פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
דוח חניה
סאלי
25/02/10
קיבלתי דוח חניה בסך 250 ש"ח על חניה באדום לבן.
אני חונה במקום לעיתים תכופות ומעולם לא קיבלתי דוח.
המקום אומנם מסומן באדום לבן אך אין שום הצדק הגיוני לכך! זהו סוף של רחוב ללא מוצא והחניה לא מפריעה למעבר.
יש לציין כי בעבר במקום היתה פניה אך כיום הפניה אסורה וחסומה (!).
אפשר לעשות משהו בעניין?
אני חונה במקום לעיתים תכופות ומעולם לא קיבלתי דוח.
המקום אומנם מסומן באדום לבן אך אין שום הצדק הגיוני לכך! זהו סוף של רחוב ללא מוצא והחניה לא מפריעה למעבר.
יש לציין כי בעבר במקום היתה פניה אך כיום הפניה אסורה וחסומה (!).
אפשר לעשות משהו בעניין?
כן, לשלם
יש סימון אדום
26/02/10
אין פה עניין של שיקול דעת או התמקחות
בקשה לביטול דוח על רשיון רכב לא בתוקף
אלי
25/02/10
האם יש סיכוי טוב לקבל ביטול דוח בפנייה למשטרה על רשיון רכב לא בתוקף 5 חודשים.
בטענה כי הרשיון לא הגיע לכתובת וכי עברי נקי מעבירות תנועה?
בטענה כי הרשיון לא הגיע לכתובת וכי עברי נקי מעבירות תנועה?
סיכוי מצוין במיוחד אם תראי שכבר חידשת הרשיון
|עו"ד נ.חקלאי
25/02/10
ביטול קנס על חצייה שלא במעבר חצייה
לילך
24/02/10
שלום,
קיבלתי קנס על חציית כביש שלא במעבר חצייה.
בגב הודעת תשלום הקנס כתוב שניתן להגיש בקשה לביטול או להמרה באזהרה מהעילות הקבועות בחוק. לא מצאתי את העילות וגם אף חוק שמדבר על כך. אבל מצאתי באחת ההודעות בפורום את העילות להמרה באזהרה וכתוב שם שאין חוק אלא רק הנחיות פנימיות של המשטרה. איך זה יכול להיות? אם מוזכר בהודעת תשלום הקנס חוק מסוים, לא ייתכן שאין חוק שמפרט את העילות! ברצוני לנסות לבטל את הקנס ולכן רציתי לשאול האם ניתן לבקש ביטול ולחילופין המרה באזהרה (כדי שאם ידחו את בקשת הביטול אולי לפחות יסכימו להמרה) או שהפנייה שלי צריכה להיות מראש לגבי אחד מהם בלבד (רק ביטול או רק המרה) ולאיזה מהם יש סיכוי להתקבל, אם בכלל? אודה על תשובתכם.
קיבלתי קנס על חציית כביש שלא במעבר חצייה.
בגב הודעת תשלום הקנס כתוב שניתן להגיש בקשה לביטול או להמרה באזהרה מהעילות הקבועות בחוק. לא מצאתי את העילות וגם אף חוק שמדבר על כך. אבל מצאתי באחת ההודעות בפורום את העילות להמרה באזהרה וכתוב שם שאין חוק אלא רק הנחיות פנימיות של המשטרה. איך זה יכול להיות? אם מוזכר בהודעת תשלום הקנס חוק מסוים, לא ייתכן שאין חוק שמפרט את העילות! ברצוני לנסות לבטל את הקנס ולכן רציתי לשאול האם ניתן לבקש ביטול ולחילופין המרה באזהרה (כדי שאם ידחו את בקשת הביטול אולי לפחות יסכימו להמרה) או שהפנייה שלי צריכה להיות מראש לגבי אחד מהם בלבד (רק ביטול או רק המרה) ולאיזה מהם יש סיכוי להתקבל, אם בכלל? אודה על תשובתכם.
אזהרה
|עו"ד נ.חקלאי
24/02/10
אם בשנתיים האחרונות אין לך דוח או אזהרה אחרת אז אם תבקשי אזהרה הם ימירו לך את הדוח באזהרה.
בעיקרון ביטול דוח קורה כשהדוח שגוי - למשל כשחסרים בו פרטים מהותיים - כגון ת. ז. שלך.... מועד העבירה..... אם למשל שכחו לרשום שיש במקום מעבר חציה וכו וכו...
אם הדוח תקין ועברך נקי - בקשי אזהרה
בהצלחה
בעיקרון ביטול דוח קורה כשהדוח שגוי - למשל כשחסרים בו פרטים מהותיים - כגון ת. ז. שלך.... מועד העבירה..... אם למשל שכחו לרשום שיש במקום מעבר חציה וכו וכו...
אם הדוח תקין ועברך נקי - בקשי אזהרה
בהצלחה
קנס על חנייה שיצרה הפרעה לתנועה
ארז אינגבר
24/02/10
חניתי ליד הבית צמוד למדרכה ובעיקול כאשר המדרכה מסומנת באפור אבל שני גלגלים אחוריים היו על אי תנועה שצויר בפסים לבנים על הקרקע אוטובוס שניסה לעבור וכנראה שהתקשה לעבור (למרות שבסופו של דבר כנראה שהצליח) הזמין ניידת שנתנה לי קנס ע"ס 500 ש"ח בסעיף הפרעה לתנועה. ביקשתי להמיר להתראה אבל נענתי בשלילה תוך ציון סיבה: "מאחר שלא התקיימו עילות הביטול המפורטות בחוק..." יש לציין שאין לי הרשעות בכלל יש לי התראה על מהירות מלפני יותר משנה, מה ניתן לעשות בכדי להוריד לבטל את הקנס ואו האם כדאי להישפט?
אזהרה
|עו"ד נ.חקלאי
24/02/10
לפי מה שאתה מתאר אכן הפרעת לתנועה.
אזהרה ניתן לקבל אם לפחות שנתיים עברך נקי. אם קיבלת אזהרה בשנתים האחרונות אכן אתה לא עומד בקריטריונים.
תשלם את הקנס.
אלא אם אתה חושב שתיאור העבירה והועבדות שתוארו על ידי השוטר כל כך לוקות בחסר שהתביעה לא תצליח להוכיח את העבירה ואז שווה לשקול לבקש להישפט ולנסות לשכנע את התביעה לסגור או להגיע להסדר מקל או אפילו לנהל הוכחות בתקווה לזיכוי.
בהצלחה
אזהרה ניתן לקבל אם לפחות שנתיים עברך נקי. אם קיבלת אזהרה בשנתים האחרונות אכן אתה לא עומד בקריטריונים.
תשלם את הקנס.
אלא אם אתה חושב שתיאור העבירה והועבדות שתוארו על ידי השוטר כל כך לוקות בחסר שהתביעה לא תצליח להוכיח את העבירה ואז שווה לשקול לבקש להישפט ולנסות לשכנע את התביעה לסגור או להגיע להסדר מקל או אפילו לנהל הוכחות בתקווה לזיכוי.
בהצלחה
למה שיבטלו לך את הקנס ?
גיא "אנשים באדום"
24/02/10
הדוח שקיבלת הוא לא עקב החניה עם שני גלגלים על אי תנועה, אלא עקב חניה מפריעה באופן חמור לתנועה, ואין זה משנה אם האוטובוס הצליח או לא לעבור, אלא על עצם העובדה כי הרכב הפריע לתנועה.
יחד עם זאת, לפי תאורך נראה לי שהסעיף לא תואם את העבירה שביצעת. אנא פרסם כאן או כתוב אלי את הסעיף ותאור העבירה.
לפי נהלי המשטרה לא ניתן להמיר את הדוח לאזהרה משתי סיבות :
עבירות חניה אין עבירות שלא מוגש עליהן דוח אזהרה, מי שמוגש נגדו דוח כזה אמור להיות ללא דוחות בשנתיים הקודמות. (ויש לך דוח בזמן זה).
לסיום, האם באמת חשבת שיבטלו לך את הדוח ? הרי העבירה בוצעה ...
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
יחד עם זאת, לפי תאורך נראה לי שהסעיף לא תואם את העבירה שביצעת. אנא פרסם כאן או כתוב אלי את הסעיף ותאור העבירה.
לפי נהלי המשטרה לא ניתן להמיר את הדוח לאזהרה משתי סיבות :
עבירות חניה אין עבירות שלא מוגש עליהן דוח אזהרה, מי שמוגש נגדו דוח כזה אמור להיות ללא דוחות בשנתיים הקודמות. (ויש לך דוח בזמן זה).
לסיום, האם באמת חשבת שיבטלו לך את הדוח ? הרי העבירה בוצעה ...
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
חציה באור אדום
שירה
24/02/10
חציתי במעבר חציה, לפי השוטרת ש"תפסה" אותי- באור אדום. אמרתי לה שהיה ירוק אבל היא התעקשה ורשמה לי דו"ח. ברצוני להישפט- מה הסיכוי שאצא זכאית? (היא רשמה בדו"ח שאמרתי שהיה ירוק)
אור אדום
|עו"ד נ.חקלאי
24/02/10
אם עברת התעבורתי נקי יש לך אופציה לבקש המרה באזהרה. בקשי זאת תוך 30 יום מקבלת הדוח. כך מחד לא תצטרכי לשלם הקנס או להגיע לבית משפט. אך מאידך המשמעות היא שלמעשה את מודה בעבירה - אך הפעם מוותרים לך.... בפעם הבאה לא יוותרו.
אם את רוצה ללכת "עד הסוף" אז תגישי בקשה להשפט. תוזמני למשפט. במועד הראשון ישאל אותך השופט אם את מודה באשמה. אם תגידי שאת לא מודה - אז תוזמני פעם נוספת לדיון הוכחות. השוטרת תעיד ואת תחקרי אותה. אחר כך את תעידי והתובע המשטרתי יחקור אותך ואחר כך או שהשופט יחליט באותו היום אם הוא מרשיע או מזכה - או שתידרשי לבוא פעם נוספת... נדנוד.
בהצלחה
הסיכוי לזיכוי תלוי גם במצב הראיות בדוח - כמה השוטרת עשתה עבודה יסודית. ובשאלה האם השופט יתן אמון בגרסתך - ואפילו אם יהיה לו ספק הוא אמור לזכות.
אם את רוצה ללכת "עד הסוף" אז תגישי בקשה להשפט. תוזמני למשפט. במועד הראשון ישאל אותך השופט אם את מודה באשמה. אם תגידי שאת לא מודה - אז תוזמני פעם נוספת לדיון הוכחות. השוטרת תעיד ואת תחקרי אותה. אחר כך את תעידי והתובע המשטרתי יחקור אותך ואחר כך או שהשופט יחליט באותו היום אם הוא מרשיע או מזכה - או שתידרשי לבוא פעם נוספת... נדנוד.
בהצלחה
הסיכוי לזיכוי תלוי גם במצב הראיות בדוח - כמה השוטרת עשתה עבודה יסודית. ובשאלה האם השופט יתן אמון בגרסתך - ואפילו אם יהיה לו ספק הוא אמור לזכות.
תוספת פיגור בתשלום קנס – 50% ????????
יפה
24/02/10
בגין עבירת מהירות, נקנסתי ע"ס 850 ש"ח. הקנס נפרס לשני תשלומים. את התשלום הראשון שילמתי באיחור של 3 ימים ואת השני באיחור של יום. עכשיו קיבלתי קנס פיגור בתשלום ע"ס 212 (!!!!!!) ש"ח. האם זה הגיוני ?????? שכן סילקתי את כל החוב, והאיחור היה בימים בודדים...
כן
|עו"ד נ.חקלאי
24/02/10
ביום הראשון של האיחור יש תוספת 50 %. אחר כך כל חצי שנה עוד תוספת אבל רק של כ- 5%
שלם כדי שלא ימשיך לצבור פיגורים.
בהצלחה
שלם כדי שלא ימשיך לצבור פיגורים.
בהצלחה
פגעתי בילד – הולך רגל ואני רכבתי על קורקינט חשמלי
לירון חביב
23/02/10
שלום רב,
רכבתי על קורקינט חשמלי ופגעתי בילד שקפץ לכביש(הילד אשם , יש עדה).פסקי הדין סותרים כל כך. המשטרה החרימה את הקורקינט ,האם מותר לה?האם ,אם הילד אשם , עדיין יכולה המשפחה לתבוע אותי בתביעה אזרחית?
רכבתי על קורקינט חשמלי ופגעתי בילד שקפץ לכביש(הילד אשם , יש עדה).פסקי הדין סותרים כל כך. המשטרה החרימה את הקורקינט ,האם מותר לה?האם ,אם הילד אשם , עדיין יכולה המשפחה לתבוע אותי בתביעה אזרחית?
קורקינט
|עו"ד נ.חקלאי
24/02/10
אם קראת את הפסיקה אז אתה בטח יודע שיש גם דרגות של קורקינט ומהירות מקסימלית לפיו מדרגים אם הקורקינט הוא סתם צעצוע ילדים או שזה קורקינט שהפקודה חלה עליו.
במקרה שפקודת התעבורה כן חלה - אז עדיין ישנה אי בהירות גדולה.
מכח מה המשטרה החרימה? מוצג בתיק?
השבתה של רכב?
תפיסה לצורך חקירה?
תפנה למשטרה ותבדוק מתי תוכל לקבל הקורקנט בחזרה ומדוע הוא תפוס.
לעניין תביעה אזרחית - עצה יותר מקצועית תקבל בפורום נזיקין....
בהצלחה
במקרה שפקודת התעבורה כן חלה - אז עדיין ישנה אי בהירות גדולה.
מכח מה המשטרה החרימה? מוצג בתיק?
השבתה של רכב?
תפיסה לצורך חקירה?
תפנה למשטרה ותבדוק מתי תוכל לקבל הקורקנט בחזרה ומדוע הוא תפוס.
לעניין תביעה אזרחית - עצה יותר מקצועית תקבל בפורום נזיקין....
בהצלחה
דו"ח על שימוש בדיבורית
א
23/02/10
קיבלתי דו"ח על סכום של 1000 ש"ח ו-4 נקודות בזמן שימוש בדיבורית אלחוטית-בלוטוט' בזמן שהייתי עם רכב חלופי מטעם העבודה ללא דיבורית קבועה ברכב. האם ניתן לערער על דו"ח זה?
אם השתמשת במכשיר (אף אם לא דיברת) אתה בבעייה
אורן המקורי
23/02/10
אפילו רק החזקת.
אין זה משנה קיומה של דיבורית. אסור לעשות כל שימוש בטלפון תוך כדי נהיגה.
אין זה משנה קיומה של דיבורית. אסור לעשות כל שימוש בטלפון תוך כדי נהיגה.
הזמנה למשפט וכתב אישום על מהירות בדרך עירונית
ויקי
23/02/10
שלום,
ב- 25/05/08 נהגתי בדרך עירונית במהירות 95 קמ"ש (מותר 60). בהתחלה הדו"ח הגיע לבעל הרחב (זה רכב חברה), אבל שלחתי מכתב שאני נהגתי ברכבו ואז קיבלתי הזמנה לבית המשפט לחודש יוני 2008 על שמי. הגעתי לבית המשפט ונאמר לי שהדו"ח לא הוסב על שמי(לא מובן למה זימנו אותי לבית המשפט). רק ב-22/02/2010 קיבלתי שוב הזמנה לבית המשפט ל-18/04/2010. האם ניתן לבטל את הדוח בגלל האיחור בהסבה? אם לא ניתן לבטלו מה העונש שאני יכולה לקבל? (לפני שבועיים קיבלתי דוח 750 ש"ח+8 נק' על מהירות במקום 90 נהגתי 123).
תודה מראש
ב- 25/05/08 נהגתי בדרך עירונית במהירות 95 קמ"ש (מותר 60). בהתחלה הדו"ח הגיע לבעל הרחב (זה רכב חברה), אבל שלחתי מכתב שאני נהגתי ברכבו ואז קיבלתי הזמנה לבית המשפט לחודש יוני 2008 על שמי. הגעתי לבית המשפט ונאמר לי שהדו"ח לא הוסב על שמי(לא מובן למה זימנו אותי לבית המשפט). רק ב-22/02/2010 קיבלתי שוב הזמנה לבית המשפט ל-18/04/2010. האם ניתן לבטל את הדוח בגלל האיחור בהסבה? אם לא ניתן לבטלו מה העונש שאני יכולה לקבל? (לפני שבועיים קיבלתי דוח 750 ש"ח+8 נק' על מהירות במקום 90 נהגתי 123).
תודה מראש
הבהרות
|עו"ד נ.חקלאי
23/02/10
הנתונים מוזרים.לא הגיוני שעבירה במאי 2008 גם הספיקה להגיע הודעה לבעל הרכב, גם את הספקת להודעי שאת נהגת ולא הוא וגם הספיק להגיע אליך מכתב הזמנה לדיון כשהדיון הוא ליוני 2008.
לא נשמע סביר. משהו לא מסתדר.
לא נשמע סביר. משהו לא מסתדר.
הסבה
|עו"ד נ.חקלאי
23/02/10
כעקרון יש להודיע לבעל הרכב תוך 4 חודשים על ביצוע עבירה שמבוססת על מצלמה. אם לטענתו מישהו אחר נהג אז יש להודיע לנהג תוך שנה מביצוע העבירה. אם הודיעו לך בתוך השנה על ביצוע העבירה - אז גם אם ההזמנה למשפט נעשתה אחרי יותר משנה (עד 5 שנים) אין בעיה. זא אם את קיבלת הודעה שיש על שמך דוח - בתוך שנה ממועד העבירה - אז זה שבטעות פישלו והדוח לא הגיע לבית המשפט ביום שבו הוזמנת - זה לא גורם לו להתיישן. עם זאת תנסי לבקש מהתביעה התחשבות בגלל שטורטרת סתם לבית המשפט אולי יקלו איתך בעונש.
גברתי הנכבדה - את צוברת נקודות - תצטרכי נהיגה מונעת. שמרי על הרשיון שלא תגיעי לשלילה!!!!
גברתי הנכבדה - את צוברת נקודות - תצטרכי נהיגה מונעת. שמרי על הרשיון שלא תגיעי לשלילה!!!!
נחל אלכסנדר
דרור
22/02/10
לפני כחודש טיילתי במכוניתי ביום שבת, הגעתי לשמורת נחל אלכסנדר בשעה 12:00,המקום היה הומה מאדם וצפוף לא היה מקום חניה אחד מכוניות חצו קן הפרדה לבן וחנו כנגד כיוון התנועה,לאחר מספר סיבובים הבנתי שאין לי ברירה אלה גם לחצות את בקו ההפרדה הלבן לחנות בשול הדרך כנגד כיוון התנועה.
בשעה 17:00 חזרתי המקום היה ריק ממכוניות ומולי עמדה ניידת, האם ההסבר שהמקום היה הומה מאדם ולפי כך הכביש הפך למעיין "מדרחוב" יכול לשנות משהוא, דרף אגב הבנתי שבכל שבת אותה ניידת ממתינה לקרבן הבא,כאילו קופה קלה.
בשעה 17:00 חזרתי המקום היה ריק ממכוניות ומולי עמדה ניידת, האם ההסבר שהמקום היה הומה מאדם ולפי כך הכביש הפך למעיין "מדרחוב" יכול לשנות משהוא, דרף אגב הבנתי שבכל שבת אותה ניידת ממתינה לקרבן הבא,כאילו קופה קלה.
חסרים פרטים
עו"ד יאיר מושיוב
23/02/10
מה זאת אומרת "מולי עמדה ניידת"? האם היא ארבה למכוניות? האם קיבלת דו"ח? האם פנו אליך או עצרו אותך? "הסבר" למה???
גם אם ניידת מתמקמת במקום "אטרקטיבי" ללכידת נהגים עבריינים, אין זו נקודה לרעת המשטרה. ההיפך- אמנם זו "מכונת כסף" או דו"חות מחד, אך גם דרך להעביר מסר מרתיע ליתר הנהגים.
ולעניין חוקיות חציית קו לבן רצוף- החוק ברור וידוע באשר לאיסור המוחלט לעבור קו לבן.
יחד עם זאת, מובן שכמו בכל מקרה, נסיבות מיוחדות עשויות לזכות אותך מעבירה זו, אולם יהא עליך לשכנע הן את השוטר שמולך והן את ביהמ"ש לתעבורה לאחר מכן.
אם אכן קיבלת דו"ח על חציית קו הפרדה רצוף, לאור נסיבות המקרה שלך אמליץ לך בחום לפנות לעו"ד למען ייאבק בהתאם לבקיאותו וידיעותיו בתחום.
גם אם ניידת מתמקמת במקום "אטרקטיבי" ללכידת נהגים עבריינים, אין זו נקודה לרעת המשטרה. ההיפך- אמנם זו "מכונת כסף" או דו"חות מחד, אך גם דרך להעביר מסר מרתיע ליתר הנהגים.
ולעניין חוקיות חציית קו לבן רצוף- החוק ברור וידוע באשר לאיסור המוחלט לעבור קו לבן.
יחד עם זאת, מובן שכמו בכל מקרה, נסיבות מיוחדות עשויות לזכות אותך מעבירה זו, אולם יהא עליך לשכנע הן את השוטר שמולך והן את ביהמ"ש לתעבורה לאחר מכן.
אם אכן קיבלת דו"ח על חציית קו הפרדה רצוף, לאור נסיבות המקרה שלך אמליץ לך בחום לפנות לעו"ד למען ייאבק בהתאם לבקיאותו וידיעותיו בתחום.
איחוד תיקי תעבורה
שרון
22/02/10
יש לי שני תיקי תעבורה שאחד קבוע לתחילת מרץ והשני קבוע למאי (שניהם אותה עבירה - טסט לאוטו) השאלה אם אפשר לדחות את הדיון של מרץ ולאחד אותו עם הדיון של מאי ואם כן איך עושים את זה
נא לא לענות לי " לך לעו"ד "
נא לא לענות לי " לך לעו"ד "
איחוד דוחות
|עו"ד נ.חקלאי
23/02/10
2 אופציות בפניך. או להגיע לדיון במרץ עם הדוח שקבוע למאי ולבקש לצרף אותו במרץ.
או לבקש דחיה של הדיון במרץ לצורך איחוד הדוחות בתיק של מאי.
לך לעורך דין.... (סתם....)
בהצלחה
או לבקש דחיה של הדיון במרץ לצורך איחוד הדוחות בתיק של מאי.
לך לעורך דין.... (סתם....)
בהצלחה
שלום! בעניין רשיון רכב שלא חזר לבעליו..
לאברור1
22/02/10
שלום רב!רשיוני ורשיון הרכב נשללו לפני מספר שבועות ונלקחו לימת"א גליל בראש פינה. (מצויין גם בטפסי המשטרה בעותקים הורודים שנלקחו)מקום מגוריי הוא במרכז וביקשתי מבעוד מועד שיישלח לי החומר בחזרה בסיום 30 ימי המנהלי.לא קריטי שכעבור שבועיים מתום 30 הימים הגיע המכתב המיוחל, הבעיה היא שרק רשיון הנהיגה הגיע עימו.רשיון רכב - אין.התקשרתי לברר במשרד הרכז בימת"א גליל ונאמר לי ממנו באופן אישי כי הוא שלח את כל החומר הנוגע אליי והוא מניח, שככל הנראה רשיון הרכב אבד היכנשהו בדרךבדוארלא ברור..מה ניתן לעשות כדי לפתור את העניין ?תודה!
רשין רכב
|עו"ד נ.חקלאי
23/02/10
איך הצלחת לשחרר את הרכב ממגר שההשבתה ללא הרשיונות?
בכל אופן אם רשיון אבד תמיד ניתן להוציא כפל רשיון במשרד הרישוי.
בכל אופן אם רשיון אבד תמיד ניתן להוציא כפל רשיון במשרד הרישוי.
פטור מאגרת רישוי לרכב רטרואקטיבי
אלי
22/02/10
שלום רב,
הנני נכה רפואית 90%, שהוכר ע"י המל"ל למפרע מנוב' 2007.
ההכרה נקבעה באפר' 2009, כשבאותו חודש נשלחה בקשה לקבלת תו נכה ממשרד התחבורה, בקשה שהוכרה ביוני 2009, ובמקביל קיבלתי פטור לאגרת רישוי רכב מאותו יום.
ברשותי רכב מיוני 2008, כשבאותה עת מגבלותיי הפיזיות כבר היו קיימות, מגבלות שהוכרו אף רישמית (כאמור, מנוב' 2007...)
בקשותיי לקבלת פטור מאגרת רישוי החל מיוני 2008, עת הייתי זכאי לתו נכה, אך עקב תהליך בירוקרטי מתמשך בהכרה, הושבו רייקם, בטענה, שעפ"י נהלי המשרד (=נוהל - לא תקנה ו/או חוק) אין החזר אגרה רטרואקטיבי ("למפרע" בעברית תיקנית, עפ"י לשון המשר... א'),אלא רק עם אישור הבקשה לתו נכה, בקשה שהייתה, למעשה, בתוקף
ביוני 2008, כאמור.
השאלה על כן שנותרה - משפטית , ו/או: "מן הדין והצדק להעתר לבקשתי ..."
בתודה מראש ובברכה, אלי
הנני נכה רפואית 90%, שהוכר ע"י המל"ל למפרע מנוב' 2007.
ההכרה נקבעה באפר' 2009, כשבאותו חודש נשלחה בקשה לקבלת תו נכה ממשרד התחבורה, בקשה שהוכרה ביוני 2009, ובמקביל קיבלתי פטור לאגרת רישוי רכב מאותו יום.
ברשותי רכב מיוני 2008, כשבאותה עת מגבלותיי הפיזיות כבר היו קיימות, מגבלות שהוכרו אף רישמית (כאמור, מנוב' 2007...)
בקשותיי לקבלת פטור מאגרת רישוי החל מיוני 2008, עת הייתי זכאי לתו נכה, אך עקב תהליך בירוקרטי מתמשך בהכרה, הושבו רייקם, בטענה, שעפ"י נהלי המשרד (=נוהל - לא תקנה ו/או חוק) אין החזר אגרה רטרואקטיבי ("למפרע" בעברית תיקנית, עפ"י לשון המשר... א'),אלא רק עם אישור הבקשה לתו נכה, בקשה שהייתה, למעשה, בתוקף
ביוני 2008, כאמור.
השאלה על כן שנותרה - משפטית , ו/או: "מן הדין והצדק להעתר לבקשתי ..."
בתודה מראש ובברכה, אלי
פטור מאגרה
|עו"ד נ.חקלאי
23/02/10
על פניו נשמע שבהחלט הצדק עימך. הבירוקרטיה היא בהחלט מורכבת....
האם נענית בכתב לפנייתך?
אם כן הייתי מנסה להגיש בקשה נוספת לגורם יותר מוסמך - אולי ועדת חריגים.
אם עדיין לא פנית בכתב - נסה פניה בכתב - זה תמיד טוב יותר מאשר בטלפונים.
בהצלחה
האם נענית בכתב לפנייתך?
אם כן הייתי מנסה להגיש בקשה נוספת לגורם יותר מוסמך - אולי ועדת חריגים.
אם עדיין לא פנית בכתב - נסה פניה בכתב - זה תמיד טוב יותר מאשר בטלפונים.
בהצלחה
מה כוחה של 'אזהרה בעל-פה' ?
דביר
22/02/10
אין לה כל כח
גיא "אנשים באדום"
22/02/10
אזהרה בעל פה אין לה כל תוקף. יחד עם זאת , עצה ידידותית - אנא נהג בתבונה, באחריות ובאדיבות וזאת למניעת מקרה נוסף בו תיתקל בשוטר ווחלילה תקבל דוח. כמובן שהעצה טובה כדי שנחזור הביתה בריאים שלמים וללא שפגענו באחרים בדרך.
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
דוחות חנייה
riki
22/02/10
אינני יודעת האם מדובר בפורום המתאים אך בכל זאת להלן המקרה:
לפני מעל לחודש קיבלנו אני ובעלי באותו היום בשני רכבים שונים שני דוחות חנייה האחד עם תו חנייה תקף של הערייה על שמשת הרכב והשני עם מכשיר איזי פארק פועל עם קוד העיר המתאים (יש בידי תדפיס) ערערתי על הדוחות לערייה אך עד היום בחלוף מעל לחודש עדיין לא קיבלתי כל תשובה מהערייה.
שאלתי היא תוך כמה זמן על הערייה להשיב ומה הסנקציה כנגד הערייה במידה ואינה משיבה בזמן????
תודה
לפני מעל לחודש קיבלנו אני ובעלי באותו היום בשני רכבים שונים שני דוחות חנייה האחד עם תו חנייה תקף של הערייה על שמשת הרכב והשני עם מכשיר איזי פארק פועל עם קוד העיר המתאים (יש בידי תדפיס) ערערתי על הדוחות לערייה אך עד היום בחלוף מעל לחודש עדיין לא קיבלתי כל תשובה מהערייה.
שאלתי היא תוך כמה זמן על הערייה להשיב ומה הסנקציה כנגד הערייה במידה ואינה משיבה בזמן????
תודה
תשובת עירייה
|עו"ד נ.חקלאי
23/02/10
בעקרון הרשות אמורה להשיב תוך 45 יום.
ודאי לפני שחולפים 90 הימים שאת מקבלת תשובה - אם לא הייתי מציעה לך אפילו לגשת לשם כדי שלא תאחרי בטעות את המועד להגיש בקשה להישפט.
ודאי לפני שחולפים 90 הימים שאת מקבלת תשובה - אם לא הייתי מציעה לך אפילו לגשת לשם כדי שלא תאחרי בטעות את המועד להגיש בקשה להישפט.
צירוף נקודות בעבירות תנועה?
יוסף בן אלעזר
22/02/10
1.לפני קצת פחות משנתיים קיבלתי דו"ח על שנהגתי במהירות (107 קמ"ש במקום 80 קמ"ש)בכביש בין עירוני-קיבלתי 8 נק'.
2.אמש, קיבלתי דו"ח בגין אי ציות לתמרור עצור-קיבלתי 4 נק'.
שאלותיי:
1.האם הנק' שצברתי מתאחדות ונשארות יחד עם החדשות או שהישנות מתבטלות בתום השנתיים שלהן.
2.האם בגין הצבירה הזו - של 12 הנק' - אדרש לעבור "השתלמות" - נהיגה מונעת או כל דבר אחר?
3.האם בכלל ישנן עוד אי אילו השלכות/תוצאות נוספות שעליי להתכונן לקראתן?
תודה מראש עבור המענה
2.אמש, קיבלתי דו"ח בגין אי ציות לתמרור עצור-קיבלתי 4 נק'.
שאלותיי:
1.האם הנק' שצברתי מתאחדות ונשארות יחד עם החדשות או שהישנות מתבטלות בתום השנתיים שלהן.
2.האם בגין הצבירה הזו - של 12 הנק' - אדרש לעבור "השתלמות" - נהיגה מונעת או כל דבר אחר?
3.האם בכלל ישנן עוד אי אילו השלכות/תוצאות נוספות שעליי להתכונן לקראתן?
תודה מראש עבור המענה
שיטת הניקוד
יעקבי
22/02/10
נקודות נמחקות כעבור שנתיים ממועד ביצוען.
מרגע ביצוע העברה מתחילה תקופת הצבירה.
במקרה שלך טרם חלפו שנתיים וכבר צברת 12 נקודות.
מכאן ואילך הנקודות לא ימחקו עד שתבצע 'אמצעי תיקון' - לאמר - קורס נהיגה מונעת.
בחלוף שנתיים (ואם עברת קורס) יימחקו הנקודות.
לפיכך תהיה חייב בקורס נהיגה מונעת.
אם תצבור בתקופת הצבירה מעל 22 נקודות תחוייב בקורס ייעודי נוסף ותקופת הצבירה תתארך לכדי 4 שנים.
אם תצבור מעל 36 נקודות - שלילה ל- 3 חודשים ומבחן תיאוריה מחדש.
מרגע ביצוע העברה מתחילה תקופת הצבירה.
במקרה שלך טרם חלפו שנתיים וכבר צברת 12 נקודות.
מכאן ואילך הנקודות לא ימחקו עד שתבצע 'אמצעי תיקון' - לאמר - קורס נהיגה מונעת.
בחלוף שנתיים (ואם עברת קורס) יימחקו הנקודות.
לפיכך תהיה חייב בקורס נהיגה מונעת.
אם תצבור בתקופת הצבירה מעל 22 נקודות תחוייב בקורס ייעודי נוסף ותקופת הצבירה תתארך לכדי 4 שנים.
אם תצבור מעל 36 נקודות - שלילה ל- 3 חודשים ומבחן תיאוריה מחדש.
סטייה מנתיב נסיעתך
יואב
21/02/10
שלום לכולם, אני מוזמן למשפט (לבקשתי), אבל עכשיו אני חושש
הסיפור הוא כזה:
נסעתי בכביש בעל שני נתיבים, אחד ישר בלבד והשני ישר ושמאלה, נסעתי עד 20 מטר מהצומת (בנתיב הישר בלבד) ואז ביקשתי להיכנס לנתיב הישר+שמאלה, נתנו לי אבל בגלל שהיה פקק גרמתי לרכבים בנתיב נסיעתי לעצור למספר שניות, שוטר עצר אותי לאחר הפנייה שמאלה.
השוטר נתן לי דו"ח על 250 ש"ח ועיכב אותי 20 דקות בזמן שהוא כותב את הדו"ח כאשר באותו זמן שנינו גרמנו להפרעה בתנועה, השוטר הגיש לי את הדו"ח אבל הדו"ח כבר היה חתום על ידו ולא ממש ברור.
יש לי סיכוי במשפט? מה לקחת למשפט?
הסיפור הוא כזה:
נסעתי בכביש בעל שני נתיבים, אחד ישר בלבד והשני ישר ושמאלה, נסעתי עד 20 מטר מהצומת (בנתיב הישר בלבד) ואז ביקשתי להיכנס לנתיב הישר+שמאלה, נתנו לי אבל בגלל שהיה פקק גרמתי לרכבים בנתיב נסיעתי לעצור למספר שניות, שוטר עצר אותי לאחר הפנייה שמאלה.
השוטר נתן לי דו"ח על 250 ש"ח ועיכב אותי 20 דקות בזמן שהוא כותב את הדו"ח כאשר באותו זמן שנינו גרמנו להפרעה בתנועה, השוטר הגיש לי את הדו"ח אבל הדו"ח כבר היה חתום על ידו ולא ממש ברור.
יש לי סיכוי במשפט? מה לקחת למשפט?
מדוע ביקשת להישפט ,מה טענתך?
מיקו
21/02/10
דו"ח חניה לקטין ללא רשיון נהיגה
בן
21/02/10
אימי רשמה את רכבה על שמי ללא ידיעתי
בשנת 2000 הרכב קיבל דו"ח חניה מעיריית רמת גן ע"ס 70 ש"ח
בזמן ביצוע העברה הייתי קטין וללא רשיון נהיגה
כיום דורשים ממני 800 ש"ח
מה החוק אומר לגבי מקרה זה והאם יש תקדימים משפטיים?
אימי ברחה מהארץ בהשאירה חובות
בשנת 2000 הרכב קיבל דו"ח חניה מעיריית רמת גן ע"ס 70 ש"ח
בזמן ביצוע העברה הייתי קטין וללא רשיון נהיגה
כיום דורשים ממני 800 ש"ח
מה החוק אומר לגבי מקרה זה והאם יש תקדימים משפטיים?
אימי ברחה מהארץ בהשאירה חובות
עוד פרטים
|עו"ד נ.חקלאי
23/02/10
בן כמה היית בעת קבלת הדוח? בדוק בעיריה מתי שלחו ולאן שלחו לך התראות על הדוח.
אזהרה
nofarice7
21/02/10
קיבלתי המרת קנס באזהרה, בתור נהגת עד מתי זה נחשב עניין האזהרה, כלומר מתי בעתיד אוכל שוב לבקש המרה באזהרה?
לפחות שנתיים
|עו"ד נ.חקלאי
21/02/10
תלוי בעבירה. לפחות שנתיים - ואם זו עבירה מסוד הזמנה לדין אז גם יותר זמן.
אל תעשי עבירות - הכי בטוח!
אל תעשי עבירות - הכי בטוח!
ביטול קנס והמרה באזהרה
nofarice7
21/02/10
קיבלתי בשעה טובה מכתב ממשטרת ישראל שהחליטו לבטל לי קנס ולהמיר אותו באזהרה.
אז השאלה היא האם אני אמורה לראות את הקנס כמבוטל ולא להתייחס אליו יותר? ומה קורה עם הנקודות [ 2 נק' ] האם גם זה מתבטל אוטומטית?
אז השאלה היא האם אני אמורה לראות את הקנס כמבוטל ולא להתייחס אליו יותר? ומה קורה עם הנקודות [ 2 נק' ] האם גם זה מתבטל אוטומטית?
כן גם הקנס וגם הנקודות בוטלו
|עו"ד נ.חקלאי
21/02/10
זומנתי לדיון בתיק למחר בנתניה – מורה נבוכים …
אורי
21/02/10
זומנתי לפני מספר חודשים לדיון בתיק תעבורה, למחר בנתניה. יש לי את מספר התיק המשטרתי אבל לא ממש יותר מזהאני לא זוכר במה מאשימים אותי ולכן גם לא ממש יכול להתכונן לדיון. האם ניתן לדחות את הדיון כבר מחר בבוקר ? האם יש דרך שעוד הערב אבין במה אני מואשם - מה מופיע בתיק ?תודה רבה, אורי
קצת מאוחר מדי
|עו"ד נ.חקלאי
21/02/10
בהחלט נזכרת מאוחר מדי. מרכז המידע עובד עד השעה 16:00.
היום הנטייה היא לא לדחות דיונים - כך שאם תבקש דחייה היום יש סיכוי שבית משפט יחליט לא לדחות ואז אם לא תתייצב לדיון אתה עלול להישפט בהעדר ולקבל עונש יותר חמור ממהש היית מקבל אם היית מתייצב.
בהצלחה
היום הנטייה היא לא לדחות דיונים - כך שאם תבקש דחייה היום יש סיכוי שבית משפט יחליט לא לדחות ואז אם לא תתייצב לדיון אתה עלול להישפט בהעדר ולקבל עונש יותר חמור ממהש היית מקבל אם היית מתייצב.
בהצלחה
ארבעה נוסעים במושב האחורי – אסור? מותר? כיצד?
רפי
21/02/10
אני מבקש לברר לגבי החוקיות של הסעת 4 ילדים במושב האחורי.
אם קוראים את תקנות 83א ו-83ב ניתן להבין (ביחוד על פי 83ב (ב)) שאם ברשיון הרכב אין מגבלת נוסעים ואם הנוסע הרביעי מאחור הוא מעל גיל 8, והוא לא חגור, אזי לא מתבצעת עבירה.
האם נכון? אם לא, כיצד ניתו להסיע 4 ילדים במושב אחורי בצורה חוקית? כאשר יש 3 חגורות, 2 ילדים מתחת לגיל 8 ו-2 ילדים מעל גיל 8. (כמובן שהמושב הקדמי תפוס)
תודה
רפי
אם קוראים את תקנות 83א ו-83ב ניתן להבין (ביחוד על פי 83ב (ב)) שאם ברשיון הרכב אין מגבלת נוסעים ואם הנוסע הרביעי מאחור הוא מעל גיל 8, והוא לא חגור, אזי לא מתבצעת עבירה.
האם נכון? אם לא, כיצד ניתו להסיע 4 ילדים במושב אחורי בצורה חוקית? כאשר יש 3 חגורות, 2 ילדים מתחת לגיל 8 ו-2 ילדים מעל גיל 8. (כמובן שהמושב הקדמי תפוס)
תודה
רפי
ברכב פרטי ,בניגוד ל,
מיקו
21/02/10
שאר הרכבים ,מותר להסיע עד 8 נוסעים מלבד הנהג ,אם נצא מנקודת הנחה ,שליד הנהג יושב או נוסע אחד, או שתיים, מותר להסיע מאחור 6 או 7 נוסעים מאחור בתנאי שישבו בבטחה. ובל נישכח שיש מכוניות עם שתי שורות מושבים מלבד שורת הנהג .מותר להסיע 4 נוסעים מאחורה אם הם יושבים בבטחה כלומר "על התחת " לא בעמידה ,ולא אחד על השני,
כאשר 3 חגורים ואחד לא חגור ( אין לחגור 2 בחגורה אחת )וכמובן מי שצריך על כיסא בטיחות ,בוסטר, ישב עליו ,אם הינך עומד בכל התנאים אין שום בעיה. במקרה שלך 2 ילדים עד גיל 8 בכיסא בטיחות או בוסטר ילד נוסף מעל 8 חגור ,,,,,ואם נשאר מקום לרביעי לשבת "על התחת" ישב לא חגור,
כאשר 3 חגורים ואחד לא חגור ( אין לחגור 2 בחגורה אחת )וכמובן מי שצריך על כיסא בטיחות ,בוסטר, ישב עליו ,אם הינך עומד בכל התנאים אין שום בעיה. במקרה שלך 2 ילדים עד גיל 8 בכיסא בטיחות או בוסטר ילד נוסף מעל 8 חגור ,,,,,ואם נשאר מקום לרביעי לשבת "על התחת" ישב לא חגור,
אזהרה כהולך רגל – מעבר חצייה באור אדום
ט
21/02/10
קיבלתי אזהרה לאחר מעבר באור אדום כהולך רגל.
מה ההשלכות שלה לגבי כנהג?
מה ההשלכות שלה לגבי כנהג?
לא תהיה זכאי לאזהרה כנהג בשנים הקרובות
|עו"ד נ.חקלאי
21/02/10
אי ציות לתמרור עצור
דוד
21/02/10
לפני כמה שעות נתן לי שוטר דו"ח על אי ציות לתמרור עצור.
אני נהגתי אחרי מונית שעצרה בתמרור ועצרתי אחריה. כשהיא המשיכה המשכתי גם אני מבלי לעצור אך יכולתי לראות בבירור את כל שטח הכביש. בעת כתיבת הדוח השוטר שאל אותי מה יש לי לומר, אמרתי שעצרתי אחרי המונית. האם הייתי אכן צריך לעצור פעם נוספת, והאם יש טעם להישפט?
נ.ב. אני נהג כ5 שנים ועד כה לא היו לי הרשעות כלל.
תודה מראש.
אני נהגתי אחרי מונית שעצרה בתמרור ועצרתי אחריה. כשהיא המשיכה המשכתי גם אני מבלי לעצור אך יכולתי לראות בבירור את כל שטח הכביש. בעת כתיבת הדוח השוטר שאל אותי מה יש לי לומר, אמרתי שעצרתי אחרי המונית. האם הייתי אכן צריך לעצור פעם נוספת, והאם יש טעם להישפט?
נ.ב. אני נהג כ5 שנים ועד כה לא היו לי הרשעות כלל.
תודה מראש.
שאלה חשובה,היה קו עצירה?
מיקו
21/02/10
'הזמנה להדרכה בנהיגה
איציק
20/02/10
שלום רב. בסוף 01/09 קיבלתי 'הזמנה להדרכה בנהיגה נכונה' שתאריך ההדפסה 13/01/09 ובפירוט העבירות : מהירות מופרזת תאריך עבירה 29/01/05 10 נק' ו הפרעה לתנועה תאריך עבירה 06/09/05 4 נק' - סה"כ 14 נק' צבירה ואלו עבירות התעבורה היחידות שנרשמו לחובתי עד מועד קבלת הזמנה לנהיגה מונעת בסוף 01/09 , התעלמתי מהזמנה זו עד כה מכיוון שאלו עבירות ישנות ולא נראה לי סביר שאקבל באיחור כה רב הזמנה זו ,שאלותיי: האם אני נוהג נכון? מהו הדין במקרה הנדון? ידוע לי ששליחת הזמנות אלו לגבי המון מוזמנים היא בבחינת טעות/שגיאה של משרד התחבורה לגבי נהגים שלא ביצעו כל עבירה גוררת נק' ב 3-5 השנים שקדמו למשלוח ההזמנה אודה על תשובה בתודה מראש , איציק
לעשות את הקורס
|עו"ד א.שור
21/02/10
בתאריך 13/1/09 הזינה המשטרה עשרות אלפי דוחות משנת 2005 ולכן אלפי נהגים קיבלו הזמנות מכיוון שהמחשב של משרד הרישוי הוא גולם (ולא רק הוא) אם לא תסצע את הקורס הנקודות לא ימחקו לנצח נצחים, ובסוף תמצא עצמך פסול מלנהוג.
לפיכך אל תתמהמה ורוץ לעשות את הקורס.
בהצלחה
לפיכך אל תתמהמה ורוץ לעשות את הקורס.
בהצלחה
