פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
הרעת תנאים
ברצוני לדעת האם כאשר עבודתו של עובד הינה לנקות משרדים (כ500 מטר) ביום במשך 4 שנים ולאחר 4 שנים מוסיפים לו עוד 500 מטרים שעליו לנקות (מאחר וחלק מהעובדים פרשו לגמלאות) ללא תוספת שכר ובאותו הזמן של המשמרת, האם זה נחשב כהרעת תנאים?
הרעת תנאי עבודה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם מעסיק יכול לגבות נסיעות
אני עובד בפאב ורציתי לדעת האם מותר למנהל שלי לגבות ממני 15 שקל על מונית חזרה הביתה כאשר אני מסיים משמרת באיזור 2-3 לפנות בוקר כאשר אין תחבורה ציבורית פעילה?
כמו כן רציתי לדעת האם הגיוני שעליי לשלם הפרשות לקרן הפנסיה שלי על סך 5 שקלים עבור כל שעת עבודה, וזה כאשר אני מרוויח נטו מהטיפים. (בטענה שאם הוא יצטרך להכניס את זה לקופה הוא יצטרך לשלם על זה מיסים ואז נרוויח פחות מאם פשוט נתן לו 5 שקל עבור כל שעה שיופנה לקרן הפנסיה
גביה תשלום עבור נסיעות
לא. המעסיק במקרה שלך חייב לדאוג לך לשירותי הסעה/מונית על חשבונו.
לגבי שאלתך השניה. הואיל ותשלום שכר מהטיפים הינו נושא מאוד מורכב הפסיקה קבעה קריטריונים מאוד ברורים מתי שכר טיפים יוכר כשכר . אחד הקריטריונים הוא תשלום זכויות סוציאליות כדין - ולא מהטיפים.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אימון במשמרת
במידה ולא, האם ישנו הבדל אם המקרה הוא שמאמן במקום זומן לשימוע (ואף פוטר והוחזר לאחר שהתחייב שלא ישנה) בעקבות הסיבה הזאת, והוציאו לו חוזה עבודה מחודש עם הסעיף הזה (שאימון במשמרת יבטל פיצויים).
והאם בכלל במצב של אימון במשמרת למעסיק (הוא התרה מראש בפרוטוקול) ישנה את האפשרות להוריד את שעת העבודה הזאת מהעבודה או הורדה של כל אותה משמרת (שלטענתו לא זימן מישהו לעבוד חצי משמרת וגם לא מתכוון לעקוב כמה זמן מתוך המשמרת המאמן התאמן).
תודה
אימון במשמרת
אלון צהריים טובים. סליחה אבל שאלתך אינה מובנת. למה הכוונה באימון במשמרת ? מה אופי העבודה ? ברור שאם מדובר בעבודה בבנק - אז אימון ביום עבודה הוא התנהגות פסולה - אבל אל כך הדבר אם מדובר על עבודה בחד כושר למשל... מהן הנסיבות?????
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום ימי מחלה
אני עובד כסגן מנהל סופר
בחודש יוני הייתי כל החודש במחלה. (יש לי 40 ימים ביתרה)
העברתי את כל האישורים למנהל שלי, פרונטאלי בוואטסאפ ופיקססתי למחלקת שכר.
הבוקר לא קיבלתי משכורת כלל
הם טוענים שלא העברתי את ימי המחלה. יש לי הוכחות(וואטסאפ) והקלטה של המנהל שלי שהוא קיבל. הם עושים לי בכוונה. עכשיו אמרו לי שאם אגיע למסור פיזית הם ישתדלו להעביר ב 16 לחודש את המשכורת
מה עלי לעשות והאם זה נקרא הלנת שכר?
אי תשלום מחלה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הכרה בפציעה כתאונת עבודה
סיורים - המון הליכה ברגל, על בסיס ממש יומיומי (כ-2-3 סיורים בשבוע). לאחרונה
אובחן אצלי שבר מאמץ. האם זה יוכל להיות מוכר כתאונת עבודה? מחלת מקצוע? זה חשוב לי
מאוד כי כאמור אני מושבת מהליכה כעת, וכנראה זמן ההחלמה יכול להיות ממושך מאוד -
אולי חודשים, ויכול לגמור לגמור לי את כל ימי המחלה... מה עושים?
אנא פנה לפורום ביטוח לאומי
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות נוספות
היום ב2 המשמרות, זה נחשב שעות נוספות? הרי יש בין המשמרות הפסקה של 4 שעות. אני
מקבלת שכר שעתי של 30 שקל לשעה. אשמח לתשובה
שעות נוספות
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
המשך העסקה לאחר סיום הקייטנות
העסקת מאבטחים במוסדות חינוך בתקופת הקיץ
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי הבראה
התחלתי לעבוד במשרה מלאה בחודש אוגוסט 2016, האם אני זכאית לדמי הבראה?
האם פשוט אני יכולה לדרוש מהמעסיק לשלם דמי הבראה בחודש אוגוסט 2017? ולא עכשיו...
דמי הבראה - זכאות
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים
תודה לעונים.
התפטרות
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השלמת חופשהת ימי מחלה
האם אני יכולה בתום חופשת הלידה לקחת חופשת מחלה של שבועיים למרות שאני מרגישה טוב ע''ח מה שלא לקחתי בתחילתו והגיע לי עפ''י דין?
תודה
ניצול של ימי מחלה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מותר לי לצאת מוקדם כשבעלי במילואים?
אני אמא לילדים קטנים ועובדת במשרה מלאה. בעלי יצא למילואים ואני לבד עם הילדים. בקשתי מהמעסיק לצאת מוקדם יותר מהעבודה אך הוא לא מסכים. מה עושים?
האם מותר לעובדת שבעלה במילואים לצאת מוקדם?
למזלך- התיקון לחוק עבודת נשים פורסם בשבוע שעבר וכעת המעסיק לא יכול שלא להסכים לכך שתצאי שעה מוקדם יותר החל מהיום הראשון למילואים של בעלך והוא אף לא יכול לנכות משכרך בגין שעה זו בתנאים הבאים:
1. בעלך צפוי להיות במילואים לפחות 5 ימים רצופים.
2. יש לך ילד בן פחות מ13.
3. את מועסקת במשרה מלאה כנהוג במקום עבודתך.
4. הודעת למעסיק כי את מבקשת לממש את זכותך והצגת בפניו אישור על מילואים של בן זוגך.
כמובן- שהחוק חל גם במקרה הפוך בו בת הזוג במילואים והעובד רשאי לצאת בתנאים אלה שעה מוקדם יותר.
בהצלחה ושיעבור בקלות
בברכה,
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פנסיה לעובד
עובד שהגיע לחברה בע"מ עם פנסיה קיימת אך ללא שחרורה ממעסיק
קודם.
למרות בקשות חוזרות ונשנות, העובד לא טרח לטפל בשחרור הקופה ולהעבירה
לרשות המעסיק הנוכחי.
לאחר חצי שנת עבודה העובד פוטר לאלתר ועדיין לא שיחרר את הקופה.
מאחר והמעסיק החדש מחוייב להפריש לו פנסיה רטרואקטיבית אך אין שיתוף
פעולה מהעובד
מה ניתן לעשות?
האם מותר לשלם לו בנפרד את סכום הקופות ולהחתים אותו על הצהרה שמדובר
בכספי הפנסיה ?
תודה רבה
אי הפרשות פנסיוניות
במידה והכספים לא הופרש לעובד לקרן הפנסיה על המעסיק לשלם את אחוזי ההפרשה של התגמולים ושל הפ"פ לעובד בתלוש השכר ולציין זאת בתלוש "חלף פנסיה" "פ"פ"
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הגשת כתב הגנה בבית הדין האזורי
עורך הדין שלי התבקש להגיש כתב הגנה תוך 30 יום מהגשת כתב התביעה בבית הדין האזורי. התאריך בו הוגש והומצא לידנו כתב התביעה הוא 22.6.17.
עד מתי עלינו להגיש את כתב ההגנה, בהינתן שישנה פגרה בקרוב?
תודה מראש,
יעל
הגשת כתב הגנה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכויותיי בסיום העסקה אצל מעביד
החשבונות/משאבי אנוש, הינם עובדים חיצוניים. בסוף חודש אוקטובר ילדתי את ילדי
הראשון. בתחילת חודש פברואר, שלחתי מכתב התפטרות לצורך גידול ילד, עם התראה לפי
החוק של חודש ימים, כלומר בתחילת חודש מרץ. התחילו איתי תהליך של סיום העסקה, הכולל
חתימה על טופס 161א לצורך שיחרור קרן הפיצויים שלי. מאז ועד היום, אני משוחחת
ושולחת מכתבים (מיילים) למעסיק והאחראית על הנהלת חשבונות/משאבי אנוש, לגבי נושאים
שונים בזכויותיי המגיעים לי, שלא ניסגרו. הטעו אותי מספר פעמים ואני מרגישה שמשחקים
איתי משחקים בעקבות חוסר ידע או הקטנת ראש. בשורה התחתונה נמאס לי, אני מרגישה
מיואשת וחסרת אונים. לאחר המרדפים רבים, וטענות נוספות שהיו לי, להלן הנושאים שטרם
נסגרו: - עד יום זה לא קיבלתי מכתב סיום העסקה. - במקום מכתב סיום העסקה משום מה
נשלח אלי טופס של ביטוח לאומי עם פרטיי שאינם כלל נכונים, מילאו את הטופס ללא בדיקה
מינימלית של הנתונים בכרטיס העובד שלי. - את השי לחג שחולק בזמן תקופת החגים, מעולם
לא קיבלתי ,כאשר שאר העובדים כן קיבלו (מדובר על צ'ק כספי). ביקשתי מספר פעמים, אך
באופן תמידי מתעלמים מהנושא. ידוע לי שעל פי חוק , אין להפלות עובדת שנמצאת במחלה
או חופשת לידה. את תלוש המשכורת האחרון (פירוט של יתרת ימי החופש וימי ההבראה ) ,
שהוא בעצמו נושא שרדפתי אחריו לאחר שזה פשוט נשכח מהמעסיק, לא קיבלתי. מציינת בנוסף
שמאז שאנני במשרד, אני נאלצת לבקש במיוחד לקבלת תלושי משכורת, אחרת לא שולחים לי.
מספיק שמקום העבודה התיחס אליי בצורה מזלזלת ומשפילה בזמן היותי בהריון, עכשיו אני
ממשיכה להיות מטורטרת וכעוסה עליהם . הקטנת הראש שלהם אינם ברורה לי. הם טוענים
שבדקו את מה שהגיע לי עם עורך דין , ברור לי שזה ניסיון כדי להשתיק אותי בצורה לא
מובנת, כיוון שהנושאים שרשמתי למעלה, הינם חלק מזכויותיי כעובדת מן המינין. האם יש
מקום לתבוע אותם בבית דין לעבודה, על כל הסעיפים שרשמתי למעלה , וגם על עוגמת הנפש
והטירטור שבשמונה החודשים האחרונים? או שעדיף לסגור את הנושא עם מכתב רישמי מעורך
דין שיחייב אותם לסיים את הרומן הזה ולקבל את המגיע לי על פי החוק, לפחות כהתראה
לפני הגשת תביעה.
סיום העסקה
מכוון שכבר פנית אליהם לא פעם לבד אני מציעה לך בחום להגיש מכתב מגורם יותר רשמי - ובאם זה לא יעזור ויש עילה כמובן רק אז להגיש תביעה .
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים לאחר התפטרות
מהמעסיק?
פ"פ לאחר התפטרות
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נקודות זיכוי מב
נקודות זיכוי
נקודות הזיכוי - הן בעצם הטבה במס ולכן אם אינכם משלמים מס - אין באמת מה לקבל. אבל זה ממש בגדול . אני מציעה לך לפנות לקבל ייעוץ מיועץ מס. או אפילו לפנות למס הכנסה - בזמני הקבלת הל שלהם באופן ישיר לשאול.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשה
פדיון חופשה
בני שלום רב, במידה ובתלוש מופיעים 40 ימים אז בעת ההתפטרות הוא יהיה זכאי לפדיון הימים כפי שמופיע בתלוש וזה במידה ואלה הימים אשר ישארו לו - ולא הוא לא ינצל אותם עד אז.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אחוזי משרה
חודש. ברצוני לדעת האם זה תקין .
שינוי אחוז משרה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים
סעיף 14
בני צהריים טובים. סעיף 14 לא חל על כולם ואחוז ההפרשה הוא שונה בקרן פנסיה מקיפה ולכן כן המעסיק עדין צריך להחתים את העובדים הטפסים כדין
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות ושליחת מייל ללקוחות
התפטרתי מהעבודה ואני מעוניין לשלוח מייל ללקוחות החברה שעבדתי איתם (תמכתי בהם באופן עקיף כי אני שייך להנדסה ולא לשיווק).
כמובן חלק מהם מכירים את השם שלי וחלק לא.
המטרה שלי היא: אם ביום מן הימים אפנה אליהם לעבודה איתם אצל חברה אחרת, ואציג את עצמי אז ידעו במי מדובר.כמובן הפנייה תתבצע אחרי 12 חודשים כי אני חתום על הסכם אי תחרות.
האם שליחת מייל כזה היא בעייתית?
שליחת מייל ללקוחות החברה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הריון בתקופת ההתמחות
תודה רבה.
הריון ולידה בתקופת ההתמחות
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשה
מי מחליט מתי אהיה בחופש?
שלום רב,
המעסיק הוא זה שמחליט מתי יהיו ימי החופשה למעט יום אחד שאת זכאית לבחור.
באם המעסיק מודיע מראש מתי המשרד סגור אז אלה ימי החופשה וביתרה ככל ויש את יכולה לבקש מהמעסיק לנפוש בהתאם לזמנך .
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום דמי הבראה בחל"ת
יצאתי לחל"ת של חודשיים ממקום עבודתי בעקבות תאונת עבודה. אני צפוייה לחזור לעבודה בחודש אוגוסט וביולי משולמים דמי הבראה. אני עובדת שנתיים במקום עבודתי. האם אקבל דמי הבראה למרות שאני לא עובדת החודש?
תודה רבה מראש!
תשלום דמי הבראה
שלום רב
על פניו את זכאית לקבל את התשלום בגין התקופה בה עבדת בניכוי החלת
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי הלנה של הפרשות פנסיוניות
המעסיק שאצלו עבדתי ניכה משכרי עבור פנסיה ופיצויים, אך לא מעביר אותם לקרן הפנסיה.בעקבות כך יש לי 2 שאלות:
1) האם הפיצויים בגין תשלומים אלה זהים להלנת שכר רגילה? (5% על השבוע הראשון ועוד 10% עבור כל שבוע נוסף).
2) במידה והמעסיק ייאלץ לשלם את פיצויי ההלנה, ידוע לי כי מי שיקבל את הכספים תהיה חברת הביטוח, אך היא אמורה להפקיד אותם לקופתי... השאלה שלי היא אם גם את פיצויי ההלנה החברה תפקיד לקופתי (או שאולי כספי הלנת הפנסיה הולכים לכיסה של חברת הביטוח)?
תודה,
עידו
פיצויי הלנה הפרשות פנסיוניות
שלום רב
1. כן- אלה פיצויי הלנה בהתאם לחוק
2. בתי הדין לא נוטים לפסוק פיצויי הלנה וגם אם כן לא בשיעורים הקבועים בחוק ובכל מקרה את התשלום עבור הפיצוי משלמים לעובד ולא לקופה.
3. ככל והמעסיק הפריש מהתלוש אבל לא העביר בפועל לקופה מדובר גם בעבירה פלילית שניתן לפנות למשרד התמת לשם בחינתם את הנושא למול המעסק
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הערת תנאים?!
הרעת תנאים?
שלום רב
יש לבחון את הנתונים ואת הסכם העסקתך ותלוש השכר כדי לענות
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





