פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
תקופת התיישנות לנקודות חובה?
ישראל
17/05/11
1. לחובתי עבירת תנועה אחת, שדינה קנס ו- 6 נקודות חובה.
2. אם לא אעבור עבירות נוספות בעתיד, האם הנקודות בגין עבירה זו - תימחקנה? ואם כן, בעוד כמה שנים?
תודה מראש על האינפורמציה.
2. אם לא אעבור עבירות נוספות בעתיד, האם הנקודות בגין עבירה זו - תימחקנה? ואם כן, בעוד כמה שנים?
תודה מראש על האינפורמציה.
כעבור שנתיים
יעקבי
17/05/11
שלום ישראל,
תקופת הצבירה היא שנתיים מיום רישום הנקודות. לאחר שנתיים הנקודות מתיישנות.
אם תצבור מעל 22 נקודות תקופת הצבירה תתארך לכדי 4 שנים.
תקופת הצבירה היא שנתיים מיום רישום הנקודות. לאחר שנתיים הנקודות מתיישנות.
אם תצבור מעל 22 נקודות תקופת הצבירה תתארך לכדי 4 שנים.
נקודות- משרד הרישוי
עו"ד רות גדרון
18/05/11
שלום ישראל,
ראשית אביא דברים מתוך אתר התחבורה בנוגע לבירור מצב נקודות לכלל הקוראים בפורום :
"בכדי לברר כמה נקודות חובה נצברו, ניתן לחייג ל"רישוי קול" בטלפון *5678 ולבקש לקבל תדפיס על מצב נקודות החובה. בכדי לקבל את התדפיס,עליך להזדהות בטלפון באמצעות ת"ז ומספר רישיון נהיגה. לאחר ההזדהות, ישלח אליך בדואר תדפיס על מצב נקודות החובה, בהתאם לכתובת המגורים שנרשמה ברשיונך."
לגבי הנקודות:
כאשר מגיעים ל-12 נקודות יש לעבור הדרכה בנהיגה נכונה.
הצבירה היא שנתיים מיום ביצוע העבירה הראשונה.
הצבירה משתנה ל- 4 שנים אם במשך השנתיים מיום ביצוע העבירה הראשונה הגעת ל22 נקודות.
אם צברת 24 נקודות תזומן לקורס ייעודי( קורס נוסף).
ואם הגעת ל36 נקודות, פסילה למשך 3 חודשים ומבחן עיוני (תאוריה)
רות גדרון- עו"ד-מנהלת פורום תעבורה.
ראשית אביא דברים מתוך אתר התחבורה בנוגע לבירור מצב נקודות לכלל הקוראים בפורום :
"בכדי לברר כמה נקודות חובה נצברו, ניתן לחייג ל"רישוי קול" בטלפון *5678 ולבקש לקבל תדפיס על מצב נקודות החובה. בכדי לקבל את התדפיס,עליך להזדהות בטלפון באמצעות ת"ז ומספר רישיון נהיגה. לאחר ההזדהות, ישלח אליך בדואר תדפיס על מצב נקודות החובה, בהתאם לכתובת המגורים שנרשמה ברשיונך."
לגבי הנקודות:
כאשר מגיעים ל-12 נקודות יש לעבור הדרכה בנהיגה נכונה.
הצבירה היא שנתיים מיום ביצוע העבירה הראשונה.
הצבירה משתנה ל- 4 שנים אם במשך השנתיים מיום ביצוע העבירה הראשונה הגעת ל22 נקודות.
אם צברת 24 נקודות תזומן לקורס ייעודי( קורס נוסף).
ואם הגעת ל36 נקודות, פסילה למשך 3 חודשים ומבחן עיוני (תאוריה)
רות גדרון- עו"ד-מנהלת פורום תעבורה.
דוח חניה רכב שכור
מירי
17/05/11
קיבלתי הודעת תשלום קנס מהעירייה. הרכב שכור ורשום בבעלות החברה.
מה קורה עם אני מגישה בקשה לביטול דוח ומציינת את שמי והבקשה נדחית נניח, האם דוח החנייה נרשם על שמי?
ואם לא אגיש בקשה ואשלם את הדוח על שם מי ירשם???
מה קורה עם אני מגישה בקשה לביטול דוח ומציינת את שמי והבקשה נדחית נניח, האם דוח החנייה נרשם על שמי?
ואם לא אגיש בקשה ואשלם את הדוח על שם מי ירשם???
דו"ח ע"ש חברה
עו"ד רות גידרון
מנהלת
17/05/11
שלום מירי,
כיצד הדו"ח הגיע לרשותך ?
אם אני מניחה נכון קיבלת אותו מהחברה והוא טרם הוסב.
אם תגישי בקשה סביר שתקבלי תשובה כי הדו"ח לא על שמך ולכן הוא לא יטופל. מנסיוני לא מבצעים הסבה אם יש בקשה לביטול שלא ע"ש החברה אלא ע"ש אדם אחר אלא רק דוחים את הבקשה בטענה כי הדו"ח אינו על שם המבקש.
אם תשלמי את הדו"ח הוא "ירשם " בגילון ההרשעות של החברה ולא על שמך. כפוף לכך שהם לא הודיעו על הסבה וטרם בוצעה כזאת .
רות גדרון-עו"ד , מנהלת פורום תעבורה.
כיצד הדו"ח הגיע לרשותך ?
אם אני מניחה נכון קיבלת אותו מהחברה והוא טרם הוסב.
אם תגישי בקשה סביר שתקבלי תשובה כי הדו"ח לא על שמך ולכן הוא לא יטופל. מנסיוני לא מבצעים הסבה אם יש בקשה לביטול שלא ע"ש החברה אלא ע"ש אדם אחר אלא רק דוחים את הבקשה בטענה כי הדו"ח אינו על שם המבקש.
אם תשלמי את הדו"ח הוא "ירשם " בגילון ההרשעות של החברה ולא על שמך. כפוף לכך שהם לא הודיעו על הסבה וטרם בוצעה כזאת .
רות גדרון-עו"ד , מנהלת פורום תעבורה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קנס ע"י מצלמה אלקטרונית
שמרית
17/05/11
שלום רב.
בעלי קיבל קנס שצולם ע"י מצלמה אלקטרונית
העבירה בוצעה בתאריך 17.12.10
הנפקת הקנס בתאריך ה17.4.11
ואת הודעת הקנס קיבלתי היום בתאריך ה-17.5.11 ע"י שליח דואר רשום.
שאלתי היא האם חל חוק ההתישנות על קנס זה שכן עברו למעלה מארבע חודשים להודעה וכן אם נכון הדבר כיצד אני מוכיחה שהדואר התקבל היום ומה הפעולות שאני צריכה לעשות
תודה ברה
שמרית.
בעלי קיבל קנס שצולם ע"י מצלמה אלקטרונית
העבירה בוצעה בתאריך 17.12.10
הנפקת הקנס בתאריך ה17.4.11
ואת הודעת הקנס קיבלתי היום בתאריך ה-17.5.11 ע"י שליח דואר רשום.
שאלתי היא האם חל חוק ההתישנות על קנס זה שכן עברו למעלה מארבע חודשים להודעה וכן אם נכון הדבר כיצד אני מוכיחה שהדואר התקבל היום ומה הפעולות שאני צריכה לעשות
תודה ברה
שמרית.
ראשית את יכולה....
doom
17/05/11
...בעזרת מספר דואר רשום על המכתב באתר של דואר ישראל מתי בפועל נשלחה ההודעה על תשלום קנס. בכל מקרה: לא יוגש כתב-אישום נגד בעל הרכב ולא יומצאו הזמנה או הודעת תשלום קנס, אלא בתוך ארבעה חודשים ממועד ביצוע העבירה, או שישה חודשים מביצוע העבירה אם מדובר ברכב חדש או ברכב מסוג שקבע שר התחבורה באישור ועדת הכלכלה של הכנסת.
התישנות- מועד הזמנה לדין בעבירת מהירות
עו"ד רות גדרון
17/05/11
שלום שמרית.
הנקודה הנוגעת לזימון לדין בכלל ובעבירות מהירות בפרט היא נקודה חשובה.
סעיף 225 לחוק סדר הדין הפלילי קובע כי כאשר מדובר בעבירה אשר החשד בה מבוסס על צילום רכב לא יוגש כתב אישום לאחר למעלה מ- 4 חודשים ממועד ביצוע העבירה ושישה חודשים במקרים פרטניים.
כמו כן קיימים חריגים נוספים.
לכאורה קיימת התישנות, יחד עם זאת יש לבדוק אם לא נשלחו הודעות קודמות בעניין שלא נאספו על ידכם.
אתם יכולים לפנות אל משטרת ישראל אגף התנועה הרלוונטית בבקשה לבטל את הדו"ח בשל התישנות( זאת שהנפיקה את הדו"ח).
אחרת, ניתן לבקש להישפט אבל זאת ניתן לעשות רק לאחר בחינה מלאה של מכלול הנתונים האישיים.
הנקודה הנוגעת לזימון לדין בכלל ובעבירות מהירות בפרט היא נקודה חשובה.
סעיף 225 לחוק סדר הדין הפלילי קובע כי כאשר מדובר בעבירה אשר החשד בה מבוסס על צילום רכב לא יוגש כתב אישום לאחר למעלה מ- 4 חודשים ממועד ביצוע העבירה ושישה חודשים במקרים פרטניים.
כמו כן קיימים חריגים נוספים.
לכאורה קיימת התישנות, יחד עם זאת יש לבדוק אם לא נשלחו הודעות קודמות בעניין שלא נאספו על ידכם.
אתם יכולים לפנות אל משטרת ישראל אגף התנועה הרלוונטית בבקשה לבטל את הדו"ח בשל התישנות( זאת שהנפיקה את הדו"ח).
אחרת, ניתן לבקש להישפט אבל זאת ניתן לעשות רק לאחר בחינה מלאה של מכלול הנתונים האישיים.
קנס מהירות מצלמה - התיישנות
עו"ד חקלאי נועה
20/05/11
שמרית
בהמשך דברייך ציינת שהרכב בבעלות חברה - לכן תקופת 4 החודשים אינה רלוונית לגבי בעלך.
כעקרון החוק מחייב את המשטרה להודיע לבעלים הרשום של הרכב תוך 4 חודשים על העבירה.
אבל אם הבעלים הרשום של הרכב טוען שלא הוא נהג (למשל חברת השכרה, למשל ליסינג, למשל בעל שטוען שאתשו או בנו נהגו ברכב וכו' וכו') אז הבעלים הרשום צריך להודיע תוך 90 יום מקבלת הדוח למשטרה על זהותו של הנהג, ואז המשטרה מבטלת נגדו את הדוח ושולחת דוח חדש לנהג הרלוונטי. במקרה זה תקופת ההתיישנות נגד הנהג (שאינו הבעלים הרשום) הינה שנה מיום העבירה.
לכן - אם הרכב רשום על שם בעלך - והוא באמת הבעלים הרשום, וכוון שהדוח הגיע אליו אחרי למעלה מ- 4 חודשים : שיפנה תוך 30 יום מקבלת הדוח במכתב רשום למשטרה ויבקש שיסגרו נגדו את הדוח מחמת התיישנות.
מאידך אם בעלך אינו הבעלים הרשום - אז צר לי - אבל אין התיישנות.
בהצלחה
בהמשך דברייך ציינת שהרכב בבעלות חברה - לכן תקופת 4 החודשים אינה רלוונית לגבי בעלך.
כעקרון החוק מחייב את המשטרה להודיע לבעלים הרשום של הרכב תוך 4 חודשים על העבירה.
אבל אם הבעלים הרשום של הרכב טוען שלא הוא נהג (למשל חברת השכרה, למשל ליסינג, למשל בעל שטוען שאתשו או בנו נהגו ברכב וכו' וכו') אז הבעלים הרשום צריך להודיע תוך 90 יום מקבלת הדוח למשטרה על זהותו של הנהג, ואז המשטרה מבטלת נגדו את הדוח ושולחת דוח חדש לנהג הרלוונטי. במקרה זה תקופת ההתיישנות נגד הנהג (שאינו הבעלים הרשום) הינה שנה מיום העבירה.
לכן - אם הרכב רשום על שם בעלך - והוא באמת הבעלים הרשום, וכוון שהדוח הגיע אליו אחרי למעלה מ- 4 חודשים : שיפנה תוך 30 יום מקבלת הדוח במכתב רשום למשטרה ויבקש שיסגרו נגדו את הדוח מחמת התיישנות.
מאידך אם בעלך אינו הבעלים הרשום - אז צר לי - אבל אין התיישנות.
בהצלחה
שאלה בנושא הגשת תביעה
חיים
17/05/11
נסעתי בכביש איילון ותקע בי רכב מאחור , גרם נזר לרכבי, הנהג לא מודה בפני אלא טוען כי נהג שלישי נתקע גם בו מאחור ( שרשרת ) , 2 הנהגים צאחורי מעבירים זה לזה את האחריות ולא משלמים לי הוצאות התיקון , הגשתי תביעה לביהמ"ש לתביעות קטנות נגד 2 הנהגים , האם על פניו הם האשמים ? ( במיוחד הנהג אחרי שלא שמר מרחק !!!
תאונת דרכים פגיעה מאחור
עו"ד רות גידרון
מנהלת
17/05/11
שלום חיים
הנהג שפגע בך מאחור אחראי לפגיעה בך ותשלום הנזק.
הנהג שפגע בנהג שפגע בך אחראי לפגיעה בו .
הנהג שפגע בך יכול לטעון כי רכבו הועף ולכן פגע בך ולא בשל אי שמירת מרחק, אם טענה זו תתקבל הרי שהרכב שפגע בו ישא גם בהוצאותיך.
אחרת, הנהג שלא שמר מרחק הוא זה שנושא באחריות לתאונה.
מקווה שהנושא ברור מאחר וזה עלול להיות קצת מבלבל .
הנהג שפגע בך מאחור אחראי לפגיעה בך ותשלום הנזק.
הנהג שפגע בנהג שפגע בך אחראי לפגיעה בו .
הנהג שפגע בך יכול לטעון כי רכבו הועף ולכן פגע בך ולא בשל אי שמירת מרחק, אם טענה זו תתקבל הרי שהרכב שפגע בו ישא גם בהוצאותיך.
אחרת, הנהג שלא שמר מרחק הוא זה שנושא באחריות לתאונה.
מקווה שהנושא ברור מאחר וזה עלול להיות קצת מבלבל .
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה טכנית – כמה זמן לפני דיון יש להודיע לנתבע?
רון חרדל
17/05/11
בשל מצב רפואי פתרו אותי מדיון הוכחות (דיון הוכחות שני). שהיה אמור להיות ב- 01/05/2011.
לא קיבלתי כל הזמנה לדיון החדש.
מבדיקה בעמדת המידע האנושית של בתי המשפט נמסר:
"דיון סיכומים יערך ב- 01/06/2011, אני רואה כאן שאכן לא שלחו לך הזמנה".
מה הזמן המינימאלי למשלוח דיון כאשר הנתבע לא היה בבית המשפט אך זה כאמור זימון להמשך דיון הוכחות, ומשום מה הוחלט להפוך אותו על דעתם לדיון סיכומים.
אודה מאוד לתשובה המסתמכת על החוק ועל איזה סעיף בחוק.
לא קיבלתי כל הזמנה לדיון החדש.
מבדיקה בעמדת המידע האנושית של בתי המשפט נמסר:
"דיון סיכומים יערך ב- 01/06/2011, אני רואה כאן שאכן לא שלחו לך הזמנה".
מה הזמן המינימאלי למשלוח דיון כאשר הנתבע לא היה בבית המשפט אך זה כאמור זימון להמשך דיון הוכחות, ומשום מה הוחלט להפוך אותו על דעתם לדיון סיכומים.
אודה מאוד לתשובה המסתמכת על החוק ועל איזה סעיף בחוק.
הערה: מדובר על עבירת תעבורה (מהירות מופרזת)
רון חרדל
17/05/11
ללא ברירת קנס (כלומר מעל 41 קמ"ש מהמותר באמצעות ממל"ז).
זימון לדיון
עו"ד רות גדרון
17/05/11
שלום רון,
במידה ובית המשפט מבצע זימון כדין הרי שאין הגבלת זמן בנושא זה, כמובן שביהמ"ש עצמו לוקח בחשבון שהזמן צריך להיות סביר ולא מזמינים אדם מהיום להיום באין נסיבות מיוחדות.
עו"ד גדרון רות, מנהלת הפורום.
במידה ובית המשפט מבצע זימון כדין הרי שאין הגבלת זמן בנושא זה, כמובן שביהמ"ש עצמו לוקח בחשבון שהזמן צריך להיות סביר ולא מזמינים אדם מהיום להיום באין נסיבות מיוחדות.
עו"ד גדרון רות, מנהלת הפורום.
קנס שנרשם
בן
17/05/11
עצרתי את הרכב באדום לבן, לבדוק את מצב הגלגלים כי הרגשתי שהרכב נוטה ימינה. ראיתי שהכל בסדר חזרתי לרכב והמשכתי לנסוע. פתאום שוטר עצר אותי ורשם לי דוח על הפרעה לתנועה.
כמו כן בדוח שמסר לי הוא לא רשם את הנסיבות האמיתיות כמו שהסברתי לעיל.
הוא רשם שהגעתי באמצע רישום הדוח ואז מסר לי ושאמרתי לו שהלכתי למסור חבילה.
מה אני עושה? האם אני יכול לבטל את הדוח הזה?
כמו כן בדוח שמסר לי הוא לא רשם את הנסיבות האמיתיות כמו שהסברתי לעיל.
הוא רשם שהגעתי באמצע רישום הדוח ואז מסר לי ושאמרתי לו שהלכתי למסור חבילה.
מה אני עושה? האם אני יכול לבטל את הדוח הזה?
שנוי גירסה לתמימה יותר אחרי שעשית חושבים...
doom
17/05/11
בין כך ובין כך עברת על החוק. אחשב תשאל את עצמך:
1. הדלקת אורות מצוקה?
2. שמת את אפוד הזצהוב?
3. הייתה כל הזמן ליד הרכב?
עם תשובות לכל הנ"ל חיוביות נפלת על שוטר****שלא בטוח שקיים....
1. הדלקת אורות מצוקה?
2. שמת את אפוד הזצהוב?
3. הייתה כל הזמן ליד הרכב?
עם תשובות לכל הנ"ל חיוביות נפלת על שוטר****שלא בטוח שקיים....
רישום נתונים לא נכונים בדו"ח ע"י השוטר- חתימה על דו"ח
עו"ד רות גדרון
17/05/11
שלום בן,
כבר ציינתי בעבר וזאת נקודה חשובה שאין חובה חוקית לחתום על הדו"ח ובוודאי שעליך להמנע מחתימה על דו"ח שאינו משקף את אשר קרה בארוע.
יש לבקש מהשוטר ( בנימוס) להוסיף את דבריך ובאם מסרב להוסיף זאת או לציין "הדברים אינם משקפים את שקרה " . כמובן יש להמנע מעימות והחרפת המצב.
במקרה שלך לגופו, עליך לבקש להישפט ולנסות למזער הנזק בבית המשפט. קח בחשבון שאם יבחרו להאמין לשוטר הרי שתוכל להחריף את מצבך.
חסרים נתונים למתן תשובה מלאה כמו מה כתוב בדו"ח בפועל.
רות גדרון, עו"ד- מנהלת פורום תעבורה.
כבר ציינתי בעבר וזאת נקודה חשובה שאין חובה חוקית לחתום על הדו"ח ובוודאי שעליך להמנע מחתימה על דו"ח שאינו משקף את אשר קרה בארוע.
יש לבקש מהשוטר ( בנימוס) להוסיף את דבריך ובאם מסרב להוסיף זאת או לציין "הדברים אינם משקפים את שקרה " . כמובן יש להמנע מעימות והחרפת המצב.
במקרה שלך לגופו, עליך לבקש להישפט ולנסות למזער הנזק בבית המשפט. קח בחשבון שאם יבחרו להאמין לשוטר הרי שתוכל להחריף את מצבך.
חסרים נתונים למתן תשובה מלאה כמו מה כתוב בדו"ח בפועל.
רות גדרון, עו"ד- מנהלת פורום תעבורה.
הודעת תשלום קנס -הפרעה לתנועה תקנה 71(/) לת"ת
אופיר
17/05/11
פרקתי סחורה בתל אביב, כשיש שלט על רכבי "פקח/שוטר אני פורק סחורה.
העמדתי את הרכב בנתיב ימיני כשאבני השפה צבועות באדום לבן.
איך שחזרתי לרכב ראיתי את השוטר רושם את הדוח הוא לא ויתר, רשם ומסר לי אותו.
האם אני יכול לבקש בקשה לביטול הדוח?
סה"כ אני עובד נהג ופרקתי סחורה ואף יש לי שלט על הרכב.
תעזרו לי בבקשה מה אני עושה??
העמדתי את הרכב בנתיב ימיני כשאבני השפה צבועות באדום לבן.
איך שחזרתי לרכב ראיתי את השוטר רושם את הדוח הוא לא ויתר, רשם ומסר לי אותו.
האם אני יכול לבקש בקשה לביטול הדוח?
סה"כ אני עובד נהג ופרקתי סחורה ואף יש לי שלט על הרכב.
תעזרו לי בבקשה מה אני עושה??
בקשה לביטול דו"ח
עו"ד רות גידרון
מנהלת
17/05/11
שלום אופיר
תמיד ניתן להגיש בקשה לביטול דו"ח ( הנקודה החשובה היא מה יעלה בגורלו)
אם אתה עומד בקריטריונים אז ניתן גם לבטל .
בכל מקרה השלט ששמת לא מסייע לך בביטול הדו"ח מבחינה חוקית .
רות גדרון, עו"ד- מנהלת פורום תעבורה
תמיד ניתן להגיש בקשה לביטול דו"ח ( הנקודה החשובה היא מה יעלה בגורלו)
אם אתה עומד בקריטריונים אז ניתן גם לבטל .
בכל מקרה השלט ששמת לא מסייע לך בביטול הדו"ח מבחינה חוקית .
רות גדרון, עו"ד- מנהלת פורום תעבורה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
טעיות בכתיבת הדוח ע"י השוטר
ש
16/05/11
שלום, היום קבלתי דוח משוטר בגין דיבור בפלאפון. השוטר בלשון המעטה לא דייק בפרטים, קרי: את ת"ז שלי הוא כתב במקום -391...הוא כתב 381... את בכתובת הוא לא דייק למעט עיר המגורים.... הוא כתב שהדוח ניתן ביום חמישי כאשר הדוח ניתן ביום שני. וניתן לומר שכך גם לעניין מס' הרישיון - ישנה מח' בנוגע לספרה אחת האם כתוב 3 או ספרה אחרת. מה אני יכול לעשות, הדוח קביל?
קביל? כן!
יעקבי
17/05/11
שלום ש,
ראשית, חבל שעברת על החוק.
שנית, אני מניח שאת כל 'הטעויות' מצאת בעותק (קופי) שקיבלת ביד.
איכות הקופי ירודה ולכן נבצר ממך לראות את הפרטים בבירור.
יתכן שבמקור הפרטים רשומים על בוריים.
באפשרותך לבקש צילום של המקור ולבדוק שוב טרם נקיטה בהליך משפטי.
לדעתי - חבל"ז.
ראשית, חבל שעברת על החוק.
שנית, אני מניח שאת כל 'הטעויות' מצאת בעותק (קופי) שקיבלת ביד.
איכות הקופי ירודה ולכן נבצר ממך לראות את הפרטים בבירור.
יתכן שבמקור הפרטים רשומים על בוריים.
באפשרותך לבקש צילום של המקור ולבדוק שוב טרם נקיטה בהליך משפטי.
לדעתי - חבל"ז.
טעות בכתיבת דו"ח- קבילות הדו"ח
עו"ד רות גדרון
17/05/11
שלום ש.
הדו"ח קביל, תתקשה למצוא שופט שיקבע שהדו"ח לא תקף בשל הליקויים שציינת.
השאלה היחידה הכן מעניינת נוגעת לטעות בתעודת הזהות ולא ברמה החוקית אלא
אם אכן יש טעות ייתכן ולא יצליחו להקליד הנתונים מאידך תוכל לגלות זאת רק אם תפספס את מועד התשלום ולכן הבדיקה תעלה לך 500 ש"ח ...
אם תבקש להישפט אז כבר ידעו מי אתה ובטוח יקלידו הדו"ח נכונה.
כמו כן אתה יכול לנסות לקבל הדו"ח המקורי ולבדוק אם אכן יש טעות במספר תעודת הזהות.
רות גדרון, עו"ד, מנהלת פורום לתעבורה.
הדו"ח קביל, תתקשה למצוא שופט שיקבע שהדו"ח לא תקף בשל הליקויים שציינת.
השאלה היחידה הכן מעניינת נוגעת לטעות בתעודת הזהות ולא ברמה החוקית אלא
אם אכן יש טעות ייתכן ולא יצליחו להקליד הנתונים מאידך תוכל לגלות זאת רק אם תפספס את מועד התשלום ולכן הבדיקה תעלה לך 500 ש"ח ...
אם תבקש להישפט אז כבר ידעו מי אתה ובטוח יקלידו הדו"ח נכונה.
כמו כן אתה יכול לנסות לקבל הדו"ח המקורי ולבדוק אם אכן יש טעות במספר תעודת הזהות.
רות גדרון, עו"ד, מנהלת פורום לתעבורה.
קנס מפניות הציבור
דניאל
16/05/11
אז ככה קיבלתי פתאום דו"ח אחרי חצי שנה ממשטרה בו מישהו התקשר שאני חונה שלא כחוק וקיבלתי על כך קנס 250 שקל האם כדאי לערער ופשוט להכחיש שלא היה או להגיד שההוא רב איתי ולכן הלשין עלי וכו ומה הפרצדורה לערער
עליך לבקש להישפט ,ובמשפט
מיקו
16/05/11
בדיון הראשון ,תואמר שזה לא נכון, ובדיון השני יביאו את העד ,תחקור אותו תגיד שאתה מכיר אותו ( בהנחה שאתה מכיר אותו ) והוא " מחפש " אותך ותן לשופט להחליט .אבל זכור שאתה צריך להיות משכנע יותר מהעד.
דו"ח- האם לבקש להישפט?
עו"ד רות גדרון
17/05/11
שלום דניאל,
אתה יכול לבקש להישפט ולשטוח טענותיך בפני השופט
קח בחשבון שאם אין לך טענות ברורות ומוצדקות סיכוייך קלושים ואף ייתכן שמצבך יהיה גרוע יותר בסופו של יום .
כבר ראיתי באולמות בתי המשפט אזרחים שהחליטו "לעשות צדק" וסיימו תיקים של קנסות בלבד בפסילה בפועל, אפילו ראיתי מקרה של אזרח שביקש להישפט בגלל דו"ח חציית מעבר חצייה באור אדום כהולך רגל וסיים עם שלילה אחר שייצג עצמו, לכן בדוק היטב את נתוניך האישיים וטענותיך בטרם תבקש להישפט.
לגבי "ההוא " לא הבנתי אם אתם אכן מכירים וזאת טענה אמיתית או טענת סרק.
רות גדרון- עו"ד, מנהלת הפורום.
אתה יכול לבקש להישפט ולשטוח טענותיך בפני השופט
קח בחשבון שאם אין לך טענות ברורות ומוצדקות סיכוייך קלושים ואף ייתכן שמצבך יהיה גרוע יותר בסופו של יום .
כבר ראיתי באולמות בתי המשפט אזרחים שהחליטו "לעשות צדק" וסיימו תיקים של קנסות בלבד בפסילה בפועל, אפילו ראיתי מקרה של אזרח שביקש להישפט בגלל דו"ח חציית מעבר חצייה באור אדום כהולך רגל וסיים עם שלילה אחר שייצג עצמו, לכן בדוק היטב את נתוניך האישיים וטענותיך בטרם תבקש להישפט.
לגבי "ההוא " לא הבנתי אם אתם אכן מכירים וזאת טענה אמיתית או טענת סרק.
רות גדרון- עו"ד, מנהלת הפורום.
פגיעה במעבר החציה
משה
16/05/11
שלום,
לפני שנה בערך נסעתי ובצעתי פניה שמאלה לכביש חד סטרי כאשר בצידי הכביש וגם על מעבר החציה חונות מכוניות, ראיתי הולך רגל על מעבר החציה והמתנתי שהוא יעבור שהוא הגיע לקטע של המכוניות החונות המשכתי בנסיעתי אלא שהולך הרגל כאשר חלפתי לידו החל לצעוק עלי שכמעט פגעתי בו אח"כ שינה את גירסתו וטען שפגעתי בו בברך שמואל. הגישו נגדי כתב אישום על נהיגה בקלות ראש.
מה עלי לעשות אני לא פגעתי בו ועכשיו אני צפוי לשלילה רק בגלל שהוא ניסה להוציא כסף מחברת הביטוח
לפני שנה בערך נסעתי ובצעתי פניה שמאלה לכביש חד סטרי כאשר בצידי הכביש וגם על מעבר החציה חונות מכוניות, ראיתי הולך רגל על מעבר החציה והמתנתי שהוא יעבור שהוא הגיע לקטע של המכוניות החונות המשכתי בנסיעתי אלא שהולך הרגל כאשר חלפתי לידו החל לצעוק עלי שכמעט פגעתי בו אח"כ שינה את גירסתו וטען שפגעתי בו בברך שמואל. הגישו נגדי כתב אישום על נהיגה בקלות ראש.
מה עלי לעשות אני לא פגעתי בו ועכשיו אני צפוי לשלילה רק בגלל שהוא ניסה להוציא כסף מחברת הביטוח
על סמך מה הוגש כתב אישום?
יעקבי
16/05/11
שלום משה,
האם היה שוטר במקום שראה את העברה?
האם הולך הרגל פונה לבית חולים?
האם נגרם לו נזק גופני?
האם צילמתי את הזירה? את המכוניות החונות על מעבר חציה?
האם יש לך עדים?
במשפט תוכל לחקור את העד ולהתמודד עם מסכת טענותיו.
האם היה שוטר במקום שראה את העברה?
האם הולך הרגל פונה לבית חולים?
האם נגרם לו נזק גופני?
האם צילמתי את הזירה? את המכוניות החונות על מעבר חציה?
האם יש לך עדים?
במשפט תוכל לחקור את העד ולהתמודד עם מסכת טענותיו.
כתב אישום - נהיגה בקלות ראש
עו"ד רות גדרון
17/05/11
שלום משה
יש צורך בפרטים נוספים על מנת לתת יעוץ רציני ומלא במקרה שלך, מה כתוב בכתב האישום ? מה אמר העד במשטרה? מה כתוב בדו"ח המיון ? ממתי הוא ? ועוד ועוד...
אציין כי כתב אישום בגין נהיגה בקלות ראש מגיע עם "פרס", פסילת מנימום של 3 חודשים ועל כן אני מציעה לך להתייחס בכובד ראש לכתב האישום ולבחון מה צעדיך.
רות גדרון-עו"ד, מנהלת פורום לתעבורה.
יש צורך בפרטים נוספים על מנת לתת יעוץ רציני ומלא במקרה שלך, מה כתוב בכתב האישום ? מה אמר העד במשטרה? מה כתוב בדו"ח המיון ? ממתי הוא ? ועוד ועוד...
אציין כי כתב אישום בגין נהיגה בקלות ראש מגיע עם "פרס", פסילת מנימום של 3 חודשים ועל כן אני מציעה לך להתייחס בכובד ראש לכתב האישום ולבחון מה צעדיך.
רות גדרון-עו"ד, מנהלת פורום לתעבורה.
האם באירופה מותר לנהוג עם טלפון ביד ?
דוד, מתנדב בתנועה
16/05/11
http://new.ba-bamail.co.il/View.aspx?emailid=8581&memberid=784021
איסור שימוש בטלפון בנהיגה אירופה ובארה"ב
יעקבי
16/05/11
שלום דוד,
בכל מדינות האיחוד האירופי קיים איסור שימוש בנייד בנהיגה. כך הדבר גם בכמה מדינות שעדיין אינן באיחוד. כולן מיישרות קו עם החקיקה הזו.
בארה"ב ישנו איסור ברמה מדינתית וברמה פדרלית אם כי האכיפה סלקטיבית. ישנן מדינות שאסרו וישנן מדינות שעדיין מתעכבות בחקיקה. מאז 2009 נעשו נסיונות להעביר בקונגרס חקיקה פדרלית גורפת אך טרם הצליחו. המידע מאתר של הרשות הלאומית האמריקאית לבטיחות בדרכים (NHTSA),
בכל מדינות האיחוד האירופי קיים איסור שימוש בנייד בנהיגה. כך הדבר גם בכמה מדינות שעדיין אינן באיחוד. כולן מיישרות קו עם החקיקה הזו.
בארה"ב ישנו איסור ברמה מדינתית וברמה פדרלית אם כי האכיפה סלקטיבית. ישנן מדינות שאסרו וישנן מדינות שעדיין מתעכבות בחקיקה. מאז 2009 נעשו נסיונות להעביר בקונגרס חקיקה פדרלית גורפת אך טרם הצליחו. המידע מאתר של הרשות הלאומית האמריקאית לבטיחות בדרכים (NHTSA),
עבירת מהירות
גלעד
15/05/11
שלוםקיבלתי דוח על עבירת מהירות 79 קמ"ש במקום בו מותר רק 50.צולמתי ע"י מצלמה,התמונה מצ"ב. שאלתי היא האם יש עילה לטעון שיש ספק בנוגע למי מהרכבים שבתמונה ביצע את העבירה? כלומר מכיוון שלפני מופיע רכב אחר, האם אפשר מחמת הספק לדרוש לבטל את הדו"ח או שיש איזה תקן שקובע שהרכב שבמרכז התמונה הוא מבצע העבירה? (מספר הרישוי שלי מוסתר במכוון, זה לא ככה במציאות מן הסתם)תודה
אין עילה
אורן המקורי
15/05/11
גם לו הרכב היה כביכול באותו קו איתך למשטרה יש הכלים בבחינת התמונה (מד מיוחד) ע"מ לדעת למי לייחס את המהירות.
דו"ח מהירות- תמונה
עו"ד רות גדרון
17/05/11
שלום גלעד
אשמח לדעת על מנת להשיב לשאלתך באיזה נסיבות קיבלת הדו"ח לידך.
רות גדרון, עו"ד- מנהלת פורום לתעבורה.
אשמח לדעת על מנת להשיב לשאלתך באיזה נסיבות קיבלת הדו"ח לידך.
רות גדרון, עו"ד- מנהלת פורום לתעבורה.
מסירת פרטים למשטרה
יוני
15/05/11
לפני חודשיים קיבלתי פסילה של 60 יום בגלל פגיעה קלה בעובר רגל. היות והפגיעה לא גרמה לשום נזק (נהגתי במהירות אפסית) הנפגעת לא התלוננה למשטרה. שוטר התקשר אלי היום כדי לקבל את הפרטים של הנפגעת. יש לי את הפרטים של הנפגעת. בינתיים התחמקתי. מה עלי לעשות? האם אני מחוייב למסור להם?האם כדאי למסור להם?
תגיד, אתה אמיתי?!
אבי
15/05/11
לדבריך הנהגת לא התלוננה במשטרה.אז מאיפא לשוטר לשאול אותך פרטים עליה?אם שאל, סימן שמתנהלת חקירה.ממי קבלת פסילה? מנהלתית מקצין או לאחר משפט?בין אם היה משפט ובין פסילה מנהלתית, מתנהלת חקירה. ובחקירה לא שואלים אותך האם אתה מוכן למסור פרטים - דורשים ממך!אם אתה לא רוצה לקבל זימון פורמלי או שיבוא אליך שוטר הבייתה או למקום העבודה ויעכב אותך לצורך תשאול, תמשיך לגנוב זמן.אחרת, תתן את הפרטים וחסל.
האם אתה מחוייב ?,כן.
מיקו
16/05/11
האם זה כדאי , לא . ומי קצין המשטרה שהחליט לשלול לך את הרשיון בלי שיש לו בכלל מתלונן ?
עכשיו הקצין יוצא ,לא חכם במיוחד . להעמיד אותך לדין אי אפשר בגלל שאין עד ( מתלוננת ) ומצד שני הוא "חייב " להעמיד אותך לדין כדי "להצדיק " את השלילה המנהלתית.
עכשיו הקצין יוצא ,לא חכם במיוחד . להעמיד אותך לדין אי אפשר בגלל שאין עד ( מתלוננת ) ומצד שני הוא "חייב " להעמיד אותך לדין כדי "להצדיק " את השלילה המנהלתית.
תאונת דרכים- פסילה מנהלית, הגשת כתב אישום.
עו"ד רות גדרון
17/05/11
היי יוני
לצערי אני מתקשה לסייע לך, אני מניחה שחסר משהו ברצף הארועים שתארת שנראה לך שולי אבל הוא הכרחי להבנת התמונה המלאה והשתלשלות הארועים.
בבקשה שאל שוב את השאלה באופן מלא ומסודר עם הפרטים המלאים ע"מ שנוכל לסייע לך.
רות גדרון-עו"ד, מנהלת פורום תעבורה.
לצערי אני מתקשה לסייע לך, אני מניחה שחסר משהו ברצף הארועים שתארת שנראה לך שולי אבל הוא הכרחי להבנת התמונה המלאה והשתלשלות הארועים.
בבקשה שאל שוב את השאלה באופן מלא ומסודר עם הפרטים המלאים ע"מ שנוכל לסייע לך.
רות גדרון-עו"ד, מנהלת פורום תעבורה.
גמר התחשבנות
אביב
15/05/11
עזבתי את מקום עבודתי.(משרת סטודנט בחישוב שכר שעה),נאמר לי כי ייקחו 60 יום לגמר ההתחשבנות שלי. האם זהו פרק זמן נורמלי??? האם ישנו חוק לגביי פרק זמן להתחשבנות עבור עזיבת מקום עבודה? האם זוהי הלנת שכר?
תודה
תודה
פנה אל פורום דיני עבודה
עו"ד גדרון רות
15/05/11
עליך לפנות אל הפורום המתאים, דהיינו פורום דיני עבודה.
עיכוב תשלום מענק
אביב ק
15/05/11
בחוזה שלי עם החברה בה אני עובד נקבע כי אהיה זכאי למענק התמדה כל שלושה חודשים החל משנת עבודתי השנייה. את המענק הראשון קיבלתי בחודש איחור מה שגרר את המענק השני והשלישי גם לקבל בודש אחור. עזבתי את עבודתי אתמול ,וגם לאחר שדיברתי עם הנהלת של והיא הבטיחה כי את המענק השלישי אקבל בזמן ולא באיחור, לא קיבלתי אותו במשכורת של החודש (מאי).ונאמר לי שאין מה לעשות ושאחכה חודש. האם יש כאן הלנת שכר או הפרת חוזה?
פנה אל פורום דיני עבודה
עו"ד גדרון רות
15/05/11
עליך לפנות אל הפורום המתאים, דהיינו פורום דיני עבודה.
האשמה באי ציות לאור אדום
עפרה
15/05/11
נכנסתי לצומת באור ירוק מהבהב ובתוך הצומת האור התחלף לכתום. כשיצאתי מהצומת עצר אותי שוטר בהאשמה שנכנסתי לצומת באור אדום. במהלך השיחה אמר לי השוטר שכדאי לי לחתום ולא להתווכח כי במשפט השופט יאמין לדבריו ולא לדברי. נכון להיום לא ידוע לי על צילום אוטומטי שנעשה באותו זמן. אשמח לקבל המלצה לגבי הדרך הטובה להתמודד.
כניסה לצומת באור ירוק מהבהב וחתימה על דו"ח
עו"ד גדרון רות
15/05/11
כאשר שוטר עוצר נהג משמעות הדבר היא כי אין צילום גם בעבירות מהירות.
עדיף לא לחתום על דו"ח אם דבריך לא צוטטו באופן מלא ונכון אך את הנעשה אין להשיב כרגע ולכן עדיף להתמקד במה שכן ניתן לעשות.
אם טרם חלף המועד בו ניתן להגיש בקשה להישפט- 90 יום , אז ניתן להגיש בקשה להישפט, כפוף לכך שהדו"ח לא שולם.
כאשר מבקשים להישפט יש לקחת בחשבון פרמטרים כגון עבר תעבורתי מכיוון שאם תורשעי תוכל גם לסיים בפסילה בפועל.
ולכן עדיף להתייעץ באופן פרטני לפני כל מהלך.
עדיף לא לחתום על דו"ח אם דבריך לא צוטטו באופן מלא ונכון אך את הנעשה אין להשיב כרגע ולכן עדיף להתמקד במה שכן ניתן לעשות.
אם טרם חלף המועד בו ניתן להגיש בקשה להישפט- 90 יום , אז ניתן להגיש בקשה להישפט, כפוף לכך שהדו"ח לא שולם.
כאשר מבקשים להישפט יש לקחת בחשבון פרמטרים כגון עבר תעבורתי מכיוון שאם תורשעי תוכל גם לסיים בפסילה בפועל.
ולכן עדיף להתייעץ באופן פרטני לפני כל מהלך.
פריקת סחורה בחניית נכים למספר דקות
מתן
15/05/11
אהלן,
יש לי דוכן שבסופש אני עובד איתו, ויום שבת האחרון עצרתי רק למספר דקות כדי לפרוק סחורה וציוד ..
קיבלתי דוח של 1000 שקל!!
האם ניתן לבטל אותו באיזושהי צורה?
אגב ממה שהבנתי מאנשים במקום, אין במקום אישור תימרור של העירייה, האם זה עוזר?
יש לי דוכן שבסופש אני עובד איתו, ויום שבת האחרון עצרתי רק למספר דקות כדי לפרוק סחורה וציוד ..
קיבלתי דוח של 1000 שקל!!
האם ניתן לבטל אותו באיזושהי צורה?
אגב ממה שהבנתי מאנשים במקום, אין במקום אישור תימרור של העירייה, האם זה עוזר?
אם תוכיח...
doom
15/05/11
...שתמרור הוצב ללא אישור מתאים - תוכל לבטלו, אחרת דו"ח תקין - לעמדה בחניית נכים מספיק "זמן כל שהוא"
נכתב דוח אבל השוטר החליט להסתפק באזהרה
בני גבאי
14/05/11
דוח נכתב ע"י השוטר אבל לאחר שקיבל את ההסבר שלי החליט להסתפק באזהרה החזיר לי את הרישיון ושלח אותי בלי דוח.
לאחר מספר חודשים קיבלתי בקשה לתשלום הדוח וקנס פיגורים.
בבדיקה נמסר לי שנשלח לי "רשום" שחזר בלי שאדע עליו.
כל הבקשות וההסברים לא עוזרים. מה עושים? האם לוותר ולשלם 1500
לאחר מספר חודשים קיבלתי בקשה לתשלום הדוח וקנס פיגורים.
בבדיקה נמסר לי שנשלח לי "רשום" שחזר בלי שאדע עליו.
כל הבקשות וההסברים לא עוזרים. מה עושים? האם לוותר ולשלם 1500
שוב אי-הבנה עם שוטר
דוד, מתנדב בתנועה
15/05/11
שוטר אינו רשאי ואינו יכול לבטל דו"ח תנועה רשום אלא אם הוא מעביר מזכר שבו הוא מסביר למה לדעתו הוא טעה ברישום הדו"ח מלכתחילה.
אם שוטר הבטיח לך שינוי לאזהרה, הוא חרג מסמכותו ואינו יכול לעמוד בהבטחה כזו.
הדרך שלך לפעול לבירור הענין פתוחה, יחד עם זאת נראה לי שכדאי שתשכור עו"ד כי עד שאתה תקבל תשובות, תקבל שלילה מינהלית בשל אי תשלום הקנס.
מאד יתכן שהשוטר הבטיח לך להמיר את הדו"ח באזהרה בכדי להפסיק דו-שיח בלתי נעים ביניכם, בלשון המעטה.
אם שוטר הבטיח לך שינוי לאזהרה, הוא חרג מסמכותו ואינו יכול לעמוד בהבטחה כזו.
הדרך שלך לפעול לבירור הענין פתוחה, יחד עם זאת נראה לי שכדאי שתשכור עו"ד כי עד שאתה תקבל תשובות, תקבל שלילה מינהלית בשל אי תשלום הקנס.
מאד יתכן שהשוטר הבטיח לך להמיר את הדו"ח באזהרה בכדי להפסיק דו-שיח בלתי נעים ביניכם, בלשון המעטה.
תנאי שלא הופעל – למה זה קורה?
יוסי
14/05/11
למה שלילה על תנאי לא הופעלה? לפני שנה קיבלתי דוח על אי מתן זכות קדימה להולך רגל - מהסוג המחמיר ששולל את הרשיון מנהלית. דרך עורך דין החזירו לי את הרשיון תוך יומיים, בעסקת טיעון - הודיתי וקיבלתי קנס, וחודשיים שלילה על תנאי לשנתיים.לפני חצי שנה קיבלתי שוב דוח על אי מתן זכות קדימה להולך רגל במעבר חציה (מודה ועוזב ירוחם..?) - ביקשתי מהשופט שלא לקבל דוח מאחר ויש לי על תנאי באותו עניין, אז הוא אמר לי -אני לא אבדוק במחשב וכך לא יפעל לך על תנאי - ונתן לי דוח. עכשיו בגליון ההרשעות מופיע 2 ההרשעות כולל סכנת התנאי - אך אף אחד לא שלל לי את הרשיון. למה?
טעות מינהלית
דוד, מתנדב בתנועה
15/05/11
הפעם הטעות פועלת לטובתך
התנאי מוגבל בזמן, בד"כ לשנתיים
אם יעברו שנתיים מבלי שהתנאי יופעל לא תופעל כנגדך הסנקציה של השלילה.
בכל מקרה, דו"ח של ברירת משפט, כלומר קנס או משפט, אם אתה משלם אותו התנאי לא מופעל. אם תגיע שוב לבימ"ש התנאי יופעל.
התנאי מוגבל בזמן, בד"כ לשנתיים
אם יעברו שנתיים מבלי שהתנאי יופעל לא תופעל כנגדך הסנקציה של השלילה.
בכל מקרה, דו"ח של ברירת משפט, כלומר קנס או משפט, אם אתה משלם אותו התנאי לא מופעל. אם תגיע שוב לבימ"ש התנאי יופעל.
דוח על אור אדום – בפנייה בתוך העיר ללא ירוק מהבה
דורון
14/05/11
פניתי שמאלה בצומת בתוך העיר, הגעתי בנסיעה אל הצומת וממש שניה לפני הכניסה לצומת התחלף הרמזור לכתום (ללא ירוק מהבהב) - כמובן שלא יכולתי ולא חשבתי לעצור. ניידת מתנדבים (רכב לבן רגיל, מתנדבים עם מדים) המתינה לפנות שמאלה באותו רחוב שאליו נכנסתי - כלומר עמדה ברמזור אדום, בזווית של 90 מעלות מהפנייה שלקחתי, מהזווית שלהם רואים אולי רבע מהרמזור, בקושי. טענו שעברתי באדום. התגובה הראשונית שלי שגם נרשמה בדוח - עברתי בכתום. לאחר מכן בדקתי והרמזור הזה מתחלף יחסית מהר לכתום (קצת פחות מ7 שניות)
היית צריך להגיד נכנסתי בירוק
מיקו
14/05/11
אמירתך "עברתי בכתום "היא מאוד בעיתית ,בלשון המעטה .
תאונת דריסה ברכב ללא טסט עם נפגע צד ג
ליאור
12/05/11
אישתי ביצעה תאונת דריסה עם רשיון רכב משולם אך ללא ביצוע טסט.
מה קורה מבחינת הביטוח ? האם יש כיסווי?
מה קורה מבחינת הביטוח ? האם יש כיסווי?
זאת שאלה לפורום נזיקין.
אלעד
13/05/11
עבירה על שימוש בפלאפון תוך כדי נהיגה
מזי
12/05/11
קיבלתי דוח על שימוש בפלאפון תוך כדי נהיגה על 1000 ש"ח. הגשתי ערעור. תשובה על הערעורלא קיבלתי ולאחר שעבר מועד התשלום קיבלתי דוח חדש על 1500 ש"ח. הדוח לא הגיע אלי בדואר רשום ונשא תאריך 27.3.11. התקשרתי לפניות נהגים ואמרו לי תשובה תמוהה בעיני. להמתין לתשובת התובע ולהתעלם מהדוח. האם זה תקין? מה עלי לעשות
נשלחה לך איזושהי אסמכתא על הבקשה ששלחת?
אורן המקורי
13/05/11
לצורך הערעור?
שלחת בדואר רשום?
שלחת בדואר רשום?
שימוש בפלאפון תוך נהיגה.
מזי
14/05/11
לפי מה שכתבתי ב-12/5/11 קיבלתי דוח בחודש אוקטובר ושלחתי ערעור בדואר רשום. החודש קיבלתי דוח חדש שהגיע אלי בדואר רגיל, לא דואר רשום ועל סך 1500 ש"ח. כששאלתי המשטרה מה פשר הדבר. אמרו לי לא להתיחס לדוח הנ"ל ולהמתין לתשובה על הערעור. עלי לציין שהמשטרה לא שלחה לי כל דבר בכתב בקשר למקרה זה. כיצד להתנהג ומה עלי לעשות .כיצד להאמין למשטרה אם מקרה כזה.
נהיגה בשכרות
shakur
12/05/11
נהג בלי עבר תעבורתי מאז שקיבל את רישיון הנהיגה מזה 11 שנים. לאחר בדיקת שכרות יצא כי רמת האלכוהול היא - 320מיקרו, במבחן התפקוד יצא הכל תקין 100%.. הנהג חייב את הרישיון שלו לצורך עבודתו וללא הרישיון עבודתו תיפגע אנושות..האם חובה להגיש כתב הגנה לפני מועד הדיון שנקבע ולהתייצב באופן אישי(הנהג לא מיוצג)? ואיך אפשר להגיע להסדר עם התובע האם דרך בקשה בכתב או בעל פה בזמן הדיון?
חייבים לקחת עו"ד במקרה כזה!!
אורן המקורי
12/05/11
יש חובת פסילה מינימלית של שנתיים ימים (ולא משנה מה התוצאה ברגע שהיא עברה את רף ה 290 מק"ג)..
עו"ד צריך לצלם את כל החומר ולבדוק אותו. אם לא ימצאו ליקויים בראיות התביעה לא תסכים להגיע אתכם להסדר והעונש הוא כאמור שנתיים ימים פסילה + קנס + פסילה ע"ת ולפעמים רכיבי ענישה נוספים.
עו"ד צריך לצלם את כל החומר ולבדוק אותו. אם לא ימצאו ליקויים בראיות התביעה לא תסכים להגיע אתכם להסדר והעונש הוא כאמור שנתיים ימים פסילה + קנס + פסילה ע"ת ולפעמים רכיבי ענישה נוספים.
דוח שכרות
עו"ד חקלאי נועה
12/05/11
קודם כל זה הליך פלילי - אין בו כתבי הגנה.
אם הוא מודה בעבירה הוא יקבל לפחות שנתיים פסילה, פסילה על תנאי וקנס.
אם השופט מאוד נחמד הוא יוריד לו טיפ טיפה מהשנתיים בגלל עברו הנקי.
לידיעתך - אם יקבל יותר משנה שלילה - הוא יצטרך לעבור מחדש תאוריה וטסט וגם יוזמן למכון הרפואי לבטיחות בדרכים ברחוב הארבעה בתל אביב לסדרת מבדקים שרק לאחר סיומם יוכל לחדש רשיון - בקיצור - סיוט.
לכן בהחלט מומלץ לקחת יצוג משפטי - אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות על הטפסים ולמצוא תקלות כאלו שיביאו את התביעה להציע הסדר שבאופן משמעותי ישפר את מצבו - וכמעט כמעט כמעט תמיד יהיה פחות משנה פסילה - כדי למנוע את על ההשלכות שתיארתי לעיל.
יש תיקים שבזכות יצוג משפטי התביעה סוגרת אותם לגמרי, או שמקבלים זיכוי בבית המשפט אחרי הוכחות - ויש גם הסדרים ממש מצויינים של חצי שנה שלילה ואף פחות. הכל תלוי מה מתחבא בחומר הראיות שבידי המאשימה.
אם הרשיון יקר לכם - מומלץ בחום לשכור שירותי עורך דין שמתמחה בתעבורה
אם הוא מודה בעבירה הוא יקבל לפחות שנתיים פסילה, פסילה על תנאי וקנס.
אם השופט מאוד נחמד הוא יוריד לו טיפ טיפה מהשנתיים בגלל עברו הנקי.
לידיעתך - אם יקבל יותר משנה שלילה - הוא יצטרך לעבור מחדש תאוריה וטסט וגם יוזמן למכון הרפואי לבטיחות בדרכים ברחוב הארבעה בתל אביב לסדרת מבדקים שרק לאחר סיומם יוכל לחדש רשיון - בקיצור - סיוט.
לכן בהחלט מומלץ לקחת יצוג משפטי - אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות על הטפסים ולמצוא תקלות כאלו שיביאו את התביעה להציע הסדר שבאופן משמעותי ישפר את מצבו - וכמעט כמעט כמעט תמיד יהיה פחות משנה פסילה - כדי למנוע את על ההשלכות שתיארתי לעיל.
יש תיקים שבזכות יצוג משפטי התביעה סוגרת אותם לגמרי, או שמקבלים זיכוי בבית המשפט אחרי הוכחות - ויש גם הסדרים ממש מצויינים של חצי שנה שלילה ואף פחות. הכל תלוי מה מתחבא בחומר הראיות שבידי המאשימה.
אם הרשיון יקר לכם - מומלץ בחום לשכור שירותי עורך דין שמתמחה בתעבורה
הכרחי להיות מיוצג- זה תיק שכרות, לא צחוק!
אלעד
13/05/11
שכרות
עו"ד תעבורה-חיפה
15/05/11
בהליך תעבורה-פלילי, לא מוגש כתב הגנה, הנאשם מגיע לביהמ"ש ומוסר את תשובתו לאישום.
לגבי הסדר טיעון, ניתן להגיע עם התביעה כמעט בכל שלב לאורך ההליך, ממליץ לך בחום לקחת עו"ד שתחום התמחותו היא תעבורה, האישום בשכרות הינו אישום חמור, ויש צורך להיעזר באלו המתמחים בתחום התעבורה.
בהצלחה
לגבי הסדר טיעון, ניתן להגיע עם התביעה כמעט בכל שלב לאורך ההליך, ממליץ לך בחום לקחת עו"ד שתחום התמחותו היא תעבורה, האישום בשכרות הינו אישום חמור, ויש צורך להיעזר באלו המתמחים בתחום התעבורה.
בהצלחה
המלצה חמה
אביעד
15/05/11
שלום רב,
ניצה
12/05/11
אני שכירה, עובדת 5 ימים בשבוע 8 שעות ביום.
בוחרת את יום החופש שלי לבד.
עד היום כשהיה יום חג באמצע שבוע עבדתי 4 ימים. בחודש האחרון הודיעו לי שאני אמורה לעבוד 5 ימים גם אם יש יום חג באמצע.
אשמח לדעת מה החוק אומר לגבי.
בתודה מראש
בוחרת את יום החופש שלי לבד.
עד היום כשהיה יום חג באמצע שבוע עבדתי 4 ימים. בחודש האחרון הודיעו לי שאני אמורה לעבוד 5 ימים גם אם יש יום חג באמצע.
אשמח לדעת מה החוק אומר לגבי.
בתודה מראש
פני לפורום דיני עבודה
עו"ד חקלאי נועה
12/05/11
ניצה - פני לפורום דיני עבודה.
שלום רב
אסף
12/05/11
שלום רב.לפני כ שנתיים אישתי עברה תאונת דרכיםרכב נכנס בה מאחורה וברח..איתרו את הרכב והכירו בתאונה.. ניסינו לדעת מה מצב התיק ולאף אחד אין תשובה בשבילינו המשטרה מחפפת אותנו והביטוח שלו ברגוע..עכשיו לפני חודש הבנו ממקורב שהתיק הועבר לפרקליטות.. האם יש דרך כל שהיא או בעצם למי אני פונה בשביל לדעת באיזה מצב התיק.. סגור פתוח וכו.. אני ממש יודה לכם אם תעזרו לי...
בירור לגבי תיק תאונת דרכים
עו"ד חקלאי נועה
12/05/11
עליך לפנות ללשכת התנועה שבאזורה בוצעה העבירה.
אפשר לפנות לקצין אגף תנועה בכתב - בטוח תקבלתשובה.
בהצלחה.
אפשר לפנות לקצין אגף תנועה בכתב - בטוח תקבלתשובה.
בהצלחה.

