פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
בניה ונטיעה במקרקעי הזולת
סטודנט
22/12/09
שלום,
נדרשתי להכין עבודה לגבי נושא זה ביחס למשפט משווה.
איפה ניתן למצוא חומר באנגלית ובכלל ספרות זרה?
אודה לכל עזרה ובייחוד מהו סעיף חוק המקביל בבריטניה ובאמריקה?
תודה מראש.
נדרשתי להכין עבודה לגבי נושא זה ביחס למשפט משווה.
איפה ניתן למצוא חומר באנגלית ובכלל ספרות זרה?
אודה לכל עזרה ובייחוד מהו סעיף חוק המקביל בבריטניה ובאמריקה?
תודה מראש.
נסה להתחיל בספריה המשפטית של המוסד בו אתה לומד
עו"ד זהר ארד
מנהל
23/12/09
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הנחה על דירה שעדיין בבנייה
חני
22/12/09
אני נכה בשעור של 75% אי כושר לצמיתות,
בבעלותי דירה קטנה ורכשתי דירה גדולה יותר נוספת,הדירה בבניה ובמס רכוש מתעקשים לא לאפשר לי את ההנחה שמגיעה לי על מס רכישה מפני שהדירה עדיין בבניה,
יש פסק דין תקדימי בנושא, אבל אינני מכירה אותו, האם ידוע לכם מה עליי לעשות ללא פנייה נוספת לעו"ד והגדלת הוצאותיי
בבעלותי דירה קטנה ורכשתי דירה גדולה יותר נוספת,הדירה בבניה ובמס רכוש מתעקשים לא לאפשר לי את ההנחה שמגיעה לי על מס רכישה מפני שהדירה עדיין בבניה,
יש פסק דין תקדימי בנושא, אבל אינני מכירה אותו, האם ידוע לכם מה עליי לעשות ללא פנייה נוספת לעו"ד והגדלת הוצאותיי
אנא פנה לפורום דיני מיסים ו/או פורום ביטוח לאומי
עו"ד זהר ארד
מנהל
23/12/09
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עמיגור/עמידר
אלינה
22/12/09
שאלתי כבר את השאלה הזאת, אך קיבלתי תשובה ללא הנמקה, תוכלו להבהיר את העניין? אישה שעמדה בתור 10 שנים כדי לקבל את הדירה מהמדינה (מסוג של עמידר, הבית נקראה הוסטל) והיא כימעט ולא גרה שם, יש לה חבר שהיא מבקרת אצלו הרבה, היא אכן מגיעה לשם, אבל לא גרה שם פיזית, האם יכולים להזהיר אותה שייקחו לה את הדירה הזאת? לחבר שלה יש דירה גם של עמידר, והם ידועים בציבור כ 15 שנה, אבל אישה רשומה על הדירה שלה וכתובת בת.ז. גם כן לדירה שלה, כל הדואר מגיעה לדירה שלה. כמו כן חבר שלה לא מרגיש טוב בזמן האחרון והיא מפחדת להישאר בחוץ אם ייקחו לה את דירתה.
גברתי
יוסי
22/12/09
שלום
מה את חושבת בעניין?
קחי את עצמך כגורם אחראי בנושא, אישה מקבלת דיור ציבורי ובקושי עושה בו שימוש ומצד שני גבר מקבל דיור ציבורי ועושה בו שימוש עם אותה אישה - מה עושים?
ישנם עוד שזקוקים ובפועל את מחזיקה דיור ריק.
או שהוא יעבור אלייך או שאת אליו, ומישהו אחר יהנה מהדיור הנותר!!!
מה את חושבת בעניין?
קחי את עצמך כגורם אחראי בנושא, אישה מקבלת דיור ציבורי ובקושי עושה בו שימוש ומצד שני גבר מקבל דיור ציבורי ועושה בו שימוש עם אותה אישה - מה עושים?
ישנם עוד שזקוקים ובפועל את מחזיקה דיור ריק.
או שהוא יעבור אלייך או שאת אליו, ומישהו אחר יהנה מהדיור הנותר!!!
לעוה"ד שלום רב
אהרון
22/12/09
אני גר בבית קרקע בעיר.
ברשותי רכב עבודה ובשל סיבות כלכליות נאלצי להשביתו ולהחנותו במקום חנייתו הקבוע בחצרי. רשיונותיו הופקדו במשרד הרישוי. הרכב היה תמיד לצורך אחסנה וניוד של חלקי חילוף. נכון להיום גם משמש ככזה, אך ללא תנועה. קיבלתי דו"ח מהעירייה בטענה שמדובר ברכב מופקר, גרוטאה, החונה שלא כדין ושימושו פוגע באופי השכונה ובניגוד לייעודו - האם הם צודקים?
אודה באם תפנה אותוי לסע' בחוק המאפשר להם למנוע ממני להחנות את הרכב ולהשתמש בו כאמור לעיל.
בכבוד רב,
אהרון
ברשותי רכב עבודה ובשל סיבות כלכליות נאלצי להשביתו ולהחנותו במקום חנייתו הקבוע בחצרי. רשיונותיו הופקדו במשרד הרישוי. הרכב היה תמיד לצורך אחסנה וניוד של חלקי חילוף. נכון להיום גם משמש ככזה, אך ללא תנועה. קיבלתי דו"ח מהעירייה בטענה שמדובר ברכב מופקר, גרוטאה, החונה שלא כדין ושימושו פוגע באופי השכונה ובניגוד לייעודו - האם הם צודקים?
אודה באם תפנה אותוי לסע' בחוק המאפשר להם למנוע ממני להחנות את הרכב ולהשתמש בו כאמור לעיל.
בכבוד רב,
אהרון
השאלה אינה נוגעת לפורום נדל"ן
עו"ד זהר ארד
מנהל
22/12/09
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס רכישה לדירה שרשומה בטאבו כחנות
משה
22/12/09
שלום אני מעוניין לקנות דירת מגורים שרשומה בטאבו כחנות אבל בעירייה רשומה כדירת מגורים ומשולם ארנונה כדירת מגורים .
השאלה שלי האם אני אמור לשלם מס רכישה במצב כזה?
אני יודע שאם זוהי הדירה הראשונה שאני רוכש יש פטור עד מדרגת המס הראשונה (1.022.448 שקל) מה קורה המצב שזה רשום בטאבו כחנות? אשמח לכל תשובה מצידכם ותודה
השאלה שלי האם אני אמור לשלם מס רכישה במצב כזה?
אני יודע שאם זוהי הדירה הראשונה שאני רוכש יש פטור עד מדרגת המס הראשונה (1.022.448 שקל) מה קורה המצב שזה רשום בטאבו כחנות? אשמח לכל תשובה מצידכם ותודה
חנות אשר רשומה כדירה
|עו"ד עזרא שרון
22/12/09
המצב שאתה מתאר מצריך בדיקה יסודית
מס רכישה על חנות הינו 5% ועל דירת מגורים הינו מדורג לגבי שיעור המס- תוכל לעיין באתר רשות המיסים (המדרגה הראשונה של דירה יחידה, עד לסכום של כ- 1 מליון ש"ח, הינה 0%)..
כעקרון, המס צריך להיות משולם לפי השימוש בפועל, אך יש לבחון כל מיני פרמטרים כדי לתת חו"ד האם במצב זה המס ישולם לפי דירת מגורים או חנות. לא די בפרמטרים עליהם הצבעת.
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
מס רכישה על חנות הינו 5% ועל דירת מגורים הינו מדורג לגבי שיעור המס- תוכל לעיין באתר רשות המיסים (המדרגה הראשונה של דירה יחידה, עד לסכום של כ- 1 מליון ש"ח, הינה 0%)..
כעקרון, המס צריך להיות משולם לפי השימוש בפועל, אך יש לבחון כל מיני פרמטרים כדי לתת חו"ד האם במצב זה המס ישולם לפי דירת מגורים או חנות. לא די בפרמטרים עליהם הצבעת.
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
אתר עתיקות
vardina
21/12/09
קבלן בונה בניין משותף על קרקע ביפו. בנסח הטאבו יש הערת אתר עתיקות. מה זה אומר לגבי רוכשים פוטנציאליים?
הערה על אתר עתיקות
|עו"ד עזרא שרון
22/12/09
זה אומר שהבנייה במקום כפופה לאמור בחוק העתיקות ולמגבלות שם.
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
משכנתא לרכישת דירה
רחל
21/12/09
אני רוכשת דירה שהאפשרות היחידה לרכישתה, היא לארגן כסף תוך 3 ימים. הזמן לא יספיק לי לקבלת משכנתא ולכן לוויתי מבני משפחה, עד שאקבל את המשכנתא. שאלותי
א. למיטב ידיעתי כשמקבלים את המשכנתא, הבנק נותן את ההמחאה לפקודת המוכר, במקרה זה ,מכיוון שהמוכר כבר יקבל את כספו קודם לכן, ארצה שהבנק יתן את ההמחאה לפקודתי, האם זה מקובל?
ב. האם הבנק יתן משכנתא אחרי שכבר רכשתי את הדירה ושילמתי עבורה? תודה !
א. למיטב ידיעתי כשמקבלים את המשכנתא, הבנק נותן את ההמחאה לפקודת המוכר, במקרה זה ,מכיוון שהמוכר כבר יקבל את כספו קודם לכן, ארצה שהבנק יתן את ההמחאה לפקודתי, האם זה מקובל?
ב. האם הבנק יתן משכנתא אחרי שכבר רכשתי את הדירה ושילמתי עבורה? תודה !
משכנתא על דירה
|עו"ד עזרא שרון
21/12/09
למעשה, את מבקשת הלוואה לא לצורך מימון הרכישה אלא להשבת הלווואה למשפחה, כאשר הנכס אשר יהיה למעשה שלך- ימושכן.
פני לבנק ובררי מולו עניין זה ומה הבטחונות שידרוש , בשים לב לשאלה האם הנכס יהיה רשום על שמך במועד קבלת ההלוואה או לא.
פני לבנק ובררי מולו עניין זה ומה הבטחונות שידרוש , בשים לב לשאלה האם הנכס יהיה רשום על שמך במועד קבלת ההלוואה או לא.
פטור ממס רכישה
רחל
21/12/09
האם נכון שמשפחות שכולות טרור פטורות מתשלום מס רכישה בעת רכישת דירה, ואם כן, האם אחות שכולה, זו קרבה מספקת לצוך העניין?
נא לפנות לפורום דיני מיסים
|עו"ד עזרא שרון
21/12/09
מהו דינו של שוכר דירה מפוצלת?
שוכר
21/12/09
שלום
זוגתי ואני שוכרים דירה מפוצלת בת"א. אין לנו מושג אם למשכיר יש אישור על הפיצול או לא, ולכן באופן מובן בימים האחרונים אנחנו קצת לחוצים, עם הדיבורים על כוונה להרחיב את האכיפה נגד פיצול דירות, והעונש שניתן למשכירים- להחזיר את המצב לקדמותו.
רצינו לדעת איפה אנחנו נמצאים מבחינת החוק, כשוכרי הדירה? האם מופעלות סנקציות כלשהן נגדנו? האם מגיע לנו פיצוי מהמשכיר במידה ואכן מתברר שלא היו לו האישורים הנדרשים?
תודה
זוגתי ואני שוכרים דירה מפוצלת בת"א. אין לנו מושג אם למשכיר יש אישור על הפיצול או לא, ולכן באופן מובן בימים האחרונים אנחנו קצת לחוצים, עם הדיבורים על כוונה להרחיב את האכיפה נגד פיצול דירות, והעונש שניתן למשכירים- להחזיר את המצב לקדמותו.
רצינו לדעת איפה אנחנו נמצאים מבחינת החוק, כשוכרי הדירה? האם מופעלות סנקציות כלשהן נגדנו? האם מגיע לנו פיצוי מהמשכיר במידה ואכן מתברר שלא היו לו האישורים הנדרשים?
תודה
זכויות שוכר בדירה מפוצלת
|עו"ד עזרא שרון
21/12/09
הסנקציות מופעות כלפי בעל הבית, אך ברור שאם יידרש להרוס הפיצול זה יפגע בכם.
לגבי עילת תביעה שלכם כלפיו- יש לבחון זאת לאור חוזה השכירות.
לגבי עילת תביעה שלכם כלפיו- יש לבחון זאת לאור חוזה השכירות.
חתימה בחו"ל על יפוי כח בפני נוטריון ישראלי
יעקב
21/12/09
האם ניתן לחתום בחו"ל על יפוי כח נוטריוני בפני נוטריון ישראלי (לא קונסול בשגרירות), ידוע לי שעו"ד לא מוסמך לאשר חתימה בחו"ל האם דין זה חל גם על נוטריון???
רק בפני קונסול ישראל
|עו"ד עזרא שרון
21/12/09
העברת דירה מאימא לבת
שלי
21/12/09
שלום רב, אימא שלי מעוניינת להעביר את דירתה על שמי בלבד כאשר כל בני הבית מוותרים על זכויותם בדירה, אני לא מתגוררת בדירה זו מכיוון ואני משכירה דירה עם בעלי, האם אני אצטרך לשלם משהו על העברה זו כמו מיסי רכישה וכו'? ואם כן אז פחות או יותר באיזה סכומים מדובר? ועוד שאלה: האם יש לי אפשרות בעתיד להעביר את הדירה על אחת מאחיותי?
מצפה לתשובות... חשוב חשוב
תודה...
מצפה לתשובות... חשוב חשוב
תודה...
העברה מאמא לבת
יעקב
22/12/09
על ההעברה מאמך אלייך תצטרכי לשלם שליש ממס הרכישה הרגיל, (אם אין לך דירה לא תצטרכי לשלם כלום), בעתיד תוכלי להעביר לאחותך במתנה והיא תצטרך לשלם במועד ההעברה שליש מס רכישה, לתשומת ליבך ההעברה לאחות (להבדיל מההעברה לבת), "שורף" את הפטור למכירת דירה כל 4 שנים וממועד ההעברה לאחותך תצטרכי להמתין 4 שנים עד שתוכלי למכור נכס בפטור ממס שבח.
כל האמור מדובר בהעברה ללא תמורה., ובכל מקרה אני ממליץ לך להתייעץ עם עו"ד בטרם תעשי את פעולות ההעברה.
כל האמור מדובר בהעברה ללא תמורה., ובכל מקרה אני ממליץ לך להתייעץ עם עו"ד בטרם תעשי את פעולות ההעברה.
שינוי צורת חלון בחזית הבניין
רלי
21/12/09
האם יש פרוצדורה שנדרשת על מנת לשנות צורת חלון בחזית בניין ישן (להגדיל את גודל החלון)?
הכוונה היא אם צריך לגשת לעריה וכדומה או שצריך רק את הסכמת השכנים? לתשובתכם אודה.
הכוונה היא אם צריך לגשת לעריה וכדומה או שצריך רק את הסכמת השכנים? לתשובתכם אודה.
נא לברר זאת בועדה מקומית
|עו"ד עזרא שרון
21/12/09
הפסקת חוזה שכירות לפני תום התקופה
גדעון
21/12/09
שלום רב,
לאחר שנה בדירה, הארכתי חוזה לשנה נוספת ושאלתי את בעל הבית האם נוכל לעזוב באמצע התקופה. בעל הבית אמר שאין שום בעיה כל עוד נמצא שוכר אחר במקומינו (הוסכם בעל פה - לא כתוב בחוזה).
לפני כחודשיים הודענו לבעל הבית כי אנחנו עוזבים ופרסמנו באינטרנט ותלינו שלט על הבית.
לאחר כחודש הגיע בחור שאמר שהוא יחתום על הדירה. ודיברתי עם בעל הבית ומאר שיגיע לחתום על חוזה (גר רחוק) חודש שלם של שיחות טלפונים ובקשות שלי מבעל הבית שיגיע והוא לא בא לחתום על החוזה עם הדייר החדש.
עזבנו את הדירה ביום חמישי האחרון וביום ראשון (אתמול) הגיע בעל הבית ע"מ לבצע שיפוצים בדירה (על חשבונינו...) הדייר החדש הודיע היום שהוא התחרט (אחרי שחודש שלם הוא רוצה לחתום על הדירה ובינתיים מצא דירה אחרת).
בעל הבית עדיין מצהיר שאין לו בעיה שיגיע דייר אחר, אך הוא רוצה צקים תמורת הצקים שלי.
האם אני מחויב למצוא דייר אחר למרות שמצאתי דייר לפני חודש ובגלל בעת הבית שלא הגיע ולא חתם על החוזה הוא התחרט?
תודה מראש,
גדעון.
לאחר שנה בדירה, הארכתי חוזה לשנה נוספת ושאלתי את בעל הבית האם נוכל לעזוב באמצע התקופה. בעל הבית אמר שאין שום בעיה כל עוד נמצא שוכר אחר במקומינו (הוסכם בעל פה - לא כתוב בחוזה).
לפני כחודשיים הודענו לבעל הבית כי אנחנו עוזבים ופרסמנו באינטרנט ותלינו שלט על הבית.
לאחר כחודש הגיע בחור שאמר שהוא יחתום על הדירה. ודיברתי עם בעל הבית ומאר שיגיע לחתום על חוזה (גר רחוק) חודש שלם של שיחות טלפונים ובקשות שלי מבעל הבית שיגיע והוא לא בא לחתום על החוזה עם הדייר החדש.
עזבנו את הדירה ביום חמישי האחרון וביום ראשון (אתמול) הגיע בעל הבית ע"מ לבצע שיפוצים בדירה (על חשבונינו...) הדייר החדש הודיע היום שהוא התחרט (אחרי שחודש שלם הוא רוצה לחתום על הדירה ובינתיים מצא דירה אחרת).
בעל הבית עדיין מצהיר שאין לו בעיה שיגיע דייר אחר, אך הוא רוצה צקים תמורת הצקים שלי.
האם אני מחויב למצוא דייר אחר למרות שמצאתי דייר לפני חודש ובגלל בעת הבית שלא הגיע ולא חתם על החוזה הוא התחרט?
תודה מראש,
גדעון.
נא לפנות לפורום דיני חוזים
|עו"ד עזרא שרון
21/12/09
מס רכישה מופחת – פרידה בין ידועים בציבור
שמעון
21/12/09
אני רוכש את חלקו של הידוע בציבור שלי עם תמורה.
האם, למרות שלפני שנתיים שילמנו מס רכישה מלא על הבית - אני צריך לשלם מס רכישה מלא (בהנחה שאני לא משנה את ההסכם בינינו וכותב "ללא תמורה" כי אני מעידף לא לעשות זאת)?
נשמע מעט אבסורדי...
תודה!
האם, למרות שלפני שנתיים שילמנו מס רכישה מלא על הבית - אני צריך לשלם מס רכישה מלא (בהנחה שאני לא משנה את ההסכם בינינו וכותב "ללא תמורה" כי אני מעידף לא לעשות זאת)?
נשמע מעט אבסורדי...
תודה!
מס רכישה
|עו"ד עזרא שרון
21/12/09
אם מתבצע מכר נוסף ביניכם, אזי יש לשלם מס רכישה נוסף- ללא קשר לעובדה שכאשר אתה רכשת הנכס לפני שנתיים שילמת מס רכישה.
אופציה בחוזה שכירות – מחייב או לא?!
עו"ד צעירה
21/12/09
שלום רב,
שאלתי היא בנוגע לאופצית הארכת חוזה שכירות שעוגנה במסגרת הסכם שכירות בין הצדדים, האם הינה מחייבת את המשכיר במידה והשוכר מעוניין להמשיך את השכירות לאחר תקופת החוזה המקורי? קרי; האם מוטלת על המשכיר החובה לפצות את השוכר באם זה האחרון מחליט כי הינו מעוניין לממש את אופציית השכירות שנתנה לו בנוסף לזכות קדימה בעת מכירת הנכס?! כיום הבעלים של הנכס מעוניין למכור את הנכס (עוד טרם נסתיימה תקופת השכירות המקורית = שנה ראשונה) כמובן שהשוכר ימצא בנכס עד תום תקופת השכירות, אולם בשל אילוצי המשכיר למכור את הנכס (אותו קיבל בירושה) ואי הגעת הצדדים בנוגע לתמורה (במסגרת זכות הקדימה שניתנה לשוכר, הדירה הוצעה לו עוד קודם מציאת "הקונה האחר") מצא המשכיר רוכש לדירה בעלות הניראת לו, שהינה כמובן גבוהה יותר מזו שהציע השוכר הנוכחי.
לפיכך, מהו הדין? ראשית, האם אותה אופציה לשנת שכירות נוספת אכן מחייבת את המשכיר להמשיך בשכירות שנה נוספת או כשמה כן היא "אופציה"? וכן מה דינה של אותה זכות קדימה שעוגנה בהסכם בין הצדדים בעת מכירת הנכס?!
בתודה מראש,
מור.
שאלתי היא בנוגע לאופצית הארכת חוזה שכירות שעוגנה במסגרת הסכם שכירות בין הצדדים, האם הינה מחייבת את המשכיר במידה והשוכר מעוניין להמשיך את השכירות לאחר תקופת החוזה המקורי? קרי; האם מוטלת על המשכיר החובה לפצות את השוכר באם זה האחרון מחליט כי הינו מעוניין לממש את אופציית השכירות שנתנה לו בנוסף לזכות קדימה בעת מכירת הנכס?! כיום הבעלים של הנכס מעוניין למכור את הנכס (עוד טרם נסתיימה תקופת השכירות המקורית = שנה ראשונה) כמובן שהשוכר ימצא בנכס עד תום תקופת השכירות, אולם בשל אילוצי המשכיר למכור את הנכס (אותו קיבל בירושה) ואי הגעת הצדדים בנוגע לתמורה (במסגרת זכות הקדימה שניתנה לשוכר, הדירה הוצעה לו עוד קודם מציאת "הקונה האחר") מצא המשכיר רוכש לדירה בעלות הניראת לו, שהינה כמובן גבוהה יותר מזו שהציע השוכר הנוכחי.
לפיכך, מהו הדין? ראשית, האם אותה אופציה לשנת שכירות נוספת אכן מחייבת את המשכיר להמשיך בשכירות שנה נוספת או כשמה כן היא "אופציה"? וכן מה דינה של אותה זכות קדימה שעוגנה בהסכם בין הצדדים בעת מכירת הנכס?!
בתודה מראש,
מור.
אופציה בחוזה שכירות
|עו"ד עזרא שרון
21/12/09
אם לשוכר יש אופציה, על המשכיר לקיים אותה, גם אם הנכס ימכר. הקונה החדש יכנס לנעלי המשכיר המקורי.
דמי מפתח
אדי
20/12/09
בבעלותי דירה המושכרת בדמי מפתח היכן אני יכול לבדוק את עליית תשלום שכר הדירה? תודה לעוזרים
בחוק הגנת הדייר והתקנות שהתפרסמו מכוחו
|עו"ד עזרא שרון
20/12/09
בעל בית לא רוצה לתקן את הדוד
שירן
20/12/09
שלום,
בן זוגי ואני שכרנו דירה לפני כ 20 יום. מרגע שנכנסנו לדירה - התחילו בעיות. הדירה לא הייתה צבועה כמו שהובטח ובעלת הדירה נתנה לנו צבע ואנחנו צבענו בעצמנו (לא רציתי להכנס איתה למריבה על זה שאנחנו בכלל לא אמורים לצבוע את הדירה)בנוסף גם קלטנו שאין מים חמים, למרות שהיו אלה ימים עם המון שמש - אין טיפת מים חמים (יש דוד שמש) דיברנו עם בעלת הדירה והיא מהתחלה ניסתה להתחמק ואמרה שזה מאוד מוזר שאין ושעד עכשיו לא היו בעיות עם הדוד. היא גם טענה שגם ככה כבר חורף ושהיא בעצמה מדליקה את הדוד. לא קיבלנו את תשובתה כי בימים שיש שמש חזקה חבל להדליק דוד! התעקשנו (נאלצנו לרדוף אחריה כמה ימים) ולבסוף היא שלחה לנו "אינסטלטור" שזה בעצם הבן שלה וכמובן שכמוה לא רוצה שהיא תוציא כסף על הדירה... הבן בדק את הדוד ואמר שהקולטים מוסתרים ע"י קיר בטון ושצריך להזיז אותו וצריך לקל אישור להזיז (לא הבנתי ממי). מוזר, כי הדיירת הקודמת אמרה שהיה לה מים בקיץ. המתנתי עוד מספר ימים ושוב התקשרתי לבעלת הדירה (היום) ושאלתי מתי יגיע הבן שלה להזיז את הקולטים, היא כעסה ואמרה שאי אפשר להזיז את הקולטים ושנלך לחפש דירה אחרת שבו יש דוד שמש. הסברתי לה שהיא אמרה לנו שבדירה יש דוד שמש לפני שנכנסנו אליה, והיא המשיכה בשלה שגם היא מדליקה דוד. והנה היום היה יום שמש ואני מרגישה שחבל להדליק דוד, או לפחות אפשר להדליק לפחות זמן - אם רק היה מים חמים מהשמש! אפילו קצת! ניסיתי להרגיע את בעלת הדירה ולהסביר לה שחבל לריב על דוד שמש ולבוף היא נרגעה ואמרה שתבדוק ותחזור אליי. כמובן שהיא עדיין לא חזרה ובטח גם לא תחזור.
מה אני יכולה לעשות? כשרק העליתי טת האפשרות להביא בעל מקצוע ולהוריד מהשכר דירה היא התחילה לצעוק עליי ואמרה שכבר היה בעל מקצוע (הבן שלה).
אני מרגישה חוסר אונים. הדירה מאוד נחמדה ובלי קשר, לקח לנו המון זמן וכסף להעביר הכל לשם...
בן זוגי ואני שכרנו דירה לפני כ 20 יום. מרגע שנכנסנו לדירה - התחילו בעיות. הדירה לא הייתה צבועה כמו שהובטח ובעלת הדירה נתנה לנו צבע ואנחנו צבענו בעצמנו (לא רציתי להכנס איתה למריבה על זה שאנחנו בכלל לא אמורים לצבוע את הדירה)בנוסף גם קלטנו שאין מים חמים, למרות שהיו אלה ימים עם המון שמש - אין טיפת מים חמים (יש דוד שמש) דיברנו עם בעלת הדירה והיא מהתחלה ניסתה להתחמק ואמרה שזה מאוד מוזר שאין ושעד עכשיו לא היו בעיות עם הדוד. היא גם טענה שגם ככה כבר חורף ושהיא בעצמה מדליקה את הדוד. לא קיבלנו את תשובתה כי בימים שיש שמש חזקה חבל להדליק דוד! התעקשנו (נאלצנו לרדוף אחריה כמה ימים) ולבסוף היא שלחה לנו "אינסטלטור" שזה בעצם הבן שלה וכמובן שכמוה לא רוצה שהיא תוציא כסף על הדירה... הבן בדק את הדוד ואמר שהקולטים מוסתרים ע"י קיר בטון ושצריך להזיז אותו וצריך לקל אישור להזיז (לא הבנתי ממי). מוזר, כי הדיירת הקודמת אמרה שהיה לה מים בקיץ. המתנתי עוד מספר ימים ושוב התקשרתי לבעלת הדירה (היום) ושאלתי מתי יגיע הבן שלה להזיז את הקולטים, היא כעסה ואמרה שאי אפשר להזיז את הקולטים ושנלך לחפש דירה אחרת שבו יש דוד שמש. הסברתי לה שהיא אמרה לנו שבדירה יש דוד שמש לפני שנכנסנו אליה, והיא המשיכה בשלה שגם היא מדליקה דוד. והנה היום היה יום שמש ואני מרגישה שחבל להדליק דוד, או לפחות אפשר להדליק לפחות זמן - אם רק היה מים חמים מהשמש! אפילו קצת! ניסיתי להרגיע את בעלת הדירה ולהסביר לה שחבל לריב על דוד שמש ולבוף היא נרגעה ואמרה שתבדוק ותחזור אליי. כמובן שהיא עדיין לא חזרה ובטח גם לא תחזור.
מה אני יכולה לעשות? כשרק העליתי טת האפשרות להביא בעל מקצוע ולהוריד מהשכר דירה היא התחילה לצעוק עליי ואמרה שכבר היה בעל מקצוע (הבן שלה).
אני מרגישה חוסר אונים. הדירה מאוד נחמדה ובלי קשר, לקח לנו המון זמן וכסף להעביר הכל לשם...
דוד שמש
|עו"ד עזרא שרון
20/12/09
אם אתה סבור שיש בעיה עם דוד השמש, עליך להביא איש מקצוע, בשלב זה על חשבונך, שיאתר הבעיה, אם קיימת, וימליץ על דרך התיקון. לאחר שתהיה לך חו"ד מוסמכת כזו, פנה שוב לבעל הבית.
שאלה?
אבי
20/12/09
שלום.
רכשתי דירה לפני 14 שנה מקבלן במסגרת בנה דירתך
שהמדינה הקצתה קרקעות במחיר מוזל לזכאים.
הדירה שרכשתי היתה בת 4 חדרים חתמתי על חוזה של דירת 4 חדרים
השרטוט של הדירה היה שלושה חדרים.
לפני 12 קיבלנו את הדירה אנו משלמים ארנונה
על 4 חדרים.
היום לאחר 14 שנה מתברר לי שבהיתר הבניה
בעיריה הדירה היא בת 3 חדרים בלבד כמו השרטוט
שחתמתי בחוזה.
הפתרון כרגע זה ללכת ולהכשיר את החדר זה ברור לי
לגמרי.
השאלה אם יש פה את מי לתבוע אחרי 14 שנה?
ת הקבלן?או החברה לורם שמטעם המדינה
פרסמה מכרזים וביצעה אותם באמצעות קבלנים.
תודה מראש.
דרך אגב הבניין בן שבע קומות בהיתר בעיריה מלבד הקומה
האחרונה השביית שהיא בעלת 4 חדרים כל הקומת מ-1 עד
קומה 6 הם ל-3 חדרים למרות שבפועל כל הקומות מרביעית ועד שביעית
הם 4 חדרים כנראה שעכשיו כל דיירי הבניי יבינו את הבעיה וגם דיירי
הביניינים הסמוכים שנבנו באותה צורה ועל ידי אותו קבלן.
רכשתי דירה לפני 14 שנה מקבלן במסגרת בנה דירתך
שהמדינה הקצתה קרקעות במחיר מוזל לזכאים.
הדירה שרכשתי היתה בת 4 חדרים חתמתי על חוזה של דירת 4 חדרים
השרטוט של הדירה היה שלושה חדרים.
לפני 12 קיבלנו את הדירה אנו משלמים ארנונה
על 4 חדרים.
היום לאחר 14 שנה מתברר לי שבהיתר הבניה
בעיריה הדירה היא בת 3 חדרים בלבד כמו השרטוט
שחתמתי בחוזה.
הפתרון כרגע זה ללכת ולהכשיר את החדר זה ברור לי
לגמרי.
השאלה אם יש פה את מי לתבוע אחרי 14 שנה?
ת הקבלן?או החברה לורם שמטעם המדינה
פרסמה מכרזים וביצעה אותם באמצעות קבלנים.
תודה מראש.
דרך אגב הבניין בן שבע קומות בהיתר בעיריה מלבד הקומה
האחרונה השביית שהיא בעלת 4 חדרים כל הקומת מ-1 עד
קומה 6 הם ל-3 חדרים למרות שבפועל כל הקומות מרביעית ועד שביעית
הם 4 חדרים כנראה שעכשיו כל דיירי הבניי יבינו את הבעיה וגם דיירי
הביניינים הסמוכים שנבנו באותה צורה ועל ידי אותו קבלן.
מצגי שווא/הטעיה של קבלן
|עו"ד עזרא שרון
20/12/09
כדי להשיבך יש לקבל פרטים מדוייקים ומלאים יותר באשר לשלב המו"מ עובר לכריתת החוזה ולעיין בחוזה כדי לבחון האם היתה הטעיה או לא. גם אם היתה הטעיה, יש לעבור משוכה נוספת והיא- האם אין התיישנות על הטענה והאם יש סיבה מוצדקת מדוע רק כעת גיליתם את דבר ההטעיה.
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
הוספת מרפסות בבית משותף
אב
20/12/09
אם כל הדיירים בבניין רוצים להוסיף מרפסות בגודל שווה (קיבלו היתרי בניה), ודייר אחד מתנגד כי מעדיף לבנות על הגג ששייך לו עם הזכות הזו, אפשר לבנות בלי הסכמתו?
נא לברר בועדה מקומית
|עו"ד עזרא שרון
20/12/09
אם נדרשת הסכמת אותו דייר, אזי הועדה לא תנפיק היתר בנייה.
מס שבח מס רכישה
רווית
20/12/09
שלום רב,
ברשותנו דירה יחידה ראשונה שרכשנו לפני 3 שנים ושלושה חודשים על הנייר.
אנחנו מעוניינים למכור אותה ומיד לרכוש בית באותו מחיר של המכירה.
ערך הדירה היום 1450,000 רכשנו אותה ב930000.
ואנחנו מעוניינים כפי שציינתי לרכוש בית ביישוב אחר ב- 1450,000
האם אנחנו מחוייבים או פטורים ממס שבח.
הייתי רוצה לדעת מראש כמה נצטרך לשלם אקסטרות על מס שבח ומס רכישה.
תודה רבה.
רווית
ברשותנו דירה יחידה ראשונה שרכשנו לפני 3 שנים ושלושה חודשים על הנייר.
אנחנו מעוניינים למכור אותה ומיד לרכוש בית באותו מחיר של המכירה.
ערך הדירה היום 1450,000 רכשנו אותה ב930000.
ואנחנו מעוניינים כפי שציינתי לרכוש בית ביישוב אחר ב- 1450,000
האם אנחנו מחוייבים או פטורים ממס שבח.
הייתי רוצה לדעת מראש כמה נצטרך לשלם אקסטרות על מס שבח ומס רכישה.
תודה רבה.
רווית
פטור ממס שבח
|עו"ד עזרא שרון
22/12/09
על פניו, נוצר רווח ממכירת הדירה ולכן יש לבחון האם אתם זכאים לפטור ממס שבח.
כעקרון, "תא משפחתי" שלא מכר "דירת מגורים מזכה" ב- 4 שנים אחרונות זכאי לפטור, אך לכלל זה, כמו לכללים אחרים, יש חריגים, במיוחד מאחר שאתם מוכרים תוך פחות מ- 4 שנים ממועד הרכישה.
לגבי מס רכישה- אם תמכרו את דירתכם תוך 24 חודש ממועד הרכישה, ואין ל"תא משפחתי" דירה נוספת, תוכלו לבקש חישוב לפי מסלול של דירה יחידה ולהקפיא את יתרת השומה.
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
כעקרון, "תא משפחתי" שלא מכר "דירת מגורים מזכה" ב- 4 שנים אחרונות זכאי לפטור, אך לכלל זה, כמו לכללים אחרים, יש חריגים, במיוחד מאחר שאתם מוכרים תוך פחות מ- 4 שנים ממועד הרכישה.
לגבי מס רכישה- אם תמכרו את דירתכם תוך 24 חודש ממועד הרכישה, ואין ל"תא משפחתי" דירה נוספת, תוכלו לבקש חישוב לפי מסלול של דירה יחידה ולהקפיא את יתרת השומה.
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
זכויות שוכר דירה כאשר בעל הדירה מוכר את הדירה
דב
20/12/09
בס"ד
יש לנו חוזה שכירות לשנה ושילמנו מראש ל12 חודשים
בעל הדירה הודיע לנו שהוא שם את דירה למכירה
מה הזכיות שלנו
יש לנו חוזה שכירות לשנה ושילמנו מראש ל12 חודשים
בעל הדירה הודיע לנו שהוא שם את דירה למכירה
מה הזכיות שלנו
מכר דירה מושכרת
|עו"ד עזרא שרון
20/12/09
על הקונים של הדירה להיכנס לנעלי בעל הבית הנוכחי ולהמשיך לקיים את חוזה השכירות, אא"כ הוסכם אחרת בחוזה השכירות.
כניסה לגג
Niki
20/12/09
שלום רב!
אני גר בדירה המצויה בקומה 7, הבניין עצמו בן 15 קומות.
פעמיים התקנתי את הצלחת לווין של טלויזיה, אשר נשברה מפאת כניסה חופשית לגג הבניין.
שאלתי האם ועד הבית מחוייב לסגור את כניסה לגג, הגישה לגג-עולים לקומה 15 במעלית ומשמה לעוד קומה ברגל?
הנני מקדים תודה למעשה
אני גר בדירה המצויה בקומה 7, הבניין עצמו בן 15 קומות.
פעמיים התקנתי את הצלחת לווין של טלויזיה, אשר נשברה מפאת כניסה חופשית לגג הבניין.
שאלתי האם ועד הבית מחוייב לסגור את כניסה לגג, הגישה לגג-עולים לקומה 15 במעלית ומשמה לעוד קומה ברגל?
הנני מקדים תודה למעשה
התקנת צלחת לויין על הגג
|עו"ד עזרא שרון
20/12/09
כדי להשיבך יש לבחון את תקנון הבית המשותף וכן לבחון האם יש דרכי פתרון נוספים אשר מחד יבטיחו את שלמות הצלחת ומאידך יאפשרו זכות כניסה לגג, למי שצריך לעשות כן, וזאת בתיאום מול ועד הבית.
שוכרים בעיתיים
אאא
20/12/09
שלום, אמא שלי קנתה דירה להשקעה לפני חצי שנה. הדירה הייתה כבר מושכרת והיא המשיכה עם השוכרים הקיימים. השוכרים עושים המון בעיות (לא משלמים בזמן ולא משלמים את כל הסכום, לא עונים לטלפון, לא מקבלים דואר רשום וכו'). החוזה מסתיים ב-1 לפברואר ואמרנו להם לאנחנו מעלים את השכר (ב-200 ש"ח) ומשנים מס סעיפים בחוזה (כמו אמצעי תשלום). לאחר שאמרנו זאת טלפונית שלחנו גם מכתב בדואר רשום, השוכר לא הסכים לקבל את המכתב. ועכשיו הוא לא עונה גם לטלפון או שמנתק כאשר שומע שאמא שלי בטלפון. שאלתי היא, מה עושים עכשיו, איך ניתן לפנות אותם בסיום החוזה. ע"מ שלא נגיע למצב, בו נגיע למועד סיום החוזה ולהוא לא יפנה ולא ישלם את השכירות. האם מותר לנו לנתק להם חשמל ומים?
כיצד לפנות שוכר בעייתי
|עו"ד עזרא שרון
20/12/09
עליכם להגיש תביעה לפינוי מהמושכר. מומלץ לשכור שירותי עו"ד.
תוכלי לעיין במאמר שפרסמנתי בעניין זה באתר, שעניינו "המדריך המקוצר לפינוי שוכר".
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
תוכלי לעיין במאמר שפרסמנתי בעניין זה באתר, שעניינו "המדריך המקוצר לפינוי שוכר".
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
חישוב סכום היוון של מנהל מקרקעי ישראל
הוסק
20/12/09
שלום רב, ברשותי שטח עם בית קטן המהוון ל 48 שנים. הנני מעוניין להרחיב הבית הקיים וקיבלתי מהמינהל סכום גבוה מאוד לתשלום עבור האישור. כיצד הם מחשבים סכום זה? האם ניתן להפחיתו?תודה ויום טוב
נא לפנות לשמאי מקרקעין
|עו"ד עזרא שרון
20/12/09
יפוי כוח
יוסי
20/12/09
נניח שיש שתי אחיות בעלות דירה ואחת האחיות בחו"ל והן רוצות למכור את הדירה - האם אחת יכולה לתת לשניה יפוי כח והיא בעצם תמלא את שטר המכר במקומה או שהייפוי הכח חייב להינתן לעו"ד (בארץ? בחו"ל? אפשר לשלוח בדואר?)
אשמח להפניות לחוקים/תקנות רלוונטיות בנושא.
תודה ויום טוב!
אשמח להפניות לחוקים/תקנות רלוונטיות בנושא.
תודה ויום טוב!
יפוי כוח לתושבת חו"ל
|עו"ד עזרא שרון
20/12/09
יש מסמכים הניתנים לחתימה רק על ידי המוכר עצמו (כגון-בקשה לפטור) וכאלו שניתנים לחתימה רק על ידי מיופה כוח שהוא עו"ד (למשל שטר מכר).
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד



