פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
טעות בתשלום שכר
כן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב ימי עבודה כולל ימי מחלה
עבדתי במקום מסוים 3 חודשים ובדיוק בסוף החודש השלישי חליתי לכמה ימים, ולאחר מכן התפטרתי.
האם חישוב ימי העבודה הוא עד המחלה או עד ההתפטרות.
אני אציין שבסוף ימי המחלה המעסיק לא רצה שאבוא לעבודה ואשלים את ימי העבודה כפי במחייב אותי החוק למרות ששאלתי אותו.
תודה
חישוב ימי עבודה
חישוב הוותק הוא עד להתפטרות אבל בפועל הימים עליהם משלמים הוא בהתאם לימי המחלה שהיו צבורים לזכותך בגין התקופה.
אם המעסיק ויתר על עבודתך בפועל במהלך ההודעה המוקדמת עליו לשלם לך תמורתם כתמורת הודעה מוקדמת
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום שכר בתקופת הודעה מראש של העובד
האם המעסיק יהיה מחוייב לשלם לי את השכר הזה גם אם אודיע לו במהלך חודש אוגוסט על התפטרותי (בהודעה מראש כקבוע בחוק) ולא יעסיק אותי בפועל כי אין לו עבודה(אני עובד שעתי אך עובד בחברה כבר שנה וארבעה חודשים)?
תשלום שכר בתקופת הודעה מוקדמת
ככל ואתה מעוניין לעבוד והמעסיק מוותר על עבודתך בפועל/ שאין לו איך להעסיקך בפועל אז עליו לשלם לך תשלום תמורת הודעה מוקדמת בגין המועד הקבוע בחוק
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קיבלתי מכתב פיטורין ללא שימוע
קיבלתי מכתב פיטורין ללא שימוע האם וכיצד עליי לתבוע ?
מה מגיע לי עפ"י חוק אם עבדתי חודש ו3 שבועות ?במידה ויבקשו ממני לחזור לעבודה האם עליי להחזיר את מכתב הפיטורין למעסיק?
תודה
קיבלתי מכתב פיטורין ללא שימוע. האם וכיצד עליי לתבוע?
שלום רב
ראשית יש לבחון האם אתה בתקופת ניסיון או לאו ובכל מקרה מה הרקע לפיטורים.
ככל ופוטרת ללא שימוע ואתה לא בתקופת ניסיון אז אכן על פניו הפיטורים לא תקינים אבל לא בכל סיטואציה הייתי ממליצה לתבוע ויש לבחון זאת לעומק.
אם עבדת חודש ו3 שבועות מגיע לך יום הודעה מוקדמת ותשלום עבור חלק יחסי של חופש.
אם יבקשו ממך לשוב לעבודה אז אין תוקף למכתב שקיבלת ככל ותסכים לשוב אליה
בברכה,
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כשירות לשירות המדינה
האם במידה וועדה רפואית של עובדי מדינה קובעת כי אני לא כשירה לתפקיד שלי אותו מלאתי במשך 18 שנה אלא לתפקיד אחר והמעסיק מסרב למצוא לי תפקיד אחר הוועדה יכולה לקבוע כי אני לא כשירה לשירות המדינה או שזה ענין למחלקת כח אדם במשרד הממשלתי בו אני עובדת.
2. מאחר ואני נחשבת עובדת עם מוגבלות האם לאור החוק החדש בו כל משרד מחוייב להעסיק 5% בעלי מוגבלויות ניתן לפטר אותי. במשרד הממשלתי בו אני עובדת מועסקים 1.9 אחוז בעלי מוגבלויות
אודה מאוד על התשובות
כשירות לשירות מדינה
1. תפקידה של הוועדה הרפואית הוא לקבוע את מצבך הרפואי. לאחר קביעתה זהו עניין של מחלקת כוח האדם הוועדה הרפואית לא יכולה להחליט שאת לא כשירה לעבוד כי למעסיק אין משהו מתאים בשבילך אלא לקבוע שאת כשירה לעבוד רק ב.. או לא כשירה לעבוד בעבודה מסוג...
2. בוודאי שניתן לפטר אותך באופן עקרוני החוק לא נותן הגנה מפני פיטורים
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
המלצת רוןפא תעסוקתי
לקחתי חופש מהעבודה היות והייתי במשבר נפשי וכדי לחזור הייתי אצל רופא תעסוקתי שכתב כי אני יכולה לחזור לעבודה אך ורק בתחום שלי ,אני עובדת כסייעת לילדים בבית ספר בערייה ששאלתי אותו מדוע המיגבלה הזאת הוא אמר שככה זה ולא הוסיף וזה נשמע לי מאוד מוזר הרי הגעתי לרופא התעסוקתי בגלל בעיה נפשית והוא החליט שאני חו8זרת לעבודה אבל הגביל זאת רק לתחום שעבדתי בו
המלצת רופא תעסוקתי
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורי עובד מדינה – ללא זכות שימוע
אלא, קראה לי למשרד ופיטרה אותי המנהלת כתבה במכתב הפיטורים, 'חוסר התאמה'היא אף פעם לא קראה לי לפני כן .. או קראה לי לשיחה.כששאלתי אותה מה הסיבה, אמרה שאני איטי בקבלת הקהל. יש לציין כי עבדתי בכל כוחי, עד לשעות הערב המאוחרות. עשיתי את כל המוטל עלי, והכל באהבה ובמסירות.בכל תקופת העבודה , לא היו עלי תלונות מצד הקהל , אלא תשבחות רבות .לא נעדרתי , או החסרתי ימים בעבודה.בגלל מבצע הצבאי בעזה, נאלצתי ימים ארוכים להישאר עד שעות הלילה, לסדר תיקים כי נשארתי לבד, העובד שעבד איתי היה בבית.גם כשפוטרתי, עבדתי עד היום האחרון, בנאמנות, לא החסרתי או חליתי או התחלתי, ואפילו כשהמנהחת ביקשה שאעבוד עוד שבועיים מעבר ליום הפיטורין הסכמתי. למעשה, הבעיה התחילה כעת, כשאני ניגש למכרזים ממשלתיים , בעיקר לתפקידי קבלת קהל, יש עלי חוות דעת לא טובה בתיק האישי, בנציבות שירות המדינה.כמו שכתבתי, לא ידעתי על זכות השימוע, בשימוע הייתי יכול להגן על שמי הטוב , על ידי הבאת חוות דעת מקהל הבאים, וכו'. הדבר פגע בי, וגרם לעומת נפש.
אולי הטעו את המנהלת , עובדים אחרים? אולי היא לא התעניינה וחקרה את העניין לעומק.
1. איך אני משנה את החוות דעת בנושא בנציבות שירות המדינה ?
הרי כרגע כל משרה שאפנה אליה בקבלת קהל , אני חסום !2. האם מגיעים לי פיצויים על זה שלא נערך לי שימוע? יש לציין כי לא רציתי להמשיך במשרד הזה.
תודה
פיטורים ללא זכות שימוע
ברמת העיקרון ככל ולא פוטרת לאחר שימוע כדין אכן אתה זכאי לפיצוי בגין הליך הפיטורים.
יכולה להיות לך בעיה נוכח השיהוי בהגשת התביעה והזמן שחלף ויש לבחון את העובדות לעומק על מנת לדעת לייעץ.
לגבי הטענה בדבר חוות הדעת - לא ניתן לדעת לו היה נערך לך שימוע לו זה היה עוזר אך בכל מקרה יש לבחון את התיק האישי לשם כך
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה בנושא דמי מחלה
ביקרתי עם בתי אצל פסיכולוג וקיבלתי אישור ביקור.
האם האישור תקף למקום העבודה או שאני צריכה להביא אישור מהרופא המטפל?
דמי מחלה
ברמת העיקרון אישור זה אמור לספק אלא אם יש במקום נוהג הקובע אחרת
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובדת שעתית בהריון
שעתית בהריון מגיעות לה 40 שעות בדיקות, והאם זה ניתן לשיקול המעסיק?
עובדת שעתית בהריון ושעות בדיקה
אם העובדת עובדת משרה מלאה כנהוג במקום עבודתה ועובדת 5 ימים בשבוע אז אכן היא זכאית לשעות אלה ואין זה נתון לשיקול דעת המעסיק
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דיני עבודה
כרגע אני עובדת בחודש של ההודעה מוקדמת שעות העבודה שלי הם שמונה עד חמש
ברצוני לצאת באמצע היום לראיון עבודה סיסמתי למנהל שלי שיאפשר לע לצאת בשעה שתיים בצהריים על מנת להספיק את הראיון עבודה חשוב לציין עובדת בתל אביב גרה בנתניה והראיון שם , המנהל שלי סימס לי חזרה שממש לא מאשר שאין כביכול מי שיחליף אותי למרות שהוא כן יכול לשבת על המחשב שלי ולהחליף ואמר לי שעבודה שלי משמונה עד חמש האם יש משהו לעשות בנידון כי אני רוצה גם זמן למצוא עבודה
תודה
היעדרות בהודעה מוקדמת
לצערי המעסיק צודק אלה הם שעות העסקתך.
את רשאית להחליט שאת לא עובדת במהלך ההודעה המוקדמת אבל אז המעסיק יכול לא רק שלא לשלם לך תמורתה אלא גם לנכות משכרך את התשלום שהיה מגיע לך לו היית עובדת
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קיזוז יום חופש כאשר במקביל לא משולמות שעות נוספות
האם בחודש בו לקחתי יום חופש ובמקביל עבדתי ש"נ, זה חוקי שמורידים לי את שעות החופש בעוד לא משלמים לי את הש"נ?
ניתן לקזז שעות חוסר?
אם סוכם כי תעבדי מספר מסויים של שעות, ועבדת פחות, באופן עקרוני ניתן לקזז משכרך בגין שעות החוסר.
אך אם סוכם על שכר חודשי גלובלי, לא יכול להיות מצב שלא ישולם לך גמול שעות נוספות מצד אחד ויקוזזו לך שעות חוסר מצד שני.
כמובן שאם יש לך צבירת ימי חופשה וניצלת אותם, המעסיק ינכה לך את החופשה מהצבירה (ויצטרך לשלם עבור השעות האלה כחופשה).
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם בזמן חופשת מחלה של ת.עבודה הוותק בעבודה נמשך?
אני בחופשת מחלה עקב ת. עבודה, מה עם הוותק שלי?
יחסי העבודה אינם מתנתקים אך צבירת הזכויות בתקופה הזאת היא חלקית.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת החלמה מהירה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין לפני תום תקופת הכשרה בנסיון
פוטרתי לפני שסיימתי הכשרה. המעסיק צריך לשלם לי?
חוזה עבודה, כמו כל חוזה אחר, ניתן להפר אך עשויות להיות לכך השלכות.
מבחינת חובת המעסיק, הוא צריך לשלם לך עבור ימי עבודתך + יום הודעה מוקדמת.
מצידך, תוכל לתבוע פיצויי הסתמכות על חודש עבודה מלא.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעסיק מחייב להגיע במוצ"ש וגם בשישי .
אני מועסק בחוזה אישי גלובלי לאחרונה חוייבתי לעבוד אחת לחודש 7 ימים בשבוע ( משמרת מוצ"ש בנוסף למשמרת שישי ) ללא שום נספח לחוזה ללא שום תוספת תשלום או מתן חופש נוסף בתמורה(עובדים זוטרים מקבלים תוספת 50%לכל שעת מוצ''ש ) אני במשרה ניהולית אך לא משרת אמון ובתחום הקימעונאות . האם חוקי ? מה עלי לדרוש מהמעסיק ?
תוה מראש
חוייבתי לעבוד 7 ימים בשבוע ללא תשלום נוסף, חוקי?
אתה זכאי לקבל גמול שעות נוספות, בין אם בחישוב רגיל ובין אם בתשלום שעות נוספות גלובלי.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הוראה של המעסיק בניגוד לסוג המשרה
המעסיק מציב אותי בתפקיד אחר, עליי למלא אותו?
אם התפקיד שלך הוא מוגדר וספציפי, והתפקיד האחר שונה מאוד במהותו, נראה שאינך חייב על פי חוק למלא אותו.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות בזמן חופשת לידה
מעוניינת להתפטר על מנת להתחיל לעבוד במקום אחר באופן מיידי. שאלתי היא - האם אני
מחוייבת במתן הודעה מוקדמת למעסיק, ובמידה וכן האם המעסיק יכול לחייב אותי לשוב
לעבודה לתקופת ההודעה המוקדמת וממתי? *יש לציין כי נאלצתי לחתום למעסיק בחוזה על
חודשיים הודעה מוקדמת במצב של התפטרות או פיטורים, כלומר מעבר למה שהחוק מאפשר (האם
בכלל מותר היה למעסיק להחתים אותי באופן כזה?)
התפטרות בחופשת לידה מחייבת במתן הודעה מוקדמת?
על פי חוק, כל עובד שרוצה להתפטר מחוייב במתן הודעה מוקדמת, כך גם עובדת שמתפטרת במהלך חופשת הלידה.
תקופת הודעה מוקדמת ארוכה מהקבוע בחוק תהיה תקפה רק במקרה שהיא מיטיבה עם העובד, כלומר במקרה של פיטורים.
בברכת מזל טוב,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום ימי חופש בפעוטון פרטי
הבת שלי נכנסה לפעוטון ב-5 לפברואר 2017
והתשלום החודשי שאנחנו משלמים לה לחודש הינו 2350 ש"ח שכולל את שהותה בפעוטון בימים א-ה משעה 7:15-16:30 הפעוטון מסיים את פעילותו בתאריך 8.8.17 שזה היום אחרון
יש לציין שהמטפלת לקחה במהלך השנה 8 ימי חופש בנוסף ללוח חופשות של משרד החינוך וכעת היא דורשת תשלום נוסף עבור אוגוסט של יום וחצי חופש עבור כל אחד מהחודשים שהילדה הייתה בפעטון וכמובן את 8 הימים של חודש אוגוסט ככה שזה יוצא 1762 ש"ח
היא מחשבת את השכר היומי שלה לפי: שכר חודשי לחלק ל- 24 ימי עבודה בחודש שזה לדבריה המספר המוסכם במשק. האם יש אמת בדבריה?יש לציין שהיא החתימה אותנו בתחילת השנה על חוזה שבו כתוב שבמקרה של עזיבה יש לפצות אותה ביום וחצי עבור חודשי השהות של הילד בפעוטון אך לא כתוב כלום לגבי תשלום ימי חופש בסוף השנה קרי אוגוסט.
כמו כן באוגוסט היא עושה קייטנה שעליה היא דורשת תשלום נפרד בנוסף לכל התשלומים המצויינים לעי"ל רציתי לדעת:
1.האם זה חוקי לדרוש תשלום ימי חופש עבור ימים שלקחה כבר?
2.כיצד יש לחשב את התשלום שמגיע לה עבור אוגוסט?
3.האם מותר לה לגבות ממני תשלום בתעריף גבוהה יותר מההורים האחרים שנכנסו מתחילת שנה
4.האם היא יכולה לתבוע אותי אם אסרב לשלם לה על ימי החופשה שלא מצויינים בחוזה?
תשלום ימי חופשה בפעוטון פרטי
את מציינת שמדובר בפעוטון פרטי. המשמעות היא שאין ביניכם יחסי עובד-מעסיק אלא יחסים של ספק ונותן שירות.
לכן לא מדובר בדיני העבודה אלא בדיני החוזים הכללים ובהסכמות שאליהן הגעתם.
ממליצה להפנות את השאלה לפורום הרלוונטי.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין בגין הפרטה
מה זכויות העובדים בגין הפרטה ?
מה זכויות עובד שמפוטר בגין הפרטה?
על פי חוק סיבת הפיטורים לא משנה והזכויות הן אותן זכויות.
ייתכן שבמקרה הספציפי יהיו זכויות יתר בהתאם להסכם שנקבע.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזה עבודה
מדובר על הסעת ילדים מבית הספר ולחוגים
המעסיק לא משלם הוצ' רכב, זה חוקי?
אם אין צו הרחבה/הסכם קיבוצי שמטיל חובה על המעסיק לשלם הוצ' רכב, הוא לא מחוייב לשלם והדבר תלוי בהסכם אליו אתה מגיע איתו.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפסקת עבודה-פנסיונר
אנא כתוב את שאלתך בהמשך לשאלתך הקודמת
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם בתקופת הנסיון הסעיף של הודעה מוקדם מראש של חוד
הודעה מוקדמת ארוכה מהקבוע בחוק
אם אין התייחסות ספציפית להודעה המוקדמת בתקופת הניסיון, נראה שהסעיף שמדבר על 30 ימי הודעה מוקדמת תקף גם בתקופת הניסיון.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביטוח מנהלים
אני עובדת אצל סוכן ביטוח מתאריך 2.2008. רק בתאריך 1.2009 הוא החל להפקיד תגמולים לביטוח מנהלים. מה החוק אומר לגבי התקופה שלא הופקדו עבורי התגמולים ? האם יש עילה לתביעה ?
המעסיק לא הפקיד לביטוח מנהלים, אוכל לתבוע?
התיישנות תביעה היא 7 שנים ולכן לא תוכלי היום לתבוע בגין אי ביצוע הפרשות משנת 2008.
יחד עם זאת, המעסיק ככל הנראה יצטרך להשלים לך את ההפרש במקרה של פיטורים/התפטרות בנסיבות שמזכות בפיצויים.
מומלץ לפנות לייעוץ פרטני.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה באחוזים
זה תקין ?
שכר על בסיס עמלות בלבד הוא חוקי?
אין מניעה לסכם על שכר על בסיס עמלות בלבד, אך עליהן להיות לפחות בגובה שכר המינימום.
אם בחודש מסויים השכר שלך מעמלות הוא פחות משכר המינימום, על המעסיק להשלים לך את השכר.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלומי ביטוחים וזכויות בזמן חופשת לידה
אני עתידה ללדת כל רגע וככל הנראה אמשיך את חופשת הלידה ללא תשלום עוד מספר שבועות נוספים (מעבר ל 26 שבועות המגיעים לי).
1. מה קורה לגבי הפרשות פנסיה וקרן השתלמות בעת חופשת הלידה בתשלום ולאחריה?
2. האם צבירת ימי החופשה/מחלה נעצרת ביום הלידה וממשיכה בעת חזרה לעבודה מאיפה שהפסיקה או שזה עובד אחרת?
יש לציין שאני עובדת שנתיים וחצי במקום עבודתי, משרה מלאה, שכר גלובלי
תודה
המעסיק צריך להפריש לפנסיה בחופשת לידה?
1. המעסיק צריך להפריש (גם לפנסיה וגם לקרן השתלמות) רק בגין התקופה שבה את זכאית לדמי לידה ולא בגין חופשת הלידה כולה.
בהמשך לזה, המעסיק לא מחוייב לבצע הפרשות פנסיוניות במהלך החופשה ללא תשלום שלאחר חופשת הלידה.
2. ימי המחלה ממשיכים להיצבר בתקופת חופשת הלידה.
הזכאות לימי חופשה מחושבת בהתאם למספר ימי העבודה בפועל במשך השנה הקלנדרית. תקופת חופשת הלידה לא באה נלקחת בחשבון.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת לידה קלה וידיים מלאות,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים
בתיקווה למצוא משקיעים ולגייס שוב כל העובדים בחודשים הקרובים. בנתיים כולם מקבלים
דמי ההפתלה. למרות שלחברה לא סגרה, ההנהלה של החברה אמרה לי שבגלל הבעיות כלכליות
הם יקבלו אישור מהתמת לפטר אותי בגלל שפה לא מדובר על פיתור מרקע של הפלייה. האם
לפי החוק מותר להם לפתר אותי? אם כן האם יש לי זכויות נוספות כדי לקבל משכורות שלי
עד הלידה? למרות המצב הכלכלי אני יודעת שיקבלו כמה החזרים כספיים שאוכל אולי
לזכות,לפחות לשלם לי חלק מהמשכורות העתידיות...שאלתי חשובה כי לא נעים לי להיכנס
לוויכוח אם בסופו של דבר לא ארוויח כלום ולא בכוונה לפגוע בחברה...תודה
אני בהריון ומפטרים אותי, מה הזכויות שלי?
אם את עובדת מעל 6 חודשים, עליהם לפנות למשרד התמ"ת ולקבל אישור לפטר אותך, כפי שנאמר לך.
אם הם יקבלו אישור, הפיטורים יהיו חוקיים. במקרה כזה, החוק לא מחייב לפצות את העובדת על אובדן ההכנסה ותשלום נוסף יהיה תלוי בהסכמות אליהן תגיעי עם המעסיק.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!






