פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
היתר בנייה | נשלח מאתר
הגשת תוכנית בנייה
לדעתי, אם אתה היורש היחיד- אין מניעה לעשות כן.
ירידת ערך | נשלח מאתר
בנייה ללא היתר
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
חוק המכר (דירות)
בחוק המכר (דירות) (הבטחת השקעות...) לא נתקלתי בסעיף דומה.
האם יכול להיות שניתן להתנות עליו?
אם לא - איפה ניתן למצוא אסמכתא לכך?
לא ניתן להתנות על חוק המכר (הבטחת כספי השקעות מוכר)
אם לא-זו הפסיקה.
ביטול עסקה
(אציין כי ביטול חוזה הרכישה בוצע 3 חודשים לאחר הרכישה, לא נתפסה חזקה/לא בוצע רישום זכויות,לא בוצעו שינויים בנכס, הדירה היתה צפויה להיות מוכנה עוד כשנתיים)
הסכסוך עומד בפני סיום, ויתכן (עוד לא סופי) שאקבל סכום מסויים לרכישת דירה.
שאלתי-
1 -בעקבות שינוי הנסיבות, בהנחה שאקנה דירה בקרוב (דירה אחרת), האם רשויות המס בשל סמיכות הזמנים, עשויים שלא להכיר בביטול העסקה ולקבוע שזה מכר חוזר?
2 - האם קיימת עלי מגבלה כלשהי (לדוגמא מבחינת זמן) ברכישת דירה אחרת חדשה משום שערכתי ביטול עסקה ?
ביטול עסקה
לא קיימת שום מגבלה בכול הנוגע לרכישת דירה אחרת
חברת ניהול הבניין במקום ועד בית
אני שוכר דירה בבניין בתל-אביב. לאחרונה קיבלתי הודעה בדואר על כך שחברת ניהול עומדת לנהל את הבניין במקום ועד הבית שניהל את הבניין בשנים האחרונות. למרבה הפלא, ההחלטה לעבוד מול חברת ניהול התקבלה רק על ידי בעלי הדירות הגרים בבניין וללא הסכמת הדיירים האחרים ששוכרים דירה בבניין. כמו כן, הוחלט כי גובה התשלום יהיה אחיד לכל הדירות (ואגב כפול מהתשלום הרגיל עכ כה) למרות ששטח הדירות בבניין שונה (דירות 2 ו-3 חדרים)
שאלותי הן:
1. האם מותר היה לבעלי הדירות (שהם מיעוט בבניין 4/12) לקבוע החלטה זו ללא הסכמת השוכרים
2. האם מותר היה למיעוט להחליט כי התשלום יהיה אחיד
3. האם החלטות המיעוט מחייבת גם את השוכרים בבניין.
תודה
אריק
ועד בית
ברגע שניתנה החלטה כדין העניין תקף וכולם חייבים למלא אחר ההחלטה.
בכול מקרה הייתי מציע לדבר עם המשכיר של הדירה ולבחון התאגדות של המשכירים שהינם בעלי הזכויות ולא השתתפו בהצבעה וזאת על מנת לקיים אסיפה חדשה אשר תבטל את החלטת האסיפה הנוכחית
פניה למפקח לרישום מקרקעין
אנו בעלי דירה הנמצאת בקומה אחרונה בבנין בן 4 קומות. מכיוון שכרגע אנחנו שוהים בחו"ל הדירה מושכרת. עוד בשנה שעברה התגלו דליפות ונזילות בגג.לאחר מאבק ארוך עם ועד הבית הבעיה טופלה , אך באופן מקומי בלבד ולא נעשה טיפול בכל הגג כפי שהמליץ איש השיפוץ (ועד הבית סרב לטיפול בכל הגג).השנה הופיעו אותן הנזילות. ועד הבית מסרב לטפל בעניין, לא עונה לשיחות טלפון שלנו (אנו לא יכולים לפנות אליו ישירות מכיוון שאנו בחו"ל) ולדייירים שלנו אף הצהיר כי לא יטפל בעניין מכיוון שזה לא אחריות ועד הבית. הדרך היחידה מבחינתנו היא לפנות למפקח לרישום מקרקעין. כיצד נעשית הפניה? מה עושים במידה ואיננו יודעים את הפרטים האישיים של ועד הבית במלואם (כגון מספר ת.ז.)?האם ניתן לבצע את כל התהליך במידה ואנו שוהים בחו"ל? מהן הטענות העיקריות שעליהן צריכה להישען פניה מסוג זה ,מהם הנימוקים המשכנעים מבחינת המפקח (האם צריך להוכיח את חומרת הבעיה)? מהם המסמכים שרצוי לצרף ?( הרי ועד הבית תמיד יכול לטעון ששומע על הבעיה החדשה רק בפעם הראשונה , וזה מילה שלו מול מילה שלנו). כמה זמן בקירוב יכול לקחת כל ההליך?
פנייה למפקחת
המלצתי להתסייע בעניין בעו"ד.
התביעה צריכה להיות כנגד ועד הבית וכן כנגד כל דייר ודייר בבניין באופן אישי
סיום תקופת שכירות
שכירות
בנוגע להכנסת מתווכים במידה והמשכיר מעוניין להשכיר את הנכס באמצעות מתווכים אתה צריך לתת להם להיכנס
רכישת בית עם חריגת בניה
הבניה נעשתה לפני 7 שנים אבל אין באפשרותו להוכיח בצורה פשוטה.
האם העיריה עלולה לדרוש ארנונה + היטל השבחה רטרואקטיבי + קנסות?
האם העיריה עלולה לדרוש הריסה?
איך מכשירים את השרץ? האם אפשר לעשות את זה לפני הקניה?
הערות נוספות
ב. התוספת לא ניראית מהחזית
דירה עם חריגות
ערבויות ברכישת בית מקבלן
אני מייצג רוכש דירה מקבלן, עם הסכם מוזר - קבלני עם מאייפנים של חוזה יד שניה.
הקבלן לא מעוניין לתת ערבויות או כל בטוחה אחרת לפי חוק המכר (אין ליווי של בנק).
מאידך, הקונים לא מוכנים לוותר על העסקה והבית למעשה כמעט גמור, אז במידה מסויימת הכסף שלהם מובטח (כי בינתיים הם לא משלמים על מה ש"לא קיים" כמו בעסקת קבלן רגילה).
בנוסף, אני יודע שיש את העניין של דיווח לממונה על העסקה והבטוחה - אבל אין פה שום בטוחה הרי.....
שתי שאלות -
1. האם, למרות כל "המכשולים" ניתן לקיים עסקה כזו?
2. האם בתור עו"ד זו לא בעיה לתת יד לעסקה הזו כאשר למעשה אני נותן יש לעבירה על החוק?
למרות ההודעה הארוכה והמסובכת, אודה מאוד על תגובתכם לעניין כי אני מרגיש שהסיטואציה מעמידה אותי במצב של סיכון מקצועי מכמה בחינות....
העדר ערבויות לפי חוק המכר
הזהירות והחשש שלך במקומם.
הקבלן צריך להמציא ערבויות, והקונה אף לא יכול לוותר על דרישה זו. אם הקבלן איננו עושה כן, זוהי עבירה פלילית ולטעמי, סירובו צריך להדליק נורה אדומה.
שים לב, שבקרקעות מנהל, הערבויות צריכות להיות בתוקף גם לאחר המסירה, עד לשלב הרישום במנהל..
אם הקונה מוותר על הדרישה לקבל ערבויות, לאחר שהובהר לו המשמעות של כך, אף אחד לא יכול להבטיח לך כי במקרה וחלילה משהו ישתבש בעסקה, זה פוטר אותך מאחריות מקצועית.
בברכה,
שרון עזרא, עו"ד
ערבות קבלן בקבוצת רכישה
האם במקרה ואחליט לשים את כספי ישנה אישזהי ערבות בטוחה מצד הקבלן כמקובל או שלא ?
בכלל אודה למניית הסיכונים בקצרה אם אפשר
תודה מראש
קבוצת רכישה
הביטחונות שמקבלים בעניין של קבוצת רכישה הינה ליווי בנקאי וכן ערבויות מהקבלן שמבצע אותו יבחרו חברי הקבוצה לאחר רכישת הקרקע מומלץ לפנות לייעוץ אישי לצורך קבלת מידע רחב יותר
העברת זכויות בטאבו
העברה במתנה
מגרש מתנה
פרצלציה
היתר בניה
היתר בנייה
לעוה"ד בבקשה…
בדיקת הנכס
המלצתי להסתייע בעו"ד וזאת על מנת שלא תיהיה חשוף לבעיות במכירה ולהתחיבויות והבטחות שיהוו ניהול מו"מ בחוסר תום לב
מידות של דירה בנסח הטאבו האם נטו?
מה שמוזר לי שתמיד חשבתי שבטאבו זה ברוטו ובארנונה זה נטו .
האם כל נשח טאבו לגבי דירות הוא שונה מהשני? או שנסח טאבו משמעותו מ"ר נטו? לפי מה שידוע לי נסח טאבו זה אומר ברוטו (כולל חלק מחדר מדרגות וכולי)
אשמח לכל תשובה למרות שזה אולי לא הפורום הנכון
גודל דירה בטאבו
בעבר היה הקבלן רושם את הדירה ללא מרפסות ולכן הדירות היו קטנות מהרישום בעירייה
העברת בעלות בטאבו
מכרתי דירה ,ואני אמורה להעביר לקונה את הדירה על שמו.
אבקש לדעת מה בודקים בטאבו ?כדי להעביר את הדירה על שמו של הקונה?
האם זה מספיק שהדירה על שמי?או שבודקים דברים נוספים?
תודה
אין באפשרותינו לתת מדריך "עשה זאת בעצמך" לפעולות משפטיות מטבען
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פטור ממס שבח
שאלתי היא האם יורש דירת מגורים זכאי לפטור ממס שבח על אף שהמוריש לא היה בעלים של דירה אחת, אולם מעולם לא מכר דירה או כל נכס אחר? ז"א מחד, אילו המוריש היה בחיים היה זכאי לפטור בגין הדירה ואילו מאידך, אינו היה בעלים של דירת מגורים אחת (שכן האחת שימשה לשכירות , כהכנסה יחידה והשנייה למגורים).עפ"י הצוואה כל ילד ירש דירת מגורים אחת (באופן מלא) והבעלות הועברה על שמם עוד טרם פטירתה, האם כל אחד מילדיה זכאי לפטור ממס בעת מכירת הדירה שירש מאימו? וכן האם חלים עליו הגבלות כולשהן?! מיותר לציין כי אף אחד מהילדים לא מכר דירה ב-4 שנים האחרונות, שכן זו אינה חוסמת לעניין הפטור.
בתודה ובברכה,
מור.
פטור לדירה שהתקבלה בירושה
להלן הוראת הסעיף:
(תיקון מס' 24) תשנ"ג-1993
(תיקון מס' 34)
תשנ"ז-1997
(5) המכירה היא של דירת מגורים מזכה שקיבל המוכר בירושה, ובלבד שהתקיימו כל אלה:
(א) המוכר הוא בן זוגו של המוריש, או צאצא של המוריש, או בן זוגו של צאצא של המוריש;
(ב) לפני פטירתו היה המוריש בעלה של דירת מגורים אחת בלבד;
(ג) אילו היה המוריש עדיין בחיים ומוכר את דירת המגורים, היה פטור ממס בשל המכירה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פינוי מחנות
מוניטין של עסק וכו'?
נא לפנות לפורום דיני חוזים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התיישנות בחריגות בנייה-האם קיימים?
ואם יש אז כמה שנים?
אין התיישנות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איתור בעלים
רציתי לשאול כיצד ניתן לאתר בעלי קרקע שבנסח טאבו לא מופיע מס' ת.ז., במקרה אחד שאני מברר שנת הרישום נעשתה ב1936.
בברכה
ובכבוד רב
אברהם
לא פשוט ובמקרים מסויימים נדרש חוקר פרטי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קניית דירה עם חריגת בנייה
חריגת הבניה בת 7, אבל קשה להוכיח את המועד. יש לו רק תמונות
הוא כמובן מוכן להצהיר בחוזה שחריגת הבניה שלו והוא אחראי עליה משפטית.
אני יכול להסתבך כאן?
האם גם במקרה של אי הרשעה בבית משפט יכולה העיריה לדרוש הריסה. באילו מקרים?
האם העיריה יכולה לדרוש ארנונה או היטל השבחה רטרוקטיבית + קנסות?
אם אני רוצה להתוודות בפני העיריה כדי לשלם ארנונה כחוק על השטח הזה יש אפשרות לעשות את זה פשוט? מדובר על עיריית קריית ביאליק
בית עם חריגות בניה
ככל שאינכם מיוצגים תפנו בדחיפות לעו"ד הבקיא במקרקעין.
אתם אכן עשויים להסתבך.
העיריה יכולה לדרוש צו הריסה.
העירייה אכן יכולה לדרוש היטל השבחה וקנסות.
לא ניתן להתוודות רק לצורכי ארנונה.
מדובר בבניה בלתי חוקית תוך ניצול זכויות בניה שלא בטוח שהתב"ע מאפשרת.
במילים אחרות, יש לבחון האם מדובר בחריגת בניה שניתן להכשיר אותה ע"י הגשת בקשה להיתר בניה, תשלום היטלים ואגרות וכיו"ב או בניה שאין אפשרות להכשיר ודינה הריסה.
שוב, מומלץ להתיעץ עם עורך דינכם באופן פרטני ככל שתחליטו לעשות את העסקה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מה גובר כל מה
רציתי לדעת מה גובר כל מה:
רשמת בימ"ש לענייני משפחה,פסקה לי הפקדת ערבות 12000 ש"ח כתנאי להמשך ההליכים ותשלום 4000 ש"ח הוצאות במיידי.
הגשתי לרשמת בקשה לעיכוב ביצוע שנדחתה .
אז הגשתי ערעור ועיכוב ביצוע , נקבע מועד לדיון בפני שופט.
בהחלטת השופט נאמר כי עלי להפקיד ערבות בהתאם להחלטת הרשמת.
התיק חזר אל הרשמת שקבעה כי עלי להפקיד ערבות של 7500 ש"ח לשמיעת הערעור.
האם ההחלטה האחרונה של הרשמת מבטלת את החלטתה הראשונה?
הגשתי בקשת הבהרה לשופט שפסק לתגובת הצד שכנגד שבנתים פתח בהליכי הוצל"פ כנגדי.
הצד שכנגד טרם ענה.
תודה ושנה אזרחית טובה.
שקד
שים לב!
כלומר, הגשת ערעור וההליך מחייב על פי נסיבות המקרה, תגובה של הצד השני, שידרש להכין תגובה לערעור ויהיו לו הוצאות. ולכן התבקשת להפקיד כסף על מנת שבמידה והערעור ידחה, הכסף ישמש לכיסוי הוצאות המשיב בערעור. אם לא תפקיד, הערעור ימחק.
ולכן זה לא במקום, אלא בנוסף עד לפסק הדין בערעור שהגשת. אם תצליח - ההפקדה תושב לך. אם תפסיד הכסף ישמש לכיסוי הוצאות ואז תדרש לבצע את ההחלטה המקורית של בית המשפט לענייני משפחה.
בעלות או חכירה?
מצב זכויות בנכס
וכן עליך לבקש מהודה המקומית את המידע תכנוני מתיק הבניין שלך וההיתרים שניתנו, אם נינו, בעבר.
מכירה / אי מכירה של מחסן
אנו עומדים למכור את דירתנו בבניין משותף. יש בבעלותנו מחסן בקומה התת-קרקעית שאנו לא מעוניינים למכור.
איך עושים את ההפרדה הזו בין הדירה לבין המחסן מבחינת רישום בעלות?
אם נרצה למכור את המחסן בעתיד - לרוכש הפוטנציאלי או לשכן אחר - איפה עושים את העברת הבעלות ואיך?
תודה מראש!
מכירת מחסן
במקרה שלכם אתה יכולים למכור את המחסן לשכן אחר בבניין לפני מכירת הדירה ואז למכור את הדירה ללא המחסן.
שינוי הצמדת המחסן מדירתכם לדירה של שכן כרוך בתיקון צו רישום הבית המשותף.
מדובר בעסקה במקרקעין לכל דבר ועניין לעניין תשלומי מיסים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דירה ביורושה לקטינים
היא יצרה איתי קשר על מנת לומר לי שהיא מורישה את הדירה לבנותיי בת 12 ו- 9 ושכרגע מי שימשיך לגור בה יהיה בנה והיא מבקשת את הסכמתי .(הגרוש שלי מוגבל בבנקים מחפשים אותו נושים ).
שאלתי: אם זה עד גיל 18 למי זה תקף לגדולה או לקטנה ?
אם הדירה תהיה רשומה על בנותיי מה זה אומר לגביי ?
מה לגבי העתיד האם הן נפגעות מזה שיש בבעלותן דירה ברגע שירצו לקחת משכנתא ?
מה אני צרכיה לדרוש שיהיה כתוב על מנת שיבטיח את בנותיי בכל דבר הן על הדירה בעתיד וכיום ?
אם אני רושמת את בנותיי כבעלות דירה והגרוש לי יוצר חובות על מי באים באשמה ?
מודאגת האם נכון הוא בכלל לקחת את הירושה ?
אשמח לתשובה מהירה
נא לפנות לפורום דיני משפחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!



