פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
זכות למשיכת פיצויים
חזקי
10/07/12
המעסיק מפריש לי לפנסיה מעבר למינימום המחייב בחוק וההפרשה כוללת 8 ושליש אחוז לפ"פ. כיום, לאחר 10 חודשי עבודה, הוא פיטר אותי. האם הוא רשאי למשוך חזרה את כספי הפ"פ ?
האם למעביד יש זכות למשוך חזרה פיצויי פיטורים
עו"ד אחז אגם
10/07/12
חזקי שלום,הפשרות המעביד לקופת פיצויי פיטורים, נועדה בהתאם לחוק, להקל על קבלת הכספים לאחר פיטורי העובד ולאחר 2015 גם תהוות תחליף לפיצויי פיטורים, אולם ככל שאינך זכאי לכספים אלו, המעביד רשאי לקבל אותם חזרה אליו.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
ימי הודעה מוקדמת
המתפטר
10/07/12
שלום, עבדתי במקום העבודה במשך חצי שנה ואז פוטרתי.לאחר חודש וחצי חזרתי לאותו מקום עבודה בתפקיד אחר.לאחר 9 חודשים הודעתי על כוונתי להתפטר.כמה ימי הודעה מוקדמת אני צריך לתת למעביד? (שכר יומי)
מהי תקופת ההודעה המוקדמת
עו"ד אחז אגם
10/07/12
שלום רב,אם וככל שההפרש בין שני חלקי העבודה שלך לא עלה על חצי שנה, בהחלט יחשב הדבר כרצף תעסוקתי. אם הינך עובד בשכר כפי שתיארת הינך צריך להעניק יום הודעה מוקדמת על כל חודש שהשלמת בשנה הראשונה.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
פיטורים
מתן
10/07/12
שלום.
אני עובד כבר 5 שנים בבטחון,לפני כשבועיים נערך תרגיל שבו כביכול כשלתי (למרות שלא תפקדתי באותו הזמן בגלל מחלה והעברתי את אחריותי לסגני). כמו כן ראוי לציין שבכל שנות תעסוקתי עבדתי ללא רבב וצלחתי בכל התרגילים. האם מותר לפטר על סמך מאורע אחד? שוב נציין שלא הייתי בארוע. האם זה חוקי?
אני עובד כבר 5 שנים בבטחון,לפני כשבועיים נערך תרגיל שבו כביכול כשלתי (למרות שלא תפקדתי באותו הזמן בגלל מחלה והעברתי את אחריותי לסגני). כמו כן ראוי לציין שבכל שנות תעסוקתי עבדתי ללא רבב וצלחתי בכל התרגילים. האם מותר לפטר על סמך מאורע אחד? שוב נציין שלא הייתי בארוע. האם זה חוקי?
מתי מותר לפטר אותי
עו"ד אחז אגם
10/07/12
מתן שלום,אני חוזר על תשובתי, שככל שהדבר איננו מוגבל על ידי חוק או על ידי הסכם קיבוצי, מעביד יכול לפטר אותך מכל סיבה (בדרך כלל) ובלבד שפעל בהתאם לדין. הפסיקה לאחרונה מגבילה מעט את זכות הפיטורים ומנסה להפוך אותם לפיטורים בגין סיבה ראויה, אולם זה איננו כלל ולרוב המעביד מפטר בהתאם לראות עיניו.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
שווי שימוש בטלפון סלולרי
יעקב שגב
10/07/12
שלום ,אני מחזיק בטלפון סלולרי השייך לחברה , ועושה בו שימוש רק לצורכי עבודה . כל שיחותי הפרטיות מתבצעות מטלפון אישי-פרטי שלי .האם גם במצב זה צריכים לחייב אותי ב"שווי שימוש" ?תודה , יעקב
טלפון לצרכי עבודה
עו"ד אחז אגם
10/07/12
יעקב שלום,כאשר אין שימוש פרטי בטלפון, אינך צריך לשאת בשווי השימוש, וממילא אם הדבר איננו מפורט בחוזה העבודה שלך, כל ניכוי איננו מותר.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
דיני עבודה / פיצויים
גיל
10/07/12
האם מגיע לי פיצויים על עוגמת נפש עבדתי בבן ביטחון חברת אבטחה והתפטרתי מהחברה בגלל שביקשתי לטוס לחו״ל לשבוע ולא נתנו לי אמרתי למפקח תן לי תאריך לטוס והוא אמר לי שאני לא יכול לתת לך כי אין לי מספיק אנשים חסכתי לטיסה הזאת שנה שלמה כסף ובסוף הוא לא נתן לי לטוס ביקשתי ממנו את הכסף של ימי המחלה והוא לא נתן לי עברו חודשיים מאז שביקשתי את הכסף ולא קיבלתי ב12.6.2012 התפטרתי וב10.7.2012 קיבלתי משכורת ללא הכסף של ימי החופשה בתשלום ביררתי את הדברים והם אמרו לי רק שהתיק שלי יסגר אני אקבל את הכסף ואני כבר מה12.6.2012 לא בחברה למה אני זכאי ומה אני יכול לעשות נגד חברת האבטחה תודה על המענה
מתי מקבלים תשלום בגין ימי חופשה
עו"ד אחז אגם
10/07/12
גיל שלום,אתה אמור לקבל את מלוא ימי המחלה במשכורת האחרונה שלך. לא כל כך הבנת מדבריך מתי היא הייתה, אולם ככל ולא ישולמו לך מלוא ימי החופשה בהתאם לחוק, יש לך עילת תביעהאחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
שעות נוספות
יניב
10/07/12
מתי אני אקבל יותר כסף על שעות נוספות- שאני באחוז משרה של 65% או 85%?65% = 4 ימים בשבוע, 7 שעות כל משמרת85% = 5 ימים בשבוע, 7 שעות כל משמרתיש לפעמים ימים שאני 9-10 שעות בעבודה.. אז השאלה שלי באיזה אחוז משרה אני אקבל יותר כסף על השעות הנוספות
האם שעות עודפות הן שעות נוספות
עו"ד אחז אגם
10/07/12
יניב שלום,צר לי אבל שאלתך מקורה בטעות. שעות נוספות הינן השעות מעבר למגבלה בחוק (בשישה ימי עבודה - 8 שעות, בחמישה - 9 שעות). אתה מבלבל את העניין עם שעות עודפות. ולמה כוונתי, כל עוד אתה לא עובד מעבר למכסת השעות הנוספות בחוק, גם אם זה מעבר להיקף המשרה שלך, אינך זכאי לגמול בגין שעות נוספות. זאת אומרת, אם המשרה שלך היא 7 שעות, עד שלא תגיע ל-9 שעות, ללא כל קשר להיקף המשרה שלך, אינך זכאי לשעות נוספות. אתה יכול לסכם עם המעביד שלך על תוספת עבור שעות עודפות אולם הדבר איננו בחוק.
הודעה מוקדמת
טלי
10/07/12
שלום,
האם בתקופת חודש ההודעה המוקדמת (לאחר פיטורים) אני עדיין צוברת ימי חופש לפדיון?
האם בתקופת חודש ההודעה המוקדמת (לאחר פיטורים) אני עדיין צוברת ימי חופש לפדיון?
צבירת ימי חופש בתקופת ההודעה המוקדמת
עו"ד אחז אגם
10/07/12
טלי שלום,התשובה היא כן. מועד סיום עבודתך הוא בתום תקופת ההודעה המוקדמת ועד לאותו מועד את זכאית לימי חופש.
שיוויון בעבודה**
ג"ל
10/07/12
אנחנו 2 עובדות במשרד. התחלנו את עבודתנו יחד ממש באותו תאריך. עושות אותה עבודה. עובדות כבר כשנה וחצי. גיליתי להפתעתי לפני מס' ימים שהעובדת השניה מקבלת שכר הרבה יותר גבוה ממני וגם תנאים אחרים לגמרי.
מה הזכויות שלי בנושא זה?
מה הזכויות שלי בנושא זה?
עושות אותו דבר אבל מקבלות אחרת
עו"ד אחז אגם
10/07/12
ג"ל שלום,לצערי, מאחר ושתיכן בנות אותו מין, המעביד יכול להעניק לכן שכר אחר בעבודה, אלא אם ההבדל הוא בגין דברים האסורים על פי חוק (דת, גזע וכד') ככל שאין כך הדבר, למעביד יש זכות לתגמל עובד מול עובד אחר.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
הסכם שעות לא פורמלי – חוזה
נירה
10/07/12
שלום רב, אני עובדת כבר שנה וחצי במקום עבודה קבוע. עד לפני שלושה חודשים עבדתי בחצי משרה כסטודנטית ולפני שלושה חודשים עברתי למשרה מלאה. מכיוון ואני גרה במרחק של שעה וחצי נסיעה ברכבת ממקום עבודתי וכדי למנוע שחיקה המעביד שלי בשיחות השכר ותיאום הציפיות הסכים להתגמש בשעות העבודה והגדיר אותי כעובדת במשרה מלאה אך כזו הנמצאת במשרד בין 10-17, כשהמעביד שלי ציין בעל-פה שמדובר במשרה מלאה משום שאני עובדת במהלך הנסיעה ברכבת (בין אם במחשב או בטלפון). כל הנ"ל נאמר בשיחת תאום הציפיות שלי עם המעביד לאחר המעבר למשרה מלאה. בעודי מגיעה לחתום על חוזה עבודה ראיתי שכתוב בחוזה ששעות העבודה שכתובות בחוזה הן 9-18, למרות שבפועל אני נמצאת במשרד 10-17. כשפניתי לבוס שלי הוא אמר שההסכם שעות שלי הוא הסכם א-פורמלי שנקבע בין שנינו והוא יכול להשתנות. אמרתי לו שזה לא מה שסיכמנו עליו ואין לי בעיה שיהיה נספח לחוזה או כל דבר אחר שיאמר שבהסכם בעל-פה בין ---- לבין ---- נקבע ששעות הנסיעה ברכבת הן --- ושעות במשרד הן ---.. אך המעביד סירב בתוקף לכל שינוי בחוזה ואמר שזה המצב וכך זה ישאר, 9-18 בחוזה. אותי זה מאוד מטריד, מכיוון ואני יודעת שאם יתחלפו המנהלים יוכל המנהל החדש אף לפטר אותי מכיוון ואינני עומדת בחוזה הפורמלי. מה עליי לעשות? האם אני צודקת בהתעקשותי לכך שהחוזה חייב להיות מה שסוכם בשיחת תיאום צפיות? האם אני מתעקשת לחינם? אני מקבילה את עצמי למשרת אם (מלשון אמא) לצורך העניין בה מפורט במדויק באילו ימים ובאילו שעות האם נמצאת (יום ארוך יותר או פחות למשל). תודה על תשובתך...
האם הסכם עבודה בעל פה תקף
עו"ד אחז אגם
10/07/12
נירה שלום,דבר ידוע בדיני העבודה הוא כי, במהלך תקופת העבודה קיימים דברים רבים שאינם כתובים בחוזה העבודה אולם מיושמים בפועל. יחד עם זאת, חוק הודעה לעובד, מחייב את המעביד להעביר מסמך כתוב בגין תנאי העבודה של העובד, לרבות לאחר שינויים. את צודקת בהתעקשותך שכן בהחלט יכול להווצר מצב עתידי בו תקלעי לבעיה, יחד עם זאת, גם התנהלות לאורך תקופה ארוכה מהווה הסכמה בין הצדדים על פרטים מסוימים וככל שתוכלי להוכיח שכך היה, בית הדין יקבל שזה מה שהוסכם.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
ימי הודעה מוקדמת טרם ההערת תנאים? (דחוף)
מומו
10/07/12
שלום רב,
רציתי לדעת,עקב פיטוריו של אבי על ידי המעסיק בגין הרעת תנאים, כך מסתמן בכל אופן (כעת אבי מחוייב לעבוד משמרות צהריים ולילה לאחר שבמשך 5 השנים האחרונות הוא עבד רק בוקר). עוד אציין כי אין מחלוקת בגין פיצויי הפיטורים. אולם, שאלתי היא זו:
האם במהלך ימי ההודעה המוקדמת המעביד יכול לחייב את אבי לעבוד במשמרות צהריים ולילה כראות עיניו, או שמא הוא חייב במהלך ימי ההודעה המוקדמת להעסיקו כפי שעבד טרם הרעת התנאים, דהיינו משמרות בוקר בלבד???
אודה על תשובתכם המהירה.
רציתי לדעת,עקב פיטוריו של אבי על ידי המעסיק בגין הרעת תנאים, כך מסתמן בכל אופן (כעת אבי מחוייב לעבוד משמרות צהריים ולילה לאחר שבמשך 5 השנים האחרונות הוא עבד רק בוקר). עוד אציין כי אין מחלוקת בגין פיצויי הפיטורים. אולם, שאלתי היא זו:
האם במהלך ימי ההודעה המוקדמת המעביד יכול לחייב את אבי לעבוד במשמרות צהריים ולילה כראות עיניו, או שמא הוא חייב במהלך ימי ההודעה המוקדמת להעסיקו כפי שעבד טרם הרעת התנאים, דהיינו משמרות בוקר בלבד???
אודה על תשובתכם המהירה.
תנאי העבודה בתקופת ההודעה המוקדמת
עו"ד אחז אגם
10/07/12
מומו שלום,מדובר בשאלה קשה שבתי הדין לא התמודדו איתה יותר מדיי. אני מבין שהוסכם בין הצדדים כי אביך יקבל את הפיצויים שלו, דבר שהמעביד לא היה חייב לעשות. במצב דברים זה, גם אם אביך צודק, אני לא בטוח שיהיה חכם מצידו לפעול בניגוד לבקשת המעביד. בסופו של דבר מדובר בתקופה קצרה ואולי עדיף לבלוע את הצפרדע.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
זכויות אשה לאחר לידה
דנה
10/07/12
שלום רב, אני נמצאת בחופשת לידה שמסתיימת באוגוסט.החברה בה אני עובדת נמצאת בקשיים, ובינתיים פיטרה את כל אנשי המחלקה שלי - ברור שגם לי ממתין מכתב פיטורים.עקב עניין אישי רפואי, החלטתי לצאת לחל"ת ושאלתי היא:ידוע לי כי במהלך תקופת חל"ת, אין אפשרות לפטר אותי. אם במהלך החל"ת, אני נכנסת להריון שנית, האם גם אז אין אפשרות לפטר אותי? - כלומר החברה תידרש למצוא לי משרה אצלם וכך אוכל לצאת שנית לחופשת לידה. האם זה נכון?תודהדנה
פיטורים בזמן הריון
עו"ד אחז אגם
10/07/12
דני שלום,את אומנם צודקת אולם כאשר חברה נכנסת לקשיים היא יכולה לפנות לממונה על עבודת נשים ולבקש את פיטורייך בכל מקרה.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
לא חותמת על הסכם סודיות- עילה לפיטורין
שרית
10/07/12
לאחרונה פנה אליי המעסיק, לאחר שנה בעבודה, ורוצה להחתים אותי ואת עובדי החברה על הסכם סודיות. אני לא מעוניינת לחתום. האם אפשר לפטר אותי על זה? לדברי המעסיק לא אוכל לגעת במידע במחשב אם לא אחתום, ומכאן שלא אוכל לבצע את עבודתי
סירוב לחתום כעילה לפיטורים
עו"ד אחז אגם
10/07/12
שרית שלום, המצב בישראל עדיין הוא שלמעביד יש את הזכות לפטר את העובד מכל סיבה, כל עוד היא איננה אסורה בחוק (employment at will). הוא אכן יכול להביא לסיום עבודתך כל עוד הוא פועל בהתאם לדין ומעניק לך את כל זכויותייך. יכול להיות שפיטורים כאלו יחשבו שלא כדין, שכן נבעו מרצון לשנות את תנאי ההעסקה אולם מדובר בתביעה שיהיה קשה מאוד להוכיח אותה.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
פיטורים והתפטרות לאחר לידה
אורטל
10/07/12
שלום,
מספר שאלות בבקשה שאני מאמינה שמעסיקות נשים נוספות מלבדי (-:
אודה לכם מאד אם תוכלו לענות לכל שאלותיי לפי המספרים כדי שאדע מה שייך למה.התחום הזה מסובך לי..
1. כמה זמן ניתן לפטר אישה אחרי לידה? האם הזמן הוא לפי תאריך לידה או לפי תאריך חזרה?
2. בהמשך לשאלה 1..שאלה פרטית עבורי: אם נשארתי בבית 6 חודשים אחרי לידה (3 חודשים שמגיעים לי+ 3 חודשים חלת..) האם מיד כשאחזור אפשר לפטר אותי?
3. מה הסיבות בגינם אהיה זכאית להתפטר ועדיין לקבל את כל כספי הפיצויים שהחברה הפרישה לי כחוק? (אני יודעת על אם אני עוזבת לטובת גידול הילד או אם אני מצאתי עבודה קרובה יותר לבית שלי..אך מה עוד?)
4. בהמשך לשאלה 3..שאלה פרטית שלי: אם במהלך חופשת הלידה אמצא עבודה אחרת ואני אודיע טלפונית למעסיק שלי שאני רוצה להתפטר ולא לחזור לעבודה-האם אהיה זכאית לכספי פיצויים?
5. אני יכולה מיד אחרי החופשת לידה להתחיל עבודה במקום חדש?
המון תודה לכם!
מספר שאלות בבקשה שאני מאמינה שמעסיקות נשים נוספות מלבדי (-:
אודה לכם מאד אם תוכלו לענות לכל שאלותיי לפי המספרים כדי שאדע מה שייך למה.התחום הזה מסובך לי..
1. כמה זמן ניתן לפטר אישה אחרי לידה? האם הזמן הוא לפי תאריך לידה או לפי תאריך חזרה?
2. בהמשך לשאלה 1..שאלה פרטית עבורי: אם נשארתי בבית 6 חודשים אחרי לידה (3 חודשים שמגיעים לי+ 3 חודשים חלת..) האם מיד כשאחזור אפשר לפטר אותי?
3. מה הסיבות בגינם אהיה זכאית להתפטר ועדיין לקבל את כל כספי הפיצויים שהחברה הפרישה לי כחוק? (אני יודעת על אם אני עוזבת לטובת גידול הילד או אם אני מצאתי עבודה קרובה יותר לבית שלי..אך מה עוד?)
4. בהמשך לשאלה 3..שאלה פרטית שלי: אם במהלך חופשת הלידה אמצא עבודה אחרת ואני אודיע טלפונית למעסיק שלי שאני רוצה להתפטר ולא לחזור לעבודה-האם אהיה זכאית לכספי פיצויים?
5. אני יכולה מיד אחרי החופשת לידה להתחיל עבודה במקום חדש?
המון תודה לכם!
פיטורים בעקבות הריון
עו"ד אחז אגם
10/07/12
אורטל שלום, לנוחותך אענה בהתאם לשאלות.1. 60 יום לאחר תאריך שובה לעבודה. 2. לא. עדיין 60 יום.3. הסיבות שפירטת הן הסיבות שבגינן תוכלי להתפטר בדין מפוטרת.4. לא. 5. תוכלי להודיע למעביד על חוסר רצונך לשוב לעבודה, לוותר על הזכויות שלך ולעבור לעבודה החדשה.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
התייעצות בנושא חוזה העסקה
טלי
10/07/12
שלום רב -
בקרוב הנני מתחילה לעבוד במקום עבודה חדש והיום נשלח לי חוזה העסקה לעיוני בטרם חתימה -
בסעיף ההתקשרות נרשם משפט - " החברה תהיה רשאית לשנות את תנאי העסקתה של העובדת בהודעה מראש של 15 יום"
האם זה מקובל ? מה משמעות אמירה זו ?
בקרוב הנני מתחילה לעבוד במקום עבודה חדש והיום נשלח לי חוזה העסקה לעיוני בטרם חתימה -
בסעיף ההתקשרות נרשם משפט - " החברה תהיה רשאית לשנות את תנאי העסקתה של העובדת בהודעה מראש של 15 יום"
האם זה מקובל ? מה משמעות אמירה זו ?
משהו נוסף
טלי
10/07/12
כנ"ל הסעיף הנ"ל - החברה תעסיק את העובדת בתפקיד... למרות האמור דלעיל, החברה תהיה רשאית לשנות, על פי שיקול דעתה הבלעדי, את הגדרת התפקיד ומשימותיה של העובדת.
האם החברה יכולה לשנות באופן חד צדדי את תנאי העסקה
עו"ד אחז אגם
10/07/12
טלי שלום,הסעיף הראשון איננו בהתאם לדין ועל כן, בתי הדין לא יאכפו אותו (לא מחזיק מים).הסעיף השני הוא אפשרי, כל עוד לא פוגעים בתנאי העסקתך, ואז מדובר ברעת תנאים בהתאם לדין.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
שכר מינימום?
קובי א
10/07/12
אני עובד בחברה שבה משולם לנו השכר עפ"י מכירות בלבד, אני מקבל רכב וסלולארי מהחברה בכיסוי מלא, ידוע לי ששכר המינימום הקבוע בחוק עמד על 4100 ש"ח, שאלתי האם המעסיק מחוייב לשלם את שכר המינימום למרות שבחודש מסויים גובה העמלות יצא פחות משכר המינימום?
תשלום שכר מינימום בעבודה המבוססת על עמלות
עו"ד אחז אגם
10/07/12
קובי שלום,התשובה היא חד משמעית כן. הוא חייב להשלים לך לשכר מינימום בחודשים שבהם אתה לא מגיע לסכום זה. יחד עם זאת, דע כי הוא רשאי לקזז לך את הסכום שהוסיף, מחודשים בהם הרווחת מעל שכר המינימום.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
ימי הודעה מוקדמת
חסוי
10/07/12
הי. פוטרתי לאחרונה אחרי 4 חודשי עבודה, וניתנו לי 4 ימי הודעה מוקדמת. אך לא שולמו לי עבור כל יום שכר רגיל שהרווחתי (212 שח) וזה ההסבר שניתן לי. האם קביל?הוד' מוקדמת זה ימים
קלנדריים ולא ימי עבודה בפועל.
לחישוב שכר לקחתי ממוצע של 3 חודשי עבודה מאלים.:
03/2012 - 4443 ש"ח
04/2012 - 1265 ש"ח
05/2012 - 4730.8 ש"ח
שכר ממוצע - 3,480 ש"ח
שכר ממוצע יומי: 3480/30 =116 ש"ח
שולם עבור 4 ימים.
קלנדריים ולא ימי עבודה בפועל.
לחישוב שכר לקחתי ממוצע של 3 חודשי עבודה מאלים.:
03/2012 - 4443 ש"ח
04/2012 - 1265 ש"ח
05/2012 - 4730.8 ש"ח
שכר ממוצע - 3,480 ש"ח
שכר ממוצע יומי: 3480/30 =116 ש"ח
שולם עבור 4 ימים.
תיקון
חסוי
10/07/12
פוטרתי לאחרונה אחרי 4 חודשי עבודה, וניתנו לי 4 ימי הודעה מוקדמת. אך לא
שולמו לי עבור כל יום שכר רגיל שהרווחתי (212 שח) וזה ההסבר שניתן לי. האם
קביל?"הודעה מוקדמת זה ימים קלנדריים ולא ימי עבודה בפועל. לחישוב שכר לקחתי ממוצע של 3 חודשי עבודה מלאים 03/2012 - 4443 שח04/2012 - 126505/2012 - 4730.8 שחשכר ממוצע - 3480שכר ממוצע יומי : 3480/30 = 116 שחשולם עבור 4 ימים"
שולמו לי עבור כל יום שכר רגיל שהרווחתי (212 שח) וזה ההסבר שניתן לי. האם
קביל?"הודעה מוקדמת זה ימים קלנדריים ולא ימי עבודה בפועל. לחישוב שכר לקחתי ממוצע של 3 חודשי עבודה מלאים 03/2012 - 4443 שח04/2012 - 126505/2012 - 4730.8 שחשכר ממוצע - 3480שכר ממוצע יומי : 3480/30 = 116 שחשולם עבור 4 ימים"
האם חישוב השכר הוא בהתאם לימים קלנדארים
עו"ד אחז אגם
10/07/12
שלום רב,ההסבר הוא ממש לא נכון. בתלוש השכר שלך, בכל אחד מהחודשים, מופיע כמות ימי העבודה שעבדת בפועל כך שתוכל לדעת בדיוק מה ממוצע השכר שלך בגין כל חודש. מנסים עליך את שיטת מצליח. "לא הצליח". אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
האם מגיעים לי פיצויי פיטורין?
מיכאל
10/07/12
המקרה התרחש בשנה שעברה. עבדתי בפרוייקט מסויים מספר שנים, ובשנה שעברה המימון לפרוייקט הופסק וכולנו פוטרנו. לאחר חמישה חודשים ללא עבודה נמצא לפרוייקט מימון מאפיק אחר, וכך הוחזרתי לעבודה, באותו השכר, באותן השעות, עם אותם התנאים ועם אותו המנהל (המקסים!). האם ניתן כיום לבקש פיצויי פיטורין בדיעבד? אציין שכאשר פיטרו אותנו הודיעו לנו חד משמעית שאמנם הם עובדים על מציאת מקורות מימון חדשים אבל הם לא יכולים להתחייב על שום דבר ,לכן מבחינתם הפרוייקט נסגר לאלתר. בנוסף, רציתי לדעת מהו הסכום שנלקח כבסיס לחישוב דמי הפיצוי, אם השכר האחרון היה נמוך משמעותית מהשכר החודשי הממוצע שלי (הפרוייקט הסתיים 5 ימים לאחר תחילת חודש העבודה האחרון, כך שבחודש העבודה האחרון עבדתי רק 5 ימים למעשה!)תודה רבה.
עבודה עם הפסקות
עו"ד אחז אגם
10/07/12
מיכאל שלום,לא הבנתי האם שילמו לך פיצויי פיטורים, בפעם הראשונה שפורטת. בכל מקרה, ככל שלא עברו 6 חודשים בין המועדים, הרי שיש לך כאן רצף תעסוקתי. בחישוב התנאים הסוציאליים, ככל שיש שינוי בשכר, לוקחים ממוצע בין שני התעריפים.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
קורס מטעם העבודה – תשלום עבור השעות
אור
10/07/12
שלום
אני עובדת כמזכירה במרפאה. מהעבודה נדרשתי לעבור קורס החיאה של 4 שעות ביום ו בו אני לא עובדת. האם אני אמורה לקבל תשלום עבור השעות הנ"ל.
אני עובדת כמזכירה במרפאה. מהעבודה נדרשתי לעבור קורס החיאה של 4 שעות ביום ו בו אני לא עובדת. האם אני אמורה לקבל תשלום עבור השעות הנ"ל.
האם משלמים לי על הדרכות
עו"ד אחז אגם
10/07/12
גם על שעות הדרכה שהן מטעם העבודה צריך לשלם.
תקופה מינימלית להרעת תנאים כדי לדרוש פיצויים
איתן
10/07/12
מהי התקופה המינימלית להרעת תנאים מצד המעביד על מנת שאוכל לדרוש פיצויים? האם אחרי שבוע של הרעת תנאים אפשר לקום ולומר אני מתפטר ?
האם כאשר המעביד מיד מחזיר את המצב לקדמותו בגלל שהודעתי על פיטוריי, זכותי עדיין לעמוד על שלי ולהתפטר עקב הרעת תנאים שבוצעה , ובעצם כל העניין הוא שאני רוצה את הפיצויים, כי להתפטר אני יכול גם בלי הרעת תנאים.
האם כאשר המעביד מיד מחזיר את המצב לקדמותו בגלל שהודעתי על פיטוריי, זכותי עדיין לעמוד על שלי ולהתפטר עקב הרעת תנאים שבוצעה , ובעצם כל העניין הוא שאני רוצה את הפיצויים, כי להתפטר אני יכול גם בלי הרעת תנאים.
איזו תקופה נחשבת להרעת תנאים
עו"ד אחז אגם
10/07/12
איתן שלום,על מנת להתפטר כדין מפוטר להרעת תנאים, עליך להוכיח את הרעת התנאים. ברגע שהחזירו אותך לעבודה אין תום לב, ועל כן הסיכוי קלוש ביותר.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
האם פיצויי פיטורים כוללים בונוס משתנה?
אלי ר
10/07/12
שלום רב,הייתי מקבל בונוס בכל חודש ע"פ תפוקה (במשך 3 שנים שהועסקתי - בכל חודש קיבלתי בונוס).האם מוסיפים את הבונוס לתשלום הפיצויים ע"פ ממוצע בונוס של שנה אחרונה כפול שנות הותק?אם כן לפי איזה סעיף או תקנה בחוק?תודה רבה
האם סעיף בונוס הוא חלק מהשכר לצורך פיצויי פיטורים
עו"ד אחז אגם
10/07/12
אלי שלום,סעיף בונוס נחשב בדרך כלל לחלק מהשכר, אולם חשוב לדעת מה שיעורו יחסית לסכום הבסיס, ומה הייתה התייחסות המעביד לעניין סכום זה. החישוב שהצגת הוא אכן הנכון, לפי תקנה 9 לתקנות פיצויי פיטורים.
האם סע' 14 לחוק פיצויי פיטורים תקף לגבי
גליה
10/07/12
אני עובדת במקום עבודה מזה 6 שנים. לפי חוזה העבודה כל ההפרשות, כולל לפיצויי פיטורים הם לפי 80% מהמשכורת. לפני כשנה הוחתמתי להסכמה על סע' 14, ללא כל שינוי בהפרשות. אם אני מתפטרת עקב הרעת תנאים, האם אני זכאית רק לכסף שהופרש עבורי, או למלוא פיצויי הפיטורים?
התפטרות לפי סעיף 14
עו"ד אחז אגם
10/07/12
גליה שלום,ככל שהסכמת להחיל את סעיף 14 עלייך, הרי שלא משנה מה עילת התפטרותך, תקבלי את הפיצויים שהופרשו עבורך, ללא השלמה של המעביד.
קיזוז ימי חופשה עקב מחלה ילד או הורה
שושי
10/07/12
במקום עבודתי המעביד מקזז ימי חופשה עקב מחלת ילש או מחלת הורה האם הדבר חוקי??
האם באופן כללי עובד זכאי לימי מחלאה עבור ילד או הורה???
האם באופן כללי עובד זכאי לימי מחלאה עבור ילד או הורה???
לקיחת ימי חופש על חשבון ימי מחלה
עו"ד אחז אגם
10/07/12
שושי שלום,ימי מחלה בשל חופשת ילד הינם כדין ימי מחלה שלך. אם וככל שנצברו עבורך ימי מחלה, את אמורה לקבל את הסכום מהמעביד ואם לא, מהביטוח הלאומי, ובכל מקרה, ככל שאת לא מבקשת, לא ניתן לגעת בימי המחלה שלך.
מצלמות מצלמות.
edi3159
10/07/12
אני עובד כמנהל מחסן 8 שנים.הנני ישר והגון אכפתי ומשקיען בלתי נילאה. בסניף בו עבדתי נחלנו הצלחה מבחינת מלאים ופדיון.לאחר 3 שנים הציבו מצלמות במחסן אחת מהם מכוונת על פרצופי.ואחת מהצד השני של הקיר, במחסן קבלת ספקים.הרגשתי בזוי מרומה וחסר אונים ממהלך זה.כאמור עקבו אחרי משום,שלדעתי נחלתי הצלחה מבחינות רבות בניהול המחסן וזה לא ניראה להם.שאלה: האם היה זה מהלך חוקי ותקין להציב מצלמה על פרצופי. תודה.
האם הצבת מצלמות בעבודה היא חוקית
עו"ד אחז אגם
10/07/12
אדי שלום,הצבת מצלמות היא סוגיה בעייתית ביותר, שכן מחד, למעביד יש זכות לעשות במקום העבודה כרצונו ומאידך יש כאן פגיעה בפרטיות. בתי הדין קבעו כי יש לבדוק כיצד ניתנה הודעה לעובדים על קיום המצלמות וככל שלא ניתנה הודעה שכזו, מדובר בפגיעה בפרטיות העובדים.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
כשר אבל מסריח? תרגיל בשכר גלובאלי
ד
10/07/12
לום, אני מועסקת במשרה מלאה בשכר חודשי גלובאלי. המשרד בו אני עובדת פעיל בימים א-ה ולכן בחודש יוני בו התחלתי לעבוד, היום הראשון לעבודתי בפועל היה ה-3 לחודש (1-2 נפלו על שישי שבת). אציין כי בהסכם ההעסקה בגרסתו הראשונית, תאריך תחילת העבודה שהופיע היה ה1.6 ואני בתמימותי הייתי זו שהסבה את תשומת לבו של המעסיק לכך שבפועל אתחיל רק ב-3.6 בגלל הסופ"ש. בהתאם לכך, שינה המעסיק את התאריך בהסכם. כעת, משהגיע תלוש המשכורת הראשון, גיליתי להפתעתי כי אף שעבדתי כל יום מימי החודש, השכר חושב כאילו החסרתי 2 ימי עבודה. כלומר קיבלתי רק את החלק היחסי לתאריכים 3-30 לחודש. זאת אף שמבחינת ימי העבודה בפועל אין כל הבדל ביני לבין עובד שבחוזה ההעסקה שלו הוגדר תאריך תחילת העבודה כ-1.6. שהרי בשישי שבת המשרד סגור. האם המעסיק מחויב לשלם לי 100% מהשכר הגלובאלי או שזה עניין התלוי ברצונו הטוב, בהנתן תאריך תחילת העבודה המופיע בהסכם (אף שהשינוי בוצע בזכותי)? תודה מראש.
מהו תאריך תחילת העבודה
עו"ד אחז אגם
10/07/12
ד שלום,את צודקץ, זה בהחלט כשר אבל מסריח. אם הסכם העסקתך היה מה-1.6 ממילא היית מתחילה לעבוד ב-3.6 ומקבלת עבור שכר מלא. כאן למעשה הופחתו יומיים משכרך, כדין, משום שתאריך תחילת עבודתך שונה. אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
פיטורים
דני
10/07/12
שלום רב,עבדתי שנתיים במקום עבודה אחד בשכר בסיס של 3,700 ש"ח לחודש. בשנה הראשונה עבדתי חצי משרה ובשנה השנייה עבדתי 75% משרה. במשך כל תקופת עבודתי הופרשה לי פנסיה עפ"י צו ההרחבה. כעת ברצוני לעזוב את מקום עבודתי. הייתי רוצה לדעת כיצד יחושבו פיצויי הפיטורים שלי ואת גובה הפיצויים שאני אמור לקבל.
כיצד מחשבים פיצויי פיטורים
עו"ד אחז אגם
10/07/12
דני שלום,בהתאם לדין, חישוב ימי הפיצויים הוא על פי חודש עבודה מלא אחרון. במקרה שלך, הדבר פועל לטובתך. תחשוב שממילא, כל עובד מתקדם עם השנים ואין מקום להחשיב לו את המשכורות הראשונות אותן הרוויח. במקרה ההפוך (ירידה בשכר) בתי הדין מאפשרים לעשות ממוצע.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה



