פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
מפקח על המקרקעין-מסירה שלא ניתן להיעתר הנתבע
ברכה חיימוביץ
12/12/09
אני חברת ניהול שיש לי בעיה עם בעלים של דירה שמשביר 6 יחידות דיור בבית משותף אך לא משלם שכר דירה פניתי לאתר אותו ואף שכרתי חברה לאיתור שאתדה 3 כתובות אין לו טלפון המפקחת על המקרקרעין לא נתנה לי פסק דין כנגדו באם לא אבצע מסירה כדין אך לא ניתן לאתרו גם הדיידים לא מוכנים למסור פרטי התקשרות איתו האם ניתן לבצע תחליף המצאה מה הפרוצדורה לא יעלה על הדעת האיש חייב 7000 ש"ח ואגרות ואיתור עלה לנו אלפי שח אך לא ניתן למסור לו כתבי בי-דין ובמידה ולא אצליח לבצע המסירה תמחק התביעה ואנחנו נפסיד אלפי שח זה דחוף מאוד עד 15.12
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהוו
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהוו
תחליף המצאה
|עו"ד גיא פרבמן
12/12/09
השאלה צריכה להישאל בפורום בתי משפט
שוכרת שלא שילמה דמי שכירות של 40 ימים
לילו
12/12/09
תאור המצב: שוכרת חדר בדירה השייכת למשכירה (המשכירה גרה בדירה בתקופת השכירות) ואשר נעלמה מבלי לשלם דמי שכירות ל-40 הימים האחרונים לשכירותה.היה קיים במשך שנה חוזה בע"פ אך לא בכתב, אך ישנם עדים רבים לכך שאותה שוכרת אכן גרה ושילמה במשך שהותה בדירה.האם ניתן על סמך העדים לפנות לבית דין תביעות קטנות (מדובר בסכום של כ-1300 ש"ח אותם היא חיבת) כנגד השוכרת?
שוכרת שחייבת דמי שכירות
|עו"ד גיא פרבמן
12/12/09
התשובה חד משמעית כן
בעל הבית נעלם
טובה
12/12/09
הסיפור הוא כזה : סבא וסבתא שלי גרו בבית בדמי מפתח - כיום הם כבר לא בחיים - מזה 30 שנה אין שום קשר עם בעל הבית וכמובן שגם אנחנו לא משלמים לאף אחד - ככל הנראה
הם גרים בקנדה - לפי מה שידוע לי בן משפחה של בעל הבית צץ ב 1988 - אבל
מאז לא שמענו מהם . הבית כמובן מתוחזק ע"י המשפחה - וכל פעם גר שם מישהו אחר .
מה הזכויות שלנו לגבי הנכס ? והאם יש איזשהוא דרך שנוכל לקבל בעלות על הנכס ?תודה
הם גרים בקנדה - לפי מה שידוע לי בן משפחה של בעל הבית צץ ב 1988 - אבל
מאז לא שמענו מהם . הבית כמובן מתוחזק ע"י המשפחה - וכל פעם גר שם מישהו אחר .
מה הזכויות שלנו לגבי הנכס ? והאם יש איזשהוא דרך שנוכל לקבל בעלות על הנכס ?תודה
בעלת הבית
|עו"ד גיא פרבמן
12/12/09
בעלות לא תוכלו לקבל אלא אם תרכשו את הדירה.
מעמדכם הינו של דייר מוגן ולא שום זכות קניינת אחרת
מעמדכם הינו של דייר מוגן ולא שום זכות קניינת אחרת
דחוף-ניתוק מים
udi
11/12/09
האם עירייה לאחר שמנתקת את המים למשפחה מסויימת ומשאירה אותה ללא מים זורמים בצינורות הבית,האם ישנו חוק שמחייב את הערייה לחבר את המים מס' שעות ביום לאותה משפחה ואם כן אזי איפה הוא נמצא או תקנה?
דחוף
דחוף
פורום נדלן אינו רלבנטי לשאלה זו
|עו"ד עזרא שרון
13/12/09
חוזה תיווך דרך פקס האם זה חוקי?
שי
11/12/09
שלום רציתי לשאול בקשר לתיווך .
התקשרתי למודעה מסויימת בקשר לדירה המתווך הסביר לי את הפרטים ושרציתי לראות אותה הוא אמר לי שהוא ישלח לי בפקס חוזה תיווך אני אחתום ואחזיר לו לפקס ואז אראה את הדירה .
האם זה חוקי? האם לקוח שיחתום על זה יהיה חייב לשלם דמי תיווך כי הוא חתם על הזמנה דרך פקס?
התקשרתי למודעה מסויימת בקשר לדירה המתווך הסביר לי את הפרטים ושרציתי לראות אותה הוא אמר לי שהוא ישלח לי בפקס חוזה תיווך אני אחתום ואחזיר לו לפקס ואז אראה את הדירה .
האם זה חוקי? האם לקוח שיחתום על זה יהיה חייב לשלם דמי תיווך כי הוא חתם על הזמנה דרך פקס?
חוזה תיווך
|עו"ד גיא פרבמן
12/12/09
חוזה שנשלח באמצעות הפקס ואתה חתמת עליו מחייב לכול דבר ועניין.
חשוב להבהיר שעפ"י חוק המתווכים על מנת שמתווך יקבל את שכרו הוא צריך להיות בעל רישיון מתוול בר תוקף, לנחתים על חוזה ספציפי שבו מצוין הנכס שנמכר וכן להיות הגורם היעיל
חשוב להבהיר שעפ"י חוק המתווכים על מנת שמתווך יקבל את שכרו הוא צריך להיות בעל רישיון מתוול בר תוקף, לנחתים על חוזה ספציפי שבו מצוין הנכס שנמכר וכן להיות הגורם היעיל
שכר טירחה???
יוסף
11/12/09
החלה להרקם עסקה למכירת דירה.
סוכם עם עורך הדין על שכר הטירחה.
עורכי הדין של שני הצדדים ניהלו משא ומתן
במשך מספר ימים.
הצד השני פיצץ את העיסקה והיא לא יצאה
לפועל.
לא התקבל פיצוי ולא נתבע פיצוי.
האם לעורך הדין מגיע שכר טירחה?
שכר מלא שכר חלקי???
תודה...
סוכם עם עורך הדין על שכר הטירחה.
עורכי הדין של שני הצדדים ניהלו משא ומתן
במשך מספר ימים.
הצד השני פיצץ את העיסקה והיא לא יצאה
לפועל.
לא התקבל פיצוי ולא נתבע פיצוי.
האם לעורך הדין מגיע שכר טירחה?
שכר מלא שכר חלקי???
תודה...
שכ"ט
יעל פנקס עו"ד
11/12/09
יש שגובים שכ"ט חלקי שכן בכ"ז נעשתה עבודה גם אם היא לא הושלמה. יש שלא גובים מאומה במקרים כאילו. מאד אינדוידואלי...
סירוב לשלם משכתא ע"י אחד היורשים
בני
10/12/09
המנוחה לא השאירה צוואה והשאירה מחצית דירה המשועבדת לבנק כנגד משכנתא.
יש שתי יורשות,
אחת היורשות הגרה בחו"ל מסרבת להסתלק מהירושה ויחד עם זאת מסרבת לשלם את מחצית מיתרת המשכנתא.
יורשת שניה בעלת 3/4 דירה הינה ערב יחיד לחוב של המורישה מול הבנק.
האם יכולה היורשת השניה בתמורה לתשלום החוב, (להכנס לנעלי החייב) לבנק לקבל בעלות על יתרת הדירה.
מקרה מורכב, אודה לתשובתכם.
***צונזר ע"י המערכת***
בני
יש שתי יורשות,
אחת היורשות הגרה בחו"ל מסרבת להסתלק מהירושה ויחד עם זאת מסרבת לשלם את מחצית מיתרת המשכנתא.
יורשת שניה בעלת 3/4 דירה הינה ערב יחיד לחוב של המורישה מול הבנק.
האם יכולה היורשת השניה בתמורה לתשלום החוב, (להכנס לנעלי החייב) לבנק לקבל בעלות על יתרת הדירה.
מקרה מורכב, אודה לתשובתכם.
***צונזר ע"י המערכת***
בני
דירה ירושה משכנתא
יעל פנקס עו"ד
11/12/09
החוב הוא חוב של העיזבון דהיינו הבנק יכול להפרע מהדירה. .הירושה תהיה מה שישאר מתמורת הדירה לאחר פרעון החוב. יתרה זו תחולק בין שתי היורשות לפי חלקן היחסי בעזבון. הערבה תוכל לשלם ולהפרע מהעזבון. התוצאה זהה למדי.יש להניח שימונה מנהל עיזבון והוא יפעל כמתחייב מחובותיו לרבות כמתחייב מהוראות סע' 100 ו- 104 לחוק הירושה. חוסר ההסכמה של היורשת השניה לא רלונטי ראה סע' 128 לחוק.
בחינה בתיווך מקרקעין
שחר
10/12/09
יש לי שאלה שהיא באמת "תמימה".
על מנת להוציא רשיון בתיווך מקרקעין נדרש המועמד לעבור מבחן אחד בן 25 שאלות אמריקאיות - כך כתוב ברשם המתווכים.
מי שעובר את המבחן מקבל רישיון לתיווך מקרקעין. אני לא מצליח להבין את ההסדר הזה. האם ייתכן שזוהי הדרישה היחידה, וכל אחד פשוט יכול לגשת למבחן, לנחש 15 שאלות נכונה מתוך 25 שאלות ולקבל רישיון?
שוב, שאלתי תמימה לחלוטין...
על מנת להוציא רשיון בתיווך מקרקעין נדרש המועמד לעבור מבחן אחד בן 25 שאלות אמריקאיות - כך כתוב ברשם המתווכים.
מי שעובר את המבחן מקבל רישיון לתיווך מקרקעין. אני לא מצליח להבין את ההסדר הזה. האם ייתכן שזוהי הדרישה היחידה, וכל אחד פשוט יכול לגשת למבחן, לנחש 15 שאלות נכונה מתוך 25 שאלות ולקבל רישיון?
שוב, שאלתי תמימה לחלוטין...
מתווכים
יעלמפנקס עו"ד
11/12/09
שכחת את חובת תשלום האגרות....
ראה תנאים בחוק המתווכים
ראה תנאים בחוק המתווכים
תיווך
פול
11/12/09
אני אחדד את שאלתך:
אחרי המבחן שציינת (קל ביותר, יש "דמו" ברשת), ותשלום אגרה המתווך מוצא דירה ומראה אותה למספר לקוחות (בין 1ל-50) ומהקונה המאושר המתווך לוקח 2% והולך הבייתה.
מגיע עוה"ד, מטפל בניהול המו"מ על פרטי ההסכם, עורך את ההסכם, מבזבז שעה או יותר על אירוע ה"חתימה", מטפל ברישום הזכויות ואחראי באופן אישי לכל תקלה במשך הזמן הנ"ל ו....בעתיד! .... ולוקח אתה- 1/2 אחוז העלובים שלו רק כי התחרות כ"כ קשה.
אז מה אתה אומר? קטע הא?...
אחרי המבחן שציינת (קל ביותר, יש "דמו" ברשת), ותשלום אגרה המתווך מוצא דירה ומראה אותה למספר לקוחות (בין 1ל-50) ומהקונה המאושר המתווך לוקח 2% והולך הבייתה.
מגיע עוה"ד, מטפל בניהול המו"מ על פרטי ההסכם, עורך את ההסכם, מבזבז שעה או יותר על אירוע ה"חתימה", מטפל ברישום הזכויות ואחראי באופן אישי לכל תקלה במשך הזמן הנ"ל ו....בעתיד! .... ולוקח אתה- 1/2 אחוז העלובים שלו רק כי התחרות כ"כ קשה.
אז מה אתה אומר? קטע הא?...
עו"ד זהר ארד הצילו
עו"ד חדש
10/12/09
האם מכירת דירה אגב גירושין בין בני זוג, לאחד מבני הזוג או מכירתה לצד ג' פטורים ממס שבח אם כן מהו הסעיף.
האם מכירה בין בני הזוג המתגרשים, עצמם מחייבת הצהרה למשרדי המיסוי.
האם מכירה בין בני הזוג המתגרשים, עצמם מחייבת הצהרה למשרדי המיסוי.
העברה - גירושין
יעל פנקס, עו"ד
10/12/09
כדאי לקרוא את החוק ....
ראה סע' 4א לחוק מיסוי מקרקעין.(שבח מכירה ורכישה}
העברת בעלות בין בני זוג במסגרת הסכם גירושין איננה מכירה . העברה או מכירה לצד ג' היא מכירה. מכירה בין זוג גם במסגרת גירושין היא מכירה וחבות מס השבח תבחן לגופו של ענין לפי הזכאויות והחבויות האישיות.צריך לדווח למס שבח אבל כעדכון אין כל חיוב במס במסגרת העברת בעלות בין בני זוג כאמור.
ראה סע' 4א לחוק מיסוי מקרקעין.(שבח מכירה ורכישה}
העברת בעלות בין בני זוג במסגרת הסכם גירושין איננה מכירה . העברה או מכירה לצד ג' היא מכירה. מכירה בין זוג גם במסגרת גירושין היא מכירה וחבות מס השבח תבחן לגופו של ענין לפי הזכאויות והחבויות האישיות.צריך לדווח למס שבח אבל כעדכון אין כל חיוב במס במסגרת העברת בעלות בין בני זוג כאמור.
מרחב מוגן קומתי- זכות גישה
רו"ח רונן
10/12/09
בבעלותי משרד רו"ח בקומה שבה שני משרדים (שלי ועוד אחד שבו מס' חדרים).היחידה השניה ריקה מזה קרוב לשנה. יש לי מס' שאלות:
1. האם יתכן שהממ"ק הוצמד ליחידה השניה ? הרי מדובר בשטח משותף. לפי התשריט הוא מוצמד ליחידה השניה.
2. כיצד אני מממש את זכות הגישה שלי לממ"ק ? יוזכר שהנכס סגור מזה כשנה.
3. גם הגישה למדרגות החירום נמצאת בשטח המשרד השני. מה קורה בעניין זה ?
אשמח לקבל תשובה לשאלות, בתודה מראש, רונן.
1. האם יתכן שהממ"ק הוצמד ליחידה השניה ? הרי מדובר בשטח משותף. לפי התשריט הוא מוצמד ליחידה השניה.
2. כיצד אני מממש את זכות הגישה שלי לממ"ק ? יוזכר שהנכס סגור מזה כשנה.
3. גם הגישה למדרגות החירום נמצאת בשטח המשרד השני. מה קורה בעניין זה ?
אשמח לקבל תשובה לשאלות, בתודה מראש, רונן.
מרחב מוגן קומתי
|עו"ד גיא פרבמן
12/12/09
כעיקרון יש לעיין לא רק בתשריטים אלא גם בנסח הטאבו ולראות האם הממ"ק אכן מוצמד ליחידה הנוספת כנ"ל גם לגבי מדרגות החירום.כעיקרון ישנה כאן בעיה לא פשוטה שצריך לבחון אותה באמצעות שיחה עם הבעלים של היחידה הנוספת שאליה מוצמדים ממ"ק ומדרגות החירום וזאת על ממנת שתינתן לך גישה אליהם
תשלום למתווך
אופיר אליהו
10/12/09
שלום לכולם
ברצוני לשאול שאלה בנושא דמי תיווך
ביצעתי עסקה באמצעות מתווך ושילמתי לו לאחר מכן הסתבר לי שמסמכים שהוצגו לפני בתור אישורי בניה לפני החתימה בכלל לא קשורים לדירה שקניתי אלא לאחרת שאלתי האם המתווך היה אמור לבדוק אותם ברצוני להדגיש שהדירה היתה בתיווך בלעדי שלו והוא אמר לי עוד בהתחלה על אישורים אלו והאם אני זכאי להחזר התשלום?
תודה רבה למי שיענה
ברצוני לשאול שאלה בנושא דמי תיווך
ביצעתי עסקה באמצעות מתווך ושילמתי לו לאחר מכן הסתבר לי שמסמכים שהוצגו לפני בתור אישורי בניה לפני החתימה בכלל לא קשורים לדירה שקניתי אלא לאחרת שאלתי האם המתווך היה אמור לבדוק אותם ברצוני להדגיש שהדירה היתה בתיווך בלעדי שלו והוא אמר לי עוד בהתחלה על אישורים אלו והאם אני זכאי להחזר התשלום?
תודה רבה למי שיענה
תשלום למתווך
|עו"ד גיא פרבמן
12/12/09
תפקידו של המתווך לחבר בין קונה מרצון למוכר מרצון מי שצריך לבדוק את המסמכים זה עו"ד עליו חלה האחריות המשפטית.
עיקול על הערת אזהרה
רינת
10/12/09
שלום,
רשומה לטובתי הערת אזהרה על נכס והוטל עיקול על זכויותי בנכס.
האם הדבר מונע את רישום זכות הבעלות על שמי??
תודה
רשומה לטובתי הערת אזהרה על נכס והוטל עיקול על זכויותי בנכס.
האם הדבר מונע את רישום זכות הבעלות על שמי??
תודה
הערת אזהרה -עיקול
יעל פנקס עו"ד
10/12/09
הזכויות תירשמנה בכפוף להערת העיקול.
שאלה לגבי הערת אזהרה
שלי
10/12/09
שלום לכולם
אנו מספר אחים שירשנו מאימנו נספר נכסים. ערכנו בינינו הסכם חלוקה בין יורשים, במסגרתו אני מקבלת את אחד הנכסיםץ
הבעיה היא שכדי לרשם את הנכס על שמי יש לבצע פרצלציה.
השאלה: האם עד שתושלם הפרצלצי,ה, אני יכולה לרשום הערת אזהרה על הנכס על שמי, רק כדי להבטיח את זכויותיי?
תודה מראש לעונים.
אנו מספר אחים שירשנו מאימנו נספר נכסים. ערכנו בינינו הסכם חלוקה בין יורשים, במסגרתו אני מקבלת את אחד הנכסיםץ
הבעיה היא שכדי לרשם את הנכס על שמי יש לבצע פרצלציה.
השאלה: האם עד שתושלם הפרצלצי,ה, אני יכולה לרשום הערת אזהרה על הנכס על שמי, רק כדי להבטיח את זכויותיי?
תודה מראש לעונים.
פרצלציה ירושה
יעל פנקס עו"ד
10/12/09
לא ניתן לתת מענה בדוק מבלי לבדוק את נסח הרישום. לכי לייעוץ אצל עוה"ד המתמחה בתחום.
שאלה בעניין פינוי דמי דירה בדמי מפתח
חדוה
10/12/09
אימי נמצאת בבית אבות מזה שנתיים וברשותה דירה בדמי מפתח (דירה ישנה מאוד בחיפה) שאנו עומדים להחזיר לבעליה , בעל הבית דורש שנחזיר את הדירה במצב סביר כולל צביעה , שאלתי היא מה הכוונה במילה סביר? האם על אימי לתקן את הבלאי שיש בדירה כגון רטיבות תיקון תריסים צביעת דלתות משקופים וכ'ו כשכל מה שהיא עומדת לקבל מבעל הבית בעבור הדירה הוא 40.000 שקל???
מקווה לתשובתכם המהירה ובתודה
חדוה.
מקווה לתשובתכם המהירה ובתודה
חדוה.
דירה בדמי מפתח
|עו"ד גיא פרבמן
12/12/09
אתם צריכים לדאוג לצביעת הדירה יתר הליקויים כפי שאתה מתאר הינם בלאי סביר שאינו חל עליכם
חוזה חכירה
גל
10/12/09
מה זה חוזה חכירה ישהיוון על הבית והמגרש לא ענית לי באיזה שלב לעשןת העברה על החלק היחסי מהשטח שברצוני לרכוש מהוריי כדי שבעתיד לא תהיה בעייה למכור את החלק הנותר אנחנו עושים חלוקה לא פרפלציה ובונים כתוספת בשם ההורים
חוזה חכירה
|עו"ד גיא פרבמן
12/12/09
חוזה חכירה הינה שכירות ארוכת טווח עם הבעלים של המגרש מנהל מקרקעי ישראל או קק"ל.
בכול הנוגע ליתר שאלותיך אני לא מכיר את השאלות הקודמות שלך ולכן קשה לי להשיב על משהו שאין לי מושג לגביו
בכול הנוגע ליתר שאלותיך אני לא מכיר את השאלות הקודמות שלך ולכן קשה לי להשיב על משהו שאין לי מושג לגביו
קלקולים ברכוש המשותף טרם העברת הדירה
נחמן
10/12/09
שלום
אנחנו אמורים לקבל את דירתינו בעוד כחודש. מאז חתימת ההסכם עם המוכר ראינו שברכוש המשותף לכלל דיירי הבית היו כמה קלקולים כגון:
1. האינטרקום הכללי לא עובד ( עבד בעת כתיבת הסכם המכירה)
2. סכך גדול מאוד לכלל החניות המשותפות נפגע ויש לתקנו.
מאחר שאנחנו מבקרים בנכס מעת לעת ראינו כי הקלקולים התרחשו כבר לפני 3 חודשים ומאחר וטרם תוקנו שאלנו את המוכר וזה טען כי ועד הבית עדיין לא החליט לתקן ובכל מקרה זה רכוש משותף ולכן לא עומדת לנו טענת הas is . לדבריו הוא אחראי לתת לנו רק את הדירה עצמה במצבה כפי שקנינו.
אנחנו חושבים שהדברים לא תוקנו במשך 3 חודשים כי וועד הבית מחכה לנו - הדיירים החדשים. מן הסתם המוכר כנראה לא היה מעוניין להשתתף בהוצאות .
1. מה מקובל במקרה כזה ? . האם זכותינו שבעל הדירה ישתתף בהוצאות תיקונים של בעיות ברכוש המשותף שהתרחשו כבר לפני כחודשיים- שלושה.?
2. האם זה הגיוני שאיך שנכנס לנכס יבוא אלינו ועד הבית וידרוש תשלום מיוחד לתיקונים ושפצורים ( מעבר לתשלום החודשי הרגיל) - בגין דברים שהתרחשו טרם כניסתינו לדירה?
3. כנ"ל בבניין תיככנו להשקיע כמה אלפי שקלים בצביעת חדר מדרגות והחלפת נורות. אנחנו ראינו הודעה כזו בזמן רכישת ההסכם אך לפתע הדברים נדחו ונראה לנו שזה יתרחש מייד עם הגעתנו. מה המלצתך בנידון?
אנחנו אמורים לקבל את דירתינו בעוד כחודש. מאז חתימת ההסכם עם המוכר ראינו שברכוש המשותף לכלל דיירי הבית היו כמה קלקולים כגון:
1. האינטרקום הכללי לא עובד ( עבד בעת כתיבת הסכם המכירה)
2. סכך גדול מאוד לכלל החניות המשותפות נפגע ויש לתקנו.
מאחר שאנחנו מבקרים בנכס מעת לעת ראינו כי הקלקולים התרחשו כבר לפני 3 חודשים ומאחר וטרם תוקנו שאלנו את המוכר וזה טען כי ועד הבית עדיין לא החליט לתקן ובכל מקרה זה רכוש משותף ולכן לא עומדת לנו טענת הas is . לדבריו הוא אחראי לתת לנו רק את הדירה עצמה במצבה כפי שקנינו.
אנחנו חושבים שהדברים לא תוקנו במשך 3 חודשים כי וועד הבית מחכה לנו - הדיירים החדשים. מן הסתם המוכר כנראה לא היה מעוניין להשתתף בהוצאות .
1. מה מקובל במקרה כזה ? . האם זכותינו שבעל הדירה ישתתף בהוצאות תיקונים של בעיות ברכוש המשותף שהתרחשו כבר לפני כחודשיים- שלושה.?
2. האם זה הגיוני שאיך שנכנס לנכס יבוא אלינו ועד הבית וידרוש תשלום מיוחד לתיקונים ושפצורים ( מעבר לתשלום החודשי הרגיל) - בגין דברים שהתרחשו טרם כניסתינו לדירה?
3. כנ"ל בבניין תיככנו להשקיע כמה אלפי שקלים בצביעת חדר מדרגות והחלפת נורות. אנחנו ראינו הודעה כזו בזמן רכישת ההסכם אך לפתע הדברים נדחו ונראה לנו שזה יתרחש מייד עם הגעתנו. מה המלצתך בנידון?
קלקולים ברכוש המשותף
|עו"ד גיא פרבמן
12/12/09
נהוד להכניס בחוזה מכר של דירת מגורים יד שנייה את נושא הסדרת התיקונים המיוחדים.
אני מניח שהחוזה דן בדירה בלבד ולא ברכוש המשותף ולכן קצת יהיה קשה מבחינתכם להתלונן על נושא הליקויים ברכוש המשותף. המלצתי לנסות להסדיר את הנושא עם המוכרים כך שהדרוש תיקון יתוקן והם ישאו בחלקם ואתם תשאו ביתרה
אני מניח שהחוזה דן בדירה בלבד ולא ברכוש המשותף ולכן קצת יהיה קשה מבחינתכם להתלונן על נושא הליקויים ברכוש המשותף. המלצתי לנסות להסדיר את הנושא עם המוכרים כך שהדרוש תיקון יתוקן והם ישאו בחלקם ואתם תשאו ביתרה
הארכת זמן מסירת דירה כנגד שינויים
רונן
10/12/09
מסירת דירה חדשה מקבלן היתה אמורה להיות באוגוסט האחרון, זמן העיכוב המותר לקבלן על פי החוזה הינו חודשיים ומעבר לכך מוגדר פיצוי עבור כל יום נוסף. הקבלן במסמך השינוייים (בעיקר חשמל ולפני ביצוע) החתים אותי על 6 שבועות הארכה בגין השינויים. שאלתי היא האם נספרת תקופה זו ממועד המסירה המתוכנן (ובחופף להארכת הקבלן) או בנוסף לתקופה זו. הנושא אינו מוגדר בחוזה המכר מול הקבלן...
סביר להניח שהכוונה לתוספת עיכוב מעבר למה שסוכם
עו"ד צעירה
10/12/09
כלומר, מעבר לחודשיים המותרים לפי החוזה.
דחית מועד המסירה
|עו"ד גיא פרבמן
12/12/09
לצורך מתן תשובה יש לבחון את המסמך שהקבלן החתים אותך וכן את חוזה המכר עם הקבלן.
עו"ד זהר ארד עזרה דחופפהההההההה
עו"ד חדש
09/12/09
דייר מוגן אשר השכיר את החנות המוגנת בשכירות משנה בראשות הבעלים הוכרז כחסוי ומונה לו אפוטרופוס.
האם מינוי אפוטרופוס מהוה עילת פינוי
מה יקרה במותו של הדייר המוגן בעוד שהנכס מושכר והאם לרעיית הדייר המוגן בנכס המוגן המהווה חנות, כאמור.
האם מינוי אפוטרופוס מהוה עילת פינוי
מה יקרה במותו של הדייר המוגן בעוד שהנכס מושכר והאם לרעיית הדייר המוגן בנכס המוגן המהווה חנות, כאמור.
דייר מוגן
יעל פנקס עו"ד
09/12/09
ראי סע' 23 לחוק הגנת הדייר [נוסח משולב]
מינוי אפוטרופוס איננו מפקיע זכויות.
מינוי אפוטרופוס איננו מפקיע זכויות.
הערה בנכס
גל
09/12/09
,תודה לעורך דין ערד השאלה כאשר קונים שטח אדמה מהורים בכדי לבנות עליו בית בשמם ההורים כתוספת באיזה שלב מעבירים את החלק היסי שמיועד לנו על שמינו
בניה-חלוקה
יעלפנקס עו"ד
09/12/09
כמו בכל עסקת מכר שהיא.
יש לשים לב שאם מדובר בזכויות חכירה יש לבדוק את חוזי חכירה לפני העסקה, לפני ההעברה ולפני הבניה. ממליצה להתיעץ עם מי שמתמחה בתחום
יש לשים לב שאם מדובר בזכויות חכירה יש לבדוק את חוזי חכירה לפני העסקה, לפני ההעברה ולפני הבניה. ממליצה להתיעץ עם מי שמתמחה בתחום
מעלית שבת בבית משותף
אפרת
09/12/09
שלום רב,
בבניין שבו אני גרה יש שתי מעליות.
כיום, פועלת מעלית שבת מכניסת השבת ועד צאתה ללא הפסקה.
אני מודעת לכך שעל פי החוק כאשר יש יותר ממעלית אחת, חובה להפעיל מעלית שבת - אין לנו כל בעיה עם עניין זה אולם, לעניות דעתנו המעלית צריכה לפעול בשעות מסויימות בלבד ולא בכל השבת ( על פי החוק).
עוד, למיטב ידיעתי, בעלי הדירות הדורשים את הפעלת מעלית השבת יישאו בהוצאות החזקתה והפעלתה הנובעות מהפעלת המעלית כמעלית שבת.
התשלומים שבהם יישאו בעלי הדירות לפי סעיף זה, יהיו בהתאם ליחס שבין שטח רצפת כל דירה לבין שטח הרצפה של כל הדירות שבעליהן נושאים באותם תשלומים.
השאלה היא לעניין ההוצאות: איך מחשבים את ההוצאות לפי "הנוסחה" הרשומה מעלה? כמו כן, המעלית פועלת כמעלית שבת "בסה"כ" 8 ימים בחודש ולא כל החודש כך שבימי חול כל הדיירים צריכים לשלם עבור החזקתה.
איך מכמתים את הוצאות ההחזקה, בלאי וכו' באופן שבו הדיירים שמבקשים הפעלת מעלית שבת יישאו בהוצאות הנובעות מהפעלת המעלית כמעלית שבת???
לתשובתכם המהירה אודה,
אפרת
בבניין שבו אני גרה יש שתי מעליות.
כיום, פועלת מעלית שבת מכניסת השבת ועד צאתה ללא הפסקה.
אני מודעת לכך שעל פי החוק כאשר יש יותר ממעלית אחת, חובה להפעיל מעלית שבת - אין לנו כל בעיה עם עניין זה אולם, לעניות דעתנו המעלית צריכה לפעול בשעות מסויימות בלבד ולא בכל השבת ( על פי החוק).
עוד, למיטב ידיעתי, בעלי הדירות הדורשים את הפעלת מעלית השבת יישאו בהוצאות החזקתה והפעלתה הנובעות מהפעלת המעלית כמעלית שבת.
התשלומים שבהם יישאו בעלי הדירות לפי סעיף זה, יהיו בהתאם ליחס שבין שטח רצפת כל דירה לבין שטח הרצפה של כל הדירות שבעליהן נושאים באותם תשלומים.
השאלה היא לעניין ההוצאות: איך מחשבים את ההוצאות לפי "הנוסחה" הרשומה מעלה? כמו כן, המעלית פועלת כמעלית שבת "בסה"כ" 8 ימים בחודש ולא כל החודש כך שבימי חול כל הדיירים צריכים לשלם עבור החזקתה.
איך מכמתים את הוצאות ההחזקה, בלאי וכו' באופן שבו הדיירים שמבקשים הפעלת מעלית שבת יישאו בהוצאות הנובעות מהפעלת המעלית כמעלית שבת???
לתשובתכם המהירה אודה,
אפרת
מעלית שבת
|עו"ד גיא פרבמן
12/12/09
לשאלתך יש לפנות לרו"ח שיעשה את השקלול המלא ויעשה הפרדה בין העלויות בשבת לעלויות ביום חו"ל עם תדפיס ההוצאות וכן על בסיס הפחת של המעליות.
החלפת מנעול בדירה שכורה- דחוף
יעל
09/12/09
בוקר טוב,
שכרתי דירה לפני שבוע וטרם הספקתי להכנס למרות שהמפתח כבר בידי. לתדהמתי התברר לי שבעל הדירה נכנס לדירה ללא תאום איתי ולמרות שיש על כך סעיף בחוזה. הוא אמר לי במילים אלה: "דפקתי, לא ענית ולא היה לי את הטלפון שלך עלי אז נכנסתי". האם אני יכולה להחליף מנעול בדירה ללא אישור מצידו?
אודה על תשובה מהירה
יעל
שכרתי דירה לפני שבוע וטרם הספקתי להכנס למרות שהמפתח כבר בידי. לתדהמתי התברר לי שבעל הדירה נכנס לדירה ללא תאום איתי ולמרות שיש על כך סעיף בחוזה. הוא אמר לי במילים אלה: "דפקתי, לא ענית ולא היה לי את הטלפון שלך עלי אז נכנסתי". האם אני יכולה להחליף מנעול בדירה ללא אישור מצידו?
אודה על תשובה מהירה
יעל
דירה שכורה מפתח
יעל פנקס עו"ד
09/12/09
כן, אבל רק אם תמסרי לו מפתח, . הודיעי לו חד משמעית שהתנהגות לא לא מקובלת עליך לא בהכרח יפתור את הבעיה.
העברת זכויות
יוסף
09/12/09
שלום עליכם
מדובר באגודה שיתופית והמשק עם זכויות חכירה דרך מנהל מקרקעי ישראל, סוכנות, אגודה לחבר.
א. האב הלך לעולמו והשאיר צוואה שאת זכויותיו במשק הוא מוריש בחלוקה שווה לילדיו - האם צוואה תופסת בכלל במשק מסוג זה?
ב. אחד הילדים הלך לעולמו - האם לאלמנתו או ילדיו יש זכויות בחלק היחסי מול שאר הילדים וזאת בתנאי שהתשובה לשאלה א' חיובית?
ג האלמנה {בעלת המשק} התחתנה כדמו"י ללא הסכם ממון - האם לבן זוגה / בעלה הנוכחי יש חלק בזכויות האלמנה במשק או אולי בזכויות האב שהלך לעולמו?
ד. אם כל התשובות לשאלות הנ"ל שליליות - האם האלמנה יכולה כיום לחתום על העברה במתנה ולהעביר את זכויות המשק למי מהילדים?
בכבוד רב,
יוסף
מדובר באגודה שיתופית והמשק עם זכויות חכירה דרך מנהל מקרקעי ישראל, סוכנות, אגודה לחבר.
א. האב הלך לעולמו והשאיר צוואה שאת זכויותיו במשק הוא מוריש בחלוקה שווה לילדיו - האם צוואה תופסת בכלל במשק מסוג זה?
ב. אחד הילדים הלך לעולמו - האם לאלמנתו או ילדיו יש זכויות בחלק היחסי מול שאר הילדים וזאת בתנאי שהתשובה לשאלה א' חיובית?
ג האלמנה {בעלת המשק} התחתנה כדמו"י ללא הסכם ממון - האם לבן זוגה / בעלה הנוכחי יש חלק בזכויות האלמנה במשק או אולי בזכויות האב שהלך לעולמו?
ד. אם כל התשובות לשאלות הנ"ל שליליות - האם האלמנה יכולה כיום לחתום על העברה במתנה ולהעביר את זכויות המשק למי מהילדים?
בכבוד רב,
יוסף
העברת זכויות
|עו"ד גיא פרבמן
12/12/09
לצורך מתן תשובות לשאלותיך הריני ממליץ לפנות לייעוץ אישי
הליכים במועד תשלום אחרון
יוסי
09/12/09
אני אמור להעביר בשבוע הבא תשלום אחרון למוכר הדירה ( אני הקונה).
חלק מהסכום יילך לעו"ד שלו בנאמנות מאחר והמוכר לא השיג עדיין אישורי מיסים ועיריה.
לאור זאת, מה אני אמור לקבל במועד האחרון, מלבד המפתח ? .
1. האם אני צריך לקבל מעו"ד של המוכר את יפוי הכוח לרישום הנכס ( מאחר ובתמורה כבר העברתי את כל כספי) ?
2. האם לכל הפחות אני צריך לקבל את יפוי הכוח שחתמתי בתחילת העסקה המאפשר לעו"ד של המוכר למחוק את הערת האזהרה שלי?
אודה להדרכתכם?
חלק מהסכום יילך לעו"ד שלו בנאמנות מאחר והמוכר לא השיג עדיין אישורי מיסים ועיריה.
לאור זאת, מה אני אמור לקבל במועד האחרון, מלבד המפתח ? .
1. האם אני צריך לקבל מעו"ד של המוכר את יפוי הכוח לרישום הנכס ( מאחר ובתמורה כבר העברתי את כל כספי) ?
2. האם לכל הפחות אני צריך לקבל את יפוי הכוח שחתמתי בתחילת העסקה המאפשר לעו"ד של המוכר למחוק את הערת האזהרה שלי?
אודה להדרכתכם?
תשלום יתרת התמורה
עו"ד זהר ארד
מנהל
09/12/09
אתה אמור לקבל את כל המסמכים שכבר מצויים בידי המוכר לרבות שטרי מכר, יפויי כח בלתי חוזר חתום על ידי המוכר ומאומת כדין וכן את יפוי הכח למחיקת הערת האזהרה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העברת בעלות בנכס
גל
09/12/09
ברצוני לרכוש מהוריי חלק מהשט לבניית כתוספת בשמם ולשלם על כך וזה כדי לא לשלם עלויות גבוהות למינהל כי אין לי הרבה שאלתינו כיצד ומתי באיזה שלב ניתן לבצע העברה על שמינו על החלק היחסי שאנו רוכשים ואם בעתיד לא תהיה בעייה על השטח והבית שנותר תודה על כך יש להוסיף שעשינו צו ירושה על ויתור הזכות של כל האחים לטובת אבא משום שאמא נפטרה ונאמר לנו שאי אפשר לבצע עסקה ללא צו ירושה האם טוב עשינו
תגובה
עו"ד זהר ארד
מנהל
09/12/09
השאלה לא מובנת ובכל מקרה הפורום אינו תחליף ליעוץ משפטי ואיננו יכולים לענות על שאלות כגון "האם טוב עשינו?".
ניתן לנסח שאלה משפטית ברורה וממוקדמת וננסה להשיב בקצרה.
ניתן לנסח שאלה משפטית ברורה וממוקדמת וננסה להשיב בקצרה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
גידול ממאיר לנתבע
גל
09/12/09
שלום רב שאלתי האם נכון שיש צורך לדווח לעורך דינינו על גילוי סרטן ממאיר לנתבע שהוא מיציג שזה הצד שלנו.האם זה נכון שבמקרה קזה חמור בית משפט או פלילי או לענייני משפחה סוגר את התיק מה גם שהנתבע בגיל מבוגר מאוד אודה על תשובתך ואם אפשר בהקדם כדי לדעת איך לנהוג והאם יש צורך לאמר לעורך דין שזה יהיה חסוי
השאלה אינה נוגעת לפורום נדל"ן. נסה בפורום בתי משפט.
עו"ד זהר ארד
מנהל
09/12/09
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!



