פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

מקבל קצבת זקנה-רוצה לחזור לעבודה

דולב גבריאל 16/10/17
שמי גבי
אני בן 67+ עזבתי את העבודה [ לא מקבל פנסיה ]
לאחר חודשיים הבוס שלי ביקש שאשוב לעבודה.
האם אני יכול לשוב לעבודה היום!?? או שאני צריך להמתין חצי שנה
תודה מראש
גבי

חזרה לעבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 17/10/17
גבי בוקר טוב, אין כל מניעה שתחזור לעבודה. קח בחשבון כי המעסיק לאחר כגיל זקנה אינו חייב לשלם עבורך פנסיה אלא רק אובדן כושר. וכמו כן עליך לבדוק שזה לא יפגע לך בקצבת הזקנה שאתה מקבל - אם מקבל....חוץ מזה אין כלמניעה ולא צריכה להיות לך תקופת צינון כלשהי. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים לעובדת זרה ללא רישיון

יהודה 16/10/17
לסבתי יש רישיון להעסיק עובדת זרה והיא מעסיקה עובדת עם רישיון. בנוסף היא העסיקה עובדת זרה נוספת פעמיים בשבוע ללילות, לעובדת זו אין רישיון. לאחרונה סבתי הודיעה לעובדת שהיא זקוקה לה רק לילה אחד בשבוע. כתגובה היא החליטה להפסיק לעבוד בכלל אצל סבתי.
כעת היא דורשת פיצויי פיטורין, פנסיה, ימי חופשה ודמי הבראה. האם אנו מחוייבים לשלם לה? יצויין שכל התשלומים בוצעו במזומן וחושבו לפי שעות.

זכויות סוציאליות עובד זר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 16/10/17
כן. רשיון או לאו - אין זה משנה בדיני עבודה.  ולכן עקב שינוי לרעה בתנאי העסקתה והפחתה במשרה היא בעצם הודיעה לכם כי היא מתפטרת בדין מפוטרת. 
היא כמובן שצריכה לתת הודעה מוקדמת כדין ועליכם לשלם לך את זכויותיה כמו לכל עובד כדין. ע"פ הוותק שלה כמובן ואחוזי משרתה. 
למשל דמי הבראה מגיעים לעובד שעבד שנה. 
פדיון של ימי מחלה - לא קיים. 
פ"פ - לפי וותק ואחוזי משרה.

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויות מנקה מדרגות

ד 16/10/17
מנקה המדרגות שלנו (שעובד אצלנו כ-5 שנים) בחופשת מחלה כבר שבועיים וממתין לתור
לרופא תעסוקתי. מה זכויותיו במקרה שנחליט לפטר אותו? נכון לעכשיו אנחנו משלמים
עבורו ביטוח לאומי בלבד. אודה לכם אם תוכלו לחזור אלי בנושא. 

זכויות סוציאליות לעובדת נקיון בסקטור הפרטי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 16/10/17
שאלתי היא למה לפטר? 
ראשית חל עליכם איסור לפטר את העובדת בזמן מחלה. עליכם גם לשלם לך דמי מחלה. 
שנית, במידה והאישור יקבי שהיא לא כשירה לעבודה ובשל כך תתפטר בדין מפוטרת - יהיה עליכם לשלם לך את כל זכויותיה הסוציאליות כגון פ"פ, פנסיה, הבראה, פדיון חופשה וכו'...

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים בעת חופשת מחלה

ר 16/10/17
שלום רב. הועסקתי כעובד שעתי במכון כושר: כאשר לצערי נשבר לי המרפק. למרות זאת ובשל
העובדה שהמכון נמכר בקרוב, ניצלו את ההזדמנות ופיטרו אותי לאחר השבר. זאת משום שאני
לא אוכל לאמן כחודשיים. האם זה חוקי? כבדתי במקום 3 חודשים. בהם יש לי אין ספר
מכתבי המלצה. מלקוחות ואף אחת המנהלות במקום.

פיטורין בזמן מחלה - תלוי בצבירה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 16/10/17
לא ציינת האם המדובר בתאונת עבודה או לאו. 
בכל מקרה, חל איסור מוחלט על המעסיק לפטר עובד זמן מחלה. עם זאת רשמת שעבודתך במכון מסכמת ב- 3 חודשי עבודה ולכן במידה ואין לך צבירת ימי מחלה אין למעסיק כל מניעה לפטרך. עם כל הצער שבכך. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התייעצות לגבי סיום עבודה

אלעד 15/10/17
שלום רב

עבדתי בשלוש השנים האחרונות כשכיר בתור מורה לשיעורי עזר בקיבוץ באזור הדרום.

לפני מספר שבועות הודיע לי המעסיק שלי שהשנה הם אינם זקוקים לי יותר ולכן אני מסיים למעשה לעבוד שם. המעסיק שלי ואני ביחסים טובים ונהניתי לעבוד שם. יחד עם זאת, אני חושב שלא קיבלתי חלק מן הזכויות שלי

השאלה שלי היא מהן הזכויות שלי:
א. לגבי פדיון ימי חופשה וימי מחלה שלא השתמשתי בהם כלל.
ב. לא זכור לי שקיבלתי דמי הבראה בשנים האחרונות. מה אני עושה לגבי זה?
ג. האם יש דבר נוסף שאני אמור לקבל?

תודה מראש

אלעד

 


סיום עבודה - זכויות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 16/10/17

ראשית לא ציינת האם המדובר במשרה של משרד החינוך או שהמדובר בסקטור הפרטי. 
לגבי פדיון ימי חופשה שלא נוצלו - אתה זכאי לפדיונם. 
לגבי ימי מחלה שלא נוצלו - אין פדיון של ימי מחלה. 
לגבי הבראה - אתה בהחלט זכאי להבראה ע"פ אחוזי משרתך והוותק שצברת במקום. 
כך גם לבדיקת דמי חגים, פנסיה ופ"פ. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב ימי מחלה/חופשה

אורי 15/10/17
אני עובד במשרה מלאה, שכר חודשי (גלובלי) 5 ימים בשבוע, חודש שעבר (ספטמבר) עבדתי 9 ימים ו-9 ימים הייתי בחופשת מחלה עד ערב ראש השנה ולקחתי יום אחד חופש אחרי החג. קיבלתי תשלום על 7 ימי מחלה במקום 8, יידוע לי שחובה על המעסיק לשלם החל מהיום שני של חופשת המחלה ומגיע גם תשלום על ראש שנה שיצא ביום חמישי, מישהו יכול להגיד לי האם החישוב הזה נכון, ממה שההיגיון שלי אומר זה כאילו לא שילמו לי את החג והחסירו בחופשת המחלה. אשמח לקבל הסבר יותר מקצועי.
תודה לכל העונים.

תיקון ימי מחלה

אורי 15/10/17
סליחה, הייתי ב-11 ימי מחלה.

חישוב ימי מחלה

עו"ד עדי אורן-פריאנטי 16/10/17
אתה עובד חודשי /גלובלי ולכן אין המעסיק צריך לשלם לך עבור חג. 
לגבי ימי מחלה באם שהיית ב- 11 ימי מחלה על המעסיק לקזז לך 11 ימים ולשלם לך עבור 10 ימים כאשר על היום השני ושהשלישי - משלמים 50% - דהיינו אתה תראה רק תשלום על 9 ימי מחלה מלאים .
לגבי חופשה - ראיתי כי שילמו לך 2 ימים. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

פוטרתי ללא זכויות

אלון גושן 15/10/17
לאחר 16 שנה של עבודה כמדריך כושר בכפר נוער פוטרתי ללא זכויות הכפר טוען שלא היה ביננו יחסים של עובד ומעביד בגלל שכל שנה הכפר היה מחתים אותי על טופס אבל התשלום היה בצק כל חודש שהם היו משלמים לי ומורדים לי מס אבל לא היו משלמים לי ביטוח לאומי מה אני צריך לעשות כדי לכבל את מה שמגיע לי

יחסי עבודה - קביעה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 16/10/17
ראשית לקבל עזרה מקצועית. ככל הנראה - טענתם היא שאי בניכם יחסי עבודה אלא כי עבודתך הייתה כפרילנסר/עצמאי. ולכן יש לבחון האם ניתן להשית על היחסים בניכם יחסי עבודה או שלאו. 
וכאן יש לבחון מספר לא מועט ש קריטריונים כגון שאופן תשלום, האם זה היה מקום העבודה היחידי שלך או העיקרי. האם התלמידים ושאר אנשי הצוות ראו בך עובד - האם קיבלת תלוש או השיק שולם כנגד חשבונית וכו'... מה קרה בחגים/חופשות /מחלות /טיולים/הרמות כוסית וכ'...
במידה ויש מקום לראות ב שעובד או שהינך עובד של הכפר - תוכל להגיש דרישה לקבלת הזכויות הסוציאליות שלך, ע"פ חישובים בכפוף לוותק ואחוזי משרה 
 בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכר לאחר חזרה לעבודה

א 15/10/17
עבדתי בחברה במשך שנה ומספר חודשים. לאחר מכן התפטרתי למשך כשנה, וכעת אני
מעוניינת לחזור למקום העבודה. אציין כי ההתפטרות נעשתה ברוח חיובית והמנהל מעוניין
שאני אחזור. השאלה היא האם השכר שאני אקבל לאחר החזרה לעבודה הוא מינימום או השכר
שקיבלתי כשהתפטרתי, שהוא היה 29₪. 

שכר לאחר ניתוק יחסי עבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 16/10/17
זה תלוי על איזה שכר תסכמו. אין חובה על המעסיק לשלם לך את שכרך כפי שהיה בעבר. ואת מצד שני לא מחוייבת להסכים לשכר מינימום. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ועדה רפואית של הרשות המקומית

משה סעדה 15/10/17
רציתי לדעת אם אני רוצה להגיש בקשה לוועדה רפואית לאחוזי נכות לרשות המקומית בנוסף לביטוח לאומי זה אפשרי .?

ועדה רפואית של הרשות המקומית

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 16/10/17

שאלתך לא ברורה. האם אתה עובד של הרשות ומעונין לפרוש? אני מציעה לך לפנות לפורום ביטוח לאומי בענין זה 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חברת שמירה אבטחה המשך עם מעביד חדש

איציק 13/10/17
שלום, אני עובד בחברת שמירה באתר נו נותן שירות לאחר מספר שנים חברת השמירה שלי הפסידה את המכרז והגיעה חברת שמירה חדשה שאיתה אני ממשיך באותו אתר שקיבלתי את תלוש המשכורת הראשון ראיתי שהוותק לא משולם פרוס כהמשך הזכויות מהמעביד הקודם באותו אתר אני משרת ,וגם לא מקבלים מתנות חג כחובה(תשלום כספי) לפי הסכם הקיבוצי האם דבר זה תקין ומה עליי לעשות בעניין ??

החלפת מעסיק עובד שמירה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 15/10/17
שלום רב
מבחינת המעסיק החדש אכן אתה מתחיל כעובד חדש ולכן זה תקין . לגבי מתנת חג עליו לפעול בהתאם להסכם .
על המעסיק הישן לשלם לך פיצויי פיטורים מלאים וכן להעביר לזכותך את כל הקופות וכיו"ב ולערוך לך גמר חשבון נוכח סיום העסקתך אצלו בשל הפסד המכרז

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דיני עבודה

פנחס חלפון 12/10/17
שלום רב 
עובד שיוצא לחופש בחול המועד האם זכאי לתשלום עבור החג השני 
          
                בתודה פנחס

תשלום עבור ימי חג

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 15/10/17
שלום רב
ככל ומדובר בחופשה מאושרת אז אכן העובד זכאי לתשלום בגין יום החג

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות

שלומי 12/10/17
אני עובד מעל 3 שנים במקום עובדה במשרה חלקית (כמות השעות החודשית משתנה מחודש לחודש, יש חודשים שבהם אני עובד 50 שעות וישנם חודשים שבהם אני עובד 160 שעות).לאחרונה החלטתי כי אני מעוניין להתפטר ממקום העבודה.האם מגיע לי פיצויי התפטרות? אם כן מהם?

התפטרות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 15/10/17
שלום רב
באם אתה מתפטר ברמת העיקרון מה שאתה זכאי לו הוא רק לקבלת הסכום הצבור לזכותך בקופת הפיצוים ואינך זכאי להשלמה לפיצוים מלאים אלא באם הסכם העסקתך קובע אחרת

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי תפקיד ללא סיבה מקצועית

דודו 12/10/17
ללא סיבה מיקצועית, עקב שינוי ארגוני, ללא התראה ו/או אפשרות לערער הורדתי מתפקידי והועברתי לתפקיד בדרגה נמוכה יותר,
מציין שהתפקיד נשאר והובא למישהו אחר. הדבר פגע במעמדי בחברה, בקידום וביכולת שלי למצוא תפקידים מחוץ לחברה.
מציין שהציעו לי את התפקיד הנמוך יותר או לעזוב את החברה עם התנאים אשר אני אמור לקבל.
 מה הם זכויותי והאפשרויות העומדות. עלי לציין שתנאי השכר לא נפגעו.

שינוי תפקיד

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 15/10/17
שלום רב
יש לבחון הנושא לעומק אך על פניו ייתכן ומדובר בהרעת תנאים המזכה אותך בהתפטרות כדין מפוטר ( מדבריך עולה כי גם כך זה הוצא לך ) יש לבחון האם לא היה מקום לקיומו של שימוע טרם ביצוע השינוי ובמידה ואכן היה מקום לכזה אז ניתן לטעון בענין זה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לשקר לגבי מקום מגורים כדי להתקבל לעבודה

khb 11/10/17
כדי לעבוד במרכז ולהיות בכלל מועמד פוטנציאלי אני לא פעם חייב לשקר ולהגיד שאני גר שם. (מרוויחים שם טוב, גם אם מורידים מזה הוצאות נסיעה).
האם בפעולה הנ"ל אני מסתכן חוקתית? האם ,באם ומתי שארצה לתבוע דמי עבודה ממעסיק כזה, אוכל להסתבך בעצמי כשיתגלה ששיקרתי לגבי מקום מגוריי ואני בעצם לא גר במחוז מרכז? 

אסור לשקר

עו"ד רענן קריב מנהל 19/10/17
אם תיקלע לסכסוך עם מעסיקך, העובדה ששיקרת עלולה לעמוד לרעתך. 
המלצתנו החד משמעית - לומר אמת. תמיד. שקר סופו שיתגלה בעיתוי הפחות מתאים ולגרום נזקים שלא צפית. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עובדת חדשה

עלמה 11/10/17
היי ,
אשמח אם תעזרו לי, אני עובדת חדשה בחברה וכעת הובא לידעתי כי העובדת שעזבה מרצונה , שאותה החלפתי , מעוניינת לחזור לחברה. האם המעביד רשאי לפטר אותי בטענה שהעובדת הקודמת חוזרת ? אני מדגישה כי החוזה שעליו אני חתומה הינו כעובדת קבועה ולא מחליפה או זמנית. האם זה אפשרי וחוקי לפטר עובד חדש בגלל שהקודמת מעוניינת לחזור ?
בתודה 

פיטורים

עו"ד רענן קריב מנהל 19/10/17
ככלל מותר לפטר עובדים אם אין איסור חוקי על כך. החלפת עובד חדש בעובד ותיק ומנוסה יותר היא סיבה סבירה. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סטודנט ודמי אבטלה

דבי ברש 10/10/17
שלום רב
אני סטודנטית לתואר שני והחלטתי השנה להתפטר מעבודתי (בה עבדתי 7 שנים) לצורך "עבודה" כעוזרת מחקר. את השכר שלי אקבל בעצם דרך מלגה.
האם אני זכאית לקבל בנוסף דמי אבטלה?אם כן מה הפרוצדורה?ומה הזכויות הסוציאליות במצב כמו שלי?

שאלות על דמי הבראה - פורום ביטוח לאומי

עו"ד רענן קריב מנהל 19/10/17


האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הלנת שכר ואי תשלום לקרן פנסיה

אלכס 10/10/17
שלום,
אני עובדת במקום עבודתי כשכירה כ-10 חודשים.
כאשר הגעתי לעבוד לא הייתה לי קרן פנסיה פעילה ולא העלתי זאת בפני המעסיק מאחר וידוע לי כי לאחר תקופה של 3 חודשים או חצי שנה המעסיק מחוייב להתחיל להפריש לי כסף לקרן פנסיה ולקרן פיצויים, מעולם לא הופרש סכום בגין פנסיה או פיצויים מתלוש השכר שלי.
בנוסף, משכורתי אמורה להיות משולמת לי כל ה-10 לחודש, אך באופן קבוע ושיטתי המעסיק מאחר בהנכסת המשכורת שלי בכמה ימים, אך חשוב לציין לא איחור מעל 5 יום.
בנוסף, שמתי לב בתלוש השכר האחרון שלי כי נגבה ממני דמי מס הכנסה למרות שההכנסה שלי בברוטו עמדה על 5,184 ש"ח.
בנוסף לכל זה, ימי החופשה המגיעים לי עפ"י חוק שהצטברו לי עד היום עומדים על יום אחד בלבד למרות שלא מימשתי שום יום חופש בתשלום במהלך תקופת העבודה שלי .
אני לא מבינה כל כך בזכויות שלי, אבל חבריי ששיתפתי אותם בזה הגיבו בתדהמה והמליצו להתייעץ עם עורך דין בנושא, אודה להכוונה כלשהי.





זכויות בעבודה

עו"ד רענן קריב מנהל 19/10/17
סיפרת סיפור. הצגת ליקויים שונים. לא הצגת שאלה. הפורום מיועד להצגת שאלות. הוא אינו מיועד למתן חוות דעת, המלצות לפעולה או מתן הכוונה. 
אם יש לך שאלה - ו"מה לעשות?" איננה שאלה לצורך כך - את מוזמנת להציגה. 
אם את זקוקה לייעוץ והמלצות לפעולה פני לייעוץ משפטי פרטני.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום על הבראה והודעה מוקדמת

קרן מורן 10/10/17
שלום רב
עבדתי בחברה פרטית 11 חודשים ופיטרו אותי לאחר מכן. שולמו לי פיצויים אך הבראה והודעה מוקדמת לא.
שאלתי היא האם אני זכאית גם לתשלום דמי הבראה כי אני יודעת שעל פיטורין בסמוך לשנה יש לשלם גם הבראה.
תשלום על הודעה מוקדמת גם לא קיבלתי.
האם זה חוקי? 
תודה
קרן.

דמי הבראה והודעה מוקדמת

עו"ד רענן קריב מנהל 19/10/17
אם את יודעת למה את שואלת? 
כי את לא יודעת. דמי הבראה משולמים לאחר השלמת שנה שלמה בעבודה. העניין של "סמוך" נוגע רק לפיצוי פיטורים. 
את זכאית להודעה מוקדמת או פדיונה בתשלום. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות עקב טיפולי פוריות

חן 10/10/17
אני עובדת מעל שנה כמטפלת למבוגרים, שלעיתים העבודה היא פיזית ומעט קשה... עקב כך ולאור זאת שאני מפספסת כמה טיפולים ומעקבים מאחר והמטופלים שלי צריכים אותי החלטתי להתפטר. 
ברצוני לדעת האם מצבי נחשב כדין מפוטרת? 

לא

עו"ד רענן קריב מנהל 19/10/17


האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורין

בבקשה תשובה מקיפה- 10/10/17
שלום
אבקש את החישוב למנקה חדר- מדרגות שלא מגיע לנקות אלא אחת לכמה חודשים(בחוזה עליו להגיע פעמיים בשבוע)
כשמפטרים אותו.
נא לא להפנות אותנו לפורום אחר.
האם העובדה שלא מגיע את כל הפעמים שאמור להגיע- יכולה להפחית את התשלום?
ושוב- אבקש את מהות החישוב
תודה

פיצויי פיטורים

עו"ד רענן קריב מנהל 19/10/17
כל הכבוד לבקשתך. אנחנו עורכי דין, לא חשבי שכר ולא מנהלי חשבונות. אנחנו נוכל לתת את עקרונות החישוב.
השכר לפיצויים הוא ממוצע השכר של כל תקופת העבודה, כפול שנות העבודה. אין משמעות לעובדה שהעובד לא התייצב לעבודה, אלא שהוא לא זכאי לשכר עבור ימי עבודה בהם לא התייצב, ולכן ימים אל הלא יכנסו לחישוב. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הכנסת שותף לעק

גבי סמסונוב 10/10/17
שלום רב
יש בבעלותי עסק המפעיל פמסיון לכלבים ועוד פעילויות העוסקות בתחום, כמו אילוף וכ״ו..
קניתי את העסק לפני שנה יחד עם שותפה. 
כעת , לאחר שנה מיום הקנייה, רציתי שבן זוגי לחיים העוסק אף הוא בענף הכלבים ייכנס לעבוד יחד איתי בפנסיון.
שותפתי מתנגדת לכך בתוקף בטענה שהיא אינה מסתדרת איתו, שהיא קנתה את העסק יחד איתי ולכ איתו והיא איננה מעוניינת בשינויים.
שאלתי היא, האם אני מחוייבת לתת לה דין וחשבון במידה ובן זוגי לחיים יעבוד לצידי .
תודה רבה

טעות בפורום. לא שייך לכאן.

עו"ד רענן קריב מנהל 19/10/17


האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שלום אני עוסק מורשה, ואני רוצה להעסיק עובד מהבית

יוסי 10/10/17
שלום אני עוסק מורשה, ואני רוצה להעסיק עובד מהבית, דרך האינטרנט, כדי להכריז על הוצאות לעסק, כמו להעסיק פרלינסר, לשלם לו פעם בחודש מה שמגיע לו, רק הבעיה שאותו עובד הוא שכיר ולא עסק, איך אני עושה את זה בצורה מסודרת, בלי יותר מדי כאב ראש ובלי לשלם לו פנסיה וביטוח לאומי?

לא כאן

עו"ד רענן קריב מנהל 19/10/17
קודם כל, זו לא שאלה לפורום. אתה זקוק לייעוץ פרטני. 
בתחום דיני העבודה אתה לא יכול לקבל הגנה מפני חבויות מעסיק.
עיקר שאלתך היא בתחום החשבונאי, ועליך להיוועץ גם עם ראוה חשבון. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלה

שני 09/10/17
כמה ימי מחלה מגיעים לי בשנה הראשונה להעסקה אצל המעביד

ימי מחלה לעובד

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 16/10/17
במידה ואתה עובד חושי במשרה מלאה 1.5 ימי מחלה בחודש. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קריאה לעבודה לשעתיים ביום החופשי הקבוע

ע' 09/10/17
אני עובדת 5 ימים בשבוע, כאשר היום החופשי שלי הוא יום ג'. 
האם מותר למעסיק שלי לקרוא לי ביום ג' לשעתיים למרות שמדובר ביום החופשי שלי? 
מותר למעסיק לשלוח ידיים לזמן הפרטי של העובד? 




זימון לעבודה ביום חופשי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 09/10/17
ע' צהריים טובים,

זה מאוד תלוי, האיזה תדירות הדבר קורה, כיצד את מתוגמלת על כך והאם יש בחוזה / הסכם עבודה שלכם סעיף שדן בכך...האם תפקידך הוא תפקיד במשרת אמון וכו'...במידה ואו - אזי אין כל סיבה לזמנך לעבודה ביומך החופשי ובהחלט את יכולה לבקש ולדרוש לשים לכך סוף.
במידה וכן  - ואת עובדת במשרת אמון ומתוגמלת על כך וזה קורה בתדירות נמוכה - אזי ככל הנראה זה חלק מדרישות התפקיד. 
אין תשובה חד משמעית....כל מקרה נבחן לגופו
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

טופס 161

גלית 08/10/17
שלום ברצוני לברר פוטרתי ממקום עבודתי בתאריך 17.08.2017
עד היום טרם הועבר לחברת הביטוח טופס 161
טרם בוצעו הפקדות לביטוח מנהלים;
חודש 07.2017 הפקדה מלאה
חודש 08.2017 הפקדה יחסית בהתאם לימים שעבדתי באותו חודש
וכמובן שהפוליסה טרם הועברה על שמי
מה אומר החוק?
תודה רבה

המשך

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 09/10/17
במקרה כזה ולהשמת התמונה - וחבל שלא ציינת מה הוותק שלך במקום - יש לערוך חישובים מדויקים - מהם הכספים שהמעסיק לא שילם ו/או לא שילם במלואם ולדרוש אותם - יחד עם כל הדרישות. 
במקרה כזה יש לבחון כי שולמו לך כל הרכיבים הסוציאליים מגיעים לעובד מלבד הפנסיה ופ"פ, גם נסיעות, חופשה, תשלום חגים, ש"נ, הבראה, חופשה וכו'

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן