פורום הוצאה לפועל

פורום הוצאה לפועל הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום הגבייה והחובות. פתיחת תיק, עיקולים, איחוד תיקים, צו תשלומים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום הוצאה לפועל

עו"ד משה שרגא

שותף בכיר במשרד שומרוני קנר שרגא ושות'. מתמחה בתחום ההוצאה לפועל.

עו"ד אורן ליטוין

בעל ניסיון רב בתחום הגביה הפרטית והמסחרית ושם דגש רב על ליווי אישי ומקצועי.

עו"ד יעל מולר

ותק של 20 שנה בייצוג בנקים ומתן יעוץ משפטי בתחום הבנקאות, הוצאה לפועל ועריכת ייפוי כוח מתמשך.

עו"ד צבי וישנגרד

עוסק בייצוג חייבים בהליכי חדלות פירעון ופשיטת רגל. בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנה.

עו"ד מורן חיו בוזגלו

עוסקת למעלה מ15 שנים בתחום ההוצל"פ וחדל"פ ומסייעת לחייבים רבים בהתמודדות עם חובות כבדים.

ערבות אישית

אורלי 19/11/12
שלום,
חברה פרטית חייבת לי סכום כסף נכבד. הצלחתי להגיע עם בעלת החברה להסדר (ללא תביעה) וקיבלתי לידיי שיקים בגין החוב.
ביקשתי מבעלת החברה ערבות אישית במקרה והשיק של החברה חלילה יחזור. על כל שיק שקיבלתי ממנה היא רשמה מאחוריי השיק: "אחריות אישית", כתבה את שמה, מספר ת.ז. וגם חתמה. האם זה מספק? במקרה והשיק יחזור החתימה האישית מאחוריי השיק תופסת?
אודה לתשובתכם המקצועית.
אורלי

ערבות אישית

עו"ד שזר .ת 19/11/12
לטעמי אפשר יהיה לפתוח כנגד הגברת תיק בהוצאה לפועל .

בברכה

תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.

חייב לבנק הפועלים חוב ע"ס 7500 ש"ח לערך.

ברק 19/11/12
שלום רב,
משך שנים הייתי לקוח בנק הפועלים.
במלחמת לבנון השנייה נפצעתי קשה מאוד, והחל מ2006 ועד 2010 עברתי טיפולי שיקום.
עיקר הבעיה היא המצב הנפשי הלא היציב, מה שגרם לבעיות התשכרות באופן רציף. (כל מספר חודשים הייתי עובר ארוע הקשור בחרדה)
ב ספטמבר אוקטובר 2011 עברתי משבר נוסף והדבר גרם לכך בחודשים אלה הייתי ללא משכרות. ונוצר חוב של 7000 שקלים.
הבנק אגב החל מ2006 מודע למצבי, הן כי ידעתי את הפקידה שניהלה את חשבוני, והן הבנק ניהל את כספיי הפיצויים.
הבנק חסם את פעילותי בחשבון עד לתשלום החוב (אין ברשותי סכום לכיסוי החוב).
הנבק סירב, לבצע כל פעילות בחשבון עד לסגירת החוב, ופשוט זרק אותי מכל המדרגות.
נאלצתי לפתוח חשבון בבנק אחר. שמנוהל באופן תקין וללא חריגה!
חודש שעבר נפתח מולי הליף הוצאה לפועל.
השבוע קיבלתי הודעה עיקול על הרכב וחשבון הבנק.
אנא, תוכלי לייעץ לי כיצד לפעול! מדובר לא בחוב של מאות אלפי שקלים.
אלה בחודשיים שלא הייתי מסוגל לעבוד.
כיוון שעניין זה נפל על אוזניים ערלות בפקידי הבנק ונציגהם.
האם יש היגיון להסביר את עצמי למול ההוצל"פ?
האם יש היגיון לפנות לעורך דין

הוצאה לפועל

עו"ד שזר .ת 19/11/12
ראשית, יש לעצור את ההוצאה לפועל.
לפי התיאור שלך - כבר בוצעה לך מסירה, ולא הגשת התנגדות, שכן עיקלו לך כבר דברים.
הדרך להגיע להסדר כלשהוא עם הבנק - הוא ליצור כוח - צריך להגיש בקשה להארכת מועד +בקשה לעיכוב הליכים וכו' (בהנחה ולא בדובר בפסק דין שניתן כנגדך).
לאחר מכן, ניתן יהיה אולי לפרוס את החוב, או להפחית אותו.
אם יש לך בעיה כלכלית - פנה לסיוע משפטי (חפש בגוגל - סיוע משפטי רחוב הנרייטה סולד בת"א).
או אולי תפנה לעמותה שמסייעת לחיילים.

מקווה שמעט עזרתי - בהצלחה.
בברכה

תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.

ביטול הליכי הוצל"פ

דני 19/11/12
אפשר לבטל את תיק ההוצל"פ אם החייב גר בחו"ל בזמן שהתיק נפתח ולא נמסר לו אישור מסירה, בעוד שבתיק כתוב שהוא כן נמסר?

עיכוב הליכי הוצאה לפועל

עו"ד שזר .ת 19/11/12
אין מושג כזה שנקרא "לבטל תיק הוצאה לפועל".
אם החייב טוען שלא בוצעה לא מסירה כדין.
הוא צריך להגיש בקשה לעיכוב הליכים לאור טענתו כי המסירה פגומה.
שם לב - אם יש טענות הגנה כנגד החוב צריך להעלות אותם כעת, אחרת 30 ימים מעיכוב ההליכים ההליכים ימשכו.
בברכה
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.

חייבת תשובה!, תודה!

א. 19/11/12
שלום רב!,אני חייבת לבעל הדירה הקודם שלי סכום של חודש אחד (2500 ש"ח).אישתו ממשיכה להתקשר ומאיימת כי אם לא אשלם תוך שבוע תפתח תיק נגדי בהוצאה לפועל.

כבר לא פעם ולא פעמיים הסברתי כי אין ברשותי לשלם כרגע,אמרתי שכאשר אוכל אתחיל לשלם לה בחלקים אך שום דבר לא מעניין אותה.

האם פתיחת תיק בהוצאה לפועל הוא דבר שקורה מהר או שאין לי ממה לחשוש כי דבר זה לוקח זמן??.....

תשמעי

עינת, עו"ד 19/11/12
הבעיה שלה היא שאת לא משלמת. אמנם לך זה נראה נורא לא בסדר שהיא מתקשרת ו"מאיימת" (לנקוט בהליכי הוצל"פ זה לא איום), אבל זאת הפרנסה שלהם ואני מניחה שהם צריכים את הכסף.בקיצור - מציעה שתשלמי לפני שתתחילי לדאוג מהוצל"פ, כי אז החוב רק יגדל ויגדל. בעלי הבית לא חייבים לך כלום וזו לא אשמתם שאין לך כסף.מצטערת אם זה נשמע "קשוח" - אבל מעציב אותי ששוכרי דירה חושבים שבעלי הבית שלהם הם משרד הרווחה.

ערעור על החלטת רשם

רונית 19/11/12
תוך כמה זמן צריך להגיש ערעור על החלטת רשם בבקשה לביטול עיכוב יציאה מן הארץ. הערעור הוא בזכות? האם צריך לשלם אגרה בהגשת הערעור? אם כן האם ניתן להגיש בקשה לפטור וכיצד

עיכוב יציאה מן הארץ - ערעור

עו"ד שזר .ת 19/11/12
אם אינני טועה, בתוך 15 ימים , הערעור הוא ברשות ולא בזכות, יש צורך לשלם אגרה - תוכלי לברר את הסכום במזכירות או באתר "הרשות השופטת" (כך מופיע בגוגל).

בברכה

תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.

רשות השידור – הוצאה לפועל ללא משפט

סימה 18/11/12
שלום רב, קיבלתי לידי בדואר רשום מכתב מחברת עורכי דין, אשר דורשת בשם "רשות השידור" שאשלם להם סכום של כ-2000 ש"ח. במכתב כתוב שאם לא אסדיר חוב זה, תפנה רשות השידור ישירות להוצאה לפועל ללא הליך קודם בבית המשפט. מיותר לציין שמעולם לא קיבלתי לידי דרישות תשלום מרשות השידור, ויתרה מכך, אני מקבלת הבטחת הכנסה מן הבטוח הלאומי והבנתי שישנו פטור מסויים. שאלתי, האם אכן ניתן לפנות להוצאה לפועל ללא משפט קודם?

רשות השידור

עו"ד שזר .ת 19/11/12
כן ניתן לפנות להוצאה לפועל - אבל גם בהוצאה לפועל אפשר לעצור את התהליך על ידי הגשת בקשה ששמה התנגדות - שהיא למעשה סוג של כתב הגנה -אז שעניין זה לא יפחיד אותך.
אבל לגופם של דברים - תבדקי אם יש לך חוב... כי אם יש חוב - אז גם כתב הגנה לא יעזור - תבררי לעניין הפטור שאת אומרת ברשות השידור, ותנסי לסגור את זה לפני ההוצאה לפועל.
בברכה

תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.

עיקול רכב שלא ע"ש החייב

גרינר 18/11/12
זוכה הגיש לביצוע פס"ד כנגד חייב, בגין נזקים מתאונת דרכים. חברת הביטוח דחתה את תביעת הזוכה לאחר שטענה כי כלי הרכב אינו מבוטח והוא למעשה בבעלות החייב ולא בבעלות המבוטח שעל שמו רשום כלי הרכב.
על מנת להטיל עיקול על כלי הרכב, למרות שאינו רשום ע"ש החייב, האם די בהגשת בקשה לרשם ההוצל"פ בצירוף האסמכתאות המוכיחות את הבעלות או שמא יש צורך בהגשת המרצת פתיחת או כל הליך אחר לבית המשפט לצורך הצהרה על הבעלות?

מנהג בעלים ברכב

עו"ד שזר .ת 18/11/12
על מנת לעקל רכב שלא רשום על שם החייב בתיק הוצאה לפועל יש צורך בהגשת בקשה מנומקת בצירוף ראיות - ושם יש לטעון אודות "מנהג בעלים", כלומר יש לטעון כי החייב משתמש ברכב כמנהג בעלים למרות שהוא לא רשום על שמו - לצד ג' - אותו אדם שהרכב רשום על שמו יכול להביא ראויות שכנגד ורשם ההוצאה לפועל מוסמך להחליט בנושא.
בברכה
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.

מסירה?

פנינה 17/11/12
הודעתי לחברה מסוימת שביטלתי שיק בגלל שלא קיבלתי את מה שהזמנתי מהם גם אחרי שחלפו חודשיים! אתמול אמא שלי קיבלה דואר רשום על שמי (פעם גרתי אצלה, כבר שנה וחצי שלא), וביקשתי ממנה לא לחתום על קבלת המכתב הרשום, הדוור ציין שאינני מתגוררת במקום. במקביל - אותה חברה (כנראה) שלחה 3 מעטפות בצבע אדום בוהק עם כתב מודגש שזה מכתב טרם הוצאה לפועל ועיקולים, וביקשו לצור קשר לנייד כשלהו. לא צויין שם החברה, לא צויין שם של אף אחד, רק טלפון נייד ליצירת קשר.אין לי כוונה לעשות להם חיים קלים ולעזור להם לעקל לי את המשכורת. הם לא נתנו לי את המוצר, לכן ביטלתי את השיק.לדעתי, משלוח בדואר לכתובת שאני לא גרה בה, ובמיוחד שכתוב בדואר הרשום שעזבתי את בית אמא - זה לא מסירה. האם הם יכולים לעקל לי את המשכורת בדרך הזאת, או שהם צריכים למצוא אותי בדירה החדשה, ולהוציא לי מכתב מסודר עם לוגו ושם איש קשר?אודה לתשובה - אני לא רגועה בכלל.שבוע שקט על כל עם ישראל.

מסירה בהוצאה לפועל

עו"ד שזר .ת 18/11/12
ראי "החברות" האלו יש דרכים גם לא חוקיות לבצע מסירה, ואז את יכולה למצוא את עצמך במצב שבו מעוקל לך חשבון הבנק או יש לך עיקול משכורת.
אם כך - למה להסתתר???
ההפיכך - תקבלי את המסירה, ותתמודדי ותגישי התנגדות.

בברכה

תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.

כמה שאלות,חייבת תשובה מהירה….

ש 16/11/12
שלום רב!,אתמול הגיע לבית הוריי אדם הטען שהגיע מעיריית תל אביב ואמר שאני חייבת להם כסף על דוח חנייה.
שאלתי היא האם באמת עיריית תל אביב התחילה לשלוח גובי מס על דוחות חנייה???.....החוב שלי עומד על 412.50 והם רוצים 694 שזה כולל הוצאות גבייה-האם זה חוקי???....
בנוסף,אמרו לאמי שאם אני לא אשלם תוך שבועיים יבואו ויעקלו לה את הסלון-האם באמת כך יכולים לעשות?....

הוצאת דברים מהבית

עו"ד שזר .ת 17/11/12
כן - עיריית תל אביב ועיריות אחרות - שולחות גובי מס.
גם על חובות נמוכים.
בשביל חוב כזה נמוך שווה לסגור את החוב ולא לקחת סיכון שיקחו דברים מהבית.

בברכה

תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.

חבות מעביד- צד ג'

תמי 15/11/12
שלום,
חברה מסוימת (היא המעסיקה) קיבלה זימון לחקירת צד ג' במסרת תיק הוצל"פ מזונות.
עם קבלת צו עיקול המשכורת הועברו להוצל"פ הכספים. אולם האישה (הזוכה) ביקשה לזמנם לחקירה ע"מ לשחרר כספים מקופת גמל.- לטענתה הדרך היחידה שחברת הביטוח תשחחר את את הכספים היא ע"י חתימת המעביד על טופס שחרור.
העובד לא סיים את עבודתו.
מה הדין?
האם בסמכות רשם הוצל"פ לתת הוראה למעביד לשחרור הכספים?

הדין

עו"ד שרגא משה 16/11/12
קיימת מחלוקת בפסיקה באם כספים שהופקדו בק. גמל ניתנים לעיקול ע"י נושה של העובד.
בבר"ע 3024/01, תק-מח, 2002(2), 3210) נפסק כי ניתן.

מכל מקום, מי שלא ממלא הוראת רשם הוצל"פ בענין עיקול צפוי להיות מחוייב בעצמו בגובה הסכום.

חישוב הצמדה וריבית על איחור במזונות

הילה 15/11/12
שלום, בחודשים האחרונים אני מקבלת באיחור רב את דמי המזונות החודשיים. על פי ההסכם ביננו עליו לשלם ריבית והצמדה על כל יום שחולף ולא שילם. כיצד אני מחשבת לדוגמא, ריבית והצמדה על איחור של 30 ימים?
אודה מאד לעזרתכם!

חישובי הוצל"פ

עו"ד שרגא משה 16/11/12
מבוצעים ע"י תוכנות מתאימות.

יש במשרדי עו"ד ורו"ח

חישוב להוצל"פ

אתי 20/11/12
אני עשיתי עכשיו חישוב כזה , נעזרתי במנה"ח, החישוב מאד פשוט למי שמבין במדדים.
אם אין לך קשר עם מנה"ח תנסי במחשבונים שיש באינטרנט.
בהצלחה

צו כינוס

דוד 15/11/12
אני בעל חברה. שילמתי לעובד שלי שכר עבודה בשיקים סחירים ודחויים (לבקשתו) על עבודה שהוא עשה והוצאתי לו תלושי שכר עבור כל שיק.שבוע לאחר שמסרתי לו את השיקים התקבלו אצלי כמה צווי עיקול מתיקי הוצאה לפועל שונים. אתמול העביר לי העובד צו כינוס והחלטות על עיכוב הליכים בכל תיקי ההוצאה לפועל ששלחו לי עיקולים.האם נהגתי כשורה כשהעברתי לו שיקים סחירים ודחויים?מה אני צריך לעשות עכשיו?

עיקול שכר עובד

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 15/11/12
שלום
1. ככל והעיקול בוצע לאחר התשלום, הוא לא חל על כספים אלו.
במידה ויש צו כינוס ההליכים מעוכבים.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם הוצאה לפועל רשאית לבצע עיקול

רעות 15/11/12
של פקדונות בחשבון בנק? כאשר בעו"ש יש מינוס אבל יש פקדונות עם סכומים נאים.והאם בשביל עיקול כזה צריך להגיש בקשה לבית משפט או שזה בסמכותה של רשות ההוצאה לפועל?

עיקול על כספי פקדונות בבנק

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 15/11/12
שלום
ניתן לעקל, ואין צורך לאישור מיוחד.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תיק הוצל"פ מזונות וצו כינוס נכסים

גרינר 15/11/12
אני הזוכה בתיק הוצל"פ לגביית חוב מזונות. החייב קיבל צו כינוס נכסים והתקבלה הודעה בתיק על עיכוב הליכים בעקבות מתן צו הכינוס.
מה עושים במקרה של תיק מזונות? בקשה להמשך הליכים בתיק ההוצל"פ או פניה לכנ"ר???

עיכוב הליכים בצו כינוס בתיק מזונות

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 15/11/12
שלום
פשיטת הרגל אינה משפיעה על המשך ניהול תיק המזונות

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יש השפעה

עו"ד דניאל חנה 18/11/12
לגבי חוב המזונות עד יום מתן צו הכינוס עלייך להגיש תביעת חוב לכנ"ר ובמקביל להגיש בקשה לקציבת מזונות לבית המשפט המחוזי בו מתנהל תיק פשיטת הרגל. יש לכעשות זאת מהר ככל האפשר.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חייב במזונות פתיחת תיק הוצל"פ

רונית 14/11/12
שלום רב, הורי גרושים מזה 9 שנים אבי לא משלם לאימי מזונות והיא מקבלת את הקיצבה דרך הביטוח הלאומי רק על ילד אחד (שהוא מתחת לגיל 18).
החייב מקבל קיצבת נכות מהביטוח הלאומי ורוצה להגדיל את הקיצבה שלו בבקשת תלויים מהביטוח הלאומי מפני שבנו בצבא למרות שהוא אינו שותף בחיי הילדים לא גידל אותם ולא עזר להם כלכלית/נפשית בחיים וכל זה רק לקחת ולעשוק יותר מהמדינה. בזמן שלאימי לא אישרו את הבקשה. אימי משתכרת בשכר מתחת למינימום ומפרנסת את משפחתה לבד בכוחות עצמה בלבד.החייב הוכרז בהוצאה לפועל כי פשט את הרגל.
האם ניתן לתבוע את החייב ולפתוח לו תיק הוצל"פ? איזה הגבלות ניתן להטיל על החייב במזונות ומתחמק מאחריות?
לתשובתכם בנדון בדחיפות אודה!

תיק הוצל"פ מזונות

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 15/11/12
ניתן לפתוח תיק הוצל"פ על כל חוב מזונות העבר וכיום.
ישנם מגוון רב של פעולות שניתן לבצע

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כיצד מחשבים הצמדה וריבית על איחור בתשלום מזונות?

הילה 14/11/12
שלום, בחודשים האחרונים אני מקבלת באיחור רב את דמי המזונות החודשיים. על פי ההסכם ביננו עליו לשלם ריבית והצמדה על כל יום שחולף ולא שילם. כיצד אני מחשבת ריבית והצמדה על איחור של 30 ימים?
אודה מאד לעזרתכם!

חישוב של ריבית והצמדה בתיקי מזונות

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 16/11/12
שלום לך הילה
ניתן לחשב את הריבית וההצמדה באמצעות רואה חשבון או תוכנות משפטיות.
אך המלצתי אליך היא לפתוח תיק הוצל"פ, ואז כל איחור יגרור אחריו ריבית והצמדה אוטומטית ללא כל בקשה שלך.
כדאי לנהל את תיק המזונות באמצעות עורך דין, שבד"כ גובים את שכר הטרחה מהחייבים.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יש לי שיק מבנק של הרשות הפלסטינאית

יניב 14/11/12
ברשותי שיק שחזר מבנק שנמצא ברשות הפלסטינאית האם ניתן לפתוח תיק הוצל"פ ?האם ניתן להטיל עיקול על חשבון של החייב?

שיק של בנק אשר שוהה ברשות הפלסטינאית האם ניתן לגביה?

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 16/11/12
שלום לך
ניתן לפתוח תיק הוצל"פ ככל שטר חוב שניתן לפתוח בגינו תיק הוצל"פ.
במסגרת התיק יהיה ניתן לבצע עיקולים כנגד החייב.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ראש הוצלפ המבטל החלטה קודמת של ראש הוצלפ אחר

Ren 14/11/12
ב2008 הגשתי בתיק מזונות בקשה להחזר מחצית הוצאות רפואיות לפי פסד ראש הוצלפ אז שלח לתגובת החייב בהעדר תגובה תתקבל הבקשה בהעדר תגובה ניתנה הוראה לבצע הגדלה בתיק.כוון שהחייב תמיד ביתרת חובה קשה היה לעקוב אחר התיק .לאחרונה ביצעתי בדיקה בתיק והסתבר לי כי ההחלטה להגדלה מ2008 לא בוצעה. ופקידי ההוצלפ לא ידעו לתת מענה וביקשו  שאגיש בקשה לביצוע ההחלטה מ2008.בתחילה נתן ראש ההוצלפ היום הוראה לבצע החלטת ההגדלה לפי ההחלטה הקודמת. החייב הגיש בקשה לביטול ההחלטה בהסתמך על פרוטוקול דיון מהחודשים האחרונים בביהמש למשפחה ושם נשאלתי על ידי השופט מה חוב המזונות נכון לאותו היום והאם בתשלום חוב זה אין לי תביעה לגבי חוב מזונות קודמים  ועניתי שכן,כאשר לא ידעתי שלא בוצעה ההגדלה להחזר ההוצאות ההוצלפ קיבל טענתו וביטל ביצוע ההגדלה.ושאלתי האם ראש הוצלפ אחד יכול לבטל החלטה קודמת שניתנה עי ראש הוצלפ אחר וזו טעות של פקידי ההוצלפ שלא ביצעו ההחלטה? ואיך בכל זאת אוכל לקבל ההחזר זה 4000 שח מחצית טיפול שיניים לילד גשר? וזה חזר הוצאות ולא מזונות?תודה מראש

מימוש החלטה קודמת לתיקון טעות

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 16/11/12
שלום לך
אין ספק שבמידה וגירסתך הינה מדויקת, עליך לקבל בחזרה את כל הכספים שלא הוגדלו בתיק עקב רשלנות של מזכירות ההוצל"פ.
יש להגיש בקשה מתאימה ולהילחם לקבל את הכספים מאת החייב, ובמידה ולא ניתן במידה מסוימת לתבוע את מערכת ההוצל"פ בעצמה!
לשם מתן חוות דעת על בקשה מתאימה, אני זקוק לראות את נוסח הבקשה וההחלטה שהוגשו בתיק.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מזונות מהביטוח הלאומי

טל 14/11/12
אני מיצגת זוכה בהוצאה לפועל.
הזוכה מקבלת תשלומים ישירות מהביטוח הלאומי מצד אחד, ומנגד יש שפעול חודשי בתיק ההוצאה לפועל כך שהחוב גדל כל חודש בגובה המזונות של אותו החודש.
האם אני צריכה לעשות כל חודש הפחתת קרן בגובה הסכום שהיא קיבלה מהביטוח הלאומי?

הפחתת חוב בהוצל"פ בגין תקבול מהביטול לאומי

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 16/11/12
תבקשי מהמזכירות שתעמיד את גובה החוב בדמי ההפרשים בין דמי הביטוח לאומי ולמשכורת.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלת דירה בירושה מההורים ועיקולים

מיכל 14/11/12
שלום רב שאלה :אם קיבלנו דירה בירושה לאחר מות ההורים ז"ל ול2 אחים יש חובות ועיקולים האם ניתן למכור אותה והנושים יקחו רק את חלקם של האחים החייבים ? האם מותר לנושים לגעת בכל כספי המכירה ובכך לפגוע גם בשאר האחים שאינם חייבים ? אשמח לתשובה מפורטת. תודה.

עיקולים על דירה שמתקבלת בירושה

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 16/11/12
נתחיל מהסוף, לא ניתן לעקל כספים של אחים אחרים בגין חובות של אחיהם.

לעניין המכירה, במצב דברים בו יש הרבה עיקולים על הזכויות של האחים יש לבקש כינוס נכסים לדירה, ולאחר המכירה יחולקו הכספים בין האחרים שאין להם עיקולים, ולאחים המעוקלים התשלום יבוצע לנושים.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תיק הוצאה לפועל

ליז 14/11/12
הארוס שלי מני ואני גילינו שיש לו תיק בהוצאה לפועל שלא קשור אליו, לפני תקופה הוא עבד במכולת ונאמר שהוא חתום על ידיעות אחרונות אך הוא מעולם לא חתם ערבות לאף אחד. בעל המכולת אמר לנו שיטפל בזה יום אחרי יום אך מאחר והוא בנפילה כלכלית רצינית הוא כל פעם מושך אותנו. אנחנו לא מבינים בכל הקשור להוצאה לפועל והתיק הזה באמת שלא קשור אלינו. איך אפשר לצאת מדבר כזה בעל המכולת נעלם לגמרי והפסיק לענות לטלפונים אנחנו זוג צעיר לפני חתונה שרוצים לבנות את חיינו, מני התחיל עבודה חדשה... מה עושים?

תיק הוצאה לפועל

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 16/11/12
צריך לבדוק על מה התיק נפתח, ולהגיש התנגדות מתאימה.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איחוד תיקים וצו תשלומים

שי 14/11/12
שלום רב,
אני ואישתי הגשנו בקשות נפרדות לאיחוד תיקים וצו תשלומים. ההחלטה שהתקבלה בשני התיקים הייתה זהה ונקבע כי: התיקים יאוחדו וחוייבתי לשלם 1,000 ש"ח וכן גם אישתי 1,000 ש"ח.
לשלם 2,000 ש"ח בכל חודש מתוך התא המשפחתי זה המון! האם אני יכול לערער / להגיש בקשה לעיון מחדש / בקשה לשינוי החלטה / בקשה לחקירת יכולת / בקשה להפחתה..?. כיצד עלי לפעול בכדי לשנות את ההחלטה. כיצד עלי להכתיר את שם הבקשה?? תודה שי

שינוי צו התשלומים בתיק איחוד

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 16/11/12
יש להגיש בקשה לשינוי צו התשלומים בתיק האיחוד, ולבקש חקירת יכולת אצל הרשם.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוב

שרון 14/11/12
שאלה כללית אם יש לי חוב לחברה מסויימת הם מחוייבים לתת התראות או שישר עיקול לחשבון או צו עיכוב יציאה מהארץ

התראה בטרם נקיטת הליכי הוצל"פ

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 16/11/12
ניתנת התראה מספיקה קודם.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נקיטת הליכים נגד החייב לאחר פתיחת תיק

ניל ע' 14/11/12
פתחתי תיק כנגד אדם שחייב לי כסף על פי שיק לפני חודשים והוא לא הגיש התנגדות ולא שילם ... כיצד ניתן לעקל לו כספים וא עיקול רכב ובנק... אני לא יודע מספר הרכב שלו... ואיזה טופס אני צריך למלות..

עיקולים ופעולות בתיק ההוצל"פ

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 16/11/12
שלום לך
אין צורך לדעת מה מספר הרכב, ניתן לעקל רכב לפי תעודת זהות, ובמידה והוא רשום ע"ש החייב, יהיה ניתן לתפוס את הרכב.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

גביית שכ"ט מופרז של עו"ד והתנהלות טיפשית שלי.

MKor 13/11/12
הסיפור קצת מורכב ואנסה לתמצת...אודה לעיצה טובה.
בזמנו נותרתי חייב סכום כסף (כ10K) לחברה שנתנה לי שרותים.
לא יכולתילשלם להם עקב מחלה קשה בה חליתי.
במועד מסויים פרעתי את חובי בתשלום אחד (העברה) לפקודת אותה חברה.
לאחר התשלום התברר כי עוד קודם למועד התשלום נפתח לי תיק בהוצל"פ בגין החוב, ההודעה על פתיחת התיק הגיעה אלי לאחר מועד פרעון החוב, פניתי לבא כוחם של בעלי החוב והבהרתי לו את האמור.

בא הכוח, לאחר שבדק עם לקוחותיו אישר לי כי קיבלו את התשלום וטען כי מכיוון שכבר פתח את התיק עלי לשלם לו בנוסף את שכר טרחתו ונקב בסכום של 2000 ש"ח.

ברוב טיפשותי (ראה כותרת ההודעה) ותחת לחציו ואיומיו בהפעלת הליכי הוצל"פ מיהרתי ושלחתי לו שני צ'קים של 1000 כ"א.....מבלי לבחון בכלל את ההגיון שבדרישת התשלום שלו ו/או את ההגיון שבסכום שנקב.

לצערי אחד מהצ'קים חזר (השני נפרע), ואני מתקשה מאד לעמוד בתשלום הסכום הנמוך יחסית הזה.

קיבלתי ממנו טלפון בו איים בהטלת עיקול מיידי על חשבון הבנק שלי באם לא אפרע מיידית את החוב.

שאלותיי כדלקמן:
1) האם סך של 2000 ש"ח הוא סביר כשכ"ט בגין פתיחת תיק הוצל"פ על חוב של 10K?
2) האם יש לי מקום בכלל לאיזשהו הליך משפטי (אפילו ואעשה אותו לבד, בהעדר כדאיות כלכלית בשכירת שרותי עו"ד) שיקדים תרופה למכה ואילו טענות יכולות להיות לי לאור מה שתארתי ?

בהמשך לשאלות שלי

MKOR 13/11/12
מאז כתבתי את ההודעה הקודמת שלי עשיתי עוד קצת סדר ברישומים שלי, הסכוט שנדרש ממני כשכ"ט עומד על כ17% מהקרן+אגרות.

מצאתי באינטרנט כי שכ"ט א' אמור להיות כ3%.....

בהנחה שבא כוחו של בעל החוב אכן ניסה עלי את שיטת צליח המפורסמת , מה ההשלכות של כניעתי לסכום שנדרש ממני בזמנו (כאמור, תחת איומי הליכי הוצל"פ וכד') ומסירת הצ'קים לידו ?!
האם יכולה לעמודלי טענה בנושא גובה הסכום שנדרש כשכ"ט?
דילוג לתוכן