פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

שעת הנקה למשרה מלאה כנהוג במקום העבודה

אימרה 07/09/17
מסרבים לשלם לי שעת הנקה בגלל שהיקף המשרה בחוזה 173 שעות (בפועל לפעמים יותר) כשבעצם אין להם צורך שאעבוד מעבר לשעות שהוגדרו לי- 9 עד 17. ולא עובדים באופן כללי בימי שישי מלבד הבעלים שעובדים סביב השעון.
בתלוש מצוין 0.94% משרה-זה לא התחכמות? השכר חודשי גלובלי
האם אני זכאית ויש מקום לתבוע פיצוי בגין הסירוב?

שעת הנקה במשרה מלאה כנהוג במקום העבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 09/09/17
שלום רב
ככל וזהו היקף המשרה הנהוג במקום העבודה ובעצם כך עובדים כלל העובדים ולא עד 18 אז על פניו אכן הצדק איתך ולא בכדי החוק קבע כנהוג במקום העבודה ולא משרה מלאה ללא תוספת.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מיטל

מיטל 07/09/17
שלום 
הנני עובדת בבק אופיס בחברת ביטוח , האח המנהל יכול לבקש ממני לרחוץ כלים , לשים נייר בשירותים ? 
תודה 

דרישות מעסיק

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 09/09/17
שלום רב
 על פניו ככל ואין מדובר בכך שרק זוהי עבודתך ומדובר בחלק מהמטלות השגרתיות ובמספר כלים מועט של אנשי המשרד הבודדים אני לא רואה פסול בכך יש לבחון את הסכם העסקתך ומה סוכם עמך 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

שני 07/09/17
היי בת 29 אני נכה פיזית. והמעסיק שלי לא שילם לי דמי פיטורין וגם לא פנסיה ולא כלום עבור עבודה שעבדתי אצלו במשך 5 שנים. תבעתי אותו על 40,000 שח והוא גם לא דיווח לביטוח הלאומי. אני רוצה לסגור את הכל כבר כי אני מותשת כל כך ממנו. הוא רוצה לתת לי 30 אלף שח ונסגור כפשרה. 
אם אני אעשה זאת בדיון מול בית המשפט כאשר בכתב התביעה דרשתי גם שיצהיר לביטוח לאומי שעבדתי אצלו- האם במצב כזה לאחר שנקבל תוקף של פסק דין אוכל לדרוש מהמלל שיכירו בי שהייתי עובדת אצלו? 
אשמח לדעת. אציין כי יש לי מכתב פיטורין ממנו !!!! 

פני לפורום ביטוח לאומי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 09/09/17


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלה

שרה חי 07/09/17
שלום
קיבלתי ימי מחלה 39 יום אחרי התקף לב.
מה שצברתי 18.83 ימי מחלה,על היום הראשון לא משלמים,שני והשלישי 50%. קיבלתי 11 יום,במקום 16 והמנהלת חשבונות הסבירה שאני מקבלת ימי מחלה לפי עובד חודשי (אני עובדת שעתית),מקבלת 1.50 לחודש היו חודשים שקיבלתי לפי שעתי1.36 לכן קיבלתי יותר,ולכן מגיע לי רק 11 יום..נראה לי לא אמיתי,ואשמח לתשובה מפורטת,במהירות שיא..תודה ושבת שלום

ימי מחלה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 09/09/17
שלום רב
יש לראות את התלוש ולבחון מה נוכה על מנת לענות.
גם עובד שעתי זכאי ל1.5 יום לחודש עבודה אבל ייתכן ובגלל שאת עובדת חודשית אז בגלל שישי שבת בעצם יש לך רישום שקיבלת עבור פחות ימים אבל השכר אמור היה להשאר אותו הדבר כאמור יש לבחון לעומק כדי לענות

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שימוע לפני פיטורים- הרעת תנאים ואם חד הורית

ה 07/09/17
שלום, אשמח להתייעץ איתכם לגבי הנושא הנ"ל. אני עובדת בחברה כ-4 חודשים ולפני שבוע
הוזמנתי ע"י בעלי החברה לשיחה ידידותית (כדבריו) להעלאת המוטיבציה, כאשר גם שאל למה
אני בחברה, האם זה משום שאני אם חד הורית שצריכה את הכסף. הייתי המומה. לאחר מס'
ימים הוזמנתי ע"י המנהל הישיר שלי לשיחת טרום שימוע, והועלו הטענות שיש צימצומים.
עליי לציין כי דבר מבין הדברים הרשומים בחוזה לא התבצע כגון תוכנית יעדי מכירות
לאחר 3 חודשים, וימי עבודה שנדרשו ממני. אשמח לדעתכם. תודה

שימוע לפני פיטורים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 09/09/17
שלום רב
 על פניו ממה שאת מתארת נשמע שבשיחה הוא ניסה לבחון את השטח - מה הכוונה שיחת טרום שימוע? אם יש להם טענות שיזמנו אותך לשימוע כפי שנדרש גם אם יש צמצומים יש לבחון מדוע מצמצמים אוך ולא אחרים וכיוב

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורי מתנדבים

קורסקוב 07/09/17
האם יש קביעות מחייבות בחוק/בפסיקה לגבי פיטורי מי שהתנדב בעמותה או בחברה לתועלת הציבור ?
אם כן אודה על הפניה מתאימה.

פיטורי מתנדבים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 09/09/17
שלום רב
יש לבחון האם חלים יחסי עובד מעביד או לאו. ככל והם חלים אז יש לפעול ככל עובד וככל ולא אז יש לבחון את מערכת היחסים לפי חוק החוזים ותום הל הכללי

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אישור רופא תעסוקתי

אני 06/09/17
שלום,
אני עובדת סייעת חינוך מיוחד 8 שנים ברשות מקומית עבודה זמנית בתקן.
לפני כ - 4 שנים חליתי, אסור לי להיחשף לשמש כמו כן אסור לי מאמץ גופני, במסגרת עבודתי יש פעם בשנה טיול שנתי שבו אני מלווה הדבר גורם לי לאחר מכן לשבועיים של כאבים וחוסר תפקוד, אין לי ספק שאם אגש לרופא תעסוקתי הנ"ל יאשר לי שאסור לי "פטור" מחשיפה לשמש וכן ממאמץ גופני (הליכה מרובה).
אני מאוד רוצה להמשיך בעבודתי וחוששת שאם אוציא "פטור" מטיולים יפטרו אותי.
שכחתי להוסיף כי אני מוכרת מזה 3 שנים בבטוח לאומי ומקבלת קצבת נכות ולהדגיש כי בכל המסמכים הרפואיים שלי מצויין כי אסור לי להחשף לשמש ומאמץ גופני.
שאלתי היא האם ניתן לפטר אותי באם יש אישור מרופא תעסוקתי? ושוב להזכיר כי שנים אני במשרה של עובד זמני בתקן.
תודה

להוסיף

אני 06/09/17

רציתי להוסיף למרות שלא נראה לי קשור.

חולה במחלה אוטואמונית אשר גרמה גם לפיברומיאלגיה.

האם הפחתה בשעות נוספות מהווה הרעה בתנאים?

אביה 05/09/17
שלום,
אני עובד שנתיים וחצי במקום עבודה כשעד עכשיו הייתי מקבל שעות נוספות באופן קבוע. עכשיו הודיעו לי שמפסיקים עם השעות נוספות. האם זה נחשב להרעת תנאים שבגינה אוכל להתפטר בדין מפוטר?
תודה רבה לעונים

הפחתה בשעות נוספות מהווה הרעת תנאים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 06/09/17
אביה שלום,
לעובד אין זכות קנויה לעבוד בשעות נוספות. לכן, הפחתה של עבודה בשעות נוספות לא מהווה הרעת תנאים.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין ללא שימוע

מירי 05/09/17
בוקר טוב,אני עובדת ב 2 מוסדות השייכים לאותו רשת.לפני שנתיים 5 שנים התחלתי במקום אחד, ולפני שנתיים בדיוק נקראתי למלא את התקן של עובדת שיצאה כמה חודשיים קודם לחופשת לידה.לא קיבלתי בכתב שום מכתב המעיד על השינויים בחוזה. לפני שבועיים נקראתי לשימוע ( בהתראה של יומיים) על קיצוץ שעות במקום בו אני עובדת 5 שנים. באותו שימוע, וללא מתן זימון לשימוע ,נאמר לי שהחל מעוד חודש אני מפסיקה לעבוד במקום ההוא .הסיבות: עובדת אחרת (לא זו שילדה לפני שנתיים..)חוזרת מחופשת לידה ושבעצם הייתי "זמנית "בתקופה הזו. לדברי המעסיק, בגלל שלכאורה הייתי זמנית ( מה שכאמור אינו רשום בשום מקום ולא נאמר לי כלל), הרי שאינני בעצם מפוטרת ולכן אין צורך בזימון לשימוע וכמובן גם אינני זכאית לפיצויי פיטורין.
שאלותי:
1. האם כל המהלך הנ"ל חוקי?
2. מהו בעצם גובה הפיצויים לו זכאי עובד בגין אי הודעה על זימון לשימוע או ללא שימוע כלל?
תודה!

עובד זמני זכאי לשימוע?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 06/09/17
מירי שלום,
אם העבודה לא היתה לתקופה קצובה, את זכאית לשימוע גם אם היית עובדת זמנית.

הפיצויי בגין אי עריכת שימוע משתנה בין מקרה למקרה בהתאם לנסיבות.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום חגים הנופלים בימי שישי

ראובן 05/09/17
השנה יום השני של חג ראש השנה נופל על יום שישי
כמה שעות המעביד אמור לשלם על יום זה ?
אודה על תשובתכם.
יום נעים.

צריך לשלם דמי חג עבור חג שחל ביום שישי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 06/09/17
ראובן שלום,
אם העובד אינו עובד ביום שישי, הוא לא נפגע מכך שחל חג באותו יום ולכן אין צורך לשלם לו עבור אותו היום.

אם יום שישי הוא יום עבודה, העובד זכאי לתשלום דמי חג בערך של יום עבודה. 

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום חגים הנופלים בימי שישי

ראובן 06/09/17

לא הבנתי את התשובה .

לפי דעתי צריך לשלם חג שנופל ביום שישי בדומה ליום חופשה או יום מחלה -ולא בשעות מופחתות  כגון 4 שעות או 6 שעות .

אני שואל מה החוק קובע .

אודה על תשובתך.

יום נעים.

פיטורים לא מוצדקים

ס 05/09/17
התקבלתי לעבודה בחנות תכשיטים כמוכרת במשרת סטודנט, מששרה חלקית. המנהלת הודיעה
שהיא החליטה לשנות את אופי המשרה וכל מי שלא משרה מלאה היא תפטר אותו . אין
באפשרותי לעבור למשרה מלאה . האם זה מוצדק? האם יש עילה לתביעה?

חושבת שפיטוריי לא מוצדקים, יש לי עילת תביעה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 06/09/17
שלום,
אם המעסיקה צריכה עובד במשרה מלאה, זכותה לפטר את מי שלא במשרה מלאה.

בהתייחס לשאלתך כפי שהיא מנוסחת, נראה שאין שום בעיה עם זה. 

כמובן שהליך הפיטורים צריך להיעשות בהתאם לחוק והפסיקה.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים פנסיה

אורן 05/09/17
אני עובד עירייה 27 שנים בשיחה רוצים לעביר אותי מתפקידי 
 אני לא מסכים אם תענו שאני לא עובד אבל טענתי היא שהייתה הוראה לקחת את המפתחות של המחסנים ולא למסור לי אותם אמרו לי שאם אני לא מסכים יביאו אותי לשמוע ויפטרו אותי 
שאלתי אני בפנסיה תקציבית האם יכולים לשלול לי אותה ולפטר אותי אני בן 49  
אם הוא אמר מראש שיפטר אותי אז השימוע זה לפרוטוקול האם מותר 
אם צרכים יש הצבעה בישיבת המועצה וצרכים רוב לפיטורים 
אני נכי צהל ע0 10% נכות לא נכנסת בצו בזמנו הסתדרתי לבד האם מותר להם 









שימוע לפני פיטורים

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 06/09/17
אורן שלום,

אם המעסיק ציין בפירוש שתפוטר, נראה שהשימוע אכן נועד למראית עין בלבד ואם תפוטר תהיה לך עילת תביעה.

שלילת פיצויים יכולה להיעשות רק במקרים קיצוניים. לא ברור משאלתך מדוע שישללו את הפיצויים.

מומלץ לפנות לייעוץ פרטני למיצוי הזכויות.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות עבודה והפסקה

לילך 05/09/17
שלום
האם 9.5 שעות עבודה ביום (כולל חצי שעת הפסקה לפי דברי המעביד) לשכר גלובלי - זה תקין?
כלומר, ממתי אמורים לקבל 125%?
האם ההפסקה על חשבון העובד ללא תמורה או המעסיק?
תודה

מהו אורך יום עבודה בשבוע עבודה של 5 ימים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 06/09/17
לילך שלום,
במקומות עבודה שעובדים בהם 5 ימים בשבוע, אורך יום עבודה הוא 8 שעות ו-36 דקות.

מקובל להתייחס ליום עבודה מלא כיום עבודה בן 9 שעות, שכוללים בתוכם הפסקה.

לכן, אם את עובדת 9.5 שעות בכל יום, נראה שאת זכאית לגמול של חצי שעה נוספת ביום.

אם את רשאית לעשות כרצונך בזמן ההפסקה, לרבות יציאה ממקום העבודה, המעסיק לא צריך לשלם עבור ההפסקה.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עובד שלא החזיר מכשיר נייד

שחר 05/09/17
עובד שעבד אצלי שבועיים קיבל מכשיר נייד ואחרי שפוטר לא הגיע להחזיר אותו , הוא אומר שאם אני רוצה את המכשיר אני צריך להגיע אליו ולקחת אותו ממנו ,  מגיע לו כמה ימים בחודש אוגוסט האם אני יכול לעכב את התשלום עד להבאת המכשיר ?

ניתן לעכב משכורת לעובד שלא החזיר ציוד?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 06/09/17
שחר שלום,
עליך לשלם לעובד שכר לא יאוחר מהמועד הקבוע בחוק (עד ה-9 לחודש).

יחד עם זאת, סעיף 25(ב) לחוק הגנת השכר עוסק בניכויים שמותר לנכות מעובד בשכרו האחרון.
אם הסכום הוא קצוב ומוכח, כלומר, ידוע בדיוק מה סוג המכשיר שנמצא ברשות העובד ומהי עלותו כיום, נראה כי תוכל לקזז את שוויו מהשכר שמגיע לעובד.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זימון לשימוע לפני הפסקת עבודה

גולן 04/09/17
שלום רב,
קיבלתי זימון לשימוע לפני הפסקת עבודה לתאריך 6.9.17.
השימוע אמור להיערך לפני שיעברו 30 ימים מסיום שירות מילואים בן 5 ימים שביצעתי. (הסתיים ב 10/8).
האם הזימון לשימוע חוקי? האם המעסיק צריך לחכות 30 יום מהחזרה משירות המילואים שלי ורק אז לזמן / לבצע שימוע?
אנא עזרתכם ותשובתכם...בתודה מראש!

זימון לשימוע

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 05/09/17
בוקר טוב, לשאלתך - אין כל מניעה לזמן לשימוע,בתקופה זו. 
בהצלחה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת על סיום עבודה

דוד 04/09/17
שלום,

האם זה נכון שמי עבד פחות משלושה חודשים לא חייב למסור הודעה מוקדמת על סיום עבודה ?
תודה.

מתן הודעה מוקדמת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 05/09/17

לא מדוייק. גם עובד שעבד זמן קצר צריך לתת הושעה מוקדמת - וכמובן כי זה חל גם על המעסיק. 3 ימי הודעה מוקדמת לעובד שעבד 3 חודשי עבודה. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מזגן במטבח

ת 04/09/17
המנהל שלי לא מוכן להדליק מזגן לפני שעה 11. אנחנו עובדים במטבח זה קונדיטוריה. האם
מותר לו להחליט על דבר כזה.

תנאי העסקה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 05/09/17
בןקר טוב, אין חוק או דין קובעים מה מותר ומה אסור למעסיק להחליט ולעשות במקום עבודתו, כל עוד זה בגדר הסביר. השאלה היא - ראשית, מדוע? השאלה השניה היא- האם כך היה תמיד או שלאו. שאם זו החלטה שרירותית ועכשוית יכול להיות והמדובר בהרה בתנאי העסקה.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דיני עבודה

ד 04/09/17
אני עובד שלוש שנים במקום עבודה ללא חוזה עם רכב צמוד לפני חודשיים היתה לי תאונה
שנכנסה בי משאית מאחור הייתי חודשיים בחופשת מחלה עכשיו כשחזרתי ביקשתי את מפתחות
הרכב שהיה אצלי ונאמר לי שלא יוחזר לי הרכב ושאני החליט מה לעשות המעסיק שלי רוצה
שאני התפטר כדי שלא יצטרך לשלם לי את מלוא הפיצועים השאלה שלי האם כני יכול להתפטר
עכב הרעת תנאים או שלא מכיוון שאין לי חוזה אין לי שום הוכחה שאני עם רכב צמוד תודה 

שליחת רכב צמוד

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 05/09/17
בוקר טוב, 
לא להתפטר. ראשית לפנות למעסיק בכתב ולבקש ממנו את הרכב הצמוד, כפי שהיה לך תמיד. העובדה שאין חוזה היא לא לרעתך - אלא לרעת המעסיק. ולכן במידה והוא יחליט שלא לתת לך רכב - תוכל להגיש התפטרותך בדין מפוטר ותת הודעה מוקדמת כדין. שיהיה בהצלחה.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה בבה"ד לעבודה נגד חב' ביטוח על שינוי שעשתה ב

ניסים 04/09/17
שלום רב מדובר בתביעה בבה"ד לעבודה נגד חב' ביטוח על שינוי שעשתה בפוליסת אבדן כושר בזמן שאני מוכר במצב של אבדן כושר.    האם נדרש לזמן את החתום על תצהיר עדות ראשית מטעם הנתבעת(ולשאת בהוצאות הזימון)או שברור שכמו שהתובע החתום על התצהיר מטעמו מגיע להוכחות כך גם החתום על תצהיר עדות ראשית מטעם הנתבעת חייב להגיע להוכחות. תודה ניסים.

עדויות מטעם בעלי תצהיר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 05/09/17

כל החתומים על התצהיר מחוייבים להגיע לדיון אלא באם לא המדובר בבעל דין - ואז צד יכול לוותר על עדותך ולמשוך את תצהירו. אז תוכל לבקש לזמנו. אבל עקרונית - מי שהגיש תצהיר - חייב להופיע לדיון. אחרת איין תוקף לתצהיר. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי פירוט ימי חופשה ומחלה בתלוש שכר

חיים 04/09/17
שלום

התחלתי לעבוד במקום עבודה חדש לפני כמה חודשיים.
אני עובד שעתי במשרה חלקית (3-4 פעמים בשבוע).
בתלוש שכר שקיבלתי עד כה לא היה מפורט ימי החופשה והמחלה שצברתי.
כאשר שאלתי את הנהלת החשבונות נמסר לי כי מכיוון שאני עובד שעתי שלא במשרה מלאה, אז אין פירוט של ימי חופשה ומחלה בתלוש אך במידה וארצה לפדות אוכל לפנות להנהלת חשבונות ישירות כדי לברר את היתרה שלי ולנצלה.

האם מדובר בטיעון תקין או שמא הינו נוגד את החוק?

אי פירוט צבירות של ימי חופשה ומחלה בתלוש השכר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 05/09/17
על המעסיק חלה חובה לציין את הצבירה של ימי החופשה והמחלה בתלוש השכר - ותלוש שכר שכזה אינו תקין בעליל. ואין חשיבות כלל לסטטוס - אם אתה עובד חודשי או יומי או שעתי או באם הינך עובד במשרה מלאה או חלקית - או שעה בחודש. 
אתה גם לא חייב לנצל את ימי החופשה או המחלה שלך. אין כל חובה לכך.  
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה דחופה אשמח למתן מענה בהקדם.

שולי 03/09/17
ערב טוב.
בעלי עובד באחת החברות הגדולות בארץ בתור נהג משאית.
49 אחוז מהחברה בבעלות המדינה ו - 51 אחוז בבעלות פרטית. הוא עובד בחברה כבר 10 שנים ואינו עובד קבוע. 
בסוף חודש יוני תוך כדי ירידה מהמשאית הוא עשה תנועה חדה עם הרגל הימנית שלו מה שחשבנו בהתחלה כמתיחת שריר חזקה מאוד ולבסוף גילינו שבעצם יש לו פריצת דיסק.
הגשנו תאונת עבודה דרך מקום העבודה. הוא היה במנוחה שבוע וניסה לחזור לעבודה אך ללא הועיל. הכאב מוקרן מהגב התחתון (רגל ימין) דרך העכוז במורד הרגל עד לכף הרגל עם תחושת נימול בכף הרגל..מיותר לציין שלהמשיך לעבוד הוא לא יכול וכרגע הוא עדיין בחופשת מחלה ומחכה גם לבדיקת mri כי יש חשד לאיזה משהו שלא ראו ב סי . טי שעשה. היום הוא התקשר למנהלת כוח האדם במדור שלהם ושאל אותה בעניין רופא תעסוקתי והאם הוא צריך לפנות אליו...תשובתה היתה שבמידה ותהיה לו מוגבלות רפואית בעקבות הבדיקה אצל הרופא התעסוקתי הם יבדקו האם הם צריכים אותו...בתור עובד מאוד מסור הוא דיי התפלא מתשובתה וגם דיי נפגע... אציין כי במהלך החמש שנים האחרונות הוא עבר כמה משברים רפואיים וכל זאת בעקבות עבודתו הקשה (ניתוח בקע שכמעט עלה בחייו וניצל ברגע האחרון בעקבות דימום פנימי שנוצר במהלך הניתוח..זה היה לפני חמש שנים ולפני שלוש שנים הוא השתתק בצד ימין של פניו וטופל בסטרואידים ופיזוטרפיות למיניהם בשפה הרפואית זה נקרא פציאליס) בכל המצבים הללו לא הגשנו שום תאונת עבודה או איזושהי דרישה לכסף על כך. השאלה שלי היא שכרגע הוא במחלה עד אמצע החודש והוא רוצה לחזור לעבודה שיסיים את המחלה כי הוא מפחד שיפטרו אותו הבעיה היא שכאשר הוא יושב מתחילים לו הכאבים החזקים וזו בעצם הבעיה העיקרית קשה לו לנהוג... ולכן אני רוצה לדעת האם מבחינה חוקית מותר להם לפטר אותו בגלל שהוא נחשב עובד זמני כביכול..מה ניתן לעשות למי עליי לפנות בנושא? מה החוק אומר לגבי עניין מסוג שכזה? אשמח מאוד להכוונה מה עלינו לעשות.תודה רבה וסליחה על האורך.

תאונת עבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 05/09/17
שולי בוקר טוב, 
אנסה להשיב לך עניינית לסוגיה די רחבה. ראשית עדיין מוקדם בשביל בעלך לשוב לעבודה. לבעלך 10 שנות עבודה  מאחריו ז"א שכרגע גם בריאותית מתוך מחשבה על בעלך בלבד שישהה בימי מחלה כל עוד יש לו אישורים מהרופאים - גם באם המדובר בניצול של כל ימי המחלה. המעסיק - לא יעשה דבר ולא יפגע בו ולא יפטר אותו.
לאחר מכן - הוא יופנה ע"י האורתופד לרופא תעסוקתי וכל עובד הרופא התעסוקתי לא יאשר לו חזרה לעבודה - שלא יחזור ושוב. עכשיו כאן יש נקודה מכרעת - האם האישור יהיה לצמיתה או זמני. במידה האישור זמני - בעלך יתבקש לשוב לבדיקות עד לקבל אישור למציתה - או לאי כושר מלא או חלקי וכו'.
בזמן הזה - המעסיק לא יוכל להעסיק את בעלך כי אסור לו. אבל לנוכח הוותק הרב שבעלך צבר - חלק מהתקופה של האי כושר - והדגש הוא על האי  כושר ולא על התקופה של הימי מחלה - כן נחשב לוותק שלצורכי חישוב פ"פ. - אם ידרש לכך.
במידה והרופא התעסוקתי יחליט כי בעלך לא יוכל להמשיך לעבוד כנהג משאית לצמיתה או במשרה מלאה אז למעסיק חל איסור מוחלט להעסיק אותו בניגוד לאישור של הרופא תעסוקתי  - מכאן תשובתה של המזכירה. אם הרופא יחליט כי לבעלך אין עתיד תעסוקתי כנהג - והם לא ימצאו לו תפקיד חדש - יכול להיות שדרכיהם יפרדו.
בעלך ציך כרגע להתעסק רק במצבו הרפואי - אח"כ ובמקביל בתביעה נגד ביטוח אומי ובתביעות הביטוח של אובדן כושר עבודה. בהצלחה.        

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת

רמי 03/09/17
התחתי לעבוד בחודש יוני 17 ואני רוצה לעזוב באמצע חודש ספטמבר 17. כמה ימי הודעה מוקדמת אני צריך לתת אשמח למענה מקצועי. תודה

הודעה מוקדמת של יום אחד על כל חודש עבודה - סה"כ 4

ץ 03/09/17
על פי סעיף 2 + 3 לחוק הודעה מוקדמת לפיטורים ולהתפטרות, תשס"א-2001,

הודעה מוקדמת

עו"ד עדי אורן-פריאנטי 05/09/17
עבור כל חודש - יום אחד. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

תשלום בעבור ערבי חג לעובד שעתי.

איתי 03/09/17
שלום. לאחר כעשר שנים כעובד בשכר חודשי, עברתי לעבוד בשכר שעתי. במקום העבודה עובדים כחמישה ימים בשבוע, ובערבי חג מנכים לעובד חודשי 5 שעות חופשה תמורת תשלום על יום החג.
בהנחה כי אין עובדים כלל בערבי החג, האם גם עובד שעתי זכאי לדווח 5 שעות חופשה בתמורה לתשלום ביום החג עצמו?תודה ושבוע טוב.

תשלום עברי חג לעובד שעתי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 05/09/17
לעובד שעתי משולם שכר ע"פ שעות עבודה בלבד. ולכן באם אינך עובד בערבי חג - לא תקבל שכר ולא תקבל דמי חגים.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים של עובדת חדשה לאחר חופשת מחלה

מאור 03/09/17
שלום. אשתי התחילה לעבוד במקום חדש. לאחר 4 ימים שבהם התחילה את תקופת ההכשרה, היא הרגישה לא טוב ונאלצה להעדר כשבוע וחצי שבהם התאשפזה בבית חולים והתאוששה ממחלתה. מיד כשחזרה לעבודתה, בוצע לה שיחה עם המנהלת שלה, ולאחר כיום נאמר לה שהוחלט לפטרה.
האם ניתן לתבוע במקרה זה?

פיטורים לעובדת חדשה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 05/09/17

מאור צהריים טובים, לצערי לא. אין כל עילת תביעה במקרה דנן. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העלאת שכר בתצורת "שעות נוספות"

אביב 03/09/17
שלום, ברצוני לברר האם תהליך העלאת השכר בתצורה שאפרט כאן חוקי.
אני עובד בשכר חודשי גלובלי.
שכרי עד כה היה,9000 ש"ח (בסיס) + 2000 ש"ח שעות נוספות. אך השכר הקובע לתנאים סוציאליים הינו 11000 ש"ח. על פניו אינני נפגע בתנאים הסוציאליים.

לאחרונה, העלו את שכרי, אך פילחו אותו כך:
8400 ש"ח (בסיס)+ 3600 ש"ח שעות נוספות.
והשכר הקובע לתנאי הסוציאליים הינו כעת, 12000 ש"ח.

*הערה-דבר לא השתנה מבחינת שעות באופן וסגנון עבודתי.
כשביררתי מדוע הורידו את שכר הבסיס, אמרו שזה תקין וזה עניין פנימי של מח' שכר, והכל תקין כל עוד השכר הקובע לתנאים הסוציליים לא נפגע.
 
אבל... ביררתי לעומק ומסתבר שביום בו אסיים את עבודתי בחברה, הפיצויים ייפגעו בצורה רצינית.
לפיכך, אשמח להבין האם מהלך זה של המעסיק הוא חוקי או הוא נחשב להרעה כלשהיא.
תודה.

העלאת שכר באמצעות רכיב "ש"נ"

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 05/09/17
מחד זה לא תקין. באם אינך מבצע שעות נוספות - אז רכיב זה מיותר ופיקטיבי. מאידך באם הינך מבצע שעות נוספות - בגין רכיב זה אין הפרשות סוציאליות ולפ"פ. 

באם בהסכם עבודה יהיה רשום באופן מפורש כי השכר הקובע לצורכי פ"פ, הפרשות סוציאליות, גמל, השתלמות וכו' הוא גם מהרכיב של הש"נ - אזי אין כל בעיה כי הפיצול הוא פיקטיבי והכי חשוב שאתה לא תפגע מבחינת ההפרשות והזכויות הסוציאליות. אבל ברור כי הכי טוב - שהכל יהיה רשום תחת שכר קובע והפיצול מיותר ולא בריא לצדדים.   

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן