פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

פוליגרף שבוטל כתנאי לעבודה ופסילת הגשת מועמדותי

משה 28/03/22
בס"ד
שלום רב, 
לפני שנה וחצי נדרשתי לגשת לבדיקת פוליגרף כתנאי לקבלתי לעבודה, לא עברתי את הפוליגרף וכמובן לא התקבלתי לעבודה. 
לפני מס' חודשים נודע לי שהדרישה לפוליגרף בוטלה אך כשפניתי לחברה על מנת להגיע לראיון, הובהר לי שאני "שרוף" אצלהם.
האם זה חוקי?
האם יש הוראת חוק המציינת ששינוי התנאים לא תקף לעובדים שנכשלו בדרישות הקודמות? 
לתגובתכם אודה.






סירוב לקיים ראיון עבודה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 30/03/22

כעקרון על מעסיק חל איסור להפלות בין מועמדים פוטנציאליים לעניין ביצוע ראיון.

לא ברור ממה שכתבת מדוע נכשלת בפוליגרף ועל כן קשה לי לדעת מה הסיבות אשר בגללן הם מסרבים לראיין אותך.

על כן אין לי מספיק מידע בכדי לקבוע אם יש כאן מקרה של אפליה או לא.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

טענת 'פרעתי'

אלי 28/03/22
שלום רב,
המעסיק היה נותן לי כל עשירי לחודש תלוש + צ"ק תשלום (לא העברה בנקאית). בסיום העסקתי אצלו ביקשתי לערוך גמר חשבון הכולל דמי הבראה ופדיון חופשה. אך המעסיק טוען שהוא שילם זאת באחד החודשים שהייתי בחל"ת, וכראיה לכך הוא שלח לי תלוש שהוא כביכול שילם זאת. אמרתי לו שלא קיבלתי צ"ק כנגד התלוש הנ"ל,
אך הוא טוען שהוא נתן לי צק ואני איבדתי זאת. מה עושים?

אי תשלום זכויות

עו"ד נטלי אבני מנהלת 30/03/22

אלי שלום,

על המעסיק להוכיח שהתשלום נגרע מחשבונו ואם לא כך הדבר והשיק אבד או מעולם לא נמסר לך אז הוא צריך לבטל את השיק ולשלם לך את הסכומים שמגיעים לך.

אם לא יעשה זאת תפנה לעו"ד שיוציא לו מכתב התראה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות נוספות

רון 28/03/22
היי,





המעסיק מחייב כל עובד שלוקח חופש או יום מחלה לבצע 3 שעות נוספות ביום שחוזר מחופש או מחלה. זה חוקי?



לטענתו יותר מדי עובדים לוקחים מחלה וחופשים ולכן הנוהל הזה.





תודה.

"המעסיק דורש ממני 3 שעות נוספות בכל פעם שאני לוקח חופש – מותר לו?"

עו"ד נטלי אבני מנהלת 30/03/22

אם זה הנוהל בעבודה ואתם עובדים ככה משמע זה מקובל עליכם.




אם עובד לא מסכים לתנאי עבודה זה או אחר עליו להודיע על כך למעסיק בהקדם האפשרי לא יאוחר מחודשיים ימים מיום שהתנאי התקיים או שרואים בו כמי שקיבל את תנאי העובדה החדשים.




כל עוד השעות משולמות לכם כשעות נוספות זכותו של מעסיק לדרוש לבצע שעות אלו בכדי להשלים את השעות שהחסרתם וכל זאת כל עוד הדבר סוכם בין הצדדים או מתנהל כך כבר תקופה.



מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשת מחלה בזמן שאין הזמנת עבודה למעסיק

משה 28/03/22
שלום,



אני מועסק בחוזה אישי בחברה א' שזכתה במכרז בחברה ב'. מיקור חוץ. אין הגבלה על החוזה שלי מול א'.

הגיע הזמן שחברה ב' תחדש הזמנה לחברה א'.

קיבלתי הודעה מחברה א' בה אני מועסק, שבמידה ולא תתקבל הזמנה מחברה ב', איאלץ לצאת לחל"ת או חופשה על חשבוני. כנראה בתקווה שההזמנה תישלח בכל זאת, אך באיחור, ויהיו מספר ימים ללא הזמנה.

כמובן שזה לא סביר, כי במקרה ואין הזמנה, חובה על המעסיק שלי לספק לי עבודה אחרת/ימי חופשה על חשבונו(!!!), ובמידה ואין בנמצא, להגיש לי מכתב פיטורין.



שאלה - יצאתי לחופשת מחלה לפני שההזמנה הקודמת הסתיימה, אך עדיין אין הזמנה חדשה. האם אני זכאי לימי מחלה מהמעסיק שלי על הימים שבהם עדיין אין הזמנה? אלו הימים שהמעסיק אמר לי לקחת חל"ת/חופשה על חשבוני.



תודה.



חוזה התקשרות

עו"ד נטלי אבני מנהלת 30/03/22

שלום רב,

מכיוון שאין בפני את פרטי ההסכם שלך אינני יכולה לתת לך חוות דעת משפטית.

ממליצה לפנות ליעוץ משפטי בעניין ולחשוף בפניו את הסכם ההעסקה שלך וכל מסמך רלבנטי בכדי שתוכל לקבל חוות דעת מקצועית בעניינך.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויות מפוטר

יוסף 27/03/22
לאחר כחמש שנים עבודה כשומר פוטרתי,לאחר בדיקה אני נדהם שרד 8 חודשים אחרונים המעסיק מפריש לי לפנסיה,ואני גם מגלה שיש שינוי בתלושי השכר,וגם חסרים לי 4 תלושי שכר בשנה אחרונה דבר שגרם לביטוח לאומי לדחות את תביעתי לאבטלה,וכעת חודשים לאחר פיטוריי לא קיבלתי מהמעסיק חוץ מימי מחלה כלום..האם זה הגיוני!?

אי תשלום זכויות

עו"ד נטלי אבני מנהלת 30/03/22

הי יוסף,

כל מה שאתה מתאר אינו תקין.

ממליצה לפנות לעורך דין שיטפל בעניין אל מול חברת השמירה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות בתוך חל"ת

אורנה 27/03/22
היי,
אני נמצאת בחל"ת מהעבודה כבר כמה חודשים. זה חל"ת שאני בקשתי כדי לקחת פסק זמן, ולא שהמעסיק בקש. 
אני אמורה לחזור בתחילת מאי. 
כעת אני חושבת ברצינות על לעזוב את העבודה כדי להיות עצמאית בתחום. רציתי לשאול כמה דברים:
1. אני עובדת באותו מקום עבודה למעלה מ9 שנים. האם מגיעים לי פיצויים/אבטלה אם אני מתפטרת ומתחילה לעבוד כעצמאית?
2. האם אני צריכה להודיע חודש מראש על העזיבה? איך אמורה לעבוד ההודעה על העזיבה כשלא דרכתי במשרד כבר מינואר?
תודה!

התפטרות במהלך חל"ת

עו"ד נטלי אבני מנהלת 30/03/22

הי אורנה,

לעניין חתימה על אבטלה תוכלי לחתום תוך 90 ימים מיום ההתפטרות.

מגיע לה מה שנצבר בקופת הפנסיה. 

לגבי ההודעה המוקדמת - תצטרכי לתת 30 ימים אלא אם כן המעסיק יוותר על ההודעה המוקדמת.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דין מפוטר

אוסנת 26/03/22
שלום אני עובדת במוקד טלפוני מעל 11 שנים לפני כחודשיים הודיעו לי שהמוקד נסגר כי לא זכו במכרז.ההודעה הייתה שעד תשעה חודשים המוקד נסגר זה יכול להיות גם מחר איך אני מקבלת את ההודעה שלי חודש מראש בהתאם לחוק אני מקבלת הצעות עבודה אחרות ולא יכולה להגיד מועמדות. אני תלויה באויר מה עלי לעשות מקום העבודה לא משתף אותי בכלום.
אשמח לתגובה.
















הודעה מוקדמת

ענבל תמם 27/03/22


בוקר טוב,

עפי החוק את זכאית לתשלום בגין הודעה מוקדמת בת חודש ימים וכן לפיצויים מלאים.

אשמח לסייע,

זמינה גם בדואל ובנייד,


שבוע טוב

מה הזכויות שלי

כינרת 26/03/22
עובדת במוקד והודיעו לנו שעד 9 חודשים המוקד עומד להיסגר עקב כך שהחברה לא זכתה במרכז וחברה אחרת זכתה במכרז אשמח מה הזכאות שלי במידה והמוקד נסגר ואני לא מעוניינת להישאר בחברה האם אני זכאית ל 100% פיצויים יש לציין שאני עובדת כמעט 4 שנים בחברה

זכאות לפיצויי פיטורים

ענבל תמם 27/03/22

בוקר טוב,

את זכאית לפיצויים מלאים בעבור כל תקופת עבודתך.

בהצלחה,

עזבת עבודה

אורי 26/03/22
אני בעל הסעות מעסיק נהגים נהג שלי יצא לנסיעה ולא היה מוכן לקחת חלק מהנוסעים 
ונשאיר אותם ואמר לי אני עוזב בוא קח את הרכב שלך  לא רוצה לעבוד יותר אצלך נהג  עובד 3 שנים 
השאיר אותי בלי נהג לרכב וגם גרם לי הפסדים בכך שלא היה מי שיעשה את הנסיעות שלא והייתי צריך לעביר אותם לקבלנים בדיעבד התברר לי שהוא הלך לעבוד כנהג בחברה אחרת
שקיבלתי אותו לעבוד אחרי 3 חודשיים רצתי להפקיד לקרן פנסיה הוא לא רצה שניפקיד כי זה יורד 
מהמשכורת 
האם מגיע לא מכתב פיטורים כמתפטר
האם מגיע פיצויים 

פיטורים או התפטרות?

ענבל תמם 27/03/22

בוקר טוב,

מכתב פיטורים הוא של המפטר, כלומר, המעסיק.

מכתב התפטרות, הוא של המתפטר, כלומר, העובד.

במקרה שלך, הרי שהעובד עזב את העבודה ולכן התפטר.

אין צורך למסור לו מכתב פיטורים היות שהוא התפטר.

לעניין הפיצויים, הוא זכאי לחלק שהופרש בקופה בלבד.


בהצלחה 

תשלום דמי הבראה

אבי 25/03/22
שלום רב

אצלנו בעבודה משלמים דמי הבראה באופן מרוכז בתלוש המשכורת של חודש יוני. אני עובד קרוב לשנתיים. אם אני מתפטר בסוף חודש מאי, (התלוש האחרון יהיה של חודש מאי) האם אני זכאי לדמי הבראה, או חלק מהם לפחות?

תודה מראש

תשלום דמי הבראה

ענבל תמם 27/03/22

בוקר טוב,

תהיה זכאי לחלק היחסי של דמי ההבראה, בעבור 11 חודשים.


שבוע טוב 

כוננויות בעבודה

עודד 25/03/22
שאלה לעו"ד לענייני עבודה:
אני עובד במשרה מלאה והתבקשתי בכניסתי לעבודה לקחת חלק בסבב כוננויות של הצוות בשעות שלאחר העבודה (17 בערב עד 8 בבוקר) ובסופי שבוע כוננות של 24 שעות. סה"כ כ-4 בחודש.
בפועל הסתבר לי שמדובר בעבודת מוקד טלפוני מהבית שכולל שיחות בערב וגם בלילה,וזאת בנוסף ליום עבודה כרגיל באותו יום וגם למחרת,כך שנוצר רצף של 32 שעות עבודה.
התשלום הוא כ-6 שקלים לשעת כוננות,בשישבת בערך 18.
לאחר מספר כוננויות שוחחתי עם המנהלת הישירה שיתפתי אותה בקושי שלי בביצוע הכוננות ושאלתי האם ניתן לא לעשות יותר כוננויות. נאמר לי על ידה שלא ושזה מעוגן בהסכם העבודה.
כשבדקתי בעצמי ראיתי שאין לכך שום איזכור.
לאור זאת פניתי אליה שוב והסברתי שמכיוון שאני לא עומד בכוננויות האלה ומכיוון שלא חתמתי על כך בחוזה אני מודיע שאני מעוניין לצאת מסבב הכוננויות.
התגובה היתה שזה נאמר לי בעל פה במהלך ראיונות העבודה ושזה חלק מהגדרת התפקיד (אכן דובר על כוננויות אבלל לא שום הסבר על המשמעות בפועל ועל התגמול).
כרגע המצב שלי שאני ממתין לתשובה ממשאבי אנוש האם אני יוצא או לא מסבב כוננויות.
שאלתי-
האם מקום העבודה יכול לפטר אותי על אי הסכמתי לבצע מטלה מסוג זה שאינה כלולה בהסכם העבודה?
מה הצעדים שעליי לנקוט כרגע?
אציין שאני מעוניין להמשיך לעבוד בתפקיד.
תודה מראש.

כוננות בעבודה- האם זכאי לתשלום?

ענבל תמם 27/03/22

בוקר טוב,

כוננות מוגדרת עבודה ולכן על המעסיק לשלם לך שכר מלא כאילו עבדת רגיל ולא התשלום שמשולם לך כעת.

באשר לאי רצונך, הדבר תלוי במעסיק כמובן והוא יכול להחליט על פיטוריך בשל כך.

אולם, כדאי שתעלה את נושא התשלום כאמור לעיל, שכן, התשלום חלקי בלבד.

שבוע טוב 

איש ניקיון בבניין- מעסיק את בני משפחתו

שלום 25/03/22
שלום,
בבניין שלנו 4 קומות, מועסק מנקה מזה 25 שנים. הוא בשנה הבאה יהיה בן 67
מקבל לחודש כ 550 ש"ח (עבור ניקיון פעמיים בשבוע וגינון פעם בחודש)
הוועד משלם עבורו ב.ל. פנסיה ותגמולים מאז 2008 ע"פ חוק.
הבעיה-
התשלומים הנ"ל שאנו משלמים הם על שמו אך האיש עצמו לא מבצע את עבודות הניקיון אלא מעסיק את בני משפחתו (בנו ואשתו), הוא מבצע פעם בחודש את הגינון.
המצב הזה ידוע לועד הבית, אך הדיירים שנוספו בשנים האחרונות לא מכירים את הנושא.
כעת הוועד התחלף, והובא לידיעתו הנושא הזה.
די מייד הבנו שיש בעיה  בדולה וחשיפה לסיכונים ביטוחיים ותעסוקתיים גדולים.
עלו שאלות קשות כיצד לנסות לפתור את הבעיה הזו ונשמח לעצות
1. איננו יודעים / מתלבטים האם להמשיך את "החתונה" עד שייצא לפנסיה בשנה הבאה או לעצור מייד? 
2. האם הגעה לגיל הפנסיה משחררת אותנו מלהמשיך ולהעסיק אותו?
3. מה אומר החוק בנוגע תשלומי פיצויים לתקופה שעבד עד 2008 בה נכנס חוק חובת הפנסיה?
2. באילו חזיתות אנו חשופים לפגיעה כשהוא (בעצם אנחנו) מעסיק בני משפחה שלא "מוכרים" בשום מקום מבחינת ב.ל פנסיה  וכדו..?
3. האם העובדה שאנו יודעים שהוא מעסיק בני משפחה שמה אותנו בסיכון לתביעה וכמה התרומה שלו לבעיה שהוא מייצר?
מה הסטטוס של בני המשפחה שלו מול הועד? האם הם יכולים לטעון שהם עובדים אצלנו בידיעה ושאנו עוברים על החוק?
איך יוצאים מפלונטר כזה?
* אציין שדבר ממה שנרשם פה לא הועלה מול האיש.
אשמח לעצתכם המלומדת


העסקה של עובד על ידי אחרים

ענבל תמם 27/03/22

בוקר טוב,

האם כעת, שהמצב הובא לידיעת הוועד, הדברים הועלו מול העובד?

מומלץ לזמנו לשיחה ולהודיע לו על העסקתו שלו בלבד למשך התקופה ולא בני משפחה אחרים, שכן, אין אישור להעסקה כזו.

האם מי מכם ראה את בני המשפחה עובדים? האם היו שיחות שלכם איתם? האם העבודה שלהם הייתה באופן קבוע? איך מבוצע התשלום לעובד ולבני המשפחה? 

לאור השאלות הרבות, אשמח לזייע גם באופן פרטי.

שבוע מבורך

דחיית חלק מהשכר באופן קבוע לחודש שאחרי, כ"הפרשים"

אהוד 23/03/22
עובד שעתי.
המעסיק כדי להקל על עצמו את הנהלת החשבונות, החליט לשלם כל חודש רק על השעות ב20 הימים הראשונים של החודש, ואת שאר השעות הוא משלם רק חודש לאחר מכן כ"הפרשים".
לדוגמא, ב1.4 המעסיק ישלם את תלוש מרץ - אבל רק על השעות עד של 1.3 - 20.3 כפי שהם מופיעות בשעון נוכחות (עוד לפני שהעובד בודק ומאשר את השעות), ובנוסף בסעיף "הפרשים" משולם השכר של סוף החודש הקודם: 21-28.2, ללא פירוט של שעות וימים בחלק הזה. (אלא כסכום כולל הפרשים).
זה אומר שעל פניו מבחינת הסכום הוא מקביל לחודש שלם - אבל יש שתי בעיות
א. יש בעצם דחיית שכר קבוע של שליש החודש האחרון (סוף פברואר משולם רק באפריל וכן הלאה)
ב. כל השכר הזה משולם כסעיף "הפרשים" בלי דיווח מסודר של שעות וימי עבודה בפועל - גם בסיכום התלוש של שעות וימי עבודה השעות והימים של סוף החודש לא נספרים.
כן יש הפרשה מסעיף ההפרשים לפנסיה בט"ל לאומי וכו.
האם זה חוקי?

דחיית (הלנת) שכר ותשלום שלא לפי חוק הגנת השכר

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 24/03/22

היי אהוד, תודה על השאלה

אכן יש מספר בעיות בפרקטיקה שאתה מתאר. בראש ובראשונה אותו רכיב "הפרשים" שאינו מתאים לדרישות חוק הגנת השכר וככל הנראה גם פוגע בצבירת הזכויות של העובד. 

גם מההיבט של הלנת שכר, לטעמי ניתן לבסס טענה טובה לפיה תשלום באופן המתואר הוא הלנת שכר מובהקת, אינה מתיישבת עם הדין וממילא מצדיקה פיצוי לעובד.

בשורה התחתונה, מדובר בהתנהלות לא תקינה של המעסיק, אשר פוגעת בעובדים וחושפת אותו לטענות מצידם.

מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי תשלום זכוויות כחוק על ידי המעביד

שלהבת 23/03/22
שלום לעורכי הדין
אני עובדת משרה חלקית כבר 6 שנים במשרד תיווך
שלא מפריש לי זכויןת כחוק.
כשביררתי עם רואה החשבון של המשרד אמר לי שהוא יודע למרות שהוא עובר על חוק
מה עלי לעשות בנדון 
בתודה
שלהבת

אי הפרשה לפנסיה ע"י מעסיק

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 24/03/22

שלהבת שלום,

על פניו, נשמע שמדובר בהפרה ברורה של דיני העבודה. סביר להניח, שמעסיק שאינו מפריש לפנסיה, אינו בוחל גם בהפרות אחרות של דיני העבודה.

לכן, המלצתי לשקול אפשרות של הגשת תביעה כנגד המעסיק ולכל הפחות לשגר אליו מכתב התראה.

מקווה שעזרתי.

מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

משרה חלקית

משה 23/03/22
אני רוצה לעבוד במשרה חלקית פחות ימי עבודה בשבוע.
המעביד נתן הסכמתו אך רק לפי הורדת שעות העבודה כלומר לעבודה של במקום9 שעות ביום 8 שעות ביום  שזה לא כדאי בשבילי
האם זה  בסדר?(אני רוצה  לפי פחות ימי עבודה)
תודה

שינוי משרה למשרה חלקית

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 24/03/22

היי משה,

מבחינה משפטית - בסדר גמור.

מבחינה עניינית - תלוי בך ובמעסיקך.

בהצלחה!

מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המשך אישור מחלה

רעות 22/03/22
ביקשתי אישור מחלה מהרופא לשבועיים, בסוף הייתי חודש בבית והרופא הביא לי אישור מחלה נוסף לשבועיים הנוספים. הראשון היה עד 13 לפברואר והשני היה מ 14 לפברואר. אז האם נחשב כרצף ומקום העבודה חייב לקבל כחופש מחלה אחד ארוך? כלומר להוריד לי את היום הראשון ושני חצאי הימים הנוספים רק פעם אחת ולא פעמיים כאילו הייתי פעמיים בחופש מחלה

אישורי מחלה רצופים

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 24/03/22

כן, זה רצף.

מאחל לך החלמה מלאה.

מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אחרי כמה זמן מפיטורין/התפטרות אפשר לחזור לעבודה ?

בנימין 22/03/22
אני מתכוון להתפטר או להיות מפוטר מעבודה, כדי לקבל את כספי הפיצויים. אחרי קבלת הפיצויים והאבטלה (כחצי שנה) - ארצה (בהסכמת החברה) לחזור ולעבוד בחברה.
האם יש איזה מגבלות על החזרה לעבודה באותה חברה ? לאחר משיכת הפיצויים ?
האם פשוט מתחילים מחדש ?

חזרה לעבודה לאחר פיטורים

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 24/03/22

היי בנימין, תודה על השאלה.

אם אני מבין נכון, המהלך כולו הוא בהסכמת החברה. במקרה הזה לא צפויה לך להיות בעיה כלשהי.

אסייג ואומר שהמל"ל, אם תתגלה לו הסכמה זו, עשוי לראות את זה כניסיון להונות אותו ולקבל דמי אבטלה בתואנת שווא. אבל ככל הנראה מדובר בסיכון נמוך.

בהצלחה!


מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעביד שמאלץ לצאת ליום חופש

סער 21/03/22
שלום רב,






אני עובד במשרה שלי כפונקציה יחידה, צברתי 14 ימי חופש והמעביד רוצה לשלב פה עובד נוסף שיחליף אותי יום בשבוע.





אני יודע שלפי החוק אני לא יכול להגיד כלום למעביד, יחד עם אנחנו עדיין בשליש הראשון של השנה ואני אצטרך את ימי החופש האלה בהמשך השנה.



האם יש פתרון? מה החוק ?

"המעסיק מחייב אותי לקחת יום חופש פעם בשבוע. מותר לו?"

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 24/03/22

היי סער,




על פניו, נשמע שהמצב שאתה מתאר הוא הרעת תנאים. אם אני מבין נכון, ימי העבודה השבועיים שלך פוחתים ביום. בהנחה שבכך מדובר, יש לך אפשרות לתת למעסיק התראה לפיה השינוי אינו מקובל עליך ואתה דורש ממנו להשיב את משרתך כשהייתה.



אם הוא לא יתקן זאת, תהא לך - בתנאים מסוימים - הזכות להתפטר בדין מפוטר, כלומר להיות זכאי לזכויות של מי שפוטר.




ישנה גם אסכולה שגורסת שלפני הרעת תנאים יש לבצע שימוע, כאילו מדובר בפיטורים. אם לא נערך שימוע, אולי ניתן גם לטעון טענה שההליך בוצע שלא כדין ולדרוש פיצוי. יחד אם זאת, לא מדובר בקונצנזוס משפטי.




לעניין ימי החופשה, לא לגמרי הבנתי אם המעסיק מעוניין לנכות לך את היום הזה מימי החופשה שלך וכיצד כל הדבר מתקשר לימי החופשה שלך. אם אמנם זה המצב, האם מדובר במצב קבוע? ומה יקרה לאחר שתמצה את ימי החופשה שלך? 




כך או כך, מעסיק רשאי, בתנאים מסוימים, לכפות ימי חופשה על העובד, אבל אינו רשאי להכניס אותו לדפיציט של ימי חופשה.




בהצלחה!



מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצוים

יהושע 21/03/22
שלום אני עובד במקום פרטי משנת 2009  כ12.4 שנה. הפרשות פיצוים לפנסיה נעשו לפיי חוק הצו הרחבה פנסיה מינימלית חובה מאחוזים נמוכים ובשנים האחרונות 6 אחוז, אני מציין שאני לא חתום על חוק 14 ולא על הסכם קיבוצי. 
שכר היסוד שלי כיום הוא 7500 כמובן שעלה במשך השנים. בקרן הפנסיה שלי יש 55,000שח מרכיב פיצויים . עומדים לפטר אותי עכשיו שאלותיי הן:
1. חישוב המלא של הפיצוים זה 7500 כפול 12.5 שנים?  הוא אמור להשלים לי את ההפרש ממרכיב הפיצוים ? כי בחישוב המלא מגיעים לי מעל ל90 אלף שח

חישוב פיצויי פיטורים כאשר לא חל ס' 14 לחוק

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 24/03/22

היי יהושע,

ככל שס' 14 לחוק פיצויי פיטורים אינו חל עליך (מכוח הסכם, צו הרחבה או הסכם קיבוצי), אכן פיצויי הפיטורים מחושבים בהתאם לשכר האחרון, כפי שתיארת בשאלתך.

אם אתה זכאי לפיצויי פיטורים מלאים ויש הפרש בין הסכום המופרש בקופה שלך (לעניין פיצויים) לבין סכום פיצויי פיטורים מלאים כאמור, המעסיק נדרש להשלים לך את ההפרש.

בהצלחה!

מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תלונה על אפליה על רקע גיל בקבלה לעבודה

רביע 20/03/22
שלום רב,
התלוננתי לנציבות שוויון בעבודה על אפליה בקבלה לעבודה על רקע גיל בכך ששאלו אותי במעמד הראיון על הגיל שלי וגם ידעו שאני עשיתי 15 ראיונות עבודה בעבר, יום למחרת הראיון שלחו לי תשובה שלילית במקום זימון למבדק אמינות, הנציבות קיבלה תשובה מהחברה שטענה שהמועמד ציין שעשה 15 ראיונות עבודה ולא התקבל לעבודה אז לא משהו בלתי סביר שלא התקבל אצלם לחברה, ועוד אמרו שהמועמד לא מתאים למשרה מבחינה מקצועית למרות שהצלחתי להוכיח שאני ללא שום ספק עונה על דרישות המשרה.
למרות כל זה הנציבות סגרה את התלונה ונתנו תירוץ של סולם עדיפויות של הנציבות אבל הם הביעו מוכנות לתמוך בתלונה כידיד בית המשפט.
האם חל ליקוי בהליך הריאון וגם בהתנהלות של הנציבות בכלל ?
תודה.

הוכחת "גילנות" - אפליה על רקע גיל

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 24/03/22

היי רביע, תודה על השאלה.

קשה להעריך אם חל ליקוי בהליך הריאיון ו/או שהופלית על רקע גיל. טענות מסוג זה - על-מנת שיחזיקו מים בבית דין לעבודה - מצריכות ראיות רבות, שבד"כ קשה להשיג.

בד"כ ניתן להוכיח אפיה על רקע גיל במצבים בהם ישנה הודאה מוקלטת או ממוסמכת של המעסיק, או בהם נעשתה חקירה פרטית שהשוותה בין שני מועמדים דומים שההבדל העיקרי ביניהם הוא גיל.

מקווה שסייעתי.


מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בירור על פיטורין

מלי 20/03/22
שלום רב,
 קיבלתי הודעת פיטורין בתאיך 10/3/22 , בתחילה המעביד נתן  לי אפשרות לעבוד רק עד ה 21/3/22
יש לציין שהתחלתי לעבוד אצלו  בחודש מאי בשליש משרה ומחודש יולי במשרה מלאה.
 לאחר שיחה הוחלט כי אעבוד עד ה 10/4/22. וזה מה שכתוב במכתב הפיטורן. כאשר שוב לאחר מספר ימים מודיע לי המעסיק שזו בעיה לפטר בתחילת שבוע אך לא שינה את המכתב.
 היום  לאחר שהגעתי לעבודה הוא החליט שאני אתן לו כמה ימי חפיפה ושלח אותי לביתי.
 שאלתי  א- האם יש פיטורין לאחר פיטורין? האם יש לו את האפשרות להגיד לי ללכת הביתה ורק כשהוא יצטרך אותי יקרא לי. 
איך עלי לנהוג כעת מבחינת ימי עבודה שנותרו ?  האם הוא חייב לשלם עליהם?
 

קיצור ההודעה המוקדמת לאחר פיטורים

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 24/03/22

היי מלי, תודה על השאלה.

ככלל, המעסיק רשאי לפטר בתוך התקופה המוארכת שהסכמתם עליה, אבל פיטורים אלו צריכים להיבחן לפי הכללים הרלוונטיים לעניין פיטורים, כלומר: צריך להתבצע שימוע כדין וצריכה להינתן הודעה מוקדמת. ככל שאלו לא נעשו, יכול להיות שתהיה לך עילה לדרוש פיצוי בגין האמור.

בהצלחה!


מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין

מלי 24/03/22

שלום ,

תודה על תשובתך.

 אז לא היה שימוע נוסף לאחר קבלת מכתב הפיטורין . נקראתי לחדרו ביום א' 20/3/22 ישבנו על כמה דברים ובדיקת דוחות נוכחות שלטענתו לא היו מדוייקים ואז נאמר לי לכי הביתה  ונשלח בערב מייל  המודיע לי שבזה תמו יחסי העבודה ביננו.

 אשמח למענה שלך 

תודה

זכויות עובדת

יוסי 20/03/22
שלום רב. קשישה סיעודית שזכאית לשעות סיעוד- מביטוח לאומי-שביקשה לקבל את שעות הסיעוד ע"י נכדתה באמצעות חברת סיעוד 1- ולאחר יותר משנה בו קיבלה את את השירות ולא היתה מרוצה מיחס חברת הסיעוד-והתקשורת איתה (משירות הסיעוד של הנכדה-היא מאוד מרוצה)- ולכן פנתה לביטוח לאומי להחליף את חברת הסיעוד-וכך הוחלפה חברת הסיעוד 1 בחברת סיעוד 2 -כשהמטפלת בפועל-היתה ונשארה נכדתה. 
חברת הסיעוד 1 ביקשה מהמטפלת ( הנכדה) לכתוב מכתב התפטרות כיון שהתכנית עבודה עם הקשישה שלה הסתיימה (וישנו תיעוד בווטס אפ על העניין הזה) - והמטפלת לא עשתה כן- כי היא לא רצתה להתפטר , והנה לאחר יותר מחודשיים מגיע מכתב למטפלת מחברת הסיעוד 1 ובו היא טוענת שהעובדת נטשה את מקום עבודתה-ולא יצרה קשר עם המשרד, ואם תוך 14 יום היא לא תגיע למשרד יראו בזה כהודעת התפטרות. 
כיצד עליה לנהוג? ומהן הזכויות שעליה לתבוע מחברת הסיעוד 1?
תודה רבה




הבהרה

יוסי 20/03/22
העובדת לא רצתה להתפטר- מאחר ומדובר רק ב-17 שעות שבועיות - וסברה שהחברת סיעוד 1 תמשיך להעסיקה עם קשישה אחרת ב-17 ש"ש כפי שהיה , והיא תוסיף שעות עם החברה החדשה- אך חברת הסיעוד 1 דרשה ממנה  מספר פעמים -בכתב( ווטסאפ) לכתוב מכתב התפטרות ולשלוח אליהם כיון שתכנית העבודה עם הקשישה-סבתה מסתיימת- והיא לא הסכימה לכתוב מכתב התפטרות-כיון שהיא לא מעוניינת להתפטר.

התפטרות בדין מפוטר עקב טיפול בהורה

עדית 19/03/22
שלום רב, 
אבי סיעודי במוסד סיעודי, לפני כשבוע וחצי נפל ומאז מאושפז בבית חולים. מאחר ואבי דמנטי הוא זקוק להשגחה רבה. עקב כך אני נאלצת להיעדר שעות רבות מהעבודה. המעסיק מצד אחד מתחשב אך מצד שני מאוד לוחץ מבחינת העומס בעובדה ולא הכי מסכים לכך שאני מפסידה שעות עבודה ולכן אני נמצאת בלחץ מאוד נפשי מאוד גדול וזאת בנוסף ללחץ עקב דאגה לאבי.
אני עובדת במקום עבודתי כ 10 שנים , האם אני רשאית להתפטר בדין מפוטרת להיות זכאית למלוא הפיצויים? 
כמה זמן מראש עליי להודיע על התפטרות ? 
(אבי חולה כעת ולכן עליי לעזוב מהר ככל הניתן)
אחרי כמה זמן אהיה זכאית לדמי אבטלה?


תודה מראש!


התפטרות בדין מפוטר עקב מצב רפואי אקוטי של בן משפחה

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 23/03/22

היי עדית,

מצטער לשמוע לגבי אביך.

ככלל, ניתן להתפטר בדין מפוטר עקב מצב רפואי של בן משפחה. הנושא מוסדר בחוק פיצויי פיטורים. יחד עם זאת, יש לבסס זאת היטב במסמכים ולעיתים גם בחוות דעת של רופא.

מאחר שהסטנדרט בעניין הזה עשוי להיות מעט מבלבל ופלואידי, אני מאוד ממליץ שטרם ביצוע המהלך, תבדקי מול עורך דין העוסק בדיני עבודה האם המסמכים הרפואיים שברשותך מספקים לצורך עמידה בו.

בהנחה שהמצב הרפואי מצדיק התפטרות בדין מפוטר, את אכן זכאית למלוא הפיצויים. תקופת ההודעה היא פונקציה של דחיפות המצב. ככל שמדובר במצב רפואי אקוטי שמחייב טיפול מיידי באביך, ניתן לעשות זאת בהתראה קצרה. ככל שאין מדובר במצב בהול, יש לתת הודעה מוקדמת כדין, לפי חוק הודעה מוקדמת.

מקווה שהנושא מובן יותר כעת.


מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורין עקב מחלת בן זוג

אלי 19/03/22
האם מבחינת החוק יש בעיה להודיע למקום העבודה על התפטרות ולבקש פיצויי פיטורין עקב מחלת בן זוג (מוצדק ומגובה במסמכים) ולאחר סיום ההתקשרות להתחיל לעבוד במקום עבודה אחר באותו תפקיד בחברה אחרת?

התפטרות בשל מחלת בן משפחה ותחילת עבודה במקום אחר

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 23/03/22

היי אלי, 

תודה על השאלה.

במקרה שאתה מתאר עלולה להיווצר בעיה מול המעסיק הנוכחי.

התפטרות בדין מפוטר בשל מחלת בן משפחה, מחייבת קיום קשר סיבתי מובהק בין המחלה לבין ההתפטרות. ככל שלאחר ההתפטרות ישנה תחילת עבודה בתפקיד דומה, דומה כי הקשר הסיבתי מתנתק כי אם המחלה מאפשרת עבודה בחברה פלונית, מדוע לא בחברה אלמונית?!

לכן ישנה סבירות שאם הדבר יתגלה למעסיק הנוכחי הוא ידרוש את פיצויי הפיטורים בחזרה ואולי אף פיצוי נוסף.

מקווה שסייעתי להבנת הנושא.


מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום עבור עובד

תשלום עבור עובד 19/03/22
שלום
האם לעובד שאמור לעבוד בבית משותף פעם עד פעמיים בשנה אמורים לשלם ביטוח לאומי או תשלום אחר להוציא שכר עבודתו?
תודה  

תשלום ביטוח לאומי

ענבל תמם 19/03/22

ערב טוב,


האם מדובר בעובד כנגד חשבונית או בתלוש שכר, שכן בראשון, משלם העובד ובשני המעסיק.

חג שמח,

דילוג לתוכן