פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

חברה שהפכה מפראית לציבורית

לינוי 17/01/22
בבקשה הסבר שבוע שעבר הודיעו לכל החברה באני עוסקת כי היא נרכשה ומעתה אנו לא עובדים בחברה פרטית אלה בחברה ציבורית הנסחרת בבורסה, הכל ממשיך כרגיל תקפידו לומר ללקוחות שלנו הח.פ לא משתנה יהיו שינויים (לא ידוע מה) מבקשים שלא נרכוש מניות או כל פעולה בבורסה.  לא קיבלנו שם מסמך לגביי המשך העבודה התנאים הזכויות וכו' 
דאגו לשלוח רק את המסמך הכתוב המופנה לבורסה ולרשות לניירות ערך שבו החברה נמכרה וכוללת פירוט רווחים לפני שנים. 
מי יכול להסביר לי מה הלאה ? מה יהיה ? מה צריך להיות ? 
תודה  

שינוי חברה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/01/22

בוקר אור

לא בטוח שיהיו שינויים לגבי העובדים או תנאי השכר או המשרה ולכן ככל שהכל ממשיך כרגיל.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דצמבר

אילן 17/01/22
אני עובד חודש התחלת בנובמבר
בדצמבר שכחו להוציא לי תלוש
עבדתי רק יום אחד
האם ניתן בינואר לציים שזה מדצבר ובאיזה אופן כדי שישחב לי שעבדתי בדצבר
המטרה לא רק הכסף אלא שיהיה לי מדווח שעבדי בחודש דצמבר

אי הנפקת תלוש

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/01/22
אפשר בהחלט לתקן את המחדל גם מול ביטוח לאומי

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצוי פיטורים

מיכאל 17/01/22
היי. יש לי שאלה מאוד חשבובה ואולי קצת מורכבת. 
אני עובד במלון בתור מנהל מטבח כ 4 שנים 
מותך זה שנה וחצי חל״ת ושחזרנו לפני כ 7 חודשים הודיעו לי שהכל השתנה ויש הנהלה חדשה ועובדים חדשים ואתה היחיד שנמצה מלפני הקורונה 
הצטבר שההנהלה שנתה את כל תנאי ההעסקה מהורדה שעות נוספות כמות העובדים בכל מטבח ובזה אני חייב לעבוד כפול כפול בטענה נגיף הקורונה וירידה בתפוסות במלון
לפני חודש קבלתי זימון לשימוע על משמעת (בגלל שאני לא מוכן להיות בכמה תפקידים שהם צמצמו אותם שחזרנו ועלי להקשיב ולהגיד אמן השימוע עד היום לא התקיים וכל פעם נדחה וכבר חודש ימים
ואני שוקל להתפטר
השאלה מגיע לי פיצואי פיטורים ?
ומה ההבדל בין התפטרות-לפיטורים? 
ואים זכאי לפיצוי? האם זה רק מה שהם מפרשים בקופה פינסיונית  או שהמעסיק צריך להשלים ?? 
ואים אני מתפטר מה אני זכאי ??
ואיך לחשב את הפיצוי ?
ולמה שהמעסיק דוחה את השימוע שכבר הגיע לחודש וזה צריך להיום בכל זמן
אשמח אים תענו לשאלה שלי ממש חשוב מבקש בכל לשון הבקשה להתיחס לזה
תודה ….  
 


התפטרות מהעבודה בבית מלון

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/01/22

בוקר אור

בגדול ההבדל היחדי הוא בפ"פ - ככל שאתה מתפטר אתה תהא זכאי לפ"פ שיעור של 72% ככל שתפוטר אתה תהא זכאי לפ"פ בשיער של 100%. 

יכול להיות שבמקרה שלך אתה זכאי להתפטר בדין מפוטר מה שיקנה לך את הזכאות לפ"פ בשיעור של 100% אך את זה יש לבדוק לעומק ולעשות זאת בדיוק לפי דרישות  הדין. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום לגננת שאין לה חשבון בנק לחשבון הבנק של הוריה

מיכאל 17/01/22
 יש לי עמותה שמפעילה גן, התחילה לעבוד בגן בחורה בת 18 שאין לה חשבון בנק האם אני יכול להעביר את המשכורת שלה לחשבון הוריה? 

תשלום לגננת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/01/22
בהחלט. בהסכמת העובדת (לא צריך בכל פעם), כשהיא חתומה על כך 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הליך פיטורין

שרונה 17/01/22
ביום שני המנהל הישיר שלי סיפר לי שהם ראיינו אדם לתפקיד כלשהו ובמהלך הראיון עלתה האופציה שהוא יעשה את התפקיד שלי. ביום שלישי נקראתי לשיחה עם המנהל הישיר, המנכל והבעלים. זאת הייתה פעם ראשונה מתחילת עבודתי במקום שהועלו בפני טענות של חוסר שביעות רצון מתפקוד. ביום רביעי ביקשתי שיחה אישית עם הבעלים שבה נמסר לי זימון לשימוע. השימוע התקיים למחרת (חמישי). היום נמסר לי מכתב פיטורין ונאמר לי שאין צורך שאגיע יותר. האם יש לי בסיס לתביעה על הליך לא תקין? לי נראה ש"נפלה" לידיהם הזדמנות לחסוך כסף, הם לא חשבו על פיטורין קודם ו"תפרו" תיק. זה שלא רוצים שאיגע מחזק את חשדי שיש כבר מחליף ורק רצו שיתחיל כי התחייבו לו. 

הליך פיטורין לא חוקי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/01/22

בהחלט נראה שיש כאן מניעים ושיקולים זריםושלא כדין - שימוע שנעשה למראית עין לאח שכבר מצאו עובד אחר/חדש במקומך. 

לתבוע כן או לאו - הואיל ולא ציינת מה הוותק שלך במקום קשה לדעת האם כדאי. ואם כן - אז אולי בהגשת תביעה עצמאית ללא ייצוג. מבחינת כדאיות כלכלית. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ניכוים

שיר 17/01/22
שלום.
יש ברשותי רכב עבודה שכור.
אם קיבלתי קנס וחברת השכירות העבירה למעסיק חוב לתשלום של 25 שקל עבור דמי טיפול הסבת הקנס. (את הקנס עצמו אני משלמת,נכון?!)

האם מותר לנכות משכר העובד את הסבת דמי טיפול של חברת השכירות? ה25 שח?
והאם מותר לנכות אותו מההפקדה הסופית של השכר, בלי שיופיע בתלוש?
זאת אומרת בתלוש שלי רשום שכר לתשלום 6525, אז בחשבון בנק הופקד פחות ההפרש של 25 שח. 6500.
***האם מומלץ לעזוב עבודה בה יש מספר התנהלויות ונכויים לא חוקיים, או להתעקש שיתוקנו בכל פעם שמתגלה משהו?
תודה


קיזוז מהשכר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/01/22

בוקר אור

לגבי עזיבת מקום העבודה - אינני יודע ואייני מוסמכת להשיב על זה. זו החלטה אישית שלך בלבד. 

לגבי הקיזוז זה אפשרי בהחלט, המעסיק לא צרי לשאת בנטל של הדוח או בהסבתו. כמובן כי צריך להיות לכך קיזוז גם בתלוש וגם הסכמה בכתב . 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים

רחל 17/01/22
 אני מתפטרת בדין פיטורין וזכאית לקבל פיצויים, עבדתי כ-7 שנים במקום העבודה, במהלך השנים היו העלאות שכר משמעותיות ושינויים בהקפי משרה.
החל מהשנה ה-3 לעבודתי הופרשה פנסית חובה כחוק ,אינני חתומה על סעיף 14 והמעסיק טוען כי היות שהחל מ-2008 סעיף 14 חל אוטומטית על כל הכספים המופרשים לפנסית חובה , לכן חישוב הפיצויים הינו רק השלמה של 2.33% *משכורת אחרונה בהתייחס להיקפי משרה ותקופות עבודה.
ולגבי 6% שהופרשו במהלך השנים אין השלמה לפיצויים למרות העליה בשכר.
האם החישוב תקין?


חישוב פיצויים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/01/22

כל זאת היה נכון לו המעסיק הפריש את 6% החל מהיום הראון לעבודתך לפי השכר הקובע שעלה בכל פעם. במקרה שלך - במקרה בו המעסיק הפריש רק חלק מפיצויי הפיטורים לביטוח הפנסיוני או לקופת פיצויים אחרת, על המעסיק לשלם לך פיצויי פיטורים בשיעור שישלים את הפיצוי ל-?8 אחוזים ולא רק 2.33% .
בנוסף, כאשר שכר הבסיס עולה במהלך תקופת ההעסקה, יחושב שיעור הפיצויים (השלמה ל-?8 אחוזים) מתוך שכר הבסיס האחרון של העובד. 

בנוסף, כאשר שכר הבסיס עולה במהלך תקופת ההעסקה, יחושב שיעור הפיצויים (השלמה ל-?8 אחוזים) מתוך שכר הבסיס האחרון של העובד.
בהצלחה 



האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכר קובע

איתי 17/01/22
אני עובד בחברת שמירה במשך מס חודשים שכר השכר הקבוע שלי הוא 35 שח שעה 
בחודש האחרון המנהל (המפקח) נתן לי הוראה להדפיס בעמדה שהשכר בה הוא 34 שח שעה (לפי השפה שלו אז מה זה 8 שח ליום עבודה) 
האם זה תקין ?

שכר שונה בין העמדות?

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/01/22
לא ברור לי שינוי השכר לרע ולמה יש עמדות עם שכר שונה ... אני צריכה שתפרט קצת יותר את שאלתך. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכר קובע

איתי 20/01/22

בהמשך לשאלה שלי 

השכר הקובע שלי הוא 35 אך המפקח נתן לי הוראה להדפיס על עמדה שונה בה השכר הוא 34 מסיבה שהעמדה הזו היא מסוםסדת על ידי המשטרה 

זו הסיבה לדעתי 

לא נאמר לי שהוא ישלים לי את השקל לשעה שמשמרת היא 8 שעות ואני מדפיס על עמדה זו 4 פעמים בחודש שזה 

מקווה שההסבר מובן 

ימי מחלה

ליאור 16/01/22
1.האם בתלוש שכר לעובד בשכר גלובאלי שעובד 5 ימים בשבוע, צריך להחסיר גם ממכסת ימי המחלה וגם מהשכר עצמו (יום ראשון לא משולם, שני 50% וכו')?
2. האם גם שישי-שבת נחשבים כימי מחלה?
3. האם צריך לחלק את הסכום הגלובלי ל-30 ימים ולהוריד בשכר גם את ימי שישי-שבת, למרות שעובדים רק 5 ימים בשבוע?
4. איך מחשבים את הזכאות למחלה בחודש בו העובד היה חולה? האם באופן יחסי לפי עבודה בפועל או 1.5 ימים כרגיל?
תודה.






ימי מחלה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/01/22

אצל עובד חודשי -  החישוב צריך להיעשות באופן הבא:

ראשית ש לנכות מהשכר את ימי מחלה של העובד (הימים בהם לא עבד) ואז יש  לנכות ממכסת ימי המחלה הצבורים של העובד את ימי מחלה, ולאחר מכן יש לחשב את גובה התשלום עבור כל אחד מהימים הללו.

מספר ימי המחלה שמנוכים ממכסת הימים הצבורים של עובד במשכורת חודשית הוא כל תקופת מחלתו כולל ימי מנוחה שבועית וחגים, בדיוק כפי שמשולמת משכורתו.
ככלל - עבור יום היעדרותו הראשון - העובד אינו זכאי לשכר והמעסיק ינכה שכר בשווי יום עבודה אחד ממשכורתו החודשית של העובד.
עבור יום ההיעדרות השני והשלישי - העובד זכאי לתשלום בערך 50% משכר העבודה הרגיל שהיה מקבל אילו עבד. 
החל מהיום הרביעי - העובד זכאי לשכר מלא עבור ימי היעדרותו בגין המחלה, והמעסיק לא ינכה לעובד שכר בגין היעדרות זו.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דנה

דנה 16/01/22
היי, אם המעסיק שלי החליט להוציא אותי לחופש למשך חמישה ימים על חשבון החופשה השנתית שלי. וכבר ביום הראשון של החופשה נהייתי חולה עם ימי מחלה, מה משולם ימי המחלה וימי החופשה בו זמנית? רק המחלה? תודה

תשלום ימי מחלה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/01/22
ישולם לך ימי מחלה . את צריכה להמציא מעסיק תעודת מחלה מתאימה. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה דרך חברת כוח אדם

אלירן 16/01/22
האם מותר לחברת כוח אדם להעסיק אותי תקופה של יותר מתשעה חודשים במידה ועבדתי במס' מקומות עבודה שונים וגם סוג העבודה היה שונה. וגם לא היה רצף של 9 חודשים היו שני חודשים מתוך התשעה שלא עבדתי כלל בחברת כוח האדם.

אין עבודה רציפה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/01/22
ככל שאין לך תשעה חודשי עבודה רציפה - את לא עומדת בקריטריון החוק. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הופעה לעובד שהשתתף במבחן וראיון לעבודה

אורן שמואל 16/01/22
קראתי בכול סכטת
שלגבי הודעה עך התקדמות במיונים
יש חובה רק ל על מקום עבודה עם לפחות 25 עובדים.
מה לגבי סופרפארם שזה זכינות?
תקף או לא?
כי לא בטוח שבכול סניף יש 25 עובדים.
לפני חודשים עשתי מבחני מחשב לתפקחד קופאי /נציג שרות סדרן
ולא חזרו אלי עם שום תשובה
דרך אגב חכתי כשעה וחצי  למנהל התפעולי שקבע איתי ב16 ולא היה כלל. בשעה שקבענו.


אי הודעה למועמד לעבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/01/22
לעניות דעת ככל אתה עומד בקריטריונים של חוק הודעה למועמד לעבודה על תוצאות הליך המיון לעבודה, היית בראיון וטרם עברו חודשיים - ולא עדכנו אותך בנושא - חלה הפרה של החוק 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קרן השתלמות

שאלה 16/01/22
שלום 
אני עובד כמעט עשור בחברה!
משכורת חודשית קבועה ,5 ימים בשבוע.
לאחרונה הוחלט לתת לי קרן השתלמות.
איך זה מתבצע?
2.5/7.5
אמרו לי% 2.5 אני,המעסיק %5
אני יודע ששנים זה 2.5%העובד,והמעסיק נותן 7.5%
מה הנכון והעדכני?






קרן השתלמות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/01/22
2.5% ו- 7.5% הם האחוזים המקסימליים -  הסכום המקסימלי שהפריש העובד אינו עולה על 2.5% מהשכר ולא יותר מ-4,713.6 ש"ח לשנה (בממוצע 392.8 ש"ח לחודש), והסכום המקסימלי שהפריש המעסיק אינו עולה על 7.5% מהשכר ולא יותר מ-14,140.8 ש"ח לשנה (בממוצע 1,178.4 ש"ח לחודש) ובכל מקרה לא יותר מפי 3 מההפרשות של העובד. ז"א ניתן להפריש פחות 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החזר הוצאה מצד המעסיק על בדיקות קורונה

נועה 15/01/22
היי, 
אשמח לדעת אם מעסיק המבקש לעשות בדיקת קורונה בתשלום נדרש על פי חוק לממן באופן מלא את הבדיקות האלו?
תודה 

בדיקות קורונה מי נושא בעלות

עו"ד נטלי אבני מנהלת 20/01/22

שלום רב,

אם הבדיקה נדרשת כיוון שאת אינך מחוסנת הרי שזו דרישה של הרגולטור שכל אחד שאינו מחוסן יספק למעסיקו בדיקה שלילית כל 72 שעות ועל כן המעסיק אינו צריך לשאת בעלות הבדיקה.

אם המעסיק דורש בדיקה על אף שאת מחוסנת (נניח כאמצעי זהירות נוסף) אזי ההיגיון (לא החוק) אומר שעליו לשאת בעלות הבדיקה.



מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עולה חדש

רינת 13/01/22
עוד התחיל לעבוד וב101 שלו רשם שהוא עולה חדש 

 

מה הוא צריך להביא עוד כדי לעדכם בתוכנת שכר

לא ברורה לי השאלה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 13/01/22

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה עבודה של 14 שעות

זאב דב 12/01/22
ידידה שלי חתמה על חוזה העסקה שמפרט את שעות העבודה: 8-13 עבודה מהבית (זמינות למענה טלפוני) 13-22 עבודה מהמשרד מענה טלפוני, ניהול יומן פגישות, תקבולים וכו'. התרעתי בפניה שהחוזה אינו חוקי מאחר וזו העסקה של מעל 12 שעות ביום.
א. האם צדקתי?
ב. האם החוזה חוקי?
ג. מה ניתן לעשות מאחר והחוזה נחתם?
תשובתכם אודה

הסכם העסקה מנוגד לחוק

עו"ד נטלי אבני מנהלת 13/01/22

אסור שסך השעות הנוספות של העובד במהלך כל השבוע יהיה מעל ל-16 שעות, ובכל מקרה אין להעסיק עובד יותר מ-12 שעות ביום (כולל השעות הנוספות).

גם אם נחתם הסכם, אם הוא מנוגד לחוק אז לא עובדם לפיו.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השתתפות מעסיק בקורס של עובד

רינת 12/01/22
היי 


מעסיק שלי רוצה לעזור לי  לשלם  עבור קורס לימודים 


לימודים קשורים לעבודה שלי 


רוצה להוסיף לי במשכורת לי סכום 300 שח לחודש ברוטו 


האם יש שווי ?

תפנה לרו"ח בנושא

עו"ד נטלי אבני מנהלת 12/01/22

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

גיל הפרישה לגמלאות לנשים

לאה 12/01/22
שלום .
אני ילידת 27/8/1960
האם לפי החוק תאריך הפרישה של י לגמלאות הינו 27/8/2022, או בסוף חודש ?
תודה






גיל פרישה לנשים

עו"ד נטלי אבני מנהלת 13/01/22

גיל פרישת חובה, הגיל שבו מעסיק רשאי לחייב עובד לפרוש לגמלאות, הוא 67 (לנשים וגברים). אם עובד/ת מבקש/ת להמשיך ולעבוד מעבר לגיל זה המעסיק חייב לשקול את הבקשה באופן פרטני.

כשימלאו לך 67 את יוצאת לפנסיה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פנסיה

יאיר 12/01/22
הייתי מבעבר בגיל 40 סטטוס עובד מדינה. מורהבתיכון וצברתי פנסיה תקציבית פניתי למעביד לברר על הפנסיה ואמרו לי שהיא באוצר המדינה. איך מבקרים כמה וכו' פנסיה אני זכאי. כרגע בן 50 אבל רוצה לדעת

יועץ פנסיוני

עו"ד נטלי אבני מנהלת 12/01/22

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי הבראה ופיצויים

אליהו 12/01/22
המעביד כנראה רוצה לפטר אותי . האם הוא צריך לשלם פיצויים ודמי הבראה למרות שאני עובד 10 חודשים 

תשלום פיצויים והבראה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 12/01/22
תשלומים אלו חלים רק אחרי שנת עבודה

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי מקום ישיבה

יוסי 12/01/22
אני יושב מספר שנים בחלל עבודה משותף (open space) שמורכב מ 20 מקומות ישיבה.

לאחרונה נודע לי שיש כוונה לשנות לי את מקום הישיבה באותו open space.

הסיבה לשינוי נובעת מכך שמצטרפים עובדים חדשים והמקום שלי מאפשר להם לעשות סידור יותר נוח כדי שישבו אחד ליד השני.

המקום החדש שמוצע לי חשוף יותר לרעשים מסביב וגם יש הבדל בטמפרטורת המזגן שמורגשת שם בצורה שונה ולכן אני מסרב לשינוי
הסברתי להנהלה את הבעיות שצפויות עקב שינוי המקום ושמבחינתי מדובר בשינוי תנאים לרעה אך מבחינתם לא מדובר כלל בבעיה כי זה אותו חלל עבודה.

האם קיימת דרך למנוע את שינוי המקום? והאם זה עלול להיחשב הרעת תנאים?

תודה







שינוי תנאים

עו"ד נטלי אבני מנהלת 12/01/22

על פי התיאור שלך לא נראה שמדובר בהרעת תנאים כהגדרתה בחוק.

כל שנותר לך הוא לנסות לבקש ולקווחת שיסכימו להענות לבקשותיך.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעון החתמות

מוקי 12/01/22
שלום. אני עובד בעבודה כבר 22 שנה ומעולם לא החתמתי כרטיס. לאחרונה הוחלט שכל העובדים יחתימו שעון. האם המעסיק יכול לחייב אותי להחתים. מה יכול לקרות כתוצאה אם אני מסרב לנוהל החדש של החתמה. 

החתמת כרטיס

עו"ד נטלי אבני מנהלת 12/01/22
זו זכותו של המעסיק לקבוע כיצד יערך המעקב של השעות של העובדים ועל כן אתה מחוייב לפעול על פי החלטתו ולא הוא רשאי לפטר אותך.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם יש צורך בשימוע לפני פיטורין למטפלת (עובדת זר)

שמואל 12/01/22
שלום,
אנו לא מרוצים מעבודתה של המטפלת שלנו, ובכוונתנו לפטר אותה. 
הערנו לה מספר פעמים על דברים מהותיים, והם לא בוצעו.
האם יש צורך בנוסף לערוך שימוע **רשמי** שבו יוצגו בפני העובד הנימוקים המלאים לרצוננו לפטר אותה, והיא תשמיע טיעונים בעד החזקתה?
אם כן, האם יש צורך לתעד את הטיעונים של שני הצדדים בכתב?
תודה,
שמואל

שימוע לפני פיטרים

עו"ד נטלי אבני מנהלת 12/01/22
כן בדיוק כמו כל עובד אחר

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ניכוי ימי מחלה משכר עובד גלובלי

ענת 11/01/22
היי, אני מרוויחה כל חודש 8,000 ש״ח שכר גלובלי ברוטו. בחודש נובמבר הייתי בשלושה ימי מחלה (לא רצופים). כעת אני שמה לב בתלוש שעבור אותם ימי מחלה ביצעו ניכוי בסך 1,107.50 ש״ח. האם זה חוקי ? בדקתי בחוק, אין התייחסות לעובד גלובלי אלא לעובד במשכורת (שזה לא גלובלי לאחר בדיקה בהגדרה) ועובד שעתי. אודה לקבלת מענה, אני ממש מבולבלת ולא הצלחתי להבין, אם כך מה המשמעות של עובד גלובלי?

תדלום ימי מחלה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 12/01/22

על פי חוק יום ראשון של מחלה לא משולם (פרט למקרים מיוחדים - הסכם קיבוצי או הסכם אישי עם מעסיק).

מכיוון שימי המחלה לא היו ברצף אז ניכו לך כל עם יום ראשון של מחלה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלה

כ 11/01/22
היי,
אני הייתי במחלה מ 28.12 עד 03.01.סך הכל 7 ימי מחלה.האם ימי המחלה ממשיכים גם לחודש הבא(ינואר)כלומר היום השישי והשביעי נמצאים בינואר ואני אמור לקבל תשלום מלא?
תודה מראש

תשלום ימי מחלה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 12/01/22
כל עוד ימי המחלה הם ברצף אתה זכאי לתשלום מלא

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן