פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
שינוי תפקיד בחברה
שינוי תפקיד- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי חופש עקב חתונה
ימי חופש עקב חתונה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פגיעה/תאונה בעבודה
שאלה בנושא פגיעה בעבודה:
בעבר נפגעתי בעבודה.וככל הנראה לא יחסתי לנושא חשיבות.אולי מחוסר יידע או גם בגלל שהפגיעה לא הייתה באותו הזמן חמורה.למעביד לא הודעתי .לאחר פרק זמן פוטרתי מאותה העבודה.ולאחר פרק זמן לא ארוך התלוננתי אצל רופא המשפחה על כך שיש לי כאבים באותו המקום.הרופא לא כל כך התייחס .וכל פעם שפניתי אליו בנושא ובקשתי צילום רטנגן ענה לי שלא כדאי כי יש קרינה.ולפני שנה כן נתן לי צילום.ובצילום לא ראו משהו לא תקין .וגם אורטופד בתשובה לרופא המשפחה "קבע".שהכל בסדר.מה שכרגע קורה אצלי שהמצב החמיר .במקום שנפגעתי.כמובן שאפנה שום כי בטוחני שאני צודק .
אציין שיש ברשותי מסמכים רפואים לא רבים.
שאלתי:האם על פי חוק עובד יכול לתבוע את המעביד בפגיעה שהייתה.מדובר לפני 10 שנים?אף על פי שהוא כבר לא עובד אצלו?
ואם כן?
באיזו דרך אני יכול לתבוע?על ידי טיפול של עורך דין או כל דרך אחרת?
אשמח לתשובה
תודה מראש
תאונה בעבודה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום קנס על הפרת חוזה עבודה
הפרת חוזה עבודה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשה כפויה
חופשה כפויה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם זה חוקי?
פני לפורום מסים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תקופת צינון – חצי שנה
תקופת צינון- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי חג
דמי חג- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי חגים
האם זה חוקי???
הבריאות (עובדת מדינה) במשך שנה וחצי. התפטרתי בגלל הרעת תנאים: אושר לי תקן לחצי
משרה נוספת ולפני שהתחלתי משכו את התקן בחזרה וכבר שנה שאני מחכה שיאשרו מחדש כל
הזמן תירצו ב: עוד מעט...
לבסוף החלטתי להתפטר ונשלח להם מכתב
התפטרות שעקב הרעת תנאים (גם קיצצו בקצובת נסיעה ללא צידוק) אני רואה עצמי כדין
מפוטרת.
במהלך השבוע האחרון סמנכ"ל משרד
הבריאות נמצא בקשר עם הממונה הישיר שלי (שמגבה אותי לאורך כל הדרך) על מנת למצוא
דרך להשאירני בתפקיד.
הובטחה לי משרה מלאה, תיקון קצובת
הנסיעות וזאת בתנאי שאחתום שמעבר לכך לא יהיו לי דרישות נוספות.
שאלתי: האם זה חוקי להחתים אותי על סעיף
כזה?
הנושא דחוף, אודה על תשובתכם בהקדם
האפשרי.
תודה
החתמה על סעיף היעדר תביעות- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם אוכל לקבל תשובה או עליי לשאול שוב?
עדיין לא עניתם להודעות מאותו יום והמשכתם להתייחס לשאלות החדשות.
אנא שאל שאלתך בשנית וננסה לענות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אחוז המס לפיצויים חייבים
פנה לפורום מסים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פגיעה בשכר כאמצעי לאכיפה משמעתית
פגיעה בשכר- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי התנאים – הגבלת דלק ברכב ליסינג בניגוד להסכם
לפני כחודש, החברה החליטה להגביל את כמות הדלק לכמות שבקושי מספיקה לנסיעות לעבודה
1. האם יש משהוא שניתן לעשות בנדון ?
הערה - איינני מעוניין להתפטר (אני עובד במיקור חוץ ואוהב את מה שאני עושה)
שינוי תנאים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי תשלום שעות נוספות
אי תשלום שעות נוספות
חופשת לידה
ברצוני להתייעץ לגבי חופשת לידה.
לפי הקריטריונים של ביטוח לאומי איני זכאית כלל לחופשת לידה (היות וחסרים לי חודשיים לצורך זכאות מלאה, וחודש לצורך זכאות חלקית), בהתאם לכך גם בעלי אינו זכאי לניצול חופשת לידה. לפי מה שהבנתי החוק מחייב את האישה לקחת חופשת לידה בת 14 שבועות (כשניתן להקדים את החופשה ב- 7 שבועות לפני הלידה ו- 7 שבועות לאחר הלידה, או לחילופין לקחת 6 שבועות לאחר הלידה ושהבעל ימשיך את השאר). אני מתחילה כעת לעבוד עד הלידה, וכבר יש לי עבודה מתוכננת כ- 6 שבועות לאחר הלידה.
שאלתי היא היות ואיני זכאית כלל לחופשת לידה מביטוח לאומי האם אני עדיין מחוייבת על-פי החוק ל- 14 שבועות ללא עבודה (אני זקוקה לכסף)?.. האם ישנו פיתרון במסגרת החוק שלפיו אני מחוייבת רק לששת השבועות שלאחר הלידה? או שהאם לפי נסיונך ניתן להגיש תביעה לביטוח לאומי היות ומספר החודשים שחסרים לי לזכאות כה מועט?בתודה
עבודה במהלך חופשת לידה
קבלתי מכתב שמודיע כאילו ביקשתי להתפטר
התפטרות או פיטורים
הלנת פיצויי פיטורין
הלנת פיצויי פיטורים
הלנת שכר
הלנת שכר
שינוי בתנאי עבודה
הרעת תנאים והעדר הודעה בכתב לעובד
על פניו לפי תיאורך נראה שהפחיתו את ימי עבודך והדבר מהווה לכאורה הרעת תנאים.
תיארת שהבטיחו לך בעל פה משרה מלאה, דע כי על פי חוק על המעביד למסור לך תוך 30 יום מתחיל העסקת הודעה בכתב בה עליו לפרט בין היתר את סוג המשרה ושעות העבודה ולא ניתן להסתמך על סיכום בעל פה.
בכל מקרה לפני שעובד מחליט להתפטר בדין מפוטר עקב הרעת תנאים עליו להתריא בפני המעסיק כי תנאיו הורעו ולבקש כי המצב הקיים יתוקן.
בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם עו"ד הבקיא בתחום לפני שעושים מהלך שכזה, מכוון שלכל פעולה עלולה להיות משמעות רבה במידה והמקרה יגיע לבית הדין לעובדה.
שינוי חד צדדי בתנאי העסקה
חופשת מחלה
חופשת מחלה
שאלה דחופה
1.החוק הפשוט אומר משכורת בשנה עכשיו יש לי כסף בחברת ביטוח שהופרש לי לפיצויים עכשיו בשנה האחרונה התעריף שעה שלי עלה ועושים חשבון לפי משכורות אחרונות יוצא שיהיה חסר כסף בקופה של הפיצויים בשביל להשלים משכורת בשנה ....המעביד צריך להשלים לי מעצמו?
2.השנתיים וחצי הראשונות שעבדתי ללא קרן פנסיה והפרשה לפיצויים הוא גם כן חייב לשלם לי לפי משכורת בשנה?
3.המעביד דורש ממני להחזיר ביגוד שקבלתי שזה אומר נעלי עבודה מכנסיים חולצות למה אני צריך להחזיר ביגוד לא מגיע לי ביגוד לפי חוק?
4.המעביד נתן לי חודש הודעה מוקדמת אם אני מוצא עבודה עכשיו בזמן של החודש אני יכול לקום וללכת או שאני חייב בכל אופן לתת לו חודש עבודה?
תודה רבה .
פיטורים
אנסה לעזור למרות ששאלותך דורשות בירור מעמיק.
1. צו הרחבה קובע את גובה ההפרשות לקרן הפניסה (או פוליסת ביטוח), על פי הצו ההפרשות גדלות משנה לשנה וכן בהתאם לשינוי בשכר העבודה הן גדלות גם כן. אם ההפרשות לא השתנו על פי שני הפרמטרים הללו הרי שיש לדרוש את ההפרשים לעיתים אף בתוספת פיצויי הלנת שכר (תלוי בנסיבות).
2. על פי צו הרחבה החל מ 1.1.08 קיימת חובה על המעסיק להפריש כספים לקרן פנסיה.
3. כשאתה מסיים את עבודתך במקום הרי שהמעסיק אינו מחוייב עוד לשלם עבורך דמי ביגוד.
4. אם תעזוב לפני סיום החודש המעסיק אינו מחוייב לשלם לך דמי הודעה מוקדמת בגין הימים בהם עזבת מרצונך.
כל האמור לעיל נכתב ללא בדיקת הנסיבות, יתכן וישנם הסכמים קיבוצים החלים על סוג עבודתך והמפעל בו אתה עובד, ויתכן ויש לך הסכם אישי מול המעסיק.
מומלץ להיוועץ עם עו"ד הבקיא בתחום.
פיצויי פיטורים ועוד
2. עבור התקופה הראשונה המעסיק חייב לשלם פיצויי פיטורים בהתאם להוראות חוק פיצויי פיטורים.
3. למעסיק מותר לדרוש את בגדי העבודה בחזרה, במיוחד אם הלוגו שלו מופיע עליהם. אם המעסיק דורש את החזרת הבגדים עליו להחזיר לך את הפקדון שלקח ממך עם קבלת הבגדים.
4. אתה יכול לא להופיע לעבודה בתקופת ההודעה המוקדמת אבל אז לא תהיה זכאי לשכר עבור תקופה זו.
חופשת הדממה
אני עובדת ע"פ חוזה אישי סטנדרטי בה אני מקבלת 10 ימי חופשה בשנה.
המעסיק החליט- זו הפעם השלישית בשנה וחצי האחרונות להוציא את כל החברה לחופשת הדממה בת 5 ימים ( כש-4 מתוכם על חשבוננו). עניין של חיסכון- וגם השוק די לא עובד בשבוע הזה של אוג'...
כאשר מחברים 2 חופשות הדממה כאלה- ( בפסח היה הקודם...) נשאר לי 2 ימי חופש שנתיים.
עובד שעובר את מס' ימי החופש האלו בעצם מוותר על שכרו פר יום.
שאלה- עד כמה חוקי העניין? ומה ניתן לעשות בנידון?
חופשת הדממה
פיטורי אשה בהריון
פיטורי אישה בהריון
***** ****** דורשים ממני קנס לפני שהתחלתי לעבוד
קנס טרם התחלת עבודה
קיצוץ בשעות העבודה על ידי המעסיק
הפסקה במהלך יום העבודה
שנית בנוגע להפסקות, אם אתה מקבל הפסקה של חצי שעה רצופה בה אתה יכול לאכול צהרים או לצאת ממקום העבודה, לא זקוקים לך במקום העבודה במהלך ההפסקה ונוכחותך לא דרושה, אזי ניתן לקזז את מחצית השעה משכר עבודתך.




