פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

העסקת קטין בימי שבת ללא הפסקות ובעיות בתשלום המשכו

אלמוג כהן 18/12/17
היי הועסקתי במקום עבודה טרם מלאו לי 18 שנה ביום שבת ללא הפסקות לעיתים אף 7 ימים בשבוע וללא הפסקה אחת נאמר לי במקום לא להחתים כרטיס הכדאי שלא ידעו שאני עובד בימי שבת ולבסוף פרסו לי את תשלום המשכורת על גבי כמה חודשים במקום החודשים של החופש הגדול זה היה באותו מקום עבודה במשך שנתיים גיל16-17 כיום אני בן 18 וברצוני לדעת עם יש לי איזה שהיא אפשרות לדרוש פיצויים או לתבוע את המקום על שנעשה לי 

העסקת קטין

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/12/17
העסקה בגיל 16-17 היא מותרת אך ע"פ הדין. 
על מנת לבדוק האם שולם לך שכר כדין כולל שעות נוספות ו/או שעות שבת עליהן משומם שכר שונה - יש לבדוק ולהצליב בין תלושי שכרך לבין דוחות הנוכחות. ורז לבדוק אם השכר שולם נכון ובמועדו. כך גם לגבי הזכאות להבראה, חגים, נסיעות ותשלום פ"פ. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הארכת חופשת לידה

קרן ל 18/12/17
אם אני עובדת במקום עבודה 17 חודשים רצוף לאחר מכן יצאתי לחופשת לידה אשר מגיעה לי עפי חוק 3.5 חוד כמה עוד ניתן לתאריך חלת ? 

הארכת חופשת לידה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/12/17
בלידה שאירעה לפני 01.01.2017, העובדת זכאית לחופשת לידה של 14 שבועות.
בלידה שאירעה ב-01.01.2017 או מאוחר יותר, העובדת זכאית לחופשת לידה של 15 שבועות.
עובדות שעבדו לפחות שנה אצל המעסיק או באותו מקום עבודה, זכאיות לחופשת לידה (תקופת לידה והורות) של 26 שבועות (שרק חלק ממנה הוא בתשלום)

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עובד שחזר לעבודה אחרי חצי שנה עקב מעצר

בלה 18/12/17
אודה למענה שלום. אחד העובדים שהה במעצר ולא הגיע לעבודה עקב כך חצי שנה וכעת חוזר לעבודה. שאלתי היא כיצד מקום העבודה צריך להתייחס לחזרתו? האם כסיום עבודה עד ליום שנכנס למעצר ועכשיו כשהוא חוזר לעבודה מתחיל כעובד חדש? או שהמעביד צריך להתייחס לתקופת המעצר כחופשה ללא תשלום? אם העובד חוזר לעבודה ללא סיום עבודה האם בתקופת המעצר המעביד צריך להפריש לעובד כרגיל? תודה על המענה

הפסקה ארעית לעובד שחזר לעבוד לאחר מעצר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/12/17
לצערי אין תשובה אחת ברורה וחד משמעית. יש לבחון - האם כקיימת כאן חפות או אשמה- הם היה מי מטעם הצדדים רצון חד משמעי לסיים את יחסי העבודה ועוד...
אך עקרונית- ביה"ד ראה בחלק מהמקרים כגון דא רק הפסקה ארעית שלא מסיימת את יחסי העבודה. בעת הפסקה ארעית - יחסי העבודה והרצף נשמרים. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סעיף 19א בחוק הגנת השכר

אורי 18/12/17
בעקבות פיגור בתשלומי המעסיק לקרן הפנסיה התבקשתי מטעם חברת הביטוח לחתום על הצהרה כי ״ידוע לי כי לא יחולו עלי הוראות סעיף 19א(ד) לחוק הגנת השכר ולא יראו זכויות העובד או חליפו כלפי קופת הגמל כאילו שולם החוב במועדו, וכן מקובל עלי שהפיגור בגביית החוב חל שלא עקב רשלנותה של חברת הביטוח״.
1. האם בכלל ניתן לוותר על סעיף בחוק הגנת השכר?
2. האם יש סיבה שארצה ושאסכים לחתום על דבר כזה?

חוק הגנת השכר - סעיף 19 א

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/12/17
הכוונה היא כי, גם גם אי הפרשה לפנסיה משמעותה כי יראו בכך שכר מולן. עם זאת הויתור - להבנתי היא לא נגד המעסיק אלא נגד קופת הגמל. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה 7 משמרות בשבוע

מתן שילו 18/12/17
האם מותר לי לעבוד 7 משמרות בשבוע כגון ראשון עד שישי כולל מוצאש 

שעות עבודה ומנוחה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/12/17

ע"פ חוק שעות עבודה ומנוחה יום בודה לא עלה על 8/9 שעות. 
עבודה לילה או יום לפני המנוחה השביעית לא יעלה יום עבודה על 7 שעות.
וזמן מנוחה שבועית יהיה 36 שעות. ולכן באם אתה עובד במוצ"ש אבל יש לך הפסקה בת 36 שעות של מנוחה שבועית - זה בהחלט ניתן. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה מהבית בזמן מחלה

ו 18/12/17
שלום אני עוברת טיפולי פוריות, ולא נמצאת בעבודה כבר שבוע. המנהלת שלי
ביקשה שאני יעבוד מהבית האם זה חוקי? 

עבודה מהבית בזמן מחלה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/12/17

במידה ואת נמצאת בזמן מחלה - את בהחלט רשאית לסרב לעבוד מהבית. בזמן מחלה את זכאית שלא לעבוד, לא פיזית להגיע לעבודה וגם לא מהבית.
אך אין כל מניעה כי באם המדובר רק בבירור  כלשהו... שתעני לענין ספציפי. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכאות לימי חופשה

אוהד 18/12/17
שלום 
רציתי לשאול כמה ימי חופשה בשנה מגיעים לעובד עם ותק של מעל 6 שנים ? (מספר ימי עבודה בשבוע הוא 5) 

זכאות לצבירת ימי חופשה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/12/17
לעובד במשרה מלאה, 5 ימים בשבוע, 6 שנות וותק -  14 ימים נטו. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסכם עבודה לאחר התפטרות

נגה 18/12/17
שלום רב
לפני כמה חודשים התפטרתי ממקום העבודה .
לפני כשבועיים נחתם שם הסכם עבודה חדש .
במסגרת הסכם העבודה ישולמו לעובדים סכומים רטרואקטיבית לתקופה שעבדתי שם.
בהסכם הוחלט שכספים אלו לא ישולמו לעובדים שעזבו.
האם זה חוקי?
תודה

הסכם עבודה לאחר התפטרות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/12/17
אכן. הסכם הוא חדש ולכן חל רק על העבדים העובדים במקום העבודה בעת חתימתו. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים לעוזרת שמתפטרת

ל 18/12/17
לאחותי הקשישה יש עוזרת שעובדת אצלה כבר 3 שנים. העוזרת רוצה להתפטר, האם היא זכאית לפיצויים?

פיצויים לעובדת שמתפטרת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/12/17
שלום רב, הואיל ולא ציינת האם מדובר בעובד סיעוד , עבד זר או לאו, והאם העובד עובד באופן פרטי או דרך חברת סיעוד - אז התשובה תהיה כללית. עובד שמתפטר זכאי לפ"פ רק לפי שיעורי החובה כאמור בצו פנסיה חובה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכר חופשה

ליאורה עג'מי 17/12/17
שלום רב
אני  מקבלת שכר לפי מספר בדיקות שאני מבצעת. מה החוק לגבי תשלום החופשה/מחלה? האם מחשבים זאת לפי ממוצע הבדיקות ליום?
האם אפשר להביא לי ציטוט מדוייק מחוקי העבודה?
תודה רבה
ליאורה

חישוב זכיות סוציאליות לפי תפוקה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/12/17

גם במודל שכר קבלני/שכר לפי תפוקה - אינו מונע את העובדה כי המעסיק צריך לבדוק כי העובד מקבל לפחות שער מינימום על שעות עבודתו וכי שעות או ימי עבודתו אלו נרשמים והעובד מתוגמל בגינם. וכך גם מחושבות הזכויות להם הוא זכאי - לפי אחוזי משרתו . גם באם הוא עובד לפי תפוקה  
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רצף פיצויים

אבי 17/12/17
היי שלום,  התפטרתי בדין מפוטר אחרי 8 שנות עבודה. המעסיק לא יקבל כנראה את ההתפטרות בדין מפוטר ולא ירצה לשלם השלמה לפיצויים... השאלה שלי היא האם אני יכול לבחור ברצף פיצויים על הכספים שהופרשו לקרן, למרות שאולי אני לא אקבל אישור לשחרור כספים מהפיצויים.?

שאלתך לא מובנת - אנא נסח אותה מחדש.

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/12/17


בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעת הנקה במהלך עבודה

ש 17/12/17
אני נכנסת למקום עבודה חדש, בו אני עובדת 8 שעות ביום, 5 ימי עבודה בשבוע. האם מגיע לי שעת הנקה? בחוק כתוב שמעל 174 שעות חודשיות יש זכות לשעת הנקה ביום אך במקום העבודה אמרו לי ש-8 שעות ביום יוצא פחות מה-174 שעות חודשיות. למה אני זכאית על פי חוק?
אני הבנתי שהחוק קיים בשביל אמהות שעובדות 8 שעות ביום.

שעת הנקה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/12/17
עובדת שחזרה מחופשת לידה והיא מועסקת במשרה שהיקפה לפחות 174 שעות בחודש, או במשרה מלאה לפי הנהוג במקום עבודתה, זכאית להיעדר מעבודה שעה אחת ביום במשך 4 חודשים לאחר חזרתה מהחופשה. השאלה היא המשרה שבה את עובדת נחשבת למשרה מלאה במקום עבודתך?
בדרך כלל נהוג על-פי הדין שמשרה מלאה היא בת 43 שעות שבועיות או 186 שעות חודשיות ובענפים מסוימים אף פחות מכך)
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופש בגלל חשש מהידבקות במחלה

שיר 17/12/17
שלום,
הבוס שלי מגיע לעבודה גם כשהוא חולה מאד, עם חום, מתעטש ומשתעל וכו', ולא מסכים לא להגיע כשהוא במצב כזה. כך גם עובדת אחרת במשרד. המשרד שלנו קטן מאד ובלי חלונות, ואני בתחילת הריון, שלב בו המערכת החיסונית חלשה וכל מחלה יכולה לגרום חו"ח לאובדן ההריון. האם אני מחוייבת להגיע לעבודה בימים בהם הוא מגיע חולה ולסכן את עצמי? יש איזו אפשרות לקבל חופשה בתשלום על ימים אלה? נמאס לי לעבוד בפחד ואני לא יודעת מה לעשות. תודה.

הגעה לעבודה בזמן מחלה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/12/17
אני חושבת שצריך למנוע במקרה שכזה מהמעסיק להגיע לעבודה או לגרום לו לעבוד מהבית. שכן הוא אכן מסכן את הסובבים אותו. 
אחרת אני לא רואה אפשרות אחרת. לקחת חופשה הינה רק באישור המעסיק ולכן - זה יכול להיות קצת בעייתי. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה עבודה מוגבל בזמן לאישה בהריון

קטיה 17/12/17
היי, אני בתחילת ההריון (חודש שני) וכרגע התקבלתי לעבודה , בחוזה שנתנו לי צוין כי העבודה זמנית ופרק זמן העבודה לא יעלה על 9 חודשים 
השאלה שלי מה קורה אם אני יולדת במהלך ההעסקה האם יכולים לגמור איתי את החוזה בלי לשלם לי חופשת לידה ואם אני צריכה לפיד מהחוזה כזה?

חוזה עבודה מובל בזמן

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/12/17
קטיה ראשית ניתן לעשות חוזה אישי מובל בזמן. 
שנית, במידה ותצברי וותק של 6 חודשים - המעסיק יצטרך לקבל אישור ממשרד התמ"ת על פיטורייך. (והוא יקבל).
שלישית, דמי הלידה אינם משולמים ע"י המעסיק אלא ע"י ביטוח לאומי.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

גניבה

עובד 17/12/17
שלום
קולגות בעבודה מחתימים כרטיס אחד של השני כדי שלא יורידו להם כסף בגין חוסר שעות וגם כדי לקבל שנ
אני רואה זאת כל יום מידי יום.
האם עליי לדווח?
מה הדין במקרה כזה?

גניבת שעות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/12/17
אתה בחלט רשאי לדווח על כך. במקרה שכזה - לממונה הישיר או לכל אדם בחברה שעליו אתה סומך, אני מאמינה שלאחר בירור יוחלט מה לעשות עם אותם אנשים. ניתן להגיש תלונה במשטרה/להשעות/לפטר וכו'...
כל מקרה כמובן נדון לגופו. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכאות לפיצויים בפיטורים אחרי גיל הפנסיה

ע.ש. 17/12/17
פיטורין אחרי גיל הפנסיה. האם פיטורין לאשה בת 67 וחצי חברת קיבוץ שמקבלת
פנסיה ועובדת החל מ2003 במקום מסוים, זכאית לפיצויים? כשמודיעים לה על פיטורין
?

פיצויים לאחר גיל פרישה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/12/17
התפטרות של עובדים לאחר שנשארו לעבוד במקום העבודה אחרי גיל הפרישה (67 לגברים ו- 62 לנשים, נכון לשנת 2016) מזכה אותם בפיצויי פיטורים.

עובדים שהחלו לעבוד במקום עבודה לאחר גיל פרישת חובה (67 לנשים ולגברים) והתפטרו, יהיו זכאים לפיצויי פיטורים רק אם מתקיימות לגביהם נסיבות אחרות (שאינן קשורות לגיל) המזכות בפיצויי פיטורים
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בירור בנוגע לאבטלה

ש 17/12/17
אני בן 45 לפני שנה התחלתי לעבוד. נובמבר היה החודש האחרון שלי מאחר והמקום
נסגר קיבלתי מכתב פיטורין באוגוסט 2016. חתמתי אבטלה בחודש דצמבר קיבלתי עבור שבוע
מאחר שבאותו חודש התחלתי לעבוד במקום העבודה האחרון. שאלתי היא האם בספירת 12
התלושים לזכאותי לאבטלה התלוש הראשון נחשב בספירה הכללית מאחר שבחלקו קיבלתי
אבטלה?

אנא פנה לפורום ביטוח לאומי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/12/17


בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שימוע לפני פיטורים

ליאל 17/12/17
שלום אני חייל משוחרר שעובד בתור שומר לובי בבניין יוקרה כמעט חודשיים.
מאז שהתחלתי לעבוד נפגעו לי המון זכויות (חוק הפסקה בין יום למשנהו, חופש ההתאגדות, הלנת שכר אמנם לא משמעותית, הבוס מזלזל בי וקרא לי ״ילד״ ״וילד חוצפן״ מספר פעמים רק בגלל שניסיתי להילחם על הזכויות שלי ועוד כמה פגיעות בזכויות שאני לא זוכר, אבל היו עוד).

זומנתי לשימוע בגלל שאמרתי שנמאס לי מהאיחורים של ההסעה בימי שבת בקבוצת הווצאפ של העבודה.
בימי שבת ההסעה מאחרת באופן קבוע באיחורים של בין 45-שעתיים.
הכל בגלל עומס- או יותר נכון בגלל שלא מעסיקים נהג נוסף כדי לחסוך.
איחורים כאלה נעשו גם אחרי 12 שעות משמרת כשלאחריה ישנן עוד 12 שעות משמרת, פשוט ביזיון.

ועכשיו מצאו עוד סיבה למסיבה.
הם טוענים שעזבתי עמדה ריקה בלי להודיע.
למרות שהמשמרת הסתיימה והמתנתי עוד 10 דקות מעבר לשעות המשמרת שלי.
מה הם ציפו שאני אחכה שעה?
אולי טעיתי לגבי זה שלא הודעתי, אבל האם עברתי על חוק? משהו שמצריך פיטורים?

אני לא מעוניין להתפטר כי אני אוהב את העבודה והחברים שפגשתי שם, ואני רוצה בסך הכל שכולנו נהנה לפחות ממינימום זכויות ושלא יתחייסו אלינו כעבדים.
הם פוגעים באוכלוסיות החלשות ביותר (מבוגרים, חיילים משוחררים ואפילו נכים).

אני לא יכול לסבול התנהגות כזאת ואני לא מתכוון להרכין ראש אלא לדרוש את מה שמגיע לכולנו.
אבל כנראה שהם ינסו להיפטר ממני כי אני ״מזיק״.
אז אני רוצה בבקשה לדעת איך לעשות את זה נכון? מהלעשות? ממה להיזהר? והאם יש לטענות שלהם תוקף חוקי לפיטורים?
יש לי ראיות (הודעות וואצפ מצולמות, עדים וחבר שמוכן להעיד ואפילו סעיפים בחוקי העבודה שכתבו לנו, שהם פוגעים בזכויות העבודה על פי חוק).

בבקשה תעזרו לי.
מבחינתי זה יותר מסתם להתפטר מעבודה
, אני רוצה להשמיע קול של החברים לעבודה שמפחדים לדרוש את הזכויות שלהם.
תודה!

אנא נסח שאלתך באופן תמציתי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/12/17
הפורום משיב על שאלות ככליות ובא לתת מענה על שאלות קצרות וקונקרטיות. לכן אבקש כי תנסח שאלתך מחדש. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי חופשה

שני 17/12/17
אני עורכת דין שעבדה מספר חודשים במשרד פרטי, לאחר 9 חודשי עבודה ערכתי הסדר עם המעסיק שאעבוד מהבית, יצא שעבדתי 5 חודשים מהבית וצברתי ימי חופשה, השכר שקיבלתי כאשר עבדתי מהבית היה עבור כל כתב תביעה שכתבתי סכום מסוים. עכשיו בקשתי להתפטר, האם המעסיק צריך לשלם לי את הימי חופשה שצברתי? אלא הוא שילם לי במהלך העבודה מהבית המעסיק שילם לי גם פנסיה.
תודה

פדיון ימי חופשה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/12/17
לדברייך, העסקה נמשכה רק במתכונת שונה ולכן לעניות דעתי כן. על המעסיק לשלם לך פדיון חופשה, הבראה, פ"פ, פנסיה וכל הזכויות המגיעות לך מכח יחסי העבודה בניכם.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דרישת וותק במכרז פנימי

אבירן 17/12/17
שלום רב,
אני עובד ברשות מקומית ובמכרז פנימי מסוים נדרש וותק של שנתיים כאשר אם אותו מכרז יהפוך לחיצוני לא יידרש וותק כזה, האם הדבר חוקי? זה יוצר הפליה מסוימת
אודה לתשובה

דרישות שונות של וותק במכרז

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/12/17
בוקר טוב, יש לבחון במקרה שכזה את פרסום דרישות הכרז לתפקיד. ובמקרה שכזה עדיף לבחון זאת בפורום דיני מכרזים. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מטופלת פוריות

מיכל 16/12/17
שלום,
במקום עבודתי מתחילים שיפוץ, עקב זאת משרתי תצומצם בעוד חודשיים בחצי למשך יותר משנה. אני מטופלת פוריות. המנהלת קיבלה הודעה בע"פ על כך ואעביר לה אישור בכתב. האם ניתן לעשות דבר מה או שמשום שלכאורה אין קשר בין הצמצום לטיפולים אין מה לעשות. כיצד עליי לנהוג?. תודה

מטופלת פוריות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 17/12/17
שלום רב
ראשית יש לבחון האם אין אפשרות להמשיך ולהעסיק אותך בהיקף המשרה שהיה ומדוע דווקא משרתך תצומצם וכיוב.
בכל מקרה המעסיק לא יכול להפחית את היקף משרתך בלי היתר ממשרד התמת כאשר בנסיבות אלה ייתכן ויקבל היתר שכזה אך משרד התמת יבחן האם אין אפשרות אחרת

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי תפקיד במקום העבודה ללא שינוי במשכורת

דוד 16/12/17
שלום רב,
 


התחלתי לעבוד במועצה אזורית בתפקיד תומך טכני מחשוב בבית ספר, החלפתי עובד
שעזב. אני עובד כבר חצי שנה. היה עוד עובד שנמצא במחלקה, והוא היה אחראי מחשוב
שניהל את כל העניינים. עכשיו העובד הזה גם הוא עזב לפני כחודש, וכתוצאה מכך אני
קיבלתי תפקיד אחראי מחשוב על כל הבית הספר.

תחומי האחריות שהוטלו עלי במכרז הראשוני השתנו לגמרי כך שעכשיו אני אחראי על ניהול
כל עסק המחשוב בבת הספר מבחינה טכנית וכספית (ניהול שרתים פיזיים ווירטואליים, הזמנת
ציוד, סגירת עסקאות בין הצדדים השונים, אחריות על השאלת ציוד לתלמידים בבית הספר, ניהול
מלאי של כל הציוד בבית הספר).

למרות השינוי המשמעותי שהתרחש בתחומי האחריות שלי במקום העבודה המשכורת שלי לא
עלתה בכלל, ואני מרגיש שיש כאן אי צדק ואפילו פגיעה בזכויות שלי כעובד. רציתי לשאול האם בנסיבות שתיארתי מגיע לי העלאה במשכורת? ומה הגישה הנכונה ביותר
לקבל את זה?
 


תודה.

הוספת תחומי אחריות במקום העבודה בלי קבלת תוספת לשכר

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 17/12/17
שלום רב,

לא ניתן לחייב מעסיק לבצע העלאה במשכורת.

בייחוד כאשר מדובר במכרז שהיה והשכר היה קבוע בצדו.

ניתן לטעון כי מדובר בהרעת תנאים וכי באם לא ישיבו אותך להיקף המשרה הקודם תתפטר בדין מפוטר (אך במקרה שלך זה לא באמת ייתן לך משהו למעט פיטורים) ולכן לטעמי הכי טוב היא לפנות למעסיק ולהסביר לו את מצבך ולברר מה הכיוון וכיצד רואים את המשך העסקתך ופעולותיך (ייתכן והם בכלל נדרשים לפרסם מכרז בעבור התפקיד החדש) ובהתאמה להסביר מה ההבדל ומה נדרש ממך ולבקש העלאת שכר.



בברכה,



האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי העברת תשלומי פנסיה כחוק

ראובן 16/12/17
שלום רב, 

מקום העבודה שלי לא העביר לי תשלומי פנסיה כחוק והדבר הצטבר לחוב די משמעותי. דיברתי עם חברת הביטוח האחראית על קופת הפנסיה והם אמרו שהם הגישו תביעה ומחכים לדיון. השאלה היא האם ישנם צעדים שאני יכול לעשות בעצמי, על מנת לשפר את מצבי ולהגן על זכויותי? 

תודה מראש

אי העברת תשלומי פנסיה כחוק

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 17/12/17
שלום רב
ראשית את יכולה לפנות גם למשרד התמת בתלונה כנגד המעסיק . 
שנית- את רשאית לתבוע את המעסיק באופן עצמאי בגין כספים אלה או לבקש להצטרף כצד להליך שקיים.
כדאי לבחון היטב את החומר והשלב בו מצוי ההליך ולוודא גם מה נתבע והאם מדובר בכל המגיע לך

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סידור עבודה

נ 16/12/17
שלום,
עובד נמצא בחופשת מחלה ממושכת(בעקבות ניתוח) רופא המשפחה מחדש את חופשת המחלה כל שבועיים לערך, לאחר בדיקות והערכת מצב של החולה.
המנהל האישי התקשר לעובד ובין היתר בדק מתי העובד חוזר לעבודה, העובד ענה למנהל, שיש ברשותו מחלה עד לתאריך מסויים, אך לאחר מכן
הוא צריך ללכת לרופא להבדק ולפי זה להמשיך הלאה. סידור העבודה נקבע מס׳ ימים לפני שחופשת המחלה נגמרת, אך הסידור מתייחס לשבוע אחרי,
 נכון לעכשיו אין לעובד אישור מחלה לימים אלה, אך יכול להיות שהרופא יאריך זאת. 
האם המנהל יכול להציב את העובד בסידור עבודה, לפני שהעובד עידכן את המנהל שהוא חוזר לעבודה או שחופשת המחלה מתארכת?

סידור עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 17/12/17
שלום רב
ככל ולעובד אין ימי מחלה אז אכן המעסיק רשאי ואף נדרש להציבו לעבודה ( שכן באם לא יוארכו לו ימי המחלה אז מה יעשה המעסיק שנדרש להשיב את העובד לעבודה?) כאשר באם יינתנו לעובד ימי מחלה יהיה על המעסיק למצוא סידור חלופי.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תוכן מסמך דירקטוריון המוכחש ע"י המעסיק בביה"ד

איציק 15/12/17
1. במסמך הדירקטוריון מופיע כי הפרמיה מהווה חלק מהשכר הקובע לפיצויים ולכן, מוצע לשנות את הפרמיה כך שלא תהיה אחוז קבוע מההכנסה.

2. בביה"ד המעסיק מציג טענה סותרת וטוען כי רכיב הפרמיה הוא ...לא חלק מהשכר הקובע לפיצויים.

3. ניתן לצפות שביה"ד יעדיף את מסמכי הדירקטוריון שנכתבו בזמן אמת בבחינת מעין "השתק שיפוטי" ?  

תוכן מסמך דירקטוריון

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 17/12/17
שלום רב
יש לבחון את המסמך על מנת לענות. אבל בנוסף יש לבחון את הנסיבות וכן מה העובד ידע בזמן אמת ומה אופי הפרמיה והאם בהתאם לפסיקה הקיימת היא חלק מהשכר או לאו.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן