פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
הפרשות סוציאליות
במקום העבודה שלי לא הפרישו לפנסיה וגמל כמו שצריך (עשו שם משחק עם השעות) פניתי אליהם כבר לפני 4 חודשים לתיקון הבעיה, והם כל הזמן אומרים שזה בטיפול, אשמח לדעת האם יש אפשרות לתבוע אותם על כך שלא הפרישו לי לפנסיה?
הסכום המצטבר של העניין הזה הוא כ 5000 שח בערך, אך חשוב לציין שאנחנו 12 עובדים שלכולם עשו את התרגיל הזה.
תודה על עזרתכם
אי הפרשות לגמל
באם אכן יש ממש בדברייך אין כל מניעה להגיש תביעה. גם במהלך יחסי העבודה. אני מציעה להגיש ראשית מכתב מפורט עם החישובים של ההפרשים ורק אם לא יטופל להגיש תביעה. בהצלחה.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין לאחר לידה
מעוניינת בתומה להתפטר ולטפל בתינוק.
אשמח לקבל נוסח למכתב פיטורין כזה, מתי עליי לשלוח אותו? , ותוך כמה זמן החברה מחוייבת לשלם לי את הפיצויי פיטורין ?
פיטורין לאחר לידה
איננו מנסחים מכתבים בפורום. ברמת העיקרון עליך לרשום כי החלטת כי את מעוניינת להישאר בבית לשם גידול הילד ומשכך מודיעה על התפטרותך לשם גידולו. כן יש לציין במכתב כי את נותנת הודעה מוקדמת של חודש כחוק אשר מתחילים במועד מתן המכתב וחופפים לחופשת הלידה שלך ומשכך אינך חוזרת בפועל לעבודה
ככל וטרם חלפו 9 חודשים מהלידה את זכאית לפיצוים מלאים כאילו פוטרת.
את הפיצוים על המעסיק לשלם לך/ לתת לך מכתב לקופת הפיצוים להעברתם על שמך בתוך 15 יום ממועד סיום יחסי עובד מעביד
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הוראה ממעסיק
העובדת עשתה זאת במשך שנה עד "שהתעוררה" פנתה לבעל העסק ואמרה לו שזה אסור גם בע"פ וגם שלחה לו מכתב באימייל.
הוא שוב ביקש ממנה והיא לא מוכנה וכתבה ואמרה לו שהיא תתפטר אם הוא יכריח אותה לעשות זאת.
הבעלים טוען "עשית זאת כבר שנה, פתאום לא ידעת!!!, את אשמה!!!"
בלי קשר אם היא תפוטר או תתפטר.
העובדת באמת לא ידעה אך איך היא יכולה להתגונן מולו בטענה שכזו שהוא טוען?? הוא ביקש ממנה לעשות שכר, הוא נתן לה הוראה בכתב, את השקים הוא פרע או מי מטעמו.
מה היא יכולה לומר לו בקשר לזה??
האם באמת אסור לעשות זאת? איפה זה כתוב?
פני לפורום מסים לשם קבלת המקור
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איחור בהפקדות לפנסיה ופיצויי פיטורים
עובד בחברת קבלן, מאז שהתחלתי לעבוד, מפקידים לי את כספי הפנסיה וההשתלמות באופן קבוע לא כל חודש בחודשו, אלא כל 4 חודשים רטרו. רציתי לדעת האם בסיום תקופת העבודה אוכל לתבוע על כך ולקבל פיצויי כלשהו?
דבר נוסף, שאלה לגבי פיצויי פיטורים- במידה ואני עוזב / מפוטר עקב הפסד של החברה במכרז, האם אני בכל אופן זכאי לפיצויים אלו שמופרשים לי מידי חודש, או שאני חייב את הסכמת המעסיק, רצונו וחתימתו?
במידה ואכן כך, תוך כמה זמן ממועד ההתפטרות/ פיטורים אמורים לשחרר לי את הכספים ע"פ החוק והאם אני אוכל לתבוע על איחור בשיחרור הכספים / אי רצון המעסיק לשחררם? תודה מראש.
מה עושים כשהמעסיק מאחר להפקיד לפנסיה וגמל?
ככל והסכום במלואו מועבר והקופה זוקפת את זה לזכות החודש הרלוונטי כך שאין לך פגיעה מבחינת ההפקדות על פניו אין כאן עילה
לגבי פיצוים - מה שמופרש לך לקופה שלך בכל מקרה מכח צו ההרחבה בין אם אתה מתפטר ובין אם אתה מפוטר.
על המעסיק להעביר לך / לקופה מכתב לשחרור הכספים בתוך 15 יום מסיום יחסי עובד מעביד ובמידה ומסרב לעשות זאת אז ניתן לתבוע
בברכה,
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר גלובלי – שעות נוספות
רציתי להבין את ההגדרה של משרה מלאה ושכר גלובלי תוך התייחסות לשעות נוספות.
אני עובד בחברה מספר שנים ומדי חודש קוזזו לי 20 שעות מהחישוב (במידה ועשיתי מעבר ל 186 שעות) כי כך נהוג במשרות הי טק.
בחוזה שלי הסעיף אינו מופיע כלל
לאחר שיחה עם הממונים הוסבר לי שהסעיף חסר אצלי בחוזה וצריך להוסיפו
ובגלל שהוא חסר אפילו הטיבו איתי ושילמו לי כל שעה מעבר ל 20 הנוספות.
האם שכר גלובלי לפי ההגדרה הוא כל כך פרוץ שאין התחשבות בהיקף השעות ? לצורך המחשה במידה ועבדתי 250 שעות בחודש כל ההפרש מ 186 נעלם ?
תודה
שעות נוספות גלובאליות
שאלתך לא מובנת ויש לבחון את התלוש ואת דוח השעות והסעיף על מנת לענות.
באופן כללי אציין כי רכיב שעות נוספות גלובאליות הוא סעיף קיים כאשר יש לבחון שאכן יש שעות נוספות וכאשר הוא משולם בנפרד בכל מקרה בין אם נעשות שעות נוספות ובין אם לאו. יש לקצוב את כמות השעות הנוספות בהתאם לסכום המשולם כך שאם הסכום של רכיב שעות נוספות גלובאליות הנו עד 20 שעות נוספות הוא ישקף שכר שהיה משולם בגין כמות שעות נוספות אלה. עד לכמות שעות נוספות זו בין אם היא מבוצעת ובין אם לאו אין צורך לשלם כל שעה מעבר ככל והיא באישור יש לשלם בגינה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין
פיצויי פיטורים
ככל והסכום שיש בקופה הוא בגובה הסכום של פיצוים אז מגיע לך רק מה שיש בקופה ככל וישנו חוסר אז על המעסיק לבצע השלמה.
לשם קבלת הסכום מהקופה עליך ליצור קשר עם הקופה עם מכתב פיטורים , אישור על שחרור הכספים אליך מהמעסיק וטופס 161 מהמעסיק ולבקש מהם הנחיות כיצד לנהוג
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה
ימי מחלה בהודעה מוקדמת
ברמת העיקרון התשובה היא לא.
ימי מחלה לא חופפים לתקופת ההודעה המוקדמת
אין גם פדיון ימי מחלה אלא באם ישנו הסכם קיבוצי/ ספציפי הקובע אחרת
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קללה
במסגרת העבודה סיננתי לאויר בקול רם ובכעס את הקללה "שרמוטה" יש לי נטיה לעשות כך לעיתים רחוקות כשאני חסר סבלנות.
התרחיש קרה באולם עבודה ששם היו רק גברים.
לפניי התרחיש ,בסמוך הייתה לי מחלוקת עם אחת העובדות.
חשוב לציין שבזמן התרחיש היא לא הייתה בסביבה ולא שמעה את דבריי ,וגם לא אמרתי את שמה או שמות בכלל כשקיללתי.
אחד העובדים שהיה לידי דיווח לה מתוך עדות שמיעה בלבד על שקרה והיא בחרה לעשות את הקשרים בינה לבין הארוע ופנתה לכוח אדם.
שאלתי 1.האם אפשר לפטר אותי על רקע האירוע ?.
שאלה 2:בבירור משמעותי שאמור להתקיים לי עם מנהלת כוח אדם ,איך אני מסביר את פשר התנהגותי ובאיזו גישה לגשת על מנת לא להחמיר עם מצבי ולמזער נזקים שיכולים להוביל לרע מכל?.
קללה
קשה לענות מבלי לדעת את כל הנסיבות אבל באופן כללי אציין שעליך להסביר כי לא מדובר במשהו כלפי מישהו ספציפי אלא בסינון שנאמר בשל כעס ושאתה מצר עליו. לפטר אותך ניתן לאחר שימוע כדין אבל לטעמי זו עילה באם יראו כי מדובר במשהו שחוזר על עצמו או שאתה לא מוכן להתחייב לא לעשות זאת שנית או שזה יצר מצב בעבודה שלא מאפשר להמשיך ולהעסיקך וכיוב
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
למה חברת כ"א לא מעסיקה מעל לחצי שנה
1.מה הסיבה שחברת כ"א שלי, וחברות כ"א בפרטי, לא רוצות שיעבדו אצלן מעל פרק זמן מסוים?
2. מה קורה אם אני מסרב לחתום על מכתב פיטורין? הם כרגע לא קוראים לי לעבודה. (אין לי אינטרס לעשות להם בעיות אבל סתם לידע כללי)
ותק בחברת כ"א
ישנם חברות רבות שמעסיקות מעל לחצי שנה כך שההכללה אינה נכונה.
בהתאם לחוק בחלק נכבד מהמקצועות ככל שעובד מועסק דרך חברת כ"א אצל לקוח מעל 9 חודשים על מקום העבודה לקלוט אותו.
אם המעסיק נותן לך מכתב פיטורים לאחר שימוע כדין אין לך זכות בחירה אבל אתה לא חייב להתפטר כמובן וגם לא להסכים להתפטר ואז על המעסיק להמשיך ולשבץ אותך בעבודה או לפטר אותך לאחר שימוע כדין
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רצף פנסיה
עבדתי במקום עבודה וצברתי בו פנסיה , פוטרתי לפני כשנה והתחלתי לעבוד במקום חדש .
המעביד הפריש לקרן פנסיה פניקס .
ביקשתי מהמעביד שהכספים יופרשו לפנסיה הקיימת בכדי שיהיה לי רצף פנסיוני.
פניקס מבקש אחוזים 6.5% מעביד 6% עובד
עמיתים הותיקה מבקשים 7.5% מעביד 7% עובד
ולכן המעביד מבקש ממני לכסות את אחוז האחד של המעביד ואשלם 8%,או להשאיר את הכספים בפניקס ללא ציון שם . מה החוק לגבי זה ?
רצף פנסיה
הנתונים לא ברורים ויש לבחון לעומק אבל ככל ויש לך פנסיה קודמת המעסיק צריך להפריש אליה גם אם האחוזים בה היו גבוהים יותר ועליו להמשיך אותה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום המעסיק לקרן ההשתלמות
הפקדה לקרן השתלמות
אין חובה מכח החוק הכללי להפקיד לקרן השתלמות.
יש לבחון האם על מקום עבודתך ישנו צו הרחבה / הסכם קיבוצי הקובע חובה שכזו ככל ולא אז זה לשיקול המעסיק.
לגבי סכום מינימאלי / המשך הפרשה עצמאית יש לבחון למול הקרן
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מסמכים החתומים בחתימה דיגטלית
מצפה לתשובה תודה ריקי
מסמכים חתומים דיגיטלית
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוק איסור הקלטת צד שני ללא ידיעתו
הינני עובדת כתחקירנית בגוף תקשורת קטן ולשם כך מקליטה לא אחת אנשים כחלק מעבודתי.
לאחרונה שמעתי לא אחת כי בקרוב אמור להגיש ח"כ דוד ביטן (ליכוד) חוק
האוסר הקלטה של צד שני ללא ידיעתו.
האם חוק זה לא נוגד את "חוק
יסוד: חופש העיסוק"...? הרי הוא פוגע ישירות בעבודתי שלי ושל עוד תחקירנים ועיתונאים..
ואם חוק זה, האם יאושר, דינו להיפסל בבג"צ
אם ירחק היום ויגיע לשם אחרי שחלילה יאושר בכנסת במדיה ונוגד את חוק יסוד חופש העיסוק?
תודה
לא קשור לפורום זה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה לגבי ילדים והריון
שואלת בשביל חברה.
חברתי עובדת ברשות מקומית כ11 שנים, לפני כשנה היא התחתנה, אך נכון לעכשיו עדין ללא ילדים או הריון.
היא עובדת במחלקה מסוימת ועובדת במחלקה אחרת יצאה לחופשת מחלה ארוכה עקב ניתוח שעברה.
המנהל של המחלקה בה עובדת העובדת השניה(המנותחת), צריך מחליפה לעובדת זו למשך העדרותה, הוא פנה לחברתי עם עובדת נוספת
מאותה המחלקה(היא אינה המזכירה, אלא עובדת מן השורה בדיוק כמו העובדת היוצאת למחלה וחברתו לעבודה של המנהל) וחלק משאלותיהם לגבי התאמה להחלפה היו
״האם היא מתכננת הריון?״
״האם היא בהריון?״
שאלתה היא: האם המנהל יכול על פי חוק לשאול שאלות כל כך אישיות?
האם עקב תשובותיה שאכן זה בתכנון, הוא יכול לפסול אותה מהתפקיד(החלפה)?
תודה מראש על התשובה.
שאלות על הריון
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כוננות במקום עבודה פרטי
תודה רבה !
כוננות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים לרגל מעבר דירה
התפטרתי עקב מעבר דירה לרגל נישואין מת"א לירושלים. בת זוגי התגוררה בירושלים לפני הנישואין ויחד שכרנו דירה בירושלים. המעסיק לא מוכן לתת לי פיצויים בגלל שבת הזוג שלי לא גרה בדירה שאטתה שכרנו יחד לפני כן אלא במקום אחר בירושלים. האם מגיעים לי פיצויים?
הבנתי שהחוק קובע שמקום המגורים החדש הוא מקום בו התגורר טרם הנישואין בן הזוג, אבל האם הכוונה ב״מקום״ היא לעיר או לדירה ספציפית בתוך אותה עיר?
התפטרות עקב נישואין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום תוספת יוקר רטרואקטיבית
מה הדין במקרה של עובד שהחל לעבוד במשרד פרטי אי שם בשנות ה-90, ומעולם לא שולמו לו תוספות יוקר?
האם ניתן לדרוש מהמעסיק לשלם לו את ההפרשים רטרואקטיבית?
מצאתי טבלת תוספות יוקר עד לשנת 2004. האם מאז אכן לא היו?
תודה רבה
תוספת יוקר
יש התיישנות של 7 שנים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סגירת העסק לתקופה על ידי בעל העסק
המרפאה שלנו עובדת סביב רופא אחד (גם כן בעל העסק) שאינה יכולה לפעול בלעדיו. אם הרופא מחליט לקחת יום חופש, כל עובדי המרפאה מושבתים לאותו יום. האם הרופא חייב לשלם לעובדים עבור היום הזה, למרות שבפועל לא עבדנו (וגם איננו רוצים לנצל יום חופש "סתם")?
תודה
חופשה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סחורה בגין פיצויים
האם ניתן לקבל סחורה על חשבון פיצויים שמגיעים לי?
האם זה חוקי ונכון מבחינה משפטית?
אם אני מתפטר עקב המצב הרעוע כלכלית בחברה, האם מגיע לי פיצויים ומכתב פיטורים?
פיצויי פיטורים
למה שתעשה את זה? חכה שתפוטר ואז תקבל. אם אתה לא מקבל שכר ומתפטר, אתה זכאי לפיצויי פיטורים. מצב כלכלי רעוע כלעצמו אינו עילה להתפטרות בזכאות לפיצוי פיטורים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העברה ממחלקה למחלקה
מעבר ביוזמת העובד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חזרה מחופשת לידה
אני צפויה לחזור מחופשת לידה שארכה כחצי שנה.
1. ע"פ חוק, עד מתי אסור למעסיק לפטר יולדת שחזרה מחופשה לידה, והאם מחוייב לשמור לה על התפקיד שעבדה לפני הלידה? האם התשובה משתנה במקרה בו החברה מתמזגת עם חברה אחרת? ובמקרה בו היא נקנית ע"י חברה אחרת?
2. כמה זמן מגיע לי שעת הנקה? בהנחה וחזרתי אחרי חצי שנה
תודה!
חזרה מחופשת לידה
2. שעה אחת במשך 4 חודשים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכויות עובד בעת מעבר בין חברות באותה קבוצת חברות
ברצוני לדעת אם מגיעות לי זכויות בעת מעבר חברות,
בתוך קבוצת חברות באותה בעלות המעסיק?
תודה
מעבר בין מעסיקים
השאלה אם המעסיק הקודם ערך גמר חשבון.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשה ללא תשלום ופטירת המעסיק ומתן הודעה מוקדמת
7 ימים לאחר תחילת החופשה של העובדת, לצער כולם, המעסיקה נפטרה. הודעה נמסרה לעובדת מיד . העובדת נשארה בחו"ל עד סיום התקופה וחזרה חודש וחצי אחרי תאריך הפטירה.
מה החוק במקרה הנ"ל לגבי תשלום על הודעה המוקדמת כאשר היא חוזרת לארץ ? האם צריך לשלם לה תשלום על הודעה מוקדמת ?
עובדת זרה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אני עובד בחברה גדולה שכרגע הוועד עובדים שובת
אני עובד בחברה גדולה, חתום על הסכם קיבוצי, כשהתחלתי לעבוד במקום עבודה צירפו אותי להסתדרות.
לאחרונה החלו במקום עבודה עיצומים בהסכמת ההסתדרות ומידיי פעם יש שביתות.
ימי השביתה מנוקים מהשכר.
אני מעוניין כן לעבוד ולא להפסיד את השכר.
מה הזכויות שלי במקרה הזה?
מקפיץ - אשמח לעזרה
שבירת שביתה
המעסיק נפטר
המעסיק נפטר ילדיו כנראה ישיכו את העסק.
האם אני זכאי לפיצויים .
העסק רשום על שמו בלבד.
תודה על השירות.
פטירת מעסיק
פטירת מעסיק דינה כפיטורים והעובדים זכאים לפיצויי פיטורים כאילו פוטרו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!






