פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

פיטורים לאחר חופשת מחלה

מיטל 20/11/17
חזרתי לעבודה לאחר חופשת מחלה של 3 חוד'.רופא תעסוקה קבע שאינני יכולה לעבוד 8שעות כפי שעבדתי לפני כן אלא רק 5 שעות(לצורך חזרה הדרגתית).הנני עובדת במוקד שרות לקוחות טלפוני. האם ניתן לפטר אותי בגלל הסיבה שאינני יכולה לתת את כמות השעות כמו קודם?

פיטורים לאחר חופשת מחלה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 21/11/17
המעסיק בהחלט רשאי שלא להסכים לתנאי העבודה החשים אשר הוצבו לו.  אך אין המדובר בפיטורים אלא בהתפטרות בגין מפוטר עקב מצב בריאותי לקוי. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פעולה של עובד בחברה

לירז 20/11/17
חשב השכר של החברה קיבל הוראה בכתב וגם בע"פ מהמנכ"ל של החברה שהוא גם הבעלים להכין שכר לעובד שפועל לא עובד.
בנוסף  להוסיף בתלוש של עובדים מסוימים  רכיב שכר מגולם כבונוס ומצד שני לרשום לעובד  הזה מפרעה בתלוש ואת השק של המפרעה לתת למנכ"ל ללא למוטב  והוא פורע את השק.
העובדים שלהם זה מבוצע אינם מבינים בזה כלום ואפילו לא העירו את תשומת ליבו ולכן אינם מתלוננים.
העניין הוא :
מה יכול לעשות החשב שכר?
האם  במידה והוא מתפטר  בגלל שהוא לא רוצה לעשות את זה התפטרות בדין מפוטר?
מהי הצעתכם והאם יש לחשב השכר שקיבל הוראה חבות כלשהיא כלפי החוק בנושא זה?
האם לצורך ביטוח לאומי הוא יהיה זכאי לדמי אבטלה באם יתפטר

פעולה לא חוקית של עובד בחברה בהוראת המעסיק

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 21/11/17
ראשית חשב השכר בהחלט יכול להתנגד לעשות ולבצע כל עבירה כל כל דבר שאינו חוקי. שנית, התפטרות שכזו צריכה להיות בדין מפוטר מהעילה כי הוא אינו יכול לעבוד בתנאי העבודה האמורים - כמובן כי עליו לתעד זאת. ולבקש בכתב מהמעסיק כי יפסיק לבקש זאת ממנו וכי באם הוא לא יעשה כן הוא יתפטר בדין מפוטר. וכן לתת לו הודעה מוקדמת. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תאונת עבודה

חי ירון 20/11/17
שלום , 
קרתה לי תאונת עבודה מלפני כשבועיים , נתלשה לי אצבע בעת שימוש בעגלה חשמלית ניתנו לי 45 ימי מחלה. בצבירה בעבודה יש לי 20 ימים .  הגשתי תביעה כמובן לביטוח לאומי עם כל הטפסים אך כידוע לוקח להם זמן לאשר ולשלם.אני לא יכול לחכות להכנסה מהם יחזרו לי שיקים ודברים בבנק בעשירי . אני רוצה בנתיים להשתמש בימי מחלה שלי להגיש אותם למעסיקה שלי. זה בסדר חוקית ?  כי אם הם ישולמו לי בעשירי מהמעסיקה ביטוח לאומי פשוט יקזז אותם וישלם על השאר ימים שלא קיבלתי?כי יש לי בצבירה אצל המעסיקה רק 20 ימים למימוש מתוך ה45 יום שניתנו לי מהרופא.
וצריך לעדכן אותם ששולם לי על ה20 ? אם ו..

שאללה נוספת האם כדאי לתבוע את הביטוח של המעסיקה מעכשיו ?  עוד לפני שיש תןצאות ברורות. כרגע עתיד להיות לי ניתוח ביד .

אודה לתשובה תודה רבה



תאונת עבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 21/11/17
עקרונית לא מדובר בימי מחלה אלא בתאונת עבודה ולכן המעסיק לא חייב להסכים לבקשתך. עליך לקבל דמי פגיעה מביטוח לאומי ולא דמי מחלה - חבל גם על ניצול של ימי המחלה. נית, המעסיק צריך לשלם לך את מספר הימים הראשונים שאותם הביטוח הלאומי לא משלם. את זה הוא יכול לשלם לך מראש . לדעתי מדובר ב- 10 ימים אבל אתה יכול לפנות לפורום ביטוח לאומי בענין זה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויות בהתפטרות

ל 20/11/17
שלום רב! עקב מחלה קשה היתי צריכה להפסיק לעבוד לפני 4 שנים בחברה שעבדתי כמה
שנים.נכון לעכשיו יש אישור מרופא תעסוקתי על אי כשירות לעבודה.אני לא מקבלת שום דבר
מחברה ויש לי אחוז נכות שלא נותן זכות לקצבה מביטוח לאומי. חברה לוחצת שאני אתפטר.
שעלות:1.האם הם יכולים לפטר אותי? 2 .מה אני מפסידה במקרה התפטרות ( זכויות,כסף
...)

זכויות עובד בעת התפטרות עקב מצב בריאותי לקוי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 21/11/17
בוקר טוב, חסרים לי קצת פרטים:
האם האישור הוא לצמיתה או זמני.
מתי האישור מהרופא התעסוקתי ניתן - האם לפני 4 שנים או בעת האחרונה. 
האם המשכת לעבוד למרות האישור הרפואי?
בכל מקרה - התפטרות עקב מצב בריאותי לקוי מדובה באסמכתא של רופא תעסוקתי לענין אי כושר - מקנה פ"פ כאילו פוטרת ע"י המעסיק וכן כמובן את זכאית לפדיון ימי חופשה, העברת קופת הפנסיה על שמך וכו'..

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום ערב חג וצבירת חופש יחסי?

דרור 19/11/17
שלום.
1. אני הייתי עובד חודשי (גלובלי). בהסכם העבודה נרשם שעובדים בערבי חג אבל לפני ערב החג הוא אמר לכל העובדים לא להגיע בערב החג הזה.
עבדתי חלק מהחודש בו חל ערב החג ובתלוש השכר ראיתי שלא שילם לי על ערב החג (כן שילם על החג).
האם תקין שלא שילם? או שהיה אמור לשלם?

2. פדיון ימי חופשה בסיום עבודה - עבדתי חלק מהחודש. האם אני אמור לצבור חלק יחסי מהיום חופש שמגיע לי באותו חודש? המעביד לא ציין בתלוש החודש שבו עבדתי חלקית את הצבירה היחסית של אותו חודש.

תודה מראש.

תשלום חגים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 21/11/17
דרור בוקר טוב במידה ובהסכם רשום כי על העובדים לעבוד ערב חג והמעסיק הוא זה שמנע מכם את העבודה אתם זכאים לתשלום חג - ואתה עובד חודשי ולכן אתה מקבל בכל מקרה דמי חגים. עם זאת תשלום ערב חג - אתה לא זכאי - המעסיק יכול להוציא עובד לחופשה עד 7 ימים ללא הודעה מראש וזה כנראה מה שהחליט לעשות. 
לשאלתך השניה - כן אתה זכאי לצבירת חופשה ודמי מחלה לפי וותק ואם עבדת שבוע מתוך החודש או חודש שלם אתה זכאי לצבור לפי העבודה באותו החודש.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אך...

דרור 24/11/17
אך,
בחודש שלפניו, כשהיה ערב חג אחר, ועבדתי גם חלק מהחודש (כי התחלתי לאחר תחילתו) כן נחשב לי ערב החג בשכר (המעסיק אמר לנו שלא מגיעים).
אז למה הפעם לא קיבלתי? באינטרנט כתוב: ״אם המעסיק בוחר להוציא את העובדים לחופשה בערב החג, הוא ישלם לעובדים בעבור יום עבודה מלא.״ 
אודה להסברך.
כמו כן, תשלום על נסיעות בחג (כשלא עבדתי), האם מגיע בכל זאת?

שוב תודה

בעייה רצינית

אדי יששכרוב 19/11/17
שלום רב
בבניין משותף יש חברה שמנהלת -ולא ועד בית.
יש מנקה אשר יש איתו חוזה לפעמיים בשבוע.הוא לא מגיע לנקות כמעט אף פעם,אולי פעם בחודש.
פנו אליו הרבה פעמים והוא מבטיח שיבוא- ולא בא.אז המדרגות נשארות מלוכלכות.
חלק מהדיירים פנו לחברה המנהלת וביקשו לפטר את המנקה. הדבר כרוך בפיצויים כי הוא עובד שנים רבות.
החברה- לא מוכנה לעסוק בכך.
האם זו פרורוגטיבה של החברה- שלא לפטר את המנקה?
מה הדיירים יכולים לעשות?
הרי הם אלה שמשלמים בכל חודש- עבור אי- עבודה.
ושוב- השאלה נוגעת לאפשרויות הפעלת החברה כדי שתפעל בנושא הפיטורים.
תודה על מענה מקיף
אדי

זכויות מנקה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 21/11/17
באם הדיירים מעסיקים את העובד באמצעות חברה ואתם מקבלי חשבונית מאת החברה  - אין בינכם יחסי עובד ומעביד ולכן על החברה להתעסק בכל מה שקשור עם העובד וזה אומר להחליף, לפטר או כל דבר אחר. במידה ולאו - ואתם מעסיקים אותו בהעסיקה ישירה - ולא באמצעות החברה - אז תצטרכו לפטר אותו ולשם לו פ"פ ואת כל זכויותיו הסציאליות.   

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יום מנוחה שבועי למועסק בחוזה אישי

עידן 19/11/17
לעובד רגיל שהמעסיק מקבל אישור להעסקתו ביום המנוחה יש לתת שבת חופשית אחת לארבעה שבועות. מה אומר החוק לגבי עובד המועסק בחוזה אישי? האם ניתן להעבידו ברצף כל שבת?

עבודה ביום מנוחה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 21/11/17
העסקה בשבת היא אסורה . עובדת שמועסק ביום שבת - זה רק בהיתר לעבודה בשבת. כמובן כי אז יש לשלם לעובד עבור שעות שבת, וכן לתת לו יום מנוחה חלופי. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעת סיום יחסי עובד מעביד

יעקב עובדיה 19/11/17
שלום רב.
באוגוסט 2016 עברתי תאונת עבודה בדרכים
בזמן שדלת רכב העבודה נטרקה וקטעה לי חלק
מאצבע של יד ימין החזקה שלי לאחר חופשת מחלה
של 91 ימים ניגשתי לרופא תעסוקתי לבדוק אם אני
יכול לשוב למקום עבודתי הרופא טען שלא והפנה
אותי לביטוח לאומי ששם יחליטו מה לעשות איתי
עברו שבועות וחודשים ומצב האצבע שלי החמיר
שנאלצתי לעבור ניתוח נוסף באפריל 2017 עברתי
ניתוח נוסף שגם הוא לא צלח וחוזר חלילה אותו הסיפור
עם ר.תעסוקתי וב.לאומי. בעקבות זה המעסיק
אינו
מוכן להשיב אותי למקום העבודה בטענה שאין ביננו יחסי עובד מעביד לאחר
חופשת המחלה. למרות שהייתי בקשר רציף עם הפקידה ומנהל העבודה כל הזמן הזה
עידכנתי לגביי מצבי.המעסיק טוען שאני שייך לביטוח לאומי ומבחינתו אני עזבתי
את מקום העבודה ביוזמתי.
 ומבחינתו הוא לא חייב לי מאומה אפילו לא מכתב פיטורין+ פיצויים לאחר מספר חודשים
שוב הוחלט לנתח בתאריך ינואר 2018 האם זה נכון וצודק
שלא מגיע לי כלום? חייב לציין שאני מאוד מתקשה למצוא מקום עבודה בגלל ההחמרה של האצבע.
בבקשה תגובתכם.

סיום יחסי עבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 21/11/17
יעקב בוקר טוב, אנסה לשעות לך קצת סדר:
אתה נמצא בסטטוס של תאונת עבודה ויתרה מכך - הרופא תעסוקתי לא מאשר לך לשוב לעבודתך ולכן על המעסיק אסור להעסיק אותך. 
במצב זה - אתה בעצם מתפטר בדין מפוטר. דהיינו, מגיע לך את כל הזכויות הסוציאליות בעת סיום יחסי העבודה, פדיון חופשה, פ"פ (בצירוף וותק חלקי שבו שהיית באובדן כושר), תשלום דמי הבראה , מכתב שחרור לקרן הפנסיה וכו'...
במקביל עליך לפנות לביטוח לאומי גם לענין קבלת דמי פגיעה וגם לענין קבלת נכות. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעת התפטרות ממקום העבודה

יעקב חנה 19/11/17
שלום רב...
התפטרתי ממקום עבודתי לאחר שנה וחצי
מסרתי למעסיק מכתב שבו אני מסימת
לעבוד בעוד כחודש מיום ההודעה.
שאלתי האם המעסיק צריך לשלם לי פיצויים
מלאים? ואלו הן עוד זכויות מגיעות לי?

הודעת התפטרות ממקום העבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 21/11/17
בוקר טוב, 
לא המעסיק לא צריך לשלם לך פ"פ אלא לפי  צו ההרחבה לקרן פנסיה מקיפה. אלא באם התפטרת עקב חריגים בחוק. כגון התפטרות לאחר לידה וכו'..
מעבר לכך כמובן כי הינך זכאית לתשלום פדיון חופשה, הבראה באופן יחסי וחלקי לוותק שצברת, העברת קופת הפנסיה על שמך וכו'.. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בדיקת פוליגרף עקב סירוב המעסיק לעמוד בהסכם שבע"פ

אנה 19/11/17
הי עבדתי במשך 6 שנים בניהול רשת מסויימת. הרשת הופעלה ע"י זכיין שלא החתים אותי מעולם על חוזה עבודה.

עזבתי את עבודתי לפני כשנה לאחר סיום לימודי האקדמים והרצון לעבוד במקצוע שרכשתי.
נתתי כחודשיים זמן התראה מראש, הכשרתי את מי שאמור היה לחליף אותי והתנהלתי בצורה הכי הוגנת שיש גם בעזיבה וגם במהלך עבודתי. התנהלותי היתה ללא רבב ונתתי מעצמי יותר מ200% במהלך כל הזמן שעבדתי שם.

לפני שעזבתי את עבודתי שאלתי את המעסיק לגבי תשלום הפיצויים שלי (הכוונה לפיצויי פיטורין, לגבי הפיצויים שמופרשים לי מידי חודש עפ"י החוק- לא היתה לי סיבה לשאול כי מובן מאליו שזה משהו שמגיע לי ממילא ),המעסיק טען בפני:"אל תדאגי את תקבלי הכל, כל מה שמגיע לך" אבל כשעזבתי את עבודתי ועד עכשיו לא קיבלתי שום דבר (כאמור חוץ ממרכיב הפיצויים שנמצא בקופת הפנסיה שלי). עפ"י חישוב שעורך הדיו שלי עשה מגיעים לי עוד  כ 35,000 ש"ח 

המעסיק נתן לי מכתב פיטורים ובתמורה החתים אותי שאני לא אתבע אותו , אך כעת כשאני מבינה ש"עבד עלי" אני רוצה לשלוח לו מכתב התרעה לפני תביעה.

שאלתי היא- במידה והמעסיק יטען שלא הבטיח לי דבר, ובמצב של "מילה שלי" מול "מילה שלו" - האם אוכל לפנות לבדיקת פוליגרף מרצוני בה אוכיח שאכן זה מה שהובטח לי על ידו בסיכום בע"פ? האם זה קביל בבית משפט לענייני עבודה?

בדיקת פוליגרף

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 21/11/17

אנה בוקר טוב,
ראשית בדית פוליגרף אינה ממש "תופסת" זו מילה שלך מול מילה ללו ואם הוא לא חייב לשלם לך פ"פ מלאים - אז את בעקרון לא זכאית ואין ביה"ד יכול לחייב אותו לשלם לך. 
לגבי כמה מגיע לך פ"פ לפי חוק פנסיה חובה והאחוזים שנצברים שם - את זה יש לבדווק ולערוך חישוב מדוייק. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורין על התפטרות עקב נישואין

יחיאל 19/11/17
שלום
עבדתי כמדריך לילה בהוסטל משך שנתיים
נישואי מנעו ממני להמשיך
האם בכל זאת אוכל למשוך פיצויים?

התפטרות עקב נישואין

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 21/11/17
רק באם הינך עומד בכל הקרטריונים:
העתקת מקום המגורים לישוב בישראל.
מקום המגורים החדש הוא מקום שבו התגורר בן הזוג בטרם הנישואים.
המרחק בין מקומות המגורים הוא 40 ק"מ ומעלה.
המרחק ממקום המגורים החדש למקום העבודה גדל.
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות

חסוי 19/11/17
עובד שהתפטר לאחר 7 שנים בשל מצב בריאותי כאשר היה צריך לעבור ניתוח בקע זכאי לפיצויי פיטורין?
בנוסף, האם עובד שהתפטר ולא פוטר לאחר מס שנים זכאי לכספים שנצברו בחב׳ הביטוח למרות שאלה בבעלות המעסיק?

התפטרות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 21/11/17
במידה וקיים לך אישור מרופא תעסוקתי לענין אי כושר לצמיתה אתה יכול להוגיע על התפטרות בדין  פיטורים.וכן העובד זכאי - אם הגיעו לפנסיה או לאירוע מזכה לכספים הצבורים לו בקרן הפנסיה. בכל מקרה על הקופה לעבור על שמו. 



בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

גמלאי לפניגיל הפנסיה – אפשרות לפתוח קרן השתלמותת

דידי 19/11/17
אפשרות פתיחת קרן השתלמות לגמלאי המעונין לחסוך.
כאשר הסכום המועבר לקרן יהייה רק כספו של החוסך כאשר אין מעביד.
כלומר מדובר בחוסך עצמאי.
מעוניין להינות מפטור במס הקיים בקרן השתלמות.

דמלאי ופנסיה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 21/11/17
אני לא יודעת על מניעה לפתיחת קרן השתלמות לגמלאים. 
לענין פטור ממס - אנא פנה לקהלת ייעוץ לשם כך אצל גורם מתאים. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

עדי 19/11/17
תבעתי את המעסיק שלי באמצעות עו"דהמעסיק הגיש כתב הגנה ועברנו גם את שלב תצהיר המסמכיםנקבע דיון משפטי ראשוןאודה להסבר לגביי הדיון:מה אורכו בדרכ?אלו החלטות עתידות להתקבל לגביי ההמשך (בהנחה שאני לא מוכן לפשרה)האם יש הצגת טיעונים של הצדדים?האם השופט יפנה אליי או שרק לעו"ד שלי ושלו תהיה האפשרות לדבר?האם נדובר בדיון מעמיק/עובדתי או טכני בלבד?כל מידע נוסף יתקבל בברכה

דיון מקדמי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 21/11/17
עדי בוקר טוב, הדיון המקדמי יכול להיות ממצה וקצר או ארוך. תלוי מאוד בשופט. אבל להגיע להסכמות דיוניות או אחרות. לנסח מוסכמות ופלוגתאות , השופט יכול כן להמליץ לצדדים על פשרה וכו'.. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשה ללא תשלום

אביב דגן 19/11/17
במסגרת הזכויות שלי בעבודה (רשות מקומית) הגשתי בקשה לחל"ת הבקשה סורבה ללא כל נימוק.

האם על המעסיק לנמק את סירובו?

האם אפשר להגיש ערעור/בקשה חוזרת?

האם מעבר מגורים לאיזור בעדיפות לאומית בעצם "מאלץ" את המעסיק להסכים לבקשה לחל"ת?

תודה.

אי קבלת חל"ת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 21/11/17

בוקר טוב, לעניות דעתי אין כל אפשרות לאלץ מעסיק להסכים לחל"ת. גם לא מעבר מקום אחר - אלא באם קיימת הוראה שכזו . 
מעסיק אינו חייב לנמק את סירובו - וכן לדעתי אין כל מניעה להגיש בקשה נוספת. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטול תוספת שכר יחודי

י 19/11/17
אני עובד במוסד אוניברסיטאי, עובדים (כולל המנהל ומזכירתו) קבלו בעבר בשנת 2000
תוספת שכר יחודי של 25%, כששאלתי אמרו שבוטל אבל לעולם לא הראו לי מסמך רשמי על
קיומו וביטולו. אחרי חיפושים מצאתי מסמך משנת 1983 שהורה לשלם את התוספת הזאת
לעובדים, איך אני אמור לדעת אם ההסכם הפנימי הזה תוקף ופעיל עדיין וחייבים לשלם לי
אותו רטרואקטיבי? אציין שהמוסד מסתיר זאת ולא מוכן לשתף פעולה

ביטול תוספת שכר יחודי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 21/11/17
ביטול תוספת השכר - כן או לאו צריכה להבדק יש לבחון האם הסכם זה בוטל או שלאו - אתה בהחלט יכול לפנות לשלם כך לוועד העובדים או ליו"ר וועד העובדים ולבקש לקבל החלטה. בכל מקרה הסכם שלא קויים במשך שנים רבות כ"כ - אני בספק אם ניתן להחיותו. יכול להיות שחלק מהתוספת נכנסה בגדר הסכם קיבוצי , או שהפוך, הסכם קיבוצי ביטל כל התוספות וההסכמים שהיו לפניו.

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה מועדפת.

ה 19/11/17
שלום. אני חיילת משוחררת קצת פחות משנה,לאחר השחרור החלטתי לעבוד
בעבודה מועדפת. חיפשתי עבודה באתר *** ודרכם הגעתי לרשת *** סניף נתב"ג ,שציינה
במודעה שהעבודה מתאימה לחיילים משוחררים וכי העבודה מוכרת כעבודה מועדפת. פניתי לשם
ומאז אני עובדת בסניף כבר חצי שנה. לפני חודש וחצי (פחות או יותר) הועלו שמועות בין
העובדים שיש עם זה בעיות ושיתכן ולא נתקבל כעבודה מועדפת ושהדבר בבירור משפטי. לפני
כשבועיים התוודאתי לכך שהתקבלה תשובה וכי אין לנו אישור לעבודה המועדפת. אני לא
יודעת מה באפשרותי לעשות,אמנם לא מילאתי את כל שעות המועדפת אבל בהחלט מספר ימים
משמעותי. אני לא העובדת היחידה שנקלעה למצב,יש כמות של עובדים שאפילו סיימו וכאילו
עבדו לשווא (הבעיה עלתה כאשר כמה עובדות פנו לביטוח הלאומי לתבוע למועדפת והביטוח
הלאומי סרב לבקשתם). חשוב לי מאוד לציין שאת מהלך הדברים והמידע לגבי זה קיבלתי
מהעובדים איתי,בעל המקום לא טרח לשתף או ליידע אותי במתרחש. שמעתי מהעובדים שיש עם
זה בעיות ופניתי אליו ובעצמי כדי לוודא,הוא השיב בחיוב ולא יותר מזה. גם לאחר
שהתקבלה תשובה שכבר אין אישור למועדפת לא עודכנתי מבעל המקום בשום שלב. השיקולים
נשארו בידו ואני נשארתי לעבוד ללא המטרה שלשמה הגעתי. אני כרגע עדיין עובדת במקום
הזה,כי אני מתקשה למצוא מקום אחר,התחלתי ללמוד והזמינות שלי לעבודה היא נמוכה. אני
מוכרחה לעבוד מהסיבה שאני גרה לבד(הוכרתי כחיילת בודדה במהלך השירות הצבאי) ומפרנסת
את עצמי באופן מלא ולא יכולה להרשות לעצמי להשאר ללא מקור הכנסה. אני מחכה לתשובה
ואשמח לכל עזרה אפשרית בנושא. תודה :)

אנא נסחי שאלתך בתמצות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 21/11/17


בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ניוד מנהל לתפקיד מפקח

עמיחי 19/11/17
ניוד מתפקיד מנהל יחידת אכיפה עירונית בעירייה לתפקיד מפקח רישוי עסקים. מותר? וכיון אני בתפקיד מפקח רישוי עסקים תפקיד הדורש מכרז 

ניוד עובד

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 21/11/17
בוקר טוב, עקרונית ניוד תמיד אפשרי - גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה משמעתית. זה מאוד תלוי. 
אבל כן - באופן עקרוני מעסיק רשאי לנייד עובד - כמובן כי, יש להתחשב בוותק, בסיבה וכו. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה נגד מעסיק

מישל זרביב 18/11/17
שלום רב, אני מבקשת לברר  מה סכום התביעה יהא כאשר התקיימו הדברים הבאים:
הורדה בשכר
הרעת תנאים
אי הפרשה לקרן הפנסיה בסכומים הנכונים
יחס משפיל
עוגמת נפש
פיטורים ללא שימוע
אפליה בין העובדים
תקופת העסקה: 10 חודשים ואין זכאות לדמי אבטלה

תביעה נגד מעסיק

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/11/17
שלום רב
לא ניתן לדעת מה יהיה סכום התביעה שכן סכום התביעה תלוי ראשית בגובה השכר ושנית בנסיבות הספציפיות למקום העבודה ולאופן סיום ההעסקה. יש לבצע בדיקה פרטנית ומעמיקה על מנת להעריך את סכום התביעה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות הריון

Dorit 18/11/17
שלום,
הנני עובדת 4 ימים בשבוע 5 שעות כל יום.
אשמח לדעת האם מגיעות לי שעות הריון(20 שעות)
על מנת ללכת לבדיקות( מאחר ולא ראיתי שזה אכן מצויין בחוק).
תודה!
( * האם משנה כמה זמן אני עובדת במקום? האם יש מינימום זמן או שאין קשר?)

שעות בדיקה בהריון

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/11/17
שלום רב ראשית תחולת החוק אכן תלויה בוותק אבל מכל מקום לענייך על פניו אין זה רלוונטי שכן הזכאות בחוק קמה רק למי שעובדת 5 ימים בשבוע

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביקור עובד בביתו במהלך חופשת מחלה.

sharon 18/11/17
שלום. אני נמצא בחופשת מחלה של כ4 וחצי חודשים כתוצאה מתאונת עבודה ובאישור של רופא תעסוקתי. כשלושה שבועות בתוך חופשת המחלה הגיע המנהל שלי לבקר אותי בתיאום איתי מראש .עכשיו כחודש וחצי לאחר הביקור רוצה המנהל להגיע שוב לביתי הפרטי .שאלתי האם אני יכול לסרב לכך? אני נמצא במצב נפשי בריאותי לא פשוט ולא מתאים לי ביקור נוסף שלעניות דעתי הרצון של המנהל להגיע פעם נוספת לביתי אינה תמימה ומכניסה אותי לחרדות ועצבים .אם אסרב המעסיק יכול לנקוט בצעד משמעתי כנגדי?האם יש לי אפשרות להתלונן על הטרדה ? רק אציין שאני עובד קבוע באחת העיריות הגדולות במדינה.

ביקור עובד במהלך חופשת מחלה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/11/17
שלום רב
אין חובה לאפשר למעסיק להגיע אליך לביתך לביקור אבל על פניו נדמה שמדובר בצעד יפה מצד המעסיק המעוניין לבקר את העובד. ( באם הוא רוצה לבדוק בחוסר תמימות מה מצבך הוא רשאי לדרוש שתתייצב לבדיקת רופא מטעמו)
מכל מקום לא ניתן לנקוט בצעד משמעתי נגדך כי לא אפשרת למעסיק לבקר אותך ולהתלונן על הטרדה נראה לי מאוד רחוב בנסיבות אלה איזה הטרדה? רצון המעסיק להגיע לביקור?

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העלאת השכר

הנא נטור 17/11/17
שלום, 
האם לאחראי משמרת במוקד מסוים מגיעה הזכות לדרוש העלאת שכר מקום שהחוק קובע שזו תעלה לעובדים זוטרים. 
למשל החוק קובע שכר שעתי של 30 שח במקום 26 שח , האם ההעלאה הזאת תקפה גם לגבי אחמש במוקד שמקבל כיום 30 (לפני ההעלאה) ואז האחמש יתחיל להשתכר ב34 שח לשעה .? 

העלאת שכר

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/11/17
שלום רב
יש לבחון את הסכם ההעסקה אבל ככל ואין חובה מכוח החוק לא ניתן לחייב בהעלאת שכר.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אובדן כושר עבודה ואבטלה

ברליאנד רבקה 17/11/17
שלום
האם אני יכולה לקבל דמי אבטלה במקביל לאובדן כושר עבודה?
היות והביטוח שיש לי מהעבודה על אובדן כושר עבודה הוא פרטי מה שנקרא ביטוח מנהלים ואינו שייך למדינה בתודה מראש

פנה לפורום ביטוח לאומי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/11/17


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המעביד לא הפריש כספים לפנסיה

בועז 17/11/17
שלום רב ותודה מראש.
אני עובד שעתי בעסק פרטי- חנות לחומרי בנין משנת 2006.המעביד מעולם לא הפריש כספים לפנסיה.
לפני שבוע הודיע לי על פיטורין מהעבודה.
האם אני אוכל לתבוע ממנו את כל כספי הפנסיה שהיה צריך להפריש לזכותי במשך כל שנות עבודתי אצלו?

הפרשה לפנסיה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/11/17
שלום רב
לגבי רכיב הפנסיה אתה יכול לתבוע 7 שנים אחורה
לגבי רכיב הפיצוים אתה ממילא זכאי לפיצויים מלאים בגין כל התקופה נוכח פיטוריך.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי אי מתן הודעה מוקדמת

מודאגת 16/11/17
שלום, פוטרתי מעבודתי לאחר שנה וארבעה חודשים. יש לי שתי שאלות שאשמח לתשובה:
1. קיבלתי עם המשכורת האחרונה לפני יומיים שלושה צ'קים דחויים שהמעסיק שלי אמר שהם בגין הפיצויים השלמה של הקרן פנסיה. האם מותר לו לחלק את זה לשלושה צ'קים דחויים ולא לשלם לי בפעם אחת?
2. המעסיק לא נתן לי הודעה מוקדמת ופיטר אותי מיידית ובמקום. אני מבינה שמגיעים לי פיצויים על כך. מה המועד לתשלום הפיצויים בגין אי מתן הודעה מוקדמת?
תודה!

פיצוי אימתן הודעה מוקדמת

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/11/17
שלום רב
1. לא. מדובר בהלנת פיצוים על המעסיק לשלם לך פיצויים בתוך 15 יום מסיום יחסי עובד מעביד
2. אכן מגיעים לך פיצוי בגין היעדר הודעה מוקדמת וגם אותם יש לשלם בתוך 15 יום מסיום יחסי עובד מעביד ומומלץ גם לבחון את אופן סיום העסקתך שכן על פניו מדבריך עולה שגם הוא נעשה שלא באופן תקין ללא הודעה ובלי שימוע 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן