פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
התפטרות
שאלה נוספת אני חווה בעבודה לא מעט קושי נפשי שמשפיע על הבריאות שלי וממש נאלצת לעזוב האם אני זכאית לדמי אבטלה מהיום הראשון וכן מה קורה עם פיצויים במצב כזה?
תודה.
התפטרות
בוקר טוב,
השבתי על השאלה מטה.
האם התפטרותך היא בשל המצב הבריאותי?
כמה זמן את בחופשת מחלה?
שאלה
אשתי היית בחופשת לידה כ3 חודשים
כאשר קיבלה שכר עכשיו ניקו לה מ10,000 שח
4800
יש הפרשים שמעסיק משלם רטרו?לא ברור לי
ניכויים מדמי הלידה
שלום רב,
מזל טוב!
מדמי הלידה מנוכים ביטוח לאומי, דמי בריאות ומס הכנסה.
יכול ומדובר בניכויים אלה..
אם לא, תוכל לבדוק מול הביטוח הלאומי.
שבוע נפלא,
משרה חלקית / עובד שעתי
בחוזה העבודה סוכם על 15 שעות שבועיות, בפועל זה משתנה מאוד..
בנוסף, יש שעות של הדרכה , בהן השכר נמוך יותר
אם אני עובדת במשרה חלקית, לדבריו, יכולים ככה להוריד לי שכר על טיפולים שלא מתקיימים?
אודה לסיוע לגבי אופי החישוב של דמי המחלה
חישוב דמי מחלה במשרה חלקית
שלום רב,
האם המעסיק התחייב ל15 שעות שבועיות?
אם כן, מדוע זה לא מתקיים בפועל?
האם ביקשת לברר מדוע?
בכללי, כשהמשרה חלקית, דמי המחלה מחושים באופן חלקי בהתאם לאחוז המשרה.
על מנת לדעת במדויק, נדרשת בדיקה מעמיקה יותר.
כך או כך, מציעה שתבדקי את היקף המשרה והאם מתקיים בפועל כמו שסוכם.
שבוע נפלא,
פיטורין
התחלתי עבודה ב23.12.21
ב8.6.22 המנהל קרא לי והודיע על הפסקת עבודה, אני השבתי שזה בסדר כם ככה מצאתי משהו.
ביקש ממני להכין מכתב על סיום העסקה, ושבהחלטה משותפת לא אגיע כבר מחר 9.6.21 לעבודה. (המכתב אצלי אין אין חותמת חברה)
לאחר שעה התקשר וביקש לקרוע את המכתב כי העו״ד אמר לו שזה לא תקין המכתב.
האם זה תקין? עכשיו אומר לי שאני עזבתי כי אמרתי שמצאתי משהו
פיטורים או התפטרות?
שלום רב,
יש הבדל בין הודעה מצידך על סיום העסקה לבין הודעה מצד המעסיק.
הראשון הוא התפטרות והשני פיטורים.
בהתפטרות, עלייך להודיע למעסיק ולעבוד בתקופת ההודעה המוקדמת (התקופה תלויה בוותק העסקתך).
בפיטורים, על המעסיק לערוך לך שימוע ולאפשר לך לעבוש בתקופת ההודעה המוקדמת.
הצד שמוותר על העבודה בתקופת ההודעה המוקדמת, ישלם את דמי ההודעה המוקדמת, קרי, אם המעסיק ביקש שלא תעבדי בתקופה הזו, עליו לשלם לך בעדה כאילו עבדת.
אם העובד לא מסר הודעה מוקדמת והתפטר מיד, או שמסר הודעה מוקדמת קצרה מזו הנדרשת בחוק, זכאי המעסיק לפיצוי בגובה השכר שהיה העובד מקבל במהלך ימי ההודעה המוקדמת, אילו עבד באותם ימים.
בהצלחה,
דויד
מצלמות מעקב במקום העבודה
שלום רב,
מותר למעסיק להשתמש במצלמות רק למטרות לגיטימיות הרלוונטיות למקום העבודה, ורק במקרה שלא עולה על הנדרש.
כך למשל, המעסיק צריך לקבוע מדיניות מפורטת ולהודיע על על כך לעובדים.
אם אלה חורגים מכך, מומלץ להיוועץ בעו"ד.
בהצלחה ושובע טוב,
ימי חופשה
חישוב ימי חופשה בהיקף משרה משתנה
שלום רב,
החישוב ייערך בהתאם לממוצע היקף המשרה ב-12 החודשים שקדמו לסיום ההעסקה.
התפטרות
שאלה נוספת אני חווה בעבודה לא מעט קושי נפשי שמשפיע על הבריאות שלי וממש נאלצת לעזוב האם אני זכאית לדמי אבטלה מהיום הראשון?
תודה.
התפטרות
שלום רב,
האם התפטרותך נובעת ממצבך הבריאותי? כמה זמן את בחופשת מחלה?
אם התשובה לשאלה הראשונה היא כן, יכול ובתפטרותך תוכל להיות על הרקע הזה ואז תחשבי כמי שהתפטרה בדין מפוטר.
אולם, יש צורך לבדוק את הדברים בצורה יותר מעמיקה.
אשמח לסייע,
איחולי בריאות,
אבטלה שנה אחר שנה
בתקופת הקורונה הייתי מובטלת וקיבלתי דמי אבטלה יותר משלושה חודשים כמו כולם
מאז צברתי 12 תלושי משכורת אבל משניי מקומות עבודה שונים ומהעבודה האחרונה פוטרתי
אני מתחת לגיל 40 האם אהיה זכאית לאבטלה בפעם הנוספת שנה אחר שנה?
האם יש בעיה ש 12 תלושי המשכורת הם לא מאותו מקום עבודה? אלא משני מקומות עבודה שונים? מקום 1 עבדתי 8 חודשי עבודה ובמקום השני שממנו פוטרתי 5 חודשי עבודה מלאים לא הייתה הפסקה בשניי עבודות כלומר החלפתי עבודה אחת באחרת ברצף
מה חשוב לצרף לתביעה?
תודה רבה
חני
זכאות לאבטלה
בוקר טוב,
יש באתר של ביטוח לאומי מחשבון זכאות לאבטלה.
ממליצה לך להיכנס אליו ולבדוק.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים
אני עובדת בחברה שנותנת שירות לאחת העיריות הגדולות בארץ(החברה שאיי עובדת בה עובדת בכפוף לעיריה המדוברת)
אני עובדת במקום העבודה 9 שנים
לפני מספר חודשים היה לי ויכוח עם אחד המנהלים מטעם העירייה.
אותו מנהל הטיל ווטו ודורש מהחברה שבה אני עובדת לפטר אותי.
הוזמנתי לפני מספר ימים לשימוע שלא היה מתרחש עם המנהל מטעם העירייה לא היה מתעקש..
ביום הזימון גיליתי שאני בהריון וכמובן שמיד עידכנתי את הממונים עליי.
אתמול בוצע השימוע מול המנהלים בחברה שבה אני עובדת שבה נאמר לי שלא יוכלו להמשיך להעסיק אותי ושיצטרכו לפנות למשרד התמת לבקש את הפסקת ההעבודה שלי כי הפיטורים אינם קשורים להריון.
השאלה שלי היא כזו..
האם מנהל מטעם העיריה יכול להטיל וטו ולגרום לפיטורים שלי גם בלי שום קשר להריון?
האם הממונים עליי יכולים לבקש את הפיטורים שלי למרות שהוא מציין בשימוע שאם לא המנהל מטעם העירייה סביר להניח שלא היה שימוע
אובדת עצות אשמח לכל עזרה אפילו קטנה ??
פיטורים בהריון
התשובה לכל השאלות שלך היא כן.
הוא יכול לבקש אבל לא יכולים לפטר אותך בלי אישור של הממונה.
ממליצה לך בחום רב לפנות לייעוץ וליווי של עו"ד יש לך המון מה להפסיד.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות
התפטרות בעקבות התנהלות לא תקינה
נשמע שהמעסיק שלך אנו נוהג על פי חוק.
מותר לך להיות חולה ואין להעניש אותך על כך.
כמו כן לא ברור לי מה המסמך ויתור תנאים עליו חתמת אולם אם הוא מנוגד לחוק הוא לא תופס.
תכתבי למעסיק שההתנהלו שלו אינה חוקית ושיחזיר לך את המשמרות ואם הוא לא יסכים תפני ליעוץ של עו"ד לעניין ההמשך.
התפטרות שתבוצע שלא על פי הנדרש לא תזכה אותך בפיצויים ושאר הזכויות המגיעות למי שפוטר ולכן חשוב להתייעץ עם עו"ד.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פרוטוקול שיחת שימוע
אם המעסיק לא מביא לי את הפרוטוקול לעיין בו ולחתום עליו ולא מביא העתק האם זה חוקי?האם הוא יכול לפטר אותי מבלי להביא לי את הפרוטוקול?
תודה
פרוטוקול שימוע
המעסיר צריך לתת לך את הפרוטוקול.
תבקש ממנו שיתן לך.
בכל אופן גם ללא מסירת הפרוטוקול ניתן לפטר אבל אם תגיע איתו להליך משפטי תדרוש את הפרוטוקול.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעסיק שחייב כספים – לשון הרע והוצאת דיבה
אי תשלום תמורה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ניצול חופשת מחלה
ימי מחלה וחזרה לעבודה
אם העובד בימי מחלה אז הוא מן הסתם לא יכול לעבוד.
כשיחזור ממחלה או כשיסתיימו ימי המחלה שצבורים לו הוא יצטרך לחזור לעבודה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חקירה על ידי קב"ט בעבודה
אני בהריון התחלתי, זימנו אותי על ידי קב"ט בעבודה לחקירה על נוכחות ( חשוב לציין קב"ט בעבודה ולא משטרה).
בגלל שאני חוששת לעובר הגעתי עם בעלי, ביקשתי שישב לידי על מנת שיראה שמתנהגים אליי כמו שצריך, בגלל מצבי הרפואי.
האם יש חוק שאוסר לבעלי לשבת איתי בחקירה של העבודה על ידי קב"ט? הוא רק יושב לידי.
האם אני בכלל חייבת להשתתף בחקירה הזאת שנראית לי המצאה כדי לפטר אותי בהיותי בהריון
תודה ויום טוב.
חקירת קבט במקום העבודה
לטעמי אין מניעה שבעלך יהיה נוכח.
למעסיק יש זכות לקיים שיחת בירור ומומלץ שתתייצבי אליה.
אם יש לך חשש מבוסס לכך שרוצים לפטר אותך בגלל היותך בהריון ממליצה לפנות לליווי של עו"ד.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קוד משכורת
קוד משכורת
שאלתי בתאריך 26/6 ולא קיבלתי תשובה. האם המעביד חייב להעביר את המשכורת של העובד לבנק בקוד שיופיע בחשבון של העובד "משכורת" הבנק לא נותן מסגרת אשראי בלי הסעיף משכורת. אשמח לתגובה
הודעה למעסיק על הריון
טרם נתקבל מענה
אודה לקבלת מענה
שאלה לגבי התפטרות
אני צריך לתת 30 יום הודעה מוקדמת, ממתי סופרים 30 ימים, מההודעה בע"פ או מהיום שהגשתי את המכתב ? תודה
הודעה על התפטרות
תשלח מכתב מתוארך ליום בו הודעת על התפטרותך.
מתחילים לספור מיום ההודעה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים בעת פרישה
סעיף 14
מי שיש לו סעיף 14 יקבל את כל הכספים שצבורים לו בקופת הפנסיה בין אם פוטר או התפטר.
למי שאין סעיף 14 - הוא יקבל בהתפטרות רק את הכספים שבקופה ובפיטורים המעסיק יצטרך להשלים לו 2.33% אלא אם כן המעסיק הפריש 8.33% במהלך תקופת העבודה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוק 14 בחוזה
עובדת בחברה 10 שנים ואין לי חוזה במקום העבודה שלי לא חתומה על כלום.
אם יפטרו אותי אני יכולה לדרוש השלמת פיצויים מהמעסיק שלי כלומר התלוש האחרון כפול השנים שעבדתי ואז לראות כמה יש בקופת הפיצויים בחברת הביטוח ולדרוש ממנו את החסר?
וזאת כי אני לא חתומה על סעיף 14
תודה
זכאות לפיצויים
בוקר טוב,
אם תפוטרי את זכאית לפיצויים מלאים בניכוי הסכום שהופרש לרכיב הפיצויים.
אם תתפטרי, תהיי זכאית לחלק שצהור ברכיב זה בלבד.
שבוע נפלא,
אובן כושר עבודה
האם על המעסיק חובה להכניס רכיב אובדן כושר עבודה לפוליסת הביטוח? (עובדת בתור פקידה)
ובמידה וכן, מאיזה שנה חלה החובה הזאת?
תודה.
מדייקת את השאלה**
מדובר בביטוח מנהלים, שהמעסיק לא הוסיף בקרן הפנסיה את רכיב אובדן כושר עבודה (לא שואלת על ביטוח פרטי של אובדן כושר עבודה, שזה ברור שהמעסיק לא חייב לבטח)
תשלום עבור ימי מחלה
במידה ומקום העבודה שלי מוגדר באופן קבוע
יום שישי כיום עבודה חצי יום 4 שעות,
ואני נעדר עקב מחלה,
האם התשלום הוא גם עבור יום שישי?,
חשוב לציין של פי התכנון בסידור העבודה אני לא רשום למשמרת,
הסידור הוא משתנה ואני עובד ימי שישי לסרוגין,
בשישי המדובר אני לא אמור לעבוד על פי סידור העבודה,
אך מקום העבודה כן עובד,
האם בכל מקרה אקבל תשלום?
תשלום ימי מחלה לפי סידור עבודה
היי,
התשלום יהיה לפי סידור העבודה הקיים, כלומר אם לא היית אמור לעבוד, לא יהיה תשלום.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
היקלטות לחברה אחרי סיום העסקה דרך חברת כח אדם
רציתי בבקשה לדעת - עובד אשר מסיים 9 חודשי עבודה דרך חברת כח אדם, אם הוא נקלט כעובד מין המניין בחברה בה הוא עבד, האם החברה שקולטת אותו צריכה לשלם לחברת כח אדם? אם כן, מה הסכום? ממה הוא נגזר? מהשכר שהעובד הרוויח?
תודה
קליטת עובדים למקום עבודה לאחר עבודה דרך קבלן כ"א
היי חן,
מערכת היחסים בין חברת כח האדם לחברה הקולטת (המזמין) היא מערכת יחסים חוזית ותלויה בהסכמות בין שתי החברות. אין לה קשר ישיר לדיני עבודה, אלא ככל שזה נוגע לזכויות המגיעות לעובדים עצמם.
ייתכן שלא לגמרי הבנתי את השאלה, אז מוזמנים לשאול שוב בצורה מפורטת יותר.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה לגבי הרעת תנאים
אני עובדת בגוף מסויים החל ממאי 2020.
התחלתי בשכר של 33 ש״ח לשעה כמנהלת משרד, ועם הזמן נוספו עוד תחומי אחריות לעבודתי וגם השכר עלה.
לפני כחצי שנה הגוף שבו אני עובדת הפסיק לשלם לי משכורת, והמשכתי לקבל משכורת מגוף אחר אבל עדיין עבדתי באותה העבודה בדיוק.
הגוף החדש שילם לי משכורת גלובלית של 5,200 שח לחודש בערך, עבור 70% משרה. לאחר כמה חודשים חזרתי לקבל משכורת מהגוף שבו אני עובדת, וחודש שעבר הוחלט שאני כבר לא מקבלת משכורת גלובלית אלא משכורת שעתית.
אני ביקשתי להעלות בשעות העבודה כי השכר לא הספיק לי והמנהל שלי אמר שאין אפשרות להעלות שכר כרגע אבל אפשר להוריד בשעות העבודה ולהעלות את התעריף השעתי.
אני מרגישה שהתנאים שלי ממש ירדו, כיוון שעכשיו שאני עובדת לפי שעה, לא משולם לי ימי מחלה כמו שצריך ובתקופות כמו החגים וחופשת הקיץ המשכורת שלי תרד משמעותית.
האם זה נחשב להרעת תנאים?
תודה רבה
הרעת תנאים בשינוי מבנה שכר מגלובלי לשעתי
היי אביטל,
על פניו, הסיטואציה שאת מתארת יכולה בהחלט להיחשב כהרעת תנאים. המשמעות של הרעת תנאים היא כי לאחר מתן התראה למעסיק שבעקבותיה לא תוקנה ההרעה, ניתן להתפטר בדין מפוטר. ממליץ לעשות זאת בליווי עורך דין.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות עבודה שבועיות
בבקשה, מה מיכסת שעות העבודה המכסימליות בשבוע בעבודת יום?
ללא קשר לשכר שעות נוספות.
תודה רבה
שעות עבודה
42 שעות שבועיות או 182 שעות חודשיות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכתב פיטורים יכול להישלח במייל?
האם ניתן לשלוח בכתובת מייל מכתב פיטורים?
או שעליי לשלוח אותו בדואר ובכתב?
מדובר על עובד שעבד במשך שבועיים,
קבענו שיחת שימוע והוא לא הגיע אליה...
תודה מראש
מכתב פיטורים במייל
כן ניתן לשלוח במייל, ווטסאפ או בדואר רשום.
מה שחשוב הוא שההליך פיטורים התנהל כפי שצריך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




