פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

דני נסיעות שלא שולמו

נופר חן 03/09/17
שלום רב,
אני עובדת במסעדת משנת 2011 והמעסיק עד היום לא שילם לי דמי נסיעות והבראה. ברצוני לדעת האם ניתן לדרוש עבור שניהם תשלום רטרו? והאם הדבר מהווה עילה לראות התפטרות כפיטורים? 
תודה רבה!

דמי נסיעות והבראה שלא שולמו

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 05/09/17
נופר צהריים טובים. ראשית את זכאית לתבוע דמי נסיעות - באם את זכאית לכך כמובן רטרו' וכך גם לגבי דמי הבראה. אין זו עילה לפיטורים, אלא עילה לפיטורים שאינם כדין. בהצלחה.   

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורי אישה במהלך טיפולי פוריות

לירון 02/09/17
היי,
רציתי לדעת האם ניתן לפטר עובדת הנמצאת במהלך טיפולי פוריות עקב סגירת תקן?
מה הדין?

פיטורי אשה במהלך טיפולי פוריות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 03/09/17
שלום רב
יש לבחון לעומק אך באופן עקרוני רק לאחר קבלת אישור משרד התמת לפיטורים כאשר משרד התמת יבחן האם לא ניתן למצוא לה תפקיד חלופי

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פעולות לא חוקיות שמתבצעות בחברה ע"י בעל תפקיד

משה 02/09/17
החשב של החברה התבקש ע"י המנכ"ל שהוא גם הבעלים של חברה פרטית להוציא תלושי שכר פיקטיביים לאנשים אשר לא עובדים בפועל בחברה ולקבל את השכר עבורו ובכך להגדיל את שכרו.

החשב שלא רוצה לאבד את עבודתו מבצע זאת אך מסביר לו שלא לא חוקי ואף הוציא לו אימייל בנושא.

המנכ"ל התעלם ובלי קשר לנ"ל עושה עוד כמה פעולות שהן לא ממש חוקיות אלא בתחום האפור.

פעולות אותן מבצע החשב בהוראת המנכ"ל.

אומנם החשב מבצע כל דבר בהוראתו שבאה לפעמים בע"פ ולפעמים בכתב אך מוציא לו אימייל או מזכר בנושא.

במידה והחברה תיכנס לפשיטת רגל או כל בעייה אחרת עם רשות המיסים או רשות אחרת האם יש לחשב איזה שהיא סיבה לדאוג?

ברור שאם יקרה משהו המנכ"ל יאשים אותו אך יש לו גיבוי של אימיילים ומזכרים ומה גם שהחשב לא לקח שום דבר לכיסו אלא רק המנכ"ל, מה גם שהוא עשה כל דבר בהוראתו.

אשמח לחוות דעתך

 

 

פעולות לא חוקיות ע"י בעל תפקיד

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 03/09/17
שלום רב
בוודאי שיש לחשב במה לדאוג שכן החשב הוא זה שמבצע את העבירה. החשב צריך להודיע חד משמעית כי הוא לא מסכים לבצע משימות שהן עבירה על החוק וככל ויידרש לכך ויפוטר בגלל שסירב לעשות אלה ניתן לבחון עילת תביעה בהתאם.
בנוסף באם יש שותפים נוספים כדאי לפנות אף אליהם בתלונה בנושא

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דחוף מאוד – חשוב – מענה בהקדם

בת 02/09/17
שלום אני לא עובדת - נמצאת במחלה, מקבלת קצבה מביטוח לאומי כולל שירותים מיוחדים לתקופה של שנה, היכן שאני עובדת או עבדתי (לא סיימתי לעבוד שם) היו מפרישים קרן פנסיה ובית הבראה, האם בזמן אני מקבלת קצבה מביטוח לאומי, האם המעסיק מחויב להפריש לקרן הפנסיה ובית הבראה ??? (בית הבראה האם גם זה נדרש?) בדקתי דרך חברת הביטוח נאמר כי היות ואני במחלה אבל עדיין עובדת שם, רק המעסיק יכול להפריש לקרן הפנסיה ואני לא יכולה להפריש אלא אם כן זה באופן פרטי.אני מאוד אודה אם אפשר לקבל מענה בקדם, זה מאוד חשוב ויעזור, תודה רבה. 

הפרשה להבראה ופנסיה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 03/09/17
שלום רב
ככל ואין הוראה אחרת בהסכם קיבוצי החל על מקום העבודה המעסיק לא מחויב מכח החוק  להפריש בעבור דמי הבראה וביטוח פנסיוני במשך תקופה זו אם כי ישנן פסיקות שקבעו כי באם העובד נפגע מכוח הפסקה זו במשך הזמן שעוד לא התנתקו יחסי עובד מעביד אז יש להמשיך ולהפריש לו לקופה הפנסיונית על מנת שיישאר רצף אך לשם כך יש לבחון את הקופה הספציפית והאם אין רצף מכוחה בזמן בו את מקבלת את התגמולים

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכאות לתשלום שכר בחודשי הקיץ מאבטח מוסדות חינוך

דודי 02/09/17
כמאבטח מוסדות חינוך שולם לי כרצף תעסוקתי בתום תקופת הקיטנות עבור יתרת חודש יולי בו לא הועסקתי.כך אמור להיות לי משולם השכר הנ"ל גם עבור אוגוסט 2017.בשנה שעברה לא שולם לי כלל עבור החודשים הנ"ל ב2016.האם לא צריך היה לשלם לי גם ב 2016 עבור החודשים בהם המועצה וחברת האבטחה לא מצאו לי תחלופת העסקה?תחילת  עבודתי במרץ 2016.אודה לתשובה הממצה את זכויותי רטרואקטיבית

זכאות לתשלום שכר בקיץ

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 03/09/17
שלום רב
על פניו נראה כי אכן אתה צודק אך על מנת לענות יש לבחון את הסכם העסקתך וכן את תלושי השכר וההסכמים החלים על מקום עבודתך

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מחיקת ימי חופשה לעובד

ציפי 31/08/17
היום נתבשרתי שהורידו לי 5.5 ימי חופשה מהמכסה שלי ללא הודעה על כך שיש לי 5.5 ימי צבירה מעל המותר. האם זה חוקי להוריד ללא הודעה שנותרו לי ימים ועלי לנצלן שאם לא כן הם יבוטלו?
תודה רבה!
ציפי

מחיקת ימי חופשה לעובד

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 03/09/17
שלום רב
יש לבחון האם המעסיק הודיע לכם בהסכם העסקה או בדרך אחרת על סירובו לצבירת ימים. בכל מקרה יש לבחון גם מדוע המחיקה נעשתה כעת ולא בסיום השנה וכן האם תלוש השכר מציין את יתרת ימי החופשה כנדרש. 
כן יש לבחון האם המעסיק אפשר לך לצאת לחופשה או שאת ביקשת לצאת לחופשה והוא סרב ואז הוא לא יוכל למחוק ימים אלה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה לגבי מנקה בניין

שרון 31/08/17
שלום 
יש לנו מנקה בבניין כבר תקופה של 5 שנים , כבר תקופה של שנה וחצי ואולי יותר הוא מגיע מתי שבא לו הוא צריך להיות 2 בשבוע מגיע פעם אחת בשבוע כמעט כל חודש מחסיר 2 או שלוש פעמיים , הדיירים אדישים ואף לא שמים לב להעדרויות וועד הבית מגבה אותו או בשקרים או בהאשמה שאני חצופה שמעירה על כזה דבר שמעתי שיחה בינהם "תגיד לי למה אתה לא בא שאני אדע מה לענות לה " האם במצב כזה נכון להודיע למנקה ואו לועד שהפעמים שהנ"ל לא מגיע ינוקה מהפיצויים שמגיעים לו בעתיד ...? , אציין רק שאין איתו חוזה אלה הסכם בע"פ ,ובנוסף הועד מתנהל שלא כדין בלשון המעטה אך לא הלאה כי לא הפורום המתאים . אודה לכם אם תייעצו לי מה לעשות תודה מראש


תשלום למנקה בנין

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 03/09/17
שלום רב
מי שיכול להציב תנאים למנקה זה הוועד - אבל לא ניתן לפגוע לו בפיצוים.
אם הוא לא מגיע ולא מבצע את עבודתו ניתן לזמן אותו לשימוע כדין ולהתריע בפניו ובאם ממשיך כך אז לפטר אותו.
ככל ולטעמך יש בעיות בהתנהלות אז זכאית לבקש לכנס אסיפת דיירים או לפעול כנדרש לשם החלפתו אך אין קשר בין כך לבין פיצוים למנקה


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאים

אלי 31/08/17
שלום ,העלתי פה כבר שאלה פה שאני צריך לחדד אותה..אני עובד 5 שנים כמנהל מחסן.. בשנה הראשונה לא שולם לי שעות נוספות,ולא רשום בתלוש סעיף שעות נוספות..ב4 השנים האחרונות כן שולם...בקשתי מהמעסיק שלי באחרונה תשלום עבור אותה שנה שלא שולם לי שעות נוספות..הוא סירב.. ביקשתי דוח שעות של אותה תקופה כדי לדעת כמה שעות מגיע לי והוא סירב גם לכך.. יש פה הרעת תנאים מסוימת  שאפשר להתפטר כדין פיטורין? נניח שיש מחלוקת לגבי השעות נוספות..הוא יכול לסרב לבקשתי לדוח שעות של אותה תקופה? איך כדאי לפעול? אני לא מעונין להמשיך לעבוד באותו מקום.. 

הרעת תנאים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 03/09/17
שלום רב
מכיון שבגין כל השנים לאחר נמכן משולמות שעות נוספות קשה לי לראות כי זה יוכר כהרעת תנאים בגין תקופה ישנה בייחוד כאשר יש עליה מחלוקת. אתה זכאי לדוח שעות אבל זה לא עילה להתפטרות בדין מפוטר כיום בגין מה שהיה אז- אתה יכול להגיש תביעה במקביל להמשך העבודה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלה – שישי שבת

ריקי 31/08/17
שלום
אני עובדת שכירה בשכר חודשי, ימים ראשון עד חמישי.
כאשר אני מביאה אישור מחלה על תקופה הכוללת את שישי שבת, המעסיק משלם לי רק עבור הימים שהינם ימי עבודה, ולא על שישי ושבת.
האם זה חוקי?
תודה

ימי מחלה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 03/09/17
כן. שכן בימי שישי שבת את לא עובדת בשוטף ולכן השכר שלך משולם כבשגרה. ( לא מנוכה ממנו בעבור ימים אלה) - לא ייתכן שבאם תהי חולה תקבלי שכר גבוה יותר מהשכר שהיית מקבלת לו היית עובדת רגיל.
מצד שני לצורך הותק של הימים יש לקחת אותך בחשבון דהיינו אם היית חולה חמישי עד ראשון יום ראשון הווא היום הרביעי של המחלה ויש לשלם עליו שווי יום מלא

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המעביד מסרב להמציא אישור לביטוח לאומי

שלמה 31/08/17
שלום רב,
לפני כחודש פוטרתי מעבודה, נרשמתי בלשכת העבודה והיגשתי בקשה לדמי אבטלה.
הבקשה אושרה, אך יחד עם זה קיבלתי מכתב מביטוח לאומי עם נוסח: "לצורך עידכון בסיס החישוב אליך להמציא אישור המעסיק המציין לאיזה תקופה שולמו הפרשי שכר בחודר 4/17 בס"כ 1000 ש"ח"
העברתי את הבקשה למעביד אך הוא סירב להמציא אישור הנ"ל.
האם זו עבירה על החוק כולשהו?
תודה,
שלמה

פנה לפורום ביטוח לאומי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 03/09/17


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים

אבי 31/08/17
עבדתי 4 שנים כנציג מכירות. קיבלתי זימון לשימוע בהתראה של יום, במכתב לשימוע צוין כי אני לא עומד ביעדי המכירות במכתב לשימוע לא צוין כי אני יכול לבקש שיצטרף מישהו מטעמי לשימוע.בשימוע עצמו הוסבר לי שרק עיקרי הדברים ירשמו. לאחר יומים קיבלתי את המכתב פיטורים. מה ניתן לעשות? 

פיטורים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 03/09/17
שלום רב
יש לבחון את המסמכים לרבות מכתב הזימון והפרוטוקול ומכתב הפיטורים על מנת לענות לעומק ולראות מה והאם כדאי לפעול

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום פיצויים בעת התפטרות

נועה 31/08/17
שלום, רציתי בבקשה לדעת אם אני מתפטרת מעבודתי, האם אני זכאית לפיצויים מלאים? אציין שאיני חתומה על שום חוזה.. עובדת שעתית.

תשלום פיצוים למתפטר

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 03/09/17
שלום רב
ככל וההתפטרות היא לא בגין נסיבה מזכה - דהיינו התפטרות בדין מפוטר בהתאם להוראות החוק אז את זכאית לקבל את החלק שהופרש לזכותך בקופת הפיצויים בהתאם לצו הרחבה לביטוח פנסיוני  מקיף במשק כאשר המעסיק לא חייב בהשלמה לפיצוים מלאים.
כדאי לציין כי האחוז של הפיצוים היום בהתאם לצו ההרחבה מהווה כ- 2/3 מפיצויים מלאים כך שככל ואת לא עובדת שם שנים רבות ההפסד הוא לא גבוה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ריבית שנפסקת בבית דין לעבודה

טומי 30/08/17
מהי סוג הריבית שנפסקת בהליכי בית דין לעבודה?
באתר החשב הכללי ישנם כל מיני סוגי ריבית ורציתי לדעת איזו מהן נפסקת בבית דין לעבודה

פנה לפורום בתי משפט

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 31/08/17


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה בלילה

אביטל 30/08/17
אני עובדת במפעל יצרני שעובד 24 שעות ללא הסכם קיבוצי. העובדים שעובדים בלילה (משעה 18:00 בערב ועד 3:00 לפנות בוקר)  הם כל הזמן אותם עובדים כלומר שכל השבוע מראשון עד חמישי+ מוצש אין רוטציה באנשים מי שעובד לילה עובד רק בלילה. השאלה שלי היא אם אני בתור מעסיק מחוייבת לנהוג בכל מקרה ע"פ עבודה במשמרת לילה שבה אסור לי להעסיק אותו יותר משבוע אחד בתוך שלושה שבועות למרות שבשעות הבוקר זה עבודה אחרת ובלילה אחרת ומצריכה לימוד שונה , אין אפשרות שעובדי הלילה יעבדו בבוקר בגלל מהות העבודה, אז מה החוק אומר לגבי זה?

איסור העסקת עובד בלילה

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 31/08/17
אביטל שלום, 
אכן, החוק מחייב אותך באותה מידה בה הוא מחייב את שאר המעסיקים.

יחד עם זאת, באפשרותך לפנות לקבלת אישור משר הכלכלה להתיר סטייה מההוראה הזו. אישור כזה יתקבל אם סדרי העבודה, או תפקידו או טובתו של העובד מחייבים או מצדיקים זאת.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלה

לירן 30/08/17
שלום , רציתי לדעת אם עבדתי ביום מסוים ובסוף היום הרגשתי לא טוב והלכתי לרופא שהביא לי ימי מחלה..אני צריך לקבל על היום הזה יום עבודה..השעות שעשיתי..ולמחרת 50%..? אותו יום שעבדתי נחשב בספירת ימי המחלה?

איך מחושבת ספירת ימי המחלה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 31/08/17
לירן שלום,
באישור המחלה צריך להיות כתוב מאיזה יום עד איזה יום הוא ניתן ובכמה ימים בסה"כ מדובר.

אינך יכולה ליהנות משני העולמות.
אם עבדת רוב היום, הוא יחשב כיום עבודה והיום למחרת ייחשב כיום הראשון להיעדרות. 

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרשה לפנסיה

משה 30/08/17
שלום רב עבדתי במקום עבודה כ 5 חודשים במהלך חודשים אלו לא הופרשו כספים לפנסיה ,לאחר חודשיים מיום עזיבתי יצרו איתי קשר כי הם הפרישו בטעות לאחר חודשיים כסף לקרן הפנסיה ועלייי לשלם למקום העבודה את הפרש המעביד מכוון שהם שילמו זאת
האם עליי לשלם להם את הסכום המבוקש?

המעסיק מבקש השבת ההפרשה לפנסיה, מה עושים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 31/08/17
משה שלום,
אם הגעת למקום העבודה בלי קופה פעילה, המעסיק היה חייב להפריש לך בתום 6 חודשי עבודה.
אם הופרשו לך בטעות כספים בסיום עבודתך ולא היית זכאי להם, נראה כי עליך להשיבם.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים בהתפטרות

מדריכה אנונימית 30/08/17
שלום. התפטרות ממקום עבודה (בלי סיבה "מוצדקת" של מעבר דירה הריון וכו) של 11 שנים על בסיס עבודה יומית ( לא משרה קבועה אבל עבודה רוב החודשים לאורך השנים ) האם אני יכולה לדרוש פיצויים?

התפטרתי. אוכל לדרוש פיצויים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 31/08/17
שלום,
על פי חוק, התפטרות שלא בנסיבות שמזכות בפיצויים - לא מזכה בפיצויים מלאים אלא רק בסכום שנצבר לזכותך בחברת הביטוח, כולל חלק הפיצויים.

יחד עם זאת, את תמיד יכולה לפנות למעסיק ולנסות להגיע להסכמה בדבר תשלום פיצויים.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעה בתנאים

מלי 30/08/17
שלום רב, אני עובדת במקום עבודה כמעט 4 שנים. עם קבלתי למקום הוסבר לי שיש לי חניה בבניין למרות שהדבר לא מצוין בחוזה. לפני שנתיים עקב מחסור בחניות וגידול עובדים התחלתי לחנות חלקית בחניון חיצוני בשעת הצורך וקיבלתי החזרים מלאים על החנייה. כעת עקב מעבר למשרדים חדשים נאמר לנו כי לא תהיה חנייה לכולם בבניין וכנראה כל עובד יצטרך למצוא פיתרון לעצמו והחברה כנראה תחזיר רק חלק מהסכום ולא הכל. לפי מיטב הבנתי ברגע שלא מחזירים לנו את מלוא ההוצאה על החנייה וכיוון שעד עכשיו כן היתה חנייה/החזרים מלאים אז מדובר בהרעה בתנאים. האם כך? מה ניתן לעשות? תודה רבה!

תשלום חלקי על חניה מהווה הרעת תנאים מוחשית?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 31/08/17
מלי שלום,
המעסיק לא מחוייב בתשלום על חנייה. אך נראה שכן באים לקראתך ומוכנים לשלם לך חלקית.
לכן, גם אם מדובר בהרעת תנאים, היא אינה מוחשית. 

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ערעור בבית דין ארצי בירושלים

יצחק גור 29/08/17
האם בערעור לבית דין ארצי אפשר לכתוב גם את כל מה שלא נכתב בפרוטוקול כמו הצעות שהשופט הציע, והערות שלו  בנושאים שונים שלא נכתבו בפרוטוקול??

פנה לפורום בתי משפט

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 30/08/17


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים בגיל פרישה

אילנה 29/08/17
שלום רב,
 אבקש לדעת מהם זכויותי החוקיות במידה ואני מתפטרת ממקום עבודתי ויוצאת לפנסיה.
האם מגיעים לי פיצויים? פדיון ימי חופש? ואיזה עוד זכויות ?

בתודה רבה

הגעתי לגיל פרישה, אני זכאית לפיצויים אם אתפטר?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 30/08/17
אילנה שלום,
אכן, התפטרות בגיל פרישה מזכה בפיצויי פיטורים.
אם נותרו לך ימי חופשה צבורים את זכאית לפדיונם. בנוסף, את זכאית לתשלום דמי הבראה אם לא שולמו לך.

ייתכן שתהיי זכאית לזכויות נוספות בהתאם להסכם העסקתך/הסכמים קיבוציים רלוונטיים.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העסקת מנקה חדר מדרגות ועד בית

יוס 29/08/17
שלוםמבקש לשאול האם ניתן להעסיק מנקה מדרגות על ידי מילוי טופס  תצהיר  שבוא מפורטים התנאים להעסקתו כגון העבודה תהיה כעובד עצמאי ועל בסיס קבלני בלבד ואיו ביני ובין דיירי    או ניציגות שלהם קשר של עובד ומעביד ולא תהיה על הדיירים חבות מעביד כלפי אני מצהיר ולא תיהיה לי דרישה או תביעה כספית כלשהיה מהדיירים בגין פצוי פטורין חופשה פנסיה או תשלום לביטוח הלאומי הטופס יוחתם אצל עורך דין והעובד עצמו  לפני העסקתו האם זה בסדר מבחינת ועד הבית  הטופס נימצא באתר בית משותף פורטל בית משותף     תודה

כיצד מעסיקים מנקה ללא יחסי עובד-מעסיק?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 30/08/17
יוס שלום,
החתמה על הסכם עבודה/תצהיר לא בהכרח תוביל לאי קיומם של יחסי עובד-מעסיק.

שאלת קיומם של יחסי עובד-מעסיק נבחנת בהתאם לנסיבות העבודה הספציפיות כפי שנקבעו בפסיקה.
בין היתר תיבחן שאלת כוונת הצדדים, אופן התשלום, פיקוח, השתלבות ועוד.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דחוף מאוד – חשוב – מענה בהקדם

בת 27/08/17
שלום
אני לא עובדת - נמצאת במחלה, מקבלת קצבה מביטוח לאומי כולל שירותים מיוחדים לתקופה של שנה, היכן שאני עובדת או עבדתי (לא סיימתי לעבוד שם) היו מפרישים קרן פנסיה ובית הבראה, האם בזמן אני מקבלת קצבה מביטוח לאומי, האם המעסיק מחויב להפריש לקרן הפנסיה ובית הבראה ??? (בית הבראה האם גם זה נדרש?) 
בדקתי דרך חברת הביטוח נאמר כי היות ואני במחלה אבל עדיין עובדת שם, רק המעסיק יכול להפריש לקרן הפנסיה ואני לא יכולה להפריש אלא אם כן זה באופן פרטי.
אני מאוד אודה אם אפשר לקבל מענה בקדם, זה מאוד חשוב ויעזור, תודה רבה.

תוספת

בת 02/09/17
שלום
אודה לתשובה, זה מאוד חשוב.

פנסיה חובה

נטלי 26/08/17
שבוע טוב ומבורך,

קיבלתי הסכם ממעסיק שבס׳ מסויים רשום:
״ככל שהמשרד יצטרך לשלם בעבור העובדת תשלום עבור קופת גמל ו/או קרן פיצויים, תשלום זה ינוכה ממשכורתה נטו״
 
אני קראתי שעובד מפריש 6% מעסיק 12.5 שמתחלק חצי תגמולים וחצי פיצויים.

האם הסעיף האמור לעיל נכון ותקין טרם אחתום.

תודה ,
נטלי

פנסיה חובה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/08/17
שלום רב
יש לבחון את כל ההסכם כדי לענות וכן לא ברור למה הכוונה ממשכורתה נטו אבל אכן הניסוח לא תקין- המעסיק מחויב בהפרשה לקופת הפיצוים ולקרן פנסיה 12.5 % חלק העובד הוא 6% ורק חלק זה צריך להיות מנוכה משכר העובד

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים

אריאל 26/08/17
שלום רב.
השבוע הודעתי למעביד שלי שאני עוזבת כי מצאתי מקום חדש. אני יודעת שאני מחוייבת לתת חודש קלנדרי. האם מספיק לאמר לו בעל פה או גם בכתב? כמו כן מה מגיע לי ממנו אם אני מתפטרת?

התפטרות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/08/17
שלום רב
ראשית יש להודיע למעסיק בכתב על מנת שיהיה תיעוד למועד ההודעה 
מגיע לך שחרור של הקופות על שמך וככל ויש לזכותך ימי חופשה אז תשלום פדיון ימי חופשה ותשלום דמי הבראה יחסי ככל ולא שולמו

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביצוע פסק דין

אתי פ.בן חמו 26/08/17
שלום
תוך כמה זמן חייב להתבצע פסק דין של בין דין לעבודה שפסק לטובת הנתבע פיצויים ופנסיה,הפסק דין ניתן באוגוסט 2016 וטרם בוצע? מה ניתן לעשות?
תודה רבה

להגישו לביצוע בהוצאה לפועל פנה לפורום הוצאה לפועל

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 27/08/17


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן