונאמר לי שזה עולה כ- 2500 ש"ח לאדם .
אין הנחה לתא משפחתי? 5000 ש"ח זה הרבה כסף למי שאין לו.
תודה.
אישתי ואני צריכים להיכנס לתהליך של פשיטת רגל ונאמר לי שזה עולה כ- 2500 ש"ח לאדם .
אין הנחה לתא משפחתי? 5000 ש"ח זה הרבה כסף למי שאין לו.
תודה.
סיוע משפטי
עו"ד שזר .ת
17/07/11
ניתן אולי לבקש עזרה מהלשכה לסיוע משפטי.
העלות היא כ 2650 ש"ח לאדם.
אבל יש מקרים, אם אינני טועה שהלשכה עוזרת וממנת חלק או אפילו יותר, פנה לרחוב הנרייטה סולד (נדמה לי 10 ) בת"א.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
העלות היא כ 2650 ש"ח לאדם.
אבל יש מקרים, אם אינני טועה שהלשכה עוזרת וממנת חלק או אפילו יותר, פנה לרחוב הנרייטה סולד (נדמה לי 10 ) בת"א.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
עלויות פתיחת תיק וצו עיכוב יציאה
עידן
17/07/11
שלום
אני שוקל לפתוח כנגד חייב מחו"ל תיק בגין אי פירעון שיקים וגם להטיל עליו צו עיכוב יציאה מתוך תקווה שהוא יכנס לביקור ולא יוכל לצאת.
האם תוכלו לומר לי מהן העלויות בפתיחת תיק והטלת צו עיכוב יציאה מהארץ?
רב תודות
אני שוקל לפתוח כנגד חייב מחו"ל תיק בגין אי פירעון שיקים וגם להטיל עליו צו עיכוב יציאה מתוך תקווה שהוא יכנס לביקור ולא יוכל לצאת.
האם תוכלו לומר לי מהן העלויות בפתיחת תיק והטלת צו עיכוב יציאה מהארץ?
רב תודות
עיכוב יציאה מהארץ
עו"ד שזר .ת
17/07/11
לעניין אגרות ראה את הלינק המצ"ב:
http://www.eca.gov.il/index2.php?id=54&lang=HEB
לעניין עיכוב יציאה, זה לא עולה כסף.
קח עו"ד שיעזור...
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
http://www.eca.gov.il/index2.php?id=54&lang=HEB
לעניין עיכוב יציאה, זה לא עולה כסף.
קח עו"ד שיעזור...
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
הפרשות לפנסיה
איריס
17/07/11
שלום רב
רציתי לדעת, אני עובדת בחברה חדשה שאמורה להפריש לי לפנסיה 3 חודשים רטרואקטיבי לכלל ביטוח איפה שקיבלתי הפרשות בחברות הקודמות, איך המעביד החדש לא מעוניין להפריש לכלל בגלל שהוא עובד עם מנורה, האם הוא יכול לפטר אותי במידה ולא הסכים לקבל את ההפרשות למנורה, האם אוכל לתבוע אותו על כך
אודה על התושבה בהקדם
תודה
רציתי לדעת, אני עובדת בחברה חדשה שאמורה להפריש לי לפנסיה 3 חודשים רטרואקטיבי לכלל ביטוח איפה שקיבלתי הפרשות בחברות הקודמות, איך המעביד החדש לא מעוניין להפריש לכלל בגלל שהוא עובד עם מנורה, האם הוא יכול לפטר אותי במידה ולא הסכים לקבל את ההפרשות למנורה, האם אוכל לתבוע אותו על כך
אודה על התושבה בהקדם
תודה
דיני עבודה
עו"ד שזר .ת
17/07/11
יש להפנות את השאלה לפורום דיני עבודה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
הוצאה לפועל ללא שטר חוב
אורטל
17/07/11
שלום רב,
הייתי רוצה לדעת האם בעניין חוב למכללה ניתן לבצע הוצאה לפועל
ללא הימצאותו של שטר חוב אלא ע"י חתימה על אישור קבלת תקנון מכללה המורה כי חתמתי על שטר חוב, למרות שלא חתמתי עליו כלל. כמו כן, איך ניתן להתגונן על ידי טענה של זיוף מסמך זה ועל מי נטל הראייה במקרה. (המכללה
העתיקה את החתימה שלי מתקנון של שנה קודמת)
בברכה,
הייתי רוצה לדעת האם בעניין חוב למכללה ניתן לבצע הוצאה לפועל
ללא הימצאותו של שטר חוב אלא ע"י חתימה על אישור קבלת תקנון מכללה המורה כי חתמתי על שטר חוב, למרות שלא חתמתי עליו כלל. כמו כן, איך ניתן להתגונן על ידי טענה של זיוף מסמך זה ועל מי נטל הראייה במקרה. (המכללה
העתיקה את החתימה שלי מתקנון של שנה קודמת)
בברכה,
התנגדות לביצוע
עו"ד שזר .ת
17/07/11
יתכן כי הם הגישו תביעה על סכום קצוב, צריך להגיש התנגדות במועד (30 ימים מהמסירה, או 20 ימים במידה וזה שטר חוב).
בשלב הראשון צריך להראות הגנה לכאורה על מנת לעבור את שלב ההתנגדות.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
בשלב הראשון צריך להראות הגנה לכאורה על מנת לעבור את שלב ההתנגדות.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
סנקציות הוצאה לפועל
רחלי
17/07/11
גרושי חייב למזונות קרוב ל20,000 ש"ח. יש תיק בהוצאה לפועל. אך נראה לי שהוא מנצל את טוב ליבי ויודע שאני לא אפעיל סנקציה כמו מאסר,שלילת רשיון כי אני רוצה שיראה את בננו. לא רלווטני צו עיכוב מהארץ ועיקול חשבון. מה ניתן לעשות?
גביית מזונות בהוצאה לפועל
עו"ד שזר .ת
17/07/11
לא כך כך הבנתי את השאלה, אם את לא רוצה לנקוט כל הליך , אז מה בדיוק השאלה?
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
עיקול רישיון הנהיגה ע"י הוצאה לפועל!
ציקי זנתי
17/07/11
מישהו אולי יכול להסביר לי, איך קשור רישיון הנהיגה שלי לחובות שיש לי בהוצאה לפועל? לאחרונה בוצע עיקול על רישיון הנהיגה שלי בעקבות חובות שיש לי בהוצאה לפועל? האם זה חוקי? ואם כן איך ניתן לקבל בחזרה את רישיון הנהיגה שלי? זה ממש פוגע בחופש התעסוקה שלי ולא נותן לי את האפשרות להתקיים בכבוד ולפרנס את משפחתי ובטח שלא אוכל לשלם את החובות שחלים עליי בהוצאה לפועל. תודה מראש על התשובה!
הגבלה על רישיון הנהיגה
עו"ד שזר .ת
17/07/11
יצאו מספר תקנות חדשות, ביניהם ניתן לא לחדש את רישיון הנהיגה על חייבים.
צריך להגיש בקשה מנומקת על מנת לבטל את ההגבלה האמורה.
ושם לפרט אודות חופש התעסוקה וכו'.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
צריך להגיש בקשה מנומקת על מנת לבטל את ההגבלה האמורה.
ושם לפרט אודות חופש התעסוקה וכו'.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
ערב למעוכב יציאה
רחל
17/07/11
מה נדרש מערב של מעוכב יציאה מהארץ?
תודה
תודה
ערב עיכוב יציאה מהארץ
עו"ד שזר .ת
17/07/11
תלוש שכר של ששת אלפים ש"ח, ועיכוב יציאת הערב, עד לחזרת החייב העיקרי מהארץ.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
מוגבל באמצעים
נונה
17/07/11
מה ההליך שצריך לבצע אם הרשמת בהוצאה לפועל הכריזה על הגרוש שהוא מוגבל באמצעים ? הוא משלם מזונות כל חודש לא את הסכום שנקבע . אומנם חייב לי כספים נוספים . תיקים אחרים שהוא החייב ואני הזוכה . כיצד אני יכולה לגבות את שאר הכספים בתיקים הנוספים . הרשמת אפילו לא הזמינה אותי לדיון .
מוגבל באמצעים - חוב מזונות
עו"ד שזר .ת
17/07/11
אם זה מזונות את יכולה להמשיך לגבות כרגיל - פקודות מאסר, עיקולים וכו'.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
ביצוע שטר
רון
16/07/11
אפשר להגיש בקשה לביצוע שיק נגד חברה שמופיעה ברשם חברות סטטוס: מחוקה?, מה הדרך הנכונה לגבות את הסכום.
הרמת מסך?
עו"ד שזר .ת
16/07/11
אולי הרמת מסך כנגד בעליה של החברה?
צריך יותר פרטים וצריך לבדוק את התיק.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
צריך יותר פרטים וצריך לבדוק את התיק.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
מכתב התראה לפני תביעה על סכום קצוב
עו"ד
16/07/11
האם ניתן לשלוח מכתב התראה לפני תביעה על סכום קצוב לעוה"ד של החייב (החייב אינו מתגורר בארץ)?
התראה על סכום קצוב
עו"ד שזר .ת
16/07/11
לא, המזכירות לא תאשר את פתיחת התיק.
שלח לכתובת הרשומה במשרד הפנים, זה מספיק.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
שלח לכתובת הרשומה במשרד הפנים, זה מספיק.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
מה עושים אם לא התגוננתי בזמן בהליך בהוצאה לפועל
נועם
16/07/11
קיבלתי אזהרה מההוצאה לפועל על "הליך בסכום קצוב" .
לא התגוננתי בזמן והתחילו כנגדי בהליכי עיקולים.
גרושתי כן התגוננה (שנינו באותו ההליך) ונקבע לה דיון בבית המשפט לספטמבר.
מה עלי לעשות? כיצד אפשר להתגונן עכשיו?
לא התגוננתי בזמן והתחילו כנגדי בהליכי עיקולים.
גרושתי כן התגוננה (שנינו באותו ההליך) ונקבע לה דיון בבית המשפט לספטמבר.
מה עלי לעשות? כיצד אפשר להתגונן עכשיו?
איחור בהגשת התנגדות
עו"ד שזר .ת
16/07/11
צריך להגיש בקשה להאכת מועד ולהסביר את האיחור, מה הסיבה לאיחור, מתי קיבלת את המסירה?
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
לא בוצעה מסירה ויש עיקול על החשבון – מה עושים?
אלי
16/07/11
בשנת 98 נתתי את מס' כרטיס האשראי לשותפתי לדירה שרכשה באמצעותו טלויזיה ב"מכרז של המדינה". כתוצאה מכך נרשם ברשות השידור שברשותי מקלט למרות שבפועל רכשתי מכשיר רק בשנת 2006. לפני מס' ימים נודע לי באקראי שחשבוני מעוקל עקב חוב לרשות השידור ומבירור שערכתי עם העו"ד נטען שבוצעה מסירה ל"בת משפחה" ( בייביסיטר מהשכונה ללא קירבה משפחתית שסירבה לחתום).
האם המסירה והעיקול שבא בעקבותיה חוקיים? שילמתי את מלוא החוב לרשות השידור (אי ידיעת החוק לא פוטרת...) אך יש לי השגות לגבי גובה שכר הטירחה של העו"ד שהוא מופרז בעליל כמו גם לגבי עצם העובדה שלא ידעתי על קיומו של החוב ושלא ניתנה לי הזדמנות כלשהי לשלמו.האם העו"ד יכול להשאיר את העיקול על כנו גם אם החוב עצמו שולם ואני רוצה לערער על גובה שכ"ט וחוקיות העיקול? אני מוכרח לציין שאני לא מסתתר ולא מתחבא ולכן תמוה מדוע לא בוצעה מסירה כאשר אני בבית? העיקול פגע בשמי הטוב (אני עצמאי ומעולם לא חזר לי צ'ק או הוטל עליי עיקול כלשהו) האם יש לי עילת תביעה נגד העו"ד? תודה מראש על ההתייחסות.
האם המסירה והעיקול שבא בעקבותיה חוקיים? שילמתי את מלוא החוב לרשות השידור (אי ידיעת החוק לא פוטרת...) אך יש לי השגות לגבי גובה שכר הטירחה של העו"ד שהוא מופרז בעליל כמו גם לגבי עצם העובדה שלא ידעתי על קיומו של החוב ושלא ניתנה לי הזדמנות כלשהי לשלמו.האם העו"ד יכול להשאיר את העיקול על כנו גם אם החוב עצמו שולם ואני רוצה לערער על גובה שכ"ט וחוקיות העיקול? אני מוכרח לציין שאני לא מסתתר ולא מתחבא ולכן תמוה מדוע לא בוצעה מסירה כאשר אני בבית? העיקול פגע בשמי הטוב (אני עצמאי ומעולם לא חזר לי צ'ק או הוטל עליי עיקול כלשהו) האם יש לי עילת תביעה נגד העו"ד? תודה מראש על ההתייחסות.
חוב לרשות השידור
עו"ד שזר .ת
16/07/11
יתכן כי המסירה ביצע פקיד הדואר ולא קבלן מטעם עו"ד, ואז אין לך שום עילה כנגד עו"ד, אם כי ניתן לבטל את המסירה.
צריך להגיש פרעתי או התנגדות (תלוי במועד פרעון החוב, אפ לפני פתיחת התיק פרעתי, אם אחרי התנגדות).
אם זה התנגדות צריך הארכת מועד, בכל מקרה צריך בקשה לעיכוב הליכים.
הביעה שלך, שאם תשכרי עו"ד זה יעלה לך כמו הסכום שאת חייבת, אם לא יותר.
הבעיה הנוספת, שקשה מאוד לעשות את זה לבד.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
צריך להגיש פרעתי או התנגדות (תלוי במועד פרעון החוב, אפ לפני פתיחת התיק פרעתי, אם אחרי התנגדות).
אם זה התנגדות צריך הארכת מועד, בכל מקרה צריך בקשה לעיכוב הליכים.
הביעה שלך, שאם תשכרי עו"ד זה יעלה לך כמו הסכום שאת חייבת, אם לא יותר.
הבעיה הנוספת, שקשה מאוד לעשות את זה לבד.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
הסדרת חוב כלקוח של בנק פועלים
ערן- סופיה
16/07/11
שלום רב,
לפני מספר שנים לקחתי הלוואה בסכום של כ- 140000 ש"ח. בשלב מסוים פוטרתי וגם נפצעתי ובברך וכתוצאה מכך לא עבדתי מספר חודשים ולא החזרתי את החוב החודשי. אימי הייתה ערבה לי וכתוצאה מכך עוקלו כל חסכונותיה.
האם לדעתכם פגישה עם הנציג בבנק פועלים להסדרת החוב תועיל? נאמר לי שהם מוכנים למחוק חלק רק אם אשיג מהבנק סכום של 100000 ש"ח. כיצד עושים זאת? מה המלתותיך בנידון?
לפני מספר שנים לקחתי הלוואה בסכום של כ- 140000 ש"ח. בשלב מסוים פוטרתי וגם נפצעתי ובברך וכתוצאה מכך לא עבדתי מספר חודשים ולא החזרתי את החוב החודשי. אימי הייתה ערבה לי וכתוצאה מכך עוקלו כל חסכונותיה.
האם לדעתכם פגישה עם הנציג בבנק פועלים להסדרת החוב תועיל? נאמר לי שהם מוכנים למחוק חלק רק אם אשיג מהבנק סכום של 100000 ש"ח. כיצד עושים זאת? מה המלתותיך בנידון?
הסדר חוב עם הבנק
עו"ד שזר .ת
16/07/11
את ניתן לעקוף את עו"ד המטפל בתיק - מצוין (צריך קשרים או יוזמה באיך למצוא את המחלקה המשפטית - הסניף לא יעזור לך).
אם אין ברירה, הדרך השניה היא פניה לעו"ד של הבנק, לבד או באמצעות עו"ד מטעמך.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
אם אין ברירה, הדרך השניה היא פניה לעו"ד של הבנק, לבד או באמצעות עו"ד מטעמך.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
הוצאה לפועל
אלכס
16/07/11
האם הוצאה לפועל יכולים לפרוץ לדירה ולקחת חפצים כשחייב איננו גר בה, אלא גרים בה שוכרים?
תודה
תודה
הליך של הוצאת מיטלטלין
עו"ד שזר .ת
16/07/11
באם בוצע הילך קודם של עיקול ברישום, ואף אחד לא התנגד, אז בהחלט יש מקרים שבהם זה קורה, ואז השוכרים יכולים לנסות לתבוע את אותו זוכה על הפעולה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
איחוד ופרוטוקול דיון
הילה
15/07/11
אני זווכה בתיק וקיבלתי הודעה שיש תיק איחוד ושיש פרוטוקול לעיוני בלשכה. מה המשמעות? מה יש בפרוטוקול? למה הוא חשוב?
תיק איחוד
עו"ד שזר .ת
16/07/11
אם אינני טועה, יש החלטה מנומקת ובפרוטוקול רשומה ההחלטה, שם תוכל לראות כמה קבעו לחייב לשלם, ועל סמך מה ההחלטה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
האם יכולה הוצאה לפועל להיתעלם מהחלטת של בית המפשט
דניאל ברנר
15/07/11
המחוזי בתיק פש"ר על ביטול עיכול והליכים כנגד החייב, ולא לבטל הליכים ?
תיק פש"ר
עו"ד שזר .ת
16/07/11
אם יש החלטה מפורשת לבטל בתיק הספצפי שלך - אז אי אפשר.
אבל בדר"כ הצו שנותנים הוא עיכוב ולא ביטול, אלא אם יש משהו ספציפי (משכורת).
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
אבל בדר"כ הצו שנותנים הוא עיכוב ולא ביטול, אלא אם יש משהו ספציפי (משכורת).
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
"אין נכסים לעיקול"
תמר
15/07/11
שןם רב,
בבקשה לעיקול חשבון בנק של חייב (תיק מזונות) נעניתי כי "אין נכסים לעיקול"... שאלתי היא האם הדבר אומר שאין כסף (או יתרת זכות) ולכן לא יכול להתבצע עיקול ? או שמא, אין נכסים לעקל אך הצו עומד בעינו וברגע ש"ייכנס" כסף לחשבון ותיווצר ייתרת זכות , הכספים יועברו לזכותי?
ושאלתי השנייה- מה ניתן לעקל כשכל התשובות מכל הגורמים הינן... "אין נכסים"... והרכב לא רשום על שם החייב..
תודה וסופשבוע נעים,
תמר
בבקשה לעיקול חשבון בנק של חייב (תיק מזונות) נעניתי כי "אין נכסים לעיקול"... שאלתי היא האם הדבר אומר שאין כסף (או יתרת זכות) ולכן לא יכול להתבצע עיקול ? או שמא, אין נכסים לעקל אך הצו עומד בעינו וברגע ש"ייכנס" כסף לחשבון ותיווצר ייתרת זכות , הכספים יועברו לזכותי?
ושאלתי השנייה- מה ניתן לעקל כשכל התשובות מכל הגורמים הינן... "אין נכסים"... והרכב לא רשום על שם החייב..
תודה וסופשבוע נעים,
תמר
עיקול
עו"ד שרגא משה
15/07/11
תופס גם נכסים שיגיעו למחזיק תוך 90 יום, ככל שיגיעו.
כך למשל אם החשבון יהי ביתרת זכות וכיו"ב. יחד עם זאת יש לחקור ולדרוש כיוון שלבנקים יש פרשנות יצירתית בעניין, שאינה לטובת הנושה.
אם יש נכסים של החייב אשר הוברחו ו/או רשומים ע"ש אחרים ניתן להגיש בקשות מתאימות ו/או תביעה לסעד הצהרתי (פי העניין) כי הרכוש הינו של החייב ולא של הבעלים הרשום.
כך למשל אם החשבון יהי ביתרת זכות וכיו"ב. יחד עם זאת יש לחקור ולדרוש כיוון שלבנקים יש פרשנות יצירתית בעניין, שאינה לטובת הנושה.
אם יש נכסים של החייב אשר הוברחו ו/או רשומים ע"ש אחרים ניתן להגיש בקשות מתאימות ו/או תביעה לסעד הצהרתי (פי העניין) כי הרכוש הינו של החייב ולא של הבעלים הרשום.
חקירת יכולת
אריק
14/07/11
אני חייב מוגבל באמצעים, המשלם כבר שנה את השוברים בתיק האיחוד. למרות זאת, קיבלתי לאחרונה זימון מהוצאה לפועל על חקירת יכולת כיוון שאחד הזוכים בתיק האיחוד ביקש זאת מהרשם והרשם נענה לבקשתו.
האם הזימון לחקירת יכולת לא תמוהה? הרי אני משלם מידי חודש!
האם זימון זה לגיטימי? אני צריך לחשוש מכך?
האם הזימון לחקירת יכולת לא תמוהה? הרי אני משלם מידי חודש!
האם זימון זה לגיטימי? אני צריך לחשוש מכך?
זימון לחקירת יכולת
עו"ד שרגא משה
15/07/11
הינו כלי לגיטימי.
ככל שתציג גרסא אמינה ותפרט ותגבה אותה במסמכים יהיה לך פחות ממה לחשוש.
ככל שתציג גרסא אמינה ותפרט ותגבה אותה במסמכים יהיה לך פחות ממה לחשוש.
הצגה לפרעון של צ'ק בטחון
כותי
14/07/11
לפני כשנתים בחרתי מתקין תריסים עבור ביתי שהיה בתהליך בניה,
הבחור התגלה כנוכל- פרע צ'ק שניתן לו לבטחון, התקין במפרט זול שלא על פי החוזה, ועוד... במשך הזמן הצלחתי לצמצם את נזקים אולם עדיין חייב לי סכום של כ 1500 ש"ח אולם מתחמק מתשלום. ברשותי צק בטחון שלו, על סכום גבוה יותר, תאריך הפרעון שלו חל לפני כשנתיים, האם באפשרותי לגבות את הצ'ק?
הבחור התגלה כנוכל- פרע צ'ק שניתן לו לבטחון, התקין במפרט זול שלא על פי החוזה, ועוד... במשך הזמן הצלחתי לצמצם את נזקים אולם עדיין חייב לי סכום של כ 1500 ש"ח אולם מתחמק מתשלום. ברשותי צק בטחון שלו, על סכום גבוה יותר, תאריך הפרעון שלו חל לפני כשנתיים, האם באפשרותי לגבות את הצ'ק?
אתה יכול לנסות...
עו"ד שרגא משה
15/07/11
הזמן שחלף לא יעמוד לטובתך.
תביעה בגין צ'ק שחזר "ח-ן מוגבל", חתימה אינה זהה
ויקטוריה
14/07/11
שלום רב.
בעלי קיבל תביעה ע"ס 2900 ש"ח מחברה "הליך מהיר" ליתר דיוק התראה לפני העברת תיק להוצל"פ בגין צ'ק ע"ס 1250 ש"ח משנת 2007 שחזר בזמנו מסיבה "ח-ן מוגבל".
במענה לפנייתי לחברה זו קיבלתי צילום צ'ק בו אני רואה קשקוש דומה לחתימתו של בעלי אך זו אינה חתימתו. לשאלתי כיצד 1250 ש"ח הפכו ל2900- נאמר לי ריבית+הצמדה+שכר טרחה בגין איתור הנתבע.
שאלתי היא:
1. האם יש טעם+אפשרות להוכיח באמצעות בדיקה גרפולוגית שחתימה אינה זהה (פקידה בבנק אמרה כי נראה לה אותו קשקוש) ע"מ להוכיח כי צ'ק אינו קביל?
2. האם ניתן (והאם יעזור) להוכיח כי לא נעשו כל המאמצים לעניין איתור הנתבע, היות וכתובתו הנוכחית עודכנה במשרד הפנים בשנת 2009. ובנוסף האם זה תקין שתיק לא עבר להוצל"פ אותה שנה וסתם צבר ריביות במשך 4 שנים?
3. האם יש סיכוי לזכות בהתנגדות במידה ונגיש להוצל"פ.
4. במקרה ותיק יעבור להוצל"פ יופיע עיקול בבנק. כיום יש לנו חשבון משותף אך כ.א. הינו על שמי. האם כ.א. יחסם גם?
תודה מראש.
בעלי קיבל תביעה ע"ס 2900 ש"ח מחברה "הליך מהיר" ליתר דיוק התראה לפני העברת תיק להוצל"פ בגין צ'ק ע"ס 1250 ש"ח משנת 2007 שחזר בזמנו מסיבה "ח-ן מוגבל".
במענה לפנייתי לחברה זו קיבלתי צילום צ'ק בו אני רואה קשקוש דומה לחתימתו של בעלי אך זו אינה חתימתו. לשאלתי כיצד 1250 ש"ח הפכו ל2900- נאמר לי ריבית+הצמדה+שכר טרחה בגין איתור הנתבע.
שאלתי היא:
1. האם יש טעם+אפשרות להוכיח באמצעות בדיקה גרפולוגית שחתימה אינה זהה (פקידה בבנק אמרה כי נראה לה אותו קשקוש) ע"מ להוכיח כי צ'ק אינו קביל?
2. האם ניתן (והאם יעזור) להוכיח כי לא נעשו כל המאמצים לעניין איתור הנתבע, היות וכתובתו הנוכחית עודכנה במשרד הפנים בשנת 2009. ובנוסף האם זה תקין שתיק לא עבר להוצל"פ אותה שנה וסתם צבר ריביות במשך 4 שנים?
3. האם יש סיכוי לזכות בהתנגדות במידה ונגיש להוצל"פ.
4. במקרה ותיק יעבור להוצל"פ יופיע עיקול בבנק. כיום יש לנו חשבון משותף אך כ.א. הינו על שמי. האם כ.א. יחסם גם?
תודה מראש.
טענת זיוף
עו"ד שזר .ת
14/07/11
תגישי התנגדות, תטעני לזיוף, ואז יהיה עיכוב הליכים עד לדיון.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
פשיטת רגל כשיש אוטו משועבד עם הלוואה עליו
ים
14/07/11
יש לי אוטו משועבד וחובות של 250000אני חושבת ללכת לפשיטת רגל לפי הצעת עורך דין רציתי לדעת אם יכולים לקחת לי תאוטובמידה ואני מעבירה את ההוראת קבע על מישהו אחר שישלם במקומי?
צו כינוס
עו"ד שזר .ת
14/07/11
יש עם זה בעיות, צריך לבדוק לעומק.
זה תלוי גם - האם תעמוד בצו, כמה אתה מרוויח ועוד.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
זה תלוי גם - האם תעמוד בצו, כמה אתה מרוויח ועוד.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
קנס על תשלום חוב
ברוך
14/07/11
שלום רב,לפני כשנתיים תבעה אותי בעלת הדירה הקודמת על לכאורה אי תשלום שכ"ד,בהמ"ש הציע פשרה על סך 9000 ש"ח בפריסה ל12 תשלומים.בנוסף היה שם סעיף שאומר שאם איחרתי בתשלום כלשהו ביותר משבוע אזי אני צריך להוסיף 7000 ש"ח קנס.הסכמתי בלית ברירה ושילמתי את כל התשלומים,וגם הרבה לפני הזמן (עד 70 ימים לפני המועד) וחשבתי שסיימתי אבל התברר שלא שולם התשלום ה 12, וזה כי שובר התשלום היה פשוט ללא סכום, ולא ידעתי שאני צריך לרשום בכתב יד את הסכום בעצמי.מהרגע שנודע לי רצתי לשלם את התשלום. אבל עכשיו היא תובעת ממני את ה 7000 ש"ח.פניתי לרשם והסברתי כי זאת טעות בתום לב, אבל תגובת התובעת הייתה כי הסיבה לא רלוונטית.תגובת הרשם הסופית כי אני צריך להביא עוד תגובה תוך 14 יום ואז יקבע דיון וכי כדאי לי "לשקול" את החלטתי לאור תגובת התובעת.מה אני צריך לעשות במקרה זה? האם גם על טעות שנובעת מגילי הצעיר ובתום לב אני צריך לשלם כל כך הרבה?בתודה מראש,ברוך
איחור בתשלומים
עו"ד שזר .ת
14/07/11
תנסה לשכנע את הרשם כי זה טעות בתום לב, ותראה כי כל התשלומים שולמו למעט האחרון.
בפועל - אתה ממש צריך את העזרה של השופט, שכן מבחינה משפטית אתה טועה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
בפועל - אתה ממש צריך את העזרה של השופט, שכן מבחינה משפטית אתה טועה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
עיכוב יציאה מהארץ אם אפשר לצאת עם דרכון זר
shir
14/07/11
שלום
יש לי עיכוב יציאה מהארץ עקב תיקים שנפתחו לי בהוצל"פ ויש ברשותי 2 דרכונים אחד ישראלי והאחר דרכון זר (חבר העמים) וגם אזרחות זרה האם אני יכול לצאת מהארץ עם הדרכון הזר זה יגרום לבעיות ומה הסיכון שכרוך בכך
יש לי עיכוב יציאה מהארץ עקב תיקים שנפתחו לי בהוצל"פ ויש ברשותי 2 דרכונים אחד ישראלי והאחר דרכון זר (חבר העמים) וגם אזרחות זרה האם אני יכול לצאת מהארץ עם הדרכון הזר זה יגרום לבעיות ומה הסיכון שכרוך בכך
ביטול עיכוב יציאה מהארץ
עו"ד שזר .ת
14/07/11
אני לא יכול להמליץ לך במקרה הזה מה לעשות, צר לי - פנה לעו"ד.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.




