פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
מימוש משכון
לפני מספר ימים הגיע אליי מכתב מעו"ד שמייצג את הבנק שממנו נלקחה הלוואת הקונים דאז, בו מצויין כי אין ביכולת הקונה לפרוע את החוב לבנק. בעקבות מקרה זה מבקש עו"ד מטעם הבנק להתמנות ככונס נכסים.
במכתב מצויין כי הבנק רשאי לנקוט באחת משתי דרכים: 1. לממש את המשכון בדרך של מימוש הנכס מכוח ס' 18 לחוק ההוצאה לפועל, ע"י מכירת הזכויות החוזיות של הקונים לצד ג'.
2. מימוש המשכון על דרך מימוש זכויות הקונים כלפי המוכר, מכח סעיף 17 (4) 20 לחוק המשכון.
כמו כן, נדרשתי להגיב תוך 14 יום מקבלת המכתב.
אינני מבינה איך הפרשה קשורה אליי, הרי הנכס לא רשום על שמי אלא על שם הקונים ואין לי כל קשר לדירה.
מימוש משכון
הודעה על מסירת נכס באמצע חוזה
-
רכישת דירה שלישית – מיסוי
התמזל מזלי ואני אקבל דירה במתנה נוספת מאבי. זו תהיה דירה השניה שלנו. מס הרכישה של הדירה יהיה כמובן שליש.
התמזל מזלי אף יותר ואני ואשתי יכולי לרכוש דירה שלישית להשקעה.
ביחס לדירה שלישית זו -
א. מה יהיה מס הרכישה ? האם כמו שאדם רוכש דירה שניה ?
ב. האם דירה שלישית תחשב כעסק ? מה המשמעות של דירה שלישית ?
רכישת דירה שלישית
הדירה השלישית לא תיחשב לעסק.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי שכירות בצו הרחקה | נשלח מאתר
לא
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי תיווך בבלעדיות
השאלה לא ברורה כל כך. נא לפרט.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תודה ע תשובתך-עו"ד זוהר -יש המשך …
המשך תשובה
קשה להעריך וודאי שאין באפשרותי להמליץ על דרך פעולה זו או אחרת.
יש לך עו"ד וכדאי שתשמעי לעצותיו שמהוות יעוץ משפטי להבדיל מתשובות בפורום זה או אחר.
בכדי לא להשיבך ריקם, אוסיף, כי הדבר העיקרי שיש לבדוק בטרם קבלת החלטה לגבי השארת התמורה בנאמנות, היא האם מדובר בהליך פרוצדורלי/טכני בלבד (המתנה לבדיקת התיק בטאבו ורישום) או שמא לדוגמא חסרים אישורי מיסים בשרשרת ההעברות או מסמכים אחרים אשר עשויים למנוע את הרישום או לעכבו לזמן רב.
בהצלחה.
זהר ארד, עו"ד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זיפות גג הבניין
זיפות הגג
א.מכתב רשום עם אישור מסירה ליו"ר הבית,ובו תפרטי את טענותיך,
אם אולטימטום לשבוע..שאחרת את תתקני,ואת החשבון תשלחי לו.
ב.אם תוך השבוע,לא תוקן הגג..תצלמי את הנזקים בתוך הבית,ותדאגי
להשיג בעל מקצוע שיתקן את הגג..ויתן לך חוות דעת מקצועית לגבי
מה גרם לנזקים בביתך..
ג.תגישי ליו"ר הבית את החשבון,בצירוף דמי טרחה,ותני לא שבועיים
להגיב.
ד.אם תוך זמן סביר לא שילם לך יו"ר הבית,תגישי תביעה לבית המשפט
לתביעות קטנות..ותוסיפי פיצוי על עוגמת נפש..
כאשר ביסוס תביעתך,היא העובדה שתיקון הגג לא סובל דיחוי.מאחר ואנחנו נמצאים בחודשי החורף...
חובת הטפול בנזקי צנרת
שכני הגר מעלי ואנכי נכנסנו באותו הזמן לדירתנו החדשה שעדיין נמצאת בשנת בדק.
לאחר כ-3 חודשים נתגלתה נזילת מי דולחין בשרותי הורים בדירתי הנמצאת מתחת לדירתו של שכני והתואמים אחד לאחד בגודלם.
שאלתי: על מי נופלת אחריות תקון הנזילה בדירה שלמטה? ומי אחראי לנהול משא ומתן כלפי מבצע התיקון?
מודה לכם לתשובתכם במהרה.
התודה
אפרים אפרתי.
מומלץ כי שניכם ביחד תפנו בכתב לקבלן ותדרשו תיקון לאלתר
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חובת הטיפול בנזקי צנרת מים
תודה לתשובתך.
ברצוני לדעת מבחינת החוק האם הדייר שמעלי(זה שאצלו הנזילה) חייב
לטפל בנושא?. שאלתי זו באה עקב קביעתו של הדייר מעלי " כי לא הוא
צריך לטפל בבעיה אלא הדייר שאצלו הקיר רטוב".
מודה לתשובתך בהקדם
תודה
אפרים
חסימת דרך שהופקעה לשימוש מעבר הדיירים
להלן:נושא הסיכסוך
אנחנו שמונה משפחות,שרכשנו מהקבלן 8 קוטג"ם על אותה חלקה
כאשר הם בנוים בארבע זוגות,קרי דו,כאמור הופקע מכולנו שטח המשמש
כמעבר לכניסה לחניית הבית...
השכן בסוף השורה, הקים גדר וחסם את המעבר בטענה שהשטח הגובל לחזית ביתו,הוא
מקום לחניית רכבו הפרטי.. כאמור שטח זה מחוץ לגדר החומה המקיפה את ביתו,ואינה
רשומה בטבו על שמו.
כאשר אנחנו נכנסים לויכוח עם השכן, הוא מראה לנו הסכם כתוב וחתום ע" הקבלן, האומר
ששטח זה הוא בשימוש הדייר, ואשר ישמש לחנית רכבו הפרטי
האם יש לנו עליה לתביעה מישפטית לפירוק הגדר, ופיצוי כספי בעבור 3 שנים מאז שנבנתה
מחסום במעבר המשותף
מצטער מעדיף לא להמליץ לך לפעול כמו שאני פעלתי...אלה רק על פי החוק...
חסימת דרך
אם כן, הנכם יכולים להגיש תביעה למפקח על רישום המקרקעין.
בכל מקרה, הפורום אינו תחליף ליעוץ משפטי ומומלץ לכל השכנים לפנות יחד לעו"ד בכדי שיבחן את המצב המשפטי והעובדתי וידריך אתכם בהתאם.
פרצלציה
ברצוננו לדעת מי קובע אפשרות לאישור לפרצלציה.אנו מעוניינים מכור נכס של דונם בהוד השרון.
תודה
ועדת התכנון
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכישת דירה בשעה טובה…
סילוק משכנתא
משכנתא היא שיעבוד על מקרקעין שנועד להבטיח פירעון של הלוואה שניתנה לבעל הזכויות (בדר"כ על ידי בנק).
במסגרת הסכם המכר, יש להסדיר את החזר ההלוואה ומחיקת המשכנתא מהמרשם.
שיהיה בהצלחה עם הרכישה, ובשום אופן לא להתקשר בעסקות במקרקעין ללא ליווי צמוד של עו"ד העוסק בתחום.
בברכה,
זהר ארד, עו"ד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
יש אפשרות לדעת אם בית הוא טרומי?
השאלה לא קשורה לפורום. נסה בפורום העוסק באדריכלות/בניה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מה עושים במקרה שהדירה שקניתי עדין לא הועברה בטאבו-
עסקה במקרקעין בהעדר רישום בעלות
כעקרון יש אפשרות לעשות עסקה במקרה שתארת, אך יש לכלול בהסכם המכר מנגנון של נאמנות ושל בטחונות חלופיים (ונחותים יותר) עד למועד שיושלם הרישום וניתן יהיה לרשום הערת אזהרה לטובת הקונים.
במילים פשוטות, עם רצון טוב של שני הצדדים להתקשר בעסקה, אין לי ספק שעורכי הדין של הצדדים ידעו להגיע להסכמות שיבטיחו את שני הצדדים.
בברכה,
זהר ארד, עו"ד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בעיות בקבלת משכנתא – לא הסתיים הרישום בטאבו
סוף מעשה במחשבה תחילה
צר לי אך, לא ניתן במסגרת הפורום לבדוק את העסקה ואת הסכם המכר עליו חתמתם, ולהציע פתרונות אפשריים שיניחו את דעתו של הבנק.
ככל שעד עתה לא פניתם לעו"ד, רצוי כי תעשו זאת בהקדם בכדי שלא תגיעו למצב של אי יכולת תשלום והפרת הסכם מול המוכרים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חלוקה בבניין משותף
אני מתגורר בדירה של בניין משותף שנבנה לפני המון שנים.
לפני עשרות שנים חילקו הדיירים בזמן ההוא את שטח הגינה של הבניין בינהם וכל אחד עשה בחלק שלו כרצונו טיפח גינה, ובנה בגינה לפי היתר העירייה בהסכמת הדיריים.
האם אפשר להלין על כך? במידה ובא דייר חדש שלא מרוצה מחלוקת השטחים ורוצה להפוך את כל שטח האדמה לשטח גינה של הבניין, האם זה אפשרי? יש לזכור כי אומנם החלוקה הייתה בהסכמת הדיריים שחיו באותם שטחים פעם והקונים של הדירות ידעו על החלוקה כשהם קנו את הבית.
מה דין הדברים?
תודה
הצמדה של רכוש משותף
רצוי לבדוק המקרה לגופו באמצעות עו"ד.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פצול / פרצלציה
קיבלתי בירושה אחוז מסוים ממגרש של 2 דונם.
בתחילת המגרש יש בית קטן. וברצוני לקבל את החצי דונם עם הבית (כמובן שעם תשלום אחוזי ההפרש לאחי).
אח נוסף (נקרא לו א') מעונין לקבל את חלקו במגרש שלאחר החצי דונם הקדמי.
ואני שוקל גם לקנות את מה שנשאר משאר אחיי... (דונם)
אחי (א') שלוקח את המגרש השני מעונין לבנות שם את ביתו, אך לשם כך יש לבצע פצול / פרצלציה - מה ההבדל ביניהם?
בנוסף, הבנתי שהפצול / פרצלציה אמור להתבצע על כל המגרש (2 דונם) ובסופו עליי ועל אחי לשלם את הדמי היתר למינהל. (חוץ מבחלק הקדמי שכבר יש שם בית)
שאלתי היא - האם יש ביכולתי להשאיר את המגרש האחורי ריק (לאחר הפצול/פרצלציה) ללא שאצטרך לשלם את הדמי היתר?
לפי מה שהבנתי לאחר שהרפורמה תעבור, לא אצטרך לשלם את הדמי היתר אלא רק 6 % מערך הקרקע (במקום 31%) ולכן כדאי שאחכה...
תודה
פרצלציה
רצוי לבדוק זאת ישירות במינהל.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חובה באסיפת דיירים לשם זיפות ותיקון מקלט..
לגבי הוצאות חריגות יש צורך בכינוס אסיפת דיירים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חידוש גג בבניין משותף
לא
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חידוש גג בבניין משותף
א.תוציאי נסח טבו מאתר האינטרנט..כ 10 ש"ח..של כל הבנין
ב.תחברי את כל מספר המטרים שקיים בכל בית,
ג.מספר המטרים הכללי,לחלק לסכום השיפוץ,
ד.תנקטי בשיטה זאת לגבי כל תשלום שידרש בעבור כל סוג של שיפוץ או תיקון
ככה כל דייר על פי חוק ישלם בעבור גודל דירתו.
הפסקת חוזה שכירות לפני תום החוזה
החוזה שלי מסתיים באוגוסט 2010 עפ"י החוזה עליי להודיע חודשיים מראש ולמצוא שוכר חלופי, העניין הוא שעשיתי מה שנדרש ממני, והתייעצי עם עורך דין והוא אמר לי כך: שיש בפניי שתי אופציות האחת היא על מנת לזרז את יציאתי אני יכולה להציע לשוכר החלופי מחיר יותר נמוך מהמחיר המבוקש שאותו אני משלמת ולהשלים את החסר על מנת שבעל הבית לא ייפגע מכך, ואו במידה ואני מפנה מס' שוכרים פוטנציאלים והבעל בית לא מגיע איתם להסכמה מסויימת והעיסקה "מתפוצצת" אז אני יכולה לעזוב גם ללא שוכר כי אז זו התנהגות בלתי סבירה שלהם, השאלה שלי כזאת מצאתי שוכרים שמוכנים לשלם 3000 במקום 3100 והצעתי שאשלם את ההפרש הם הסכימו , הבעל בית גם טען שיפסיד על החוזה שלי והצעתי לו את אותו דבר הוא הסכים עימי אבל עכשיו הנושא של החוזה עומד על הנושא של המשך השכירות וכאן הם לא מגיעים לעמק השווה האם אני יכולה להחשיב את התנהגותו כבלתי סבירה עקב מציאת שוכר חלופי באותם תנאים, יש לציין כי הבעל בית נמנע מלענות לטלפונים ולנהל משא ומתן עימי ועם השוכר החלופי לגבי המשך השכירות לאחר אוגוסט 2010 וזה ניתן להוכחה ע"י מסרונים , אודה על תשובתך המהירה צאלה
נא לפנות לפורום דיני חוזים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תיווך כפול
תשלום תיוון בגין רכישת דירה
בכל מקרה, קשה לי לראות בסיס חוקי לדרוש ממך תשלום דמי תיווך במקרה של רכישת הדירה.
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
חובת סיוד דירה בעת עזיבה
בחוזה אכן כתוב כי
"המושכר צריך להיות מוחזר במצב תקין לאחר סיודו"
אולם קיבלתי אותה במצב שאינו קרוב למסויד ולא חלה שום
הרעה בתקופת השכירות.
האם אני עדיין נדרש לסייד?
על פי האמור בחוזה-נראה שכן
רכישה ומכירה
מכר דירה לפני טופס 4
על כל רכישה יש לשלם מס רכישה. גובהו תלוי אם זו דירתך היחידה או לא.
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
מכירת דירה
רכישת דירה שנרכשה מקבלן וטרם נרשמה ע"ש הבעלים
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
מכירת דירה ללא מרתף ומיסוי החל עליה?
ברשותי מגרש המוגדר כדו משפחתי ,הנני בונה בצד אחד בית 180 מטר + מרתף אשר יסופח מבחינה תכנונית לצד השני (של הבית האחר )
שאלותי :
1.האם ניתן למכור דירה ללא מרתף?
2.איזה מיסוי חל עליי ברגע שאני מוכר בית מסוג זה (אציין כי המגרש נרכש בשנת 83
תודה מראש
חנן
מכירת מרתף נפרד מהבית
המיסים השכיחים בעת מכר בית: מס שבח והיטל השבחה. יש לבחון כל מקרה לגופו. ייתכנו גם מיסים נוספים.
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד



