פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
שאלה לגבי ביטול דוח חניה שנדחה
ערן
02/05/11
עיריית תל אביב נוהגת לבטל דוחות חניה לתושבים לפנים משורת הדין אם העבירה לא היתה חמורה וקרתה בשעות הערב- לילה.
בעבר ביטלו לי דוח שעמד בקריטריונים הנ"ל, לא פעם ולא פעמיים. לפתע החליטה העירייה כי הדוח האחרון ששלחתי לא יבוטל, למרות שבעבר בוטל לי דוח בדיוק באותו מיקום ובאותה שעה. יש לציין שעל סמך הנוהג הזה של העירייה אני יודע שאני יכול לחנות בשקט במקום החנייה מבלי שאקבל דוח. שאלתי היא: האם העובדה שקיים נוהג בעירייה שעל פיו עד היום בוטלו לי מספר דוחות בנסיבות הנ"ל, מאפשרת לי לטעון בבית משפט שעליהם לבטל לי את הדוח הנוכחי ?
בעבר ביטלו לי דוח שעמד בקריטריונים הנ"ל, לא פעם ולא פעמיים. לפתע החליטה העירייה כי הדוח האחרון ששלחתי לא יבוטל, למרות שבעבר בוטל לי דוח בדיוק באותו מיקום ובאותה שעה. יש לציין שעל סמך הנוהג הזה של העירייה אני יודע שאני יכול לחנות בשקט במקום החנייה מבלי שאקבל דוח. שאלתי היא: האם העובדה שקיים נוהג בעירייה שעל פיו עד היום בוטלו לי מספר דוחות בנסיבות הנ"ל, מאפשרת לי לטעון בבית משפט שעליהם לבטל לי את הדוח הנוכחי ?
מן הנוהג אל ההלכה
יעקבי
02/05/11
שלום ערן,
על פי המסורת היהודית נוהג הופך להרגל, הרגל הופך למנהג ומנהג הופך להלכה.
אך לא במסורת עסקינן.
אין הלכה או תקנה פסוקה שחובה על העירייה לוותר לך תמיד. עד כה נהנית מן הספק או מן התחום האפור. כעת החליט מאן דהוא לאכוף את הציות לתמרורי החניה במקום מגוריך מבלי להודיע על שינוי המדיניות.
האם חובה על הרשות להודיע ולהתריע על שינוי מדיניות האכיפה? - לא בטוח.
על פי המסורת היהודית נוהג הופך להרגל, הרגל הופך למנהג ומנהג הופך להלכה.
אך לא במסורת עסקינן.
אין הלכה או תקנה פסוקה שחובה על העירייה לוותר לך תמיד. עד כה נהנית מן הספק או מן התחום האפור. כעת החליט מאן דהוא לאכוף את הציות לתמרורי החניה במקום מגוריך מבלי להודיע על שינוי המדיניות.
האם חובה על הרשות להודיע ולהתריע על שינוי מדיניות האכיפה? - לא בטוח.
חולה אפילפסיה
שי
02/05/11
היי,רציתי לדעת האם חולה אפילפסיה כדי להוצים רשיון הוא אמור להחתים עו'ד ולמלא מסמכים מסויימים טרם התחלת לימוד הנהיגה?
אודה לתשותכם,
אודה לתשותכם,
אישור הוצאת רישיון נהיגה
עו"ד ג'ימי מינאוי
02/05/11
ברור שלעורך דין אין סמכות להתערב בעניינים כאלה.
הצהרת בריאות
יעקבי
02/05/11
שלום שי,
כדי להתחיל ללמוד נהיגה עליך למלא טופס הצהרת בריאות ולהחתים רופא. בין שאר השאלות עליך להצהיר על אפילפסיה.
מן הסתם במשרד הרישוי יבקשו מידע מפורט יותר באשר לדרגת המחלה, תכיפות ההתקפים ועוד.
יתכן ותופנה למרב"ד.
כדי להתחיל ללמוד נהיגה עליך למלא טופס הצהרת בריאות ולהחתים רופא. בין שאר השאלות עליך להצהיר על אפילפסיה.
מן הסתם במשרד הרישוי יבקשו מידע מפורט יותר באשר לדרגת המחלה, תכיפות ההתקפים ועוד.
יתכן ותופנה למרב"ד.
תמרור חניה ברחוב לדיירים בלבד
ברכה
02/05/11
שלום,חניתי ברחוב בכפר סבא וקיבלתי דוח חנייה. הסיבה - רק לדיירי הרחוב מותר לחנות ברחוב זה. ניסיתי לברר מה מנע ממני לראות את השלט (התמרור) המורה על כך ומסתבר שהפניה לרחוב היא בעיקול (לא בזוית של 90 מעלות) השלט (מה צריך להיות הגובה שלו?) עומד בדיוק על העיקול כך, שמי שמסתובב ימינה לא יכול לראות מכיון שגובה המראה הפנימית באוטו מסתיר את השלט! בדקתי זאת מספר פעמים וכל פעם מחדש אני לא רואה את השלט! עירערתי אך התשובה שקיבלתי שהתובע של כפר סבא לא קיבל את הטיעון ועדיין הקנס תקף. האם הטיעון שלי יכול להיות תקף בבית משפט? ועוד שאלה - האם המיקום של התמרור (צד ימין או צד שמאל) מורה על צד המדרכה בה אסור לחנות?
גובה וצד
יעקבי
02/05/11
שלום ברכה,
תמרורי חניה על עמוד מוצבים בגובה 1.80 מטר עד 2.20. תלוי אם יש/אין הולכי רגל.
התמרור צריך שייראה לעין הנהג בצורה ברורה ובולטת כדי לא להכשילו.
אשר להסתרתו על ידי המראה הפנימית זו טענה סובייקטיבית (כי תלוי בגובהך, צורת ישיבתך ברכב, גובה ישיבתך, גודל המראה הפנימית ועוד).
תמרורי החניה מתייחסים לצד בו הם ממוקמים (על פי כיוון הנסיעה).
תמרורי חניה על עמוד מוצבים בגובה 1.80 מטר עד 2.20. תלוי אם יש/אין הולכי רגל.
התמרור צריך שייראה לעין הנהג בצורה ברורה ובולטת כדי לא להכשילו.
אשר להסתרתו על ידי המראה הפנימית זו טענה סובייקטיבית (כי תלוי בגובהך, צורת ישיבתך ברכב, גובה ישיבתך, גודל המראה הפנימית ועוד).
תמרורי החניה מתייחסים לצד בו הם ממוקמים (על פי כיוון הנסיעה).
דו"ח על פס הפרדה של קיים
מ.נ
01/05/11
שלום,
רציתי לשמוע מה דעתכם על המקרה הבא ואולי לקבל עצה ממי שמבין קצת יותר...
לפני כמה חודשים נעצרתי בדרום ת"א על פניה במקום אסור, כאשר היה פס הפרדה לבן לפי השוטר. בפועל, פס ההפרדה לא היה קיים, ותמרור עם חץ המורה על מעבר היה במקום.(אגב, לא שזה תירוץ אבל עוד רבים אחרים נסעו כך לפניי ואחרי).
הדבר המרתק הוא שימים ספורים לאחר המקרה צבעו את פס ההפרדה (שהיה או לא.. לא ברור) וסובבו את התמרור לכיוון השני, כלומר שמעתה לא יהיה ניתן לפנות מהכיוון בו פניתי אלא מהכיוון השני.
ככל הנראה כך הדבר אמור היה להיות גם ביום שבו אני נסעתי שם, אבל וזה אבל גדול- בדו"ח נכתב: "עבר פס הפרדה רצוף בניגוד למסומן על הכביש" האם לא מדובר בדו"ח שאינו תקף?
סירבתי לשלם את הקנס (ולקבל נקודות עבור מה שלא מגיע לי) ובבית המשפט רק זימנו אותי לדיון הוכחות נוסף בעוד חצי שנה.
מאחר והחוק הוא כנראה לטובת המשטרה וחלה עליי חובת ההוכחה, אשמח לכל עזרה שהיא - מה עליי להביא שיחזק את טענותיי? תמונות מיום האירוע יש לי, לא מצלמה ברמה גב והה אבל אפשר לראות הן את התמרור והן את הכביש ללא קו ההפרדה.
תודה לכל המייעצים
רציתי לשמוע מה דעתכם על המקרה הבא ואולי לקבל עצה ממי שמבין קצת יותר...
לפני כמה חודשים נעצרתי בדרום ת"א על פניה במקום אסור, כאשר היה פס הפרדה לבן לפי השוטר. בפועל, פס ההפרדה לא היה קיים, ותמרור עם חץ המורה על מעבר היה במקום.(אגב, לא שזה תירוץ אבל עוד רבים אחרים נסעו כך לפניי ואחרי).
הדבר המרתק הוא שימים ספורים לאחר המקרה צבעו את פס ההפרדה (שהיה או לא.. לא ברור) וסובבו את התמרור לכיוון השני, כלומר שמעתה לא יהיה ניתן לפנות מהכיוון בו פניתי אלא מהכיוון השני.
ככל הנראה כך הדבר אמור היה להיות גם ביום שבו אני נסעתי שם, אבל וזה אבל גדול- בדו"ח נכתב: "עבר פס הפרדה רצוף בניגוד למסומן על הכביש" האם לא מדובר בדו"ח שאינו תקף?
סירבתי לשלם את הקנס (ולקבל נקודות עבור מה שלא מגיע לי) ובבית המשפט רק זימנו אותי לדיון הוכחות נוסף בעוד חצי שנה.
מאחר והחוק הוא כנראה לטובת המשטרה וחלה עליי חובת ההוכחה, אשמח לכל עזרה שהיא - מה עליי להביא שיחזק את טענותיי? תמונות מיום האירוע יש לי, לא מצלמה ברמה גב והה אבל אפשר לראות הן את התמרור והן את הכביש ללא קו ההפרדה.
תודה לכל המייעצים
היה או לא היה?
פריק לבטיחות בדרכים
02/05/11
אם היה פס הפרדה רציף - אסור לעבור עליו ובמידה ונרשם דוח הוא מוצדק.
אם הקו היה מטושטש / לא נראה, במידה ודוח נרשם הוא לא מוצדק.
אם יש לך תמונות זה רק לטובתך.
אשמח לסייע לך, אתה מוזמן להעלות כאן את התמונות או למייל שלי.
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! חיי ילדיך בידיך – שמור עליהם !
גיא הלוי, פריק לבטיחות בדרכים
guyhalevy@gmail.com
אם הקו היה מטושטש / לא נראה, במידה ודוח נרשם הוא לא מוצדק.
אם יש לך תמונות זה רק לטובתך.
אשמח לסייע לך, אתה מוזמן להעלות כאן את התמונות או למייל שלי.
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! חיי ילדיך בידיך – שמור עליהם !
גיא הלוי, פריק לבטיחות בדרכים
guyhalevy@gmail.com
חציית קו הפרדה
עו"ד ג'ימי מינאוי
02/05/11
ראשית כל יש לצלם את חומר הראויות ולאחר מכן להסיק מה ניתן לעשות.
ותק רשיון
פרי
30/04/11
שלום יש לי רשיון משנת 2003 לרכב ו2001 לקטנוע
קיבלתי קנס על מהירות ונקודות ביקשתי מהשוטר שיראה שאין לי עבירות כלל השוטר אמר שאין לי מספיק זמן על הכביש ושצריך מינימום 10 שנים. האם זה הגיוני הרי לא יכולתי להוציא רשיון יותר מוקדם מ2003 לרכב ולכן בחיים לא היה מצב שהיה לי 10 שנים ותק. אבל לא היה לי עבירות כלל מהיום שהוצאתי רשיון האם ניתן להמיר בכול זאת לאזהרה את הדו"ח?
קיבלתי קנס על מהירות ונקודות ביקשתי מהשוטר שיראה שאין לי עבירות כלל השוטר אמר שאין לי מספיק זמן על הכביש ושצריך מינימום 10 שנים. האם זה הגיוני הרי לא יכולתי להוציא רשיון יותר מוקדם מ2003 לרכב ולכן בחיים לא היה מצב שהיה לי 10 שנים ותק. אבל לא היה לי עבירות כלל מהיום שהוצאתי רשיון האם ניתן להמיר בכול זאת לאזהרה את הדו"ח?
לא צריך להיות גאון כדי לעשות חשבון..........
פריק לבטיחות בדרכים
30/04/11
תגיד מה הבעיה, על מנת שתקבל אזהרה אתה צריך להיות עם רשיון בן עשר! שנים. לאחר שיש לך ותק כזה אתה צריך שבחמש שנים אחרונות לא יהיו לך דוחות שנרשמו על שמך. כל הכבוד שעד היום אין לך דוחות, תמשיך כך ותגביר את הבטיחות בדרכים של כולנו.
בדרך כלל המשטרה מקפידה על הנהלים במתן אזהרות, אתה יכול לנסות את מזלך העיקר שתקפיד לנהוג באחריות:
להלן הסבר לגבי בקשה להמרת הדוח לאזהרה.
קריטריונים לדו"ח אזהרה :
הודאה בביצוע העבירה
וותק רישיון נהיגה עשר שנים לפחות
העבירה היא ברירת משפט (ולא הזמנה למשפט)
אין לנהג שום דו"חות בחמש שנים האחרונות.
נסיבות ביצוע העבירה ושיקול דעת של המשטרה.
את הבקשה יש לשלוח בדואר רשום למפנ"א (מרכז פניות נהגים ארצי) לת.ד 120 פ"ת מיקוד 49100 לבירורים בטלפון : 9666* יש להקפיד לשמור על אישור המשלוח בדואר כאסמכתא.
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הילדים שלך בידיך ! שמור עליהם !
גיא הלוי, פריק לבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
בדרך כלל המשטרה מקפידה על הנהלים במתן אזהרות, אתה יכול לנסות את מזלך העיקר שתקפיד לנהוג באחריות:
להלן הסבר לגבי בקשה להמרת הדוח לאזהרה.
קריטריונים לדו"ח אזהרה :
הודאה בביצוע העבירה
וותק רישיון נהיגה עשר שנים לפחות
העבירה היא ברירת משפט (ולא הזמנה למשפט)
אין לנהג שום דו"חות בחמש שנים האחרונות.
נסיבות ביצוע העבירה ושיקול דעת של המשטרה.
את הבקשה יש לשלוח בדואר רשום למפנ"א (מרכז פניות נהגים ארצי) לת.ד 120 פ"ת מיקוד 49100 לבירורים בטלפון : 9666* יש להקפיד לשמור על אישור המשלוח בדואר כאסמכתא.
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הילדים שלך בידיך ! שמור עליהם !
גיא הלוי, פריק לבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
דו"ח תנועה
עו"ד ג'ימי מינאוי
01/05/11
השוטר אמר לך מה התנאי.
"ותק נהיגה של 10 שנים".
"ותק נהיגה של 10 שנים".
תאונת דרכים בדרך לעבודה
נ.
29/04/11
נסעתי לכיוון עבודתי ברכבי כאשר החלקתי על כתם שמן בכביש בכניסה לאיילון מצפון בכיוון דרום.
כתוצאה מההחלקה מכוניתי סטתה ונכנסה במעקה בטיחות בצידו השמאלי של הכביש. רכבי נפגע בחלקו הקדמי השמאלי וכן אני קיבלתי חבטה חזקה בצד שמאל . יחד אתי באותה עת נפגעו מספר כלי רכב באותה צורה . לאחר כשעה החלו כאבים בכל החלק השמאלי של גופי. רק למחרת היום הלכתי לרופא משפחה והוא הפנה אותי לבדיקות אורטופד וצילומים.
אני נהגת קרוב ל-30 שנה ומעולם לא חוויתי תאונה ואיני יודעת כיצד לפעול במצב שכזה. האם תאונה זו נחשבת לתאונת עבודה? האם תאונת דרכים? למי אני צריכה לפנות ומה עלי לעשות
אודה על תגובתכם.
כתוצאה מההחלקה מכוניתי סטתה ונכנסה במעקה בטיחות בצידו השמאלי של הכביש. רכבי נפגע בחלקו הקדמי השמאלי וכן אני קיבלתי חבטה חזקה בצד שמאל . יחד אתי באותה עת נפגעו מספר כלי רכב באותה צורה . לאחר כשעה החלו כאבים בכל החלק השמאלי של גופי. רק למחרת היום הלכתי לרופא משפחה והוא הפנה אותי לבדיקות אורטופד וצילומים.
אני נהגת קרוב ל-30 שנה ומעולם לא חוויתי תאונה ואיני יודעת כיצד לפעול במצב שכזה. האם תאונה זו נחשבת לתאונת עבודה? האם תאונת דרכים? למי אני צריכה לפנות ומה עלי לעשות
אודה על תגובתכם.
פנית לפורום הלא נכון
דוד, מתנדב בתנועה
29/04/11
לדעתי היעיל ביותר מבחינתך זה להתייעץ עם סוכן הביטוח שלך
או כמובן לפורום ביטוח
או כמובן לפורום ביטוח
תפנה לפורום דיני נזיקין
עו"ד ג'ימי מינאוי
29/04/11
קוצב לב-חגורת בטיחות
eden
29/04/11
שלום.
ברצוני לדעת האם חולה לב, בעל קוצב לב מחוייב לשים חגורת בטיחות.
ראיתי הצעת חוק מ2006 שעניינה אי חיוב בעלי קוצב לב לחגור חגורת בטיחות. אודה לתשובתכם.
בנוסף, מצ"ב קישור להצעת החוק
ברצוני לדעת האם חולה לב, בעל קוצב לב מחוייב לשים חגורת בטיחות.
ראיתי הצעת חוק מ2006 שעניינה אי חיוב בעלי קוצב לב לחגור חגורת בטיחות. אודה לתשובתכם.
בנוסף, מצ"ב קישור להצעת החוק
פטור מחגורת בטיחות
יעקבי
29/04/11
שלום עדן,
ראשית אודה כי לא ידוע לי על אישור הצעת החוק שהצגת.
מציע להצטייד באישור מקרדיולוג על התקנת קוצב-הלב ועם האישור הזה לגשת למשרד הרישוי.
אם אכן יתקבל פטור אזי ינפיקו רישיון נהיגה חדש בו יופיע הפטור בהגבלות הרשומות ברישיון.
כל פטור צריך שיהיה רשום ברישיון הנהיגה.
מאחל בריאות טובה!
להלן נוסח התקנה הרלוונטית:
83ג. הוראות תקנה 83ב (חובת חגירת חגורת בטיחות ) לא יחולו על –
(3) אדם שרשות הרישוי פטרה אותו, בכתב, מן החובה לחגור חגורת בטיחות על סמך אישור אחד מאלה: (א) מהרופא המוסמך כהגדרתו בתקנה 193(ב), כי אינו מסוגל מטעמים רפואיים לחגור חגורת בטיחות;
ראשית אודה כי לא ידוע לי על אישור הצעת החוק שהצגת.
מציע להצטייד באישור מקרדיולוג על התקנת קוצב-הלב ועם האישור הזה לגשת למשרד הרישוי.
אם אכן יתקבל פטור אזי ינפיקו רישיון נהיגה חדש בו יופיע הפטור בהגבלות הרשומות ברישיון.
כל פטור צריך שיהיה רשום ברישיון הנהיגה.
מאחל בריאות טובה!
להלן נוסח התקנה הרלוונטית:
83ג. הוראות תקנה 83ב (חובת חגירת חגורת בטיחות ) לא יחולו על –
(3) אדם שרשות הרישוי פטרה אותו, בכתב, מן החובה לחגור חגורת בטיחות על סמך אישור אחד מאלה: (א) מהרופא המוסמך כהגדרתו בתקנה 193(ב), כי אינו מסוגל מטעמים רפואיים לחגור חגורת בטיחות;
דוח חניה בחניית נכים
אוריאל
29/04/11
אתמול בלילה הגענו לת"א וחיפשנו חניה. לפתע ראינו מקום חניה פנוי כאשר שפת המדרכה היתה אפורה ועל הכביש לא היה מסומן דבר ולכן חנינו. כאשר חזרנו לרכב הסתבר שגררו אותו.בקצה הרחוב היה שלט של 3 מ"ח לנכים.1. אנחנו ממעטים לבקר בת"א ולא בקיאים ברחובותיה.2. איננו עברייני תעבורה מועדים- לא בדוחות עירוניים ולא בדוחות משטרתיים.3. אם היינו יודעים שמדובר במקום חניה לנכים ללא צל של ספק לא הינו חונים שם אך שום דבר לא היה מסומן על שפת המדרכה או על האספלט ולא חשבנו ללכת לקצה הרחוב ולחפש שלטים.4. אנחנו זוג סטודנטים עם 2 ילדים ו1000 ש"ח הוא נטל כלכלי גדול מאוד עלינו במיוחד כאשר לא ביצענו את העבירה במזיד ולא ידענו כלל שביצענו עבירה עד שחזרנו וראינו שהרכב איננו.האם יש משהו שאנחנו יכולים לעשות כרגע מול עיריית ת"א על מנת לבטל את הדו"ח, להמיר אותו לאזהרה או להפחית את גובה התשלום?תודה מראש,
דוח חניה בחניית נכים- מתוקן
אוריאל
29/04/11
אתמול בלילה הגענו לת"א וחיפשנו חניה. לפתע ראינו מקום חניה
פנוי כאשר שפת המדרכה היתה אפורה ועל הכביש לא היה מסומן דבר ולכן חנינו. כאשר
חזרנו לרכב הסתבר שגררו אותו.
בקצה הרחוב היה
שלט של 3 מ"ח לנכים.
1. אנחנו ממעטים לבקר בת"א ולא בקיאים ברחובותיה.
2. איננו עברייני תעבורה מועדים- לא בדוחות עירוניים ולא בדוחות
משטרתיים.
3. אם היינו יודעים שמדובר במקום חניה לנכים ללא צל של ספק לא הינו
חונים שם אך שום דבר לא היה מסומן על שפת המדרכה או על האספלט ולא חשבנו ללכת לקצה
הרחוב ולחפש שלטים.
4. אנחנו זוג סטודנטים עם 2 ילדים ו1000 ש"ח הוא נטל כלכלי גדול
מאוד עלינו במיוחד כאשר לא ביצענו את העבירה במזיד ולא ידענו כלל שביצענו עבירה עד
שחזרנו וראינו שהרכב איננו.
האם יש משהו
שאנחנו יכולים לעשות כרגע מול עיריית ת"א על מנת לבטל את הדו"ח, להמיר
אותו לאזהרה או להפחית את גובה התשלום?
תודה מראש,
פנוי כאשר שפת המדרכה היתה אפורה ועל הכביש לא היה מסומן דבר ולכן חנינו. כאשר
חזרנו לרכב הסתבר שגררו אותו.
בקצה הרחוב היה
שלט של 3 מ"ח לנכים.
1. אנחנו ממעטים לבקר בת"א ולא בקיאים ברחובותיה.
2. איננו עברייני תעבורה מועדים- לא בדוחות עירוניים ולא בדוחות
משטרתיים.
3. אם היינו יודעים שמדובר במקום חניה לנכים ללא צל של ספק לא הינו
חונים שם אך שום דבר לא היה מסומן על שפת המדרכה או על האספלט ולא חשבנו ללכת לקצה
הרחוב ולחפש שלטים.
4. אנחנו זוג סטודנטים עם 2 ילדים ו1000 ש"ח הוא נטל כלכלי גדול
מאוד עלינו במיוחד כאשר לא ביצענו את העבירה במזיד ולא ידענו כלל שביצענו עבירה עד
שחזרנו וראינו שהרכב איננו.
האם יש משהו
שאנחנו יכולים לעשות כרגע מול עיריית ת"א על מנת לבטל את הדו"ח, להמיר
אותו לאזהרה או להפחית את גובה התשלום?
תודה מראש,
נסיון לסייע ולהבהיר
פריק לבטיחות בדרכים
29/04/11
אני אהיה השופט לצורך העניין ואשתדל לעשות זאת באובייקטיביות ולהציג את הדברים באופן נכון:
1. בחניית נכים לא חונים! אין שום תירוץ / הצדקה לחנות במקום של נכה.
2. כאשר הפקח רשם לך את הדוח, הוא לא הכיר אותך, לא ידע מי אתה ומה מצבך הכלכלי, מה בקיאותך בעיר ת"א והאם אתה עבריין תנועה או לא.
3. חניית נכים אמורה להיות מסומנת בסימון על הכביש (X , כלומר "מעטפה", או ציור של עגלת נכים) כמו כן צריך להיות תמרור המורה כי המקום הוא לחניית נכים.
4. היכן המקום בת"א, יתכן ואני מכיר אותו / אעבור שם ואביע את דעתי.
אתה מוזמן להיות איתי בקשר במייל.
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הילדים שלך בידיך ! שמור עליהם !
גיא הלוי, פריק לבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
1. בחניית נכים לא חונים! אין שום תירוץ / הצדקה לחנות במקום של נכה.
2. כאשר הפקח רשם לך את הדוח, הוא לא הכיר אותך, לא ידע מי אתה ומה מצבך הכלכלי, מה בקיאותך בעיר ת"א והאם אתה עבריין תנועה או לא.
3. חניית נכים אמורה להיות מסומנת בסימון על הכביש (X , כלומר "מעטפה", או ציור של עגלת נכים) כמו כן צריך להיות תמרור המורה כי המקום הוא לחניית נכים.
4. היכן המקום בת"א, יתכן ואני מכיר אותו / אעבור שם ואביע את דעתי.
אתה מוזמן להיות איתי בקשר במייל.
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הילדים שלך בידיך ! שמור עליהם !
גיא הלוי, פריק לבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
היתר לניידת משטרה לחנות על מדרכה
אלי
29/04/11
האם מותר לניידת לחנות על מדרכה כדי לתת דוחות?
ברמת העיקרון
דוד, מתנדב בתנועה
29/04/11
לשוטר אין הרשאה לבצע עבירות תנועה אלא לצורך מילוי תפקידו בלבד, כלומר, אם הנסיבות דורשות זאת
לדוגמא: חניתי עם ניידת באדום-לבן ורשמתי דוח"ת על חניה באדום-לבן. לא חסמתי נתיב ולא הפרעתי לתנועה.
חניתי בכדי לבצע את תפקידי
זו אמת המידה היחידה בהיתר לבצע עבירות, כולל כל העבירות, מהפעוטות ועד החמורות כגון מעבר באדום
לדוגמא: חניתי עם ניידת באדום-לבן ורשמתי דוח"ת על חניה באדום-לבן. לא חסמתי נתיב ולא הפרעתי לתנועה.
חניתי בכדי לבצע את תפקידי
זו אמת המידה היחידה בהיתר לבצע עבירות, כולל כל העבירות, מהפעוטות ועד החמורות כגון מעבר באדום
כן, בתפקיד!
יעקבי
29/04/11
לשון תקנת תעבורה 32
(א) רכב של משטרת ישראל שהנוהג בו או הנמצא בו ממלא תפקיד רשמי בפועל לא יחולו לגביו הוראות חלק ב' (חובת הציות לתמרורים וחוקי הדרך).
(א) רכב של משטרת ישראל שהנוהג בו או הנמצא בו ממלא תפקיד רשמי בפועל לא יחולו לגביו הוראות חלק ב' (חובת הציות לתמרורים וחוקי הדרך).
אם לא היית מבצע עבירת תנועה, לא היית כותב כאן.....
פריק לבטיחות בדרכים
29/04/11
דוד ויעקבי ענו לך כאן ברמת העקרון של פעילות המשטרה וזה נכון בהחלט. יחד עם זאת אני מניח ומנחש ששאלתך באה מכיוון שקיבלת דוח מאותו שוטר שחנה על המדרכה........ אז אני מציע לך ופונה אליך ברמה הכי אישית:
נהג באחריות ועם מודעות!
ציית לחוקי התנועה תוך התחשבות באחר וגילוי אדיבות!
קרא ידיעה שלי בשם "עצות לנהיגה אחראית" מה - 28.4
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הילדים שלך בידיך ! שמור עליהם !
גיא הלוי, פריק לבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
נהג באחריות ועם מודעות!
ציית לחוקי התנועה תוך התחשבות באחר וגילוי אדיבות!
קרא ידיעה שלי בשם "עצות לנהיגה אחראית" מה - 28.4
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הילדים שלך בידיך ! שמור עליהם !
גיא הלוי, פריק לבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
דוח חנייה
קובי
28/04/11
שלום לכל מי שיכול לעזור ובכלל,לפני 4 חודשים קיבלתי דו"ח חניה מהעירייה באדום לבן, בדוח היה רשום שחניתי בניגוד לתמרור 15 א.הסימון על שפת המדרכה היה ברור אבל התמרור הכחול עם הקו האדום באלכסון היה מוסתר על ידי עץ, צילמתי את הזירה ופניתי בבקשה לעירייה לביטול הדו"ח אך הם השיבו לי שגם אם התמרור היה מוסתר עדיין היה שם אדום לבן וזה מה שקובע. לאחר כחודשיים וחצי מיום קבלת הדו"ח שלחתי לעירייה בקשה להישפט שכן אני חושב שאני צודק אך בעירייה השיבו לי שמפני שביקשתי לבטל את הדו"ח יכולתי לבקש להישפט עד חודש מיום קבלת תשובתם ולא כפי שהיה מצויין על הדו"ח "עד שלושה חודשים ניתן להגיש בקשה להישפט". יצא שמפני שביקשתי ביטול של הדו"ח קוצר לי משך השהות עד להגשת הבקשה להישפטכעת אני לא יודע מה לעשות ואני נואש לעצה...
חבל"ז
יעקבי
29/04/11
שלום קובי,
חנית בניגוד לתמרור ג-15 (אבני שפה אדום-לבן) ועל כך קיבלת קנס.
מה הקשר לתמרור ב-28 (האוסר חניה)?
בד"כ אין כפל תמרורים ובמקרה שלך הואשמת על עברה בניגוד לתמרור המסומן כהלכה.
אין לך על מה להלין וחבל על זמנו של בית המשפט. ישועה לא תצמח לך ממנו.
חנית בניגוד לתמרור ג-15 (אבני שפה אדום-לבן) ועל כך קיבלת קנס.
מה הקשר לתמרור ב-28 (האוסר חניה)?
בד"כ אין כפל תמרורים ובמקרה שלך הואשמת על עברה בניגוד לתמרור המסומן כהלכה.
אין לך על מה להלין וחבל על זמנו של בית המשפט. ישועה לא תצמח לך ממנו.
חנייה בשבת
פיפו
28/04/11
ביולי 2009 נתקבלה הצעת חוק של ח"כ אופיר אקוניס המתירה חניה בתחנות אוטובוס בשבתות ובחגים המוגדרים כימי מנוחה. החוק נכנס לתוקפו ב- 30 באפריל 2010.
האם אכן לפי חוק זה מותר לחנות רכב בתחנת אוטובוס בארנה שבהרצליה? ואם כן אז איך זה שרשמו לי דוח?
האם אכן לפי חוק זה מותר לחנות רכב בתחנת אוטובוס בארנה שבהרצליה? ואם כן אז איך זה שרשמו לי דוח?
תשובה
עו"ד ג'ימי מינאוי
28/04/11
בשאלתך ציינת 30.4.
טרם הגענו לתאריך.
טרם הגענו לתאריך.
חניה לא בכל תחנת אוטובוס
יעקבי
28/04/11
שלום פיפו,
אכן התקנה החדשה נכנסה לתוקפה אך בכפוף לכמה סייגים.
מדובר בתחנות אוטובוס בכבישים עירוניים.
מדובר בתחנות שיש בהן מפרץ (ולא כאלה שחניה בתחומן חוסמת נתיב תנועה).
מדובר בתחנות אוטובוס שהרשות המקומית הציבה שלטים המתירים (במפורש) לחנות בתחומן.
רשויות רבות טרם הציבו שלטים כאלה ורשויות אחרת (למשל אשדוד) הודיעו שניתן לחנות בכל התחנות שבתחומן.
פנה לפיקוח ברשות המקומית וברר את הנוהל במקום.
אכן התקנה החדשה נכנסה לתוקפה אך בכפוף לכמה סייגים.
מדובר בתחנות אוטובוס בכבישים עירוניים.
מדובר בתחנות שיש בהן מפרץ (ולא כאלה שחניה בתחומן חוסמת נתיב תנועה).
מדובר בתחנות אוטובוס שהרשות המקומית הציבה שלטים המתירים (במפורש) לחנות בתחומן.
רשויות רבות טרם הציבו שלטים כאלה ורשויות אחרת (למשל אשדוד) הודיעו שניתן לחנות בכל התחנות שבתחומן.
פנה לפיקוח ברשות המקומית וברר את הנוהל במקום.
דמי חופשה
תמי
28/04/11
שלום רב, דוד שלי חלה בתחילת השנה, הוא עבר ניתוח מעקפים בסוף השנה ונאמר לו כי הוא יכול לעבוד רק 4 שעות במקום 8. בינואר השנה הוא חזר לעבודה של 4 שעות. בפברואר גילו שיש לו סרטן במעי הגס ומאז הוא לא עבד. כעת שילמו לו דמי הבראה וימי חופש אך ימי החופש שולמו לפי התלוש האחרון של ינואר אשר ניתן על 4 שעות ולא על 8. האם זה תקין או שעליהם לשלם לו לפי 8 שעות שזו המשרה שלו לאורך שנים רבות? תודה מראש תמי
תפנה לפורום דיני עבודה
עו"ד ג'ימי מינאוי
28/04/11
חנייה בתחנת אוטובוס בשבת של חג
אופיר
28/04/11
חניתי בתחנת אוטובוס ביום שבת בחג הפסח ונרשם לחובותי דוח. האם יש לי עילה לביטול הדוח מהטעם כי אוטובוסים לא עובדים בחג ובשבת??
והאם בכלל דוח חניה שנרשם על חנייה בתחנת אוטובוס שאינה פועלת בשבת נרשם כדין????
והאם בכלל דוח חניה שנרשם על חנייה בתחנת אוטובוס שאינה פועלת בשבת נרשם כדין????
חניה לא בכל תחנת אוטובוס
יעקבי
28/04/11
שלום אופיר,
הדו"ח נרשם כדין.
לתקנה המתירה חניה בתחנות אוטובוס יש סייגים:
מותר לחנות בתחנות אוטובוס רק בכבישים עירוניים.
מותר לחנות רק בתחנות שיש בהן מפרץ (ולא כאלה שחניה בתחומן חוסמת נתיב תנועה).
מותר לחנות רק בתחנות אוטובוס שהרשות המקומית הציבה בהן שלטים המתירים (במפורש) לחנות בתחומן.
רשויות רבות טרם הציבו שלטים כאלה ורשויות אחרת (למשל אשדוד) הודיעו שניתן לחנות בכל התחנות שבתחומן.
פנה לפיקוח ברשות המקומית וברר את הנוהל במקום.
הדו"ח נרשם כדין.
לתקנה המתירה חניה בתחנות אוטובוס יש סייגים:
מותר לחנות בתחנות אוטובוס רק בכבישים עירוניים.
מותר לחנות רק בתחנות שיש בהן מפרץ (ולא כאלה שחניה בתחומן חוסמת נתיב תנועה).
מותר לחנות רק בתחנות אוטובוס שהרשות המקומית הציבה בהן שלטים המתירים (במפורש) לחנות בתחומן.
רשויות רבות טרם הציבו שלטים כאלה ורשויות אחרת (למשל אשדוד) הודיעו שניתן לחנות בכל התחנות שבתחומן.
פנה לפיקוח ברשות המקומית וברר את הנוהל במקום.
38 נקודות
מיכאל
28/04/11
שלום.קיבלתי מכתב בדואר שאומר שבגלל שצברתי 38 נקודות אז רישיוני נשלל ל3 חודשים. העבירה האחרונה היא לפני שנה, אני חשבתי שכאשר צוברים כמות כזאת של נקודות אז בעצם צריכים לעבור הדרכה כלשהי. איך בלי שום התראה הם שוללים לי את הרישיון? את כל הדוחות שלי שילמתי מזמן. האם יש פתרון כלשהו?
מפחיד...
יעקבי
28/04/11
שלום מיכאל,
כבר לאחר צבירת 12 נקודות (ובטווח של שנה) היית אמור לקבל זימון לקורס.
כנראה שצברת את הנקודות (המון עברות) בתקופה קצרה של פחות מארבע שנים.
מציע לך:
א. לחשוב היטב על כל העברות שביצעת, להפנים ולשנות את תרבות הנהיגה שלך.
אני מניח שעל כל עברה שנתפסת בה, ביצעת לפחות 20 עברות מבלי להיתפס.
ב. לפנות למשרד הרישוי באשר לביצוע אמצעי תיקון.
כבר לאחר צבירת 12 נקודות (ובטווח של שנה) היית אמור לקבל זימון לקורס.
כנראה שצברת את הנקודות (המון עברות) בתקופה קצרה של פחות מארבע שנים.
מציע לך:
א. לחשוב היטב על כל העברות שביצעת, להפנים ולשנות את תרבות הנהיגה שלך.
אני מניח שעל כל עברה שנתפסת בה, ביצעת לפחות 20 עברות מבלי להיתפס.
ב. לפנות למשרד הרישוי באשר לביצוע אמצעי תיקון.
שיטת ניקוד
עו"ד ג'ימי מינאוי
28/04/11
לצערי אין מה לעשות בנסיבות המתוארות בשאלתך.
אתה נהג מ-סו-כן!!!!! אתה יכול להכחיש?
פריק לבטיחות בדרכים
28/04/11
מיכאל, אתה מסכים לנהוג בכביש כשלידך נוהג מישהו שיש לו נקודות כה רבות??? ואם מישהו לא מבין, הנקודות הן לא צל"שים על היותו נהג אדיב או שומר חוק, אלא על כך שביצע עבירות מסוכנות וחמורות!
האינך מבין שאתה אמור ללכת ברגל / לנסוע בתחבורה ציבורית / בטרמפים מצידי שנה!!! אני לא רוצה שנהג כמוך יהיה לצד משתמשים אחרים בכביש ויסכן אותם, החיים שלנו יקרים מידי ואנו לא רוצים להיות נכים או במשפחה שכולה.
צר לי שאני לא נחמד, אבל זה עדיף מאשר להיות נכה / מת בגלל שטות / רשלנות, של מישהו אחר.
לגבי שאלתך הספציפית, העברתי אותה לחבר מומחה וכשהוא יענה לי אעביר לך את תשובתו.
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הילדים שלך בידיך ! שמור עליהם !
גיא הלוי, פריק לבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
האינך מבין שאתה אמור ללכת ברגל / לנסוע בתחבורה ציבורית / בטרמפים מצידי שנה!!! אני לא רוצה שנהג כמוך יהיה לצד משתמשים אחרים בכביש ויסכן אותם, החיים שלנו יקרים מידי ואנו לא רוצים להיות נכים או במשפחה שכולה.
צר לי שאני לא נחמד, אבל זה עדיף מאשר להיות נכה / מת בגלל שטות / רשלנות, של מישהו אחר.
לגבי שאלתך הספציפית, העברתי אותה לחבר מומחה וכשהוא יענה לי אעביר לך את תשובתו.
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הילדים שלך בידיך ! שמור עליהם !
גיא הלוי, פריק לבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
תשובה ממרצה בםקורסים הנ"ל
פריק לבטיחות בדרכים
29/04/11
רק מקרה חירום כמו הובלת פצוע לבי"ח יקל בעונשו של מי שנוהג ללא רישיונות בתוקף.
בכל מקרה אם למעלה מ 12 נקודות נצברות במשך 24 חודש, הנהג יהיה חייב בקורס "נהיגה נכונה" בסיסי או מתקדם (לשעבר – ייעודי) בהתאם למספר הנקודות שנצברו.
בהתאם למספר הנקודות - גם מבחן תיאוריה מחדש, מבחן מעשי, בדיקות רפאויות במכון של משרד התחבורה ,שלילת רשיון מנהלית, ועוד......
אולי כך יפחתו תאונות הדרכים.
בכל מקרה אם למעלה מ 12 נקודות נצברות במשך 24 חודש, הנהג יהיה חייב בקורס "נהיגה נכונה" בסיסי או מתקדם (לשעבר – ייעודי) בהתאם למספר הנקודות שנצברו.
בהתאם למספר הנקודות - גם מבחן תיאוריה מחדש, מבחן מעשי, בדיקות רפאויות במכון של משרד התחבורה ,שלילת רשיון מנהלית, ועוד......
אולי כך יפחתו תאונות הדרכים.
החלטת רופא הדוחה תו נכה
א
28/04/11
לאחר חיפוש ממושך בחוקים ובתקנות לא מצאתי בחוק הוראה המתירה לערער על החלטת רופא מטעם משרד הרישוי/התחבורה בדבר דחיית בקשה לקבלת תו נכה. כמו כן, העניין לא מופיע בתוספות של חוק בתי משפט לעניינים מנהליים (חשבתי אולי ניתן להגיש עתירה מנהלית מאחר ומדובר בהחלטת רשות). ברצוני לציין כי אין שום התייחסות בחוק חניה לנכים בדבר ערעור על החלטת רופא הדוחה מתן תו נכה. שאלתי היא האם עליי להגיש בג"צ?
תשובה
עו"ד ג'ימי מינאוי
28/04/11
אם הרופא החליט שאין צורך בתו, סביר להניח שהחלטתו מבוססת.
דו"ח על דיבור בטלפון
יוסי חדד
28/04/11
קיבלתי דו"ח על שימוש בפלא פון בזמן נהיגה השוטר רשם דו"ח על סך
1000 בדקתי באינטרנט הקנס על שימוש בטלפון בזמן נהיגה הוא
500שח מה עושים.?האם הדוח לא חוקי ויש לפסול אותו.
נ.ב הגשתי בקשה להישפט וטרם קיבלתי זימון למשפט עברו שנתיים.
1000 בדקתי באינטרנט הקנס על שימוש בטלפון בזמן נהיגה הוא
500שח מה עושים.?האם הדוח לא חוקי ויש לפסול אותו.
נ.ב הגשתי בקשה להישפט וטרם קיבלתי זימון למשפט עברו שנתיים.
הקנס הוא 1000 שקל + 4 נקודות. בדקת במקום לא מעודכן
אורן המקורי
28/04/11
בעבר הקנס היה 500 ש"ח
יעקבי
28/04/11
כיום הקנס עומד על 1,000 ש"ח.
בקשה להישפט
עו"ד ג'ימי מינאוי
28/04/11
הקנס 1000 ש"ח.
כעקרון היית אמור לקבל הזמנה למשפט.
כעקרון היית אמור לקבל הזמנה למשפט.
עצות לנהיגה אחראית
פריק לבטיחות בדרכים
28/04/11
להלן רשימת עצות איך לחזור הביתה בשלום
1. לנהוג באחריות, באדיבות ובסובלנות.
2. לציית לשלט עצור, ולרמזור אדום.
3. לשמור מרחק מהרכב שמלפנים.
4. לתת זכות קדימה לרכבים ולהולכי רגל.
5. לעקוף משמאל בלבד ! באופן בטוח ולא מסוכן לתנועה. לא לעקוף בפס לבן.
6. לא לנהוג בשכרות, ו/או תחת השפעת סמים או לאחר לקיחת תרופות המשפיעות על הנהיגה.
8. לפני כל נסיעה לאחור לבדוק שאין אף אחד מאחור.
9. לחגור חגורת בטיחות בכל נסיעה ולדאוג שגם כל הנוסעים חגורים.
10.
לנהוג ברכב אשר המערכות שלו תקינות מבחינה בטיחותית.
11. לא לנהוג במצב עייפות,להיות ערני ומרוכז בכביש,עם מודעות סביבי.
12. לנהוג על פי הנסיבות,התנאים והתשתית בכביש.
13. לא להיכנס לצומת פקוק גם כאשר הרמזור ירוק.
לוודא שנותנים לך זכות קדימה ולא מנסים לקפח את חייך.
14.לא להחנות בחנייה כפולה/נכים/אוטובוסים/באופן המפריע לתנועה ובמקום אסור.
15.שיחה בנייד מסיטה את תשומת הלב מהדרך. השתדל להימנע מכך ! אחיזת הטלפון מהווה עבירת תנועה!
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! ה - שלך בידיך ! שמור עליהם !
1. לנהוג באחריות, באדיבות ובסובלנות.
2. לציית לשלט עצור, ולרמזור אדום.
3. לשמור מרחק מהרכב שמלפנים.
4. לתת זכות קדימה לרכבים ולהולכי רגל.
5. לעקוף משמאל בלבד ! באופן בטוח ולא מסוכן לתנועה. לא לעקוף בפס לבן.
6. לא לנהוג בשכרות, ו/או תחת השפעת סמים או לאחר לקיחת תרופות המשפיעות על הנהיגה.
8. לפני כל נסיעה לאחור לבדוק שאין אף אחד מאחור.
9. לחגור חגורת בטיחות בכל נסיעה ולדאוג שגם כל הנוסעים חגורים.
10.
לנהוג ברכב אשר המערכות שלו תקינות מבחינה בטיחותית.
11. לא לנהוג במצב עייפות,להיות ערני ומרוכז בכביש,עם מודעות סביבי.
12. לנהוג על פי הנסיבות,התנאים והתשתית בכביש.
13. לא להיכנס לצומת פקוק גם כאשר הרמזור ירוק.
לוודא שנותנים לך זכות קדימה ולא מנסים לקפח את חייך.
14.לא להחנות בחנייה כפולה/נכים/אוטובוסים/באופן המפריע לתנועה ובמקום אסור.
15.שיחה בנייד מסיטה את תשומת הלב מהדרך. השתדל להימנע מכך ! אחיזת הטלפון מהווה עבירת תנועה!
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! ה - שלך בידיך ! שמור עליהם !
סופסוף ניסוח ממצה של התנהגות נכונה בכביש. תודה!!!
דוד, מתנדב בתנועה
29/04/11
דוח עיריה
בוזאגלו
27/04/11
פקח עיריה שם לי על השמשה דוח חניה בתחום מוניות.
שלחתי מכתב לביטול.
שלחו לי שזה בטיפול.
עברו חודשיים. מה לעשות? זה אפילו לא אוטו שלי !
תענו לי מהר כי אין הרבה זמן להישפט.
שלחתי מכתב לביטול.
שלחו לי שזה בטיפול.
עברו חודשיים. מה לעשות? זה אפילו לא אוטו שלי !
תענו לי מהר כי אין הרבה זמן להישפט.
אם זה בטיפול - המתן!
יעקבי
27/04/11
שמור את אישור המשלוח בדואר רשום (שלחת ברשום, נכון?)
שמור את תגובת העיריה שהנושא בטיפול עד שתקבל תשובה.
שמור את תגובת העיריה שהנושא בטיפול עד שתקבל תשובה.
דוח יריה המשך
בוזאגלו
29/04/11
אם הטיפול יקח יותר מ 3 חודשים ?
אני יאבד הזכות להישפט? יגידו לי לשלם ומה עשינו בזה?
אני יאבד הזכות להישפט? יגידו לי לשלם ומה עשינו בזה?
דו"ח משטרה על חנייה כפולה
שירה
27/04/11
שלום להלן פרטי המקרה: אתמול בבוקר עצרתי את רכבי ברחוב כצנלסון בגבעתיים לתת שקית עם סחורה אותה אני מוכרת לחנות הנמצאת שם. המוכרת יצאה אלי ונתתי לה את השקית ( לא יצאתי מהרכב וכל המקרה ארך כדקה בלבד) לפתע הגיחה שוטרת ונתנה לי דו"ח על כך שחניתי חנייה כפולה. ברצוני לבטל את הדו"ח או להמירו באזהרה. הבנתי שחוקי האזהרות השתנו לאחרונה. העבירה האחרונה שלי הייתה בשנת 2008.
אציין כי אני אישה בהריון בחודש השישי ושאין חנייה בקרבת החנות.
האם יש לי סיכוי?
אציין כי אני אישה בהריון בחודש השישי ושאין חנייה בקרבת החנות.
האם יש לי סיכוי?
חניה, עצירה או עמידה
יעקבי
27/04/11
שלום שירה,
תקנות התעבורה אוסרות חניה, עמידה ואפילו עצירה לצד רכב אחר חונה.
קיימת סובלנות בנושא אם לא נגרמת הפרעה לתנועה עקב חסימת נתיב או אם אין תלונה של בעל רכב הנחסם.
במקרה שלך אני מניח שהעברה היא עצירה לצד רכב אחר חונה.
עברה כזו (וכל עברת חניה אחרת) אין ממירים באזהרה.
הריון בחודש השישי אינו עילה מספקת.
כל שנותר הוא לשאול את עצמך האם הפרעת לתנועה?
אם לאו, ואם יש לך ותק רב-שנים בנהיגה ועברך ממש (אבל ממש!) לא מכביד, אפשר לנסות לבקש המרה באזהרה לפנים משורת הדין. המירב - לא יזיק.
סיכוי? - קטן.
תקנות התעבורה אוסרות חניה, עמידה ואפילו עצירה לצד רכב אחר חונה.
קיימת סובלנות בנושא אם לא נגרמת הפרעה לתנועה עקב חסימת נתיב או אם אין תלונה של בעל רכב הנחסם.
במקרה שלך אני מניח שהעברה היא עצירה לצד רכב אחר חונה.
עברה כזו (וכל עברת חניה אחרת) אין ממירים באזהרה.
הריון בחודש השישי אינו עילה מספקת.
כל שנותר הוא לשאול את עצמך האם הפרעת לתנועה?
אם לאו, ואם יש לך ותק רב-שנים בנהיגה ועברך ממש (אבל ממש!) לא מכביד, אפשר לנסות לבקש המרה באזהרה לפנים משורת הדין. המירב - לא יזיק.
סיכוי? - קטן.
דוח חניה על מדרכה
רוני
27/04/11
שלום
לא מזמן קיבלתי דוח חניה על מדרכה.
לא קיבלתי דוחות מעולם (בן 23 והוצאתי רישיון ב17).
בנוסף לכך אני סטודנט חסר כסף!
רציתי לשלוח מכתב למשטרת התנועה שיבטלו לי אותו.
הדוח כבר אצלי, השוטר נתן לי אותו ביד.
הבנתי שאם אני שולח בקשה (ת.ד. 120 פ"ת, מיקוד 49100) למפנ"א
אם הם לא מקבלים את בקשתי, אני מורשע
מה הכוונה?
ומה זה יכול לגרום?
בניגוד ללכת ולשלם את דוחות תעבורה?
תודה מראש
לא מזמן קיבלתי דוח חניה על מדרכה.
לא קיבלתי דוחות מעולם (בן 23 והוצאתי רישיון ב17).
בנוסף לכך אני סטודנט חסר כסף!
רציתי לשלוח מכתב למשטרת התנועה שיבטלו לי אותו.
הדוח כבר אצלי, השוטר נתן לי אותו ביד.
הבנתי שאם אני שולח בקשה (ת.ד. 120 פ"ת, מיקוד 49100) למפנ"א
אם הם לא מקבלים את בקשתי, אני מורשע
מה הכוונה?
ומה זה יכול לגרום?
בניגוד ללכת ולשלם את דוחות תעבורה?
תודה מראש
קיבלת את הדו"ח ביד על שמך ,או
מיקו
27/04/11
על מספר הרכב ? כלומר ששימך לא מופיע על הדו"ח .
אין ממירים דו"ח חניה באזהרה
יעקבי
27/04/11
שלום רוני,
ביצעת עברה - קיבלת קנס (250 או 500 ש"ח).
אם תשלח בקשה להמרה משמע אתה מודה בעברה. אם ידחו את בקשתך יעמדו בפניך שתי ברירות: האחת לשלם. השניה להתדיין בבית משפט.
כפי שציינתי לעיל אין ממירים עברות חניה באזהרה.
אין טעם ללכת למשפט. אתה עלול להכעיס את השופט והתוצאה מי ישורנה. כיצד תשכנע אותו בצדקתך ובחפותך?
היותך סטודנט 'תפרן' אינו קריטריון למחילה. מן הסתם היית אמור לחשוב בטרם חנית על המדרכה.
תשלום דרך האינטרנט אפשר לפרוש למשך זמן רב.
צר לי וצר לך. שלם והפנם.
ביצעת עברה - קיבלת קנס (250 או 500 ש"ח).
אם תשלח בקשה להמרה משמע אתה מודה בעברה. אם ידחו את בקשתך יעמדו בפניך שתי ברירות: האחת לשלם. השניה להתדיין בבית משפט.
כפי שציינתי לעיל אין ממירים עברות חניה באזהרה.
אין טעם ללכת למשפט. אתה עלול להכעיס את השופט והתוצאה מי ישורנה. כיצד תשכנע אותו בצדקתך ובחפותך?
היותך סטודנט 'תפרן' אינו קריטריון למחילה. מן הסתם היית אמור לחשוב בטרם חנית על המדרכה.
תשלום דרך האינטרנט אפשר לפרוש למשך זמן רב.
צר לי וצר לך. שלם והפנם.
מישהו יכול להסביר לי, למה אני אקבל הרשעה אם ידחו
רוני
29/04/11
מישהו יכול להסביר לי, למה אני אקבל הרשעה אם ידחו את בקשתי לוותר על הדוח?ומה זה אומר בכלל ההרשעה הזאת?
ביטול דוח תנועה וחובת הוכחה-דחוף
אלי
27/04/11
קיבלתי לפני כשבוע דוח משטרה, לאחר שעצרה אותי שוטרת בטענה כי ראתה אותי מחזיק נייד ביד. לא היו דברים מעולם...הראתי לה כי בזמן שהיא עצרה אותי הייתי בשיחה עם חבר בדבורית של הרכב ושהנייד שלי נמצא במושב שלידי מכובה ומחובר למטען. השוטרת סירבה לרשום בדוח את שראתה ורשמה לי דוח על 1000 ש"ח +4 נקודות על כך שהחזקתי את הנייד ביד....
1000 ש"ח זה המון בשבילי ואינני מוכן לוותר שהרי לא עשיתי דבר ואפילו מעולם לא עברתי עבירת תעבורה ואני נוהג 30 שנה.
אני יודע שאני יכול לבקש ביטול תוך 30 יום או לבקש להשפט תוך 90 יום.
שאלותי הם האם יש לי סיכוי? אשמח לעזרה, איך אני יכול לבטל את הדו"ח הזה...מה לכתוב בבקשה...אני מפחד שאם אני אגיע למשפט השופט יאמין לשוטרת ואני אחטוף. האם חובת ההוכחה שאכן החזקתי נייד ביד היא של השוטרת או שלי?
1000 ש"ח זה המון בשבילי ואינני מוכן לוותר שהרי לא עשיתי דבר ואפילו מעולם לא עברתי עבירת תעבורה ואני נוהג 30 שנה.
אני יודע שאני יכול לבקש ביטול תוך 30 יום או לבקש להשפט תוך 90 יום.
שאלותי הם האם יש לי סיכוי? אשמח לעזרה, איך אני יכול לבטל את הדו"ח הזה...מה לכתוב בבקשה...אני מפחד שאם אני אגיע למשפט השופט יאמין לשוטרת ואני אחטוף. האם חובת ההוכחה שאכן החזקתי נייד ביד היא של השוטרת או שלי?
מבין לעומק תמצב אך לא מוצא תשובה לשאלתך מכיון
מור
27/04/11
כך אני מכיר באופן אישי שלושה מקרים שונים לחלוטין אחד מהשני אך לכולם אותה מתכונת והסיפור אמיתי לחלוטין לפחות בשני מכרים אחד אני היית ברכב ואחד זה אבא שלי שגם אם תשלם לא כסף בשביל לעבור בכתום הוא יחזיר לך ויוסיף לך והכול בשביל לא לעבור.סיפור 1 נסענו שלושה אנשים ברכב כאשר בעל הרכב נוהג ואני ועוד טרמפיס מאחורה בכביש גהה לפתע נידת ובא שוטרת נצמדת לחלון ומבקשת לעצור בצד שעצרנו היא טענה שהנהג דיבר בנייד . ואני יבהיר כי חד וחלק לא היו דברים מעולם! אם היה לפחות כאן לא היית מכחיש. והיא התעקשה שהוא כן דיבר שהנהג ביקש ממנה שתבדוק את הפלאפון אם יש בו שיחות נכנסות או יוצאות היא הגיבה במבט בוז שאומר סליחה מה אני עובדת אצלך? לא! ולא מעניין אותי מה אתה אומר עכשיו בו בזמן אני והשני בשקט בהתחלה דיברנו אך השוטרת הפצירה בנו לשתוק והנהג אם כל התיסכול שהיה בדבר דיבר בצורה מכובדת וחביבה שאין כדוגמתה. יחד עם זאת היה שוטר נוסף בניידת שהנהג פנה אליו ושאל אותו תסלח לי אדוני השוטר אתה ראית אותי מדבר הוא טען שלא ראה תאירוע למרות שהוא שהה באותה ניידת לכן הוא הוא לא יודע אם הנהג דיבר או לא. כמובן שלבסוף הוא קיבל דוח. מה ניהיה עם זה אני לא יודע אבל אנ בטוח שהוא שילם כמו ישראלי ממוצעסיפור 2 אבא שלי נסע בירושלים צומת בר אילן למי שמכירכאשר הוא הגיע לרמזור הגיע שוטר רגלי אליו וטען שהוא מדבר בנייד אבא שלי היה מופתע מכיון {שאת זה השוטר לא ידע }אבל לא היה עליו בכלל נייד ולא באוטו הוא שכח אותו בבית בכול אופן שהוא הבין מה טוען השוטר אז הוא ביקש והתחנן לשוטר שיעשה חיפוש ברכב ואם ימצא פלאפון או מכשיר אחר שדומה לפלאפון שיכפיל תדוח.. השוטר התעקש שהוא ראה אותו מדבר וכול זה תוך כדי שהוא כותב תדוחכמובן שהוא ביקש להישפט על כך שהוא הגיע למשפט הוא נכנס לדיונים שהיו לפניו על מנת לחכות והוא ראה את השוק ראשים שהולך שמה והוא הבין שסיכוי לצאת חיי אין!!!! חד וחלק.... בשוק סחר באיברים יש סיכוי יותר גדול לצאת בחיים..לכן הוא העדיף לסגור הכול בחוץ והוא שילם 700ש"ח והורידו לו את 4 נקודות..מה שאני רוצה להגיד לך זה גם אם אתה צודק ותוכיח את זה אתה עדין פונטנציאל לכסף והם לא יוותרו על הכסף כל כך בקלות גם אם זה כרוך בחיי אדם פשוטו כמשמעו!!!
בקשה להישפט
עו"ד ג'ימי מינאוי
27/04/11
במידה ותגיש בקשה להישפט והעניין יהיה נתון להחלטתו של בית המשפט- הדבר בעיקר מושפע מהתרשמותו של השוטר.
האם להאמין לשוטר או לנאשם.
האם להאמין לשוטר או לנאשם.
תמרור 820 מעטפה ותמרור 432 מעליו ביחד
רועי
27/04/11
שלום, קיבלתי דוח שחניתי את רכבי על סימון מעטפה - תמרור 820 ושמעליו היה תמרור 432 שתקף רק בימי ג, אני חניתי ביום ד, האם הדבר תקף ? אציין שהסימון על הכביש לא ניראה בכלל, רק אם ממש מתאמצים לראות
סימונים על הכביש תקפים כל העת
יעקבי
27/04/11
שלום רועי,
תמרור 820 (מעטפה על הכביש) שייך לקבוצת התמרורים המצויירים על הכביש והם תקפים כל הזמן. דוגמה: מעברי חציה, חיצים על הכביש ועוד.
תמרור 432 (על עמוד) אוסר חניה אלא אם הילווה אליו סייג בצורת שלט עם כיתוב המורה על הגבלה בזמנים.
במקרה שלך חנית על תמרור תקף.
אשר לאיכות התמרור (צבע דהוי) אפשר לערער אם באמת קשה להבחין בו.
תמרור 820 (מעטפה על הכביש) שייך לקבוצת התמרורים המצויירים על הכביש והם תקפים כל הזמן. דוגמה: מעברי חציה, חיצים על הכביש ועוד.
תמרור 432 (על עמוד) אוסר חניה אלא אם הילווה אליו סייג בצורת שלט עם כיתוב המורה על הגבלה בזמנים.
במקרה שלך חנית על תמרור תקף.
אשר לאיכות התמרור (צבע דהוי) אפשר לערער אם באמת קשה להבחין בו.
חידוש רשיון רכב
משה
26/04/11
אחי נפטר לפני 3 חודשים נשארתי עם הרכב שלו שלא העביר אותו טסט שהסתיים ב13/07/10 .קיבל כמה חודשים לפני זה רכב מהעבודה .מה קורה במצב כזה?
האם עליי לשלם אגרה פעמיים או לבקש חודש לפני 13/07/11 טופס חדש וללכת לטסט האם אשלם אגרה אחת או מחיר כפול....?
האם עליי לשלם אגרה פעמיים או לבקש חודש לפני 13/07/11 טופס חדש וללכת לטסט האם אשלם אגרה אחת או מחיר כפול....?
תברר במשרד הרישוי
יעקבי
27/04/11
דוח תנועה
סי
26/04/11
לפני מספר ימים קיבלתי דוח תנועהעל ידי שוטר שמכיר אותי בלשכת הרווחה בעיר שם עבד,
כאשר קיבלתי את הדוח קרא לי ברמקול בשמי,רשם לי בדוח "נהגת ברכב הנ"ל",כאשר כלל לא נהגתי אלא עמדתי ליד הקטנוע, ישנו בחור שמוכן להעיד לי על כך,כמו כן רשם בדוח כי צבעו של הקטנוע שחור כאשר צבעו כחול,
כתבתי מכתב למפקד המחוז ושם פרטתי את כל השתלשלות העניינים וצילמתי העתק של העד שראה ושמע הכל,
שאלותיי הן האם כדוי לשלוח המכתב ולהסתכן בכך שיובא לידיעתו של השוטר ויכינו אותו להתגוננות בבית המשפט? המשפט במאי 2011,
וכבלל האם כדאי לי לערב גורם כלשהוא בעניין זה?
אני מבקש תשןבה בהקדם על מנת שאדע איך לפעול,
בברכה
כאשר קיבלתי את הדוח קרא לי ברמקול בשמי,רשם לי בדוח "נהגת ברכב הנ"ל",כאשר כלל לא נהגתי אלא עמדתי ליד הקטנוע, ישנו בחור שמוכן להעיד לי על כך,כמו כן רשם בדוח כי צבעו של הקטנוע שחור כאשר צבעו כחול,
כתבתי מכתב למפקד המחוז ושם פרטתי את כל השתלשלות העניינים וצילמתי העתק של העד שראה ושמע הכל,
שאלותיי הן האם כדוי לשלוח המכתב ולהסתכן בכך שיובא לידיעתו של השוטר ויכינו אותו להתגוננות בבית המשפט? המשפט במאי 2011,
וכבלל האם כדאי לי לערב גורם כלשהוא בעניין זה?
אני מבקש תשןבה בהקדם על מנת שאדע איך לפעול,
בברכה
על מה המהומה?
יעקבי
27/04/11
שלום סי,
באיזה עברה הואשמת?
מניין ההיכרות בינך ובין השוטר?
האם יש סכסוך קודם ביניכם?
מעבר לכך: אין מכינים שוטר לעדות! השוטר מוזמן לתת עדותו. סמוך למתן העדות הוא מקבל את דו"ח שרשם לעיון. על סמך הנסיבות שרשם בדו"ח הוא מעיד.
באיזה עברה הואשמת?
מניין ההיכרות בינך ובין השוטר?
האם יש סכסוך קודם ביניכם?
מעבר לכך: אין מכינים שוטר לעדות! השוטר מוזמן לתת עדותו. סמוך למתן העדות הוא מקבל את דו"ח שרשם לעיון. על סמך הנסיבות שרשם בדו"ח הוא מעיד.
ביטול רישיון הוראה לדרגה c1
מורה לנהיגה
26/04/11
ראשית כל שלום למכובדים
אני מורה לנהיגה לאוטובוס ומשא קל מחזיק בכל דרגות רישיונות הנהיגה (ABCDE1) כולל מספר היתרים נוספים.
בשנת 2007 עם כניסת התקינה האירופאית לארצינו, קיבלתי מאגף הרישוי- רישיון הוראה למשא קל (מי שהחזיק ברישיון הוראה לדרגה b+d קיבל אוטומטי רישיון הוראה לדרגה c1 ).
כיום ,לאחר 4 שנים מיום קבלתי רישיון הוראה זה, ולאחר שכל תלמידי עברו את הטסט וזכו לרישיונות נהיגה ,הגעתי למשרד הרישוי על מנת להוסיף דרגות הוראה לגורר תומך.
ושם הפקידה ומנהל משרד הרישוי טענו כי כלל אין לי רישיון הוראה לc1 .עוד טענו כי קיבלתי את רשיון ההוראה בטעות כי הם חשבו לעשות כך וכל הנושא הזה בוטל, וכל מי שקיבל רישיון הוראה זה ביטלו לו , אך מיכיוון שהפקידה פיספסה את השם שלי ,אני זכיתי ללמד ללא כל בעיה.
רישיון ההוראה לדרגה c1 נלקח ממני .
הגשתי בקשה למנהל אגף הרישוי לקבלו חזרה מנימוקים שונים וביניהם עלסמך פקודה 52 א לפקודת התעבורה.
האם יש לי קייס להגיע למשפט ולקבל רישיון הוראה זה חזרה?
ירון מורה נהיגה
אני מורה לנהיגה לאוטובוס ומשא קל מחזיק בכל דרגות רישיונות הנהיגה (ABCDE1) כולל מספר היתרים נוספים.
בשנת 2007 עם כניסת התקינה האירופאית לארצינו, קיבלתי מאגף הרישוי- רישיון הוראה למשא קל (מי שהחזיק ברישיון הוראה לדרגה b+d קיבל אוטומטי רישיון הוראה לדרגה c1 ).
כיום ,לאחר 4 שנים מיום קבלתי רישיון הוראה זה, ולאחר שכל תלמידי עברו את הטסט וזכו לרישיונות נהיגה ,הגעתי למשרד הרישוי על מנת להוסיף דרגות הוראה לגורר תומך.
ושם הפקידה ומנהל משרד הרישוי טענו כי כלל אין לי רישיון הוראה לc1 .עוד טענו כי קיבלתי את רשיון ההוראה בטעות כי הם חשבו לעשות כך וכל הנושא הזה בוטל, וכל מי שקיבל רישיון הוראה זה ביטלו לו , אך מיכיוון שהפקידה פיספסה את השם שלי ,אני זכיתי ללמד ללא כל בעיה.
רישיון ההוראה לדרגה c1 נלקח ממני .
הגשתי בקשה למנהל אגף הרישוי לקבלו חזרה מנימוקים שונים וביניהם עלסמך פקודה 52 א לפקודת התעבורה.
האם יש לי קייס להגיע למשפט ולקבל רישיון הוראה זה חזרה?
ירון מורה נהיגה
רשיון נהיגה
אושרי הירש
26/04/11
סדר הדברים שרשמת לא ברור
אבל נשאלת השאלה איך נבחנת וקיבלת רשיון נהיגה ל C+E
אין לך רשיון נהיגה C1
אבל נשאלת השאלה איך נבחנת וקיבלת רשיון נהיגה ל C+E
אין לך רשיון נהיגה C1
