פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
דו"ח נייה + גרירה
אורן
17/10/10
קיבלתי דו"ח חנייה על חנייה בתחנת אוטובוס, לא הייתי מודע לחוק של 20 המטר,יתרה מזאת כ 12 מטר מהתחנה מוצב תמרור גדול וברור המתיר חנייה משעה 17 בערב עד 6וחצי למחרת בבוקר. אני חניתי כמה מטרים ספורים אחרי שלט זה בשעה 22 וחצי , כלומר בטווח הזמנים זהיה מצויין בתמרור. השאלה ממתי תמרור זה תקף והאם הוא לא מהווה הטעיה, אגב אני די בטוח שחניתי בטווח הגדול מ20מ' מהתחנה. הפקח לא צילם את הרכב , אך מה שכן בדו"ח נרשם שחניתי בניין אחד אחורה(או קדימה תלוי איך מסתכלים) יותר קרוב לתחנה.
מה אפריים קישון כתב על זה...
יעקבי
17/10/10
אני חורג ממנהגי ומציג הומורסקה של אפרים קישון באותו נושא:
רפורט השבוע / אפרים קישון
זה תמיד מתחיל באותה צורה. אנחנו חוזרים אל הרכב שלנו החונה אי שם בכבישים, ומוצאים שוטר תנועה טרי מתרשם (רושם דו"ח) במלוא הקיטור.
"אדוני," אומר נציג השלטון בלי להרים מבט מרישום הדו"ח, "מה כתוב על השלט שמה, אדוני?"
"שעד שעה… שבע בערב… רק לפריקה…"
"אדוני פורק?"
"לא…"
"יפה. מה השעה , אדוני?"
"שבע וחצי."
"זאת אומרת?"
"זאת אומרת שמותר לי לחנות."
השוטר מרים את מבטו החם. הסתכל בנו. אחר כך בשלט, שוב בנו, ברכב, בדו"ח, בנו, בשעון שלו, בדו"ח ובשלט.
"זה נכון. אדוני," אמר לבסוף, "אבל איך אני יכול עכשיו לבטל את זה? לפי ההוראות, ברגע שהתחלתי לרשום דו"ח אני חייב להגיש אותו, אחרת כל נהג יבוא ויבכה לי שאקרע את הרפורט שלו…"
"אבל הפעם אני לא אשם."
"יש צדק בדבריך, אדוני, אני לא אומר שאין. אילו הזהרת אותי לפני שהתחלתי לרשום לך דו"ח, קרוב לוודאי שהייתי מתחשב במקרה שלך. אבל עכשיו כבר אין מה לעשות. תחתום פה, אדוני, ובפעם הבאה תשים יותר לב לשלטים…"
סקרתי אותו. היה דווקא שוטר די סימפטי, לא כל כך מגולח ובלי שפם.
"מצטער," הקשיתי עורפי, "לא אשלם בעד כלום."
"אז מי ישלם?" קראו השלטונות, "אולי אני? מן המשכורת שלי? תראה, אדוני," הוסיף בטון ידידותי יותר, "סך-הכול 250 שקל. הייתי יכול להרביץ לך גם סעיף 5ת, אבל נהגתי בך יפה, קח את הדו"ח שלך…"
"אבל לא עשיתי דבר…"
כאן פקעה סבלנות השוטר.
"לא עשית?", נהם, "וכמה פעמים עשית עבירות ולא תפסו אותך? אני מתפלא עליך, אדוני. כשגונבים לכם את הרכב, אתם רצים למשטרה, כשיש תאונה צועקים 'שוטר שוטר'. אבל 250 שקל זה כבר לא כדאי…"
"טוב, טוב," מלמלתי וחתמתי על הדו"ח, "אסור כבר לדבר?"
"עזבו אותי, בחיי." לחש השוטר והלך לו מצוברח מאוד.
עוד פעם אני מבקש סליחה ממנו. הייתי עצבני, זה קורה, לא?
רפורט השבוע / אפרים קישון
זה תמיד מתחיל באותה צורה. אנחנו חוזרים אל הרכב שלנו החונה אי שם בכבישים, ומוצאים שוטר תנועה טרי מתרשם (רושם דו"ח) במלוא הקיטור.
"אדוני," אומר נציג השלטון בלי להרים מבט מרישום הדו"ח, "מה כתוב על השלט שמה, אדוני?"
"שעד שעה… שבע בערב… רק לפריקה…"
"אדוני פורק?"
"לא…"
"יפה. מה השעה , אדוני?"
"שבע וחצי."
"זאת אומרת?"
"זאת אומרת שמותר לי לחנות."
השוטר מרים את מבטו החם. הסתכל בנו. אחר כך בשלט, שוב בנו, ברכב, בדו"ח, בנו, בשעון שלו, בדו"ח ובשלט.
"זה נכון. אדוני," אמר לבסוף, "אבל איך אני יכול עכשיו לבטל את זה? לפי ההוראות, ברגע שהתחלתי לרשום דו"ח אני חייב להגיש אותו, אחרת כל נהג יבוא ויבכה לי שאקרע את הרפורט שלו…"
"אבל הפעם אני לא אשם."
"יש צדק בדבריך, אדוני, אני לא אומר שאין. אילו הזהרת אותי לפני שהתחלתי לרשום לך דו"ח, קרוב לוודאי שהייתי מתחשב במקרה שלך. אבל עכשיו כבר אין מה לעשות. תחתום פה, אדוני, ובפעם הבאה תשים יותר לב לשלטים…"
סקרתי אותו. היה דווקא שוטר די סימפטי, לא כל כך מגולח ובלי שפם.
"מצטער," הקשיתי עורפי, "לא אשלם בעד כלום."
"אז מי ישלם?" קראו השלטונות, "אולי אני? מן המשכורת שלי? תראה, אדוני," הוסיף בטון ידידותי יותר, "סך-הכול 250 שקל. הייתי יכול להרביץ לך גם סעיף 5ת, אבל נהגתי בך יפה, קח את הדו"ח שלך…"
"אבל לא עשיתי דבר…"
כאן פקעה סבלנות השוטר.
"לא עשית?", נהם, "וכמה פעמים עשית עבירות ולא תפסו אותך? אני מתפלא עליך, אדוני. כשגונבים לכם את הרכב, אתם רצים למשטרה, כשיש תאונה צועקים 'שוטר שוטר'. אבל 250 שקל זה כבר לא כדאי…"
"טוב, טוב," מלמלתי וחתמתי על הדו"ח, "אסור כבר לדבר?"
"עזבו אותי, בחיי." לחש השוטר והלך לו מצוברח מאוד.
עוד פעם אני מבקש סליחה ממנו. הייתי עצבני, זה קורה, לא?
דו"ח ללא אינטרקציה עם השוטר
קומנט
17/10/10
האם שוטר בתפקיד/לא בתפקיד יכול לכתוב דו"ח מבלי לעצור את הנהג,כאשר הוא בנסיעה שגרתית שלא במטרת אכיפת התנועה ?ע"מ להמנע מדוגמא מורכבת כגון דו"ח מהירות כאשר לשוטר אין מד מהירות, אציג דוגמא פשוטה יותר, רק למטרת הבנת העקרון :נניח ונהג נסע בנתיב לא פקוק ע"מ לחסוך לעצמו המתנה,ואז לקראת סוף הנתיב נכנס שמאלה לפני רכב שעמד בפקק,או בקיצור : קיצר לעצמו את הפקק, כמו ישראלי מצוי, ואז נדחף בראש התור,אך הרכב שהוא נדחף לפניו היה רכב של שוטר ללא מדים ולא בתפקיד, שראה בדיוק מה קרה.האם גם במידה והשוטר לא בתפקיד, לא מדובר בניידת תנועה,השוטר לא במדים, לא עצר את הנהג, לא דיבר איתו וכו',האם השוטר הנ"ל עדיין יכול בזמנו הפנוי למלא דו"ח (במידה וכתב לעצמו את מספר הרכב) שישלח לנהג ?תודה.
כן.
מיקו
17/10/10
שוטר יכול לרשום דו"ח גם שאינו במשמרת, הפרוצדורה אולי שונה אך התוצאה מבחינת הנהג זהה.
עו"ד אנושי אלי
24/10/10
חוק הקופאיות
שרון
17/10/10
שלום!
עבדתי במשך חודשיים במפעל במשמרות של 12 שעות בעמידה,למרות שאפשר היה לבצע את רוב העבודה בישיבה. האם אפשר לתבוע את המעסיק על סמך חוק הקופאיות, אם כן באיזה בית משפט?
תודה.
עבדתי במשך חודשיים במפעל במשמרות של 12 שעות בעמידה,למרות שאפשר היה לבצע את רוב העבודה בישיבה. האם אפשר לתבוע את המעסיק על סמך חוק הקופאיות, אם כן באיזה בית משפט?
תודה.
נא לפנות לפורום דיני עבודה. קישור::
מערכת
17/10/10
פורום דיני עבודה>>
דו"ח תנועה
רובי
17/10/10
רכבתי עם האופנוע שלי על כביש 20 צפון מעבר לשוליים,ניידת שעמדה במקום עצרה אותי וקבלתי דו"ח על סכום של 250 ש"ח.
כל הפרטים בדו"ח היו נכונים מלבד סוג האופנוע,במקום הונדה השוטר רשם סוזוקי,שאלתי היא האם ניתן לבטל את הדו"ח,תודה.
כל הפרטים בדו"ח היו נכונים מלבד סוג האופנוע,במקום הונדה השוטר רשם סוזוקי,שאלתי היא האם ניתן לבטל את הדו"ח,תודה.
השאר נכון? לך ושלם או לך למשפט ושלם כפול
אבי
17/10/10
די כבר עם ההתממות וחלאס עם השטויות!
הודית שעברת עבירה. עכשיו אתה מנסה להתלות בטעות סופר על מנת לצאת מזה?!
הודית שעברת עבירה. עכשיו אתה מנסה להתלות בטעות סופר על מנת לצאת מזה?!
הצדק איתך !
גיא "אנשים באדום"
19/10/10
אני חושב שאתה צריך להתלונן על השוטר שעצר אותך בכלל, לתבוע אותו בגין עיכוב מיותר וגרימת עוגמת נפש שכולם ראו ששוטר עצר אותך.
כמו כן אני מציע שתתבע אותו על העלבתך בגין רישום סוג אופנוע אחר בטעות.
לסיום, תשתדל לנסוע כחוק כדי שכולנו נגיע הביתה בשלום !
נהג באחריות ותגיע !
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות במסגרת עמותת "אנשים באדום"
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
כמו כן אני מציע שתתבע אותו על העלבתך בגין רישום סוג אופנוע אחר בטעות.
לסיום, תשתדל לנסוע כחוק כדי שכולנו נגיע הביתה בשלום !
נהג באחריות ותגיע !
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות במסגרת עמותת "אנשים באדום"
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
המה לאזהרה
דנה
17/10/10
על מנת להמיר דוח פאלאפון באזהרה, אני צריך שנתיים נקיות מביצוע עבירה קודמת או חמש שנים נקיות בהם לא ביצעתי עבירה קודמת?
מה אומר החוק ומהו החוק?
מה אומר החוק ומהו החוק?
עברת טלפון היא אנטי קריטריון להמרה באזהרה.
יעקבי
17/10/10
לדנה,
על מנת להמיר לאזהרה יש צורך ב- 5 שנים נקיות מכל דו"ח ו- 10 שנות ותק נהיגה.
לבד מזאת, אין המרה לאזהרה על עברת טלפון.
אבל... אפשר לנסות. תלוי ברקורד התעברותי שלך ובנסיבות.
על מנת להמיר לאזהרה יש צורך ב- 5 שנים נקיות מכל דו"ח ו- 10 שנות ותק נהיגה.
לבד מזאת, אין המרה לאזהרה על עברת טלפון.
אבל... אפשר לנסות. תלוי ברקורד התעברותי שלך ובנסיבות.
"נסיעה באור אדום"
משה
16/10/10
כיצד אוכל להוכיח בבית משפט שנסעתי באור ירוק כאשר השוטר רשם לי דוח על נסיעה באור אדום .? הרי ידוע שהשופטים לטובת השוטרים
מדוע השוטר חושב, שנסעת האדום ?
מיקו
16/10/10
אם אין לך אמון במערכת המשפט
דוד, מתנדב בתנועה
17/10/10
למה שיהיה לך אמון במישהו אחר?
הרי נקודת ההתחלה שלך היא שכולם נגדך
חפש לך מדינה שבה השלטון טוב יותר ומערכת המשפט לא חורצת דין בטרם משפט.
הרי נקודת ההתחלה שלך היא שכולם נגדך
חפש לך מדינה שבה השלטון טוב יותר ומערכת המשפט לא חורצת דין בטרם משפט.
כך תוכיח שעברת בירוק
אבי
17/10/10
שלב א':
מצא לך מכונת זמן וחזור אחורה בזמן לרגע שלפני המעבר בצומת
שלב ב':
עמוד בצומת עם מצלמת וידאו וצלם את מה שקורה בצומת, את מיקום השוטר ואת תנועת כלי הכב שלך ומצב הרמזורים
שלב ג':
חזור בזמן אל ההווה. המתן למשפט והראה את הסרט לשופט.
ועכשיו ברצינות:
האם אתה באמת מאמין שהשוטר תפר לך תיק?
מניסיוני כמתנדב, 99.9% מהנהגים שאת רכבם אני עוצר נשבעים שלא עברו באדום.
שלם והפנם
מצא לך מכונת זמן וחזור אחורה בזמן לרגע שלפני המעבר בצומת
שלב ב':
עמוד בצומת עם מצלמת וידאו וצלם את מה שקורה בצומת, את מיקום השוטר ואת תנועת כלי הכב שלך ומצב הרמזורים
שלב ג':
חזור בזמן אל ההווה. המתן למשפט והראה את הסרט לשופט.
ועכשיו ברצינות:
האם אתה באמת מאמין שהשוטר תפר לך תיק?
מניסיוני כמתנדב, 99.9% מהנהגים שאת רכבם אני עוצר נשבעים שלא עברו באדום.
שלם והפנם
2 שאלות דחופות- אנא עזרו לי
שייקה
16/10/10
שלום רב!
נתפסתי נוהג במהירות 86 בכביש עירוני וקיבלתי הזמנה לדין.
הקצין בשימוע החליט לוותר לי על הפסילה מנהלית.
1. בכביש בו נתפסתי- שהוא כביש חדש- יש תמרור מהירות רק בכיוון נסיעה שלי ובכיוון הנגדי אין כל תמרור- האם יש חובה בחוק לסמן את הכביש בשני צדדיו ואם כן- היכן בחוק אני מוצא זאת? (איזו פקודה/חוק)
2. יש לי פסילה על תנאי של חודש. האם בימ"ש יכול להאריך את התנאי או שחייב להפעילו?
תודה רבה!
נתפסתי נוהג במהירות 86 בכביש עירוני וקיבלתי הזמנה לדין.
הקצין בשימוע החליט לוותר לי על הפסילה מנהלית.
1. בכביש בו נתפסתי- שהוא כביש חדש- יש תמרור מהירות רק בכיוון נסיעה שלי ובכיוון הנגדי אין כל תמרור- האם יש חובה בחוק לסמן את הכביש בשני צדדיו ואם כן- היכן בחוק אני מוצא זאת? (איזו פקודה/חוק)
2. יש לי פסילה על תנאי של חודש. האם בימ"ש יכול להאריך את התנאי או שחייב להפעילו?
תודה רבה!
שתי תשובות דחופות
אבי
16/10/10
תשובה ראשונה:
על גבי טופס ההזמנה לדין יש מקום בו אתה יכול להודות באשמה ולבקש מבית המשפט להקל בעונשך.
תשובה שניה:
ייתכן מאוד שיפעילו את התנאי. השאלה אם בחופף או במצטבר.
אפשרות נוספת - כמה אלפי שקלים וסיכוי של אולי 50% יכולים להוציא אותך אחרת.
לסיכום - לא נתפסת נוסע מהר.נסעת מהר. תפנים ושא בתוצאות.
על גבי טופס ההזמנה לדין יש מקום בו אתה יכול להודות באשמה ולבקש מבית המשפט להקל בעונשך.
תשובה שניה:
ייתכן מאוד שיפעילו את התנאי. השאלה אם בחופף או במצטבר.
אפשרות נוספת - כמה אלפי שקלים וסיכוי של אולי 50% יכולים להוציא אותך אחרת.
לסיכום - לא נתפסת נוסע מהר.נסעת מהר. תפנים ושא בתוצאות.
מה עושים במקרא ש…
אסף
15/10/10
מה עושים במקרא ש...נהגים אתיופים אני (מדגיש רק איתיופים)מנסים להוריד אותי מהכביש אני רוכב על קטנוע ,נהג רגוע,רוכב 5 שנים ניסו להוריד אותי אולי 10 פעמים ,מצפצפים לי מאחור מסנוורים עם אורות גבוהים ודוחקים אותי לשוליים.. מה עושים ?
תודה מראש לעונים ולעוזרים..אסף
תודה מראש לעונים ולעוזרים..אסף
אם זה קורה לך באתיופיה חזור ארצה...
יעקבי
15/10/10
אם קרה לך בארץ... השאלה לא שווה התייחסות.
האם תאונת עבודה?
זמירה
15/10/10
שלום רב,
לפני שנה וחצי היתה לי תאונת דרכים. ביום זה היתי בחופשה מיוחדת מעבודה בתשלום. האם מקרה זה נחשב לתאונת עבודה?
תודה
לפני שנה וחצי היתה לי תאונת דרכים. ביום זה היתי בחופשה מיוחדת מעבודה בתשלום. האם מקרה זה נחשב לתאונת עבודה?
תודה
תפעילי את ההגיון שלך
דוד, מתנדב בתנועה
15/10/10
אם עבדת או שהנסיעה היתה לצרכי העבודה, אז זו תאונת עבודה
אם היית בנסיעה פרטית, אז זו לא תאונת עבודה
אם תנסי להפוך את התאונה לתאונת עבודה, הביטוח הלאומי יעיף אותך.
העיקר הבריאות !!!
אם תשובתי לא מוצאת חן בעיניך, פני לפורום דיני עבודה
אם היית בנסיעה פרטית, אז זו לא תאונת עבודה
אם תנסי להפוך את התאונה לתאונת עבודה, הביטוח הלאומי יעיף אותך.
העיקר הבריאות !!!
אם תשובתי לא מוצאת חן בעיניך, פני לפורום דיני עבודה
ארבעה ילדים מאחורה
קובי
15/10/10
1. מה עושים כשצריכים לנסוע עם ארבעה ילדים מאחור לגבי חגורות?
2. מה הקנס לנוסע ברכב ללא חגורה ? (מקדימה/מאחורה)והאם יש גם נקודות לנוסע?
2. מה הקנס לנוסע ברכב ללא חגורה ? (מקדימה/מאחורה)והאם יש גם נקודות לנוסע?
3 חוגרים ,1 לא .
מיקו
15/10/10
250 ש"ח קנס ,וכן גם נקודות.
המשך ,כמובן ברכב המוגדר כפרטי .
מיקו
15/10/10
פסילה מנהליתתיק עיקרי
עו"ד צעיר
15/10/10
שלום
הבנתי שבדיון לביטול פסילה מנהלית ישנה אופציה לדון בתיק העיקרי. מתי משתמשים באופציה זו? מה היתרונות? איך מבקשים דיון זה. העיקר לאור העובדה כי בדיון הפסילה המנהלית אין בפני העו"ד ראיות התביעה אזי איך באותו מעמד יוכל לדון בתיק שראיותיו אינן בפניו ולא התכונן להן?
מודה לכם מראש על התגובה
הבנתי שבדיון לביטול פסילה מנהלית ישנה אופציה לדון בתיק העיקרי. מתי משתמשים באופציה זו? מה היתרונות? איך מבקשים דיון זה. העיקר לאור העובדה כי בדיון הפסילה המנהלית אין בפני העו"ד ראיות התביעה אזי איך באותו מעמד יוכל לדון בתיק שראיותיו אינן בפניו ולא התכונן להן?
מודה לכם מראש על התגובה
סיום תיק עיקרי במנהלית
עו"ד אלעד שור
15/10/10
שלום רב, ראשית יש לדעת כי ראיות התביעה ניתנות לעיון במועד הדיון שכן חלק מהדיון הנו בשאלה האם קיימות כלל ראיות לכאורה, שנית ניתן לסיים התיק העקרי במידה והגעת להבנות עם התובע המשטרתי בקשר לתוצאה לחילופין במידה והנך רוצה להודות בתיק ולסיימו בטיעון פתוח מול השופט.
בהצלחה
בהצלחה
פסילה מנהלית למי שלא מבין בנושא...
עו"ד אנושי אלי
15/10/10
לעו"ד צעיר...
אכן אתה צודק ויש אופציה כזו, אך לא תמיד היא מומלצת.
אולם, איני חושב שפורום זה נועד להסביר לעורכי דין כיצד לעבוד, מה גם שנדמה שהיריעה קצרה מלהסביר זאת בצורה מקצועית ונאותה.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
אכן אתה צודק ויש אופציה כזו, אך לא תמיד היא מומלצת.
אולם, איני חושב שפורום זה נועד להסביר לעורכי דין כיצד לעבוד, מה גם שנדמה שהיריעה קצרה מלהסביר זאת בצורה מקצועית ונאותה.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
אי ציות מיד לשוטר
חיים
14/10/10
לעו"ד שלום, באתי להשתלב ברמזור שמאלה ולא נתנו לי, לכן נעמדתי בראש הטור, הופיע שוטר עם אופנוע והורה לי להמשיך ישר. ניסיתי להסביר לו שלא עקפתי סתם אלא באתי מכביש צדדי, ובמקום להפריע לתנועה נעמדתי בראש. השוטר לא נתן לי להסביר, ניסיתי כשלש פעמים להשחיל מילה ע"כ שאני לא סתם נדחף, אך הוא רק אמר סע ישר, בלית ברירה נסעתי ישר כפי שהורה, אך כבר עלה לו הסעיף שהעזתי לבקש שיוותר על ההוראה, הוא נסע אחרי והורה לי לעמוד בצד, ורשם לי משפט לעוד חודש וחצי על אי ציות לשוטר שהורה להמשיך ישר. מה דעתך? תודה מראש.
אי ציות להוראת שוטר שיקול דעת
עו"ד אלעד שור
15/10/10
ראשית יובהר כי חלה עליך חובה לציית לשוטר גם אם לא נראה לך ההוראה שלו ו/או הוא מתנהג לא יפה.
שנית יש לדעת שזו עבירה של שיקול דעת, דהיינו לא מדע מדוייק ולכן מאחר והעבירה נוצר בזמן שהשוטר איבד מהאוביקטיביות שלו ייתכן וביהמ"ש ימצא שלא ניתן להרשיע בעבירה זו.
בהצלחה
שנית יש לדעת שזו עבירה של שיקול דעת, דהיינו לא מדע מדוייק ולכן מאחר והעבירה נוצר בזמן שהשוטר איבד מהאוביקטיביות שלו ייתכן וביהמ"ש ימצא שלא ניתן להרשיע בעבירה זו.
בהצלחה
אי ציות לשוטר
עו"ד אנושי אלי
15/10/10
חיים,
נדמה שיש לך בסיס לטיעונים, אולי לא לגבי ההפרעה לתנועה, אך לגבי אי הציות לשוטר, שכן כן נסעת ישר.
ולפחות שיקלו בעונשך ולא תקבל את מלא הענישה של אי ציותנ - פסילה של כמה חודשים.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
נדמה שיש לך בסיס לטיעונים, אולי לא לגבי ההפרעה לתנועה, אך לגבי אי הציות לשוטר, שכן כן נסעת ישר.
ולפחות שיקלו בעונשך ולא תקבל את מלא הענישה של אי ציותנ - פסילה של כמה חודשים.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
פגיעה ברוכב אופנוע תוך יציאה מחנייה
ירון
14/10/10
שלום רב.ברחוב חד סיטרי צר בו מחנים בשתי צידי הרחוב.יצאתי מחנייה במקביל למדרכה במהירות אפסית היות ואין אפשרות לפתח כל מהירות שהיא מחשש לפגיעה במכוניות החונות.במצב בו מכוניתי עמדה כבר באלכסון לכביש ובמרחק של כמטר עד מטר וחצי מהמכוניות הנגדיות, לפתע הגיח קטנוע ופגע בי בדלת הנגדית לישיבתי, רוכב הקטנוע נפל ולדבריו לא נפגע והמשיך בנסיעה לאחר החלפת הפרטים.הגעתי למתן עדות במשטרה לאחר שההרוכב פנה לביה"ח לצילום. (נקע באצבע) בעדות מסרתי שראיתי מרחוק את רוכב האופנוע ולא חשבתי שיגיע כל כך מהר אלי.האם עלולים לפתוח במשטרה בהליכים נגדי שכן אני נמצא בשלילה על תנאי בעבירת מהירות.
יציאה מחצרים חובת זהירות
עו"ד אלעד שור
15/10/10
מאחר ואתה זה שנכנסת אל הדרך הראשית, חובת הזהירות עליך ולכן ייתכן ויוגש נגדך כתב אישום בגין גרימת התאונה.
התנאי שלחובתך יופעל בהתאם לסעיפים בהם תואשם, לפי תאור המקרה אני יכול לשער שהסעיפים שייוחסו לך כנראה לא יפעילו תנאי.
התנאי שלחובתך יופעל בהתאם לסעיפים בהם תואשם, לפי תאור המקרה אני יכול לשער שהסעיפים שייוחסו לך כנראה לא יפעילו תנאי.
פגיעה ברוכב אופנוע תוך יציאה מחנייה
ירון
14/10/10
שלום רב.ברחוב חד סיטרי צר בו מחנים בשתי צידי הרחוב.יצאתי מחנייה במקביל למדרכה במהירות אפסית היות ואין אפשרות לפתח כל מהירות שהיא מחשש לפגיעה במכוניות החונות.במצב בו מכוניתי עמדה כבר באלכסון לכביש ובמרחק של כמטר עד מטר וחצי מהמכוניות הנגדיות, לפתע הגיח קטנוע ופגע בי בדלת הנגדית לישיבתי, רוכב הקטנוע נפל ולדבריו לא נפגע והמשיך בנסיעה לאחר החלפת הפרטים.הגעתי למתן עדות במשטרה לאחר שההרוכב פנה לביה"ח לצילום. (נקע באצבע) בעדות מסרתי שראיתי מרחוק את רוכב האופנוע ולא חשבתי שיגיע כל כך מהר אלי.האם עלולים לפתוח במשטרה בהליכים נגדי שכן אני נמצא בשלילה על תנאי בעבירת מהירות.
איי ,מילא לא היית רואה אותו,,,
מיקו
14/10/10
ראית אותו,ולא חשבת שיגיע אליך כל כך מהר ?
בדרך כלל בתאונות מסוג זה אנשים חושבים הוא כבר יעצור ,,,( או שלא )כמובן שיש סיכוי שתועמד לדין.
בדרך כלל בתאונות מסוג זה אנשים חושבים הוא כבר יעצור ,,,( או שלא )כמובן שיש סיכוי שתועמד לדין.
נקודות חובה.
עידו
14/10/10
שלום וברכה. שאלתי: אם נהג ביצע עבירת תנועה עם נק' חובה וזמן של השנתיים בכדי שתימחקנה הנק' הגיע, אבל רק לעבירה הראשונה שהוא עשה. האם הנקודות של העבירה הראשונה נמחקות או שצריך שיעברו שנתיים מהעבירה האחרונה?
שיטת הניקוד
יעקבי
14/10/10
רצ"ב קישור לאתר התעבורה הישראלי ובו הסבר מפורט על שיטת הניקוד.
ולעניינך:
בצעת עברה וחוייבת בנקודות, הן תימחקנה כעבור שנתיים.
אם בינתיים ביצעת עברה נוספת וחוייבת בנקודות נוספות, אזי הראשונות תימחקנה כעבור שנתיים (תקופת הצבירה) והאחרות כעבור שנתיים מרישומן.
אם תצבור מעל 22 נקודות בתקופת הצבירה אזי היא תוארך לכדי 4 שנים.
ולעניינך:
בצעת עברה וחוייבת בנקודות, הן תימחקנה כעבור שנתיים.
אם בינתיים ביצעת עברה נוספת וחוייבת בנקודות נוספות, אזי הראשונות תימחקנה כעבור שנתיים (תקופת הצבירה) והאחרות כעבור שנתיים מרישומן.
אם תצבור מעל 22 נקודות בתקופת הצבירה אזי היא תוארך לכדי 4 שנים.
מי יודע אם תוגש בקשת רשות ערעור לעליון?????
א
14/10/10
על ההחלטה של המחוזי להוריד את רף השכרות ל-290?????
רק המשיבה בערעור המדינה, הגברת עוזרי ובאי כחה יוכלו לקבל החלטה בנושא, נדע זאת בימים הקרובים.
עו"ד אנושי אלי
14/10/10
דון קישוט נפטר ביום חמישי האחרון – עמיקם לוין ז"ל
ל.רגב
13/10/10
שלום רב,
היום בבואי לקראת בדיקת רופא בנושא הסרטן שלי יש (אני בן 28).
פתחתי את העיתון וגיליתי במודעות האבל (פעם אחרונה שהתבוננתי במודעות אבל היה לפני שנים), שהשם "עמיקם לוין" מופיע שם (מצ"ב).
מאחר ועמיקם לוין התנדב לייצג אותי כעד מומחה בנושא הממל"ז ללא כל עלות מתוך מטרה של צדק צדק תרדוף, מיהרתי לטלפן לביתו. ושם התברר הנורא מכל.
בכיתי מאוד. אבידה גדולה.
הקלטתי את עמיקם שדיבר איתי והוא אמר דברים נוראיים על משטרת ישראל ועל כל מערכת המשפט. וכמה שכנראה צדק. הינה בסוף הוא נפטר 15 שנים של עוול שעשו לו ורצתה המדינה להמשיך בכך באמצעות מערכת "אכיפת החוק".
שאלה:
האם בשל מותו ואי יכולת למעשה של המדינה כעת לערר על החלטת בית המשפט המחוזי, הממל"ז למעשה לא אמין בשל אי כיולו במעבדת כיול מוסמכת? ופסק דין המחוזי תופס גם לעליון במיידית?
היום בבואי לקראת בדיקת רופא בנושא הסרטן שלי יש (אני בן 28).
פתחתי את העיתון וגיליתי במודעות האבל (פעם אחרונה שהתבוננתי במודעות אבל היה לפני שנים), שהשם "עמיקם לוין" מופיע שם (מצ"ב).
מאחר ועמיקם לוין התנדב לייצג אותי כעד מומחה בנושא הממל"ז ללא כל עלות מתוך מטרה של צדק צדק תרדוף, מיהרתי לטלפן לביתו. ושם התברר הנורא מכל.
בכיתי מאוד. אבידה גדולה.
הקלטתי את עמיקם שדיבר איתי והוא אמר דברים נוראיים על משטרת ישראל ועל כל מערכת המשפט. וכמה שכנראה צדק. הינה בסוף הוא נפטר 15 שנים של עוול שעשו לו ורצתה המדינה להמשיך בכך באמצעות מערכת "אכיפת החוק".
שאלה:
האם בשל מותו ואי יכולת למעשה של המדינה כעת לערר על החלטת בית המשפט המחוזי, הממל"ז למעשה לא אמין בשל אי כיולו במעבדת כיול מוסמכת? ופסק דין המחוזי תופס גם לעליון במיידית?
חבל על דאבדין ולא משתכחין...
יעקבי
13/10/10
כל מכשיר מדידה חייב בבדיקה תקופתית במעבדה מוסמכת על מנת לאשר את אמינותו (ובמידת הצורך לכיילו בצורה מקצועית כפי הוראות היצרן).
את הממל"ז מכיילים מידי יום על פי בדיקה פשוטה שאינה עומדת במבחן הדיוק (כך על פי עמיקם לוין ז"ל), והחמור מכל... לא נעשתה מעולם בדיקה תקופתית כנדרש לעיל.
לאחרונה ביטל בית המשפט לתעבורה בירושלים 6 תיקי 'מהירות' מסיבה זו ופטר את הנאשמים בלא כלום. עוד ביקש השופט שלא יובאו בפניו תיקי מהירות עד שתוסדר הבדיקה התקופתית של הממל"ז.
עוד לציין כי המכשיר עצמו נמצא אמין (כל עוד מכוייל כהלכה)!
את הממל"ז מכיילים מידי יום על פי בדיקה פשוטה שאינה עומדת במבחן הדיוק (כך על פי עמיקם לוין ז"ל), והחמור מכל... לא נעשתה מעולם בדיקה תקופתית כנדרש לעיל.
לאחרונה ביטל בית המשפט לתעבורה בירושלים 6 תיקי 'מהירות' מסיבה זו ופטר את הנאשמים בלא כלום. עוד ביקש השופט שלא יובאו בפניו תיקי מהירות עד שתוסדר הבדיקה התקופתית של הממל"ז.
עוד לציין כי המכשיר עצמו נמצא אמין (כל עוד מכוייל כהלכה)!
שאלה בעינייני פסילה לשנה וחצי
ראובן
13/10/10
יש לי מספר שאלותקיבלתי שלילה לשנה וחצי בשל שכרות-הינשוף הראה תוצאה גבולית שהיום כנראה לא הייתה מזכה אותי בראותו העונש אבל זה מה שהיה-ברצוני לדעת האם אני צרך לעבור גם תאוריה וטסט וגם לימודי נהיגה מחדש(מינמום הנדרש 28 כמו תלמידים חדשים?)הבנתי שצריך גם מבחני מרבד-ובכן לאחר שמספר חברים שלי הצליחו באורח פלא להוציא רישיון על קטנוע בעת השלילה שלהם-ניסיתי גם אני את מזלי ולכן נשלחתי לבדיקות במרכז לנפגעי סמים כנהוג במקרי פסילה על בסיס שכרות או סמים-שלא נדע-לא אכפת לי לא לקבל אישור לקטנוע-השאלה היא אם אאלץ שוב לעבור את מבחני המרבד המייגעים אחרי תום השלילה -בעוד כחצי שנה-לציין כמובן שלא נתקבלה עדיין תשובה מהמרבד?ובכלל-למי עליי לגשת אחרי תום התקופה-רשיוני נשלל על ידי בית משפט אחרי שנשלל עלי ידי שוטר והוזמנתי לדיון כחוק
פסילת רשיון נהיגה
עו"ד אנושי אלי
13/10/10
ראובן,
אין אתר זה מיעץ לאנשים כיצד לעבור על החוק, איני מבין כיצד ניגשת לקבל רשיון נהיגה על אופנוע בשעה שאתה (ותקן אותי כמובן אם אני טועה), פסול מלקבל או מלהחזיק בכל רשיון נהיגה למשך 18 חודשים ???.
אך בכל מקרה ולידיעתך, זכותו של משרד הרישוי להפנות אותך למרב"ד וכרגע נדרש ממך לעבור את המבחנים - אם לא עכשיו, אזי אחר כך שתסתיים השלילה ותבקש לקבל את הרשיון שלך בחזרה.
סע כחוק,
עו"ד אלי אנושי - מנהל הפורום לתעבורה.
אין אתר זה מיעץ לאנשים כיצד לעבור על החוק, איני מבין כיצד ניגשת לקבל רשיון נהיגה על אופנוע בשעה שאתה (ותקן אותי כמובן אם אני טועה), פסול מלקבל או מלהחזיק בכל רשיון נהיגה למשך 18 חודשים ???.
אך בכל מקרה ולידיעתך, זכותו של משרד הרישוי להפנות אותך למרב"ד וכרגע נדרש ממך לעבור את המבחנים - אם לא עכשיו, אזי אחר כך שתסתיים השלילה ותבקש לקבל את הרשיון שלך בחזרה.
סע כחוק,
עו"ד אלי אנושי - מנהל הפורום לתעבורה.
דוח חניה משטרה
דודו
12/10/10
שלום רב,
הודבק לי דוח חניה של המשטרה, על הרכב מתחת לביתי בטענה כי חניתי בחניית אוטובוס. האם חלה על המשטרה חובה לשלוח לי הודעה על תשלום הקנס בדואר? ואז אני בעצם יחכה עד שישלחו אליי את הודעת הקנס. ואם לא ישלחו אז יהיה פטור מתשלום הקנס?
שאלה נוספת: אם היא כן מחויבת לשלוח האם היא שולחת את הודעת תשלום הקנס בדואר בגובה הקנס המקורי שנרשם בדוח שהודבק?
תודה על העזרה
הודבק לי דוח חניה של המשטרה, על הרכב מתחת לביתי בטענה כי חניתי בחניית אוטובוס. האם חלה על המשטרה חובה לשלוח לי הודעה על תשלום הקנס בדואר? ואז אני בעצם יחכה עד שישלחו אליי את הודעת הקנס. ואם לא ישלחו אז יהיה פטור מתשלום הקנס?
שאלה נוספת: אם היא כן מחויבת לשלוח האם היא שולחת את הודעת תשלום הקנס בדואר בגובה הקנס המקורי שנרשם בדוח שהודבק?
תודה על העזרה
מתי שהוא תצטרך לשלם...
יעקבי
12/10/10
כעבור 3 חודשים (תשעים יום) תקבל הודעת תשלום בדואר באותו גובה סכום.
אם לא תשלם: כעבור 6 חודשים תקבל הודעת תשלום בגובה 150 אחוז (375 ש"ח).
בכל שלושה חודשים תקבל חמישים אחוז יותר.
אם לא תשלם: כעבור 6 חודשים תקבל הודעת תשלום בגובה 150 אחוז (375 ש"ח).
בכל שלושה חודשים תקבל חמישים אחוז יותר.
מכון הארבעה
מור
12/10/10
אדם שקיבל שלילה של פחות משנה צריך לעבור את מכון הארבעה?
לרוב לא, אך זכור שהדבר תלוי בשיקול הדעת של משרד הרישוי לאור נתוני הנהג.
עו"ד אנושי אלי
13/10/10
פיטורים!!
ניב
12/10/10
שאלה .
אני עובד בחברה שנה וחצי קיבלתי מכתב פיטורים .
אמרו לי כך חודש .
עכשיו אני חייב להישאר חודש בהעבודה???
ואם מצאתי משהו אחר ואני רוצה להתחיל אני יכול לעבוז לפני החודש??
אני עובד בחברה שנה וחצי קיבלתי מכתב פיטורים .
אמרו לי כך חודש .
עכשיו אני חייב להישאר חודש בהעבודה???
ואם מצאתי משהו אחר ואני רוצה להתחיל אני יכול לעבוז לפני החודש??
תפנה בבקשה לפורום המתאים
דוד, מתנדב בתנועה
12/10/10
47 ד
הרצל
11/10/10
שלום רב
קיבלתי דוח על 47 ד
1- המדובר בכביש בעל שני נתיבים לצד אחד(סכנת התנגשות כמעט לא קיימת) כאשר לכאורה יצאתי לעקיפה ומשמאלי היה רכב קרוב מידי אליי לדעת השוטר.
2- בפועל לא קרה כלום חוץ המהדוח. גם בשימוע שוחרר הרישיון בקלות.
3- השוטר טעה ברישום מיקום האירוע במרחק של כ 50 ק"מ מהמקום בפועל.
4- שאלתי היא האם החוק מחייב את השופט להטיל פסילה בפועל אני מדגיש - חשוב לי לדעת את ה "בפועל" או שיש מצב שהשופט בעזרת עו"ד או לא, יכול להסתפק למשל פסילה על תנאי או קנס?
5-האם טעות השוטר יכולה להוביל להקלה מסויימת בדין?
תודה על התשובה
הרצל
קיבלתי דוח על 47 ד
1- המדובר בכביש בעל שני נתיבים לצד אחד(סכנת התנגשות כמעט לא קיימת) כאשר לכאורה יצאתי לעקיפה ומשמאלי היה רכב קרוב מידי אליי לדעת השוטר.
2- בפועל לא קרה כלום חוץ המהדוח. גם בשימוע שוחרר הרישיון בקלות.
3- השוטר טעה ברישום מיקום האירוע במרחק של כ 50 ק"מ מהמקום בפועל.
4- שאלתי היא האם החוק מחייב את השופט להטיל פסילה בפועל אני מדגיש - חשוב לי לדעת את ה "בפועל" או שיש מצב שהשופט בעזרת עו"ד או לא, יכול להסתפק למשל פסילה על תנאי או קנס?
5-האם טעות השוטר יכולה להוביל להקלה מסויימת בדין?
תודה על התשובה
הרצל
אכיפה נגד עקיפה מסוכנת...
יעקבי
12/10/10
ראשית נוסח האשמה בה הואשמת:
נוהג רכב לא יעקוף רכב, אלא אם הדרך פנויה במרחק מספיק כדי לאפשר לו את ביצוע העקיפה ואת המשכת הנסיעה בבטיחות ללא הפרעה וללא סיכון לנסיעתו של רכב אחר, וללא הפרעה אחרת לתנועה מכל כיוון שהוא.
1. א. גם בכביש חד-סתרי קיימת סכנת התנגשות עקב סטייה מנתיב או אי שמירת מרחק או הסחת דעת.
ב. מה זאת אומרת "לכאורה יצאתי לעקיפה"? יצאת לעקיפה!!!
ג. כנראה לא שמת לב לרכב שלצידך וגרמת לו לבלום או לסטות. (אגב, האם מראת הצד שלך מכוונת כהלכה?).
ד. השוטר ראה זאת טוב יותר ממך. בודאי פירט בנסיבות ואותן אין לך.
ה. האם אותתת טרם יציאתך לעקיפה?
2. א. אם בפועל "לא קרה כלום" אז מניין האשמה בעברה? אתה כנראה ממעיט בטעות שלך.
ב. קבלת הרישיון בחזרה "בקלות" אינה מקלה בדינך. למזלך לא גרמת לתאונה.
3. טעות השוטר ברישום המקום היא ברת תיקון (אולי כבר עשה זאת במזכר!).
4. השופט לא חייב להעניש בפסילה בפועל. במיוחד אם לא נגרמה תאונה אבל הוא עלול! בטיעון לעונש יילקחו בחשבון עברך התעבורתי, חומרת העברות בהן הורשעת בעבר, וותק הנהיגה, הודאה באשמה, הפנמת חובת הזהירות, הבעת חרטה וכמובן חומרת הנסיבות במקרה הנוכחי.
. לא!
סיכום: נסה להגיע להסדר עם התובע/ת.
בברכת נסיעה זהירה.
נוהג רכב לא יעקוף רכב, אלא אם הדרך פנויה במרחק מספיק כדי לאפשר לו את ביצוע העקיפה ואת המשכת הנסיעה בבטיחות ללא הפרעה וללא סיכון לנסיעתו של רכב אחר, וללא הפרעה אחרת לתנועה מכל כיוון שהוא.
1. א. גם בכביש חד-סתרי קיימת סכנת התנגשות עקב סטייה מנתיב או אי שמירת מרחק או הסחת דעת.
ב. מה זאת אומרת "לכאורה יצאתי לעקיפה"? יצאת לעקיפה!!!
ג. כנראה לא שמת לב לרכב שלצידך וגרמת לו לבלום או לסטות. (אגב, האם מראת הצד שלך מכוונת כהלכה?).
ד. השוטר ראה זאת טוב יותר ממך. בודאי פירט בנסיבות ואותן אין לך.
ה. האם אותתת טרם יציאתך לעקיפה?
2. א. אם בפועל "לא קרה כלום" אז מניין האשמה בעברה? אתה כנראה ממעיט בטעות שלך.
ב. קבלת הרישיון בחזרה "בקלות" אינה מקלה בדינך. למזלך לא גרמת לתאונה.
3. טעות השוטר ברישום המקום היא ברת תיקון (אולי כבר עשה זאת במזכר!).
4. השופט לא חייב להעניש בפסילה בפועל. במיוחד אם לא נגרמה תאונה אבל הוא עלול! בטיעון לעונש יילקחו בחשבון עברך התעבורתי, חומרת העברות בהן הורשעת בעבר, וותק הנהיגה, הודאה באשמה, הפנמת חובת הזהירות, הבעת חרטה וכמובן חומרת הנסיבות במקרה הנוכחי.
. לא!
סיכום: נסה להגיע להסדר עם התובע/ת.
בברכת נסיעה זהירה.
אי חגירת חגורת בטיחות ברכב הסעות
בוריס
11/10/10
שלום,נסעתי ברכב הסעות של העבודה (טנדר עם 10 מקומות ישיבה) ועצר אותנו שוטר/מתנדב ונתן לכל הנוסעים ברכב דו"ח על אי חגירה של חגורות בטיחות (הנהג לא קיבל דו"ח). ברכב האמור לא היה שילוט על החובה לחגור חגורות והנהג לא אמר כלום (לא ממש אכפת לו הוא לא קיבל דו"ח).יש משהו שאפשר לעשות בנידון או פשוט לשלם ולשכוח מהעניין?תודה רבה מראש.
לשלם ולהפנים...
יעקבי
11/10/10
לשון החוק: "ברכב שבו מותקנות חגורות בטיחות חובה לחגור אותן".
אין חובת שילוט אבל תהיה הגנה טובה לנהג אם יש שילוט המזכיר את חובת חגירת חגורות הבטיחות.
אם יש שילוט ברכב הנהג פטור מאחריות כלפי נוסעיו.
בכל רכב הסעות (בד"כ) יש מדבקה המזכירה לחגור את חגורת הבטיחות. אפשרי שתהיה מדבקה מול כל מושב או אחת בכניסה לרכב.
אין חובת שילוט אבל תהיה הגנה טובה לנהג אם יש שילוט המזכיר את חובת חגירת חגורות הבטיחות.
אם יש שילוט ברכב הנהג פטור מאחריות כלפי נוסעיו.
בכל רכב הסעות (בד"כ) יש מדבקה המזכירה לחגור את חגורת הבטיחות. אפשרי שתהיה מדבקה מול כל מושב או אחת בכניסה לרכב.
אם לא היה שלט
מיקו
12/10/10
אז גם הנהג צריך לקבל דו"ח , שים לב ,גם הנהג .
כלומר אתה צריך לקבל דו"ח בכל מקרה , זה לא שהנהג מקבל במקומך,לא מובן מדוע לא חגרת ?,ומדוע הנהג צריך להגיד לך לחגור ?
כלומר אתה צריך לקבל דו"ח בכל מקרה , זה לא שהנהג מקבל במקומך,לא מובן מדוע לא חגרת ?,ומדוע הנהג צריך להגיד לך לחגור ?
שאלה, דוח עבור סלולרי.
מושיקו
11/10/10
בחודש אפריל קבלתי דוח על סלולרי ושלחתי בקשה להישפט.
בעייני הדוח הזוי, האם יש אפשרות לכתוב מכתב ולצרף הוכחות לביטולשינוי של הדוח.
אני מודה שעברה חיצי שנה המועד העבירה, אך במידה וזה אפשרי הייתי רוצה גם לחסוך מעצמי את הכאב ראש וביזבוז זמן וגם מבית המשפט.
במידה וזה אפשרי, למי לפנות (אזור העבירה כפר סבא), באיזה צורה (מכתב מודפס או פנים מול פנים).
בעייני הדוח הזוי, האם יש אפשרות לכתוב מכתב ולצרף הוכחות לביטולשינוי של הדוח.
אני מודה שעברה חיצי שנה המועד העבירה, אך במידה וזה אפשרי הייתי רוצה גם לחסוך מעצמי את הכאב ראש וביזבוז זמן וגם מבית המשפט.
במידה וזה אפשרי, למי לפנות (אזור העבירה כפר סבא), באיזה צורה (מכתב מודפס או פנים מול פנים).
מה הזוי בדו"ח ?
מיקו
11/10/10
כתיבת דו"ח ללא מדים
אברהם
11/10/10
הבוקר זכיתי לקבל דו"ח משוטר תנועה בעוון אי חגירת חגורת בטיחות במושב האחורי [250 ש"ח +2 נקודות].
אח"כ דליתי פיסת מידע מעמקי זכרוני, כי שוטר ללא מדים לא רשאי לכתוב דוחות, וכי כובע השוטר הוא חלק ממדיו. במילים אחרות: שוטר ללא כובע שרשם דו"ח, כמו במקרה שלי, הדו"ח לא חוקי. בסיטואציה הנוכחית יש לי מס' שאלות:
א- האם באמת דו"ח שנרשם ללא מדים/כובע שוטר אינו חוקי.
ב- האם יאמינו לנוסעי הרכב [3 עדים מלבד הנהג] או לשוטר ולשוטרת- במקרה ויבחר להכחיש.
ג- האם טענה כזו תעזור לי בבית המשפט. [כי השופט יכול להעניש אותי על עצם העבירה, גם אם יקבל את טענתי שהדו"ח אינו חוקי. ואז לא עשיתי כלום].
אשמח לקבל עצה כיצד אוכל להיפטר מהדו"ח [שהינו ראשון בחיי, אחרי 6 שנות נהיגה]. תודה רבה רבה!!
אח"כ דליתי פיסת מידע מעמקי זכרוני, כי שוטר ללא מדים לא רשאי לכתוב דוחות, וכי כובע השוטר הוא חלק ממדיו. במילים אחרות: שוטר ללא כובע שרשם דו"ח, כמו במקרה שלי, הדו"ח לא חוקי. בסיטואציה הנוכחית יש לי מס' שאלות:
א- האם באמת דו"ח שנרשם ללא מדים/כובע שוטר אינו חוקי.
ב- האם יאמינו לנוסעי הרכב [3 עדים מלבד הנהג] או לשוטר ולשוטרת- במקרה ויבחר להכחיש.
ג- האם טענה כזו תעזור לי בבית המשפט. [כי השופט יכול להעניש אותי על עצם העבירה, גם אם יקבל את טענתי שהדו"ח אינו חוקי. ואז לא עשיתי כלום].
אשמח לקבל עצה כיצד אוכל להיפטר מהדו"ח [שהינו ראשון בחיי, אחרי 6 שנות נהיגה]. תודה רבה רבה!!
למה, שוטר ללא כובע ,לא רואה ?
מיקו
11/10/10
מהיכן שאבת את הדבר הזה ששוטר בלי מדים לא יכול לרשום דו"ח?
יאמינו לעדים שהייתם עם חגורות ? או שהשוטר לא היה עם כובע ?
יאמינו לעדים שהייתם עם חגורות ? או שהשוטר לא היה עם כובע ?
יש משהו מאד חיובי בדיון הזה
דוד, מתנדב בתנועה
12/10/10
למדת שעדיף לנהוג כחוק
למדת ששוטר הוא תמיד שוטר ובלבד שהזדהה כשוטר. שיהיה ברור: אם ניגש אליך אדם שלבוש רק בבגד ים ומעיד על עצמו שהוא שוטר, יש לו את כל הסמכויות של שוטר ועליך כאזרח לציית לו.
היה ויסתבר כי הנ"ל לא שוטר, הוא יואשם בהתחזות לשוטר ויחטוף באופן מאד רציני וקשה.
למדת גם לא להיטפל לזוטות.
נהג כחוק, לטובתך ולטובת כולנו
למדת ששוטר הוא תמיד שוטר ובלבד שהזדהה כשוטר. שיהיה ברור: אם ניגש אליך אדם שלבוש רק בבגד ים ומעיד על עצמו שהוא שוטר, יש לו את כל הסמכויות של שוטר ועליך כאזרח לציית לו.
היה ויסתבר כי הנ"ל לא שוטר, הוא יואשם בהתחזות לשוטר ויחטוף באופן מאד רציני וקשה.
למדת גם לא להיטפל לזוטות.
נהג כחוק, לטובתך ולטובת כולנו
